Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    12-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 juli Vrijwilligerswerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wij hebben ons een hele tijd geleden geëngageerd om, als het kan, ons beschikbaar te stellen om vrijwilligerswerk te doen in rusthuis Hoevezavel in Lommel. Zowel het vrouwtje als ikzelf vinden het fijn dat wij de nood aan helpende handen een beetje kunnen lenigen. Met de constant krimpende budgetten vrees ik het ergste voor de bewoners als er ooit geen vrijwilligers meer zouden zijn. Op deze vrijdag stond er een wandeling op het programma en dan duwen wij de rolstoelen met de oudjes er in doorheen de gelukkig nog zeer groene omgeving. Ons groepje was niet erg groot vandaag, ook vrijwilligers gaan soms met vakantie blijkbaar. Traditiegetrouw maken wij tijdens zo een wandeling een tussenstop ergens halfweg en dan worden er snoepjes uitgedeeld, er wordt een babbeltje gemaakt en daarna gaat het terug naar de veilige thuishaven voor onze passagiers.
    Josee, helemaal links, was vandaag de begeleidster van Hennie, een Nederlandse dame die het allemaal niet meer zo goed weet. Mijn eigen gezellige vriendin voor één dag zit in haar mobiele tuig net links naast het centrum terwijl ik even aan de overkant van de straat mijn ding sta te doen en, o ja, een van de beide huishonden, Otti, mocht bij deze gelegenheid ook mee. Die ligt helemaal rechts en of hij nu Antoinette – een kranige bewoonster die nog goed genoeg te been is om zelf mee te wandelen – uitlaat of omgekeerd, dat laten we in het midden.

    12-07-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 juli Vlaamse feestdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik was naar de vergadering van de fotoclub geweest deze avond en had wel gezien dat er van alles te doen was op het kerkplein, maar ondanks de vele verlokkingen was ik toch maar recht naar huis gegaan. Toen ik rond elf uur voor de PC zat hoorde ik luide knallen buiten… vuurwerk !!! Ja natuurlijk, Vlaamse feestdag, 11 juli !!! Ik ben snel naar buiten gelopen met de camera, die stond toevallig op de monopod, geen tijd om de driepoot er onder te zetten, de 17 – 70 lens zat er op, snel snel met de natte vinger gegokt op een belichtingstijd van 2 seconden en toen was ik nog net op tijd om de finale mee te pikken, gesteund tegen een boom kon ik ingezoomd op 70 mm nog enkele opnames maken. Wij wonen op ongeveer 500 m afstand van het gebeuren, en helemaal vrij van bewegingsonscherpte is de opname natuurlijk niet, maar al bij al was ik er toch voldoende tevreden over om de geplande upload voor vandaag, die met tekst en al reeds zat te wachten, maar opzij te schuiven…  

    11-07-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 juli Hooiwagen of spin?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Josee kwam mij van achter mijn PC halen met de enigszins ongeruste mededeling: “Kom ’s kijken wat er in de badkamer zit…” Een hooiwagen dacht ik toen ik het beestje zag. Snel de camera genomen, - die is nooit ver weg - en de macro-lens er op gezet, maar langpoot zat op een moeilijk bereikbare plaats en van een mogelijke goede belichting was al helemaal geen sprake. Ik heb dus aan het vrouwtje gevraagd een beetje bij te lichten met een pittige zaklamp en van uit een moeilijke positie heb ik hem, met een beetje steun uit de losse hand toch op het geheugenkaartje kunnen krijgen.
    Dan ga je uit aangeboren nieuwsgierigheid wat zoeken op het internet en dan blijkt dat dit geen hooiwagen is, die hebben namelijk een tot één geheel vergroeid voor- en achterlijf. Bijzonder in de schaduw zie je duidelijk dat hier wel degelijk een taille is en dat we dus waarschijnlijk te maken hadden met een trilspin, even ongevaarlijk natuurlijk, maar vrouwen plegen daar van te schrikken J. Enkele minuten later toen we weer eens in de badkamer kwamen was ze verdwenen.  Die komt nog wel eens terug om Josee bang te maken.  
    Toevallig voorbijkomende arachnofielen kunnen misschien bevestigen met welk merk van spinachtige we hier te maken hadden....

     

    10-07-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    09-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 juli Girls only kamp
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Julie is deze week op vakantie, op kamp moeten we eigenlijk zeggen… girls only kamp. Het boswachtershuis in Westerlo is de plek waar ze een week lang samen met een heleboel leeftijdsgenootjes verblijft. Het boswachtershuis is al geruime tijd geleden omgevormd tot een gerenommeerde jeugdherberg. Ze hebben daar slaapgelegenheid voorzien van alle komfort,  een leuke speeltuin, een avonturen- en speelbos aan de rand van de uitgestrekte De Merode bossen en er is alles om het die dametjes naar de zin te maken. De organisatie heeft een heleboel girly stuff voorzien: een creatief atelier, bezoek aan een western manege, make overs en maskers, kookworkshop, dans, muziek… ze zullen zich zeker niet vervelen. Wij vonden het feit dat ze er bezoek mogen ontvangen meer dan interessant. Wij zijn er dus deze namiddag naar toe gefietst, een retourtje van zo’n 40 km. Nadat we gezien hadden dat het goed was hebben we onze oogappel nog enkele keren gefotografeerd op wat mooie plekjes. Qua kleurtjes vind ik deze shot nogal heftig, maar dat hoort zo bij een girls only kamp hoorde ik.

    09-07-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 juli Een ijsje?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een heikel punt in menig gesprek of discussie ten huize Schrijvers is het lichaamsgewicht en de buikomvang van ondergetekende. Okee, ik wil het meteen toegeven, ik weeg enkele kilos te zwaar en ik zou best wel wat gewicht willen verliezen. Dat is ook elke keer weer  een van mijn goede voornemens bij de jaarwisseling. Maar de bourgondier in mij heeft het daar bijzonder moeilijk mee. De verleidingen bieden zich ook aan in zulk hoog tempo. Neem nu de bijzonder onkonsekwente manier van doen van het vrouwtje gisteren. Ze is altijd de eerste om mij te bekritiseren om  mijn  ongezonde voedings- en drankpatroon, maar als ik dan na een fikse wandeling geconcentreerd  aan het fotograferen ben, zonder ook maar te denken aan eten, drinken, snoepen of wat voor vet makende geneugten dan ook, komt zij, zonder dat ik daar om gevraagd heb, vrolijk aangehuppeld met twee ijsjes. Natuurlijk zeg ik dan niet neen… en dan zit ze ’s avonds weer op mijn kap omdat ik enkele Duveltjes drink… Vrouwen zitten toch raar in elkaar.   

    08-07-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    07-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 juli Fietsplezier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met ons clubje van 6 hadden we vandaag een en ander gepland. Dat we zouden gaan fietsen en onderweg enige geocachen oprapen was al langer afgesproken, maar de verjaardag van Ellygorett mocht niet ongemerkt voorbijgaan natuurlijk en het nieuwe tuinhuisje van Swa en Moniek moest ook nog worden ingewijd…  Al bij al hebben we een fijne tocht ondernomen samen, en met zo’n lekker weer kon het niet anders dan dat het drink-  en eetfestijn nadien  duurde tot laat in de avond. Qua fotos koos ik liever voor iets uit de fietstocht: vijf levensgenieters op een rijtje met een stukje Hageven op de achtergrond. Nummer zes staat achter de camera natuurlijk. De plaatjes van het gezellige samenzijn  achteraf zijn eerder iets voor het familiealbum… J

    07-07-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 juli Noodlanding?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het werd hoogtijd dat de maand juli zich ook eens langs haar vriendelijke kant liet zien. Zomer was het tot nu toe alleen maar in theorie, op de kalender… maar vandaag werd dat begrip ook realiteit. Joechei !!! Wij hebben daar natuurlijk meteen van geprofiteerd om er met de fiets op uit te trekken. Met dit weer wil het vrouwtje immers ook wel mee.  We zijn naar Turnhout gereden en in het terugkomen hebben we een ommetje gemaakt langs de Melle waar we even de fietsen aan de kant hebben gezet om een rondje rond de plas te wandelen. Dat is ook goed voor zo’n kleine 3 km genieten en toen … zagen we hem liggen. Toen we bij de Melle aankwamen was ie er nog niet, maar nu lag er een zweefvliegtuig in de wei. Dat verwacht je daar niet… We hebben het niet zelf zien gebeuren maar we mogen veronderstellen  dat iemands zweeftocht door omstandigheden onverwacht ingekort is. Een noodlanding maken heet zo iets. De vermoedelijke piloot liep er schijnbaar verward, zich in de haren krabbend, bij. Hij had hopelijk al om hulp gebeld en daar was ie nu op aan het wachten.
    Ik heb het even opgezocht op het internet: de OO-ZBR is een Glasflügel H 201 B Libelle en die is ingeschreven in Balen Keiheuvel. Dat is ruw geschat in vogelvlucht toch wel zo’n dikke 20 kilometer van de Melle. Dan heeft die piloot zich qua glijhoek toch wel behoorlijk vergist. Motorpech, dat is geen mogelijke verklaring bij een zwever he…
    J

    06-07-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    05-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 juli De Bruce Springsteen express
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bruce Springsteen in het Borussia-Stadion in Mönchengladbach !!! Dat kon ik natuurlijk niet laten voorbij gaan. Met een VIP-bus trokken we er met een gezelschap naar toe. Gelukkig ( of moet ik zeggen ongelukkigerwijze… ) hadden ze me er op geattendeerd dat je er geen fotos mocht nemen. Het stond trouwens op de tickets: “ No recorders, no cameras!” Da’s balen natuurlijk. Om het in het mooi Kempisch te zeggen: da’s boone frette… of: da’s kl**te !
    Dat gevoel werd alleen maar erger toen we in het stadion aangekomen waren en zowat het ganse optreden lang ongeveer iedereen in de omgeving waar wij zaten aan het fotograferen of aan het filmen was… Gdvd, wat een gemiste kans ! Ik moet me dan vandaag maar beperken tot een foto van ons gezelschap in de zithoek van de echt wel luxe-bus, de Bruce Springsteen express. Maar ik had veel liever iets van dat fantastische optreden vastgelegd. Miljaarde…

    05-07-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    04-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 juli 3 pk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben deze namiddag de Wuustwezelse afdeling van de kleinkinderen terug naar huis gebracht. Op de boerderij is altijd wel iets te fotograferen. Moeder geit met 2 jonge geitjes, nieuwsgierig konijn in hok, schapen, koeien, poezen, honden, kleinzoon Pieter die als een volleerde chauffeur met de tractor rondsjeest, rare sprongen van de kids op de trampoline… ik had weer een vol geheugenkaartje bij thuiskomst. Ik koos voor een foto van de drie brabanders die ver weg, achter in de wei vredig stonden te grazen. Met de 300 er op had ik geen enkel probleem om die een beetje dichter bij te halen.   

    04-07-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 juli Drie ganzen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was alweer zo’n mistroostige, deprimerende natte dag, zo’n dag waarop je 1000 kilometer verder naar het zuiden zou willen zitten. Dan blijf je binnen wat met de kleinkids ravotten, wat voor de PC zitten om enig achterstallig sorteer- en shopwerk te doen in de fotoverzameling en wat op het net rond te neuzen. Maar als de mail dan voor de zoveelste keer is doorgenomen en je nog eens doorheen facebook gescrolled hebt en het weer dan in de namiddag toch iets vriendelijker lijkt te worden trek je er alsnog op uit...  met Josee en de kleinkids … en de wagen.  Die laatste heb ik enkele keren geparkeerd op een plek van waar uit een korte wandeling volstond om de dagelijkse geocachen te gaan plukken. Natuurlijk heb ik tijdens dit soort activiteiten ook altijd het fototoestel schietensklaar en de fotograaf in mij vindt dan allicht een onderwerp om vast te leggen. Deze drie ganzen bijvoorbeeld, ergens tussen Retie en Postel, leken mij in het al iets gedempte licht samen met hun gerimpelde spiegeling wel een mooi plaatje op te leveren… zo is de dagelijkse fotohonger ook weer gestild.

    03-07-2013 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 juli Bobbejaanland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In 1973 heb ik als muzikant, en Josee als zangeres, gedurende 9 maanden alle dagen opgetreden in Bobbejaanland, toen nog in de show van Bobbejaan Schoepen zaliger himself. Ik nam aan dat we toen onze portie pretpark voor de rest van ons leven opgebruikt hebben in één ruk want sedertdien zijn wij er nooit meer geweest. Tot vandaag… met de kleinkids op bezoek hebben wij ons nog eens een keer laten verleiden. En het moet gezegd, het was een aangename hernieuwde kennismaking. Er is in al die jaren zoveel veranderd dat het te veel is om op te noemen, veranderingen ten goede, zeer zeker. We hebben zowat alle moderne nieuwe attracties lijfelijk mogen ervaren samen met de ontembare bende, en noch de Sledgehammer, noch de Typhoon, noch enig ander modern rollercoaster-achtig tuig hebben we aan ons laten voorbij gaan. Alleen die oude zwiermolen betrouwde ik niet. Ik schat elk van die kettingen met haakjes, waar zo’n bakje aan hangt, in voor goed 25 kg en als je 4 kettingen per bakje telt dan ga ik daar met mijn volslanke lijf vlot overheen… Dus ben ik dan maar beneden gebleven om de kleinkids te fotograferen.   J

    02-07-2013 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 juli Klimboom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De vakantie is begonnen en dan komen de kleinkinderen op bezoek. De eerste vier zijn ondertussen geland. Om te beletten dat die kids de ganse dag voor allerhande beeldschermen zitten - TV, PC en tablets hebben een enorme aantrekkingskracht op die generatie -  trek je er op uit. Ze zijn allemaal behoorlijk gek op geocachen. Ik geef het toe, ik heb dat wel een beetje in de hand gewerkt. Dus had ik een rondje uitgestippeld in de buurt van Turnhout, voor de ingewijden: de Schoppen-reeks. Een tiental van die dingen zitten daar verstopt en die had ik allemaal al gevonden. Dat gaf mij de gelegenheid ze de GPS in de handen te stoppen, ze zelf te laten zoeken en dan, van op de achtergrond, de boel te sturen en in de gaten te houden. Toen ik ergens bij nummer vijf als hint had meegegeven dat het een klimboom was, zaten ze er al alle vier in voor ik zelf ter plekke aangekomen was en mijn fototoestel uit de tas had gehaald.    

    01-07-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 juni Wilde bloemen op het kerkhof
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Of je een kerkhof ooit echt leuk kunt vinden laat ik in het midden. Maar vandaag kwam ik wel redelijk dicht bij dat gevoel moet ik toegeven.
    Ik had de wagen op de parkeerplaats gezet aan de kerk van Bel, een piepklein plaatsje tussen Mol, Geel en Meerhout, en toen ik mijn GPS achterna wandelde op zoek naar mijn dagelijks geocache-pleziertje  zag ik dat, zoals dat wel vaker het geval is in die dorpjes, er rond de kerk een oud kerkhof aangelegd was. Wat opviel was de enorme kleurenpracht van de begroeing tussen de graven. Tja, dan wint mijn aangeboren nieuwsgierigheid het van de richting die de kompasnaald van de GPS aanwijst. Het hek bleek niet op slot en eenmaal binnen zag ik een infobord waarop vermeld was dat hier bij wijze van vernieuwend experiment er wilde bloemen gezaaid waren en dat er niet gemaaid zou worden. Ik vond het enig, prachtig en eigenlijk ook wel ergens een symbolische troostende gedachte. Als ik ooit op zo’n plek kom te liggen – vroeg of laat zal dat wel – zou ik er vrede mee hebben dat op mijn buik klaprozen, margrieten en korenbloemen bloeien. Liever dat dan beton in ieder geval.
     

    30-06-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 juni Flying Shoe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De boys van Flying Shoe mochten vandaag Het Park-Blues gebeuren openen in Lommel. Ik wilde dat natuurlijk met eigen ogen ( en eigen camera ) zien. Ik moet eerst even stellen dat ik zeer genoten heb van een uitstekend optreden en meteen erna vertellen dat het behoorlijk moeilijk fotograferen was daar. Ten eerste zat Alexander, de drummer vaak buiten de podiumverlichting en kwamen de medebandleden er ook bijna konstant voor staan, - een drumpodium ware handig in zo’n geval -, ten tweede is een rookmachine soms een leuke gadget maar als die altijd dezelfde muzikant in een mistgordijn zet vind ik het eerder een spelbreker en ik wilde wel álle bandleden er op als ik ze op de foto zette… verder zijn die gasten zo beweeglijk dat ik echt wel een redelijk korte sluitertijd nodig had als ik enige kans wilde maken op aanvaardbaar scherpe fotos. Het tegenlicht van de spotlights was dan nog eens een bijkomende handicap. Ik heb zitten experimenteren met diverse lenzen en uit de volgens mij geslaagde plaatjes koos ik deze opname die gemaakt is met de 50 mm. Voor de geïnteresseerden de verdere exif-gegevens: f 1,8 – 1/100 – ISO 640  

    29-06-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 juni Er staat geschreven en gedrukt...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er staat geschreven en gedrukt dat ge moet krabben waar het jukt…
    Ik heb vandaag mogen kennis maken met een van de minder prettige mogelijke gevolgen van geocachen. Als je al te enthousiast op zoek gaat naar een verborgen schat en je duwt bladeren, takken, struiken opzij, dan kan het zijn dat je onverwacht in aanraking komt met enig ongedierte. Zeker als dat in de buurt is van eikenbomen zou het eigenlijk raadzaam zijn uit te kijken naar de aanwezigheid van zogenaamde processierupsen. Daar had deze jongen even niet aan gedacht dus. Ik vermoed dat ik een hele karavaan van een boom heb geveegd met beide polsen. Eerst had ik nog niks in de gaten, maar onderweg naar huis begon het al een beetje te jeuken. Thuis gekomen werd het steeds maar erger en nu ik deze tekst aan het intikken ben  moet ik tussen elke twee letters tien keer krabben op alle plaatsen…
     

    28-06-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 juni De sluizen van Olen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was alweer zo’n twijfelgeval, maar de weersomstandigheden leken me net goed genoeg om er toch maar op uit te trekken met mijn trouwe tweewieler. De mooie wolkenlucht was trouwens een extra stimulans om alvast op fotografisch gebied enige plannen te maken. Qua geocachen daarentegen moet ik steeds maar verder fietsen om nog iets te vinden dat ik nog niet gelogd heb. Zo belandde ik vandaag dus via Herentals en het fietspad dat het oude treintracé richting Aarschot volgt toch weer terug in Olen en toen ik daar over het sluizencomplex fietste zag ik net een flinke jongen de linker sluis binnenvaren. Op het net vond ik dat de Rebel uit Brugge 86 m lang en 10 m breed is. Om zo'n kanjer te zien in de sluis van 10 m diepte - dat is het verval van het Albertkanaal op die plaats - laste ik graag een stop in.  Ik heb de nodige fotos gemaakt natuurlijk en thuis gekomen heb ik er deze uitgepikt om een keer de binnenscheepvaart in de kijker te zetten. Ik fiets tenslotte bijna dagelijks ergens wel een stukje langs onze Kempense kanalen, en als onderwerp mocht dat dus ook wel eens.

    27-06-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 juni 97
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op deze woensdag waren wij, vrijwilligers al vroeg op post in rusthuis Hoevezavel. De jaarlijkse uitstap naar de Moffel stond vandaag geprogrammeerd en dan zijn er altijd handen te kort om alle bewoners veilig tot in Lommel Werkplaatsen te brengen. Nog voor we met de rolstoelen op weg gingen had ik al een foto geschoten waar alle mooie shots van de wandeling, het eten, het plezier, het dansen tijdens de uitstap niet tegen op konden. Jaak, een van de oudste bewoners, en achterneef van Josee trouwens,  was zoals gewoonlijk al druk doende om de tuin te onderhouden. Uitstapjes, daar houdt ie niet van, hij heeft belangrijker zaken te doen. Jaak zit op zijn 97ste nog vol energie en toen we hem zo bezig zagen en een praatje met hem gingen maken, camera natuurlijk in aanslag, stopte hij niet eens met zijn bezigheid. De dennen die in de tuin staan verliezen namelijk dennenappels en die moeten opgeruimd worden. Wij konden hem midden in de beweging op de foto krijgen.
    De dag dat ze Jaak deze klus uit zijn handen nemen gaat ie dood. Als ze hem zo verder laten doen wordt ie 120.

    26-06-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 juni Fietspad in de Rielen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit is het landschap waar ik me graag doorheen beweeg, de habitat van de fotograferende fietser.  Onze Antwerpse - en wat mij betreft ook de Limburgse en de Nederlandse -  Kempen  is het gedroomde terrein om er regelmatig een dagje met de tweewieler en de spiegelreflex op uit te trekken. Landelijk, rustig en gezegend met een uitstekend fietsknooppuntennetwerk biedt deze streek genoeg om ook de meest  veeleisende recreant tevreden te stellen.
    Deze foto maakte ik net na de middag,  nauwelijks enkele kilometers onderweg richting Turnhout. Op het autovrije fietspad tussen knooppunten 32 en 33, zeg maar tussen de Hoge en de Lage Rielen vond ik dit plekje een fotostop waard. Ik ben extra diep door de knieen gegaan om de enkele huizen in de verte achter de begroeing te krijgen en thuisgekomen heb ik lang getwijfeld tussen de full-colour of de zwart wit omzetting. Uiteindelijk sprak die laatst mij toch weer het meest aan.

    25-06-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    24-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 juni Polien van de Witte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aan de roep van de jaarlijkse grote avondmarkt in de Koning Leopoldlaan in Lommel konden wij niet weerstaan. Met ons vaste clubje waren we iets over zessen al present. We hadden de wagen alvast bij Polien van de Witte neergezet, kwestie van na het slenteren zeker te zijn van een plek om wat na te praten.
    De regen die ons in de loop van onze wandeltocht overviel was niet alleen goed om ons tot een geforceerde aankoop van een zogezegd onverslijtbare paraplu te overhalen à rato van 20€, maar die zorgde er ook voor dat we net iets vroeger dan gepland in het café belandden. Naast de Kroon is in Lommel ook de Lindenboom zo’n echt authentiek sedert mensenheugenis nauwelijks veranderde bruine kroeg. Ik herinner mij als gisteren hoe ik daar als Perenaar binnen geloodsd werd in 1966 door de Lommelse mede-bandleden toen ik daar mijn stek gevonden had om mijn muzikale ding te doen. Het café ziet er anno nu nog precies hetzelfde uit. Polien zelf is weliswaar een beetje ouder geworden, ergens achter in de tachtig zeggen ze, maar ze is nog steeds de zelfde goedlachse kranige gastvrouw. Zoals Polien moesten er meer zijn. Klik eens op de link aan de linkerkant van deze blog trouwens.

    24-06-2013 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 juni Villa de Schans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze namiddag deden we een zoektochtje rond Mol. Bij het volgen dan de GPS-aanwijzingen kregen we in de buurt van de Miramar ( voor de niet-inboorlingen: een van die grote waterplassen, voormalige zandwinningsputten in de streek ) een prachtig landhuis in cottage stijl in de gaten, een fotostop waard. Enig opzoekwerk op het net leerde ons dat dit Villa de Schans is, gebouwd in 1897 als zomerverblijf van baron Edmond van Eetvelde. Tegenwoordig is het een luxe vergaderzaal en ontvangstruimte voor hooggeplaatste bezoekers van Sibelco. De centen van de zandwinning stromen nog steeds rijkelijk binnen nemen wij aan…

    23-06-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs