Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    12-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 oktober De Buulse kanaalbrug bij nacht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een voormiddag wandeling met Phaido en een namiddagje computeren met Photoshop, Facebook, Proshow en Audacity kwam ik deze avond ineens tot het besef dat ik nog helemaal niks gefotografeerd had vandaag. Ik heb me dan nog maar eens op een van mijn liefdes gestort: de nachtfotografie. Rond 10 uur ben ik naar de Buulse kanaalbrug gereden, ik heb de wagen op de parking van de Albert Hein geparkeerd en ik heb me een half uurtje geamuseerd met lange sluitertijden, met diafragmasterretjes en met voor- en achterlichten van voorbijrijdende wagens. Hoewel ik bij dit soort fotografie meestal de neiging heb de opname in zwart wit om te zetten vond ik deze keer dat ie in kleur moest, maar dat begrijpen jullie wel neem ik aan...
    Voor de geïnteresseerden wil ik graag de gegevens meegeven.
    Statief – 45 mm – f 18 – ISO 200 – 30 sec.        


    12-10-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 oktober Na de brand
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb er geen idee van of ik dit onder de rubriek urbex mag klasseren…
    Toen we deze namiddag langs de Grote Nete fietsten tussen Hulshout en Westmeerbeek kwamen we langs een grote ingestorte, uitgebrande hangar. Opgeruimd was er nog niet. Mijn interesse was meteen gewekt en dat resulteerde zoals dat meestal het geval is in de nodige fotos.
    Thuis gekomen heb ik uiteraard opgezocht welk onheil hier voorbij gekomen was. Meneer Google leerde me dat op 3 augustus het er redelijk apocalyptisch moet aan toe gegaan zijn. Ik citeer: “ Onder de open hangar in de Netestraat, gehuurd door transportfirma Ditraco, stonden een tiental grote en kleine vrachtwagens. Vermoedelijk vloog het koelsysteem van een van de vrachtwagens in brand waarna het vuur heeft zich razendsnel verspreidde tussen de vrachtwagens. De voertuigen raakten zwaar beschadigd en de hangar stortte volledig in. “
    Tussen die vrachtwagens stonden blijkbaar ook enkele personenwagens want het wrak dat ik hier te pakken kreeg lijkt me – ik ben niet zeker – van een iets ouder type BMW.        


    11-10-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 oktober Gele herfstbloem met bezoek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ook dit jaar zijn ze er weer, de prachtige gele herfstbloemen die me elke morgen toelachen door het venster langs de straatkant als ik mijn krantje zit te lezen. Ik weet al niet meer hoe ze daar ooit gekomen zijn. Waarschijnlijk heeft het vrouwtje, die in tegenstelling met deze jongen wél groene vingers heeft, ze daar ooit gezaaid, gestekt, geplant… We hoeven er ondertussen al jaaaren niks meer voor te doen. Als het weer september wordt komen ze vanzelf terug. Het prachtige najaar heeft er voor gezorgd dat we er half oktober nog steeds van kunnen genieten. Er zijn wel al de nodige uitgebloeide exemplaren tussen geslopen maar als je er met je fototoestel naar op zoek gaat krijg je al snel enkele nog in volle glorie prijkende exemplaren voor de lens. Als er dan één bloem bezoek heeft van een late nectar zoekende zweefvlieg is dat lekker meegenomen.        


    10-10-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 oktober Jeugdvoetbal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een van de weinige dingen waarmee je me op zondagmorgen iets vroeger uit bed krijgt is jeugdvoetbal. Jefke moest deze morgen op verplaatsing naar Geel. Om half tien was de wedstrijd gepland en terug rekenend wilde dat dus zeggen dat ik er iets over achten uit moest… man, man, man.
    Ze hebben de wedstrijd zwaar verloren, de tegenpartij was beter, zo iets moet je kunnen toegeven. Op die leeftijd is winnen of verliezen trouwens niet echt belangrijk, hoofdzaak is dat ze plezier blijven beleven aan het spelletje. De lichamelijke ontwikkeling speelt ook een grote rol als je elf bent, sommigen zijn dan al net iets meer man en als je in deze wedstrijd de beide teams met elkaar vergeleek dan zaten de echte kerels bij Geel. Dat zou je wel niet zeggen als je bijgaande foto bekijkt. Ondanks het feit dat ie tussen vier Herentals-spelers zit slaagt die kleine pittige rosse van Geel er in een atoomschot af te vuren richting Herentals doel. Jef probeert ‘m nog af te weren. Gelukkig ging ie er deze keer niet in.         


    09-10-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 oktober Eclairkes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als we op stap gaan met ons geocacherscollectief “ Het Blauw Kanneke “ is dat uiteraard met de bedoeling ergens een uitdaging te tackelen en zegevierend uit de strijd te komen… J
    Toch is dat geocachen meestal maar de kapstok waar we een heleboel andere dingen aan ophangen. Gewoon onder gelijkgestemden wat samenzijn, gemoedelijk wat bijkletsen, een mooie wandeling onder de voeten doorschuiven, een uitvlucht zoeken om ergens op een gezellig terras neer te strijken, we hebben allemaal wel onze verborgen agendas om regelmatig Het Blauw Kanneke weer eens de hort op te sturen.
    We gingen vandaag achter  “De verdraaide Urbanus” aan in Hamont-Achel - ik kan ‘m aan alle collegae aanbevelen - en na een glorieuze prachtige finale bleek dat Miek een verrassing in petto had. Het was de ganse namiddag al erg gezellig geweest en nu kwam plots zo maar een doos met éclairkes uit de kofferbak van de wagen, een reden te meer om nog wat langer na te genieten op de parking voor we de onvermijdelijke kroeg zouden induiken om ook de dorstigen te laven. Voor alle duidelijkheid, op deze foto staan er maar drie, maar de zes anderen van het gezelschap genoten er evenveel van.           


    08-10-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 oktober De basiliek van Koekelberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik was uitgenodigd op een feestje vanavond, in de basiliek van Koekelberg. Het is misschien niet algemeen geweten maar onder de basiliek is er een restaurant – feestzaal, “ Le Basilic “. Het was niet de eerste keer dat ik er kwam en ook deze keer kon de cabaret voorstelling die we na een copieuze maaltijd te zien kregen de vergelijking met gekende Parijse etablissementen best doorstaan. Aan mooie, niet altijd overdadig geklede dames was er geen gebrek en dat ze ook nog uitstekende actrices en danseressen bleken was lekker meegenomen, zonder de boys uit de goed in elkaar geknutselde show te vergeten.
    Ik was een beetje vroeger vertrokken. Je weet maar nooit op een nationale stakingsdag… misschien zat het verkeer naar Brussel wel in een gordiaanse knoop, daarenboven was er de internationale voetbalwedstrijd België – Bosnië op de Heysel. Ik was toch ruim op tijd ter plaatse en dat gaf mij de gelegenheid enkele Koekelbergse cachen uit hun schuilplaats te halen en… de nodige fotos te schieten natuurlijk.         


    07-10-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    06-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 oktober Groepsfoto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In het zorgpakket voor bejaarden zijn vrijwilligers belangrijk, onmisbaar eigenlijk. Eén keer per jaar wil het zorgtehuis waar wij ons het ganse jaar voor inzetten de waardering hiervoor tonen door ons een vrijwilligersfeest aan te bieden. Een lekker etentje, voldoende lavenis voor de dorstigen, gezellig samenzijn en er zijn meestal nog wel wat extraatjes. Deze keer waren er enkele dames ingehuurd die voor ieder die dat wenste een hoedje op maat in elkaar knutselden. Hoe later op de avond, hoe meer mensen er met een opvallende hoofdtooi bij liepen, een beetje oneerbiedig uitgedrukt zou ik zeggen dat ik meer en meer aan de Waregemse koerse ging denken. Ik heb uiteraard zo ongeveer elke creatie gefotografeerd en ook vele echtparen en vriendengroepjes passeerden de revue. Een groepsfoto leek me toen een prima idee. Ik kon niet alle hoedjesdragers samen op de foto krijgen, sommigen waren al naar huis, anderen druk in gesprek en voor een enkeling hoefde het niet, maar zij die wél op de foto wilden vormen samen een leuk geheel vond ik.

    De gegevens: 24 mm  -  f 4  -  1/60  -  ISO 2000  -  niet geflitst.      


    06-10-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 oktober Voetgangersbrug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Westerlo, de parel der Kempen… of de ronkende benaming terecht is, daar wil ik me niet over uitspreken, er zijn nog parels zou ik voorzichtig durven suggereren. Maar redenen om aanspraak te maken op dat predikaat hebben ze natuurlijk wel in Westel, er is natuurschoon in overvloed en daar zijn wij niet ongevoelig voor. Het was vandaag niet de eerste keer dat we een wandeling ondernamen in de Beeltjes in de buurt van het Boshuis. Tussen de Beeltjes en de Kwarekken, het natuurgebied aan de overkant van de drukke weg Zoerle-Westerlo, hebben ze, tot heil van de wandelaars, enkele jaren geleden een voetgangers-brug opgetrokken. Ik wist wel van het bestaan er van maar zelf waren we nog nooit die kant op getrokken tijdens onze tochten. Vandaag kwamen we er eerder toevallig terecht en ik ben meteen aan de slag gegaan met mijn camera. Mijn twee favoriete modellen wilden graag poseren op een zonbeschenen plekje aan de Kwarekken-kant.   


    05-10-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 oktober Tweespan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onderweg naar Vessem deze morgen, mijn cachemaatje Jackie aan het stuur. Plots gooit hij alle remmen dicht en stuurt hij de wagen de parking van een soort camping-café op terwijl hij iets mompelt als “Godallemachtig, hedde da gezien? “
    Jackie, die naast fervente geocacher ook paardrijder en paardenliefhebber is had dit tweespan gespot achter de groenwal die fungeert als afsluiting langs de doorgaande weg. Als absolute leek in de paardologie vond ik dit toch ook wel leuk en ik ben dan maar mee uitgestapt om dat alles wat beter te bekijken, een praatje te slaan met de trotse eigenaars en om de nodige fotos te maken natuurlijk. Ik meen verstaan te hebben dat dit twee Oostenrijkse gevlekte Noriker paarden waren, het vlekkenpatroon is uiterst zeldzaam en er worden ieder jaar maar enkele zulke paarden geboren… wow. Jackie attendeerde me ook nog op de koets, helemaal uit roestvrij staal… man, man, man… “ da zal ook wel nie goedkoop zijn “.
    Ik vond het al bij al een interessante,  leerzame en op fotogebied vruchtbare tussenstop.   


    04-10-2016 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 oktober Avondkleuren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Phaido heeft een zesde zintuig. Zelfs als ie in de allerdiepste rust verzonken is schiet ie plotsklaps vol leven als baasje op de PC heeft gezien dat er een nieuwe geocache in de buurt is verschenen. Baasje denkt er aan daar maar eens naar toe te rijden, het is niet erg ver en een avondwandeling kan net zo goed daar als in de ons vertrouwde Smallebroeken. Phaido’s zesde zintuig vertelt hem dat hij mee mag…
    Voor de tweede keer in een week tijd kwam ik in het Olens Broek terecht, prachtig wandelgebied inderdaad, en deze keer was er nog een extraatje… de hemel stond in brand. Na dat ik enkele voor de hand liggende opnames gemaakt had om de omgeving en de kleuren in het westen vast te leggen begon ik uit te kijken naar een origineel standpunt en toen deze plas midden op het wandelpad zich aandiende hoefde ik niet lang na te denken om nog eens iets voor mijn spiegelingenverzameling te schieten.   


    03-10-2016 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 oktober De bomenkiller
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er sluipt weer een vreselijk bomen verslindend monster doorheen de bossen. Deze morgen kon ik hem op de foto te pakken krijgen terwijl ie zijn roes stond uit te slapen. De slachtoffers van de strooptochten van de voorbije dagen zijn ook goed te herkennen in beeld en als de schurk morgenvroeg uitgeslapen is vrees ik dat er opnieuw veel onschuldigen zullen sneuvelen.
    Ik begrijp dat onze dennenbossen vroeger zijn aangeplant als houtwinning en dat die ooit gerooid moeten worden, daar heb ik geen problemen mee. Dat ik het jammer vind is ook waar, het zal weer een tijdje duren voor het op die plekken in het bos opnieuw even mooi is. Waar ik voor vrees is dat er nu binnenkort weer van die grote vrachtwagens over de boswegeltjes zullen komen denderen om al dat hout op te pikken, alles stuk zullen rijden en dat we de volgende maanden onze dagelijkse tocht zullen moeten ondernemen over nauwelijks begaanbare wandelwegen. We hebben hetzelfde vorig jaar zien gebeuren aan de andere zijde van de Kasterleesteenweg namelijk.


    02-10-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 oktober Panorama
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gebeurt uiterst zelden, bijna nooit eigenlijk… ik heb vandaag geen enkele foto gemaakt. Tijdens de ochtendwandeling was het er niet van gekomen en de geplande geocache tocht deze namiddag is in het water gevallen, letterlijk dan met al die regen. Ik heb me dan maar verder doorheen mijn fotos van ons midweekje aan de Rijn gewerkt en zodoende kan ik toch nog iets tonen wat wel vandaag gemaakt is nl. een panorama samengesteld uit 9 staande fotos.  
    Tijdens de terugrit hadden we er voor gekozen nog even langs de Rijn te blijven en pas in Boppard draaiden we richting snelweg. Bij een uitzichtpunt stopten we om nog een laatste keer achterom te kijken en deze serie fotos kwam als vanzelf in mijn toestel. Die zijn dus weliswaar eergisteren gemaakt maar de bewerking om ze tot een breed beeld samen te voegen is vandaag gebeurd. Het stadje Boppard, een grote Rijnbocht, een prachtige wolkenpartij, het geaccidenteerde reliëf van de streek, de uitgestrekte wouden met de eerste tekenen van de herfst, meer moet dat niet zijn. Zo kan ik me toch aan de mij zelf opgelegde routine houden: alle dagen eentje.
    J  Jammer dat het formaat dat hier kan getoond worden verre van voldoende is om alle details weer te geven die er in zo'n samengesteld panorama verborgen zitten. 


    01-10-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 september Vrijwilligerswerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijwilligerswerk houdt uiteraard niet op bij het uitvoeren van dat gedeelte van de taken waarvoor je gekozen hebt. De manier waarop je omgaat met de bewoners is al even belangrijk als de fysieke inzet.
    Als wij met ons groepje vrijwilligers elke vrijdag weer op wandel gaan met de bewoners van Hoevezavel  vinden wij het ook belangrijk dat we onze passagiers behandelen als volwaardige medemensen. In de mate van het mogelijke proberen we dan ook contact te maken, te praten, emoties te delen, de dingen die je binnen een vriendenkring ook zou doen.
    Tijdens de rustpauze gedurende zo’n wandeling loop ik altijd met de camera op scherp om dat soort momenten te vangen. Ik word ondertussen aanvaard als huisfotograaf en ik bezorg elk beeld ook consequent aan de medewerkers.
    Dit vond ik weer zo’n hartverwarmend moment. Vrijwilligster Linda ( rechts
    J ) had een intiem gesprek met haar toevallige gezel en je kunt uit de beide gezichten aflezen dat ze het leuk vonden en er van genoten…. Daarvoor doen we het.   


    30-09-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 september Domp op ut woater
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb ooit met een bandje waarin ik speelde een cover-versie opgenomen van de bekende Deep Purple hit “Smoke on the Water”. In het Lommels werd dat “Domp op ut woater” waarbij woater voor niet geoefende dialectologen nauwelijks uit te spreken is, de beste benadering verkrijg je door met “woweter” te beginnen als uitgangsbasis…
    Dit gezegd zijnde heb ik meteen een aanknopingspunt om bij dit beeld te komen, geschoten tijdens een erg vroege ochtendwandeling langs de Rijn met Phaido. Ook tijdens vakanties en weekend- of midweek trips moet ie regelmatig de gelegenheid krijgen om zijn natuurlijke behoeften te doen snappie? Hotel Landsknecht in Sankt Goar, waar we enkele nachten verbleven, ligt pal langs de Rijn, alleen een smalle, meer dan rustige wandelweg loopt er nog tussen. Da’s natuurlijk ideaal. Gewapend met een poepzakje zijn we er elke morgen nog voor het ontbijt op uit getrokken en het lukte ook steevast, bravo voor Phaido. Ik slaag er niet vaak in mijn nachtleven gewoon zijnde lijf zo vroeg uit bed te krijgen en als er dan situaties zoals deze zijn heb ik natuurlijk de camera ook altijd bij me.
    Ook vandaag werd het weer een erg mooie dag aan de Rijn en dat kondigde zich al vroeg aan. Terwijl de rondvaart - en cruiseboten zich naar hun uitgangsposities begaven hing er nog behoorlijk wat nevel. Bij de nabewerking in Photoshop heb ik er de functie “nevel verwijderen” op los gelaten en dat zorgde er voor dat zowel Burg Maus als de kerk van het gehucht Wellmich aan de overkant nog voldoende herkenbaar zijn hoewel dat in het echt nauwelijks het geval was. Net boven het water was die nevel evenwel net iets te onvermurwbaar voor Photoshop en die is dan ook echt zichtbaar aanwezig op de foto. De link was snel gelegd. Ik noem ‘m “Domp op ut woater”…    


    29-09-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 september Onderweg naar Sankt Goar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Van het hotel naar de aanlegsteiger van de Rijn-rondvaartboten in Sankt Goar is toch wel 3,5 km. Hoewel de hoteleigenaar een gratis shuttle-dienst aanbiedt vonden wij door onze jeugdige overmoed dat we dat wel te voet aankonden. Achteraf gezien was het misschien niet zo slim want omdat we in Bacharach ook nog een en ander bewandelden en we vanavond ook nog terug moesten bleek onze stappenteller deze avond behoorlijk in het rood te staan. Phaido ligt ook in diepe coma terwijl ik dit intik trouwens.
    Tijdens de wandeling naar Sankt Goar toe, met de zon pal in de ogen vond ik het nodig de schittering in de Rijn te fotograferen, tegen beter weten in eigenlijk. Het resultaat bleek echter ver onder de wegwerp-grens te blijven en na enig Photoshop-werk op de laptop vond ik dat het misschien wel eens een leuk plaatje zou kunnen zijn. De voorwaardelijke wijs gebruik ik hier omdat ik met de laptop en in totaal andere lichtomstandigheden nooit zeker weet of wat ik zie op het scherm ook wel waarheidsgetrouw is en bij dit soort beelden komt dat nog al nauw vind ik. Thuis op de PC, met een gecallibreerd scherm, zal ik het nog wel eens bekijken en eventueel fine-tunen.   

    28-09-2016 om 23:16 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 september Burg Maus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Burg Maus is het slot dat wij aan de overkant van de Rijn zien van uit onze hotelkamer. Interessant object en dus heb ik al enkele keren aangelegd met de Eos voor we naar de eetzaal gingen om van een heerlijk culinair festijn te genieten. Ik heb 'm gefotografeerd met de 300 mm plus extender helemaal ingezoomd, helemaal uitgezoomd, met de 24-105 in alle mogelijke composities en dit totaalbeeld vond ik al bij al het meest geschikt om een dag lang de volle aandacht te krijgen op deze blog. Blauwe lucht, enkele mooie wolkenpartijen, het slot dat majestueus hoog boven het gehucht Wellmich uit torent en de alomtegenwoordige Rijn op de voorgrond.... meer moet dat niet zijn...

    27-09-2016 om 23:37 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 september Wandelknooppuntennetwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Naast het bij de meeste mensen veel beter gekende fietsknooppuntennetwerk bestaat er ook nog zoiets als het wandelknooppuntennetwerk ( da’s zelfs nog een lettergreep meer ). Uiteraard weet ik als fervente wandelaar dat het bestaat maar… heb ik er ooit gebruik van gemaakt of een kaart ervan in mijn bezit gehad? Neen dus. Als ik ga fietsen neem ik vaak het knooppunten systeem in mijn route op, al is het meestal maar gedeeltelijk, maar als wandelaar loop ik de gekende paaltjes steevast gewoon voorbij zonder op nummers of pijltjes te letten. Ik zou ook niet weten waar knooppunt 10, 20 of elfendertig is en in welke richting ik 56 of 88 moet zoeken. Ik heb daar nooit aandacht aan besteed moet ik toegeven.
    Toen ik vandaag een ping binnenkreeg op de smartphone om me te vertellen dat er op nauwelijks vijf kilometer van mijn deur een nieuwe geocache was gelegd en ik dientengevolge nieuwsgierig op de site ging zoeken naar de gegevens las ik dat de legger stelde dat dit een plek was die een ideale toegang was naar het Olens Broek, een prachtig wandelgebied binnen het wandelknooppuntennetwerk volgens hem. Stel je voor, zo dichtbij en ik was daar nog nooit geweest. Ik ben er deze avond met Phaido naartoe getrokken, heb eerst de cache gevonden, een snelle oppikker, makkie, stelde weinig voor, maar dan zijn we verder gelopen en we hebben zeer genoten van de omgeving en van de mogelijkheden ons geboden door de paaltjes. Toch maar eens wat meer aandacht aan besteden in de toekomst.


    26-09-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 september Aan boord
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik mocht vandaag mee met het personeel van het bedrijf Eriks tijdens een rondvaart doorheen de Antwerpse haven. Je mag zoiets rustig een buitenkansje noemen voor de schietgretige amateurfotograaf. De nodige interessante onderwerpen kwamen voorbij op en langs het water, maar ook aan boord was er wel een en ander te rapen. Deze trap met spiegel bijvoorbeeld, kon mij een hele tijd bezig houden.


    26-09-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 september Onder de ring
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als je over de ring rond Herentals rijdt merk je er eigenlijk niks van. Hier stroomt de Nete onder de vierbaansweg door. Er loopt een wandelpad langs de Nete en ook daarvoor hebben ze voor een constructie en een doorgang gezorgd. Ik kende de plek al langer want er is een geocache verborgen, niet eens zo’n makkelijke trouwens, en toen ik er samen met mijn maatje Jacky voorbij kwam vorige week en ik hem er op attendeerde zijn we er even naar toe gelopen. Als je dan bezig bent met gewoon rond je kijken in plaats van gericht zoeken zie je wel eens beelden waarvan je denk dat het wel eens een foto waard zou kunnen zijn. Toen had ik jammer genoeg voor een zeldzame keer mijn trouwe Eos niet mee genomen.
    Vandaag kwamen we er opnieuw langs en deze keer ben ik er bewust voor gestopt. Het soort beelden dat ik graag maak bleek onmogelijk… een perfecte symmetrie kon niet omdat  de Nete niet in een 90 graden hoek, maar ietwat schuin, onder die weg doorstroomt. Toch leek me de spiegeling op zich interessant genoeg om ‘m foto van de dag te maken.


    24-09-2016 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 september 101
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gebeurt niet alle dagen dat ik een 101-jarige voor de lens krijg. Lieske verblijft al een hele tijd in zorgtehuis Hoevezavel en vandaag hebben we haar nog eens mee uit wandelen genomen. Na afloop zitten we dan nog even samen in de grote zaal en wij, vrijwilligers, krijgen een drankje aangeboden. Maar ook de bewoners worden niet vergeten. In het geval van Lieske moeten ze haar wel eens helpen. Marcia, een van de medewerkers van het tehuis, neemt die taak op zich en net op het moment dat ik wil afdrukken realiseert ze zich dat ze in beeld genomen wordt. Ondertussen is Heidi, een andere medewerkster iets komen vertellen aan Marcia zodat ik drie straffe madammen in één plaatje kreeg voor de prijs van één.
    Als je aan Lieske vraagt wat je moet doen om zo oud te worden is haar standaard antwoord: “ Blijven ademen he jong… “
    J


    23-09-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs