Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    18-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 december Olen Shopping Centrum
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het vrouwtje wilde naar het shopping centrum in Olen en natuurlijk ging ik mee, Phaido ook. Sta me toe meteen iedereen die me beter kent gerust te stellen… ik zou ondertussen in de buurt een paar uurtjes gaan wandelen met de woef. We hebben er van genoten en toen we terug bij de wagen kwamen was Josee ook bijna klaar met winkelen. We hadden nog net de tijd om even een schaduwen-foto te maken van baasje met hond voor de overkapping op het centrale plein.
    Toen begon de miserie… De planologen die dat gedoe daar op die plaats hebben ingeplant en dan ook nog eens zulke onmogelijke in- en uitritten hebben bedacht zonder de verkeersinfrastructuur aan de verwachte drukte aan te passen, zouden wat mij betreft gevierendeeld moeten worden. Anderhalf uur hebben we in een onontwarbare verkeersknoop gestaan, een onoverzichtelijk kluwen van gestresseerde, ongeduldige, in de  valstrik van de projectontwikkelaars gelopen slachtoffers van de grootheidswaanzin…
    Mensen mensen toch, waarom gaan we niet gewoon bij de winkelier in de dorpsstraat, te voet of met de fiets? De leefbaarheid in onze dorpen zou er zeker niet slechter op worden, de ene na de andere middenstander zou niet de deuren moeten sluiten, de mensen zonder wagen zouden nog inkopen kunnen doen in hun eigen straat en de verkeersinfarcten zouden veel kleiner worden.
    Maar de lobbyisten van de multinationals en projectontwikkelaars doen hun werk goed blijkbaar. En dan vernemen we dat langs de Brusselse ring, waar nu al het verkeer drie kwart van de dag stil staat, ook weer zo een megalomaan onding gepland is… Daar kan de sakkerende automobilist die het shopping centrum van Olen probeert te verlaten met zijn boerenverstand niet bij. 
     

    18-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 december Koolmeesje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We vonden het tijd om de pinda- en hazelnootjes, de vetbollen en andere versnaperingen voor onze kleine gevederde vriendjes weer in de tuin te hangen. Ik neem aan dat er nog wel voldoende te vinden is in de natuur, maar we wilden ze toch nu al de weg laten ontdekken naar de plek waar ze in het barre seizoen aan voedsel kunnen geraken. Ik had de camera op statief gezet en door een spleet van een openstaand raam scherp gesteld op één van de bollen. Met de draadontspanner in de hand zat ik quasi onzichtbaar te wachten, en al snel hadden ze het gratis diner in de gaten.
    Helaas vond ik deze avond tegen de glazen wand van de veranda een dood vogeltje. We hebben de zuid-west kant met een grote ruit in veiligheids-glas afgeschermd voor de elementen. Men had ons verzekerd dat het absoluut idiot-proof is, je loopt er niet doorheen… en zo’n klein koolmeesje al zeker niet. Dan probeer je al eens iets goed te doen… zucht.
    Ik moet dringend kleefstickers van roofvogels op dat glas plakken, anders gebeuren er nog meer ongelukken.     


    17-12-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 december Het Kempisch Kanaal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De voorbije dagen heb ik weer zeer uitgebreid het Kempisch Kanaal bezocht. Dat heeft uiteraard te maken met een grote serie geocachen die een mede-hobbyist daar recent gelegd heeft en die ik nu wil loggen. Dat het weer ook nog eens uitzonderlijk goed is voor de tijd van het jaar en dat er zich dientengevolge ook wel de nodige fotomogelijkheden zouden voordoen was ook een leuke bijkomstigheid natuurlijk. Gisteren en eergisteren had ik de fiets gekozen als vervoermiddel, vandaag wilde ik het laatste stukje al wandelend afleggen samen met het vrouwtje en Phaido. We hadden de wagen geparkeerd in de buurt van de jachthaven van Herentals en van daar tot aan het Albertkanaal en terug bleek best nog een pittige tocht. Na acht gelogde cachen en een goede daad ( zie daarvoor mijn facebookpagina ) kwamen we terug op deze plek. Ik had hier een dik uur eerder ook al enkele opnames gemaakt in het tegenlicht, maar nu zat de zon zo mooi laag, pal langs achter, dat ik dit plaatje niet kon laten voorbij gaan.


    16-12-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 december Mobiliteit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mobiliteit is een hot item in de hedendaagse samenleving. Ik ben zelf voetganger, fietser, motorrijder en automobilist, bij gelegenheid wil ik nog wel eens de bus of de trein gebruiken om van A naar B te gaan en ook het vliegtuig vind ik een bijzonder efficiënt ding om snel wat verder weg te geraken. Ik meen dus dat ik wel enig zicht heb op de manier waarop mensen zich verplaatsen. Als ik, zoals vandaag, langs het Kempisch kanaal fiets over het, laten we het maar eens vermelden, erg fijne fietspad, dan erger ik me wel eens over de snelheid waarmee autos, suv’s en andere 4-wheel-drives je voorbij scheuren over de onverharde weg aan de andere kant van de bomen, het stof en de wegstuitende stenen moet je maar zien te overleven… Wat een heerlijk zicht aan de overkant van het kanaal was het dan, toen ik merkte dat deze twee vriendinnen elk met hun eigen vervoermiddel een gemeenschappelijke uitstap maakten. Onthaasten noemen we dat. Ik had toevallig de 70-300 op mijn toestel zitten, waardoor het niet moeilijk was ze een beetje dichter bij te halen.   


    15-12-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 december Schaduwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ach ja, ik weet ook wel dat dit geen origineel idee is. Schaduwenfotos hebben we al vaker zien voorbij komen.
    Toen we deze middag tijdens de wandeling de kans schoon zagen wilde ik het ook wel eens proberen en na enkele niet eens zo onaardige shots ( voor het jaaralbum ) vond Josee dat Phaido het best goed gedaan had en dat ie wel een snoepje verdiend had. Ja natuurlijk had ik mijn visier nog altijd op scherp en dit was wat mij betreft zelfs de beste van de serie.


    14-12-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 dec Druppel in het zonlicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik blijf maar experimenteren met de onderwerpen waar ik mijn fotografische zinnen op gezet heb. Deze morgen had ik al snel in de gaten dat er nog erg veel druppels aan de takken hingen waarin het zonlicht op een bijzonder mooie wijze reflecteerde. Ik vond het meteen een uitdaging om dit vast te leggen. Een straaltje zonlicht en de druppel precies in lijn krijgen met de lens was niet eens zo eenvoudig, maar na menige mislukking kon ik uiteindelijk toch tevreden zijn met dit resultaat. De 17-70 lens laat me toe ook erg kort op mijn onderwerp te kruipen en met 1/8000 kon ik knal in het tegenlicht de opname maken die ik in gedachten had. In de nabewerking heb ik er nauwelijks iets aan gedaan.     


    13-12-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 december Kerstsfeer in Leuven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We waren deze namiddag naar Leuven gereden. Vriendenbezoek, beetje bijkletsen, koffie en gebak… en, zoals verwacht trouwens, belandden we snel in het bruisende centrum van de stad waar we na een aantal natjes en een uitgebreid droogje op de kerstmarkt verzeilden. Het Ladeuzeplein is in deze tijd van het jaar omgetoverd tot één groot kitscherig gedoe, voor Weihnachten moet je echt niet naar Duitsland merkten we. De befaamde naald met kever van Fabre is wel de meest originele kerstpiek die ik tot nu toe gezien heb moet ik even stellen. J Fotomogelijkheden zat, en ik heb ook best wat geoogst, maar mijn ding is dit niet echt. Het duurde gelukkig niet lang of ik mocht tevreden constateren dat ons gezelschap ook graag iets anders wilde.
    Terug afzakkend naar de thuishaven van onze gastheer en –vrouw moesten we toch nog even langs het stadhuis, een van de allermooiste oude gebouwen ter wereld. Dat hadden ze warempel ook al ingepakt in duizenden lichtjes en de kerstsfeer ter wille hadden ze er nog enkele kermisattracties rond geplant op de koop toe. Ik vond de combinatie paardenmolen met oud stadhuis voldoende dissonantie opleveren om de foto maar helemaal scheef te zetten.     


    12-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 december Superhond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de dagelijkse wandeling komen we langs enkele plekjes die voor Phaido onweerstaanbaar zijn blijkbaar. Hier wil ie telkens weer even het bos in en als we hem dan roepen komt ie ook weer elke keer over deze gevallen boom springend naar ons toe gelopen. Ik heb eergisteren ook al eens geprobeerd deze foto te maken, maar met de 17-70 op de body en helemaal ingezoomd, was f 4 het grootst mogelijk diafragma. Met het weinige licht in het bos in dit seizoen kwam ik bij ISO 1600 – hoger kan ik echt niet gaan met de 50D – uit op een sluitertijd van 1/800 en aan Phaido vragen om wat langzamer te lopen was onbegonnen werk. Geen enkele opname was dus echt scherp. Vandaag had ik daarom mijn meest lichtsterke lens er op gezet, de 50 mm f 1.4, en gewapend met statief, draadontspanner en een duidelijk plan zou ik dat eens overdoen. Eerst had ik de camera op statief gezet en manueel scherpgesteld op de boomstam. Toen kwam het er op aan af te drukken precies op het moment dat Phaido er over zou springen, daarvoor had ik dus de draadontspanner nodig, dan had ik beter zicht op mijn aanstormend onderwerp. Gelukkig is Phaido een superhond en vond hij het niet erg om een tiental keren hetzelfde spurtje er uit te persen, het vrouwtje aan de ene kant van de heuvel en ikzelf bij de camera aan de andere kant. Uiteindelijk waren er enkele shots bij die goed genoeg bleken. Bij f 1.8 en ISO 1250 kwam ik uit op een sluitertijd van 1/3200 en dat was snel genoeg om zelfs een supersonische Phaido in de beweging te bevriezen. Door de achteraf toegepaste ruisreductie is het resultaat toch iets softer geworden dan ik wilde, maar daar doen we later wel eens iets aan, als ik een full-frame zal hebben… het is binnenkort Kerstmis en ik speel zelf Kerstman. J


    11-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 december Avondkleuren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het lijkt wel alsof alle fotografen dezer dagen beslist hebben het internet te overladen met mooie kleurige zonsondergangen. Zowel op facebook als op flickr als op Zoom.nl en op alle andere sites waar ik toevallig verzeil tijdens mijn omzwervingen in cyberworld komen er prachtige avondluchten voorbij. Ik kon dus niet achterblijven. Toen we deze avond, iets over vijf uur, van Wuustwezel naar huis reden - we hadden de kleinkinderen van school gehaald en veilig thuis afgeleverd - zag ik dat de hemel toch wel erg opvallend kleurde in het westen. In de hoop ergens een fotografeerbaar plekje te vinden met één of ander voorgrond-object ben ik in de buurt van  Loenhout dan maar zonder veel terreinkennis en op goed geluk een zijstraatje ingedraaid. Deze rij bomen leek me al meteen een geschikt onderwerp. Het moest wel uit de losse hand want ik had geen statief bij, maar al steunend tegen de wagen lukte het toch nog om met ISO 800, f 3,5 en 1/60 de boel voldoende scherp te houden. Lang leve de beeldstabilisatie … J  

    10-12-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 december De maan schijnt door de bomen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is rijkelijk laat natuurlijk, Sinterklaas is al enkele dagen terug naar Spanje, maar toen ik deze avond Phaido nog even uitliet in de tuin zag ik de maan door de bomen schijnen en ik moest onwillekeurig aan het liedje denken. De kronkels in de menselijke geest zijn vaak ondoorgrondelijk want bijna tezelfdertijd wist ik dat ik dit wilde fotograferen. Hoe begin je daaraan? Flitsen wilde ik niet, dus ben ik even terug naar binnen gelopen, camera en statief mee naar buiten gesleurd, en… een zaklamp. Na dat ik met behulp van de flash scherp gesteld had op de boom heb ik de sluiter 30 seconden open gezet terwijl ik boom en omgeving met de zaklamp bescheen. Dit is het resultaat. De maan die wazig door de lichte sluierbewolking net niet voor overbelichting zorgt en de gele gloed van de straatverlichting in de verte zorgen samen voor een heel aparte sfeer.  De zaklamp was net voldoende om ook vooraan een beetje licht te hebben. Ik zit ondertussen al andere toepassingen van dit procedé te bedenken… J

    09-12-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 december Kerstversiering
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als je dan een foto maakt van de kerstversiering thuis, dan zou het logisch en normaal zijn dat je kleurtjes laat zien, en toch vond ik ook hier weer de zwart wit omzetting sterker. Het origineel, in full colour, zal ik wel  op facebook gooien tussen alle andere shots die ik vandaag maakte van de activiteiten van het vrouwtje.
    Als Josee aan de kerstversiering begint heb ik daar meestal weinig inbreng in. Hooguit mag ik op de ladder om de hoogste, voor haar onbereikbare dingen op te hangen, en met elektriciteit heeft ze ook weinig affiniteit. Goed, ik zie haar dan bezig en uiteraard is het fototoestel nooit ver weg, maar als een deel van het project afgewerkt is wordt wel mijn mening gevraagd. Zeg maar, de omgekeerde wereld van wat er meestal gebeurt als ik mijn fotos bewerkt heb. Het venster aan de straatkant, klaar zijnde, vond ik zeer smaakvol in groen en zilver. Jammer voor de kleurenkijkers maar dat zie je niet in zwart wit natuurlijk, ook hier ging het me bij de foto evenwel meer om de lichtinval, o.a. op haar favoriete zetel, dan om de kleuren, die alleen maar afleiden.
       

    08-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    07-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 december Herfstbladeren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik had de 90 mm macrolens op mijn toestel gezet voor de dagelijkse wandeling. Enerzijds beperkt dat de potentiele onderwerpen maar je dwingt jezelf zo om anders te kijken en creatief om te gaan met je fotografie, anderzijds kan ik absoluut niet klagen over de scherpte van deze lens met vast brandpunt, de beperkte scherptediepte schept daarenboven weer andere leuke mogelijkheden.
    Voor kleine beestjes moet je in deze tijd van het jaar niet meer in het bos zijn, maar gelukkig leent een macrolens zich ook voor andere dingen, zoals daar zijn: planten, bladeren, paddenstoelen, schimmels enz. enz… Ik kon enkele zwavelkopjes, elfenbankjes en een totaal afgetakelde kastanjeboleet verschalken, maar echt fris waren die niet meer, het meeste aandacht had ik voor de laatste kleurrijke herfstbladeren. Nu het herfstlover uitgedund is tot nog enkele spaarzame eenzame blaadjes zijn totaalbeelden al veel minder interessant en zodoende ging ik voor de details. Deze eikentak die onder de hoge dennenbomen om mijn aandacht schreeuwde vond ik een prima doel om er even de camera op te richten. Diafragma 2,8 zorgde er voor dat het grote kontrast tussen lucht en donkere takken in de achtergrond flink getemperd werd - het had wat mij betreft nog iets rustiger gemogen maar je kunt niet alles willen
    J
    - en met een beetje inflitsen kreeg ik de onderkant van de bladeren toch voldoende belicht.
    Het hoeft niet altijd groot en spectaculair te zijn, schoonheid schuilt ook vaak in de simpele dingen, je moet het alleen maar willen zien.
       

    07-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    06-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 december Schaduwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er zijn zo van die dagen dat het meezit, mooi licht, mooie luchten en precies op het goede moment ergens langs gewandeld komen. In deze tijd van het jaar krijg je zeer lange schaduwen door de laag staande zon en de bomen achter mij zorgden voor een bijzonder schouwspel. Je hoeft geen fotograaf te zijn om te zien dat dit als het ware glijbanen zijn die de blik naar achter in het beeld trekken. Het enige probleem om dit soort situaties te fotograferen is meestal dat je eigen schaduw er ook op staat. Ik heb dus geprobeerd mijn weelderig lichaam zo te positioneren dat het in de schaduw van enkele bomen verborgen zat, maar op de een of andere manier waren die bomen toch net niet dik genoeg… J ( of kunnen we dat ook anders uitdrukken? ) 

    06-12-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 december Brugje over de Rulloop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    “ Waar blijft ie nu weer…? “  Met z’n tweeën staan ze te wachten tot ik bijgebeend ben. Phaido begrijpt ook niet waarom ik altijd achterblijf en dan met dat zwarte ding voor mijn gezicht in zijn richting lijk te wijzen. Hij is langs Josee gaan staan en maakt zich zo groot mogelijk om beter te kunnen zien.
    Dit is het brugje over de Rulloop aan de ingangspoort naar de Hoge Rielen, langs de kant van Kasterlee. Op dit punt moeten we kiezen of onze dagelijkse wandeling er nog een extra lus bij krijgt, of dat we gewoon rechtsaf slaan om terug richting huis te trekken. Hier moeten ze wel op me wachten als ik weer druk aan het fotograferen ben.
    Ik vermoed trouwens dat ik alle fotogenieke plekjes op onze vaste ronde wel al ooit gefotografeerd heb, maar een foto van dit brugje met Phaido die zijn voorpoten op de reling legt om te zien waar baasje blijft had ik nog niet…
          

    05-12-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 december Drie Jefkes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Woensdag, kleinkinderen-dag, da’s vaste prik wat betreft de Herentalse tak van het nakomelingschap alleszins. We hadden eerst grote zus afgezet bij Balance Health Center voor de balletles en daarna waren we met de wagen een eindje verderop gereden om een frisse wandeling te ondernemen rond het Zwart Water. Phaido en Jefke,  dat jonge grut, die stoeiden en spurtten er op los, terwijl oma en pake Pol rustig de mooie paadjes volgden.
    Plotsklaps zagen we in de verte, tegen een boom geleund, nog een tweede Jefke staan, en Jefke één wilde natuurlijk graag gaan kennismaken. Na een korte vriendschappelijke babbel hoorden ze boven zich een stemmetje: “ Hallooo, ik ben hier… “, en daar zat warempel nog een derde Jefke op een tak van de boom… Gelukkig had ik het fototoestel in aanslag en kon ik het tafereeltje vastleggen.
    Het kan ook zijn dat dit verhaal helemaal verzonnen is natuurlijk en dat ik me een beetje heb zitten amuseren met de mogelijkheden van het gebruik van lagen in Photoshop…
            

    04-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 december De Melle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben nog een extra heerlijke zonnige late herfstdag gekregen, best frisjes, dat wel, maar ideaal wandelweer. We hebben er van geprofiteerd om naar Turnhout te rijden en het pad rond de Melle nog eens te stappen,  zo’n goede twee-en-halve kilometer wandelplezier. Het was er best druk trouwens, er waren nog een aantal liefhebbers die van deze waarschijnlijk laatste mooie dag gebruik maakten om er op uit te trekken. Phaido was ook van de partij natuurlijk en tussen de vele fotos die ik weer maakte zitten er wel enkele die in aanmerking komen voor de jaarlijkse kerstkaart…  Hier poseert ons wandelvriendje voor een doorkijk naar de wijdsheid van de plas en het landschap er omheen.        

    03-12-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 december De Kabouterberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Frank had het gezegd op TV: “ Profiteer maar van dit weer want het zal niet blijven duren…”. Dit soort aansporingen hebben wij eigenlijk niet nodig om de wandelschoenen aan te trekken, wel zorgde het er misschien voor dat de tocht vandaag net iets langer werd dan gewoonlijk en dat we eens een andere kant uit trokken.  We zijn met Phaido aan de overzijde van de Kasterleesteenweg gaan wandelen, richting Hoge Mauw en Kabouterberg. Vanouds is de Kabouterberg een populaire bestemming voor ouders en grootouders die een dagje natuur willen beleven met de kroost. Wij hebben er zelf ook ettelijke dagen gesleten met onze eigen kinderen en meer recent met de kleinkinderen en we kennen er alle paadjes en plekjes. Maar ook voor de hondjes is dit een leuke bestemming natuurlijk. In dit seizoen lopen er niet veel kinderen en bezorgde ouders in de weg en dus vonden wij dit de geschikte tijd om Phaido eens te laten kennismaken met een stukje Kasterlee dat voorlopig nog onontgonnen gebied was voor hem. De vele luchtwortels van de dennen wijzen er op dat de duinen van de Kempense heuvelrug hier vroeger hoger waren en een kombinatie van natuurlijke wind-erosie en intensieve recreatie heeft gezorgd voor die bijzondere fenomenen.
    Ik heb dit al vaker gefotografeerd en ook vandaag kwam ik met een flinke oogst thuis. Nadat ik wat had zitten experimenteren met allerlei bewerkingen kwam ik plots op het idee dat de beste manier om deze bizarre wortels te tonen misschien wel een pittige zwart-wit omzetting zou zijn… dan word je alvast niet afgeleid door kleur, en gaat het alleen maar over de vorm. Ik heb dus Nik Silver Efex-Pro 2  hier maar eens op losgelaten.
         

    02-12-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 december Teambuilding
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens deze derde en laatste dag van ons weekendje Moezelstreek, had ik voorgesteld een wandeling door het Dortebachtal te doen, uiteraard had dat iets met een van mijn hobbies te maken. Op de site Geocaching.com had ik gezien dat daar een erg mooie multicache was gelegd en daar wilde ik wel eens naar op zoek. Prima gelegenheid om nog wat meer vrienden aan te steken met het geocaching-virus. Ik had er meteen bij verteld dat ik in de omschrijving ook gezien had dat het een zeer zware wandeling dreigde te worden en de weersomstandigheden waren niet echt van dien aard om juichend de wandelpaden op te trekken. Toch waren we met z’n twaalf om de tocht aan te vatten. De overige vier uit het gezelschap hadden er voor gekozen de Reichsburg in Cochem te gaan bezoeken. Maar goed dat het een beetje fris was trouwens want we hebben gezweet !!! Zwaar was het inderdaad, steil, smal, vaak glibberig en eigenlijk soms ook wel een beetje gevaarlijk. Maar we slaagden er in zonder averij tot bij de eindlocatie te raken en ondanks de aanslag op onze fysieke capaciteiten vond iedereen het een van de highlights van ons verblijf.
    Na de vondst en het loggen waren we nog niet aan het einde van ons avontuur. Het paadje waarlangs we weer terug naar Klotten afdaalden werd steeds maar steiler en smaller en op het einde was het zelfs de naam paadje niet meer waard. De laatste meters was er zelfs geen paadje meer, en dat is waar ik deze foto maakte. Je zou het teambuilding kunnen noemen.

    01-12-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 november Wijnproeverij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als het over wijn gaat wil ik graag een woordje meespreken. Met ons vriendenclubje op weekend aan de Moezel stond er uiteraard een bezoek aan een wijnkelder met rondleiding en… jawel, een wijnproeverij op het programma. Josee is niet zo’n liefhebber en Phaido is al helemaal niet geïnteresseerd, dus die waren met z’n tweetjes in het hotel gebleven, maar ik liep op de eerste rij he…
    Toen onze gids voorstelde met mijn toestel een foto te maken van onze groep ging ik daar graag op in, dan sta ik er zelf ook eens op… Je ziet overduidelijk dat de stemming opperbest was na de tiende soort en lijkt het maar zo of was het inderdaad ook waar dat de beste wijn op het laatst geschonken wordt?  


    30-11-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 november Geocaching
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben er ondertussen toch maar mooi in geslaagd enkele van de mede-moto-club-leden aan te steken met het geocache-virus. Het was zeker een bijzondere gewaarwording toen ik alvast als eerste van de groep een welkoms-wijntje aan het nuttigen was en de anderen me kwamen vragen eerst "mee een cachke te gaan zoeken" vooralleer in de andere geneugten te duiken...  Gedeelde vreugde is dubbele vreugde he. We hebben 'm gevonden!!! In Klotten aan de Moezel ( let wel, met dubbele "t" ) is voor ons team niks meer onvindbaar. We gaan zo meteen onze vondst vieren met alles wat drinkbaar is hier... en ik vrees ( ben er van overtuigd Wink ) dat ze hier wel een en ander in huis hebben...   

    29-11-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs