Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    25-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 februari Brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De bruggen over het Albertkanaal worden allemaal verhoogd. De scheepvaart vraagt een grotere doorvaarthoogte en dus moet het wegdek een stuk omhoog. Soms wordt dat verwezenlijkt door de ganse brug gewoon op te krikken, maar meestal komt er een gloednieuw kunstwerk, zo ook hier in Zittaart Meerhout.
    Ik had hier onze namiddagwandeling gepland en een mij onbekende collega fotografe was net met de brug aan het stoeien. Mijn interesse was gewekt. Natuurlijk maak ik dan een praatje en ik schoot ook enkele fotos. Het licht zat evenwel niet goed maar toen ik na de wandeling terug naar de wagen ging en de zon al een stuk lager stond kon ik in tegenlicht met de zon verborgen achter de berm toch enkele opnames maken waar ik wél tevreden over was. In het bijzonder was ik blij met de belichting op de onderkant van de brug, die wordt veroorzaakt door de weerkaatsing van het invallend licht op de schuine kant van de brugconstructie. Dat er in het midden enige overstraling en uitgebeten lichte delen zijn neem ik er met dit tegenlicht graag bij.  


    25-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 februari 's Hertogenheide
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We moesten snel weer eens samen op pad. Mijn vaste cachemaatje Jackie en zijn vrouwtje waren vorige zondag behouden teruggekeerd van een weekje Madeira. Voor maandag en dinsdag hadden nationale Frank en Sabine ons niet meteen de beste vooruitzichten gegeven op mooi weer maar vandaag leek er een fijne dag aan te komen. Een bestemming hadden we snel gevonden. Een korte zoektocht op Geocaching.com leerde ons dat we eens moesten gaan kijken net ten zuiden van Aarschot. Een onvermoed mooi natuurgebied werd zo het decor van alweer een meer dan gesmaakte wandeling.
    ’s Hertogenheide en het Kloesebos waren namen die me tot dusver helemaal niks zegden maar dat is na vandaag wel net iets anders. Voor wandelfanaten en natuurliefhebbers is dit een Geheimtipp die nog een extra blinkend randje krijgt, want sedert kort is er een erg leuke serie van twaalf geocaches plus bonus verstopt… Dat we die allemaal gevonden en gelogd hebben is bijna vanzelfsprekend en dat ik weer met enkele mooie fotos ben thuisgekomen ook natuurlijk. Dit is een beeld van op een van de hoger gelegen punten van ’s Hertogenheide.


    24-02-2016 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 feb Paard
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb vandaag weer eens gekozen voor een zwart - wit omzetting. Het is een van mijn dada’s op fotogebied, dat is inmiddels geweten mag ik aannemen. Ik heb daarenboven vrij rigoureus met de schuifjes gespeeld deze keer want de opname vroeg er om vond ik.
    Toen ik deze middag op weg was naar de GC5WXR, een zeer aanbevelenswaardige superleuke cache trouwens, leek het er op dat het weer plots helemaal op tilt sloeg. Enerzijds scheen de zon nog altijd, maar anderzijds kwamen er van uit het noorden dreigende wolken die vrij onverwacht voor wat winterse neerslag zorgden. Er kwam enige motsneeuw naar beneden dwarrelen en meteen daarna kregen we, vrij intens, zelfs wat hagel te verwerken, kort, maar heftig.
    In een weide langs de weg, tussen enkele verdwaalde bomen, stond een boerenknol de grillen van de weerman te ondergaan en ik vond het een moment dat ik niet mocht missen. De Eos heb ik gelukkig altijd binnen handbereik. Het licht, de schaduwen veroorzaakt door de relatief lage winterzon, de sporen van winterse neerslag op de rug van het paard en op de grond… ik vond dat ik het in de nabewerking allemaal nog net iets dikker in de verf moest zetten.  


    23-02-2016 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 februari Druppel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is niet meteen mijn favoriete weer. De nattigheid waar we de ganse dag mee moesten leven werkt echt deprimerend. Ik denk niet we vandaag langer dan 5 minuten aan een stuk zonder regen waren. Het mag dan ook niet verwonderen dat ik daardoor geïnspireerd was toen ik de fotografiekriebels toch even voelde opkomen. Water, regen, nat… het duurde niet lang voor ik in de eigen tuin onderwerpen vond. Ik moest er eigenlijk niet naar zoeken, druppels waren er overal, in alle maten en gewichten. Aan de waslijn, aan de rand van de dakgoten, op het gras, aan de takken van de bomen, ik had de keuze uit miljoenen mogelijkheden. Dat het net deze druppel, aan het uiteinde van een tak, geworden is, is puur toeval. Hoewel…, ik vermoed dat de suggestie van een groene knop, klaar om te ontbotten, die de belofte van de komende lente tegen beter weten in toch even wilde tonen, er iets mee te maken had. Ik had de macrolens op het toestel gezet en wilde een zo klein mogelijke scherptediepte. Het vrouwtje was zo lief om met mij mee naar buiten te gaan om een paraplu vast te houden. Zelf kan ik wel tegen een spatje water, maar mijn apparatuur stel ik daar liever niet aan bloot. Uit de losse hand heb ik enkele reeksen fotos geschoten van dezelfde druppel en er waren er gelukkig enkele bij die net voldoende scherp waren. Ingewijden zullen wel weten dat zo iets met een macrolens en f2,8 niet voor de hand liggend is. Aan nabewerking hoefde ik niet veel te doen, een beetje vigneteren in de hoeken voor nog wat meer grijzigheid en klaar is kees. Het is weer eens wat anders, minimal art, less is more…


    22-02-2016 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 februari Veertien Kapellekes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Veertien kapellekes? “Ik zie er maar dertien” hoor ik al als opmerking. Dat heeft de opmerkzame criticus goed gezien ( en geteld). Nummer veertien is evenwel net iets groter en stond achter mijn rug, met de beste wil ter wereld en zelfs met de meest wijde groothoek ter wereld kon ik die van deze kant uit niet in beeld krijgen. Van af de andere kant heb ik het ook geprobeerd maar dan kon ik net niet ver genoeg achteruit om het eerste kapelleke mee te nemen.
    De wandeling die ik deze namiddag gepland had in Vorselaar had deze locatie niet eens als hoofddoel, maar toen ik er toch langs kwam heb ik uiteraard de Eos uit de tas gehaald en ik ben er een hele tijd bezig geweest. De geocache die er verborgen zat ( moeilijkheid 4,5 op een schaal van 5 ) heb ik niet gevonden maar dat was niet eens zo erg, ik had het veel te druk met fotograferen.
    Hoewel ik dus maar dertien stuks in deze foto te pakken gekregen heb, noem ik ‘m toch” Veertien Kapellekes”… zo heet de site nu eenmaal, dat staat ook op het info-bord naast de weg en ik kan met de hand op het hart verzekeren dat ik ze zelf ook enkele malen geteld heb.


    21-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    20-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 februari De Tikkebroeken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Tikkebroeken is een natuurgebied in Kasterlee, ruwweg gesitueerd tussen het gehucht Groot Rees en de priorij van Corsendonck. Als bestemming om enkele van mijn hobby’s te combineren is het een top-locatie. Het is een erg mooi wandelgebied, als fotograaf kun je er terecht voor landschappen, voor allerhande water- en andere dieren, je kunt er aan macrofotografie doen en afhankelijk van de seizoenen is er een uitbundige flora en plantenpracht. En last but not least… er is een multi cache die je na een tocht door het gebied kunt vinden. Voor lezers die niet op de hoogte zijn van de finesses van mijn geocache-hobby: een multicache is een zoektocht waar je op diverse waypoints gegevens moet verzamelen om uiteindelijk de coordinaten te berekenen van een plaats waar iets verborgen zit. Ik was een hele tijd geleden, hier al eens doende geweest en spijtig genoeg bleken mijn notities en/of mijn berekening toen niet nauwkeurig genoeg want ik moest zonder succes terug naar huis.
    Ik had ondertussen thuis een en ander nagerekend en overlezen en ik had wel een idee waar het de vorige keer fout gegaan was. De aangekondigde regen zou pas in de loop van de namiddag voorbij komen volgens de buienradar en dus zag ik de kans om er nog eens naar toe te rijden en een tweede poging te wagen. Helaas, driewerf helaas… Deze keer was het de Rode Loop die de spelbreker was. Na langdurige natte periodes zet die beek zowat het ganse gebied onder water, er was geen doorkomen aan. Qua geocachen zal er dus binnenkort wel een derde poging komen, qua wandelen zijn Phaido en ik ook op onze honger blijven zitten maar qua fotografie heb ik toch enkele shots mee naar huis gebracht. Omwille van de sfeer heb ik uit deze opname een klein beetje kleur verwijderd.


    20-02-2016 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 februari Ezeltjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een afspraak bij de tandarts in Overpelt om half elf, het vrouwtje had even geen rekening gehouden met de agenda van Phaido die rond dat uur altijd mee uit wandelen mag voor zijn dagelijkse pipi- en kaka rondje. Na een crisisvergadering hebben we dan maar beslist erg vroeg ( nog vóór 9 uur ) richting Limburg te vertrekken en dan konden we, net voor Dokter De Houwer aan de reparatiewerkzaamheden in de eetkamer van mijn teergeliefde begon, toch nog een korte ochtendwandeling doen ergens in de buurt van de Keiheuvel. Qua pipi en kaka werd dat alleszins een succes. Ook het tandartsbezoek verliep voorspoedig en dan is het zo dat, als we toch in die buurt zijn, er automatisch een vriendenschaar bij elkaar wordt getelefoneerd, ge-smst, en gemultimediat. Als het dan nog zulk mooi weer is als vandaag mondt dat uit in een fikse tocht doorheen de Limburgse natuur en enkele geocache-zoekmomenten worden dat ook altijd wel in de planning opgenomen.
    Terwijl we met z’n vijven ergens tussen Kattenbos en Kerkhoven druk aan het zoeken waren naar een gegeven voor een opdracht werden we nauwgezet in de gaten gehouden door enkele in de aangrenzende weide residerende ezeltjes. Ik heb het zoeken dan maar even onderbroken om ze op het geheugenkaartje van de Eos te zetten.


    19-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 februari Zwaan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Van uit de vogelkijkhut aan de Kattensteertvijver had ik al een dik uur zitten wachten om een of andere interessante vogel te pakken te krijgen in een ietwat leuke pose. Verder dan wat alledaagse eenden, enkele meerkoeten, een aalscholver, een gans en een fuut die net buiten het bereik van mijn 300 mm bleef was ik evenwel niet gekomen. Dan ben ik maar eens rond gaan wandelen en zowat diagonaal aan de overkant is er een klein steigertje. In de buurt er van waren twee zwanen druk doende en toen ik daar een geschikt standpunt koos bleken ze zich verrassend genoeg van mijn aanwezigheid helemaal niks aan te trekken. Ik heb dan ook een hele reeks geschoten, gaande van een overzicht van de vijver met de zwanen op de voorgrond, via een groot-plan foto van één zwaan tot een extreme close-up. Die laatste foto is hier bij gevoegd ter illustratie.


    18-02-2016 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 februari De Stuw op de Nete
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat een lekker weertje was het vandaag! Onder een heerlijk blauwe hemel begonnen we er nog een beetje frisjes aan, wat wil je midden februari, maar in de loop van de namiddag had ik zoveel lentegevoel over me heen gekregen dat ik mijn goede vriend de fiets nog eens uit de garage gehaald heb, dat was weer een hele tijd geleden. Ik meende dat ik enkele stille verwijtende reacties gewaar werd toen ik er vol goede moed tegenaan ging. Het kan ook zijn dat ik zelf de routine een beetje kwijt was na die lange fietsloze wintermaanden. Hij was wel even enthousiast als ikzelf. Ik heb hem nog niet meteen een groooote tocht onder de wielen geschoven maar een verzameling kleine stukjes naar leuke plekjes waar eventueel een interessante foto te scoren is vond ik ook al de moeite waard. Het enige minpunt hieraan is dat Phaido niet meekon, maar dat heb ik deze avond dan weer goedgemaakt. Groot Kasterlee was het actieterrein en daar zijn zat locaties die ik al in maanden niet meer bezocht had.
    Dit is de plaats aan de Nete waar de aftakking met de vistrap, voorbij de Stuw, weer samenvloeit met de rivier. Ik heb hier al vaker gefotografeerd en ik meen zelfs dat ik enkele jaren geleden al eens een zwart-wit foto - met lange sluitertijd - van de stuw in deze blog getoond heb, vandaar dat ik deze keer voor een iets groter plan gekozen heb. Een 16x9 formaat leent zich daar uitstekend voor.


    17-02-2016 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 februari 't Scheld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Antwerpse haven had ik vandaag uitgekozen om samen met Phaido te verkennen. Niet meteen een voor de hand liggend wandelgebied zou je denken maar rond de Ekerse putten en in de aangenzende bospolder vind je een onverwachte groene oase van rust. Na dat we daar uitgebreid van genoten hadden, en uiteraard enkele geocachen gescoord en de nodige fotos gemaakt hadden was onze honger nog niet gestild en een volgend doel was snel gevonden. We zouden een eindje langs de Schelde, voor de Antwerpenaars ’t Scheld, gaan lopen. Het werd misschien iets minder leuk voor Phaido want die moest hier echt aan de lijn en ook de cachkes lieten zich niet meer zo gemakkelijk boven halen maar het fototoestel kwam des te meer in actie.  


    16-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 februari Shetlandpaardjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We waren net op tijd terug thuis van een middagje Herentals om nog een avondwandeling te doen. Ik had in de wagen al in de gaten dat het een mooie kleurige zonsondergang ging worden en de Smallebroeken leek mij een leuke stek om dan even te vertoeven. Zo’n extra tochtje met Phaido is een ideale gelegenheid om ook het fototoestel weer aan het werk te zetten natuurlijk.
    Uiteraard heb ik de nodige avondrood opnames gemaakt maar toen we bij onze vriendjes de shetlandpaardjes kwamen vond ik dat zij nog eens een keer als onderwerp mochten figureren. Een groot diafragma gekozen dan maar om de aandacht niet te al te zeer naar de kleurige achtergrond te laten gaan. Deze twee schatjes kwamen solliciteren voor een close-up en die heb ik dan ook graag geschoten.


    15-02-2016 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 februari Valentijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op deze Valentijnsdag kon ik niet anders dan een gepaste foto maken, uit mijn mauw schudden, in elkaar knutselen…
    Aan het Beleven ( lees dit niet als een werkwoord, maar als een ven dat Beele als eerste deel heeft
    J ) net over de Nederlandse grens tussen Arendonk en Reusel heeft een of andere kunstenaar dit werk neergezet. Ik denk niet dat er veel verbeelding nodig is om daar een Cupidootje in te zien, zeker op een dag als deze. Wat meer is, ik zag zelfs de hartjes in het rond vliegen. Ik denk dat er vandaag veel in vruchtbare bodem zullen vallen… Ik was gelukkig alert genoeg om een van de salvos vast te leggen. Ik heb trouwens enkele hartjes mee naar huis genomen, je weet maar nooit of ze vanavond van pas komen. :)  


    14-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 februari De maten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik probeer alle dagen net vóór middernacht iets on-line te zetten in deze blog om mijn dag en de fotografische invulling ervan te illustreren. Meestal lukt dat ook wel. Soms evenwel wordt het te laat en dan draai ik de computerklok even terug om de upload toch op de goede dag te plaatsen. Dit is dus zo’n dag.
    Vandaag, of laat ik maar meteen zeggen vannacht, is het weer laat geworden. Gezelligheid kent geen tijd en de middernachtgrens was al even gepasseerd toen ik besloot dit beeld van de kern van ons vriendenclubje te schieten. Rudi, Thierry, Guy en Jef beleven het gesprek alle vier op een andere manier meende ik te merken. De plek waar ondergetekende zat is ook duidelijk herkenbaar aan het bijna lege Duvelglas en ook onze meisjes waren aanwezig, maar omdat er in zo’n cafézithoek niet echt plaats is voor 10 personen zaten die in de box ernaast. Daar gingen de gesprekken over koken, ballet, kleedjes, en nog enkele ondefinieerbare giechelonderwerpen terwijl wij het hadden over meer serieuze zaken zoals motorrijden, motorrijden, motorrijden, drank, vrouwen en hoe we morgen Valentijn gaan vieren… Dat laatste onderdeel van het gesprek is niet meteen geschikt voor publicatie, maar, als het allemaal waar is belooft het wél leuk te worden.


    13-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 februari Krokusjes.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er is geen mooier licht dan tegenlicht hoor je wel eens van geroutineerde fotografen. Nu wil ik mezelf nog niet in die groep indelen, verre van, maar dat belet me niet soms eens te experimenteren met dat gegeven.
    Deze namiddag ondernam ik een grote wandeling in het Peerdsbos in Brasschaat. Voor de tweede dag op rij waren de weergoden ons gunstig gezind en dan plan je iets in een groene omgeving toch? In de weide tegenover de Melkerij, gekend bij alle Peerdsbosbezoekers neem ik aan, zag ik in het lage winterlicht deze krokusjes smeken om gefotografeerd te worden. Aan die vraag kon ik niet weerstaan. Om het met de woorden van fotomaatje Alex te zeggen: Alweer een platopdebuik of een vuilevoorkant foto… Tja een mens heeft zo zijn rare kanten he…  


    12-02-2016 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    11-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 februari Alweer ondersteboven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn wandel-GPS en mijn stappenteller hadden mij al een tijd redelijk verwijtend aangekeken want het vreselijke grijze regenweer was niet meteen bevorderlijk geweest voor outdoor-lichaamsbeweging. Van mijn goede voornemen om minimaal 10.000 stappen per dag te doen was al enkele dagen niet veel terecht gekomen. Maar vandaag stonden we op met kleur in de lucht en met het vooruitzicht dat het de hele dag droog zou blijven. We hebben daar gebruik van gemaakt om alvast een deel van de gemiste stappen van de voorbije dagen in te halen. In de buurt van Postel had ik een en ander uitgestippeld en zowel Phaido als het vrouwtje gingen mee. Het prachtige wandelgebied is voor de hobbyfotograaf een paradijs natuurlijk en ik heb er dan ook lustig op los geschoten. Ik zal morgen wel een album aanmaken op facebook maar mijn favoriet plaats ik zoals altijd op deze blog. Het is weer eens een omgekeerde spiegeling geworden, onderste boven dus, het is nu eenmaal een van mijn dada’s. Voor alle duidelijkheid: de bovenkant is geen lucht maar water. En verder hoort deze foto ook in het vakje “Less is more” vind ik.     


    11-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 februari Ook als het regent komen de vogeltjes eten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het regent, het regent nog altijd en het blijft maar regenen… veel zin om er op uit te trekken had ik niet.
    Ik ben daarom vandaag weer een tijdje bezig geweest als luie fotograaf. Voor het gesloten raam van een slaapkamer heb ik de camera op statief gezet, gericht en scherp gesteld op een van de voedselzakjes die daar, niet toevallig binnen zoomafstand, hangen, de afstandsbediening in de hand en lekker lui liggend op het stapelbed van de kleinkinderen kon ik rustig afwachten tot de goede shots zich aandienden.
    Ook bij dit miezerige weer willen de vogeltjes eten immers en ze kennen de weg ondertussen naar de plek waar altijd wel iets te vinden is. Ik wilde de sluitertijd niet al te kort want naast de bezoekers van de feesttafel wilde ik als het even kon ook de neervallende regen vangen in de vorm van streepjes. Enkele proefopnames zonder enig gevogelte in beeld bracht me bij een aanvaardbare f 5,6 – ISO 500 en 1/100. Ik moest daarna niet lang wachten voor ze kwamen, zoals meestal veel koolmezen en af en toe ook een dapper pimpelmeesje er tussendoor. Van die laatste soort bleef er eentje net lang genoeg redelijk stil zitten om hem scherp in beeld te krijgen.   


    10-02-2016 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 februari Moeder en dochter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het kleedje had oma nog in de kast hangen. Dochter Ilse had het gedragen tijdens de bruiloft van mijn jongste zus Lily. De twee jongens die tijdens deze krokusvakantie logeren kunnen het best goed met elkaar vinden en Hannelore die als enig meisje ook meegekomen is moet daardoor vaak andere manieren vinden om zich bezig te houden tijdens de verplichte TV- en tabletvrije uren.
    Gisteren begaf ik me al op glad ijs door te praten over typisch jongensgedrag en vandaag waag ik me nog iets dieper in de gevarenzone door te stellen dat het zo voorspelbaar was dat Hannelore in de kleerkasten zou duiken om zich diverse prinsesjes outfits aan te meten… typisch meisjes
    J
    Toen we haar vertelden dat haar mama dit kleedje nog ooit had gedragen was ze onder de indruk en toen we haar ook nog oude fotos toonden om dat te bewijzen wilde ze meteen ook  poseren. Dan is het maar één stap verder in het denkproces om me aan het photoshoppen te zetten en moeder en dochter in hetzelfde plaatje te toveren. De oude foto kon ik niet veel beter maken, met de nieuwe had ik minder problemen om wat kontrast, en scherpte terug te halen, maar de tinten kreeg ik toch niet voldoende gelijkgestemd. Dan heb ik maar gekozen voor zwart wit en hoewel de geoefende criticus nog duidelijk kan zien dat we hier te maken hebben met een samengestelde foto kan ik met het resultaat wel leven.


    09-02-2016 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    08-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 februari Jongens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Krokusvakantie. Er zullen weer gedurende enkele dagen kleinkinderen logeren in huize Pake Pol en Oma. We zijn ze deze middag zelf gaan oppikken. Eerst waren we langs Herentals gereden want Jefke wilde mee naar Wuustwezel waar nog twee passagiers stonden te wachten. Uiteraard had ie gegokt op de mogelijkheid om daar samen met Pieter en Nicolas nog wat te stoeien. En dat gebeurde ook.
    Nauwelijks waren we binnen of de boys hadden al de weg gevonden naar achter. Op de boerderij is altijd wel iets te beleven, en het duurde dan ook niet lang voor ik een tractor hoorde starten.
    Nicolas - 13, bijna 14 -  en Pieter - 12 - weten drommels goed hoe alles functioneert op de boerderij, Nicolas zit trouwens op de landbouwschool. Met de tractor rijden kunnen ze allebei als de beste hoewel ze daar natuurlijk nog veel te jong voor zijn. Op de openbare weg kan al helemaal niet, maar zo lang het op privé terrein is vinden ze dat het mag. Van achter in de wei tot voor aan de straat dan manoeuvreren en op een klein binnenplaatsje dat ding keren en weer de andere kant op. Big fun !!! Boys will be boys… jongens zullen altijd wel jongens zijn.  


    08-02-2016 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 februari Vriendjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eric en Inge kwamen op bezoek en ze hadden hun kersverse pup Oscar meegebracht om kennis te maken met Phaido. Ik had al meteen een vermoeden dat dit niet goed zou komen, Phaido is helemaal niet opgezet met dat jonge, speelse geweld. En inderdaad bleek al meteen dat Phaido in de mate van het mogelijke de confrontatie vermeed, hij probeerde Oscar af te houden door zich terug te trekken , te verstoppen en bescherming te zoeken bij het baasje… wat een watje is het toch. Maar geleidelijk aan kwam er toch enige toenadering, in zoverre dat we het zelfs mochten meemaken dat ze al converserend, als goede vriendjes samen door de tuin liepen. Fotomoment natuurlijk.  


    07-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 februari Land Rover Club
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Land Rover, voor off-road rijders is het een magische naam. Bij het horen ervan denken we aan heroische woestijnraces, aan safaris door onherbergzame gebieden en aan Britse aristocratische jachttaferelen. We herinneren ons dat nog niet zo lang geleden de Defender na een carrière van 68 jaar uit productie werd genomen, onze schoonzoon Koen reed er ook een tijdje mee trouwens.
    Als je aan de wandel bent net over de Nederlandse grens in Hooge Mierde en de rust wordt plotsklaps verstoord door één, twee, drie enz… voorbij komende, door nauwelijks voor vierwiel geschikte wegeltjes scheurende, beslijkte 4x4 voertuigen, een volwassen Land Rover club, dan krijg je als natuurliefhebber een gevoel over je heen dat het midden houdt tussen wow en gadververdomme toch. Nauwelijks enkele honderden meters na onze ontmoeting hadden de woud-be Dakar avonturiers blijkbaar beslist even pauze te houden. Toen wij op onze beurt hen weer voorbijstaken, zonder spetters en rotzooi deze keer, kon ik het toch niet laten de Canon even uit de fototas te halen en enkele shots te wagen.   


    06-02-2016 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs