Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    07-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 september Coloradokever
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als ik het goed voor heb is dit een coloradokever. Ik meen me dit te herinneren uit mijn zeer jonge jaren toen die beestjes de schrik van de aardappelboeren waren. Ik heb er geen idee van of dat nog steeds het geval is en ik weet zelfs niet of het normaal is dat ik die thuis gevonden heb en al zeker niet hoe die hier beland is, ik kweek alleszins geen aardappelen. Misschien is dit wel de voorbode van een nieuwe plaag…
    Ik had eigenlijk weinig puf vandaag, de naweeën en de decompressie van 10 spannende dagen denk is, met de enkele Duvels van gisteren avond kan het zeker niks te maken hebben. Anders broedt er misschien wel een of andere ziekte. Ik heb niet eens de moeite genomen de macrolens op mijn toestel te zetten toen ik ‘m zag zitten, met de 24 – 105 lukte het ook wel… Het kwam me goed uit, zo hoefde ik niet de deur uit om de dagelijkse foto te schieten. Het klinkt een beetje als het volbrengen van een plichtopdracht en vandaag was het dat ook wel een beetje… Hopelijk gaat het na het drinken van een warme grog en een goede nachtrust morgen wat beter. Ik kruip er in.   


    07-09-2015 om 23:48 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 september Welcome Back
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een lange autorit zijn we weer terug thuis. De Trans Alpine Run hebben we allemaal op onze eigen manier beleefd. We zijn weer ontelbare geweldige herinneringen en beelden rijker. Maar op het thuisfront hebben ze ook mee geleefd en gevolgd wat de dierbaren aan het presteren waren. Toen we in Herentals aankwamen om Michael thuis af te zetten zagen we dat de kids een spandoek hadden gemaakt om hun held te verwelkomen. Geen gefeliciteerd of proficiat of zo, maar “Welcome Back”. Ze hebben hun papa gemist al die dagen… 


    06-09-2015 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 september Alle finishers zijn winnaars
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Yesss !!! Ze hebben het alle drie gehaald, 268 km dwars over de hoogste Alpen trails door 4 landen in 8 dagen, 16300 hoogtemeters stijgend en 14500 dalend. En ze hebben afgezien. Mike misschien nog het meest van de drie vandaag. Hij kwam ook ruim na de andere twee binnen, naast kapotte knieën, schaafwonden en de nodige blaren op zijn voeten had ie sedert eergisteren ook nog een bloeduitstorting onder de nagel van een grote teen. Pijnlijk gevolg van een ontmoeting met een grote steen die zich geniepig verstopt had op de route. Nadat hij grimassend was binnengestrompeld heeft het medische team een gaatje geprikt in de nagel om de druk er af te laten en toen ging het al meteen een stuk beter. Ze hebben hem ook verteld dat ie dat eigenlijk meteen had moeten doen…
    Alle atleten die bij zulke zware uitputtende tocht de finish halen zijn eigenlijk winnaars. De meesten lieten zich dan ook gewillig fotograferen op het podium dat stond te wachten voor de Siegerehrung, zo ook onze helden. Proficiat mannen, ik ben zo fier als ne gieter…


    05-09-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 september Trail Runner
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag zou het een relatief makkelijke etappe worden. Ik was rustig van het Zwitserse Scuol naar de Vinschgau gereden, de aankomst was vandaag in Sankt Valentin, Zuid-Tirol, Italie. Omdat ik tijd genoeg had wilde ik de lopers onderweg nog eens langs het parcours fotograferen. Ik moest dus een manier vinden om ergens op een of andere manier ook boven de 2000 meter te geraken… Ze zouden langs het skigebied van Watles passeren wist ik, dus ik had de stoeltjeslift genomen en terwijl ik een geschikt plekje aan het zoeken was kwam uit het niets deze loper op een onverwachte plaats voorbij, buiten het aangeduide pad… Ik had gelukkig de camera schietensklaar, en vond het een mooi beeld opleveren. 


    04-09-2015 om 21:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 september Alt Finstermunz
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vanmorgen zijn de mannen om 8 uur gestart in Samnaun om via enkele hoge toppen en trails naar Scuol te lopen. Iets later ben ik met de wagen ook die kant op gereden langs de gewone weg en dat is zeg maar een uurtje rijden. Ik had dus tijd zat om een poosje de toerist uit te hangen. Alt Finstermunz wilde ik wel eens bezoeken, niet toevallig omdat daar een geocache verborgen zat. Nadat ik die gevonden had en de nodige fotos van de locatie had geschoten ben ik verder naar Scuol gereden om met de skilift naar boven te gaan. Zo kon ik de lopers nog eens in actie fotograferen, daarna net op tijd terug beneden om ze te zien finishen. Uit de verzameling van vandaag koos ik toch een foto van Alt Finstermunz, ik vermoed namelijk dat er morgen en zeker overmorgen, in Sulden bij de finale finish wel weer lopers op het menu zullen staan. J 


    03-09-2015 om 21:30 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 september Aankomst van de bergsprint
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het weer is ondertussen helemaal omgeslaan. Gisteren na de aankomst werd het al redelijk snel erg bewolkt en deze morgen bij de start van de bergsprint regende het. Ivo was de eerste die er aan mocht beginnen en toen die goed en wel gestart was ben ik zo snel mogelijk naar de Seilbahn gereden om daar de lift naar boven te nemen. Mike en Tim, die een dik uur na Ivo aan hun zeven kilometer bergop moesten beginnen zou ik dus bij de finish boven zeker kunnen zien… Nu ja, zien… Het werd zo nevelig dat ik er lang aan twijfelde. Gelukkig klaarde het tegen 12 uur toch een beetje op zodat ik alsnog  aanvaardbare fotos kon maken. Tim had zowaar de besttijd op het moment dat hij over de finish kwam, Mike, die bergop lopen niet meteen als zijn favoriete bezigheid bestempelt ( dit is zacht uitgedrukt J ) kwam ook nog redelijk fris en met een best wel goede tijd boven. De regen had hem niet zo erg gedeerd vertelde hij en dat zie je ook op de foto. Moe, maar voldaan.
    Het ziet er naar uit dat we de volgende dagen hetzelfde regenachtige, koude weer gaan krijgen, maar zowat alle lopers, ook die van ons, vinden dat minder erg als de hitte van de voorbije dagen.   


    02-09-2015 om 22:12 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 september De dubbeldek Seilbahn in Samnaun
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Team Balance heeft ook de als moeilijkste beschouwde koninginne-etappe moeiteloos afgelegd. In Landeck gestart om zeven uur deze morgen kwamen ze nog redelijk fris over de finish in Samnaun rond half drie. Ik had ondertussen al wat rondgekeken ter plaatse, wat landschappen en panoramas gefotografeerd en het inchecken in het hotel was ook al gebeurd zodat de mannen snel konden gaan douchen en een beetje relaxen. Morgen is er een bergsprint en de finish ligt bij het panorama-restaurant op de Alp Trida. Deze avond had de organisatie daar voor iedereen eten voorzien trouwens en toen wij iets vroeger dan gepland, rond 5 uur, de Seilbahn namen daar naartoe zagen we onder ons dat er nog steeds deelnemers aan het binnekomen waren.
    Die Seilbahn is bij skiers trouwens wel redelijk bekend. Wat mij betreft is het alleszins de enige dubbeldek cabine die ik ooit gezien, of waar ik ooit ingezeten heb.  180 personen neemt ie in een keer mee naar Alp Trida op
    bijna 2500 meter hoogte. Zelfs zonder sneeuw blijft het een mooi zicht.


    01-09-2015 om 22:40 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 augustus Team Balance bij de finish in Landeck
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Derde etappe vandaag. St. Anton – Landeck, 39,9 km, 2019 stijgende hoogtemeters en 2494 dalende hadden ze voor de atleten klaargezet. Dat ze er om verkeerstechnische redenen op het einde nog snel 2 km bij geflanst hadden, waren ze vergeten in het roadbook te zetten. Onderweg heb ik de boys enkele keren kunnen treffen langs het parcours, helaas was dat telkens op de lager gelegen stukken zodat mooie panoramas vandaag niet in het pakket zitten.
    Zes uur en half deden ze er over en het gaat elke dag een beetje beter blijkbaar, onze gasten zitten bijna in de top honderd.
    De foto bij de aankomst is er eentje die om twee redenen bijzonder is. Ten eerste is Landeck een stadje waar we meerdere keren per jaar langs komen onderweg naar Süd-Tirol en elke keer vindt Josee dat de hoofdstraat waar je bij de aangegeven doorgaande weg langs twee kanten kunt inkijken een bezoek meer dan waard is. Ik heb dat tot nu toe telkens kunnen omzeilen maar vandaag stond ik er midden in want daar was de finish.
    Een tweede reden vind ik net zo leuk. Bij deze aankomst was het de eerste keer dat de mannen echt als een team over de streep kwamen. Drie individuals zijn blijkbaar wat meer naar elkaar toe gegroeid door de gemeenschappelijke ontberingen en ze waren alle drie zichtbaar even gelukkig zag ik.
    Fototechnisch gezien was het weer niet de meest eenvoudige klus. Keihard middaglicht is niet meteen wat je als fotograaf wenst om goed belichte buiten-opnames te maken, maar het was nu eenmaal half twee… Ik heb dus gewacht tot ze precies in de schaduw van een van de Gore Tex bogen waren en dan heb ik gewoon ingeflitst.


    31-08-2015 om 20:39 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    30-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 augustus De jongste finisher ooit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Terwijl ik bij de aankomst van de tweede etappe van de Trans-Alpine run stond te wachten op de aankomst van ons team ben ik natuurlijk niet werkloos blijven toezien hoe er zich vanalles afspeelde binnen mijn gezichtsveld, of liever binnen het bereik van de camera. Reken maar dat ik driftig op het knopje gedrukt heb als er weer een atleet totaal uitgeput over de lijn strompelde en de vreugde, triomf, pijn en nog veel meer emoties die ik kon te pakken krijgen heb ik ook meermaals op mijn geheugenkaartje bewaard. De jongste finisher ooit in deze toch wel loodzware wedstrijd heb ik ook mogen fotograferen. Toen deze jongedame over de mat met de sensor voor de tijdopname kwam bleek zij achteraf gezien een dik halfuur sneller dan onze eigen helden.        


    30-08-2015 om 20:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 augustus Voor de start
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ken er enkelen die goed zullen slapen vannacht. Trail run is een sport die ze nooit bedoeld hebben om te beoefenen bij 30 graden en meer. Bij de start deze morgen was het al dik over de 20 graden en in de loop van de dag werd het echt puffen en blazen. Resultaat: van de 340 startende teams hebben er al zo’n 60 de pijp aan Maarten gegeven. Onze boys deden het niet eens zo slecht, 128ste in de over-all ranking bij de aankomst in Lech, 6 uur en vijf minuten over 35 km hoog-alpine-labeur je moet het maar doen onder deze omstandigheden.
    Vóór de start poseerden Michael en Tim nog even in hun mooie Wolf-outfit en toen zagen ze er nog helemaal fit uit. Bij de finish was dat wel lichtelijk anders, maar omdat ik graag optimisme en positivisme preek hou ik die fotos voorlopig voor me zelf.
    Ik vrees trouwens dat het dit jaar een apocalyptische uitgave wordt van de Gore Tex trans-Alpine Run, morgen en overmorgen krijgen we van hetzelfde laken een broek en vanaf woensdag zou het gaan regenen en koud worden.       


    29-08-2015 om 21:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 augustus De formaliteiten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Domweg een afslag gemist in Karlsruhe en zo duurde de rit naar Oberstdorf net iets langer dan we gepland hadden. Uiteindelijk waren we toch nog ruimschoots op tijd om de nodige formaliteiten te vervullen.
    Dat het niet van een leien dakje zou lopen hadden we al wel enigszins kunnen voorzien, maar dat het zo hectisch zou worden hadden we in de verste verte niet durven vermoeden. Dat zit zo…
    De Trans-Alpine-Run is een wedstrijd die je verplicht in een team van twee personen moet lopen, kwestie van veiligheid op de hoog-alpine tracks. Voor zoon Michael en Tim was er geen probleem, die vormden een team. John, de ingeschreven team-maat van Ivo had evenwel in laatste instantie moeten afzeggen omwille van gezondheidsproblemen van zijn vrouw en dus hadden we bedacht dat ik dan maar moest starten als vervanger van John. Ik zou dan na enkele honderden meters opgeven en dan zegt het reglement dat de overblijvende deelnemer uit het team mag aansluiten bij een ander team. Zo zou Ivo toch nog kunnen starten. In eerste instantie kregen we onze startnummers en leek alles in orde tot, tijdens de verdere afhandeling plots een extreem pünktliche Deutsche Fräulein er achter kwam dat ik niet John heette. Meteen groot alarm, want… FRAUDE !!!… en we hadden mooi argumenteren dat het allemaal niet uitmaakte omdat ik toch snel zou opgeven, de furie wilde van geen lieve moederen weten, reglement is reglement. We hebben vruchteloos een eeuwigheid staan argumenteren en discussiëren en uiteindelijk hebben we er haar baas bijgehaald. Ook daar kregen we te maken met Duitse strikte stiptheid: geen pardon. Nu is Tim iemand die niet snel van opgeven wil weten en via de grote baas van Gore Tex, een Engelsman heeft Ivo uiteindelijk toch een guest-startnummer gekregen. De enige voorwaarde is dat hij bij Michael en Tim moet blijven. Bijkomend voordeel: ik hoef niet eens te starten. Iedereen gelukkig.  


    28-08-2015 om 21:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    27-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 augustus Heidehond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In alle vroegte vertrekken we morgen met de lopers van Balance naar Oberstdorf. Ik ga de Gore-Tex Transalpine-run fotograferen en ik zal mijn beste vriend gedurende 10 dagen moeten missen. Hij zal het thuis wel goed hebben met het vrouwtje en de bezoekende kleinkids da’s zeker, maar het knaagt toch dat ie niet meekan.
    Deze morgen ben ik nog een lange wandeling gaan maken met hem in de heide en het lijkt wel dat hij het weet. Die beesten zijn slimmer en gevoeliger dan je zou denken. Hij rende, snuffelde en speelde net iets minder dan anders en terwijl ik dit zit te tikken is hij me verwijtend aan het kijken heb ik de indruk. Ik had ‘m beloofd dat ik nog een foto van hem op mijn blog zou zetten maar daar heeft ie geen boodschap aan vermoed ik.   


    27-08-2015 om 22:42 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 augustus Meneer en zijn vrouwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het flauwe grapje dat deze jongen toch wel een geweldige bofkont is met zijn zeventien vrouwen wil ik niet eens maken. Ik ben ook stier, geboren eind april he, en ik heb aan één vrouw genoeg, maar die telt dan wel voor zeventien… J
    Neen ik wil het eerder hebben over lichaamsomvang. Deze stoere knaap ligt zijn weelderig lichaam te etaleren aan de wereld onder het goedkeurend oog van al zijn echtgenotes en iedereen vindt dat hij er geweldig uitziet. Zelfs Josee kon een van diep komende “wow” nauwelijks onderdrukken toen wij er vandaag voorbij wandelden. En elke keer ze het over mijn prachtige torso heeft laat ze de kans niet onbenut om me te confronteren met het feit dat ik nu toch eens eindelijk iets moet gaan doen aan mijn gewicht. Okee, ik ben een klein beetje aan de mollige kant, maar, stier zijnde, is dat toch een vorm van schoonheid? Of niet?


    26-08-2015 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 augustus Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Antwerpen… stad van mijn hart, ondanks het feit dat er de laatste jaren wel erg veel veranderd is.
    Papa en mama allebei aan het werk, dan is het aan pake Pol en oma om Julieke aan de stadsschouwburg te gaan oppikken van de dansstage. We hebben hier de eerste jaren dat we getrouwd waren een tijd gewoond, onze kinderen zijn hier geboren en we zullen altijd wel van deze stad blijven houden.
    De Grote Markt… Denk enkele details weg en je bent zo weer in de 16de of 17de  eeuw. Enig chauvinisme is ons niet vreemd als we de Antwerpse grote markt als een van de mooiste van het land en bij uitbreiding van Europa, de wereld en ons zonnestelsel noemen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat we er tijdens een kort bezoek aan de scheldestad toch even langs lopen. Alles is er al honderdduizend keer gefotografeerd en zelfs originele invalshoeken zoeken is bijna onbegonnen werk. Ik heb dan maar mijn twee voorkeurmodellen gevraagd even plaats te nemen op een sterk punt in de compositie die ik voor ogen had. Ik had de 24-105 er op zitten en in de uiterste groothoekstand had ik net voldoende beeldhoek om het overzicht vast te leggen dat de toerist/wandelaar/passant te zien krijgt als ie van uit de Suikerrui de Grote markt op wandelt. 


    25-08-2015 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 augustus Even genieten van een lekker Wolfke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gebeurt wel eens dat het vrouwtje mijn fototoestel mee grist om me te verrassen met een opname van een compromitterende situatie of een belachelijke pose waarin ik me weer eens gemanoeuvreerd had, maar vandaag heb ik het haar netjes gevraagd: “ Maak eens een foto van Dreeke en mij…? ”
    Ik mag wel eens gebruik maken van de studio van mijn schoonbroer André, een druk bezette prof-fotograaf. Deze namiddag had ik er een shoot gepland, maar op het laatste moment had mijn model afgebeld met persoonlijke problemen. De shoot dan maar uitgesteld en de vrijgekomen tijd opgevuld met enkele levenskwaliteit verrijkende bezigheden, zoals daar zijn: het nuttigen van een heerlijke Carte Blanche, het luxe-bier van de jonge ambitieuze brouwerij Wolf in Aarschot. Als ik even onbetaalde reclame mag maken… het smaakte verrukkelijk. Na een tijdje werden we naar binnen gejaagd door de regen maar daar smaakte(n) de volgende(n) al even goed.
    J     


    24-08-2015 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 augustus Regen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De regen fotograferen, hoe doe je dat eigenlijk?
    Ik ben nog steeds druk doende met fotos te maken en te selecteren voor mijn waterproject. Water en regen, het klinkt bijna hetzelfde toch? Althans het zit gevoelsmatig in hetzelfde schuifje, bij mij toch. Het is dan ook vanzelfsprekend dat ik vandaag, met alle nattigheid die we over ons heen kregen in de loop van de namiddag en de avond, bedacht dat er toch ook enkele regenfotos in de long-list moesten. Ik vond het niet zo makkelijk om zelfs de meest felle bui een beetje interessant in beeld te brengen… tot ik al experimenterend op mijn buik ging liggen en van onder het afdak – droog, da’s wel net zo fijn voor de camera – de neerpletsende dikke druppels kon te pakken krijgen die in de steeds maar groter wordende plassen achter ons huis insloegen als even zovele bommetjes. Door de 300 mm lens bekeken en omgezet in zwart wit zag het er uit als een nat oorlogsgebied met ontploffingen ten alle kanten.     


    23-08-2015 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 augustus De Heide
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik maakte enkele dagen geleden nog de bedenking dat de heide toch wel erg vroeg in bloei staat, maar dat blijkt heel normaal te zijn… augustus en september zijn de uitbundige  bloeimaanden volgens meneer Google en die weet alles. We zijn vandaag dus maar eens van de purperen pracht gaan genieten. Eigenlijk was het te warm om een fikse wandeling te doen maar dat is een argument waar Phaido geen oren naar heeft. En als het dan toch moet dan maar meteen naar een gebied waar een en ander te fotograferen is. De Kalmthoutse hei zou je dan zeggen, maar ik vermoed dat het daar nu, zeker op zaterdag, veel te druk is. Gelukkig kennen wij in onze omgeving nog wel de nodige plekskes waar je redelijk ongestoord kunt wandelen en die minimaal even mooi zijn. J 


    22-08-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 augustus Girls just wanna have fun
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de grote vakantie is er aan bezigheidstherapie geen gebrek voor de kids. Sport, wandelen, jeugdbeweging, op kamp… en voor de danseresjes in spe is er de ene dans-stage na de andere mochten we ervaren. Julie, super gemotiveerd als het over dansen gaat, is zowat de ganse augustusmaand een overvolle agenda aan het afwerken geweest – jawel, ook op die leeftijd hebben ze al tijd te kort blijkbaar -  en deze week waren ze druk doende in haar vertrouwde nest qua dansen. Bij Balance Health Center hadden ze het ambitieuze plan opgevat om in één week met een heleboel would-be prima-donnas  een musical in te studeren. Papa’s, mama’s, opa’s en oma’s en verder alle kennissen, vriendjes en vriendinnen waren uitgenodigd om te komen kijken. “Mama Mia”, de gekende ABBA-musical werd met veel enthousiasme op de planken gezet en al mag je niet verwachten dat het na zo’n korte repetitietijd helemaal perfect zou zijn, dan waren wij toch zeer onder de indruk van de kwaliteit van de voorstelling en meer nog van de beleving van het jeugdige volkje. Het droop er langs alle kanten af, het ging hier niet om de ultieme professionele kwaliteit, maar deze dametjes wilden duidelijk alleen maar plezier beleven aan datgene waar ze mee bezig waren... Girls just wanna have fun…
    Na afloop werden de danseresjes even in de bloemetjes gezet en natuurlijk koos ik uit de vele fotos die ik maakte er eentje van de groep waarin onze oogappel figureerde.   


    21-08-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 augustus De Gemeentelijke Visvijver
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Achter de wandel-GPS aanlopend kwam ik samen met Phaido vandaag terecht op dit wondermooie plekje. De “Gemeentelijke Visvijver” las ik op het informatiebord. Het was ergens tussen Retie en Arendonk, maar al sla je me dood, ik zou niet weten of ze met die gemeente nu Retie of Arendonk bedoelen. Het was alleszins de moeite waard.
    We hebben er, met de nodige fotostops een uurtje over gedaan om er helemaal rond te lopen en dit is zeker voor herhaling vatbaar.


    20-08-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 augustus Just geocaching
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik hoop dat het voldoende tot zijn recht komt in dit formaat, maar de heide stond al in bloei. Meestal kun je begin september pas van die pracht genieten maar ze zijn er vroeg mee dit jaar merkte ik vandaag.
    Ik was deze namiddag helemaal in mijn eentje een mooie geocache-wandeling aan het maken in de Langdonken, een natuurgebied tussen Herselt en Aarschot. Het was best een pittige tocht met enorm veel groen en natuurpracht onderweg en plotsklaps realiseerde ik me dat ik al een tijdlang op een pad aan het lopen was waarlangs aan twee kanten de heide al in bloei stond. Na de oorspronkelijke verbazing vond ik dat ik dit maar eens moest fotograferen. Tenslotte is dit het waar ik het voor doe… geocachen is een fijne hobby, maar een cijfertjes jager zal ik wel nooit worden. Je komt gewoon op fijne plekjes waar je anders nooit zou zijn gekomen en die je bij wijze van spreken aangereikt worden door de collega-hobbyisten. Dit was er zo eentje. Het is trouwens de enige foto die ik vandaag gemaakt heb, ik had het veel te druk met gewoon genieten…


    19-08-2015 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs