Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    23-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 april Repetitie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren en vandaag waren het de laatste repetities voor de show Reflections door de dansers en danseressen van dansinstituut Balance. Ze hebben er lang voor gerepeteerd en de laatste scherpe kantjes werden er afgeslepen op het podium in het Schaliken, de zaal waar het dit weekend allemaal gaat gebeuren. Uiteraard was ik er beide dagen ook bij om al wat fotos te maken, maar vooral om standpunten te zoeken, beelden in me op te nemen en me voor te bereiden op morgen avond want dan wordt er van mij verwacht dat ik de show fotografeer. Uit zo’n repetitie leer je veel, bijvoorbeeld dat het licht weer niet echt voordelig is voor de niet flitsende fotograaf. De vele spots zorgen er voor dat er altijd wel iets overbelicht is en als je daar dan je instellingen aan aanpast is de rest te donker… Soms, heel soms zit het dan toch even helemaal goed. Ik kreeg ons Julieke te pakken in een mooi tegenlicht en de al eerder aangehaalde spots met vele kleurtjes heb ik mooi buitenspel gezet door er een zwart wit omzetting op los te laten, zo had ik tenminste geen last van de onnatuurlijke en door elkaar lopende kleurtemperaturen…           


    23-04-2015 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 april Familie-meniscus-probleem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wij hebben een familiezwakte. Veel en fanatiek sporten is blijkbaar niet goed voor de familiemeniscussen. Ik vermoed dat wij een weerbarstig meniscus-beschadigend gen doorgeven in onze DNA. Mijn vader had twee kunstknieën de laatste jaren van zijn leven, zelf ben ik al aan beide knieën geopereerd om meniscusletsels te verhelpen en nu was het de beurt aan zoon Michael.
    Deze morgen moest ie nuchter
    binnenkomen in het ziekenhuis St. Monica in Deurne en in de loop van de vroege namiddag mochten we hem al gaan oppikken. Dit soort ingrepen gebeurt tegenwoordig tijdens een dagopname. Hij mocht nog niet meteen mee, hij moest eerst nog een portie ziekenhuiskost tot zich nemen, kwestie van de rekening nog een duwtje te geven denk ik. Toen hij zich van die taak gekweten had mocht hij hinkend op eigen kracht alweer met ons naar buiten lopen. Hij heeft er zichtbaar een goed gevoel bij op de foto en hij gaat er van uit dat hij alsnog eind augustus de trans-alp wedstrijd zal kunnen lopen… ik heb daar mijn twijfels over, de familie-meniscus-geschiedenis kennende…        


    22-04-2015 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 april De kapel van Rhoode
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ga steeds minder vaak fietsen merk ik. Dat komt natuurlijk omdat Phaido niet meteen een grote fan is van het fietskarretje waar ie dan in moet en ik gun hem dan maar zijn wandelplezier. Toen ik deze namiddag alleen vertrok met mijn tweewieler meende ik een ontgoochelde en beschuldigende hondenblik te zien die me nakeek. Ja, sorry Phaido, maar ik wilde nu eenmaal enkele losse geocachen gaan oppikken in en rond Turnhout en die lagen nog al ver uit elkaar, te ver om al wandelend allemaal te bereiken alleszins en constant in en uit dat karretje, dat zag ik helemaal niet zitten…
    Een van de dingen die ik zocht was verborgen in de buurt van de kapel van Rhoode in het gehucht Zwaneven, Oud Turnhout. Dan loop je natuurlijk ook even in de kapel binnen. Het was er redelijk duister – Iso maar meteen op 2000 gezet – en het invallende licht door het raampje links viel me meteen op, pas toen ik thuis op de PC de foto bekeek zag ik de tekening daarvan op de vloer en dat intrigeert me enorm. Een verklaring voor de groene schijn heb ik niet… ik moet zeker nog eens terug gaan kijken daar.      


    21-04-2015 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    20-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 april Het doorkijk kerkje in Borgloon.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat een mooie lentedag mochten we vandaag beleven… Deze morgen al, tijdens de pipi en kaka wandeling met Phaido waren Josee en ik het er over eens dat we de beloftes die we van uit het weer-front merkten niet zo maar konden laten voorbij gaan. Haspengouw, bloesems…, dat was het eerste wat in ons opkwam. Enkele telefoontjes naar onze wandelvrienden later was alles gepland, we zouden met z’n zevenen plus de hondjes een grote bloesemwandeling gaan maken in Mettekoven. En of we er van genoten hebben.
    Na de wandeling, de gigantische bijhorende foto-oogst en het terrasje met de nodige streekbieren was onze goesting nog niet over en wilden we ook nog het bij fotografen ondertussen welbekende doorkijk-kunstwerk-kerkje gaan bekijken in Borgloon. Weer fotos natuurlijk, en laat de ondergaande zon nu net voor dat mooie tegenlicht zorgen waar wij binnen onze fotoclub een werkpunt van gemaakt hebben deze trimester… Gefundenes Fressen he…

    20-04-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 april Ice Cream
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog niet zo lang geleden zagen we deze old-timer-ijsjes-auto ergens in Lommel, ik meen dat het vorig jaar in september was, toen werd ie weggesleept omdat ie ergens verkeerd geparkeerd stond. Vandaag stond ie in een weide in Lommel Kattenbos bij gelegenheid van de molenfeesten. Wij waren helemaal niet van plan om daar naar toe te gaan, integendeel, wij hadden wandelplannen toen wij de wagen een eindje verderop parkeerden en die drukte kunnen wij missen als kiespijn.
    Toen wij na een schitterend mooie geocache wandeling voorbij het feestterrein kwamen waren de molenfeesten net afgelopen en het verfrissende ijsje dat wij meenden verdiend te hebben konden we dus wel vergeten. De Bolero ijsjes-auto stond er nog en dezelfde drang om ‘m te fotograferen voelde ik nu ook weer opkomen en ook nu kon ik er niet aan weerstaan.

    19-04-2015 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 april Bloemetjesgordijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Terwijl dezer dagen weer hele hordes natuurfotografen naar het Hallerbos afzakken om de boshyacinten te fotograferen hoefde ik vandaag maar enkele honderden meters te wandelen om een vergelijkbaar bloementapijt vast te leggen. Okee, het zijn geen paarse, maar witte bloemekes hier in Lichtaart, de naam ontsnapt me overigens en het is heus niet zo’n grote oppervlakte waar ze bloeien, maar de plek is alleszins interessant genoeg om er een tijdje bezig te zijn met je fototoestel.
    Ik heb diverse benaderingen uitgeprobeerd, tegenlicht, zon in de rug, hoog standpunt, laag standpunt, groot diafragma, klein diafragma… Ik ben er nooit vies van, proefondervindelijk uit te testen of de theorieën waar ik me gulzig mee volprop in de praktijk ook de resultaten blijken op te leveren die ik er van verwacht. Het groot diafragma waar ik deze opname mee maakte leverde alvast een erg kleine scherptediepte op. Die maakt het bos in de achtergrond heel rustig. De smalle strook die wél scherp is, met bloemekes, een boom aan de rechterkant en enkele verdwaalde takken is waar het om gaat en die hoort de aandacht naar zich toe te trekken. Ik vind ‘m wel sfeervol zo.
    Misschien dat ik volgende week toch ook eens naar het Hallerbos ga, ik heb de smaak te pakken nu.
    J   


    18-04-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 april Avond aan het Zilvermeer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toen we deze avond langs het Zilvermeer reden vlak voor zonsondergang vond ik plots dat Phaido nog een korte avondwandeling nodig had, niet zonder enige bijbedoeling natuurlijk. Het vrouwtje laat zich meestal ook niet pramen als het over wandelingen gaat, dus die was meteen akkoord. Ik ken daar wel enkele fotogenieke plekjes en een geschikt parkeerplaatsje was zo gevonden. Ik griste de camera mee uit de wagen en uit de fotosessie die volgde plukte ik dit beeld. Handig als je de modellen altijd bij de hand hebt.  


    17-04-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 april Walibi
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zeggen dat ik van pretparken hou zou de waarheid geweld aan doen. Ik vind al die adrelanine oppeppende attracties wel leuk en ik zal ook aan geen enkele verzaken tijdens een bezoek, maar het schijnbaar algemeen aanvaarde file-aanschuiven gaat meestal boven mijn tolerantiegrens.
    Vandaag zijn we met de kleinkids naar Walibi geweest. Als grootouder moet je soms al eens verregaande toegevingen kunnen doen… Na de files op de snelwegen om er te geraken en de files bij zo ongeveer alle attracties was er uiteindelijk ook nog een file bij de schamele twee kassas waar je een ticket kon kopen om de parking te verlaten. Verregaand, ik stelde het toch al.
    Ik ben geen fan, laat dat duidelijk zijn, en zeker al niet toen we na een uur aanschuiven bij De Weerwolf aan het vertrek kwamen en ik mijn rugzak moest afgeven, daar kon ik nog mee leven, ik zou hem bij aankomst weer oppikken… maar ook mijn camera mocht niet mee. Tja, camera, lens, filters, dat laat ik niet zo maar in de handen van een of andere pipo die ik van haar noch pluim ken en waar ik strikt genomen, als er al iets fout zou gaan, geen enkele juridische aansprakelijkheid tegen kan laten gelden. Ik ben dus maar weer uit gestapt en heb me voor de rest van de dag beperkt tot het maken van fotos vanaf de begane grond.
    Het was niet allemaal wrevel en irritatie natuurlijk. Ik heb zeker ook wel enkele mooie shots van ons gezelschap kunnen maken. Bij de Cobra kon ik ze allemaal in één plaatje vatten en dat was niet eens zo gemakkelijk. Marie Leen met de gestreepte t-shirt en Julie, daar achter zus Lily en Hannelore, dan enkele onbekenden daar achter komen weer dochter Ilse en Jef en al behoorlijk in de onscherpte zien we ook nog Pieter en vriendinnetje Laura.  


    16-04-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    15-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 april Kleurrijk sinnenweb
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben allemaal al wel eens verwonderd en bewonderend gekeken naar de mooie kleurtjes die je kunt zien op een CD bij een bepaalde lichtinval neem ik aan en collega hobby-fotografen hebben misschien ook al eens het fenomeen als onderwerp gekozen… ik wel alleszins en vandaag stootte ik op iets vergelijkbaars.
    Tijdens de wandeling deze morgen zag ik in een fractie van een seconde een mooie schittering in een spinnenweb langs het paadje, net genoeg om mijn aandacht te trekken en, het hoeft geen verwondering te baren, daar wilde ik wel eens op loos gaan met mijn fototoestel. Afhankelijk van welke hoek ik koos om te kijken kwamen de mooiste kleurencombinaties voorbij, vergelijkbaar met wat je bij de eerder genoemde CD’s kunt zien.  Ik had de macro-lens er op zitten en dan heb je sowieso al een erg kleine scherptediepte. Ik heb daarom met verschillende diafragmas, gaande van klein tot heel erg klein enkele opnames gemaakt van uit diverse standpunten, maar hoe kleiner het diafragma, hoe minder intens de kleurtjes werden. Vandaar dat ik uiteindelijk koos voor deze opname met een kleine scherptediepte, - de scherpte zit eigenlijk vooraan -, maar in ruil kreeg ik mooiere kleuren, vooral achteraan in de relatieve onscherpte.       


    15-04-2015 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 april De Polder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik realiseer me plotsklaps dat deze blog op een wandelcatalogus begint te lijken. Je zou het ook een geocache dagboek kunnen noemen trouwens. De diverse hobbies worden nog steeds driftig gecombineerd hier. Omdat we daarenboven graag vreemde horizonten verkennen is het niet meer dan logisch dat we de fotografische resultaten uit onze geocache zoek- en wandeltochten regelmatig op andere plaatsen gaan oogsten.
    Vandaag wilden we de polder in. Onze eigen Belgische kuststrook vonden we net iets te ver weg om in een namiddag nog mee te pikken, maar in Nederland hebben ze polder zat en vaak is die ook veel dichter bij. Het duurde niet lang voor we op het net een beloftevolle wandeling gevonden hadden. Oud Drimmelen, net boven Breda, was het decor van onze tocht en uiteraard probeer ik iedere keer weer de essentie van de voorbij komende landschappen in een foto-relaas te vatten. Knotwilgen zijn altijd fotogeniek en samen met een sloot, een beek of een rivier – in dit geval de Breede Vaart -, een wijds vergezicht en als toetje vandaag ook nog een staalblauwe lucht zijn dat ingrediënten genoeg om een typisch polderlandschap neer te zetten… daar doe ik het voor.        


    14-04-2015 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 april Ruiters in de Belse natuur.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik was deze namiddag met Phaido in de omgeving van de Kapucienenberg in Geel-Bel. Het uitgestrekte natuurgebied is een favoriete wandelbestemming voor velen en er is altijd wel iets te zien en te fotograferen, als het niet de bekende zandduinen zijn, dan heb je de keuze uit de Belse bossen, de vennetjes, de kaalgekapte vlaktes waar de heide zich aan het herstellen is en nog zoveel meer. Ik was me aan een vennetje langs de Volmolenweg een beetje aan het amuseren met tegenlichtopnames en spiegelingen toen ik aan de overkant vier ruiters door het decor zag draven. Dan zou je wensen dat er een enorme teletoeter op je toestel stond, maar ik moest het op dat moment doen met de 24-105. Vol ingezoomd kon ik ze toch nog net goed genoeg in beeld krijgen om een element toe te voegen aan deze landschapsfoto.    


    13-04-2015 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 april Assent
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Assent is een plaatsje in de buurt van Diest in Vlaams Brabant en daar hadden we een wandeling gepland om samen met Phaido tijdens deze zonnige zondagnamiddag wat gezonde buitenlucht te happen en de stappenteller naar zijn dagelijks streefcijfer te helpen. Met de lessen aardrijkskunde uit mijn schooltijd nog vaag in mijn achterhoofd meende ik dat dit het Hageland is. Hagen hebben we niet veel gezien... Je zou je er eerder in Haspengouw wanen.
    We zagen wijdse landschappen, omgeploegde maar nog onbegroeide akkers, 360° horizonten, holle wegen er doorheen en in dat prachtige decor had ene “de Jokke” een mooie geocache tocht uitgezet. We hebben er van genoten, Phaido ook, en we waren niet de enigen. We kwamen nog collega-hobbyisten tegen, gewone wandelaars, joggers, een enkele motorrijder en ook twee mountain-bikers. Pas toen die voorbij waren en ik ze tegen de achtergrond van de zeer aanwezige windmolens zag wegrijden dacht ik er aan toch maar snel de camera uit de tas te halen en alsnog  een foto te maken.  


    12-04-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 april Pieter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eerst wil ik eerlijkheidshalve vertellen dat dit een foto is die ik vorige dinsdag maakte tijdens de shoot die ik deed met de kleinkinderen in de studio. Maar omdat het vandaag niet echt weer was om er op uit te trekken ben ik na de uitgeregende ochtendwandeling met Phaido verder niet meer de deur uit geweest en heb ik wat met fotos zitten stoeien achter de PC.
    Dit is Pieter die een breakdance beweging doet terwijl hij met zijn linkerhand ( rechts boven voor de kijker ) op de grond steunt.
    Toen ik de originele kleurenversie liet zien op de vergadering van de fotoclub kreeg ik de suggestie dat ik eens moest proberen hem te kantelen om gebruik te maken van de diagonalen en de kijker op het verkeerde been te zetten, een zwart wit omzetting zou  mogelijk ook iets toevoegen en de spiegeling van de steunarm in het witte plexiglas op de vloer kon ik ook maar beter wegwerken dan. Daar ben ik dus mee aan de slag gegaan deze namiddag, 150° linksom, Nik SilverEfex Pro2 er overheen en een beetje met de schuifjes spelen, een vierkante uitsnede en een artistiek randje er rond, klaar.
    Het resultaat bevalt me uitstekend moet ik zeggen, ik vind ‘m er op verbeterd. Dank voor de creatieve duw in de rug vrienden fotoclubbers. Omdat de bewerking van vandaag is en het op die manier eigenlijk een nieuwe creatie is mag ik ‘m met recht en rede toch als foto van de dag plaatsen vind ik.
    Facebook vrienden die willen vergelijken vinden het origineel terug in het album dat ik vorige woensdag plaatste.


    11-04-2015 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 april Daydream Festival
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gelukkig hoef ik bij deze foto geen bijhorende audio te laten voorbijkomen. In Lommel vindt dit weekend het Daydream Festival plaats, een kloon van Tomorrowland zeg maar. Het laatste waar je mij van kunt verdenken is dat ik van boenke-boenke muziek hou, het doet me zelfs een beetje pijn als ik de term muziek er op moet plakken, maar er is blijkbaar een hele generatie die daar anders over denkt want er worden 30.000 toeschouwers verwacht.  Telkens we in de voorbije weken langs het nieuwe industrie gebied Kristalpark reden richting Lommel hadden we al wel gemerkt dat er iets groots te gebeuren stond. De verzameling kleurige giga-tenten en andere accomodaties groeide met de dag en deze week was dat een ware plastic-nepstad geworden. Dan zoek je als nieuwsgierige mens enige info op het internet en zo kwam ik te weten dat een hele horde Dee-Jays zal worden losgelaten op de naar vertier zoekende liefhebbers. En vandaag barstte het allemaal los. De eerste klanten stroomden toe terwijl we er rond 5 uur voorbij kwamen. Ik zette de wagen langs de kant want ik wilde toch wel enkele fotos maken. Die kleurige tenten vond ik op zich eigenlijk best fotogeniek. Jammer dat de boenke boenke ondertussen al op volle sterkte de buurt terroriseerde en zodoende heb ik me maar snel uit de voeten gemaakt na twee shots. Dit is er één van.
    Ze verwachten daar een warme nacht blijkbaar want zoals je ziet hebben ze de nodige grote ventilators gezet om de boel af te koelen…
    J


    10-04-2015 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 april Orval
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik had eens ooit gelezen in een of ander artikel dat Orval, gezien zijn samenstelling, het bier zou zijn waarbij je het minste risico liep om te verdikken. Ik ben dan ook fanatiek Orval beginnen drinken toen en ik heb niet nagelaten mijn geloof in Orval te pas en te onpas te verkondigen aan vrienden en kennissen. Een van de resultaten was dat, op mijn verjaardagsfeestje, ik van alle bezoekers een bak Orval kreeg als cadeau, dat hadden ze afgesproken. Ik heb een jaar lang alleen maar Orval gedronken om door die berg heen te geraken. Geen grammetje kreeg ik er af gedronken helaas...
    Toen we vandaag een bijzonder fijn geocache rondje gelopen hadden in Oevel zagen we tegen het einde van de tocht deze prachtige VW-old-timer geparkeerd staan langs onze route. Met dit warme lenteweer en na ettelijke kilometers stappen was het dorstniveau bij ons groepje naar grote hoogtes gestegen. En dan zie je dit… die nummerplaat… die bakken op het dak… ik weet niet of het als publiciteit bedoeld was, maar het kwam wél binnen… en geen café in de wijde omtrek te bespeuren.
    Een half uur later, nadat we alles succesvol afgerond hadden, inclusief bonus, zaten we op een terrasje na te genieten. Voor mijn neus stond een… Duvel. Dat vind ik nog lekkerder.
    J

    09-04-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 april Zusjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb eigenlijk niet zoveel fotos waar de beide zusjes, Hannelore en Marie Leen, samen goed op staan. We kennen allemaal wel het fenomeen dat als je een koppel, duo, stel… fotografeert er op het beslissende moment altijd wel één is die met de ogen knippert, even wegkijkt, een zenuwtic te verwerken krijgt, plots beweegt of om nog een andere duistere reden de foto verknalt. Bij deze twee zusjes komt er dan nog eens bij dat de ene de oudste is van vier en de andere de jongste, zodat er relatief gezien tussen beiden, naar hun leeftijd terug gerekend, al bijna een generatie verschil is. Daarenboven kibbelen ze te pas en te onpas zodat ze samen goed te pakken krijgen niet zo eenvoudig is.
    Vandaag kregen ze na een niet eens zo moeilijke zoektocht naar de coördinaten een, op het einde toch wel listig verstopte, multicache te pakken op de Keiheuvel. Een leeggespoten en dan in het zand ingegraven brandblusser als container voor een geocache, je moet er maar opkomen. Ze waren toevallig op hetzelfde moment dezelfde mogelijke verstopplaats aan het inspecteren en het gemeenschappelijke succes was goed voor een knuffel die ik gemakkelijk kon vastleggen met mijn toestel. Ik had ‘m immers al eerder gevonden en ik wist waar ik moest staan wachten om een zegepraal vast te leggen.
    Phaido wist dat blijkbaar ook want die lag boven op de berg te bekijken hoe de zoektocht evolueerde… en hij zag dat het goed was…  


    08-04-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 april Vriendinnetjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Paasvakantie en dan zijn wij maar wat content dat ze op bezoek komen. Er zijn weer een drietal nakomelingen neergestreken in huize Pol en Josee. Omdat nichtje Julie met broertje, papa en mama op citytrip is naar Londen had Marie Leen daarenboven gevraagd of ze een vriendinnetje mocht meebrengen als extra speelkameraad. Uiteraard hebben wij daar helemaal geen bezwaar tegen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd…
    Vandaag zijn we alvast een fikse wandeling gaan maken in de bossen van Averbode, we hebben de likdreef bezocht, de abdij en omdat we toch in de buurt waren zijn we dan ook maar eens bij tante Lily langs gereden in Aarschot. Nonke Dreeke vond het niet erg dat ik de rest van de namiddag spendeerde in zijn fotostudio met het jonge volkje en daar heb ik weer een gigantische oogst aan kandidaten voor het album 2015 kunnen binnenhalen. Dit is Marie Leen met vriendinnetje Caroline. Ik zal morgen nog wel een deel van de overige fotos op Facebook zetten, kwestie van de respectievelijke ouders ook al even te laten meegenieten…   


    07-04-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 april De boom in
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn weelderig lichaam en het bijhorend gewicht komen wel eens in conflict met de zwaartekracht. Maar toch durf ik, als de boom er stevig genoeg uitziet en de onderste tak vanaf de grond niet te hoog zit, mezelf wel eens naar boven te hijsen om een geocache uit een hoge verstopplaats te gaan halen.
    Er zijn helaas ook  klim-cachen waar je professioneel klimgerief en een getraind atletenlijf voor nodig hebt om ze te pakken te krijgen. In beide gevallen is dat niet het geval bij ondergetekende. Daar pas ik dus voor en ik zet die ook zo snel mogelijk op “negeren” op de site geocaching.com, zo kunnen ze me niet constant confronteren met het feit dat er in de omgeving nog dingen zijn die ik niet op mijn palmares heb staan. Maar als er dan iets voorbij komt waar ik van meen dat ik het nog aankan dan wil ik wel eens de boom in… tot grote ergernis van het vrouwtje die vindt dat dit zottenwerk is. “Hoe ouder hoe zotter”… ik heb het weer eens moeten aanhoren. Ze wilde wel nog een laatste foto nemen voor ik naar beneden zou storten. Niet dus
    J.        


    06-04-2015 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 april Nesta
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik kan het ook niet helpen… weer kwamen we vandaag in de buurt van een plas tijdens onze wandeling en ook deze keer was het zwemweer voor hondjes en alweer had ik de camera in aanslag om dat allemaal vast te leggen. Om niet voor de volle honderd procent in herhaling te vervallen zal ik de gezamenlijke zwempartij van Phaido met zijn nieuwe vriendinnetje reserveren voor het familiealbum en op deze plek wil ik dan maar Nesta voorstellen.
    Phaido had Nesta al eerder ontmoet in het bos en na enig snuffelwerk vond hij dat ze voor een betere kennismaking in aanmerking kwam. Ze was weliswaar nog maar 11 maanden oud en dus nog behoorlijk speels, onstuimig en energiek, iets waar Phaido niet meer zo gek op is, maar toen we haar bij de plas weer tegen kwamen hebben ze toch een tijd lang samen gespeeld, in en uit het water.
    Nesta had alleszins energie op overschot en in het bijzonder de manier waarop ze enkele keren bijna achterwaarts uit het ondiepe water opsprong vond ik wel grappig. Ik heb uiteraard geprobeerd het goede moment te pakken te krijgen en een enkele keer was het raak.     


    05-04-2015 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 april Breakdance-battle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Pieter moest vandaag breakdancen in het centraal station van Antwerpen. Er was daar een internationaal breakdance evenement georganiseerd en samen met zijn vaste partner Axel wilde hij de concurentie aangaan met de beste breakdansers van de wereld en omliggende planeten. Een dance-battle voor duo’s da’s iets waar ze al eerder goede resultaten konden in neerzetten met z’n tweeën.
    Het hoeft dan ook geen verwondering te baren dat pake Pol kort voor de middag van Herentals naar Antwerpen spoorde. Fotovriend Alex was ook van de partij trouwens, maar toen bleek dat het gebeuren uiteindelijk maar om half twee zou starten in plaats van de oorspronkelijke aangegeven twaalf uur moest die wegens andere verplichtingen weer naar huis zonder breakdance fotos. Voor mezelf bleek het wachten de moeite waard. Ik heb een hele mand fotos op facebook gedeeld voor de geïnteresseerden en deze ene had ik gereserveerd voor mijn dagelijkse blog.   


    04-04-2015 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs