Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    28-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 september Maansverduistering
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zoals velen waarschijnlijk heb ik er een heel kort nachtje opzitten. Ook ik was van de partij om de maansverduistering te volgen en de bloed-maan te fotograferen. Liever dan de wekker te zetten om drie uur of half vier had ik er voor gekozen te wachten om de echtelijke bedstee in te duiken tot na het spektakel. Ik ben sowieso een nachtmens en vroeg slapen gaan is niet besteed aan mij. Achter ons huis dacht ik voldoende uitzicht te hebben en lichtvervuiling is er bijna helemaal afwezig. Ik kon er dus op mijn gemak het hele gebeuren volgen en regelmatig even op het knopje komen drukken. Om me te wapenen tegen mogelijke nachtelijke onderkoeling had ik op voorhand de nodige spirituele versnaperingen geselecteerd en ik ben de beproeving zonder averij doorgekomen. Het einde van de show moest ik wel missen want de maan begon achter de bomen te zakken. In de wagen springen en naar een bomenvrije plek rijden was gezien het alcoholgehalte van de genuttigde dranken geen optie meer en dus hield ik het rond half zes, toen de maan weer langzaam aan verlicht begon te worden, maar voor bekeken.
    Ik heb een collage gemaakt van de verschillende fasen van het fenomeen tot en met de in de weg kruipende bomen.   


    28-09-2015 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    27-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 september Guusje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoewel we vandaag een luie dag gepland hadden na de ochtendwandeling met Phaido vonden we rond de middag dat je met zulk mooi weer toch echt niet binnen kunt blijven zitten. Een korte telefonisch rondje Lommelse vrienden volstond om ons vaste clubje op te trommelen. Niet zoveel later parkeerden we de wagens bij de tennisclub in de Kolonie. Dat is een ideaal startpunt om van daar uit de mooie Kempense natuur in te trekken. Langs de zandputten en de Heuvelse Hei ging de tocht. Met z’n achten en daar ook nog eens drie woefkes bij genoten we van de vriendschap, de geanimeerde gesprekken, de mooie tocht en de verdiende verfrissingen achteraf.
    Guusje, net als Phaido van het merk Golden Retriever is een over-enthousiaste jongeling van nauwelijks één jaar oud en meestal vindt de ondertussen tot de middelbare leeftijd gekomen Phaido al dat rennen en stoeien maar niks. Hij wil best ook wel eens gaan zwemmen in de plassen waar we voorbij lopen, maar om in competitie te gaan met Guus die achter elke stok of ieder speeltje aanging dat we in het water gooiden had ie duidelijk geen zin. De water-actie-fotos van vandaag waren dus allemaal voor rekening van Guus.  


    27-09-2015 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 september Mobiele fruitpers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de tuin en fruitdagen bij Hoebenschot-Plant hadden ze een mobiele fruitpers ter beschikking gesteld van al wie er met zijn oogst naar toe kwam. Die kon dan met fris geperst sap weer naar huis. Nelly, de dame van de boomgaard in de Smallebroeken had ons gevraagd of wij misschien deze middag met de wagen een lading appels tot daar konden brengen want zij verplaatst zich meestal met de bus en dat is niet zo handig om een tiental bakken fruit te vervoeren.
    Wij deden dat graag en het nuttige aan het aangename koppelend hebben we er wat rondgekeken, een en ander geproefd en natuurlijk de nodige fotos gemaakt. Bijgaande foto  geeft een idee van de installatie. Via de rollende band links komt het fruit in de pers. Het sap wordt gezeefd, gepasteuriseerd en dan in plastic-5-litter zakken gevuld door de dame in het midden. De meneer rechts zorgt er voor dat die dan terecht komen in een frisse kartonnen doos en zo kan het sap maanden bewaard worden.


    26-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 september Himalayan Balsam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We waren een half uur vroeger vertrokken naar Lommel. Vóór we als vrijwilligers de bewoners van Hoevezavel hun vrijdagse portie frisse lucht bezorgden door de rolstoelen enkele blokken rond te duwen wilden we eerst met Phaido een echte wandeling maken in de vrije natuur. Er zijn zat groen gebieden waar we onderweg kunnen stoppen en deze keer hadden we gekozen voor een parking in de buurt van de Blauwe kei waar we richting De Maat kilometers en kilometers ongestoord konden genieten. De wandeling op zich is de ene helft van het plezier voor mij in dat geval. De andere helft haal ik uit het fotograferen van alles waar mijn oog op valt.
    Deze bloemen bijvoorbeeld vond ik erg mooi en met een groot diafragma probeerde ik ze mooi in beeld te nemen, met bezoekende insecten, zonder, close, totaalbeeld… Als ik eenmaal aan het fotograferen ben wordt er geduld gevraagd van het meewandelend gezelschap…
    Al even leuk vind ik het om dan achteraf wat meer info omtrent mijn onderwerpen te zoeken te zoeken op het internet. In eerste instantie kwam ik door een foto te uploaden op een Engelstalige site er achter dat we hier praten over een “Himalayan Balsam”. Met dat gegeven verder zoekend vond ik ook de Nederlandse naam nl. Reuzenbalsemien, een exoot, een invasieve plant, afkomstig uit de Himalaya, zoals de Engelse benaming aangeeft, die ooit hier als sierplant werd ingevoerd en die nu het leefgebied van onze eigen inheemse planten dreigt in te nemen. Niet alleen bij de fauna hebben we problemen met dat fenomeen blijkbaar. Er lopen diverse bestrijdingprogrammas sedert enkele jaren en naar ik lees lijken die ook succesvol te zijn. Maar langs het parcours dat wij vandaag liepen merkten wij daar niks van… reuzenbalsemienen zat…     


    25-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 september Stilleven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn er aan begonnen. De eerste druifjes staan te trekken in de cognac. Daar gaan we volgende week nog wat suikerwater aan toevoegen en dan alles nog eens even aan de kook brengen. daarna moeten ze enkele maanden rusten. Het is de bedoeling dat we weer een tiental dergelijke potten gaan in de berging zetten en daar zouden we dan de koude winteravonden mee moeten doorkomen. Ik vond het een goed idee er een stilleven van te maken. De lege fles cognac die hoort er bij natuurlijk en voor de aardigheid heb ik er ook een pot rozijntjes op rum naast gezet, want die hebben we ook al in de wachtkamer staan.
    Een licht sepia effect en een klein beetje vignettering in de hoeken vond ik wel aardig om het plaatje af te maken.      


    24-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 september Mijn schatje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dat ik deze foto niet vandaag gemaakt heb mag wel duidelijk zijn. Meer nog, ik heb vandaag helemaal geen fotos gemaakt. Na de drukke fotografie dag van gisteren, de massas fotos uit de Aarschotse Fashion Week, die op me liggen te wachten in ongeopende mappen en de avonturen van de Trans Alpine Run die ik ook nog in een albumvorm wil gieten heb ik weer eens een volledige dag achter de PC doorgebracht. Daar komt nog bij dat ik morgen mijn fotos voor het salon moet presenteren bij de fotoclub, de selectie had ik al wel gemaakt, maar ze moesten nog afgeprint worden… pfff.
    Doorheen diverse vergeten hoekjes van mijn harde schijf surfend kwam ik zo toevallig bij een vergeten, toevallig in de verkeerde map verzeild pareltje uit een zeer oude doos terecht. Ik had er al ooit een naam op gekleefd en het blijkt een opname te zijn mijn schatje. Ik kon het niet laten die tussendoor ook maar eens onderhanden te nemen, een beetje te fatsoeneren en een opfrisbeurt mee te geven. Zo zou je toch kunnen stellen dat dit een werkstuk is dat ik op vandaag mag dateren, en van deze reddingsboei maak ik graag gebruik.    


    23-09-2015 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 september Shopping Center Stadsfeestzaal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben vandaag nog eens naar Antwerpen geweest samen met mijn fotomaatje Alex. Ik vind altijd wel een excuus om er op uit te trekken en deze keer was het dat ik dringend naar Grobet moest om fotopapier te gaan kopen. Dat we daar met zijn tweeën een lange namiddag fotografeerplezier aan vast geknoopt hebben vonden wij niet meer dan logisch. We hadden geen specifiek doel en eigenlijk is dat het leukste.
    Toen we uit het station kwamen zag het er regenachtig uit. De eerste druppels vielen toen we ergens halfweg de Meir waren en dus trokken we maar de tot shopping center omgebouwde oude stadsfeestzaal binnen om te schuilen… en te fotograferen. Het neoclassicistisch gebouw uit 1908 werd na de brand in 2000 heropgebouwd en in 2007 heropend als prachtig winkelcentrum. De fotograferende medemens die hier nog nooit geweest is moet er dringend eens een kijkje gaan nemen, beslist de moeite waard.
    We zijn nadien nog wel enkel winkels, cafés en andere schuilplaatsen binnengelopen, niet alleen omdat het regende trouwens, en veel gekende Antwerpse leuke plekjes hebben we met een ongepland bezoekje vereerd, de Groenplaats en de winkelstraatjes er omheen, de Scheldekaaien, Linkeroever, de voetgangerstunnel… noem maar op… Toch koos ik uit de rijke oogst van deze tocht de eerste foto die ik vandaag schoot, een majestatisch stuk plafond van de stadsfeestzaal.  


    22-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 september Paddenstoel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn stappenteller – app waar ik de laatste tijd toch wel veel belang aan hecht – heeft vandaag niet veel werk gehad. Ik ben er deze morgen heel even op uit getrokken en had maar meteen de Eos meegenomen, ik wist namelijk al dat ik de rest van de dag voor de PC zou zitten. Ik heb namelijk na enkele drukke fotografiedagen heel wat selecteer- en fatsoeneerwerk voor de boeg.
    Het is weer paddenstoelentijd en het bos achter ons huis is vanaf nu dus een zeer bereikbaar en dankbaar jachtterrein. Een klein kwartiertje rondlopen was ruim voldoende om enkele exemplaren te verschalken. Uit de oogst koos Josee voor deze kleine witte half transparante. Ik ben nog steeds niet de meest beslagen paddenstoelenkenner maar ik vermoed dat dit een lid van de mycenafamilie is. Ik moest nog flink door de knieën en uiteindelijk zelfs plat op de grond, tot groot ongenoegen van de stramme ledematen, om hem van uit dit laag standpunt te pakken te krijgen, maar ik had de rest van de dag om alles weer in de goede plooi te krijgen.


    21-09-2015 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 september De Brandweer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Soms overtreft de werkelijkheid de verbeelding.
    Het principe van de Aarschotse Fashion Week is dat iedere soort kleding, van duur tot goedkoop, van vrije tijds tot beroeps en van sjiek tot alledaags aan bod moet kunnen komen. De uitbaters van de erotica shop aan de Bonewijk wilden dus ook terecht hun collectie showen. Helemaal op het einde van deze dag 2 van het weekend was er in de programmatie een plaatsje voorzien. Net toen wij met alle spullen, muziekinstallatie, rode loper, paaltjes, rode linten en het hele gedoe ter plekke aankwamen was er paniek aan de overzijde van de straat. BRAND !!!
    Zo kun je het niet bedenken… stel dat je een fotoshoot wil doen met een geloofwaardige achtergrond, je bedenkt iets met drama, brand, vuur, en het mag iets kosten…
    Een van de erotische (?) pakjes die de modellen zouden tonen had namelijk iets te maken met de brandweer, de Firechief helmen zijn duidelijk genoeg dacht ik. Ik wil nog even in het midden laten of dit soort kledij een impact zou kunnen hebben op iemands sexuele prikkels, fantasieën of stimulatie maar daar gaat het nu even niet over. Omdat de modellen al klaar stonden vond ik dat ik ze dan ook maar voor de brand moest fotograferen. Jammer genoeg had de politie ondertussen al een veiligheidsperimeter ingesteld en konden we niet dichterbij, maar zo is de achtergrond ook al realistisch genoeg natuurlijk.  


    20-09-2015 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 september Pieter de breakdancer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de grote modeshow in de stadsfeestzaal is in het kader van de Aarschotse Fashion Days dit weekend de Street-Catwalk gepland. De diverse meewerkende winkels krijgen een rode loper voor de deur, de modellen komen ter plaatse de collecties presenteren en zo wordt de ganse stad de hele dag van entertainment voorzien.
    Voor de show van start ging mocht onze Pieter als opwarmer zijn breakdance talent komen tonen. En of het werkte om de aandacht van de winkelende mensen te vangen en de voorbijgangers te laten stoppen… Dan ben je als fotograaf bij de pinken natuurlijk, maar meer nog, als opa ben je zo fier als een gieter…
    J


    19-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 september Schuilen voor de bui
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de vrijdagse wandeling met de bewoners van Hoevezavel is het ondertussen traditie dat er met de vrienden een hapje gegeten wordt in de Brugwachter. Half uurtje te vroeg vandaag dus liepen we met Phaido nog maar even langs het kanaal. Een onverwachte plotse bui kwam ons wandelplezier abrupt verstoren en we waren meer dan content dat we vlak bij de brug van de Barrier waren waaronder we konden schuilen. Aan de overkant waren er enkele fietsers die dezelfde reddingsboei gevonden hadden. Foto natuurlijk…
    Thuis gekomen zag ik iets vreemds. Mijn geest zit blijkbaar zo in elkaar dat ik bij dit soort fotos automatisch op zoek ga naar symmetrie… Op het eerste zicht leek het ook behoorlijk geslaagd in dit geval, toch zag ik, thuis gekomen, op de PC een onverwachte valse noot in het plaatje. De lichte vlakken in het water links en rechts waren behoorlijk asymmetrisch… Na wat denkwerk meen ik dat ik de verklaring er voor wel gevonden heb. De wind en de regen komen uit het zuidwesten, van links dus en daarom is de lichtere gedeelte, waar de regen het kanaalwater geselt, links groter dan rechts. De donkere zone in het midden is niet de schaduw of de reflectie van de brug, zoals ik eerst dacht, maar gewoon het regenluwe stukje kanaalwater… Water kan ook schuilen voor de regen blijkbaar.      


    18-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 september Aarschot Fashion Night
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De jaarlijkse Aarschot-Fashion-Night was vandaag gepland, en ik mocht weer komen fotograferen. Ik was niet de enige uit de familie die ingeschakeld werd want naast mijn zus Lily die het allemaal organiseerde waren ook de kleinkids weer van de partij. Ze mochten weer de catwalk op en dat is een habitat waar ze niet vies van zijn blijkbaar. Bij deze organisatie worden trouwens geen professionals ingehuurd, alle modellen zijn pure amateurs.
    Foto-technisch gezien werd het weer geen gemakkelijke klus om het allemaal vast te leggen. Vergeleken met vorig jaar was er net iets minder licht zodat ik nog wat hoger in de ISO waardes moest gaan om een aanvaardbaar korte sluitertijd over te houden en dan nog merkte ik thuis gekomen dat er wat beelden onscherp waren… tja zonder flitsen is er ergens een grens waar ik voorlopig niet overheen kan…
    Bij deze foto van ons Marie-Leentje was er gelukkig geen belichtingsprobleem. Ik heb er geen idee van of ze gelukkig is met de outfit die ze moet showen. Ze was wel al een tijdje aan het vechten met een muts die steeds maar afviel merkte ik. Toch maar verder lopen en doen alsof er niks aan de hand is… zo hoort het.

    17-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 september De Melle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een korte pipi- en kakawandeling in de Smallebroeken ben ik met Phaido nog eens naar de Melle gereden om daar ook nog wat wandelplezier te rapen en de stappenteller toch maar boven de 10000 te houden.
    Dat het daar altijd weer een lonende omgeving is om van het groen, de rust en de natuur te genieten wil ik nog maar eens herhalen maar toch moet het me van het hart dat ik er ook deze keer geconfronteerd werd met de avances van de homofiele medemens… Bij gelegenheid van een vorige passage werd er mij al eens gevraagd of ik geen zin had een vieze vent naakt te bekijken en deze keer stonden er op de parking ook weer enkele wagens met eenzame mannen erin. Twee ervan stapten meteen uit toen ik er aan kwam, maar toen ze zagen dat ik Phaido uit de koffer liet om te gaan wandelen begrepen ze waarschijnlijk dat ik er niet zo eentje ben…
    J Die plek krijgt helaas een slechte reputatie vind ik en de politie zou beter daar even toezicht op houden in plaats van op dat belachelijke zwemverbod in de plas. Let wel, ik heb niks tegen homosexualiteit en de tijd dat seks diende om het menselijk ras in stand te houden is al lang voorbij, ik heb zelfs enkele vrienden waarvan ik weet dat ze die geaardheid toegedaan zijn, maar die vallen mij niet lastig tenminste, net zoals ik niet hitsig opspring tegen elke mooie vrouw die ik tegenkom.
    Enfin, na een kort moment van godverdommetoch konden Phaido en ik de rest van de tocht ongestoord afhaspelen en de nodige fotomomenten dienden zich ook weer aan, het hoeft immers niet altijd mooi weer te zijn om te fotograferen, integendeel.   


    16-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    15-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 september Lappenmand
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het vrouwke ligt even in de lappenmand. Ze had al een hele tijd last van nekpijn en we hadden eigenlijk al een afspraak met de dokter gepland, deze week is daar waarschijnlijk een kou bovenop gekomen met de gekende stijve-nek kenmerken, maar dan in veelvoud. Vannacht was de pijn plots niet meer te harden en adequate  medicatie hadden we ook niet meteen voorhanden dus ben ik met haar maar naar spoed gereden. Ze hebben meteen fotos gemaakt en de spoedarts kon ook niet anders dan concluderen dat dat de behandeling moest bestaan uit een pijnstiller ( Parcetamol ), een ontstekingsremmer om gestresseerde en daardoor eventueel ontstoken pezen en spieren te kalmeren (Diclofenac ) en een spierontspanner ( Diazepam ) dat zou de spanning er af halen, maar je wordt er wel slaperig van…. Voor een worst case scenario, als dat allemaal niet helpt kregen we ook nog Tradomal voorgeschreven, een paardenmiddel, dat we hopelijk niet zullen nodig hebben. Een hele boterham als je het ons vraagt. Dit is alvast het pakketje waar mijn schatje het de volgende dagen mee moet doen… o ja een beschermende kraag moet ze ook dragen.
    Laten we hopen dat ze er snel weer bovenop komt, een vervolg afspraak met de specialist hebben we ondertussen ook al geprikt.


    15-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    14-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 september Jutta
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb vandaag een erg leuke fotoshoot gedaan met een prachtige jonge dame: Jutta, de mooie, jongste dochter van juf Inge van Balance Health Center wilde wel een namiddag voor me poseren en in de studio van schoonbroer Dreeke kan ik meestal wel terecht.
    Enkele opnames die ik nog meende nodig te hebben voor mijn “Water”-fotoreeks voor het salon van de club waren de hoofdbrok van de shoot, maar als je dan toch aan het fotograferen bent komen de ideeën voor andere poses vlot binnenrollen. Dan maak je natuurlijk de nodige extra opnames en enkele portretjes konden er ook nog wel bij. Dit is er zo eentje, deze close up met een bewust erg krappe uitsnede vond ik helemaal okee.


    14-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    13-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 september Overleg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aanstaande donderdag is het weer de grote Aarschotse Fashion-Night en de mannequins – allemaal amateurs – waren vandaag uitgenodigd op een workshop om de nodige richtlijnen en instructies mee te krijgen. De inrichters hadden voor zeer deskundige coaching gezorgd. Katja Alens, die uiteraard een karrevracht catwalk-ervaring meebracht en Juf Inge van dansinstituut Balance voor de choreografie – allebei toppers in hun domein - zouden het geheel tot een vlot lopende show moeten kneden. Ik liep er ook weer tussen door met de camera en zo kon ik vaak interessante plaatjes schieten.
    Was het dat de vakgebieden niet nauwkeurig genoeg afgebakend waren of misschien omdat twee stuurvrouwen op één schip van het goede te veel was, ik meende soms enige onvrede te zien. Feit is dat er nog al eens overleg gepleegd werd en ik had niet de indruk dat het er altijd even diplomatisch aan toe ging. Zonder verstaan te hebben wat er gezegd werd ontwaarde ik bij gelegenheid enige vorm van stress, mijn camera ook…


    13-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 september Vissers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik wilde mij vandaag weer eens op het terrein van de sportfotografie begeven, niet de fysieke, snelle, atletische sporten had ik in gedachten, maar wel de iets rustigere, bijna contemplatieve in dit geval. Ik wilde het hebben over de sportvisserij.
    Ik zal maar meteen vertellen dat het mijn ding niet is, heeeeeeeeel lang geleden heb ik eens geprobeerd met een vriend aan de waterkant te gaan zitten en een tijdje naar zo’n dobber te staren, maar na enkele minuten had ik al begrepen dat dit niks voor mij was. Waarom ik het er dan vandaag over wil hebben? Vrij simpel… ik kwam deze namiddag bij dit druilerig weer voorbij een plek waar opvallend veel autos geparkeerd waren en dan vraagt de alerte fotograaf zich af wat daar dan wel aan de hand zou kunnen zijn. Stapvoets voorbij rijdend zag ik dit beeld. Ik heb de wagen even langs de kant gezet en ik kon het hele peloton sporters in volle actie vereeuwigen.


    12-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 september Op vriendenbezoek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Phaido is vandaag op bezoek geweest bij zijn vriendje Guus in Lommel. Je zou ook kunnen stellen dat het vrouwtje en het baasje vandaag op bezoek waren bij Ellygoret die pas verjaard was en die dat nog even wilde navieren met enkele close-friends. Swa en Moniek waren er ook, Jill en Wieteke en natuurlijk mocht Phaido mee. Met Guus komt ie meestal wel goed overeen ondanks het feit dat jongeling Guus vaak net iets te ontstuimig is voor een meer bezadigde middle-aged Phaido. Eten en snoepjes is alleszins een onderwerp waar je bij beiden meteen de volle aandacht door krijgt.
    Toen Josee aanstalten maakte om wat lekkers uit te delen leek het er wel op alsof ze bezig waren met een wedstrijdje gehoorzaamheidstraining en flink braaf zijn. Ze hebben uiteraard allebei hun kauwstokje gekregen, dat van Guus was eerst weggewerkt en Phaido heeft nog een stukje van het zijne moeten afgeven… zo werkt het weer wél in de hondenwereld… en wie zegt daar in de hondenwereld alleen…?


    11-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 september IJsvogel in de vlucht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben deze namiddag op ijsvogeljacht geweest. Van fotovriendin Marieke wist ik dat zij er al enkele mooie shots van had kunnen maken in een natuurgebied in Bree en toen ik haar daar over contacteerde  was zij er meteen voor te vinden er eens samen naar toe te trekken. Het werd inderdaad een vruchtbare jacht. Met de 300 mm plus 1,4x extender op de 6D had ik toch nog iets minder zoomvermogen dan ik ter plaatse had kunnen gebruiken merkte ik, maar al bij al ben ik best tevreden over de oogst. IJsvogels zat daar trouwens en we hoefden er ook niet lang op te wachten. Ze kwamen regelmatig op dezelfde takjes zitten en ik heb ze kunnen fotograferen in alle mogelijke posities, met en zonder gevangen visje, frontaal, in profiel, in het riet, ik heb er zelfs enkele in de vlucht te pakken gekregen. Dit is er zo een, het is wel een toevalstreffer, ik geef het toe… Hij zat op het topje van die tak en net toen ik afdrukte vloog ie weg, ik was een fractie van een seconde te laat eigenlijk… gelukkig. J  


    10-09-2015 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 september Druifjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog enkele dagen/weken ( afhankelijk van het weer ) en dan kunnen we weer volop smullen van de productie van onze druivelaars. Zoals ieder jaar hangen er ook nu weer massa’s veel belovende trossen aan de voor- en de zijkanten van ons huis. Enkele trossen die wij gisteren en vandaag al consumptie-rijp achtten hebben we ondertussen al gedegusteerd, maar om nu al iedereen te mobiliseren om mee te genieten is het nog net iets te vroeg. Hoog tijd om netten er overheen te hangen want anders hebben we binnenkort weer tientallen merels op bezoek die er even verzot op zijn als wij.
    We eten ze, we persen ze en maken er druivensap van dat we dan bewaren in de diepvries. Maar de meest interessante manier om er van te snoepen is ze opleggen met een of andere sterke drank… men neme 200 ml water, daarin losse men op 1 kg suiker. Men voege toe een fles cognac, rum of jenever en een kilogram druifjes. Men brenge dit aan de kook ( niet laten doorkoken ) en dan giet met alles in een grote 2-liter- bokaal, afsluiten en 6 maanden laten rusten. Vooral dat laatste is erg moeilijk…
    J  


    09-09-2015 om 23:46 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs