Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    15-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 februari Tweede Gordijn Selfie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Die vervelende verkoudheid blijft me parten spelen. Ik dacht dat ik er overheen was en vanmiddag wilde ik in Wiekevorst een fikse wandeling gaan doen met Phaido ( en de GPS, enkele geocachen in mind )… maar na 5 minuten was ik al drijfnat van het zweet en moest ik toegeven dat ik iets te optimistisch geweest was. Terug naar huis achter een warm glas citroensap met honing dan maar weer.
    Ik heb gelukkig nog wel een aantal Spaanse fotos in de wachtkamer zitten om de tijd te verdrijven en ik durf ook wel eens experimenteren met de camera - en in dit geval ook met de flitser. Dit is een selfie, met gestrekte armen gemaakt met de 6D op de Bulb-stand en de flitser op tweede gordijn. Door om mijn as te draaien terwijl ik de camera met geopende sluiter strak naar mij gericht hield kon ik de lampjes in de achtergrond te pakken krijgen in de beweging en pas toen ik de sluiterknop losliet ging de flits af met een scherpe Pol als resultaat.      

    15-02-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    14-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 feb Valentijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Veertien februari, Valentijnsdag. Verjaardagen en dergelijke durf ik wel eens vergeten, maar de commercie zorgt er wel voor dat je deze dag nooit ongevierd laat. Al voor de 48ste keer mag ik het samen met mijn schatje meemaken, en het is nog altijd even vet aan J .
    Valentijn is dit jaar voor ons: met z’n tweeën onder een dekentje op de bank zitten en proberen van die vervelende verkoudheid af te geraken. Ik ben er mee terug gekomen van Spanje en ik vermoed dat ik die zaterdag meteen doorgegeven heb aan het vrouwtje. Ikzelf heb de indruk dat ik er overheen aan het raken ben, bij het vrouwke is ie nog aan het groeien, arme schat.    

    14-02-2017 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    13-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 februari Lammetjestijd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is weer lammetjestijd op de boerderij. We waren vandaag op bezoek in Wuustwezel en konden met eigen ogen zien hoe er al enkele het schapenbestand waren komen vergroten. In een geïmproviseerde peutertuin verblijven ze tijdelijk met hun mamas…. Zes ooien en acht lammetjes, er lopen dus enkele tweelingen bij als je het ons vraagt. In de kraamafdeling, aan de rechterkant voor een klein stukje in beeld, was trouwens ook nog de nodige bedrijvigheid zodat het binnenkort weer een gehuppel van jewelste wordt in de wei.

    13-02-2017 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 februari Mosselfeest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De carnavalsvereniging “De Rietschieters” waarbij een nichtje van het vrouwtje actief is organiseert ieder jaar weer een mosselfeest om de kas te spijzen. Snipverkouden of niet, eten kan deze jongen altijd dus hebben we ook nu de kans niet laten voorbij gaan om ons op de heerlijke zeevruchten te storten. Zoals altijd is Phaido er bij als wij ergens naar toe gaan en ook deze keer kadden we zijn matje gelegd langs de tafel waar wij ons te goed deden aan de lekkernijen. Hij weet trouwens dat hij ook iets krijgt als baasje en vrouwtje uit eten gaan. Nu is Phaido niet meteen een grote mosselliefhebber, dat vermoed ik toch, maar we hebben altijd wel enkele snoepjes bij die hij wél lust.
    Een foto hoort ook bij de gelegenheid vond ik. Ik had de groothoek er op staan en dan krijg je langs de zijkanten natuurlijk een enorme vervorming maar daar kan ik in dit geval mee leven. In eerste instantie had ik vergeten het groothoekklepje voor mijn flitser te zetten en toen kreeg ik een beeld met een soort spot in het midden. Een tweede poging met klepje vond ik evenwel ook niet meteen de sfeer hebben die ik er in verwachtte. Dus ben ik maar aan de slag gegaan in Photoshop om de zijkanten van de eerste foto een beetje op te lichten en dit is ongeveer zoals ik het wilde. Flitsen is een vak apart merkte ik weer maar eens. Ik moet me daar toch eens wat beter in verdiepen.

    12-02-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 februari Jump
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Malaga – Eindhoven. Voor, tijdens en na de vlucht terug naar huis heb ik vandaag echt wel enkele fotos gemaakt maar luchthavengebouwen of Ryanair vleugels leveren niet meteen de meest originele of wereldschokkende fotos meer op tegenwoordig vond ik. Omdat ik snipverkouden van Spanje ben terug gekomen heb ik er voor gekozen niet meer naar buiten te gaan op zoek naar nieuwe beelden. Ik ben dan maar begonnen met het fatsoeneren en selecteren van de Andalusische oogst.
    Met deze foto ben ik een tijdje bezig geweest. Partner in crime Jackie heeft ‘m geschoten in Nerja bij het zogenaamde Balcon de Europa. Uit een burst van vijf kon ik precies het goede beeld kiezen. Er is behoorlijk wat aan gephotoshopt en dan bedoel ik niet dat mijn sprong er ingezet is, neen, die is echt… Wel was het zo dat er achter me enkele mensen erg storend in beeld waren en het was een hele klus om die weg te shoppen en dan het hekwerk geloofwaardig terug te klonen. De spiegelingen in het marmer van de ster bleken ook nog de geloofwaardigheid in de weg te staan en daar heb ik ook nog iets aan gedaan. Een foto die vandaag “gemaakt” is dus… Jump !!!


    11-02-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 februari Torrox
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als alle toeristen op het strand liggen omdat het mooi weer is trekken wij de bergen in en als er dan een regendag voorbij komt gaan wij eens op het strand kijken of daar geen geocachen te scoren zijn zonder pottenkijkers ( droezels, muggles... afhankelijk van het feit of je Harry Potter ooit in het Nederlands of het Engels gezien hebt ). In Torrox waren we alleszins succesvol... naar de andere kant kijkend kon ik een plaatje scoren van een gigantisch architecturaal project om het oord wat meer renommée mee te geven ( vermoed ik ).

    10-02-2017 om 21:48 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 februari de Caminito del Rey
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit had ik al lang op mijn verlanglijstje staan en als er tijdens deze spanjereis iets heel vet op het programma stond was het een bezoek aan de Caminito del Rey. Het was zeker de moeite, hoewel de adrenalinekick toch wel grotendeels achterwege bleef. Alles is beveiligd in de overtreffende trap zodat iedereen die niet aan een extreme vorm van hoogtevrees lijdt de wandeling zou moeten aankunnen. Het blijft enorm spectaculair natuurlijk. Liever dan alles van naaldje tot draadje te beschrijven raad ik aan maar eens op die naam te googelen.
    Je moet misschien twee keer kijken om de bijhorende foto te begrijpen... een beetje vergroten kan ook helpen. De horizontale geaccidenteerde lijn boven de spoorweg is wel degelijk het wandelpad. Er lopen mensen op. Dit is de zuid in/uitgang en daar eindigde onze tocht.

    09-02-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    08-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 februari Andalusische februari-avond.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We genoten vandaag van een heerlijk lente weertje - eigenlijk al zat warm voor de wandeling die we gepland hadden - we genoten van onze diverse hobby's en van het eten in steeds weer datzelfde heerlijke restaurantje en uiteraard hebben we weer een groot aanbod van potentiele toppertjes voor mijn jaar-fotoalbum. Dit silhouette-avondbeeld met schitterende avondkleuren heb ik enkele keren met de 6D vastgelegd natuurlijk maar ook de recht-toe-recht-aan versie met de iPad mag er best zijn vond ik en voorlopig ben ik genoopt die maar zonder enige bewerking op het net te knallen. Photoshoppen doe ik wel weer als ik terug thuis ben.

    08-02-2017 om 23:16 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 februari Appelsienen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als kind wist ik het al: appelsienen komen uit Spanje. En toen ik vele decennia geleden voor het eerst in Spanje kwam stopten we bij de eerste appelsienenboom die we zagen om fotos te maken. Na zoveel jaren is de verwondering nog altijd gebleven... in februari plukrijpe appelsienen aan een boom zien hangen is en blijft voor ons noorderlingen heel speciaal. Uit het aanbod van onze omzwervingen in en rond Competa vandaag, plukte ik dit beeld.

    07-02-2017 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 februari El Torcal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik waande me vandaag even in een van de national parks in het zuid-westen van de Verenigde Staten. We hadden het Parque National de El Torcal de Antequera uitgekozen om onze wandelkriebels anex geocache verzuchtingen te bevredigen. Zo'n 30 km ten noorden van Malaga ligt op meer dan 1100 m hoogte een stuk natuurgebied volgestouwd met de meest eigenaardige geërodeerde rotsformaties zoals je die ook vindt in Bryce of Zion bvb, alleen de kleur is minder rood. We hebben er een hele namiddag met grote ogen, genietend rond gelopen. De geocache oogst was iets minder groot dan gisteren maar dat hadden we op voorhand in gecalculeerd, hier was het ons in de eerste plaats om de wandeling te doen. Uiteraard heb ik veeeeel fotos geschoten met de Canon en op z'n tijd ook enkele met de iPad voor deze blog en voor Facebook.

    06-02-2017 om 23:06 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 februari Fauna y Flora
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hadden vandaag gekozen voor het rondje Fauna y Flora als redelijk gemakkelijk ingeschatte eerste dag van onze Spaanse geocache avonturen. Dat was even verkeerd gegokt... we hadden geen rekening gehouden met het bergachtig karakter van het Spaanse binnenland en met kronkelende paadjes die de afstanden met een behoorlijke factor vermenigvuldigden!
    Al bij al werd het toch een gesmaakte ( maar zware ) tocht en bij de vele fotogenieke momenten maakte ik meestal zowel met de Canon als met de iPad een shot. Uit het iPad aanbod koos ik vandaag voor dit plaatje.

    06-02-2017 om 00:29 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 februari Geiten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Na een vlekkeloos verlopen vlucht en een al even voorspoedige landing (applaus van vele banken :) ) hadden we nog enig oponthoud bij het ophalenvande huurwagen en toen we tegen het vallen van de avond ons tijdelijk verblijf naderden kwamen we plotsklaps in een bocht een onverwachte hindernis tegen. Om een herder met een kudde geiten vrije weg te gunnen kun je maar beter even langs de kant gaan staan. Natuurlijk maak ik dan enkele fotos. De blog indachtig heb ik dat maar snel met de iPad gedaan.

    04-02-2017 om 23:26 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 februari Reisdocumenten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb vanavond met de iPad even een foto gemaakt van mijn reisdocumenten. Ik vertrek morgenvroeg namelijk met mijn cachemaatje Jackie naar Malaga om daar een week te gaan geocachen en andere leuke dingen te doen. Als je met Ryanair reist ben je zeer beperkt qua bagage en voor mijn laptop is er geen plaats. Ik ga dus meteen in Spanje een kaartje kopen om met de iPad op het net te kunnen en zo toch de dagelijkse routine voort te zetten. Dit experimentje had ik dus nodig om even te checken of het op deze manier lukt… en dat valt nogal mee merk ik.
    Uiteraard ben ik van plan een massa fotos te maken en uiteraard neem ik de Canon mee maar voor deze blog zullen we het de volgende week met de iPad moeten doen. Ik zal alleszins zeker trachten alle dagen iets te tonen wat de dag illustreert.

    03-02-2017 om 23:42 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 februari Kindernouw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wandelen, fietsen en geocachen, dat gaat goed samen. Voeg daar fotograferen bij en eigenlijk ook nog een Duvel als zelfbeloning na afloop. Dat zou de ideale combinatie kunnen zijn om een mooie vroege lentedag helemaal toppie te maken. Die Duvel stond vandaag niet op het menu helaas… dag twee van tournee minerale ( en nog steeds geen afkickverschijnselen ), maar klagen hoor je me niet, integendeel.
    We hadden het natuurgebied Kindernouw in Lille uitgekozen om ons aan een mooie multicache te wagen, vlak bij de deur en toch voor mij totaal onbekend, het toont nog maar eens aan dat je door de geocache-hobby op plaatsen komt waar je anders nooit zou geraakt zijn. We konden moeizaam via niet eenvoudig te vinden aanwijzingen ons einddoel uiteindelijk ook te pakken krijgen maar wat even belangrijk is, we genoten van de wandeling, het weer, het gezelschap en… er kwamen weer de nodige erg fotogenieke plekjes voorbij. Uit het aanbod koos ik vandaag voor dit plaatje.   


    02-02-2017 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 februari Witte poes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn zus heeft twee poezen, allebei zwart met enkele witte accentjes. Toen ze als jonge kittens bij haar kwamen dacht ze dat het twee kattinnetjes waren en die kregen de namen Mona en Liza ( snapt U hem? ). Na niet al te lange tijd bleek Mona evenwel een katertje te zijn en dat werd dus Mon ( Leonardo da Vinci was plots ver weg J ).
    De witte poes van de buren komt de laatste tijd steeds vaker op het territorium van Mon en Liza en dat vinden die helemaal niet leuk, te meer omdat die witte kater een erg dominant type is. Hij probeert daarenboven iedere keer mee naar binnen te glippen telkens Mon of Liza het electronisch kattenluik openen met hun chip. Zus werkt hem dan zo snel mogelijk weer naar buiten maar dan gaat ie verontwaardigd ergens voor het raam zitten te protesteren met een ik-wil-er-in uitdrukking op zijn kattengezicht. Ik mocht het hele tafereel vandaag ook eens meemaken … en fotograferen.


    01-02-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    31-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 jan Gulbergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onze geocachetochten brachten ons vandaag weer naar het Nederlandse Geldrop waar o.a. de Gulbergen-multicache op het programma stond, een redelijk zware wandeling van dik 5 km.
    Op landgoed "De Gulbergen" bevindt zich een voormalige afvalberg, met zijn 60 meter boven NAP is dat de hoogste berg van Noord-Brabant en wordt derhalve ook wel "Het Dak van Brabant" genoemd. Inmiddels is ie met een dikke laag zand afgedekt en van het afval is weinig meer te bekennen. Feitelijk is vrijwel het hele gebied omgedoopt tot recreatiegebied met o.a. een golfterrein, mountainbike-routes en wandelmogelijkheden. Op de top heb je een geweldig mooi uitzicht over de omliggende dorpen en als iemand je op deze plek komt vertellen dat je in het vlakke Nederland bent geloof je hem niet.
    De foto is gemaakt van af de plek waar we de wagen achterlieten. Geef toe, dit ziet er uit als de Voerstreek of de Condroz.


    31-01-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 januari Bij de Brugwachter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb vandaag een bewerking in de aanbieding. Na dat we vandaag naar Van Craenenbroek waren geweest om wat inkopen te doen hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om een hapje te gaan eten in een van onze favoriete restaurants, De Brugwachter in Lommel. Ik kon weer niet aan de verleiding weerstaan om de 16-35 nog eens uit te testen op zijn grootste beeldhoek. Daarna zette diezelfde verleiding mij er toe aan wat te gaan spelen met enkele vandaag gemaakte fotos. Het is wel geweten dat ik een Photoshop-fan ben en dat ik vind dat fotobewerking anno 2017 een onlosmakelijk onderdeel van de fotografie geworden is…
    Deze bewerking is eigenlijk vrij eenvoudig maar geeft toch een spectaculair effect. Met een aantal klikken maak je een soort tekening van een foto. Kort samengevat gaat het als volgt: laag copieren en plakken dan de belichting van de bovenste laag omkeren ( da’s een één klik filter ), vervolgens de dekking van die laag veranderen in “kleur tegenhouden” ( en dat geeft je een volledig wit beeld – logisch ) en tenslotte met een schuifje in het filter Gausiaans vervagen het goede resultaat zoeken.
    Ik zal dezelfde foto, iets minder drastisch bewerkt ook op Facebook zetten voor de geïnteresseerden.   


    30-01-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 januari Glaswerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vraag aan een fotograaf wat glaswerk is en dan zegt ie lenzen, vraag het aan een bouwvakker en dan zegt ie ramen, in de horeca zijn het drinkglazen… gezien mijn sympatiserende verhouding met de horeca moest ik als ik het over glaswerk wilde hebben wel terugvallen op die laatste definitie.
    Dat ik vandaag met glaswerk aan de slag ben gegaan is zoals zo vaak puur toevallig. De wandelfotos en de daarop volgende horecafotos van de dag brachten nauwelijks iets nieuws in de gigantische verzameling eigen werk die ik ondertussen al op diverse interne en externe harde schijven heb. In de loop van de avond ben ik dan maar weer eens aan het experimenteren gegaan. Een
     zorgvuldig door het vrouwke gevulde vitrinekast in onze woonkamer, met geslepen glazen frontpanelen en daarachter glaswerk van allerlei soort, gaande van echt kristal tot alledaagse gebruiksvoorwerpen heb ik deze keer voor de lens gehaald. Flitsen bleek al snel helemaal uit den boze, een klein lampje ergens in de kast leggen en dat gecombineerd met een lange sluitertijd leverde een leuk resultaat op.  


    29-01-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 januari Cisco
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vanmorgen om 9 uur kwam Alex met oppikken. We hadden met enkele leden van de fotoclub afgesproken om samen naar de AV studiedag te gaan in Rijen. We hebben daar een bijzonder leerzame dag doorgebracht, 24 reeksen mochten we bekijken en becommentariëren en van fotograferen kwam eigenlijk niks in huis.
    Een van de reeksen die we zagen voorbij komen schetste een sfeerbeeld van Cisco, een totaal vervallen plaats in Utah, niet echt een zogenaamde ghosttown - er wonen nog enkele mensen namelijk -, maar de verloedering en de aftakeling hebben hier toch wel erg hard toegeslaan. Eens was er een station waar de locomotieven water innamen tijdens de grote transcontinentale reizen, maar met de komst van de diesel-locs raakte de plaats haar reden van bestaan kwijt en begon de neergang.
    Wij zijn daar in 2010 ook geweest tijdens een road-trip door the Southwest. Onderweg tussen Grand Junction Colorado en Moab Utah besloten we, niet gepland, de snelweg te verlaten en zo kwamen we er terecht. Ik heb daar toen ook de nodige fotos gemaakt en omdat ik vandaag nog niks op mijn geheugenkaartje had staan besloot ik maar eens in mijn oude mappen te gaan kijken om die herinnering nog eens op te halen. Ik heb deze foto opnieuw door Photoshop gehaald om ‘m ongeveer dezelfde sfeer mee te geven als die in de getoonde reeks. Behalve in de lucht en in het geel van de wagen heb ik in de hele foto de kleurverzadiging bijna volledig weg gehaald. Dat is eigenlijk de meest ingrijpende bewerking die ik er op toegepast heb maar er zijn nog wel enkele details die een beetje “geshopped” zijn zodat ik meen dat ik met recht kan stellen dat het toch een werk is van vandaag.


    28-01-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 januari Taverne De korte Heide
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er zijn tientallen mogelijke redenen op te noemen waarom de ene na de andere horeca-zaak er mee ophoudt, het rookverbod ( ik ben zelf geen roker, nooit geweest ), de alcoholcontroles, de witte kassa, het overaanbod aan feesten allerhande, de sportclubs die allemaal hun eigen cantine hebben en ga zo maar verder… Een van de nog steeds overlevende etablissementen in Lichtaart is de taverne bij de camping Korte Heide. Wij komen er graag en regelmatig, met ons vriendenclubje vaak op zondagavond en ook voor de maandelijkse vergaderingen van de motorclub is het de meest gekozen locatie. We hebben weliswaar ervoor gekozen alle Lichtaartse horecagelegenheden iets te gunnen maar in de Korte Heide is de sfeer en de accoustiek het beste, parkeergelegenheid is er zat en Toke de bazin is een schatje… kortom, het is toch wel onze voorkeurplek.
    Nachtfotografie… Yesss !!! Vanavond ben ik weer eens even naar buiten geglipt om tussendoor een lange sluitertijd opname te maken.
    f 11  -  30 sec  - ISO 160  


    27-01-2017 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs