Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    30-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 november Mosselen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als vereniging probeer je op diverse creatieve manieren geld in de kassa te krijgen. Een van de meest populaire denkpistes daartoe is het organiseren van eetfestijnen in alle maten en gewichten. En in de hitparade van meest geliefde gerechten staan mosselen dan met stip op de aller-eerste plaats in Vlaanderenland. Ik denk dat ik in naam van het merendeel van onze medeburgers mag spreken om onze liefde voor de mossel officieel neer te schrijven.
    Toen neefje Kenny een tijd geleden liet weten dat zijn clubje weer aan de hongerige medemensen had gedacht om aan fondsenwerving te doen hadden wij maar anderhalve seconde nodig om onze deelname te bevestigen. Vandaag was het zo ver. In de parochiezaal van de Barrier hebben we met onze vrienden onze magen gevuld voor het goede doel, en het moet gezegd: zelden zulke lekkere mosselen gegeten.       


    30-11-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 november Pimpelmees
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik hoop echt dat ie het overleefd heeft, maar eerlijk gezegd, ik twijfel er aan.
    Toen ik deze voormiddag wilde vertrekken met Phaido om ons rondje Smallebroeken te wandelen zag ik onder de pergola deze pimpelmees zitten. Geschrokken door onze plotselinge aanwezigheid wilde het vogeltje zich snel uit de voeten maken en ondanks het feit dat wij tegen de glazen zijwand stickers met silhouetten van roofvogels hebben gekleefd koos de diertje die kant als vluchtroute. Zo’n klein ding is natuurlijk geen partij voor een 9 mm dikke ruit gelaagd glas en na de botsing lag het versuft op de grond.
    Ik heb het voorzichtig opgepakt en op de regenton aan de buitenkant van de pergola gezet. Het leek er op dat het snel weer wat beter ging hoewel er toch ook tekenen waren die er op wezen dat er enige beschadiging was… Na een poosje fladderde ie moeizaam 3 meter verder om, zichtbaar in uiterste nood, op het hek neer te strijken. Daar bleef ie zitten. We hebben nog enkele minuten gewacht en dan zijn we toch maar vertrokken voor onze wandeling, we hadden er immers geen idee van hoe we verder iets hadden kunnen doen om 'm te helpen. Toen we terug kwamen was ie weg.
    Misschien is dit de eerste en de laatste foto die er ooit van gemaakt is…     


    29-11-2014 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 november Fotobewerking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben deze namiddag een prachtige geocache wandeling gedaan. Uiteraard combineer ik zoiets met andere hobbies en het fototoestel gaat ook altijd mee. De novembermap op de PC werd weer flink aangevuld. Toch vrees ik dat voor de afwisseling op deze blog het niet meteen een goede keuze zou zijn alwéér een herfstfoto te plaatsen. Ik ben zelf een grote fan van de kleuren en de beelden die dit seizoen kan bieden maar toch ben ik vanavond even aan de slag gegaan om iets te doen met mijn oogst en er enkele experimenten met fotobewerking op los te laten. Da’s dan weer een andere hobby…
    Niet toevallig had ik het onderwerp enkele weken geleden in de fotoclub al eens ter sprake gebracht. Wanneer houdt fotografie op fotografie te zijn en wordt het een andere kunstvorm? Hoe ver kun je gaan in fotobewerking? Het werd een leuke discussie toen. Helemaal eens werden we het niet... maar het bleek toch dat de meerderheid van de fotograferende gilde redelijk ver wil gaan in het bewerken. Zelf vind ik dit nog altijd fotografie pur-sang. Voor de aardigheid zal ik het origineel meteen ook op mijn facebook-pagina zetten, dan kunnen vrienden en volgers even vergelijken. Reacties lees ik graag natuurlijk.    


    28-11-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 november Licht-sterretjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Via Ingrid, een van mijn facebook-vriendinnen kreeg ik vandaag de link naar een fotoblog waarin iemand geargumenteerd stelde dat, indien je bij nachtfotografie mooie sterretjes wil bij lampen en lichtjes, dat je dan maar beter de UV filter van je lens afhaalt. We hebben bijna allemaal wel zo’n extra stuk glas er op geschroefd, al was het maar om zogezegd onze lens te beschermen. Ik wilde dat deze avond wel eens proberen en ik kon dan ook bijna niet wachten tot het donker was om aan de slag te gaan.
    Ik ben dus aan de overkant van de straat gaan staan rond zes uur en heb met een sluitertijd van 30 seconden en een klein diafragma ( f16 ) enkele fotos gemaakt. Rond die tijd is er nog behoorlijk veel verkeer op de Kasterleesteenweg maar dat vond ik helemaal niet erg, integendeel de spectaculaire effecten van voor- en achterlichten vond ik mooi meegenomen. Waar het me evenwel om ging, nl. de sterren rond de straatlampen, daar bracht het experiment toch niet meteen uitsluitsel. Ik meen te zien dat het resultaat wel beter is dan wat ik tot nu toe voor elkaar kreeg maar het verschil is toch niet erg groot… Even waarschijnlijk ligt dat evenwel aan het feit dat de omstandigheden niet zeer gunstig waren. Het was erg vochtig, een beetje nevelig en een lichte motregen was ook al niet bevorderlijk voor een perfecte zichtbaarheid. Ik vermoed dat als ik dit nog eens overdoe bij helder vriesweer bijvoorbeeld, dat wat er in die blog beweerd wordt wel eens echt waar zou kunnen zijn. Wordt vervolgd dus. In afwachting van een definitief oordeel is hier alvast een van de plaatjes van deze avond.


    27-11-2014 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 november Voetbal op TV
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Meestal laat ik Josee het meesterschap over de afstandsbediening van de TV. Dans-, voice- en andere onzin-programmas die in prime-time massaal voorbij komen op zo ongeveer alle zenders als voer voor de massas en tot meerdere eer en glorie van de kijkcijfers, interesseren me maar matig, maar het vrouwtje vindt dat prachtig. Als er evenwel voetbal op TV is hebben we een stilzwijgende overeenkomst dat ik op het groot scherm mag kijken en dan zoekt zij wel een alternatieve kijkmogelijkheid in huis.
    Voldoende Duvel in de koelkast, de eerste uitgeschonken… laat de wedstrijd maar beginnen. Eerst nog een foto maken en dan zien we wel hoe de avond verder verloopt.
    Ik ben niet echt een die-hard Anderlecht-fan, maar als Belg supporter je natuurlijk wel voor je landgenoten als het voor de Europese puntjes gaat, 2-0 gewonnen, hoera!!! Ik denk dat ik nog eens tot bij de koelkast loop.


    26-11-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 november Herfstspiegeling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dat de herfst ook leuke spiegelingen kan opleveren mag blijken uit deze plaat van, nog maar eens, de Dekshoevevijver. Meer nog, ik zou zelfs durven stellen dat de herfst het seizoen bij uitstek is voor spiegelingen.
    Eigenlijk zou ik bij deze foto beter helemaal geen uitleg moeten geven, da’s het leukste. Een foto mag of moet vragen oproepen. Indien je als fotograaf de kijker kunt achterlaten met een bevreemd gevoel omdat die niet zeker weet wat ie nu eigenlijk ziet, dan heb je alleszins op dat gebied al gescoord.
    Toch maar enige verduidelijking… Dit procedé pas ik wel eens vaker toe: een spiegeling fotograferen, de bovenkant er af halen zodat je alleen de spiegeling over houdt en dan alles op z’n kop zetten, 180° draaien dus. In dit geval heb ik het riet en een streepje begroeing boven het riet ook nog in de uitsnede gelaten, na de omkering komt dat helemaal onderaan en helpt het nog eens extra mee om de kijker op het verkeerde been te zetten.


    25-11-2014 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    24-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 november De Larumse brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met zulk mooi weer waren de kriebels om nog eens te gaan fietsen te sterk om er aan te weerstaan. Ik heb mijn stalen ros te lang verwaarloosd. Het is waar, we hebben ons een fietskarretje aangeschaft om Phaido mee te nemen op onze tochten, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het dan toch zwaar fietsen wordt en dat de actieradius naar mijn smaak al te erg beperkt wordt. Sorry Phaido, maar vandaag wilde het baasje eens alleen…
    Bij het vallen van de avond reed ik over de Larumse brug terug richting Lichtaart en ik was zeer gecharmeerd door de spiegeling in het opvallend rustige wateroppervlak. De fiets moest ik even verderop parkeren want de oude Bailey brug is erg smal en zelfs als je al fotograferend doorheen het stalen gebinte je tegen de kant aandrukt tekens er een auto voorbij komt moet je opletten dat je hielen niet van je voeten gereden worden, absoluut geen plaats om een fiets veilig naast je te houden… Ik heb daar een hele serie geschoten en uiteindelijk koos ik ervoor tussen de passage van twee autos een beetje achteruit te gaan om een stukje van de brugconstructie mee te nemen in de foto.


    24-11-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    23-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 november Het Butselbos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het Butselbos… ik had er nog nooit van gehoord, tot vandaag. Toen het er, bij de eerste blik naar buiten deze mogen, naar uitzag dat het alweer zo’n schitterende herfstdag zou worden ben ik even op de geocaching site gaan zoeken naar een alternatief voor de dagelijkse routine-wandeling. Een dik uur rijden naar Boutersem leek me niet te veel om even ter plaatse te gaan zien of de vele favorietpunten die door de collegae geocachers aan deze zoektocht waren toegekend ook terecht waren. We hebben het ons niet beklaagd. Zowel de wandeling als de creativiteit van de legger konden we apprecieren.    Het mooie lage herfstlicht en de landschappen waar we ons de hele tijd in bevonden waren daarenboven evenzovele redenen om regelmatig de camera uit de tas te halen.


    23-11-2014 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    22-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 november Regen op komst?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We waren deze namiddag een grote wandeling gaan doen in Gierle en toen we rond vijf uur bijna thuis waren, ergens tussen Tielen en Lichtaart, attendeerde Josee mij op een enorme, brede donkere wolkenband aan de rechterkant. In het westen leek er een weersverandering deze kant op te komen terwijl daarboven alle kleurige tinten van een prachtige herfstavond nog in de lucht te zien waren.
    Dan stopt een mens natuurlijk en veel tijd had ik niet nodig om de goede instellingen te vinden op de camera. Een statief had ik helaas niet bij, maar gelukkig vond ik toch voldoende steun op een verkeersbord om de relatief lange sluitertijd zonder al te veel onscherpte te counteren.
    Benieuwd of we deze nacht regen krijgen

    22-11-2014 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 november Rox, de vliegende hond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vliegende honden, ze bestaan!!! Ik heb als bewijs een foto van Rox, het hyperkinetische hondje van Swa en Monique. Toen ze beslisten een Pommeriaan in huis te nemen wisten ze niet dat het energiepeil van de kleine pup binnen de kortste keren zulke ongekende hoogtes zou bereiken. Bijna een jaar later en na een operatie aan een knieschijf is er van enige terugval van het loop- en springvermogen van Rox in de verste verte nog geen sprake. Dat Rox ondertussen geen echte man meer is, omdat de dokter hem enkele vitale onderdeeltjes heeft afgenomen had ook niet het verhoopte kalmerend effect en ik vermoed dat ze zullen moeten leren leven met een high-energy-troetel. Toen we er deze middag op bezoek kwamen kregen we meteen enkele staaltjes van door de hof rennen, over de bloemperken springen en rondjes tuinhuisje spurten te zien.
    Meer was er niet nodig om mij fotoplannen te bezorgen. Ik koos positie op een strategische plaats tussen Swa, aan de ene kant, en Monique, met Rox aan de andere kant, om, op de grond liggend, te trachten een foto te maken van een springende woef. Als Rox geroepen wordt dan is er maar één traject en dat is een rechte lijn en dan is er ook maar één snelheid: vol gas… Rox kwam dus als een schicht op me afgestoven toen Swa zijn naam riep, vloog over het tussenliggend bloemperk en zoefde nauwelijks enkele centimeters langs de camera voorbij. Gelukkig had ik al de eerste keer raak geschoten want ik ben er niet zeker van dat hij bij volgende pogingen niet vol op de fotograaf zou terecht gekomen zijn…


    21-11-2014 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 november Gedumpt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mij kun je niet wijsmaken dat dit een versleten fiets is die in het bos gedumpt is. Eerlijkheidshalve moet ik meteen vertellen dat je dit fenomeen tegenwoordig veel te vaak ziet… je kunt je niet voorstellen wat je tijdens een wandeling allemaal vindt in de natuur.
    Maar neen, dit is een gloednieuwe fiets, ontdaan van enkele waardevolle onderdelen. Nog niet zo lang geleden was dit zonder twijfel de trots van iemand die hier een flinke som voor betaald had, die hier misschien lang voor gespaard had en die zich waarschijnlijk hiervoor andere dingen had moeten ontzeggen. Ik kom woorden te kort om het uitschot te typeren dat dan iemands droom kapot maakt om een fractie van de waarde te incasseren voor wat losse onderdelen. Soms zou ik willen dat ik een Jan de Wilde was en ook zo’n poëtische tirade scheldwoorden kon bedenken als in “He he wat een feest”. Ik kom in dit geval niet verder dan uitschot, krapuul, schorem, bandieten of laaggevallen klootzakken maar Jan zingt dan over mottige malloot, termische zak, boskoe, slappe stalagtiet, bergkwabaal of aarsgarnaal…
    Enfin, alle gekheid op een stokje, ik weet precies waar hij ligt, en ik ben er van overtuigd dat ie er nog lang zal blijven liggen. Dit aan de politie of de gemeente gaan vertellen heeft geen enkele zin, die kunnen er immers ook niks aan doen. Er staan hele legers aarsgarnalen zonder enig respect of normbesef klaar om er binnen de kortste keren een berg gestripte kostbaarheden naast te leggen. Toevallig las ik vandaag in de krant dat de burgemeester van een Vlaamse gemeente er voor pleit dat we meer wapens in huis zouden moeten halen om ons bezit te verdedigen… zucht… Krijgen we binnenkort Amerikaanse toestanden?


    20-11-2014 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 november Herfst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog maar eens een herfstfoto hoor ik U zuchten… De mogelijkheden die de natuur biedt aan de wandelende fotograaf zijn in dit seizoen nu eenmaal zeer specifiek. Prachtige verkleurende bladeren, paddenstoelen en zonnestralen die net iets makkelijker doorheen de bomen tot beneden geraken om alles mooi te belichten, dat zijn de ingrediënten die mijn geheugenkaartje meestal vullen dezer dagen. Die zonnestralen hebben we weliswaar moeten missen vandaag maar toch had ik één bijzonder “warme” foto bij merkte ik toen ik mijn oogst op de PC bekeek. Bij de eerste foto van de dag had ik de instellingen van mijn toestel even uit het oog verloren en de witbalans stond nog op “flitslicht”… oeps, foutje… en dat bleek achteraf gezien niet eens zo verkeerd. Omdat ik alles in RAW fotografeer had ik in de nabewerking daar gemakkelijk iets aan kunnen doen, maar omdat ik het zelf wel mooi vond heb ik het maar zo gelaten. Uit een grijze dag heb ik dus toch een zonnige foto vol met kleurtjes, blaadjes en een mooi, opvallend vliegenzwammetje kunnen mee naar huis nemen.


    19-11-2014 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 november Julie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Grijs, grijs en grijs dat is de korte samenvatting van wat wij over het weer kunnen zeggen vandaag. Kleurrijke herfstbeelden lagen dan ook niet voor het rapen. Gelukkig kwam er toch nog wat kleur in huis na schooltijd. Als papa en mama zo druk bezig zijn met carrière en vele andere ontspannende en sportieve activiteiten dan moeten oma en pake Pol regelmatig voor opvang zorgen en zodoende kwam Julieke weer even logeren. Dat geeft mij de gelegenheid om weer maar eens terug te vallen op dat favoriete foto-onderwerp: de kleinkinderen. Julie weet ondertussen wel hoe ze met de camera moet flirten en de fotos die ik maakte van zowel het huiswerk en van de ontspanning nadien waren zonder uitzondering alle zeer spontaan en het was dus weer moeilijk kiezen. Dat het uiteindelijk deze opname werd die hier als illustratie van Julie’s poseertalent prijkt heeft alles te maken met de tussenkomst van Josee, die, terwijl ik de foto aan het bewerken was, wel eens wilde weten hoe onze beige kussens in de sofa er zouden uitzien indien ze blauw waren… daar waren slechts enkele muisklikken voor nodig. Een spoedig bezoek aan de kussenswinkel ligt in de lijn der verwachtingen… J


    18-11-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 november De Dressenstraat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op enkele kleine variaties na is het bijna elke dag hetzelfde rondje dat wij wandelen met Phaido. Toch neem ik elke keer weer het fototoestel mee en elke keer breng ik weer enkele leuke shots mee naar huis. Zeker op een heerlijke herfstdag als vandaag was het weer genieten en oogsten… Voor de middag deed de lage herfstzon nog extra haar best en het licht was bijzonder meewerkend om me te motiveren. Ik ben een tijdje bezig geweest met de mooie kleuren van de bladeren, veel detailfotografie, wat tegenlichtopnames van Josee en Phaido en toen we bijna terug thuis waren diende zich in de Dressenstraat dit herfstbeeld aan. Dat kon ik ook niet laten liggen toch?


    17-11-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 november De Korte Heide
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is en blijft een vaste prik: op zondagavond gaan we met de vrienden ergens iets consumeren en dan kunnen we gezellig bijpraten over alles wat we kwijt willen rond de ervaringen van de voorbije week. Steeds vaker wordt de taverne bij de camping Korte Heide de stek waar we terecht komen. Echt verwonderlijk is dat niet, de keuze in horecazaken waar je zonder gebulder van keiharde muziek of gebrul van zatte mede-consumenten gezellig en rustig een praatje kunt maken is niet meer erg groot tegenwoordig, de enkele lokale cafés waar ondanks het verbod toch nog gerookt wordt vinden we sowieso het bezoeken niet meer waard.
    De lantaarns en de bloemen op de kleine rotonde bij het binnenrijden van de camping had ik al wel ooit eerder op mijn to-do lijstje gezet om als onderwerp voor een shoot te figureren, maar nu was het nevelige weer uitnodigend genoeg om er echt de nodige tijd voor uit te trekken. De uitdaging om de sfeer te vatten wilde ik wel aangaan.
    Blijkt nog maar eens dat het menselijk oog vele malen beter is dan de beste camera want het dynamisch bereik van mijn 6D, waar ik toch wel erg gelukkig mee ben, was niet groot genoeg om alle details in de lampen, die ik met het blote oog wél zag, weer te geven … Over de overige ingrediënten in het plaatje ben ik best tevreden en al bij al vind ik ‘m dus wel geslaagd… Volgende keer toch maar eens proberen of ik dit nog beter kan doen met een HDR opname….    


    16-11-2014 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    15-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 november Music on wheels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Music on wheels is een van de projecten van Polleke Vermeulen. Ik heb het hier niet over het typetje Joske Vermeulen dat op zo’n geweldige manier werd neergezet door Gaston Bergmans maar wel degelijk over de muzikale duizendpoot Polleke Vermeulen uit Keerbergen. Met hem heb ik honderden keren opgetreden en ook collega saxofonist Walter Van Tielen was dan vaak van de partij. Nu Josee en ikzelf allebei de gitaren en de microfoons aan de wilgen hebben gehangen staan we langs de andere kant van de barrière en toen we in de loop van vorige week een telefoontje kregen van Pol dat ze deze zaterdag zouden optreden in het prinsenpark in Retie, bij gelegenheid van een nacht-lampjes-wandeling, waren we het er snel over eens dat we daar naar toe wilden. Het werd een bijzonder prettig weerzien, de mannen hadden een nieuwe zangeres bij en het swingde als voorheen.
    Het oude Volkswagenbusje doet nog altijd dienst blijkbaar en de herinneringen bleven maar komen… we hebben er zelfs ooit samen met Koen Wauters van Clouseau op gestaan…  dat het concept ook geapprecieerd werd door de wandelaars op deze toch wel frisse avond deed me erg veel plezier. Tijdens een eerste pauze hebben we honderduit bijgepraat en toen ik voelde hoe koud hun handen al waren kwam en er weer andere herinneringen… Het is niet altijd even gemakkelijk…
    Stel dat iemand van de lezers binnenkort een feestje zou inrichten en een origineel idee zoekt om dat in te vullen dan is dit misschien een goede suggestie.
    www.musiconwheels.be

    Ik heb de link ook aan de linkerkant hiernaast in het lijstje gezet.

    ( Ik heb even een foutje gerepareerd na een opmerking van Alex Leys Embarassed , merci Alex )


    15-11-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    14-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 november De Verenigingenquiz
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De verenigingenquiz is een evenement dat ondertussen een traditie geworden is in onze gemeente. Ik ben er niet helemaal zeker van, maar het moet toch al minstens 30 jaar zijn dat telkenjare de strijd om het slimste clubje, gezelschap, vriendenkring of vereniging gestreden wordt. Wij mochten als winnaars van de vorige editie dit jaar organiseren en het werd een succes over gans de lijn. We hadden 24 deelnemende teams, de reacties op de organisatie en het niveau van het evenement waren zeer positief, de clubkas werd mede door de gezonde drank-consumptie  van de deelnemers en het succes van de aanwezigheidsprijskamp weer een beetje meer gespijsd en we kregen verrassende maar zeer sympatieke winnaars . Het Nordic Walking Team bleek te sterk voor alle anderen en die mochten na afloop dan ook de beker omhoogsteken. Mens sana in corpore sano was nooit een meer terechte uitspraak.


    14-11-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 november Ingezoomed
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben nooit vies geweest van een experimentje als het over fotograferen gaat. Lange en superlange sluitertijden, filters, spelen met scherptediepte, beweging van de lens, rotaties, bewerkingen in photoshop al dan niet abstract… geef me een uitdaging en ik wil het wel eens proberen.
    Ik ben al een tijdje bezig met het fotograferen van bomen in het bos met een middellange sluitertijd ( 1 à 2 sec. ) gecombineerd met een opwaartse of neerwaartse beweging van de camera. Dat geeft vaak een sprookjesachtig resultaat, het lijkt soms wel een gordijn. Ik heb een tijdje geleden enkele van die experimenten in een album op Facebook geplaatst trouwens.
    Deze middag met dit mooie weer kon ik de verleiding nog maar eens niet weerstaan en tijdens de wandeling moesten Josee en Phaido meerdere keren op me wachten omdat ik alweer iets aan het uitproberen was. In- of uitzoomen tijdens de tijd dat de lens open is kan onverwacht interessante plaatjes opleveren. Als ik eenmaal met zo’n gegeven aan de slag ga vergeet ik de tijd he… Van op de Valentijnsberg – zo noemen we deze molshoop, nauwelijks enkele meters hoog, omdat de jaarlijkse Valentijnscross er over passeert – had ik een mooi overzicht over het omringende bos met diverse prachtig verlichte bomenpartijen en herfstkleuren op de grond en in de lage begroeiing, bovenin het groen van de dennen en enkel stukjes blauw van de lucht. Wat dat gaf met een snel inzoomende beweging tijdens het afdrukken wilde ik wel eens weten. Het resultaat is bijgevoegd.
    0,6 sec. – f 18 – Iso 100


    13-11-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 november De Pastorie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er zijn zo van die dingen waar ik mateloos kan van genieten: een wandeling in een interessant natuurgebied, een mooi glas wijn, lekker eten en nog wel enkele andere dingen die het leven leuk maken. J
    Vandaag werd de lijst bekend gemaakt met de restaurants die bekroond zijn door Gault Millau, niet zo prestigieus als de Michelinsterren, maar toch niet zonder betekenis mag ik stellen. Er zijn in onze regio nog al wat hoge waarderings-cijfers uitgedeeld en dat doet een cullinair georienteerd mens toch behoorlijk veel plezier. Het absolute toprestaurant van de omgeving is trouwens te vinden op de hoek van onze straat, nauwelijks 200 m van onze voordeur, niet dat ik daar in enige verdienste claim… Met 16 op 20 pronkt De Pastorie samen met De Cuylhoeve in Geel aan de top van de lijst gelauwerde Kempische restaurants. Het is wel niet meteen een zaak waar we alle dagen de benen onder tafel gaan steken, dat valt buiten de reikwijdte van ons pensioentje, maar een enkele keer mag een mens zicht eens laten gaan toch? Op een dag als deze, met het krantenbericht en de cijfertjes nog vers in mijn hoofd vind ik het dan weer wél leuk om even een foto te maken als ik er voorbij gewandeld kom.   


    12-11-2014 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 november Wapenstilstanddag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wapenstilstand-dag vandaag. Helemaal overspoeld door de activiteiten en herdenkingen rond wereldoorlog 1 zouden we haast vergeten dat er ook in onze eigen gemeente aandacht wordt besteed aan de dapperen die streden voor onze vrijheid. De oudstrijders die in een aparte hoek van het kerkhof begraven zijn in Lichtaart verdienen op een dag als deze ook onze aandacht vind ik. Het zijn niet allemaal gesneuvelden die daar liggen, integendeel, de meesten stierven een natuurlijke dood. Maar je hoeft niet gesneuveld te zijn om een held te zijn toch? Ik vind het mooi dat de gemeente ze na hun dood de eer gunt samen op een speciaal voor hen gereserveerd perceel te rusten.
    Tijdens een korte avondwandeling met Phaido ben ik even tot op het kerkhof gelopen om op deze manier mijn eerbied en hulde te uiten.  


    11-11-2014 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs