Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    30-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 mei Op wandel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de wandeling met de bewoners van het woon- en zorgcentrum Hoevezavel zijn we met z’n zessen in de Brugwachter nog een dagmenu gaan nuttigen en enige drank erbij consumeren. Phaido, die we overal mee naar toe nemen was uiteraard van de partij, maar ook puppy Rox mocht voor de eerste keer mee op restaurant. Beide woefkes hebben zich voorbeeldig gedragen en met een beetje goede wil zou je dat ook van onze dames kunnen zeggen. Wij heren gedragen ons natuurlijk altijd goed…
    Toen iedereen verzadigd was van natjes en droogjes wilden de dames te voet naar huis met als argument dat de hondjes nog wat frisse lucht nodig hadden, het is tenslotte maar enkele honderden meters. Wij heren weten dat je vrouwen op zijn tijd eens gelijk moet geven en we hebben ons dan maar opgeofferd om de wagens veilig thuis te brengen.
    Langs de kant van de straat heb ik ze zitten opwachten. Toen ze voorbij kwamen leken ze zich noch steeds even goed te amuseren. Van links naar rechts: Ellygorett, Monique, Josee, Rox en Phaido. Alleen Phaido had ik de gaten dat ik aan het fotograferen was blijkbaar.


    30-05-2014 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 mei Het vertrek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben, toen ik vannacht thuiskwam van de uitstap naar Aarschot nog niet meteen mijn bed in gedoken. Eerst moest ik natuurlijk de foto-oogst even op de PC bekijken en er eentje uitpikken voor deze blog, maar tegen drie uur ( in de ochtend dus ) wilde ik bij vriend Jef zijn. Met z’n vieren hebben ze een motortrip naar Spanje gepland en zo vroeg vertrekken ze om de eerste reisdag al zoveel mogelijk kilometers achter de rug te hebben. Rudi en Jef vertrekken vanuit Lichtaart en de twee anderen ontmoeten ze dan aan de snelweg. Oorspronkelijk zou ik ook meerijden maar na rijp beraad heb ik afgehaakt omdat ik 5600 km op 11 dagen uiteindelijk net iets te ambitieus vond. Neemt niet weg dat ik toch enige jaloerse gevoelens voelde opkomen toen ik ze ging uitwuiven. Goede reis Jef en Rudje, hou het veilig en geniet er van.
    Ik kreeg deze avond trouwens al een SMS-je met de melding dat alles opperbest gaat en dat ze er al dik 900 km hebben opzitten…


    29-05-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 mei Nachtfotografie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nachtfotografie met de fotoclub. Dat zijn altijd leuke avonden. Vandaag was dat niet anders. Op de vergadering was er beslist dat we in Aarschot zouden gaan fotograferen en hoewel het de ganse dag maar twijfelachtig geweest was op weergebied klaarde het rond half tien plots helemaal uit. We konden dus ten volle gebruik maken van het bekende blauwe uurtje en de route die ik had uitgestippeld bleek eigenlijk veel te lang - of de voorzien tijd te kort, we hadden afgesproken om 11 uur weer samen te komen -, als je druk bezig bent vliegt de tijd. De oogst was toch redelijk goed. Een willekeurige keuze uit de reeks die ik aan het station schoot wil ik tonen om de avond te illustreren. De nieuwe voetgangersbrug over de perrons leek mij een ideaal onderwerp om de mogelijkheden van dat blauwe uurtje te benutten.
    Dat we na het fotograferen nog uitgebreid de binnenkant van een Aarschots café hebben verkend hoeft geen betoog.


    28-05-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 mei Duvel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Was me dat een trieste, miezerige, kletsnatte dag vandaag zeg… We waren deze morgen tijdens de wandeling met Phaido al eens uitgeregend,  en na een verkwikkende, opwarmende douche had ik al vruchteloos van onder de pergola gezocht naar fotografeerbare onderwerpen, zin om nog eens de deur uit te gaan en weer nat te worden had ik echt niet meer. Misschien was er wel een insect dat kwam schuilen voor de nattigheid, of kwam er toevallig een mooie vogel binnen zoombereik of een verdwaalde zeemeermin… neen dus. De bloemekes hingen ook al troosteloos, half gesloten de weersomstandigheden te ondergaan, het regende dan weer net niet hard genoeg om spectaculair opspattende druppels of blaasjes te vangen…pffff. Ik besloot mezelf dan maar voor de TV te planten en toen ik naar de Giro d’Italia begon te kijken op Eén zag ik dat het daar zowaar nog slechter was: meters sneeuw op de Gavia en de Stelvio, renners die zich in onmenselijke omstandigheden naar boven werkten, man wat wordt een mens daar mistroostig van. Dan ga je onvermijdelijk even langs de koelkast en toevallig liggen daar toch wel enkele flesjes Duvel in zeker. Dat kan helpen om het moreel weer enigszins te herstellen natuurlijk. Toen ik het eerste glas ingeschonken had zag ik ineens de sporen van veelvuldig gebruik in de opdruk. Als dit glas kon spreken… Zo’n doorleefd glas, daar heb je een band mee, dat geeft je een goed gevoel, daar kikker je toch van op he, en de inhoud draagt daar ook toe bij uiteraard. En dan vind je ineens dat je dat gevoel maar moet vertalen in een tekstje en een foto voor je dagelijkse blog…  f 4 – 1/100 – ISO 1600 


    27-05-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 mei Leonardo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn zus woont in Aarschot en daar wilde ik deze avond even naar toe. We hebben namelijk deze week met de fotoclub een nachtfotografie uitstap gepland en Aarschot kwam uit de bus als bestemming. Dan is het handig als je info uit eerste hand kunt verkrijgen van de locals. Schoonbroer Dreeke is trouwens beroepsfotograaf en daar kon ik ook wel een en ander van meekrijgen.
    Zus Lilly is een kattenvrouw - zelf ben ik eerder een hondenman - en deze avond kon ik kennismaken met de nieuwe nummer drie uit de kattenpopulatie in huize Lilly en André. Dat zit zo… Ze namen ooit twee kittens in huis en ze dachten dat het twee kattinnetjes waren. Ze noemden hen Mona en Lisa… snapt U hem? Een van de twee bleek bij nader inzien een katertje te zijn en die werd dus omgedoopt tot Mon. Nu kwam er enkele tijd geleden een verwilderde huiskat bij hen schooien om aandacht en eten en zus kon natuurlijk niet anders dan daar op ingaan. Wonder boven wonder kwamen Mon en Lisa erg goed overeen met de indringer bleek al snel. Na een tijdje was de toevallige bezoeker een regelmatige bezoeker geworden, hij  - inderdaad, een kater dus - werd gevangen, gechipped, gefatsoeneerd en nu beschouwen ze hem ook een beetje als huiskat, een beetje veel zelfs :) . Ze hebben hem Leonardo genoemd… snapt U hem?
    Neen? …. Da Vinci…
    Toen we deze avond samen op het terras zaten kwam hij weer zijn rantsoen ophalen en die vreemde meneer met dat rare ding voor zijn gezicht betrouwde hij toch niet helemaal.


    26-05-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 mei Het vertrek, de stemplicht roept.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Negen uur deze morgen. In Moorsele is de hemel stralend blauw, en het ziet er naar uit dat dit in de loop van de dag in heel Belgie zo zal blijven. Dan is het natuurlijk dubbel jammer dat je de laatste dag van ons motorweekend noodgedwongen moet halveren omdat je vóór de sluitingstijd van de stembureaus je stemplicht moet vervullen. De terugrit naar huis hebben we dus flink moeten inkorten. Bij het vertrek van uit Ter Gracht getuigen de schaduwen op de voorgrond van het feit dat niet alleen Josee fotos aan het maken was van de motards. Rudy heeft ‘m net in eerste gezet en het startsein is gegeven… onze dames nemen weer voor even afscheid, tot straks in Lichtaart.


    25-05-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 mei Phaido en het poesje van Lieve
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Allereerst moet ik enkele dingen vertellen die meer met het “dagboek” dan met het “foto” gedeelte van deze blog te maken hebben. Zo hebben we hier in Ter Gracht een enorm slechte, onbetrouwbare, meestal gewoon falende internetverbinding en pas deze avond slaagde ik er in, rijkelijk laat, toch de blog van gisteren - vrijdag - on line te krijgen, bijna 24 uur overtijd dus. En nu, op het ogenblik dat ik dit zit te brouwen op de laptop is het weer van dattume: verbonden zegt ie, maar er is geen site of geen link die geopend wordt als ik er op klik… tja… of de exploten van deze zaterdag tijdig kunnen ge-upload worden lijkt me dus ook al zeer twijfelachtig… goed, we zien wel…
    Op fotogebied ook een niet onbelangrijk gegeven: ik kan het niet over mijn hart krijgen de Eos 6D in de topkoffer van mijn machine te leggen om ‘m mee te nemen op de tocht. Te veel en te pittig V-twin geroffel en geschud lijkt me geen geschikte behandeling om een positief effect te hebben op de levensduur van mijn oogappel…
    De werkelijk schitterend mooie rit die we vandaag onder de wielen kregen moet dus noodgedwongen zonder relevante illustraties blijven. Wat we dan weer wel kunnen tonen is een beeld van het avondgebeuren en dat hoeft echt niet alleen maar over eten, drinken en feesten te gaan. Lieve, een van onze dames, heeft vriendschap gesloten met een lief klein poesje, en toen we probeerden Phaido ook voor te stellen aan het kleine ding was er van beide kanten een totaal gebrek aan belangstelling. Phaido heeft meer interesse voor baasje en fototoestel dan voor het poesje van Lieve en het poesje van Lieve heeft geen reden om een andere dan deze lekkere veilige plek uit te kiezen om te genieten van de mooie avond en wie weet wat nog al meer…  


    24-05-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 mei In de schuur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn deze morgen met z’n zevenen vertrokken voor een weekendje Nord - Pas de Calais, zeven gelukkige motards en zeven al even blije paardjes. De rit naar onze uitvalsbasis was best de moeite waard. Rudi had de mooiste kilometers tussen Lichtaart en hotel Ter Gracht in Moorsele uitgezocht en zelfs het weer leek ons te willen verwennen tot… de laatste 40 kilometers. Plotsklaps gingen de hemelsluizen open met zulke intensiteit dat zelfs de regenpakken die we in allerijl aangetrokken hadden niet konden verhinderen dat we als verzopen katten op onze bestemming aankwamen, gelukkig zonder schuifpartijen of andere ongevallen. We mochten de machines in de schuur zetten – Ter Gracht is een soort Hoeve-toerisme-hotel – en terwijl ze stonden uit te hijgen heb ik ze ook maar eens de eer gegund de dagelijkse blogbelevenissen te illustreren. Morgen gaat het naar de Opaalkust, Cap Gris Nez en de bezienswaardigheden van Frans Vlaanderen… we kunnen alleen maar hopen dat alle nattigheid er vandaag uitgevallen is maar de voorspellingen zijn niet erg hoopgevend…    


    23-05-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    22-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 mei Op de parking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We proberen de dagelijkse wandelingen met Phaido zo afwisselend mogelijk te houden. Het hele Smallebroekenrondje kent ie ondertussen al veel beter dan wij zelf ( hij snuffelt ook veel meer ) en dus gaan we regelmatig eens ergens anders de benen strekken… op locatie dus. We gaan dan met de wagen, Phaido achterin, en als we dan de achterklep openmaken weet ie dat er een nieuw avontuur wacht.
    Het is maar twee kilometer van thuis tot op de parking van het natuurgebied Hoge Mouw en we wandelen er wel eens vaker te voet naar toe, maar als je het gebied wat intenser wilt verkennen krijg je toch een uur wandelplezier extra ter plaatse als je met de wagen tot ginder rijdt. Phaido is ondertussen een geroutineerde wagenzitter geworden en die wacht op een sein van het baasje om er uit te springen, maar die moet eerst nog fotograferen…


    22-05-2014 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 mei Canadese ganzen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We vinden het ondertussen helemaal normaal dat wij deze ganzensoort meer en meer op onze plassen, waters, vennen en aanpalende graslanden aantreffen. Toch was deze exoot tot begin vijftiger jaren hier totaal onbekend. Of ze nu uitgezet zijn als makkelijke prooien voor de jacht zoals ik na wat googelen als mogelijkheid vond, of dat ze hier toevallig neerstreken tijdens een doorreis en maar bleven plakken is eigenlijk achteraf gezien niet eens relevant… feit is dat ze in de tachtiger jaren, toen de jacht er op strikt gereglementeerd werd, zich echt explosief gingen voortplanten zo dat we op het ogenblik over een heuse plaag kunnen spreken. Krantenkoppen als “ Canadese ganzen vreten Vlaanderen kaal “ of “ De bestrijding van de Canadese gans in provinciaal domein Puyenbroeck” vestigden al eerder de aandacht op het probleem - jawel, ik heb nog meer gegoogeld - maar de maatregelen die onze overheid neemt om er iets aan te doen ziijn druppels op hete platen. Zelfs al zouden we er enkele duizenden afknallen dan nog zou hun leefgebied snel worden overgenomen door soortgenoten uit onze buurlanden want daar zijn ze ook al even wijd verspreid. Ondertussen worden onze eigen inheemse soorten in de verdrukking geduwd, worden onze weiden kaal gevreten en onder de ganzenstront bedolven, 800 gram per gans per dag….
    Het zijn mooie vogels en een plaatje van moeder gans met jongen kan echt vertederend zijn maar als de natuurbeschermingsorganisaties toch zo begaan zijn met de streekeigen flora en fauna zoals ze beweren dan vraag ik me af hoe ze hier tegenover staan…    


    21-05-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 mei Dikkeneuzenfoto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In een van de weiden langs ons wandelparcours in de Smallebroeken worden telkenjare een tiental Shetland-paardjes te grazen gezet en ook nu zijn ze er al enkele tijd. Het zijn vriendelijke beestjes en ze komen graag even tot aan het hek om ons te begroeten als we er langs komen… het kan ook zijn dat ze bij het zien van mensen meteen denken aan eten of verzorging, maar aan gras hebben ze toch geen gebrek in deze tijd van het jaar dacht ik zo. Deze haantje de voorste ( paardje de voorste ? ) probeert zich iedere keer weer tussen de ijzers door te wringen, dat geeft mij dan weer de gelegenheid om hem op mijn dooie gemak goed gefocust in beeld te nemen. Als je net te dichtbij afgedrukt, bewust in dit geval, dan is het resultaat een “dikke neuzen foto”, een zogezegde fotografische fout, maar soms vind ik dat wel eens leuk.


    20-05-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 mei Hard licht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het waren niet echt ideale omstandigheden om te fotograferen toen we deze middag een multi-geocache aan het lopen waren in Retie. Het was best heet, en mijn overgewicht, waar Josee het altijd over heeft, zorgde deze keer voor meer zweet dan me lief was… Fototechnisch gezien had ik te maken met keihard licht en daarmee samengaand natuurlijk, zeer dichtlopende schaduwen. Toch wilde ik graag met enkele fotos uit deze tocht thuiskomen, want de wandeling was echt de moeite waard. In dit decor langs een beek, bedekt met eendenkroos, heb ik diverse keren geprobeerd om Josee en Phaido goed belicht op mijn geheugenkaartje te krijgen… en dat was nog niet zo eenvoudig. Na meerdere pogingen met steeds weer andere instellingen en waarbij ik aan mijn onderwerpen vroeg telkens weer hetzelfde traject te wandelen – Phaido had ondertussen de tong tot halfweg de grond hangen – was ik toch min of meer tevreden. Enige summiere fotobewerking bracht ook nog een lichte verbetering in het plaatje en uiteindelijk vond ik dat het de kwaliteitscontrole kon doorstaan. Ik moet meer geroutineerde collega-fotografen die vinden dat je de beste fotos ’s morgens en ’s avonds maakt nu toch maar eens gaan geloven. Maar om diezelfde tocht deze avond nog eens over te doen…? Dat zou Phaido niet overleefd hebben vermoed ik, ik ook niet trouwens J.


    19-05-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 mei Side Car
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb nog al wat hobbies, de ene beoefen ik al wat intensiever dan de andere. Sedert ik de pensioengerechtigde leeftijd bereikt heb, is er nog weinig mogelijkheid tot verveling geweest. Daarbij realiseer ik me maar al te goed dat het motorrijden bijvoorbeeld op het ogenblik op een erg laag pitje staat. De wekelijkse ritten met de boys en de regelmatige reisjes worden behoorlijk gehypotekeerd door het fotograferen, het fotobewerken, het geocachen, het stoeien met de kleinkinderen, het fietsen en het wandelen met Phaido. Dat wil uiteraard niet zeggen dat de interesse helemaal weg is… Volgend weekend trek ik er eindelijk weer eens op uit met de motorclub en als ik, zoals deze namiddag, een prachtige machine zie staan, dan haal ik met evenveel enthousiasme als vroeger het fototoestel boven om dat vast te leggen. We hadden een mooie wandeling anex Geocache-zoektocht gedaan in de buurt van de abdij van Postel en we gingen net iets nuttigen in een van de drankgelegenheden in de buurt toen dit futuristische zijspan schreeuwde om mijn aandacht.  Het is nooit mijn ding geweest, rijden met een side car, en Josee krijg ik er al zeker niet in, maar geef toe dat het een opvallend stuk speelgoed is dat daar te pronken stond.  


    18-05-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    17-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 mei Schoolfeest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ze hebben in basisschool De Wijngaard echt wel een goede relatie met de weergoden. Het jaarlijks schoolfeest hebben wij nog nooit zonder zon geweten. Zolang Julie en later ook Jef daar naar school gaan, dat is ondertussen toch al een jaar of acht, zijn wij iedere keer present geweest en telkens weer hadden ze er de fijnste dag van het voorjaar uitgepikt. Deze keer moesten ze van datum veranderen omwille van de verkiezingen volgende week, maar het beste weekend van de lente schoof mee een week naar voren…
    Omdat het de laatste keer was dat Julie aan schoolfeest deelneemt, - volgend jaar gaat ze naar de humaniora -, vond ik dat zij vandaag het onderwerp van deze blog moest zijn. We waren tijdig aanwezig, en dan zoek je een plaatsje uit, helemaal van voor aan de dranghekkens, al snel blijkt alles vol te lopen en als dan ons prinsesje aan de beurt is blijkt die helemaal aan de andere kant van het terrein te evolueren. Ik heb geprobeerd nog van positie te wisselen, maar een doorgang vinden in de massa was onbegonnen werk. En dan… tijdens het allerlaatste nummer, de gemeenschappelijke dans bij het schoollied gebeurde het mirakel. Plots openden zich de gelederen en kreeg ik alsnog vrij zicht voor een shot zonder in de weg lopende mensen of collega leerlingen. Een close up kon er niet meer bij, want toen sloten zich de rangen weer voor me.


    17-05-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    16-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 mei Vrijwilligerswerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdag is wandeldag in het rust- en zorgcentrum Hoevezavel. Met een groep vrijwilligers trekken we er elke week met de bewoners op uit, als het weer het toelaat tenminste. Vandaag was dat alleszins het geval, een heerlijke lentedag was het en de groep was dan ook behoorlijk groot, ook al omdat we de voorbije weken niet echt verwend waren op weer-gebied.
    Ongeveer halverwege de wandeling stoppen we altijd ergens om wat te rusten, te genieten, bij te praten, een snoepje te krijgen… kortom om het groepsgevoel en het sociaal contact zijn werk te laten doen. Deze keer was het petanque-pleintje in de Joost van den Vondelstraat het decor van onze tussenstop.
    Ook tijdens het duwen van de rolstoel sleur ik mijn cameratas mee natuurlijk en als de gelegenheid zich voordoet om een foto te maken zal ik het zeker niet laten he. Ik heb wat afstand moeten nemen om de ganse groep er op te krijgen, rechts stonden er nog enkelen onder een boom, maar als ik die er bij had gewild was de afstand zo groot geworden dat de figuurtjes onherkenbaar klein zouden zijn. Vandaar dus deze middenweg. De twee rusthuishonden, Quinten en Otti, staan er ook op en uiteraard was Phaido van de partij. Hij staat braaf naast Josee een tikkeltje rechts uit het centrum en het lijkt wel alsof ie zijn hele leven lang niets anders gedaan heeft dan rolstoelen begeleiden, zo flink is ie.  


    16-05-2014 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 mei Geocaching
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik manoevreer mezelf wel eens in posities die het vrouwtje interessant genoeg acht om de camera even van me over te nemen. Achteraf laat ze het zien van de beelden dan meestal vergezeld gaan van uitspraken als: “Hoe ouder hoe zotter” of “Moet ge daar zo oud voor geworden zijn…”
    We hebben vandaag een erg mooie multicache afgewerkt in de Lommelse Sahara. Op diverse plekken langs een werkelijk schitterende wandelroute moesten we aanwijzingen of coordinaten zoeken die ons uiteindelijk naar een verborgen “schat” zouden leiden. Op de voetgangersbrug over het Kempisch kanaal zouden we een plaatje met enkele gegevens moeten vinden en als tip kregen we mee dat het maar beter was dat we een spiegeltje bij hadden… natuurlijk heeft Josee dat in haar sjacoche
    J
    Met die hint leek het me logisch dat wat we zochten onder de brug zou zitten en dus heb ik op mijn knieen, op mijn buik, in het spiegeltje kijkend de hele onderkant geïnspecteerd en uiteindelijk vond ik ook een plaatje met daarop een noord- en een oost-coordinaat. Dat ik ondertussen de reden van verwondering bij andere voetgangersbruggebruikers was en het onderwerp van allerhande al dan niet humoristische opmerkingen bij de medewandelaars kon me geen snars schelen, een fanatieke geocacher gaat er voor… zelfs al weet ie dat het vrouwtje ijverig de afdrukknop aan het bespelen is.      


    15-05-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 mei Nat nat nat...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben nogal wat water over ons heen gekregen vandaag. Het begon al deze morgen. Net toen ik dacht een regenvrij gaatje gevonden te hebben in de eindeloze buienrij werd ik tijdens de terugtocht van de wandeling toch nog overgoten met alles wat de wolken de voorbije maand opgespaard hadden. Deze namiddag ging dat maar verder: twee keer een onweer om U tegen te zeggen, afschrikwekkend genoeg om Phaido, die wij toch de sereniteit in persoon waanden, op de schoot van het vrouwtje te laten kruipen van angst… Ondertussen was de straat voor de deur een rivier geworden en achter het huis kwamen de bootjes via het tuinpad tot aan de pergola. Getuige daarvan deze foto… J    


    14-05-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 mei Neroke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de Smallebroeken is het oppassen geblazen, voor je het weet wordt je er beslopen door een of ander wild dier. Wij zijn niet echt bang aangelegd en veel geloof hechten we niet aan verhalen over muskusratten zo groot als volwassen everzwijnen die in de Rulloop zouden huizen, maar vandaag dachten we toch even dat we prijs hadden…
    We waren weer eens rustig ons dagelijkse vaste rondje aan het wandelen toen Phaido erg onrustig werd. We verstaan ondertussen de lichaamstaal van onze goede vriend redelijk goed en veiligheidshalve hebben we hem maar even aangelijnd, je weet maar nooit … Phaido bleef maar naar de kant van de wei aan de linkerkant trekken en zich beschermend opstellen voor zijn baasjes en jawel hoor, toen zagen, maar meer nog, hoorden we het ook… geritsel in het gras… er lag iets in hinderlaag, klaar voor een aanval. Gelukkig werden we gered door een stem die van achter het struikgewas iets verderop kwam: “ Neeerooooo… Neeeeroookeeee !!! “ Het monster aarzelde even, draaide zich toen om en baande zich door het hoge gras een weg richting stem, niet alvorens ik toch snel een foto had kunnen maken van onze belager. Hij staat er niet helemaal op, jammer genoeg en de twijfel blijft dus, maar toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat we aan iets vreselijks ontsnapt zijn.


    13-05-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    12-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 mei Detailfoto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben al sedert een hele tijd een fervente geocacher. Ik zoek dingen, maak wandelingen, kom op plaatsen… allemaal dank zij collega geocachers die ooit de moeite namen ergens, op een interessante locatie iets te verstoppen en de coordinaten dan op de site te zetten. Ik kan niet genoeg vertellen hoe zeer ik daar van al genoten heb. Ik vond het nu stilaan tijd om eens iets terug te doen voor die community. Ik ga dus zelf ook een geocache leggen, of liever een multicache. Het lag voor de hand dat ik zo iets zou doen in de vorm van een fotozoektocht natuurlijk. Vandaag ben ik dan ook enkele tientallen detailfotos gaan maken op plekjes die als je ze verbindt samen een mooie wandeling vormen. Hoe dat de medecachers uiteindelijk naar een eindbestemming zal leiden is een verhaal dat te lang en te ingewikkeld is om in enkele woorden uit te leggen. En omdat ik toch een foto van de dag moest uitkiezen voor deze blog deed ik maar een willekeurige greep in de map die ik voor de toekomstige Smallebroekencache aanmaakte. Dit is dus een item dat de zoekers zullen moeten herkennen, er een lettertje aan een gegeven cijfer verbinden om dan samen met veel andere cijfertjes de coordinaten te berekenen waar ik een doosje met inhoud zal verstoppen.   


    12-05-2014 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 mei Conchita
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik vond het frappant dat de Conchita die Tom Waes bezong ook al voorzien was van een baard… J De Conchita die ik vandaag in gedachten had is uiteraard niet de echte diva die zo vaak 12 points of the jury kreeg, maar een knipoog naar de actualiteit vind ik altijd wel leuk.
    Communiefeest in huize Pol en Josee, alle zes de kleinkinderen aanwezig, dan heb je keuze zat om modellen te vinden waar een mens zijn inspiratie op fotogebied kan op loslaten. Ik had gisteren mezelf er niet toe kunnen bewegen naar het grote circus dat Eurovisiesongfestival heet te kijken maar natuurlijk had ik al eerder, via kranten, TV en sociale media, het fenomeen Wurst leren kennen. En vandaag kon je er al helemaal niet meer aan ontsnappen… ze/hij heeft warempel nog gewonnen ook. Dan heb ik zo’n rare hersenkronkel die daar iets mee wil doen. De mooie haren van de oudste kleindochter waren een voor de hand liggend hulpmiddel om enige begroeing op een vrouwengezicht te suggereren, maar dan nog zag het er mij niet voldoende hermafrodiet-achtig uit. Een oude vilten hoed maakte het plaatje dan weer wél geloofwaardig vond ik.


    11-05-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs