Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    15-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 juni Airborne
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als je mij wilt pijn doen, dan doe je dat best aan mijn Bourgondisch kantje en Josee weet dat maar al te goed… Vandaag stond ik voor de keus: ofwel rij je het gras af, ofwel maak je je eten maar zelf klaar. Argumenten rond voedsel voor de konijntjes, mooie wilde bloemekes en insectjes waren vanaf nu zinloos dat wist ik ook wel. Tja…
    Voor ik aan de klus begon wilde wel nog één keer met mijn fototoestel op mijn buik liggen en door de begroeing kruipen – gras kun je dat eigenlijk al niet meer noemen - om alle kleine bloeiende, kruipende en zoemende plantjes en beestjes nog een laatste kans te geven in mijn macrofotografie verzameling te belanden.
    Bijgaande foto is een gelukstreffer, ik moet het toegeven. Ik had scherp gesteld op die vette nectarverzamelaarster die op die bloem zat en net toen ik afdrukte vloog ze op. Het scheelt maar een fractie van een seconde natuurlijk maar het toeval wilde dat de kop, zeg maar de ogen en de voelsprieten, nog precies in het scherptegebied zaten. Het grote diafragma om de achtergrond onscherp te houden had ik sowieso op voorhand al ingesteld, dat is vanzelfsprekend bij dit soort fotografie.


    15-06-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    14-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 juni Meerkoetfamilie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mama meerkoet zat met haar kroost op het nest te midden van de waterplanten. Wij kwamen er voorbij gewandeld en ik was er domweg voorbij gelopen. Het vrouwtje, die deze keer haar ogen beter open had blijkbaar, attendeerde mij er op. Je moet niet eens erg fanatiek bezig zijn met je hobby-fotografie om dan niet op je stappen terug te keren.
    Mama meerkoet en vijf kuikentjes, een familieportret… vijf, inderdaad want rechts onder en achter mama zie je nog een stukje pluis, dat is nummer vijf.
    In eerste instantie had ik het ook niet gezien, maar toen mama besloot dat het nu welletjes was met dat gezwaai van de camera in haar richting en ze samen met de kids te water ging bleek dat de familie net iets groter was. Uiteraard heb ik ook fotos van die zwempartij maar dit plaatje van de knusse thuishonk leek me toch het leukste.


    14-06-2015 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 juni Nacht-cachen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Samen met de zoon en met twee kleinkinderen heb ik me gisterenavond laat in het avontuur gestort. We zijn gaan nacht-cachen. Het kan misschien raar klinken, maar dat is een zoektocht die alleen maar ’s nachts mogelijk is. Je moet namelijk met een sterke zaklamp allerhande reflecterende dingen ontdekken om zo uiteindelijk bij de verborgen schat te geraken.
    In dit geval leidde een spoor van “vuurvliegjes” hoog in de bomen ons naar een aangegeven brugje waar we fluo-baby-spinnetjes moesten vinden die de overige vuurvliegjes hadden opgegeten, aldus het begeleidend verhaal. Van af dan moesten we van boom tot boom, steeds dieper het bos in, verder zoeken naar de spinnetjes tot we bij het nest kwamen waar moeder spin een containertje bewaakte dat wij na een goed uur zoeken te pakken kregen. De statiefoto van het succesvolle team meende ik eerst te maken bij het licht van mijn zaklamp en met ISO 12800 op de Eos 6D. Toen ik daarmee klaar was – het resultaat was niet eens zo slecht, die zal ik op facebook zetten – realiseerde ik me dat ik mijn opzetflitser ook in de fototas had zitten en nadat ik snel mijn instellingen veranderd had schoot ik dit plaatje. Dat Julie zich niet echt op haar gemak voelde in het donkere bos met al die spinnen is wel duidelijk... Toen moesten we ook nog terug naar huis natuurlijk, zonder spoor van reflecterende dingen deze keer want die stralen maar in één richting, gelukkig kenden we nu min of meer de weg.
    Het kleine paarse containertje dat op de linker boom hangt boven het witte en het oranje spinnetje is waar we toch anderhalf uur voor in de weer geweest zijn.


    13-06-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 juni Geocaching
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met de tropische temperaturen die voorspeld waren hadden we er voor gekozen onze wandeling met Phaido iets vroeger aan te vatten. We wilden ook weer eens “op verplaatsing” gaan. We hadden al fietsend al vaker gemerkt dat er tussen Corsendonck en Schoonbroek behoorlijk wat ongerept aaneengesloten natuurschoon is en ook al omdat we gezien hadden dat daar enkele nog niet door ons gevonden geocachen verborgen waren zouden we daar vandaag eens achter onze wandel-GPS gaan aanlopen. We hebben dus in alle vroegte de wagen in de buurt van het brugje aan de Kinschotsebaan geparkeerd en voor we aan de tocht begonnen konden we al een eerste succesje scoren. De verstopmethode hadden we al eerder gezien en we wisten dus wel wat we moesten doen maar in de praktijk viel het toch zwaar tegen qua moeilijkheidsgraad. Een pijp vullen met water om zo een potje met een logboekje te laten bovendrijven… het lijkt simpel, zeker als de legger ook voor alle benodigd materiaal heeft gezorgd. Onder in de pijp was er wel een gaatje aangebracht zodat je toch minimaal één hand nodig had om dat dicht te houden. Met de andere hand water scheppen en gieten was al niet zo eenvoudig en zeker niet als je dat twee keer na elkaar moet doen, het keteltje was net te klein om de buis in één keer te vullen namelijk. Nadat ik één maal, twee maal, drie maal al mijn armen in een knoop had gelegd en toen Josee met het fototoestel gedaan had wat ze wilde doen moest ik haar noodgedwongen te hulp roepen. Toen waren er plots ledematen genoeg… De GC5PTT5 moest zich gewonnen geven.


    12-06-2015 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 juni Zilvermeer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We waren deze morgen al vroeg op pad. Een afspraak met de tandarts - in Overpelt nota bene - om half elf was niet meteen van dien aard om de regelmaat in de vaste uurregeling van de wandeling met Phaido te respecteren. We waren dus maar wat vroeger vertrokken en onderweg hebben we een half uurtje genoten van een alternatieve locatie.
    De minder gekende noordrand van het Zilvermeer is een gebied waar we al vaker gewandeld hebben en waar ik ook al diverse keren gefotografeerd heb, o.a. bij gelegenheid van de recente zonsverduistering meen ik, maar toen was het weer alles behalve meewerkend. Vanmorgen was dat wel het geval en hetzelfde idyllische plekje kon ik nu te pakken krijgen in het ochtendzonnetje.


    11-06-2015 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 juni De laatste les met juf Inge
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zo ongeveer gelijk lopend met het schooljaar zit ook het dansjaar er op voor de dametjes van “klassiek ballet”. Vandaag was het een bijzondere laatste les want het was ook de laatste keer dat ze in de goede handen waren van juf Inge. Volgend jaar zet deze groep weer een stapje vooruit in de dansopleiding en gaan ze verder met een nieuwe juf.
    Bij deze foto uit de afscheidsles had ik eigenlijk eerst een grappig verhaaltje over “levitatie” of “geslaagde les vliegen” in gedachten, maar bij nader inzien besloot ik toch de aandacht maar te richten op de dappere juf die ondanks de weerbarstige arm in een draagverband toch de les in goede banen leidde en die ook nog eens zonder verpinken iedere keer de voordans-rol op zich nam.   


    10-06-2015 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 juni Lieve kleine konijntjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Jawel, je leest de titel goed, dit is in het meervoud, en bijgevoegd zie je een duofoto…
    We hadden er al langer een vermoeden van, nu eens zat er een ondertussen al redelijk groot konijn in onze tuin, dan weer zagen wij er een waarvan wij meenden dat ie toch echt wel veel kleiner was, maar zeker waren we niet.
    Deze morgen was ik konijn nummer één aan het fotograferen vanuit de keuken, aan de achterkant van ons huis… en Josee riep ineens dat er aan de voorkant een klein konijntje zat. Ik ben dus snel ook aan die kant maar even een foto gaan maken en vanaf nu zijn we er zeker van dat we praten over minimaal twee lieve kleine konijntjes, misschien wel meer. Zegt het volksgezegde immers niet dat ze kweken als… juist ja.
    Misschien dat er zich op deze manier wel een ecologische oplossing aandient voor de snelle grasgroei in onze tuin, ik hoop alvast dat ik de grasmaaier nog wat langer in de berging kan laten.   


    09-06-2015 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 juni Digitalis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Omdat we in de fotoclub geacht worden binnenkort werk mee te brengen met als thema “tegenlicht” kijk ik tegenwoordig iets vaker richting zon als ik me met mijn fototoestel weer eens in de natuur begeef. Alles is wel al ooit eens gefotografeerd natuurlijk maar afwijkende of originele standpunten zoeken houdt de hobby interessant he…
    Een nieuwe geocache is altijd een prima reden om er weer eens op uit te trekken dus ging ik in de loop van de vooravond met Phaido even naar de Roeykens in Tielen.
    J Het is niet de eerste keer dat ik digitalis als onderwerp neem, ik vind dat een bijzonder mooie plant namelijk. Dit exemplaar stond zo uitdagend in het zonnetje dat ik het idee opvatte hem eens langs een onverwachte kant te bekijken. Ik ben er zo wat onder gekropen en heb ‘m pal in de zon richtend in beeld genomen. Het licht dat zo mooi door de bloemen straalt, het strijklicht langs de knoppen van de plant er naast, de fraai belichte grashalmen… van uit dit standpunt, of laten we zeggen ligpunt, ziet de wereld er weer gans anders uit. Zelfs de onvermijdelijke lichtflares veroorzaakt door de zon die recht in de lens schijnt beschouw ik eerder als een positief stijlelement dan als een fout. Ik denk dat ik deze maar eens afdruk in het groot en meeneem naar een van de volgende vergaderingen. Het zal wel wat discussie losweken vermoed ik, maar daar kan ik tegen.   


    08-06-2015 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 juni Braderij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de jaarlijkse braderij in Lichtaart is Balance Health Center ook telkenjare van de partij om met de jeugdige dansers te tonen wat daar gedurende het jaar allemaal aangeleerd wordt. Toen ik ter plekke aankwam was het er al behoorlijk druk en de enige plaats waar ik nog een vrij goed zicht op het gebeuren zou hebben was pal tegenlicht. Ik betrouwde helemaal op het dynamisch bereik van de 6D en heb me daar toch maar gepositioneerd. Ik werd niet beschaamd in mijn verwachtingen. Aan de schaduwen kun je duidelijk zien waar de zon stond.
    Ik heb uiteraard ook de nodige fotos van de dansers met het gezicht naar de camera gericht maar deze opname met de haren die ten allen kante wapperen vond ik leuk genoeg om toch maar te kiezen als blog-waardig vandaag. Julieke zit ergens links van het midden in het groepje, in het blauw, en het vrouwtje en Phaido staan er ook nog net op uiterst links. Het vrouwtje is één en al aandacht, voor Phaido kan het niet rap genoeg voorbij zijn want we hadden hem beloofd dat we nog naar Lommel zouden rijden later op de dag...    


    07-06-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 juni Schoolfeest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Schoolfeest in de Wijngaard in Herentals. Jefke loopt daar nog altijd school en dus gingen wij er vanmiddag een kijkje nemen. Met het kleinkinderen-jaaralbum in het achterhoofd wilde ik de nodige fotos meebrengen natuurlijk. Met twee toestellen in de fototas waren we goed gewapend om een grote oogst binnen te halen. Ik had de allround 24-105 lens op de 6D gezet en daarmee wilde ik zelf aan de slag gaan. Josee had ik de 50D in de handen gestopt met daarop de 70-300. Ik had haar gevraagd de nodige detail-opnames te maken, portretjes en zo, en ze heeft zich voorbeeldig van die taak gekweten, ze heeft er behoorlijk op los geschoten.
    Deze foto van onze Jef is haar werk trouwens en ik geef haar dan ook graag alle credits. Naast het feit dat het een geslaagd en scherp portret is vind ik dat de spiegeling van de groep in de zonnebril iets extra toevoegt aan het plaatje. Dat brengt het schoolfeest ook weer in de foto. Goed gedaan schatje…        


    06-06-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    05-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 juni De Brugwachter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een beetje reclame maken mag toch meen ik?  
    Zowat elke vrijdag komen we in Lommel, we gaan dan immers als vrijwilligers wandelen met de bewoners van het zorgtehuis Hoevezavel. Na afloop gaan we dan meestal eten en iets consumeren bij De Brugwachter.
    Bij zulk mooi weer als vandaag doe je dat uiteraard buiten op het terras en het was ook weer puur genieten. Geef toe, waar kun je anders nog een klasse drie gangen menu krijgen voor 13,5€ en dat dan nog in een prachtige locatie, of je nu voor binnen of buiten kiest.
    Toch werd het vandaag nog kantje boord want toen we het dessert genuttigd hadden en we aan de laatste Duvel toe waren kwam het voorspelde onweer voelbaar dichtbij en kozen we er voor toch maar richting thuis te rijden.
    Ondertussen hadden we wel van courgettesoep, pangatiusrolletjes en hazelnootijs mogen genieten en de bijhorende dranken maakten de factuur natuurlijk wel iets zwaarder, maar daar treuren wij niet om. Een foto van ons vaste wandelclubje op het terras vond ik gepast bij een dag als deze.        


    05-06-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 juni Moeder en kind
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een regelmatig terugkerend en dankbaar onderwerp voor mijn foto-ijver vind ik langs ons vast wandelparcours als we langs de wei lopen met de Shetland-paardjes. Winter en zomer zorgen ze voor leven in de Smallebroeken. Het zijn taaie beestjes, in elk seizoen is het de moeite waard om er eens wat langer bij stil te staan.
    Op het ogenblik is het dubbel interessant want er lopen een paar merries met veulen tussen. De kleintjes zijn pas echt vertederend, nauwelijks groter dan Phaido en best wel nieuwsgierig. Deze mama legt beschermend het hoofd over junior als ze ziet dat die meneer er met dat zwarte ding naar richt. Een beter moment om moederliefde en zorg te fotograferen kon ik me niet indenken.     


    04-06-2015 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 juni Lief klein konijntje ( vervolg )
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zelfs als ik mijn dikste olifantenvel uit de kast haal kan ik niet blijven ontkennen dat ik vroeg of laat het gras zal moeten afrijden. Ik kan niet blijven volhouden dat het lief klein huiskonijntje dan zou kunnen sterven van de honger. Ik ben al gedeeltelijk gezwicht voor de argumenten van Josee, dat er meer dan genoeg is, en rechts van het tuinpad en vóór het huis is het al eens gefatsoeneerd, maar links is er nog altijd de steeds hoger groeiende wildernis die ik zo koester. Daar houdt ons konijntje zich ook het liefst op. Ik verschuil me voorlopig achter het verhaal dat als het aan de linkerkant ook zo kaal wordt, de arenden, sperwers, gieren en andere roofvogels het konijntje veel beter zullen kunnen zien vanuit de lucht of dat rondzwervende vleesetende roofdieren hem zouden komen wegroven zonder de camouflerende begroeiing maar ik ben benieuwd hoe lang het vrouwtje dit nog pikt. Wordt vervolgd... 


    03-06-2015 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 juni Annemarie gaat de boom in
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was weer een tijdje geleden dat ik nog eens een hele dag kon uittrekken om me op een van mijn favoriete hobbies te storten. Geocache-vrienden Jackie en Annemarie zouden me al om 10 uur in de morgen komen oppikken om samen in de buurt van Herentals een veelbelovend rondje met wel 33 nieuwe cachen te gaan aanpakken. Het is maar goed dat we zoveel tijd voorzien hadden want het bleek een fikse wandeling met erg creatieve en vaak wat moeilijkere verstoptechnieken.
    Toen we op een bepaald moment hoog een klimboom in moesten, ik meen dat het bij nummer 16 was, vond Annemarie dat het nu haar beurt was om te tonen dat emancipatie geen loos woord is. Van op de veilige begane grond heb ik haar klimpartij door het zoeker-venstertje van mijn camera in de gaten gehouden en tussendoor heb ik ook enkele malen op de ontspanknop gedrukt.
    Na afloop, bij een Duvelke nagenietend van de 100% score  in taverne De Korte Heide, kwamen we er achter dat de uitbater het geocachen ook ontdekt had. Dat belooft stof te worden voor weer nieuwe avonturen… wordt vervolgd.


    02-06-2015 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 juni Aardappelbloemekes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er waren duizenden en duizenden kandidaten die vandaag solliciteerden naar een plek in deze blog, en lukraak heb ik er maar eentje uitgekozen. 
    Als we in de lente aan bloesems denken dan hebben we het bijna automatisch over Haspengouw, over appel-, peren-, kersen- en andere fruitbomen die met hun pracht de landschappen omtoveren tot onweerstaanbare trekpleisters voor hele horden toeristen en we associëren die bloei niet meteen meer met gewassen die minder poëtische gevoelens oproepen. Als je evenwel een gezonde portie nieuwsgierigheid meeneemt op een fikse fietstocht of tijdens een wandeling door de boerenbuiten en je houdt je ogen goed open, dan zie je soms onverwachte schoonheid bij heel gewone planten. De aardappel bijvoorbeeld heeft een prachtige bloem in deze tijd van het jaar. Ik vermoed dat ik lang geleden tijdens mijn kindertijd wel vaker tussen de “patatten” gespeeld heb en altijd wel geweten heb dat er bloemekes aan komen, maar vandaag zag ik het plots weer, of liever: merkte ik het weer op. Ik noteerde ook dat er witte en lila varianten bestaan, welke kleur bij welk ras hoort en of er misschien sprake is van aardappelmulticulturaliteit ( 10 lettergrepen
    J ), daar heb ik geen idee van.


    01-06-2015 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    31-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 mei 1,90 m.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De plaatselijke ruiters, LRV De Kempenridders, organiseerden vandaag een open-deur-dag. We hadden in de loop van de week in de Dressenstraat, langs ons vaste wandelrondje, al gezien dat er iets te gebeuren stond… Er stond ineens een grote tent, het springparcours werd helemaal opgefrist, de brouwer zagen we allerhande lekkers afzetten, er werd gesproeid, de parking werd zo goed als mogelijk gefatsoeneerd… kortom er hing iets in de lucht. Deze morgen tijdens de wandeling waren ze er al aan het springen. Ik had evenwel mijn fototoestel voor een zeldzame keer niet meegenomen want ik had al andere plannen voor deze namiddag. Die heb ik snel maar weer opgeborgen want paardjes en ruiters fotograferen en ondertussen een en ander consumeren leek mij ook wel leuk.
    Het werd een fijne namiddag. Het druilerige weer zorgde er echter voor dat ik een groot gedeelte van de activiteiten van in de tent moest volgen. Maar daarom niet getreurd. De nabijheid van te tap-installatie was een gesmaakte compensatie voor het gemis aan bruikbare beelden. Tijdens de laatste proef evenwel, de vier-baren-spring-competitie werd het plotsklaps droog en kon ik toch nog langs de nadar afsluiting gaan staan om wat dichter bij het gebeuren te fotograferen.
    Het zou een spannende bedoening worden. De balken werden steeds hoger gelegd tot er uiteindelijk een winnaar was. Het club-record moest er zelfs aan geloven. Bram Bosch ging als enige over één meter negentig en dit is de foto van de winnende sprong. Noteer hierbij dat de voorziene draagstukken voor de balken niet hoog genoeg bleken en dat ze bierkratten er onder moesten zetten om die hoogte te kunnen bereiken. Eigenlijk vind ik achteraf gezien dat ik een fractie van een seconde te vroeg heb afgedrukt, of het de spanning van het moment dan wel de al geconsumeerde drank was laat ik in het midden…
    J
    De kracht van het paard bij de afsprong en de houding van de ruiter vond ik alleszins toch interessant genoeg om als beeld van de dag te fungeren.

    31-05-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 mei Turnfeest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Twee van de kleinkinderen in Wuustwezel zijn daar in de plaatselijke turnvereniging. Het tweejaarlijks turnfeest dat vandaag doorging wilden we absoluut niet missen. Ik ben met gemengde gevoelens terug thuisgekomen. Onze oogappels heb ik nauwelijks goed in beeld gekregen omdat ze meestal op de achterste rijen en aan de voor ons verkeerde kant van de gigantische turnmat hun ding deden. Dan ga je extra vroeg en zit je op de eerste rij maar dat is dus geen garantie op een goed standpunt moest ik ondervinden. Bijkomend punt van ergernis op die eerste rij was dat al de kinderen die niet aan beurt waren voor je neus, op je tenen, op je fototas en bij wijze van spreken op je schoot kwamen zitten. Als die dan ook nog te pas en te onpas opspringen, hun hoofd opsteken, met de armen en alle mogelijke andere ledematen naar vriendjes en ouders zwaaien precies op het moment dat je een foto wil maken, dan begrijp je wel dat ik de organisatie niet erg geslaagd vond. Flitsen was ook al erg problematisch, met al die kinderhoofden zo dichtbij vlak voor je toestel werden die totaal overbelicht terwijl de onderwerpen verderop meestal dan weer net niet genoeg licht meekregen. De oogst aan kleinkinderfotos was dan ook bijzonder mager. Uiteraard had ik tijdens de andere acts wel eens de kans om raak te schieten, in het bijzonder als de actie zich afspeelde in de lucht… en er werd gelukkig nog al wat afgesprongen.
    Thuisgekomen ga je dan meteen de fotos bekijken en selecteren, in dit geval redelijk rigoureus. Meestal bewaar ik wel een groot percentage van mijn fotos, maar nu had ik me voorgenomen om alles wat ik niet als fotoclub-waardig beoordeelde meteen weg te kieperen. Ook deze foto zat bijna in de vuilbak. Ik had mijn onderwerp er immers niet helemaal op. Gelukkig zag ik net op tijd de diagonaal en de interactie van twee jonge mensen die er beiden maar gedeeltelijk opstaan. Om de diverse kleurtemperaturen van al die spots weg te werken vond ik een zwart-wit omzetting ook nodig.             


    30-05-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 mei Inhuldiging
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ze hebben enige vertraging met het bouwproject, maar vandaag was de officiële inhuldiging gepland en dat zou ook doorgaan. Het nieuwe zorgtehuis Hoevezavel 2, gelegen naast het oude Hoevezavel zal voortaan de thuishaven zijn voor de bewoners waar wij als vrijwilligers elke week wat tijd en aandacht aan besteden. Ze hebben nog wel wat werk daar, en wij vragen ons luidop af of de echte verhuis, die voor volgende week gepland is, ook daadwerkelijk zal doorgaan. Maar dat zijn zorgen voor later, vandaag vloeide de Cava, waren er hapjes, toespraken en de inhuldigingsplaat werd uiteindelijk ook onthuld. Oud-burgemeester Louis Vanveldhoven, huidig burgemeester en zoon van -, Peter Vanveldhoven, en de OCMW mandatarissen kweten zich geroutineerd van de zware taak het doek te verwijderen. Deze foto zou in Het Belang van Limburg komen, ze vroegen mij hem door te sturen tenminste, ik ben benieuwd... ik ben ze alleszins voor qua publicatie... :)       


    29-05-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 mei Handen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zestig jaar getrouwd zijn ze, nonke louis en tante Wies - eigenlijk Louisa en Louis -, en ik was behoorlijk vereerd dat ze mij gevraagd hadden om op het feest met mijn fototoestel rond te lopen twee weken geleden. Het album is ondertussen zo ongeveer af en vandaag was ik in Lommel en ging ik nog eens langs bij het bruidspaar om wat details te fotograferen, handen bijvoorbeeld, die vind ik altijd mooi, zeker bij zulke oude lieve mensen.
    Toen ik hen vroeg om eens te gaan zitten en elkaars handen vast te houden om alvast even het licht uit te testen legde hij zo teder zijn hand op de hare dat ik meteen ook maar afdrukte. Uiteindelijk heb ik voor het album nog voor wat gepaste achtergrond en dergelijke gezorgd, lees, een wit doekje gelegd en wat bijgelicht, maar eigenlijk was dit eerste shot het puurste. Qua nabewerking heb ik er met Nik Silver Efex alleen maar een oud tintje overheen gelegd, verder niks.   


    28-05-2015 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    27-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 mei Bloemekes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit zijn onderwerpen die ik graag aanneem als ik naar mijn dagelijkse foto aan het zoeken ben.
    Het vrouwtje was eergisteren naar het tuincentrum geweest en ze was met een gevarieerd assortiment kleurige bloemekes naar huis gekomen. De voor-, zij-, binnen- en buitenkanten van ons huis zullen er deze zomer weer fleurig voorkomen. Ik gaf het al aan op mijn facebook-pagina, daar zou ik mijn fotokunstjes wel enkele keren op willen loslaten.
    En sneller dan ik gedacht had gebeurde dat ook. Ik had het onverwacht druk vandaag, te druk om er op uit te trekken, ondanks het goede weer. Eén enkele pot bloemekes, een lichtblauw gekleurd A4-tje als achtergrond, De 6D met de macrolens op statief en vijf minuutjes volstonden om mijn zelf opgelegde dagelijkse plicht te vervullen. Nu ja, plicht zou ik het ook weer niet willen noemen, zo lang ik het leuk vind ga ik er mee door.    


    27-05-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs