Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    08-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 november Het Prinsenpark
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn deze voormiddag naar Retie gereden om een lange wandeling te maken in het Prinsenpark. Enige duiding is hier misschien nodig  voor de niet-Kempenaars… Het Prinsenpark is het natuurgebied waar de “bospoeper” uit de TV serie “Van Vlees en Bloed” zijn ding deed. Van ons mag je gerust aannemen dat dit domein ook voor heel andere dingen dan het bedrijven van de buitenechtelijke liefde in open lucht geschikt is. Er zijn diverse wandelroutes uitgezet en zeker in de herfst zouden wij dit aan elke natuurliefhebber en wandelaar durven aanbevelen. Phaido vond het ook geweldig trouwens.
    Het hoogtepunt kwam evenwel na de wandeling. Na tien dagen onthouding omdat ik een lange stevige antibiotica-kuur onderging om van een vervelend abces af te geraken mocht ik vandaag weer… Hoeft het gezegd dat de Duvel in het nabijgelegen Meulezicht heerlijk smaakte?


    08-11-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    07-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 november De Brugwachter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eddy is weer even in het land. Na de behandeling voor zijn ziekte moet ie om de zes maanden een grote check-up laten doen en dan komt ie voor 14 dagen overgevlogen van Gambia. We hebben al een hele tijd geleden besloten om definitief een punt te zetten achter de serie reunieconcerten met ons bandje van een halve eeuw geleden maar dat wil niet zeggen dat we niet nog eens een keer samen lekker mogen gaan eten natuurlijk. Vroeger zouden we samen het nachtleven ingedoken zijn met alle gevaren en uitspattingen van dien maar tegenwoordig zijn we een beetje meer bezadigd geworden en vinden we het al goed als we nog eens de benen onder tafel kunnen steken in een degelijk restaurant. De Brugwachter hadden we uitgekozen en we hadden weer zoveel bij te praten dat ik warempel vergeten had de nodige fotos te maken. Toen we afscheid hadden genomen wilde ik alsnog een herinnering aan de avond in de vorm van een nachtopname van het restaurant. Ik had mijn spullen al uit de wagen gehaald toen ik moest constateren dat ik het verbindingsplaatje om de camera op het statief vast te zetten niet bij had…  Verdomme toch… dan maar uit de losse hand. De 6D laat gelukkig hoge ISO-waarden toe zonder onoverkomelijk veel ruis. Bijgaande opname is gemaakt met ISO 12800, F4 en 1/60 sec. sluitertijd. Uiteraard heb ik in de nabewerking enige ruisreductie toegepast maar verder is er eigenlijk weinig aan gebeurd. Misschien dat ik vanaf statief met een HDR opname er meer uit had kunnen puren maar in deze omstandigheden was ik er al meer dan tevreden mee.   


    07-11-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 november Guusje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dat Phaido het hart van Wieteke gestolen had is een zwaar understatement. Nu is dat wat Phaido betreft niet eens zo uitzonderlijk want die steelt ieders hart en bij Wieteke had ie bijzonder weinig moeite, dat is namelijk een dierenvriendin zoals er maar weinig rondlopen. Het verwonderde ons dus ook helemaal niet toen we te horen kregen dat ze ook een pup besteld had, en jawel hoor, ook een golden retriever. Guusje zou hij gaan heten en ondertussen is die alweer enkele weken in zijn nieuwe thuis, onder de vertroetelende zorg van zijn nieuwe mama.
    Vandaag kwamen ze op bezoek en de kennismaking met Phaido was iets waar we allemaal naar uitgekeken hadden. De confrontatie verliep zonder enig probleem, Phaido vond op z’n tijd wel dat het enthousiasme van zijn jonge soortgenoot soms een beetje te veel werd en hij liet dat ook wel een enkele keer blijken, maar uiteindelijk konden ze best goed met elkaar opschieten. Ik ga er dus van uit dat die twee binnenkort goede vriendjes zullen worden als we regelmatig samen aan de wandel gaan.  


    06-11-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    05-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 november De Smallebroeken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toen ik er deze morgen, voor mijn doen redelijk vroeg, uit kwam zag het er even naar uit dat we een heerlijk zonnige dag zouden krijgen. Na de koffie, het ontbijt, mijn krantje en de post was er, toen we buiten kwamen voor de dagelijkse wandeling, totaal onverwacht een flinke portie nevel over de Kempen geslopen. Meestal is het andersom en komt zonneschijn na ochtendnevel maar een beletsel om goedgemutst aan ons rondje Smallebroeken te beginnen was het geenszins. Een beletsel om met het fototoestel op jacht te gaan was het evenmin. Een verlokkelijk blauwe hemel of prachtige wolkenluchten waren er niet bij natuurlijk maar het diffuse licht was precies goed om de sfeer van deze tijd van het jaar te schetsen. Triest Allerheiligenweer wil ik het niet noemen, ik zou eerder spreken van serene herfstsfeer.
    Phaido is voorop gelopen, die kent inmiddels de weg en in de verte staat ie op een fotograferend baasje te wachten, de zandweg slingert zich richting nevelige verte en enkele herfstkleuren vrolijken het plaatje net voldoende op. Meer moet dat niet zijn om de landschapsfotograaf te plezieren. Het hoeven niet altijd spectaculaire beelden te zijn van verre reizen…


    05-11-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 november Kabouterstad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is nog altijd paddenstoelentijd. Er zijn vorige maand al enkele fraaie exemplaren voorbij gekomen op deze plek, maar wat ik vandaag voor de lens kreeg kon ik toch echt niet laten liggen. Ik heb zelden zoveel vliegenzwammen bij elkaar gezien. Over enkele tientallen meters stonden massas rood-wit gevlekte schoonheden te pronken. Hier waren voldoende hallucinogene middelen voorhanden om gans de provincie een week lang apestoned te laten rondlopen…
    In de wegberm was een hele kabouterstad te bewonderen. Er waren nogal wat fotomogelijkheden: een totaalbeeld, enkele mooie details of een van de deelclusters van de grote agglomeratie… Uiteindelijk koos ik voor deze foto van een van de grotere deelgemeenten, maar in de nabijheid waren er nog wel enkele voorsteden die de moeite waard waren. Op mijn facebook-pagina zal ik er nog wel enkele plaatsen.


    04-11-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 november Kerkhof
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nu het fotosalon voorbij is hebben we eindelijk de tijd gevonden om te doen wat nog altijd een mooie traditie is: rond Allerheiligen bezoeken we de graven van onze dierbaren… Wij zijn daarom vandaag naar Lommel en naar Peer gereden. Josee had samen met haar broer het graf van hun ouders vorige week al gefatsoeneerd, en om op alles voorbereid te zijn hadden we nu toch ook maar poetsgerief meegenomen toen we in Peer naar het kerkhof gingen. Bij de plek waar de urnes van pa en ma zijn bijgezet was alles piekfijn in orde. Op het oude gedeelte waar vlak bij elkaar nog een aantal Schrijversen liggen daarentegen was wel enig poetswerk nodig. Het graf van Marie-moentje-Schrijvers, mijn grootmoeder, die jaren bij ons verbleef en die voor een groot gedeelte onze kinderen opvoedde terwijl wij vaak in het buitenland aan het muziek maken waren, hebben we een grote beurt gegeven. Eerlijkheidshalve moet ik de “we” uit de vorige zin specifiëren: Josee deed het poetswerk terwijl ik dat fotografeerde…


    03-11-2014 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 november Het zit er op.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zit er op. De fotos zijn weer uit de kaders, de kaders van de panelen, de projector staat weer in de club, de belichting is gedemonteerd, de laatste drank is opgedronken, de zaal is opgeruimd en wij blikken met z’n allen terug op een meer dan geslaagd salon. Nog een laatste officieel bedankje vanwege de voorzitter voor de inzet van alle leden en dan ging het richting “La Torre”, het Italiaanse restaurant, een van onze sponsors.
    Ik had voor deze laatste shift mijn D6 thuis gelaten maar om, in het geval er zich iets fotografeerbaars zou aandienen,
    toch niet zonder wapens te zijn had ik het kleine Sony toestelletje van Josee meegenomen en die laatste wilde voor de gelegenheid ook wel enkele keren op het knopje drukken met de stand op automatisch. In lichtarme omstandigheden bleek evenwel pijnlijk dat de kwaliteit van dat ding toch niet kan tippen aan mijn Canon… Maar goed, er is nu eenmaal een uitspraak die nooit dichter bij de waarheid was: “De beste camera is die welke je bij de hand hebt…”


    03-11-2014 om 00:37 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 november Aan de andere kant
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Alle clubleden worden ingeschakeld om het fotosalon zo vlot mogelijk te laten verlopen en iedereen draagt bij naar zijn eigen mogelijkheden en talenten. Een onderdeel waar ik zelf behoorlijk wat affiniteit mee heb is de biertap. Geen wonder dus dat ik regelmatig aan de toog te vinden ben en voor deze gelegenheid zelfs aan de andere kant, de kant waar er gewerkt wordt en niet geconsumeerd. Met dat niet-consumeren zou ik trouwens toch geen probleem hebben gehad omdat ik aan de antibiotica zit. Ik wil van een vervelend abces verlost geraken en ik moet dus een tijdje van de alcohol blijven… Als je aan het werk bent valt dat een stuk lichter. J
    Collega Alex was zo vriendelijk met mijn toestel even een foto te maken van cafébaas Pol achter zijn twee tapkranen. Toen ik thuis kwam kon ik de verleiding niet weerstaan om er alsnog iets aan te veranderen met de hulp van de firma Photoshop. Ontdek de fout…            


    01-11-2014 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    31-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 oktober De Receptie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na nog een dag flink doorwerken waren we deze avond klaar om vrienden, kennissen en sympathisanten te verwelkomen op de openingsreceptie van ons fotosalon. En ze kwamen met velen… Uiteraard was het de voorzitter die het welkomswoordje deed en bij die gelegenheid zat ik weer boven in de technische ruimte om het allemaal verstaanbaar te laten klinken. Van op dezelfde plek waar ik gisteren een zaal in opbouw fotografeerde kon ik vandaag opnieuw toeslaan. De nieuwe panelen, fotos er op, een gezellige drukte en de voorzitter aan het woord.
    Flitsen was geen optie en in de niet optimaal verlichte zaal moest de gevoeligheid flink naar omhoog. De 6D had geen enkel probleem met ISO 3200…  


    31-10-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 oktober Het jaarlijks fotosalon - De opbouw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Morgenavond begint het jaarlijkse fotosalon van onze club met een receptie… Het OC in Lichtaart is zoals ieder jaar weer the place to be. Vrijdagavond zijn er gratis drankjes en hapjes tijdens het officiele openingsgedeelte en zaterdag en zondag hopen wij op massas geïnteresseerde fotoliefhebbers.  Bij deze wil ik de volgers van deze blog ook uitnodigen trouwens.  Deze avond waren we al een heel eind opgeschoten met de inrichting van de zaal en het plaatsen van de panelen. Van uit de technische ruimte waar ik aan het worstelen was met de geluidsinstallatie voor de achtergrondmuziek kon ik tussendoor regelmatig enkele fotos maken van enkele al dan niet serieus bezig zijnde leden...


    30-10-2014 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 oktober Handige oma
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met zoveel jong volk in huis gebeuren er al eens ongelukjes. Er wordt gevallen, gebotst, geschaafd, geknoeid, geruziet en de opsomming zou nog wel een tijdje kunnen doorgaan. Gelukkig is er iemand die voor alle mogelijke vormen van schade een oplossing in huis heeft. Oma is de permanent van dienst zijnde reddende engel. Zowel lichamelijke, morele als verstimentaire averij weet ze op de meest efficiente manier te counteren.  Oma waakt, kookt, verzorgt, verzoent, troost en redt!!! Als alle stormen geluwd zijn en het jeugdige geweld eindelijk in dromenland is zijn er nog andere depannagewerkzaamheden die op het to-do-lijstje staan.


    29-10-2014 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    28-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 oktober Herfstfietsen langs het kanaal.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zolang de weergoden ons blijven verwennen met zulk prachtig nazomer weer kunnen ze mij niet binnen houden. Na alle recente wandelavonturen haalde ik vandaag de fiets nog eens van stal en het is bijna vanzelfsprekend dat het richting Kempisch Kanaal gaat als het een tijdje geleden is dat ik nog gefietst heb… zat mooie beeldjes te schieten daar. De herfst zorgt immers voor de nodige kleurenpracht. Als ik het me goed herinner was dit ergens tussen het Saske en de Jachthaven. 


    28-10-2014 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 oktober Macromonster
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als er zich een akelig insect ergens op een van de binnenmuren van ons huis heeft neergezet is de kans dat die ontdekt wordt redelijk groot met zoveel kinderogen in huis, een onverwacht voordeel van het hebben van logés tijdens de herfstvakantie. Het wordt buiten kouder ’s nachts en dan is de kans groter dat er enig ongedierte onze warme woningen binnensluipt. Hannelore had ‘m het eerst gezien en haar gil alarmeerde niet alleen de broertjes, zusje, neefje en nichtje, maar ook Phaido, Josee en ten lange laatste ikzelf gingen maar eens poolshoogte nemen. Ik kreeg de dwingende bede dat monster a.u.b. zo snel mogelijk te verwijderen… Dat wilde ik wel doen, maar niet voor dat ik de macrolens op mijn camera gezet had om er een close up van te maken. Daarna heeft ie zijn einde gevonden in onze WC. Nadat de kids op het scherm van de PC een uitvergrote afbeelding er van hadden gezien waren ze nog meer onder de indruk en ik merkte al dat de WC nog eens extra doorgespoeld werd voor ze er op gingen zitten toen ze slapen gingen. 


    27-10-2014 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 oktober Avondrood langs de Grote Nete
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze namiddag hadden we er voor gekozen een geocache-wandeling te doen langs de Grote Nete. Tussen de Netebrug van Hallaar, deelgemeente van Heist-op-den-Berg, en Itegem was er een traject uitgestippeld met 12 tradjes, twee bonussen, een superbonus en een multi. De wandeling, heen langs de ene kant van de Nete en terug langs de andere kant, zou ongeveer 9 km lang zijn, een makkie dus… dachten we. Vrij vlot hadden we begrepen dat de verstoptechniek op al de waypoints dezelfde was en we konden dus ook nogal gemakkelijk overal het ene na het andere succesje boeken. Onderweg waren er weliswaar enkele moeilijk wandelbare delen, maar ook dat overleefden we met de glimlach.
    We hadden ons wel verkeken op ons tijdsgebruik. Normaal gezien hadden we ingeschat dat we dit rond zes uur half zeven wel zouden voor elkaar hebben… en dat was ook zo, maar met het pas ingegane winteruur zaten we op het einde plotsklaps in de duisternis. Positief was dan weer wel dat het ons de mogelijkheid bood enkele fotos te maken van een schitterende rood kleurende avondlucht.    


    26-10-2014 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 oktober Herfst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dan kregen we toch nog een streep zon deze avond. Ik heb er meteen van gebruik gemaakt om met Phaido nog even een frisse neus te gaan halen in de Smallebroeken… en enkele herfstfotos te maken natuurlijk. Door de lage avondzon was het licht mooi genoeg en de lucht wilde ook wel meespelen om er een prettig kijkend plaatje van te maken. 
    Misschien beeld ik het me maar in, maar ik heb het idee dat de herfst dit jaar minder mooi is dan andere jaren. Er zijn bomen die al helemaal kaal zijn, andere staan nu getooid in de mooiste herfstkleuren terwijl er ook nog zijn die er nog aan moeten beginnen en die dus nog gans groen zijn… ik noem het gemakshalve maar een ongelijke herfst. Ik stel me zo voor dat we wel eens jaren meegemaakt hebben dat we alle pracht ineens kregen.
    Ik laat het uiteraard niet te erg aan mijn gemoed knagen, we nemen het weer, het klimaat en de natuur zoals het voorbij komt… en we blijven fotos maken.
    J 


    25-10-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 oktober Libel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eind oktober nog een libel te pakken krijgen… ik was eerlijk gezegd lichtelijk verbaasd toen ik deze rode jongen voor de lens kreeg deze middag tijdens de dagelijkse wandeling met Phaido. Uit vorige gerichte libellen-fotografie-tochten en het opzoekwerk met de hulp van de firma google achteraf weet ik ondertussen dat dit hoogstwaarschijnlijk een bloedrode heidelibel is, en een mannetje inderdaad, want de vrouwtjes zijn geelachtig gekleurd. En ook deze keer leerde ik weer iets bij dank zij libellennet: je kunt ze inderdaad exceptioneel nog spotten tot een flink eind in de herfst. Als het dan kouder wordt sterven ze massaal en alleen als larve of als eitje overleeft de soort de winter. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik met een terminale libel te doen had, want hij lag er op het eerste zicht maar slap en futloos bij. Dit exemplaar was alleszins behoorlijk levend want toen ik nog iets dichterbij wilde om ‘m helemaal goed in beeld te krijgen ging ie er snel van door. Gelukkig had ik al een keer afgedrukt.


    24-10-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 oktober De Goort nr 7
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als we het over geocachen hebben is de korte inhoud meestal: het was een fijne tocht en we hebben gevonden wat we zochten. Edoch… soms vinden we ook een keertje niet wat we zoeken en we zijn niet te beroerd om dat dan ook toe te geven.
    We hebben ons vandaag suf gezocht naar “De Goort nr 7” en de vissers die langs de aanpalende plas zaten, en die ons duidelijk in de gaten hadden, hebben zich zonder twijfel afgevraagd wat die vreemde snuiter daar toch aan het doen was… Het maakte het er niet prettiger op. Als je dan thuis komt en je logt even dat je helaas een “did not find” moet laten noteren en je ziet dan in de lijst dat alle collegae geocachende bezoekers van de locatie in de voorbije week wél een “found it” inschreven, dan wordt het dubbel erg. Ik kom daar nog wel eens terug…. Snel, grrrr…
    Gelukkig hield ik er toch een mooie foto aan over.


    23-10-2014 om 23:48 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 okt Balletles
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gebeurt ieder jaar wel eens dat we bij Balance Health Center terecht kunnen om met eigen ogen ( en camera ) te gaan zien hoe ons kleine danseresje het doet bij de balletlessen. En zoals ieder jaar was ik ook deze keer weer zeer onder de indruk van de moeilijkheidsgraad van wat die dametjes voorgeschoteld krijgen. Zowel technisch als fysiek gezien is dit topsport.
    In de loop van zo’n les wordt er gewerkt aan de souplesse, de lenigheid en de kracht maar ook allerlei danstechnische vaardigheden en routines komen voorbij en het zal wel geen verwondering baren dat ik daar nog het meest van onder de indruk was… wat is dat allemaal ingewikkeld…
    Uit het meer fysieke gedeelte koos ik deze opname om de moeilijkheidsgraad van zo’n uurtje balletopleiding te illustreren.


    22-10-2014 om 23:45 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 oktober Pokkenweer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik weet ook wel dat het prachtige nazomer weer niet kon blijven duren, vandaag werden we erg brutaal met de andere kant van de medaille geconfronteerd. Mense mense, wat was dit een pokkenweer… het eerste deel van dat woord had ik trouwens graag vervangen door iets wat met een “kaa” begint maar we moeten de schijn van beschaafdheid hoog houden…
    Vroeg of laat moet je er toch door natuurlijk, Phaido heeft recht op zijn portie frisse lucht en ik vind het ook prettiger als ie zijn grote en kleine behoeften buiten doet
    J Nattigheid, paraplu, regenkleding… gdvd. Wat een ellende…
    Het was toch heel even min of meer droog in de Smallebroeken en de foto die ik snel kon maken is misschien niet wereldschokkend, maar hij is illustratief voor de hoeveelheid water die we op korte tijd over ons heen kregen.


    21-10-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 oktober De Middenstatie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Alex had een nieuwe tilt en shift lens en daar wilde hij in het station van Antwerpen eens mee gaan stoeien. Het centraal station noemen ze in Antwerpen trouwens “De Middenstatie”. Of ik mee wilde… ja wat dacht je? Ik heb er ook al vaak gefotografeerd en er zijn nog wel enkele fotos die ik op die locatie in gedachten heb. De foto die ik in eerste instantie wilde maken kwam er weer niet helemaal uit. Met de 24 mm op de body had ik niet voldoende groothoek om vanuit een hoek, met de rug tegen de muur,  de ganse grote inkomhal er op te krijgen. En zeggen dat Alex een werkloze 16-35 in zijn fototas had zitten terwijl die met de tilt and shift aan het experimenteren was. Ik blijf ‘m in mijn achterhoofd houden… Vroeg of laat heb ik de geschikte lens er op zitten…
    Het nieuwe gedeelte van het station, helemaal achterin, aan de kant van Berchem ( Baarichoem, vur de Antwerpenaars ) had ik ook nog nooit gezien en het was dank zij Alex die mij er naar toe begeleidde dat ik er ook mijn ding kon doen.
    Wow, een walhala voor de architectuurfotograaf. Dit is één van de vele shots die ik mee naar huis bracht uit een kwartiertje intensief fotograferen.
    Zoals dat vaker het geval is zal ik ook nu weer de overige meest relevante plaatjes uit de oogst, inclusief de mijns inziens weer net niet voldoende gelukte opname van de hal, op mijn facebook pagina zetten.




    20-10-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs