Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    15-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 maart De jongste ballerinas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik mocht vandaag ook opdraven voor de tweede dag van de fotoshoot-week. De jongste ballerinas waren aan de beurt deze keer en na het serieuze werk – hou die dametjes maar eens in toom – vond ik dat ik ook wel enkele shots mocht nemen die ietwat meer fun uitstraalden.
    De fotograaf maakt dus enkele grapjes, en de hillariteit steigt… Na de zoveelste voorzet en tijdens een lachsalvo drukt hij af en vangt de sfeer die hij wilde.
    J
    Ik vermoed dat deze foto het programmaboekje niet zal halen, maar ik vind hem zelf wel de leukste, vandaar dat ik hem ook op deze plaats wil tonen.


    15-03-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 maart De jongens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De nieuwe dansvoorstelling van de jonge dames en –heren van Balance Health Center staat in de steigers. Er wordt gerepeteerd dat de stukken er af vliegen, de voorverkoop loopt als een trein en uiteraard worden alle groepen weer gefotografeerd voor het programmaboekje.
    Vandaag kreeg ik als eersten de breakdancers voor mijn lens, de jongens apart, de meisjes apart en daarna nog eens de voltallige groep. Omdat ik de voorbije dagen tijdens de street-catwalk in Aarschot al meer dan voldoende dames gefotografeerd heb, koos ik vandaag maar eens voor de boys om als foto van de dag te fungeren in deze blog.  


    14-03-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 maart Street Catwalk dag 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De tweede dag van de street-catwalk marathon in Aarschot was misschien nog net iets leuker dan de eerste, gisteren. De temperaturen neigden net iets meer naar lente waarden en de gure wind leek ook net iets milder. Op zondag waren er ook enkele handelszaken die ondanks de shopping dagen besloten hadden de sluitingsdag toch maar in acht te nemen en daardoor was het allemaal net iets minder hektisch.
    Natuurlijk waren onze kids ook weer van de partij en omdat we vandaag langs gingen bij Erotica Center in de Leuvense straat kon ik er enkele pikant geklede dames te pakken krijgen, links en rechts boden zich zelfs enkele passerende en flanerende van het evenement genietende inboorlingen aan om al dan niet gewild te fungeren als onderwerp in wat straat fotografie experimenten maar toch koos ik vandaag voor deze foto die heel braafjes het gebeuren samenvat.
    De setting is vrij duidelijk, je ziet een van de drie als catwalk vermomde erg lange aanhangwagens waarmee we door Aarschot toerden en bij elke deelnemende zaak werd gestopt, een stopkontakt gezocht voor de muziekinstallatie, de rode loper uitgerold, een trapje voorzien, een aankondiging gemaakt en bij het gebeuren passende muziek door de boxen geknald.
    Makkelijk was het in dit geval niet, keihard licht is nooit de favoriete omstandigheid van het op een verantwoorde manier fotograferende deel van de mensheid geweest. Ik maakte de foto door met de camera boven mijn hoofd op het gevoel het model in beeld te nemen. De groothoek stand was gewild want ik wilde ook enkele shots maken met publiek, zeker hier in deze anders rustige hoek was dat nogal bijzonder. Doordat de felle zon pal in de straat scheen stonden de meeste mensen langs de kant in de schaduw en die heb ik dus in de nabewerking behoorlijk moeten oplichten. Het model was een straffe madam want ondanks het feit dat ze recht in de lage zon keek had ze de ogen wijd open. De schaduwen van een deel van de meute fotografen zijn vooraan ook te zien en die van ondergetekende is zelfs duidelijk herkenbaar want er is er maar één die zichtbaar de camera naar boven stak…
    Dat is dus in a nutshell waarom ik dit een leuke foto vind en waarom ik vandaag toch hiervoor koos ondanks de vele alternatieven.


    13-03-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 maart Street-Catwalk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De lente-shopping-dagen in Aarschot zijn gestart onder een heerlijk zonnetje. Jammer dat een fris windje de gevoelstemperatuur enkele graden naar beneden haalde, maar wie ben ik om daarover te klagen, we hebben de voorbije weken al erger meegemaakt.
    Er was alleszins veel volk in de stad en dat steekt de organisatie een flink hart onder de riem. De street-catwalk was een succes en uiteraard heb ik gefotografeerd tot ik de kramp in mijn rechterwijsvinger kreeg. Tussen alle geroutineerde modellen liepen ook twee van onze kleindochters. Als fiere opa kan ik dan ook niet anders dan vandaag hier een foto te plaatsen van één van beiden. Dit is Julie die samen met haar vriendin Nanouke bij Giotto de tienermode voor het volgend seizoen presenteerde. Het leek wel alsof ze nooit iets anders gedaan had.


    12-03-2016 om 23:43 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 maart Twee wegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was weliswaar nog een beetje frisjes deze morgen, maar je zag zo dat het een mooie dag ging worden. Ik moest vanmiddag weer aan de slag, maar Phaido staat op zijn rechten dus een wandeling moest en zou er komen. Ik vond het helemaal geen straf moet ik toegeven. We zijn tot in Kasterlee getogen langs rustige zandwegen. Een enkele keer hadden we wel wat last van het verkeer op de nieuwe N19g waar we een tijdje langs liepen maar gelukkig hebben ze dit stukje wandelweg gespaard bij de aanleg er van. Dit is trouwens de leukste route om een Duvel te gaan drinken in café de Pelleman. Je bent dan wel bijna 5 km onderweg en na het genot moet je dan ook nog terug, maar je leeft dan tenminste in de wetenschap dat je evenveel of meer calorieën verbrandt dan je zonet genuttigd hebt. Vandaag hadden we evenwel geen tijd daarvoor, zoals ik al zegde: de plicht was roepende. Om even een foto te maken had ik gelukkig wél enkele minuten over. Twee wegen, langs de ene kant de jachtige snel, snel stressy N19g en daarlangs de heerlijk onthaastende wandelweg. Phaido en wij weten wel welke de leukste is.


    11-03-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 maart Langs de Demer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben weer een zwaar weekend Aarschot voor de boeg, de lente shoppingdagen worden zaterdag en zondag afgetrapt met de jaarlijkse street-catwalk en vandaag al begonnen we met de voorbereidingen. De hele dag ben ik mijn zus Lilly, die verantwoordelijk is voor de organisatie binnen de plaatselijke middenstand, aan het helpen geweest om alle mogelijk promotiemateriaal en attributen bij de handelaars terecht te laten komen. Na een lange, vermoeiende dag zouden we nog even napraten in Langdorp waar zus en haar man Dreeke hun nestje hebben. Maar eerst vond ik het wel fijn even te gaan wandelen om wat stoom af te laten en om aan de dagelijkse portie fotografie toe te komen natuurlijk. De Demer, in de onmiddellijke omgeving is dan een voor de hand liggend doel en het mooie avondlicht was een leuke bijkomstigheid.
    Onderwerpen vinden is daar niet zo moeilijk en vaak zijn de meest eenvoudige de leukste. Dit groepje bomen langs een zijriviertje zorgde samen met de rietkragen voor een plaatje dat ik graag vastlegde. Twee natte knieën heb ik er aan overgehouden om een zo laag mogelijk standpunt te bekomen, maar daar dacht ik al niet meer aan toen ik het resultaat zag op het schermpje van mijn toestel.   


    10-03-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 maart Banaan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is weer eens wat anders. Ik heb me deze namiddag thuis geamuseerd met een banaan. Of dit moet geklasseerd worden bij productfotografie weet ik niet. Ik vind het trouwens maar onzin dat men alles per sé wil onderverdelen in allemaal kastjes, ik probeer zelf alleszins open te staan voor alle richtingen, alle onderwerpen en alle soorten inspiratie. Over inspiratie gesproken… ik geef graag toe dat ik vorige week ergens op het internet een serie fotos zag voorbij komen van stukken fruit die in stukken gesneden in een ruimte leken te zweven. Ik vond dat best intrigerend en toen ik vandaag die banaan zag liggen in de fruitmand vond ik dat ik dringend ook zoiets eens moest proberen. Ik vond het leuk om te doen en daar gaat het me om.


    09-03-2016 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 maart Geocaching
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn uitrusting als geocacher is eigenlijk nog vrij beperkt. Een wandel GPS is een eerste vereiste uiteraard, verder een pincet, pen, zaklamp met ultraviolet, een lintmeter, staafmagneet, schroevendraaier, smartphone met alle mogelijke geocache apps en dan houdt het wel ongeveer op. Als ik dat vergelijk met de spullen die mijn cachemaatje Jackie meeneemt is dat klein bier. Hij is natuurlijk ook al veel langer bezig als ikzelf en ik geef het toe, nog net iets meer bezeten, zijn palmares is ook veel groter.
    Vandaag waren we weer samen op pad en dan kom je bij de GC3WJPW, Tino’s uitdaging.  Gezien de titel en na het toetsen van de coördinaten met de situatie ter plekke konden we niet anders dan meteen vermoeden dat ie onder een bruggetje verstopt was. Even kijken van op afstand en jawel hoor, we zagen hem hangen… de hoge waterstand maakte hem sowieso onbereikbaar vond ik. Dat was evenwel buiten de trukkendoos van Jackie gerekend. Die diept uit de koffer van zijn wagen een waadpak op en dan gaat ie doodleuk het water in om de kleine geniepigaard van onder het midden van de nauwe doorgang te plukken… Mijn taak beperkte zich in deze tot het tekenen van het logboekje en natuurlijk het fotograferen van de onverschrokken doorzetter.


    08-03-2016 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    07-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 maart Mooie wolkenluchten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn in de vooravond op ziekenbezoek geweest bij Weeltje. Die is gelukkig weer thuis na een ingreep in Gasthuisberg in Leuven en dat scheelde een hoop kilometers. Toen we terug naar huis reden konden we niet alleen genieten van prachtig avondlicht maar ook van schitterende wolkenluchten langs alle kanten. We hebben vandaag trouwens weinig gemerkt van de voorspelde 90 procent regenkans weze terloops vermeld.
    We zijn speciaal een eindje omgereden door de Eerselingenstraat en de Langenberg tot bijna in Goor om een vrijer zicht te hebben rondom. De wagen werd even aan de kant gezet en dan ben ik naar alle kanten beginnen schieten met de Eos. Zo zag het er uit in zuid-oostelijke richting. Omdat ik me hier beperk tot één foto per dag zal ik de rest van de oogst wel aan Facebook toevertrouwen.


    07-03-2016 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 maart Druppels in tegenlicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Maartse buien… vandaag werden we weer eens met onze neus op dit weerfenomeen gedrukt. Het ene moment kregen we hagel, striemende regen, smeltende sneeuw en/of gewoon licht gemiezer over ons heen en tien minuten later deed een flink zijn best doend vroeg-lente-zonnetje zijn best om de omgeving op te vrolijken. En telkens dat gebeurde waren er miljoenen pareltjes aan de bomen waar de meest wonderbaarlijke lichteffecten in speelden. Toen ik thuis kwam van een wandeling in de Herentalse bossen mocht ik nog zo’n korte opklaring meemaken. De late avondzon zorgde er nog een keer voor dat de berk voor ons huis omgetoverd werd tot een ongeëvenaard licht spektakel. Ik ben er met mijn fototoestel een tijd lang mee aan het stoeien geweest. Ik heb een positie gezocht van waaruit ik, in tegenlicht, op één druppeltje kon scherp stellen terwijl er veel druppeltjes in de achtergrond onscherp waren. Die onscherpe druppels en de flares die er door veroorzaakt werden zorgden voor dit soort mooie lichteffecten. Hier is helemaal geen Photoshop gedoe aan te pas gekomen. De bruine kleur komt door de beukenhaag in de achtergrond, daar hangen zelfs in deze tijd van het jaar nog bijna alle dorre bladeren van vorig jaar aan. Dat de foto aan de rechterkant veel donkerder is komt doordat ik mijn toestel precies buiten de rechtstreeks instralende zon hield.
    Voor de geïnteresseerden de gegevens:
    Canon Eos 6D – Tamron 90 mm macrolens – f2,8 – 1/640 – ISO 200


    06-03-2016 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 maart De uitkijktoren in de Sahara
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er zijn in fotoland al veel fotos voorbij gekomen van de nieuwe uitkijktoren in de Sahara in Lommel. Het is ook niet de eerste keer dat ik hem zelf in beeld neem en ik meen zelfs dat ik er ook al eens aandacht heb besteed in deze blog, maar omdat we vandaag weer eens in dit prachtige wandelgebied rond doolden om een nachtdropping van “het Spaarkaske” voor te bereiden bood ie zich weer aan van uit voor mij nog onontdekte hoeken. Op deze plek kon ik hem met een van de vele vijvers op de voorgrond te pakken krijgen.
    Compositieregels zijn er om te overtreden vind ik en een horizon zo ongeveer knal in het midden vind ik niet erg, zeker niet als er sprake is van een spiegeling. Ik heb de toren trouwens op één derde van de rechterkant gezet en daar volg ik de regels dan weer wél.
    J


    05-03-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 maart Het Oud Gasthuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Manuela, het vrouwtje van makker Jef Kiek en ook onze vriendin natuurlijk, moest een heelkundige ingreep ondergaan en ze ligt sedert enkele dagen in het ziekenhuis. Vandaag zouden we haar gaan bezoeken. Een kort telefoontje volstond om te vernemen dat ze op kamer 402 lag, de lichtpaarse pijltjes volgen… Wij togen dus vol goede moed naar St. Elisabeth in Herentals om in kamer 402 geen Manuela aan te treffen, integendeel dit bleek een onderdeel van de geriatrische afdeling te zijn. Ook bij de infobalie konden ze ons niet verder helpen, patient onbekend. Een nieuw telefoontje naar Jef dan maar, en wat blijkt? Ze ligt in Gasthuisberg in Leuven… Tja…
    Daar sta je dan, om nog naar Leuven te rijden was het echt te laat. Ik heb meteen van de nood een deugd gemaakt. Ik had namelijk al lang zin om het oud gasthuis, naast het moderne ziekenhuis, eens te fotograferen en daar ben ik dan maar een tijdje mee bezig geweest.
    Het Herentalse gasthuis, ontstaan voor 1253, is ongetwijfeld het oudste van de Kempen. Van gasthof evolueerde het geleidelijk naar ziekenhuis. De kapel, het oude klooster en de gasthuisschuur stammen allemaal uit de zeventiende eeuw. In het oude klooster vindt nu de administratie van het Herentalse OCMW onderdak. De kapel, eveneens onder het beheer van het OCMW, wordt nog regelmatig gebruikt voor huwelijken, doopsels en uitvaartplechtigheden.
    Ik heb een heleboel fotos geschoten, en na zorgvuldige selectie heb ik er enkele overgehouden om te bewaren. Dit is er een van.


    04-03-2016 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 maart Tegenlicht in het bos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De biotoop waar ik me misschien wel het beste thuis voel, dat zijn onze eigen Lichtaartse bossen en dan meer specifiek het stukje Smallebroeken-Dressenstraat-Ossegoor, zeg maar ten noord-oosten van huize Pol en Josee. Wij hebben het geluk dat we hier zo ongeveer elke dag een wandeling mogen maken met Phaido en ik heb hier ook al ontelbare fotos gemaakt, zeker op dit plekje. De Valentijnsberg, door ons zo genoemd omdat de jaarlijkse Valentijnscross hier steevast overheen trekt, is een van mijn favoriete plaatsen om tot rust te komen en te fotograferen.
    Vandaag was schoonbroer Swa met vrouwtje Monique en woef Rox op bezoek en dan is het bijna vanzelfsprekend dat we hen ook laten meegenieten van ons vaste rondje, we hadden het deze morgen al gelopen maar een toetje in de namiddag vindt Phaido niet erg, wij ook niet. Het onverwacht goede weer en het prachtige tegenlicht boven op de heuvel zorgden er voor dat ik alweer de fotografiekriebels niet kon bedwingen.


    03-03-2016 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 maart Nicolas en zijn nieuwe tractor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Kleinzoon Nicolas kwam vandaag zijn nieuwe tractor laten zien. Nu ja, nieuw is ie niet helemaal, tweedehands dus, maar daarom was er geen minder wow-gehalte…
    Veertien is ie ondertussen, hij gaat naar de landbouwschool en nadat ie al een schapenhandel op poten had gezet heeft ie nu zijn spaargeld en de winst van de verkochte lammeren geïnvesteerd in wat zwaarder landbouwmateriaal. Op die leeftijd mag ie nog niet zelf rijden natuurlijk en dat doet ie ook niet, op de openbare weg bedoel ik, daar neemt zijn papa het over… maar hij kan het wel, als de beste zelfs, en op de boerderij is er geen wet die hem dat belet. 
    Ik neem aan dat zijn papa een van de eerste klanten wordt om gebruik te maken van het team Nicolas-Fendt maar het zou me niks verwonderen als hij zich binnen de kortste keren in de concurentie van het loonwerkerscircuit stort. Dat ventje weet van aanpakken immers.

    02-03-2016 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 maart De Pastorie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik had de buienradar de hele dag in de gaten gehouden en er was voorspeld dat het tegen half zes vanavond zou opklaren, nog net op tijd om wat blauwe uurtje-opnames te maken dacht ik. Het bleef evenwel maar miezeren. De blauwe-uurtje-plannen werden noodgedwongen veranderd in nachtfotografie-plannen en toen het rijkelijk laat eindelijk droog werd kon ik me geen uitgebreide tocht meer veroorloven als ik voor middernacht terug thuis wilde zijn. Het sterrenrestaurant De Pastorie een eindje verder in de straat is op maandag avond gesloten en dat bood me een prima mogelijkheid om een tijdje ongestoord voor de grote poort te gaan staan. Ik moest thuis nog even de witbalans ter orde roepen want de straatverlichting had het geheel in een lelijke gele gloed gezet, maar in de Raw-conversie kon ik dat probleem netjes oplossen. Verder vond ik ‘m wel goed zo.
    De gegevens: f 8  -  30 sec.  -  ISO 200.           


    01-03-2016 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 februari Terug gevonden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een foto met een verhaal vandaag… een verhaal dat niet erg glorieus is voor mijn cachemaatje Jackie en mezelf moet ik toegeven.
    Op deze 29ste februari, schrikkeldag, wilden we absoluut enkele geocachen vinden, kwestie van dat ene lege plekje in onze jaargrid op te vullen. Pas binnen vier jaar zouden we daar opnieuw de kans toe hebben. Samen met Jos4711 trokken we dus op pad. Jos heeft op het ogenblik wat fysieke problemen en die deed het rondje met de fiets terwijl Jackie en ikzelf wandelden. Druk bezig zijnde en vergeten hebbende onze GPS te resetten kwamen we na gedane taak tot de vaststelling dat we niet meer wisten waar we de wagen hadden achter gelaten. De eerst gevonden cache opnieuw in de GPS laden hielp ook al niet echt, we waren het noorden helemaal kwijt en marcheerden er op enkele honderden meters afstand gewoonweg voorbij. Ten langen leste hebben we Jos, die ondertussen met de fiets wél tot bij de wagen was geraakt moeten opbellen om te vragen de coordinaten waar hij stond even door te zenden en zodoende ook weer op de goede weg gezet te worden.
    Samen goed voor dik 12.000 cachen, -tig reizen naar alle hoeken van de planeet, allebei een gebruiksklare GPS in de handen en dan op enkele kilometers van je deur je eigen wagen niet meer vinden… We zijn achteraf gezien niet zo fier op onze prestatie… Jackie vond het al bij al niet zo erg want hij wilde alsnog poseren bij de snoodaard die zich zo goed verstopt had.      


    29-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 februari Maarheeze
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het dreigt een beetje eentonig te worden, daar ben ik me helemaal van bewust, maar ook vandaag heb ik van het mooie weer geprofiteerd om te gaan geocachen. Met z’n vijven waren we naar Maarheeze gereden. Dat is in Nederland ergens op de grens tussen Noord Brabant en Limburg. Het natuurgebied waar we een uitgebreide wandeling hebben ondernomen strekt zich ook uit over die twee provincies. Hobby-gewijs hebben we gevonden wat we zochten en dat geldt zowel voor het geocache gedeelte van onze uitstap als voor het fotograferen.
    Dit panorama beeld heb ik samengesteld uit zes vertikale fotos. Achteraf heb ik er een 16x9 formaat van gemaakt. Dat wordt meer en meer de norm, zeker bij landschapsfotografie, en laten we wel wezen, onze TV-toestellen, schermen van PC’s, laptops en smartphones hanteren ongeveer allemaal al dat formaat, dan kun je als fotograaf toch niet achterblijven?        


    28-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 februari De Rietschieters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Alaaaaaf !!!
    Ik ben niet zo’n carnavalsmens, maar toch ben ik al enkele keren naar de jaarlijkse stoet gaan kijken in Winkelomhei. Dat komt hoofdzakelijk door het feit dat Jill, een nichtje van het vrouwtje lid is van de Lommelse carnavalsvereniging De Rietschieters. Telkenjare komen die met de club afgezakt naar de Geelse deelgemeente om mee te lopen in de stoet.
    Als je dan langs het parcours staat en je ziet al dat kleurige gedoe voorbijkomen dan krijg je evenzovele onderwerpen voor je neus om te fotograferen natuurlijk. Zo waren er dit jaar 51 groepen die solliciteerden naar een plaatsje in deze blog, maar dat was uiteraard voorbehouden aan de Rietschieters. Als je het goede aanspreekpunt hebt dan is het ook niet zo moeilijk om ze zelfs midden in de actie even samen te laten poseren. Dit jaar was American Footbal hun invalshoek en het mag gezegd worden dat ze er goed uit zagen. Big fun… Alaaaaaf !!! Ik moet toegeven dat ik het zelf ook leuk vond.    


    27-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 februari Flying Shoe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben deze avond nog eens naar een optreden van Flying Shoe geweest, mijn favoriete jonge rock&roll-bandje. Ze hadden me gevraagd om eens langs te komen want er was onlangs zowel qua bezetting als qua repertoire een en ander veranderd binnen de groep. Dat ik ook zou fotograferen was bij de uitnodiging inbegrepen natuurlijk. Nadat ik me eerst blauw geërgerd had aan de huis-DJ die voordat de jongens aan de beurt waren loeihard hard-metal lawaai de zaal in keilde, genre Rammstein en erger, mocht ik toch genieten van een erg leuk optreden, van het beste dat ik de boys al zag en hoorde produceren.
    Fotos maken was een ander paar mouwen evenwel. Ze bleven maar kunstrook de zaal in spuiten zodat flitsen überhaupt uit den boze was en in die erg donkere nevelige ruimte met constant tegenlicht en weinig belichting naar de voorkant van de band moest ik het dus wel met een erg hoge ISO-waarde, met een heel groot diafragma en dan nog met een relatief lange sluitertijd doen. Daarenboven vond de bediener van de huislichtinstallatie dat ie alle knopjes, effecten, standjes en pre-sets in een waanzinnig tempo achter elkaar moest mixen zodat een witbalans instellen gewoon hopeloos was. Het was al laat, of moet ik zeggen vroeg, toen ik thuis mijn geheugenkaartje in de PC overzette en ik zoals verwacht merkte dat er niet veel bruikbaar materiaal op stond. Van de 150 gemaakte fotos heb ik er zegge en schrijven 10 over gehouden waar ik min of meer mee kan leven… Je hebt van die dagen…


    26-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    25-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 februari Brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De bruggen over het Albertkanaal worden allemaal verhoogd. De scheepvaart vraagt een grotere doorvaarthoogte en dus moet het wegdek een stuk omhoog. Soms wordt dat verwezenlijkt door de ganse brug gewoon op te krikken, maar meestal komt er een gloednieuw kunstwerk, zo ook hier in Zittaart Meerhout.
    Ik had hier onze namiddagwandeling gepland en een mij onbekende collega fotografe was net met de brug aan het stoeien. Mijn interesse was gewekt. Natuurlijk maak ik dan een praatje en ik schoot ook enkele fotos. Het licht zat evenwel niet goed maar toen ik na de wandeling terug naar de wagen ging en de zon al een stuk lager stond kon ik in tegenlicht met de zon verborgen achter de berm toch enkele opnames maken waar ik wél tevreden over was. In het bijzonder was ik blij met de belichting op de onderkant van de brug, die wordt veroorzaakt door de weerkaatsing van het invallend licht op de schuine kant van de brugconstructie. Dat er in het midden enige overstraling en uitgebeten lichte delen zijn neem ik er met dit tegenlicht graag bij.  


    25-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs