Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    03-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 december Polien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zeer uitzonderlijk is dit een oudere foto die ik voor de gelegenheid uit mijn archieven heb opgediept.
    “Polien is dood.” De boodschap trof me als een mokerslag toen ik vanmiddag in Lommel aankwam om even binnen te wippen op een nieuwjaarsreceptie... Dit kan niet waar zijn… Polien was achter in de tachtig maar ze was nog altijd de prachtige vrouw die in café De Lindeboom een begrijpend en luisterend oor leende aan haar vele klanten. Na het kerstfeest in zorgcentrum Hoevezavel zijn we er nog binnen gevallen en hebben we met haar nog uitgebreid gepraat over de wereldproblemen… Als ik uit mijn lijst van favoriete horecazaken er een zou moeten kiezen die de titel authentiek bruin café verdient dan is het wel De Lindeboom, en Polien was daar voor 90% voor verantwoordelijk. Polien was een prachtmens, ik hield van haar.
    Toeval bestaat niet zegt de volkswijsheid. Gisteren had ik, voor de eerste keer sedert ik lid ben van onze fotoclub, toevallig en eigenlijk totaal onvoorbereid, fotos en een projectie rond Polien getoond tijdens de wekelijkse vergadering en dan hoor je enkele uren later dat ze er niet meer is…
    Ik kan het nog nauwelijks geloven, maar we zullen het voortaan zonder haar moeten doen, zonder die goed getapte pintjes, zonder die ouderwetse warme gemoedelijke familiaire sfeer die ze rond zich meedroeg, zonder café De Lindeboom vrees ik en zonder haar steevaste afscheidsgroet “ Kom zo rap mogelijk terug”…  
    Polien, we zien elkaar ooit wel weer, ik hoop niet zo rap mogelijk, maar ooit…

    Klik even op de link hiernaast trouwens (“ Onderweg no Polien” ) , die staat er al heel lang. Nu wordt ie weer zeer actueel, ik had het liever bij een andere gelegenheid gezien.

    03-01-2014 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    02-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 december Requiem voor een voetbalkantine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nu de feestdagen achter ons liggen herneemt het gewone leven zijn dagelijkse gangetje, zo ook de wandelingen met Phaido langs de Smallebroeken. Niet dat we die in de voorbije weken ooit hebben overgeslaan maar we hadden meestal wel andere onderwerpen om te fotograferen.
    Ik had het er vorig jaar al eens over. FC De Molenkring heeft afscheid genomen van zijn accommodaties aan de Dressenstraat en alles lag er al een tijdje behoorlijk te verloederen. Nu ze met de afbraak van de kantine begonnen zijn kon ik vandaag de verleiding niet meer weerstaan en ben ik er toch maar eens naar binnen geslopen. Je kunt het niet echt een urbex-ervaring noemen maar het gaat in die richting. Wat ooit het decor was van feestjes omdat de Molenkring gewonnen had en nog vaker van feestjes om door te spoelen dat ze verloren hadden, waar familiefeesten, teerfeesten, pensenkermissen en mosseldiners werden ingericht, waar ik menige Duvel soldaat gemaakt heb, waar de oorzaak van vele katers te vinden was… Zucht… het was triestig om te zien hoe het er nu bij ligt. Om dat gevoel nog een beetje te accentueren heb ik de kleurverzadiging van de foto flink naar beneden gehaald.
    Wat de toekomst op deze plek zal brengen is me voorlopig niet duidelijk maar ik zal hier nooit voorbij kunnen wandelen zonder te denken aan de gezellige drukte die binnen altijd heerste en aan de heroïsche sportprestaties - op de bodem van vierde provinciale - die op dit terrein, waar het onkruid nu een meter hoog staat, ooit werden geleverd.       


    02-01-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 januari Een spetterend 2014
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wij willen ons graag aansluiten bij wat Phaido zo enthousiast in dat tekstballonnetje neerzet. Vanwege Josee en mezelf de beste wensen voor een geweldig 2014, met vooral een goede gezondheid, vreugde, geluk en succes in alles wat jullie ondernemen.
    Laten we proberen er een betere wereld van te maken dit jaar, als iedereen zijn eigen kleine steentje bijdraagt lukt dat wel.
    Wat mijn eigen goede voornemens betreft kan ik me bij hetzelfde als vorig jaar houden, ik ben er jammerlijk in mislukt immers… als ik het me goed herinner was dat iets met 25 kg… Een ander goed voornemen is dan weer wel gelukt. Ik heb 2014 gehaald. Daar hoef ik alleen het jaartal maar aan te passen. Ik zou dus graag 2015 halen, in goede gezondheid, al fotograferend en al bloggend…
    Enneuhhh… Phaido, de volgende keer dat ge zo op mij afgestormd komt als ik roep, moet ge wel afremmen op het laatste he. Dat gras was nat en ik kan niet meer zo gemakkelijk recht op mijn leeftijd…   


    01-01-2014 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    31-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 december Nieuwjaarszangeresjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hehe, ik ben er weer in geslaagd, elke dag een foto met een omschrijving, een verhaaltje of een anekdote, weer een jaar zonder één dag te missen. Ik ben best trots op mezelf, nooit gedacht dat ik zoveel discipline kon opbrengen. Het houdt je scherp als fotograaf moet ik zeggen.
    Waar kan ik het jaar beter mee afsluiten dan met een foto van de nieuwjaarszangertjes, in dit geval: zangeresjes… Het is een mooie Kempense traditie dat de kinderen op de laatste dag van het jaar komen zingen van deur tot deur en natuurlijk krijgen ze dan een centje of een snoepje. Dat centje of dat snoepje hoeft voor mij niet maar toch wil ik me graag aansluiten bij de zangertjes. Speciaal voor de volgers van deze blog dus: een spetterend 2014 toegewenst en natuurlijk gaan we verder met onze dagelijkse bezigheid.
    En als het dan toch moet, dan hou ik me aanbevolen om vroeg of laat eens een Duvel te nuttigen met alle volgers.
    See you in 2014 !!! 


    31-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    30-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 december Kennismaking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     “ Wandelen in het bos. Je ziet een handschoen liggen een beetje verscholen tussen de afgevallen bladeren en takken. Je raapt 'm op en hangt 'm goed zichtbaar aan een afgeknapte tak langs het wandelpaadje. De dag erop kom je er weer langs, en vind op dezelfde plek een mooie wenskaart met op de achterzijde deze boodschap. Hartverwarmend... “ Dit is wat ik eerder deze maand schreef in een berichtje op mijn facebookpagina. Ik voegde er een foto bij van de achterzijde van het kaartje, daar stond in een mooi handschrift: “ Aan degene die mijn handschoen terug bezorgde: Van harte bedankt en Prettige Feestdagen. Rita en Cumbel “.
    De dag erna heb ik aan dezelfde tak ook een zelfgemaakt kaartje gehangen, een foto van Phaido met onze nieuwjaarswensen, en de boodschap “ Graag gedaan “
    En vandaag ging het verhaal verder. Toen wij vertrokken voor de wandeling met Phaido werden we aangesproken door een dame met hond. Rita had Phaido namelijk herkend van op ons kaartje en ze wilde weten of wij… inderdaad… Eerst hebben we elk onze eigen wandeling voortgezet maar in het bos kwamen we elkaar weer tegen. Dan hebben we wat beter kennis gemaakt, de honden ook en nadien hebben we thuis nog samen koffie gedronken en zij had een gebakje meegebracht. Het is een wat langer en meer diepgaand gesprek geworden dan we verwacht hadden, maar we zijn blij dat we een luisterend oor konden bieden. Niet voor iedereen is het leven vol rozengeur en maneschijn blijkbaar. We gaan zeker kontakt houden en ook Phaido lijkt het goed te kunnen vinden met Cumbel…
    Phaido zal het mij wel niet kwalijk nemen dat ik voor één keer gefocust heb op zijn nieuwe vriendje en hemzelf daardoor een beetje in de onscherpte gezet heb.          


    30-12-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    29-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 december Uitgeteld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Jefke is deze morgen door zijn mama opgehaald maar de twee overblijvenden van het jonge geweld blijven nog een tijdje logeren. Het zijn drukke dagen voor ons, maar ook voor hen. TV-kijken ( proberen we zoveel mogelijk te beperken, maar als redder in nood vaak makkelijk ), spelen met bal, Phaido, pake Pol, een wandeling van net geen 10 km, verstoppertje, weer met de bal, tikkertje, en ga zo maar verder… Tussendoor heb ik weer een geheugenkaartje vol geschoten met bruikbare fotos voor het jaarlijkse album, waar ik nog altijd mee bezig ben, maar de laatste shot van de dag wilde ik even tonen. Het is zeker niet de mooiste opname van de dag, toch vind ik dit wel grappig. Na een dag zo overvol activiteiten zijn ze totaal uitgeteld en zijn ze samen, dwars op de onderste verdieping van het grote stapelbed in slaap gevallen. Van de flash zijn ze niet wakker geworden. Benieuwd hoe laat ze ons morgen vroeg zullen laten horen dat ze weer klaar zijn voor een nieuwe drukke dag…         


    29-12-2013 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 december De Kerststal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Door al dat gedoe rond de Kerstman de voorbije dagen en de bijhorende verkleedpartijen die ondergetekende moest ondergaan zou een mens nog vergeten waar Kerstmis eigenlijk echt om gaat. Binnen onze christelijke levenssfeer gaan wij er van uit dat er 2014 jaar geleden een kindje geboren werd in een stal en dat het prille begin van het nieuwe testament daar moet gesitueerd worden, zeg maar het startschot van het Christendom… Het is dan ook onze gewoonte dat wij in onze huizen een kerstboom zetten, een spar, - of je die in het heilig land veel ziet laat ik even in het midden -, en een stal met kribbe en beeldjes hoort er ook bij. Dit vrome gebruik werd overgenomen door onze dorpen, gemeenten en steden en op pleinen en markten pronken er in deze tijd van het jaar vele levensgrote kerststallen, de ene al levensechter en grootser dan de andere, ieder jaar het doelwit van talloze hobby-fotografen. Ook deze keer was ik weer bijna te laat om tot het besef te komen dat in een 365-dagen-per-jaar blog er minimaal één stal hoort te figureren, die van ons eigenste Lichtaart dan maar. Op de terugweg van het Italiaanse restaurant heb ik de drie kleinste kleinkinderen die op vakantiebezoek zijn, er voor geplaatst en even de camera boven gehaald.        


    28-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 december Eeneiige drieling Nicolas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is nog niet zo lang geleden dat ik dezelfde Photoshop-bewerking gebruikte om één van de kleinkinderen in drievoud te laten voorbij komen. Tussen alle drukke bezigheden waar een gepensioneerde zijn tijd over moet verdelen, komt er in deze tijd ook nog eens de aangename taak bij om de jaarlijkse fotoalbums in elkaar te knutselen en die over de kleinkinderen is elke keer weer de eerste waar ik aan begin. Dan is het niet meer dan logisch dat je aan dit soort grapjes gaat denken om het een beetje origineel te houden. Vandaag was Nicolas, de oudste van de jongens, de ganse dag te gast bij oma en pake Pol. Natuurlijk maakte ik gebruik van de gelegenheid. Uit de diverse composities die ik bedacht vond ik deze locatie wel erg leuk.


    27-12-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 december De baard van de Kerstman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Kerstman is weer vertrokken naar Rovaniemi in het hoge noorden van Finland. Vóór hij vertrok wilde hij wel zijn handelsmerk nog even fatsoeneren. Omdat hij gisteren toevallig nog persoonlijk in huize Pol en Josee de cadootjes kwam bezorgen vonden wij het helemaal niet erg dat hij bij die gelegenheid, nadien in onze badkamer even zijn baard tot beschaafde afmetingen reduceerde. Wij hebben stiekem enkele fotos genomen terwijl hij zich aan het ontdoen was van alle overtollig witte gewas. Uiteindelijk werd het een hele klus, bij deze opname was ie nog niet eens halfweg en kon hij al bijna niet meer over de berg haren stappen. Als hij zich nu in de komende maanden anoniem tussen het gewone volk wil begeven, zal dat zijn met een mooi getrimd baardje.  


    26-12-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 december The cup song
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kerstfeestje in huize Pol en Josee. Tien volwassenen en zes kleinkids, samen zestien monden om de kerstkalkoen aan te vallen. Tussendoor werd er behoorlijk wat afgebabbeld, gegrapt en gespeeld. Als er één feest is dat je met de familie hoort te vieren, dan is het Kerstmis toch?
    Om de kadootjes uit te delen hadden we de Kerstman himself uitgenodigd, maar fotos daarvan zullen we deze keer niet tonen, de Kerstman is de voorbije dagen al voldoende aan bod gekomen in deze blog.
    Uit de collectie performances die de kinderen ons voorschotelden waren wij het meest gecharmeerd door hun vertolking van “The cup song”, ook al omdat we gisteren datzelfde nummer, vertolkt door volwassenen, volledig de mist hadden zien in gaan op een ander feestje. Uiteraard wilde Phaido mee spelen. Het was voor hem weliswaar de eerste keer dat hij het nummer hoorde en de bijhorende ritmiekjes met een bekertje en de voorpootjes waren hem nog niet bekend, maar hij had toch al in de gaten dat hij iets met dat bekertje moest doen. Volgende keer heeft hij de volledige choreografie onder de knie, zeker weten.


    25-12-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 december It's good to be Santa Claus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik weet niet of er veel volgers van deze blog zijn die zich Mel Brooks nog herinneren. In de seventies en de eighties was hij alleszins een van mijn favoriete acteurs, regisseurs, producenten, komieken… duizendpoot in een aantal films die ik nu, anno 2013,  nog steeds zonder enig teken van veroudering of verveling graag wil herbekijken. Een van zijn iconische uitspraken die ik me levendig voor de geest kan halen, ik weet niet meer precies uit welke film, misschien “The history of the world part 1”, was “ It’s good to be the king”. Als ik de scene in mijn gedachten weer zie lig ik opnieuw op de grond van het lachen.
    Daaraan moest ik denken toen ik me deze avond in mijn Kerstmanpak tussen deze twee ravissante dames kon vleien, genietend van een glas champieter, wetend wat het menu voor de rest van de avond zou zijn en mezelf omringd voelend door alleen maar leuke mensen…
    “It’s good to be Santa Claus”


    24-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    23-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 december Foute Timing
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er zijn zekerheden in het leven, of liever… er zouden zekerheden moeten zijn. In  de winter is er een grote kans op vorst of op sneeuw, in de zomer is het warm, in de herfst beleven fotografen heerlijke tijden door de kleurenpracht van de afstervende bladeren en in de lente is het zo mogelijk nog mooier want dan staat alles in bloei.
    Bloei hoort in de lente dus… Ik weet wel dat er uitzonderingen zijn op die regel, ieder jaar ga ik in de winter de toverhazelaars fotograferen in het arboretum in Kalmthout bijvoorbeeld maar de meeste bloemen en planten horen op het ogenblijk in diepe winterslaap te zijn.
    Voor degenen die net terug zijn van een lange trip naar een verre planeet wil ik eerst even vertellen dat we op het ogenblijk de kortste dagen, de langste nachten kortom de donkere dagen voor Kerstmis doorworstelen, volgens die zekerheden waar ik het daarnet al over had zouden we nu dus midden in het putteke van de winter zitten. En toch zag ik vandaag deze bloemekes. Misschien dat er bij de volgers van deze blog biologen zijn die me kunnen afhelpen van het misverstand dat dit een zeer foute timing is, maar vooralsnog hou ik het er toch op dat er iemand op de verkeerde knoppekes aan het drukken is daarboven.


    23-12-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    22-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 december De kerk van Langdorp
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn zus woont in Langdorp, zeg maar minder dan 3 km van het centrum van Aarschot. Het gebeurt wel eens dat we samen een of andere klus te verwerken krijgen. De Kerstman die gisteren ook al in Aarschot rondliep had vandaag ook nog een heleboel kadootjes overgehouden om uit te delen aan de bezoekers van deze koopzondag. We waren, niet toevallig, alweer te vroeg ter plaatse om er aan te beginnen, dus ik had nog wel wat tijd om in de buurt wat rond te lopen om te zien of er geen fotografeerbare onderwerpen te vinden waren. Ik had meteen prijs. Tussen de Demer en de tuin van huize zus kreeg ik deze blik op de kerk van Langdorp. Naar ik hoorde is er geen priester meer die hier de honneurs waarneemt. De kerk zelf lijkt me ook al ooit flink gerestaureerd en ik vraag me af of er in deze tijden waar er toch op zowat alles bezuinigd wordt nog geld zal zijn voor het onderhoud van dit stuk patrimonium.


    22-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 december Hohohoooo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zo vlak voor de Kerst is het vanzelfsprekend dat de Kerstman al druk doende is met zijn voorbereidingen om overal op tijd de nodige pakjes op de goede plaatsen te krijgen. Zo nodig gaat hij zelfs de straat op en de winkels in om de mensen bij te staan bij hun kerstinkopen en ze soms ook nog te verblijden met allerhande kadootjes, waardebonnen en snoepjes voor de kinderen.
    In Aarschot was dat vandaag niet anders. De plaatselijke middenstand had kontakt opgenomen met het hoofdkwartier van de Belgische afdeling van het Finse Kerstconcern en die hadden uit het Lichtaartse filiaal hun beste kracht gestuurd om de boel daar op te vrolijken. Vlak voor de Kerstman aan zijn tocht begon samen met zijn assistente – zou het de zus van de Kerstman kunnen zijn? – kon de schoonbroer van de Kerstman met de camera van de Kerstman dit tafereeltje vastleggen. Hohohoooo… Hoe deze foto nu op mijn blog beland is, is mij ook een raadsel.  


    21-12-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    20-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 december Prikkelbaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als je met de macrolens op je toestel vertrekt voor de dagelijkse wandeling dan kijk je anders, dan let je op de details. Ik kreeg deze prikkeldraad in de gaten net op het moment dat ie zich koesterde in een streepje zon. Die laatste scheen weliswaar volop vandaag maar doordat ze dezer dagen zo laag staat kwam ze maar spaarzaam doorheen het lover en de dapperste straaltjes vielen toevallig net goed. De prachtige roesttinten riepen van ver al om mijn aandacht. Met prikkeldraad heb ik wel eens minder prettige ervaringen gehad, een van onze honden ook ooit trouwens, maar in dit geval wilde ik daar liever niet aan terugdenken. Ik heb onverwijld de Eos uit zijn tas bevrijd. Met een redelijk groot diafragma kon ik de scherpte precies op die middelste engerd leggen. De geringe scherptediepte van de lens zorgde voor rust in de achtergrond.
    Ik zal dit afprinten voor Phaido met de boodschap “Pas op, prikkelbaar”.


    20-12-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 december Kerstverlichting in Lichtaart City
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vóór de vergadering van de fotoclub heb ik deze avond een tijdje, met de camera op statief, op de hoek van de Leistraat en de Kloosterstraat gestaan. Ik wilde, als foto van de dag, de kerstverlichting in het dorp fotograferen zonder voorbijkomend verkeer, maar daarvoor was dat toch niet het goede tijdstip. Lichtaart City is blijkbaar een populaire bestemming om acht uur ’s avonds… De autos bleven maar komen, rode achterlichten en witte koplampen zoefden quasi onafgebroken voorbij. Ze deden het om me te pesten zo leek het wel. Uiteindelijk kon ik toch even profiteren van een autoluw moment met slechts één naderende auto. Daar deed ik het dan maar mee. Ik had wel het voornemen gemaakt om het na de vergadering nog eens te proberen, als de meeste pestkoppen al slapen waren. Verkeersvrij was het toen inderdaad, maar de meeste lichtjes waren ook al gedoofd. Besparingen neem ik aan. Tja, dan hebben we gelukkig nog dat eerste shot he…


    19-12-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 december Olen Shopping Centrum
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het vrouwtje wilde naar het shopping centrum in Olen en natuurlijk ging ik mee, Phaido ook. Sta me toe meteen iedereen die me beter kent gerust te stellen… ik zou ondertussen in de buurt een paar uurtjes gaan wandelen met de woef. We hebben er van genoten en toen we terug bij de wagen kwamen was Josee ook bijna klaar met winkelen. We hadden nog net de tijd om even een schaduwen-foto te maken van baasje met hond voor de overkapping op het centrale plein.
    Toen begon de miserie… De planologen die dat gedoe daar op die plaats hebben ingeplant en dan ook nog eens zulke onmogelijke in- en uitritten hebben bedacht zonder de verkeersinfrastructuur aan de verwachte drukte aan te passen, zouden wat mij betreft gevierendeeld moeten worden. Anderhalf uur hebben we in een onontwarbare verkeersknoop gestaan, een onoverzichtelijk kluwen van gestresseerde, ongeduldige, in de  valstrik van de projectontwikkelaars gelopen slachtoffers van de grootheidswaanzin…
    Mensen mensen toch, waarom gaan we niet gewoon bij de winkelier in de dorpsstraat, te voet of met de fiets? De leefbaarheid in onze dorpen zou er zeker niet slechter op worden, de ene na de andere middenstander zou niet de deuren moeten sluiten, de mensen zonder wagen zouden nog inkopen kunnen doen in hun eigen straat en de verkeersinfarcten zouden veel kleiner worden.
    Maar de lobbyisten van de multinationals en projectontwikkelaars doen hun werk goed blijkbaar. En dan vernemen we dat langs de Brusselse ring, waar nu al het verkeer drie kwart van de dag stil staat, ook weer zo een megalomaan onding gepland is… Daar kan de sakkerende automobilist die het shopping centrum van Olen probeert te verlaten met zijn boerenverstand niet bij. 
     

    18-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 december Koolmeesje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We vonden het tijd om de pinda- en hazelnootjes, de vetbollen en andere versnaperingen voor onze kleine gevederde vriendjes weer in de tuin te hangen. Ik neem aan dat er nog wel voldoende te vinden is in de natuur, maar we wilden ze toch nu al de weg laten ontdekken naar de plek waar ze in het barre seizoen aan voedsel kunnen geraken. Ik had de camera op statief gezet en door een spleet van een openstaand raam scherp gesteld op één van de bollen. Met de draadontspanner in de hand zat ik quasi onzichtbaar te wachten, en al snel hadden ze het gratis diner in de gaten.
    Helaas vond ik deze avond tegen de glazen wand van de veranda een dood vogeltje. We hebben de zuid-west kant met een grote ruit in veiligheids-glas afgeschermd voor de elementen. Men had ons verzekerd dat het absoluut idiot-proof is, je loopt er niet doorheen… en zo’n klein koolmeesje al zeker niet. Dan probeer je al eens iets goed te doen… zucht.
    Ik moet dringend kleefstickers van roofvogels op dat glas plakken, anders gebeuren er nog meer ongelukken.     


    17-12-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 december Het Kempisch Kanaal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De voorbije dagen heb ik weer zeer uitgebreid het Kempisch Kanaal bezocht. Dat heeft uiteraard te maken met een grote serie geocachen die een mede-hobbyist daar recent gelegd heeft en die ik nu wil loggen. Dat het weer ook nog eens uitzonderlijk goed is voor de tijd van het jaar en dat er zich dientengevolge ook wel de nodige fotomogelijkheden zouden voordoen was ook een leuke bijkomstigheid natuurlijk. Gisteren en eergisteren had ik de fiets gekozen als vervoermiddel, vandaag wilde ik het laatste stukje al wandelend afleggen samen met het vrouwtje en Phaido. We hadden de wagen geparkeerd in de buurt van de jachthaven van Herentals en van daar tot aan het Albertkanaal en terug bleek best nog een pittige tocht. Na acht gelogde cachen en een goede daad ( zie daarvoor mijn facebookpagina ) kwamen we terug op deze plek. Ik had hier een dik uur eerder ook al enkele opnames gemaakt in het tegenlicht, maar nu zat de zon zo mooi laag, pal langs achter, dat ik dit plaatje niet kon laten voorbij gaan.


    16-12-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 december Mobiliteit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mobiliteit is een hot item in de hedendaagse samenleving. Ik ben zelf voetganger, fietser, motorrijder en automobilist, bij gelegenheid wil ik nog wel eens de bus of de trein gebruiken om van A naar B te gaan en ook het vliegtuig vind ik een bijzonder efficiënt ding om snel wat verder weg te geraken. Ik meen dus dat ik wel enig zicht heb op de manier waarop mensen zich verplaatsen. Als ik, zoals vandaag, langs het Kempisch kanaal fiets over het, laten we het maar eens vermelden, erg fijne fietspad, dan erger ik me wel eens over de snelheid waarmee autos, suv’s en andere 4-wheel-drives je voorbij scheuren over de onverharde weg aan de andere kant van de bomen, het stof en de wegstuitende stenen moet je maar zien te overleven… Wat een heerlijk zicht aan de overkant van het kanaal was het dan, toen ik merkte dat deze twee vriendinnen elk met hun eigen vervoermiddel een gemeenschappelijke uitstap maakten. Onthaasten noemen we dat. Ik had toevallig de 70-300 op mijn toestel zitten, waardoor het niet moeilijk was ze een beetje dichter bij te halen.   


    15-12-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs