Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    21-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 juni Veilig bij papa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De nationale weerman en –vrouw hadden ons enkele twijfels bezorgd maar uiteindelijk was het best aangenaam toeven in de kloostertuin tijdens de jaarlijkse barbeque van onze fotoclub. Het was zelfs lang geleden dat we nog zo’n aangename avond mochten meemaken op notabene deze dag met de kortste nacht en het meeste minuten daglicht van het jaar. Ik had me voorgenomen niet de hele tijd met mijn fototoestel rond te lopen maar ik wilde uiteraard wel een shot, ééntje maar, die ik zou kunnen gebruiken om deze dag te illustreren. Ik heb dus van alle facetten van de overigens zeer geslaagde avond stiekem enkele opnames gemaakt maar de mooiste fotomomenten dienden zich aan toen collega Gert met zijn dochtertje Vie even voorbij kwam. Gert is eergisteren voor de tweede keer vader geworden maar hij wilde toch even binnen wippen om van de sfeer te proeven en de felicitaties in ontvangst te nemen.
    De kleine Vie voelde zich niet echt op haar gemak tussen al die vreemde, onbekende mensen en ze zocht dan ook bescherming bij de sterke papa. Op het moment dat ze zich toch een beetje bloot gaf van tussen de benen van Gert drukte ik af.     

    21-06-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 juni Bloemeke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het fijne aan macrofotografie is dat je altijd, in elk seizoen, en in iedere omgeving wel een onderwerp vindt. De bloemetjes en de insecten zijn voor de hand liggende voorbeelden, maar er is zoveel meer… structuren van stoffen of gesteente, sneeuwkristallen, waterdruppels, zaadjes, rijstkorrels, details van gebruiksvoorwerpen, noem maar op, de kleine dingen waarvan we na extreme vergroting pas van merken hoe interessant ze zijn en hoezeer we er door gefascineerd kunnen raken. Het heeft iets gluurderigs. In je woonkamer, op je balkon, in de tuin, als je een half uurtje vrij hebt zet je de macrolens op je body en met een beetje creativiteit ben je zo aan het fotograferen.  Een fijne bijkomstigheid van een macrolens is dat je kunt werken met een extreem kleine scherptediepte zodat je alleen je onderwerp scherp kunt maken en al de rest in een mooie vage onscherpte kunt plaatsen.
    Ik was deze namiddag nauwelijks enkele minuten door het gras aan het kruipen toen zich dit bloemetje al aandiende. Nauwelijks twee millimeter groot is het en al wandelend besteed je er nooit ofte nimmer enige aandacht aan, maar als je achter een macrolens aanloopt - of aankruipt
    J - verandert dat. Plots blijkt het onooglijke prutske onvermoed mooie details te bevatten…

    20-06-2014 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 juni Duvel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Men zal mijn voorliefde voor deze drank ondertussen wel kennen natuurlijk. Het is dan ook niet onlogisch dat ik als onderwerp voor mijn foto experimenten regelmatig in die richting denk. Tussen de voetbalwedstrijden door paar ik het nuttige aan het aangename uiteraard. Als ik dus een Duvel wil nuttigen om te vieren dat Suarez zonet Engeland zo goed als naar huis knalde op het WK voetbal, dan is het maar enkele ogenblikken nadenken om een opstelling uit te dokteren om het inschenken van het heerlijke vocht in beeld te brengen.  


    19-06-2014 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 juni Kijkles
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is een jaarlijkse gewoonte bij Balance Health Center dat op het einde van een dansjaar ouders, kennissen omas en uiteraard ook opas met cameras uitgenodigd worden om een kijkles bij te wonen. Vandaag mochten wij dus weer eens genieten van de prestaties van onze oogappel Julie. Het werden zelfs twee lessen na elkaar want ze volgt zowel klassiek- als jazz-ballet, twee totaal verschillende disciplines natuurlijk maar allebei behoorlijk fysiek belastend. Nadat eerst de spiertjes al opgewarmd en afgepeigerd waren door de pliés en al de andere bewegingen met franse namen uit het uurtje klassiek ging het er in de tweede les zowaar nog intenser aan toe. Topsport noem ik het. Ik heb er weer een hele verzameling fotos aan over gehouden. Daar zullen er zonder twijfel wel weer een aantal van in het jaaralbum terecht komen eind december en morgen zal ik ook wel een selectie maken om te delen op Facebook. Voorlopig al dit voorproefje.


    18-06-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 juni Lavendel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De lavendel die we tot vorig jaar in de tuin hadden staan heeft de reorganisatiedrang van Josee niet overleefd. Om er alsnog van te genieten moeten we niet ver gelukkig, we hebben buren zat waar de paarse pracht nog overvloedig te vinden en te fotograferen is.
    De bijtjes en andere steekbeesten zijn mee verhuisd naar de aanpalende tuinen merkte ik toen we deze morgen vertrokken voor de kaka- en pipi wandeling met Phaido. Ik had de 70-300 met de 1.4x extender nog op mijn toestel zitten en ik besloot toch nog maar eens enkele shots uit de losse hand te wagen om in beeld te brengen hoe lavendelhoning eigenlijk wordt gemaakt. Zo’n superzoom geeft een prachtige onscherpte in de achtergrond, bokeh in fotografentaal. Met 420 mm moet je evenwel rekening houden met een erg groot gevaar voor bewegingsonscherpte.  Het WK voetbal begint ondertussen zijn tol te eisen maar ondanks de weinige slaapuren en het meer dan gemiddeld alcoholverbruik van de laatste dagen moet het zijn dat ik nog altijd een vaste hand heb. Het geviseerde bijtje staat er redelijk goed op toch?  


    17-06-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 juni Vier musjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Huize Pol en Josee, de pergola, half tien ’s ochtends. De dagelijkse routine van koffie, ontbijt, koffie, krantje lezen, koffie, sudokus, koffie… werd deze voormiddag plots onderbroken door een vrij indringend getjilp. Eerst had ik er niet zo veel aandacht aan besteed maar naarmate het langer bleef duren werd mijn interesse toch groter. Vier musjes huppelden in groep over het tuinpad. Nu ja, er zitten wel meer mussen in onze tuin maar toch viel het me op dat ze zo dicht bij elkaar in groep bleven. Ze vlogen ook niet op om zich te verplaatsen, hooguit fladderden ze een beetje onbeholpen een halve meter omhoog om daarna weer wat verder te huppelen.. alsmaar tjilpend en tjilpend. Na een aanvankelijke aarzeling ben ik toch maar even naar binnen gelopen om de camera te halen, de 70-300 met extender zat er nog op en ik heb enkele shots gewaagd uit de losse hand. Bij het bekijken van de beelden, uitvergroot op de PC, zag ik pas dat het warempel jonkies waren, nauwelijks uit het nest, misschien wel er uit gevallen of slachtoffer van een of andere sinister voorval. Dat verklaart natuurlijk ook waarom ze zo samen bleven, waarom ze zo tjilpten en waarom ze zo hulpeloos huppelden en fladderpogingen deden.
    Ondertussen waren ze verdwenen, hulp bieden was geen optie meer, ik zou trouwens ook niet geweten hebben wat ik er mee aan moest. Als ik aan de loslopende katten in de buurt denk geef ik ze weinig overlevingskansen, tenzij ze erg snel vorderingen maken in hun vliegkunsten. Ik heb om mijn geweten te sussen Phaido maar de rest van de dag in de tuin laten rondlopen, die lust geen mussen, wel katten…   


    16-06-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 juni Kennismaking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het kriebelde deze morgen weer eens heel hard. Het wandel- en geocache virus woekert nog altijd volop in huize Pol en Josee en ondanks de voetbalgekte vonden wij dat we vandaag maar eens wat verder van huis moesten om ons over te geven aan onze eerder genoemde verslavingen. We zijn dus naar de Ardennen gereden, meer bepaald de omgeving van Malmédy, waar we een veelbelovende tocht hadden gespot op de geocache-site en na afloop bleken de legger van de cachen en de loggers allerminst overdreven te hebben in hun omschrijvingen. Het werd een erg mooie wandeling. Ook Phaido vond het geweldig want ver van huis zijn er uiteraard andere dieren dan bij ons. Zo kon hij vandaag o.a. kennis maken met een hele bende everzwijnen.
    Dat er in de Ardennen everzwijnen zijn wisten we al langer, wij gingen er altijd van uit dat die daar in het wild lopen en dat, als er dan weer eentje afgeknald wordt, die meteen naar de paté-marcassin fabriek gaat om in pakjes in onze supermarkten te belanden. Maar nu bleek dat ze die beesten daar gewoon kweken. In de buurt van één van de gevonden cachen – die heette niet toevallig “Marcassin” – kwamen wij bij het erf van een boer waar everzwijnen in alle maten en gewichten te spotten vielen, volwassen beren en zeugen, pubers, jonkies met de mooie strepen,  de fotograaf in mij verdrong meteen de wandelaar en de geocacher. Helemaal mooi werd het toen Phaido neus aan neus kwam te staan met een everzwijn-puber die zowaar een begroetingspootje wilde geven. Ik had de Canon in aanslag…


    15-06-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    14-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 juni Het vrouwtje heeft groene vingers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de ochtendwandeling ben ik eigenlijk niet meer de deur uit geweest. Het zijn drukke dagen. Ik wilde zo snel mogelijk de paar honderd fotos van het “bruiloftsfeest” van gisteren selecteren, bewerken en digitaal uitsnijden. Dan zijn er natuurlijk ook al die voetbalwedstrijden met gerelateerde omringende praatprogrammas en zo houdt een mens geen tijd meer over om nog eens de hort op te gaan om wat te fotograferen. Gelukkig is er dan nog het vrouwtje. Terwijl Phaido bij het baasje blijft schuilen voor de warmte kan het vrouwtje de groene vingers niet in bedwang houden. Zelf hebben wij daar geen last van maar ik wil wel eens geïnteresseerd toekijken hoe zij in de tuin haar lusten botviert. Met de 300mm wijd open en dan nog een 1,4X converter op mijn toestel had ik maar één opname nodig om te zien dat mijn schatje liever met een gewone keukenvork in de grond zit te pulken dan met een echte tuinhark.
    Omdat ik dit uit de losse hand moest doen met 420 mm wilde ik mijn sluitertijd zeker niet langer dan 1/500 om bewegingsonscherpte te voorkomen. De ISO-waarde moest dus flink omhoog naar 1250, maar daar heeft de 6D absoluut geen last van. Ik heb bij de nabewerking zelfs geen ruisreductie moeten toepassen.     


    14-06-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 juni De bruid drinkt Duvel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit moet de meest sympathieke bruid van de wereld zijn…
    Het is misschien niet de beste foto, maar toen ik hem gemaakt had wist ik meteen dat ik deze zou uitkiezen als foto van de dag voor mijn blog. De enkele honderden fotos van het feest die zouden volgen maakten geen schijn van kans meer.
    Linde en Stijn zijn twee geweldige jonge mensen die allebei als bejaardenhelper werken in de rusthuizen Kapittelhof en Hoevezavel in Lommel. Zoals dat wel vaker gaat bij jonge mensen werden ze verliefd en om een lang verhaal kort te maken… enkele weken geleden zijn ze getrouwd. Voor de bewoners van beide rusthuizen wilden ze dat vandaag nog eens overdoen. De vrijdagse wandeltocht met de oudjes ging deze keer dus richting zaal De Moffel. Afgeladen vol was die, een honderdtal rolstoel-patienten, evenveel vrijwilligers om te duwen en dan waren er ook nog een aantal met de bus gekomen… Het was dus geen echt officieel huwelijksfeest maar de meeste aanwezigen verkeerden wel in de waan… wij ook trouwens.
    J
    Vóór bruid en bruidegom hun entree in de zaal deden was ik het randgebeuren eens gaan bekijken en fotograferen en toen ik even in de keuken binnenwipte zag ik daar warempel de bruid die van een Duvel aan het genieten was. Dan ontstaat er meteen een samenhorigheidsgevoel, ik heb nog nooit zo snel afgedrukt.    


    13-06-2014 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    12-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 juni Ontmoeting
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er was eens een schaap, meer bepaald een ram, die tot gisteren goed in de wol zat. Toen we er deze morgen langs gewandeld kwamen zagen we dat ie zijn jas ergens kwijt geraakt was. Ook Phaido, die ondertussen goede relaties heeft opgebouwd met ongeveer elk dier dat we op ons vaste wandelparcours regelmatig tegenkomen, was zichtbaar verrast. Ik versta geen schaaps en ook al geen honds maar ik kan me zo voorstellen dat het gesprek tussen beiden als volgt ging…
    Phaido: “ Amai maat, wat is er met jou gebeurd?”
    Schaap:  ” Da zie je toch, ze hebben me in mijne blote gezet…”
    Phaido: ”  Allee seg…”
    Schaap: “ Ja jong, ze hebben me geschoren, en ze hebben er begot nog flink ingehakt ook”
    Dan komt Josee er even tussen: “ Kom hier sukkelaar ik zal jou ook even een snoepje geven.”
    Phaido: “ Ah neen he, dat zijn mijn snoepjes !”
    Ik weet natuurlijk niet zeker dat het exact in deze bewoordingen gezegd is, wat Josee betreft wel, maar de lichaamstaal van de viervoeters leek er in ieder geval op dat het ongeveer zo moet geklonken hebben.   


    12-06-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 juni De Ontsnapping
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er waren deze morgen tijdens de ochtendwandeling al wat fotomogelijkheden voorbij gekomen, enkele libellen waren zo vriendelijk geweest om een tijdje stil te blijven zitten om mij de kans te geven er met de macrolens zowat bovenop te kruipen, maar achteraf gezien vond ik dat er de laatste tijd al zoveel libellenfotos circuleren dat deze alleen in geval ik niks anders voor de lens kreeg vandaag, als noodoplossing voor deze blog een aanvaardbare keuze zouden zijn.
    Deze avond moest het vrouwtje babysitten in Herentals en ik had meteen al het idee dat er misschien wel enkele mooie avond- of nachtopnames te maken waren. Ik ben maar mee die kant op gereden. De omstandigheden leken mij alleszins gunstig: mooie avond, volle maan… dus ik belde fotovriend Alex om wat tips, hij woont tenslotte in Herentals. Die suggereerde om maar eens naar het BLOSO te trekken, daar heb je de ijsbaan, de Vlaamse wielerschool, het zwembad, de sporthal, hydrodoe, diverse sportvelden… het leek me het proberen waard. Al toen ik er aan kwam gereden zag ik ze staan, “De Ontsnapping”, de beelden van Erik Nagels. Medeclublid André fotografeerde ze al ooit toen ze uit de Noordzee dwars door het tij veilig aan land gefietst kwamen, ze hebben ondertussen al zowat overal in Vlaanderen gestaan, o.a. aan het MAS en er worden zelfs al grote en kleine replicas te koop aangeboden. Nu stonden ze dus in de buurt van de Vlaamse wielerschool en beter konden ze niet staan vond ik.   


    11-06-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 juni In de wachtkamer van de dierenarts
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik herinner me maar al te goed hoe we met al onze vorige honden elke keer weer een gevecht moesten leveren als we hen mee naar binnen wilden nemen voor hun jaarlijkse bezoekjes bij de dierenarts. Eerst was er de vertwijfelde poging om een andere kant op te lopen als het huis van de dokter in zicht kwam, dan de obstinate weigering om ook maar één poot over die drempel te zetten en in de wachtkamer was het ook steevast behoorlijk stressen. Ooit is onze Fons, Mechelse herder, al bibberend van angst op de schoot van het vrouwtje gaan zitten om troost te zoeken. Toch is dierenarts Frans, waar we de voorbije 30 of 40 jaar met al onze viervoeters vaste klant waren de diervriendelijkheid zelve.
    Toen we Phaido in huis namen hadden we al een eerste bezoek aan Frans gebracht om even een algemene gezondheids-check-up te doen en dat was erg vlot verlopen toen. Vandaag hadden we een afspraak voor de jaarlijkse controle en enkele inentingen om mee naar Italie te mogen reizen in de zomer. Helemaal zeker over hoe hij nu zou reageren waren we niet. Het zou immers kunnen dat ie de eerste keer de geur van de dierenartsenpraktijk nog niet in de neus had en dat ie deze keer wel degelijk gealarmeerd zou zijn… maar niks daarvan… Kwispelstaartend ging ie mee naar binnen, vrolijk zat ie in de wachtkamer zijn beurt af te wachten, en toen Frans hem tenslotte onderzocht en enkele naalden in zijn pelsje prikte leek ie het nog leuk te vinden ook, getuige daarvan de likjes die Frans kreeg. Hoe konden we twijfelen aan Phaido, de beste, vriendelijkste, gehoorzaamste hond van het universum en omliggende…    


    10-06-2014 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 juni Onweer in de lucht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een onweer om U tegen te zeggen hadden we deze morgen al over ons heen gekregen. Op de terugweg van de kaka- en pipi-wandeling met Phaido hadden we het snel dramatisch zien veranderen en we waren net niet op tijd thuis… Gelukkig bleek de cameratas voldoende waterdicht, maar we hebben alles toch maar een tijdje te drogen gelegd.
    En deze namiddag was het weer vandattume. De wolken werden steeds maar spectaculairder en het rommelde weer onheilspellend overal in het rond, maar deze keer bleven we van het ergste gespaard. Ik heb van enkele regenvrije momenten geprofiteerd om luchten te fotograferen, oorspronkelijk met de intentie ze in een map te bewaren. Je weet maar nooit of je ooit eens een giga interessante foto maakt met een totaal uitgebeten lucht… dan kun je er iets moois in photoshoppen als je dat bij de hand hebt…
    J
    Deze avond zag ik dat er nogal wat luchten-fotos de ronde deden op de sociale media en toen vond ik dat ik eigenlijk voor mijn foto van de dag ook maar een keuze moest maken uit mijn kersverse verzameling. Dan zal dat later ook een herinnering zijn aan deze onweersdag.
    Dit is de Kasterleesteenweg richting dorp, ik ben even de straat overgestoken om die geparkeerde autos niet al te prominent in beeld te hebben. Ik hoorde nationale Frank de naam van deze wolken nog noemen tijdens het weerpraatje, iets met cumulus en dan nog wat, het oogde in ieder geval behoorlijk imposant.


    09-06-2014 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 juni Veilig terug thuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben ze zitten opwachten deze avond. Ze hadden nog ongeveer 700 km voor de boeg deze morgen en onze traditionele zondagse afspraak stond dus in het teken van “ wanneer komen ze thuis”
    Elf dagen geleden vertrokken ze voor een ambitieuze trip naar Spanje. De geplande 5600 km zijn er bijna 6000 geworden, maar toen wij met ons gezelschap in afwachting iets zaten te drinken in De Korte Heide kwamen ze rond half tien daar veilig en wel ook aangereden. Het moet heet geweest zijn in die motorpakken met dit weer, er werd dus ook meteen gestript… de verhalen over Spaanse temperaturen kwamen evenwel meteen los en toen hadden we al net iets minder medelijden. Een Belgische pint wilde er natuurlijk wel in bij die mannen en daar waar wij als verantwoordelijke motorrijders eigenlijk gaan voor 0% alcohol wilden we voor een keer een strenge uitzondering maken. Eén pintje mocht zonder dat we de clubreglementen boven haalden. Ze wonen ook maar enkele honderden meters verder tenslotte.  


    07-06-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 juni In de sluis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zoon Michael wilde van het mooie weer gebruik maken om even een ultieme testvaart te maken om te controleren of de revisie-motor ook wel helemaal draaide zoals het hoort. Al snel bleek dat er toch nog iets scheelde. Een telefoontje naar de firma die de reparatie had uitgevoerd zorgde er voor dat er binnen de kortste keren hulp kwam opdagen. Tot onze grote opluchting bleek dat we het probleem niet bij de motor moesten zoeken, die draait als een klok, maar dat er in de staart, zeg maar de koppeling tussen motor en schroef iets niet klopte… of liever, wél klopte, afgaande op het geluid tenminste. Het zou een kleinigheid zijn, maar de boot moet toch weer even naar de werkplaats.
    Deze foto van uit de sluis toont een telefonerende Michael die deskundige hulp vraagt en het vrouwtje en kleindochter Julie, die hopen op een gezellige vaart. Maar de reden waarom ik voor deze foto ging is dat je niet elke dag door een sluis vaart met een speedboot. Ik vond het decor wel apart… 


    07-06-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 juni Na al die jaren...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was weer een hele tijd geleden dat we nog eens samen geweest waren. En allemaal waren we er niet, Jack onze toenmalige bassist woont alweer bijna een halve eeuw terug in Omaha Nebraska en die konden we moeilijk vragen voor een gezellig onderonsje anex etentje eens over te vliegen, maar de overige vier waren present en we blijven kranig overeind, zo bleek maar weer eens.
    Het was van 1966 tot 1969, zo kort, dat we samen een beat-orkestje vormden, zo heette dat in die tijd, en toen we daarna allemaal onze eigen weg gingen hebben wij zelf nog in menige andere en betere bandjes gespeeld maar van geen een is de vriendschapsband zo intens blijven bestaan als met deze gasten. Regelmatig proberen we samen te komen. Soms gebeurt dat omdat we het zoveelste reünie-optreden gepland hebben, maar al even vaak omdat we vinden dat we er gewoon weer aan toe zijn, zo maar. Het toeval speelt ook wel ooit zijn rol natuurlijk. We zijn samen ooit naar Gambia geweest waar drummer Eddy al 15 jaar een horeca-zaak uitbaat en toen we met z'n allen Jack bezochten in De States hebben we daar zelfs opgetreden, ze spreken er nog altijd over in Omaha... Nu Eddy toch in Belgie moest zijn om een controle en nabehandeling voor zijn hopelijk overwonnen ziekte te ondergaan,  zagen wij de kans schoon om weer eens wat bij te praten... en een hapje te gaan eten 
    Voor we naar het restaurant trokken om de benen onder tafel te steken stopte ik met een gerust gemoed de camera in handen van Josee. Zij weet ondertussen ook al wel waar de afdrukknop zit. Voor één keer koos ik voor een vierkante uitsnijding. Het zal wel zijn omdat ik bandjesfotos nog altijd associeer met LP- of CD hoezen veronderstel ik… En Phaido, die was er toen nog niet bij he mensen...  Very Happy

     


    06-06-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 mei Moeder en dochter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kleinzoon Nicolas was gisteren jarig en vandaag zijn we even naar Wuustwezel gereden om de verjaardagswensen over te brengen. Natuurlijk wil ik dan met eigen ogen  ( en fototoestel ) gaan zien hoe het met de veestapel gaat. In het bijzonder de paarden genieten mijn volle aandacht, en niet in het minst de kleine Feetje, Orphelia volgens haar identiteispapieren. De kleine meid is ondertussen ongeveer anderhalve maand oud en ze is al flink gegroeid. Ze is ook niet meer zo schuchter als de eerste keer dat ik haar ging fotograferen, integendeel, ze is best nieuwsgierig, laat zich strelen en is best te vinden voor een close up als ik de Eos er bij haal. Ik heb uiteraard een hele reeks fotos geschoten maar deze, van uit een laag standpunt, met mama Sofie in de achtergrond vond ik wel heel speciaal.   


    05-06-2014 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 juni Tandenborstels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik zat deze morgen mijn krantje te lezen toen Josee met de handen achter de rug naar me toekwam. “Ge moogt kiezen“ zei ze, “geel of groen“… Ik had geen idee waar ze het over had en zonder veel overtuiging antwoordde ik “doe mij maar geel dan“. Triomfantelijk haalde ze twee nieuwe tandenborstels te voorschijn en ze liet er bij horen: “Neen, die gele neem ik, ik heb me bedacht…“
    Tja een mens moet om de zoveel maanden eens veranderen van tandenborstel en of dat nu een groene of een gele wordt maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit. Maar de logica waarom ik eerst de keus kreeg en daarna weer niet ontgaat me helemaal… vrouwen, ik zal ze wel nooit begrijpen.
    In de loop van de dag heb ik toch nog enkele keren aan het voorval terug gedacht en zo kwam ik op het idee de bewuste tandenborstels maar de eer te gunnen als foto van de dag te fungeren. Prima excuus om niet naar buiten te moeten om te fotograferen met dit hondenweer trouwens…    


    04-06-2014 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 juni Grasmaaien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik vroeg aan Josee waar al die Duvel gebleven was die volgens mij toch in de koelkast moest liggen. Toen antwoordde ze met een wedervraag: of ik al gezien had hoe lang het gras voor het huis was… Ik probeerde nog even te argumenteren dat ik pas vorige week het gras achter het huis afgereden had maar ik realiseerde me ook wel dat zelfs met mijn allerdikste olifantenvel ik er niet aan zou kunnen ontsnappen. De grasmaaier wachtte, niet meteen mijn favoriete werktuig. Tot overmaat van ramp weet ze ook wel waar ze mijn camera kan vinden en de automatische P stand heb ik haar helaas ook ooit gewezen.  
    Enfin, ik heb deze avond toch van mijn Duveltje kunnen genieten. Zo zie je maar, Johan Cruyff had gelijk: elk nadeel heb zijn voordeel… Eind goed, al goed.


    03-06-2014 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 juni Digitalis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het hoeft niet altijd groots, speciaal, ingewikkeld, geweldig of spectaculair te zijn om mooi te zijn. Vaak is er evenveel schoonheid te vinden in de kleine eenvoudige dingen, je moet er alleen maar voor openstaan, je moet het willen zien…
    Vandaag hadden we De Hooiput in Arendonk uitgekozen als decor voor een extra wandeling met Phaido. Het is een klein zeer gevarieerd gebiedje dat ligt tussen het kanaal, de Biezen en de Watering. Je zult er zonder twijfel in elk seizoen wel van de natuur kunnen genieten maar zeker in deze tijd van het jaar is er een uitbundige pracht van bloemen, planten en groen. De groei van gewassen, grassen, kruiden en onkruiden is dermate explosief dat je als wandelaar goed moet opletten waar je loopt, maar dat kon onze pret niet drukken. Veel kleurige bloemsoorten en insecten zijn er dankbare onderwerpen voor de natuur- en macrofotograaf en de fotomogelijkheden dienen zicht dan ook in een hoog tempo aan. Ik koos vandaag eens niet voor een close-up of een macro maar dit plaatje van bloeiende digitalis langs het wandelpad kon me wel bekoren. Zoals ik al zegde: niet spectaculair… maar stille ingetogen schoonheid.     


    02-06-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs