Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    04-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 juli 3 pk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben deze namiddag de Wuustwezelse afdeling van de kleinkinderen terug naar huis gebracht. Op de boerderij is altijd wel iets te fotograferen. Moeder geit met 2 jonge geitjes, nieuwsgierig konijn in hok, schapen, koeien, poezen, honden, kleinzoon Pieter die als een volleerde chauffeur met de tractor rondsjeest, rare sprongen van de kids op de trampoline… ik had weer een vol geheugenkaartje bij thuiskomst. Ik koos voor een foto van de drie brabanders die ver weg, achter in de wei vredig stonden te grazen. Met de 300 er op had ik geen enkel probleem om die een beetje dichter bij te halen.   

    04-07-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 juli Drie ganzen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was alweer zo’n mistroostige, deprimerende natte dag, zo’n dag waarop je 1000 kilometer verder naar het zuiden zou willen zitten. Dan blijf je binnen wat met de kleinkids ravotten, wat voor de PC zitten om enig achterstallig sorteer- en shopwerk te doen in de fotoverzameling en wat op het net rond te neuzen. Maar als de mail dan voor de zoveelste keer is doorgenomen en je nog eens doorheen facebook gescrolled hebt en het weer dan in de namiddag toch iets vriendelijker lijkt te worden trek je er alsnog op uit...  met Josee en de kleinkids … en de wagen.  Die laatste heb ik enkele keren geparkeerd op een plek van waar uit een korte wandeling volstond om de dagelijkse geocachen te gaan plukken. Natuurlijk heb ik tijdens dit soort activiteiten ook altijd het fototoestel schietensklaar en de fotograaf in mij vindt dan allicht een onderwerp om vast te leggen. Deze drie ganzen bijvoorbeeld, ergens tussen Retie en Postel, leken mij in het al iets gedempte licht samen met hun gerimpelde spiegeling wel een mooi plaatje op te leveren… zo is de dagelijkse fotohonger ook weer gestild.

    03-07-2013 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 juli Bobbejaanland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In 1973 heb ik als muzikant, en Josee als zangeres, gedurende 9 maanden alle dagen opgetreden in Bobbejaanland, toen nog in de show van Bobbejaan Schoepen zaliger himself. Ik nam aan dat we toen onze portie pretpark voor de rest van ons leven opgebruikt hebben in één ruk want sedertdien zijn wij er nooit meer geweest. Tot vandaag… met de kleinkids op bezoek hebben wij ons nog eens een keer laten verleiden. En het moet gezegd, het was een aangename hernieuwde kennismaking. Er is in al die jaren zoveel veranderd dat het te veel is om op te noemen, veranderingen ten goede, zeer zeker. We hebben zowat alle moderne nieuwe attracties lijfelijk mogen ervaren samen met de ontembare bende, en noch de Sledgehammer, noch de Typhoon, noch enig ander modern rollercoaster-achtig tuig hebben we aan ons laten voorbij gaan. Alleen die oude zwiermolen betrouwde ik niet. Ik schat elk van die kettingen met haakjes, waar zo’n bakje aan hangt, in voor goed 25 kg en als je 4 kettingen per bakje telt dan ga ik daar met mijn volslanke lijf vlot overheen… Dus ben ik dan maar beneden gebleven om de kleinkids te fotograferen.   J

    02-07-2013 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 juli Klimboom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De vakantie is begonnen en dan komen de kleinkinderen op bezoek. De eerste vier zijn ondertussen geland. Om te beletten dat die kids de ganse dag voor allerhande beeldschermen zitten - TV, PC en tablets hebben een enorme aantrekkingskracht op die generatie -  trek je er op uit. Ze zijn allemaal behoorlijk gek op geocachen. Ik geef het toe, ik heb dat wel een beetje in de hand gewerkt. Dus had ik een rondje uitgestippeld in de buurt van Turnhout, voor de ingewijden: de Schoppen-reeks. Een tiental van die dingen zitten daar verstopt en die had ik allemaal al gevonden. Dat gaf mij de gelegenheid ze de GPS in de handen te stoppen, ze zelf te laten zoeken en dan, van op de achtergrond, de boel te sturen en in de gaten te houden. Toen ik ergens bij nummer vijf als hint had meegegeven dat het een klimboom was, zaten ze er al alle vier in voor ik zelf ter plekke aangekomen was en mijn fototoestel uit de tas had gehaald.    

    01-07-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 juni Wilde bloemen op het kerkhof
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Of je een kerkhof ooit echt leuk kunt vinden laat ik in het midden. Maar vandaag kwam ik wel redelijk dicht bij dat gevoel moet ik toegeven.
    Ik had de wagen op de parkeerplaats gezet aan de kerk van Bel, een piepklein plaatsje tussen Mol, Geel en Meerhout, en toen ik mijn GPS achterna wandelde op zoek naar mijn dagelijks geocache-pleziertje  zag ik dat, zoals dat wel vaker het geval is in die dorpjes, er rond de kerk een oud kerkhof aangelegd was. Wat opviel was de enorme kleurenpracht van de begroeing tussen de graven. Tja, dan wint mijn aangeboren nieuwsgierigheid het van de richting die de kompasnaald van de GPS aanwijst. Het hek bleek niet op slot en eenmaal binnen zag ik een infobord waarop vermeld was dat hier bij wijze van vernieuwend experiment er wilde bloemen gezaaid waren en dat er niet gemaaid zou worden. Ik vond het enig, prachtig en eigenlijk ook wel ergens een symbolische troostende gedachte. Als ik ooit op zo’n plek kom te liggen – vroeg of laat zal dat wel – zou ik er vrede mee hebben dat op mijn buik klaprozen, margrieten en korenbloemen bloeien. Liever dat dan beton in ieder geval.
     

    30-06-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 juni Flying Shoe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De boys van Flying Shoe mochten vandaag Het Park-Blues gebeuren openen in Lommel. Ik wilde dat natuurlijk met eigen ogen ( en eigen camera ) zien. Ik moet eerst even stellen dat ik zeer genoten heb van een uitstekend optreden en meteen erna vertellen dat het behoorlijk moeilijk fotograferen was daar. Ten eerste zat Alexander, de drummer vaak buiten de podiumverlichting en kwamen de medebandleden er ook bijna konstant voor staan, - een drumpodium ware handig in zo’n geval -, ten tweede is een rookmachine soms een leuke gadget maar als die altijd dezelfde muzikant in een mistgordijn zet vind ik het eerder een spelbreker en ik wilde wel álle bandleden er op als ik ze op de foto zette… verder zijn die gasten zo beweeglijk dat ik echt wel een redelijk korte sluitertijd nodig had als ik enige kans wilde maken op aanvaardbaar scherpe fotos. Het tegenlicht van de spotlights was dan nog eens een bijkomende handicap. Ik heb zitten experimenteren met diverse lenzen en uit de volgens mij geslaagde plaatjes koos ik deze opname die gemaakt is met de 50 mm. Voor de geïnteresseerden de verdere exif-gegevens: f 1,8 – 1/100 – ISO 640  

    29-06-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 juni Er staat geschreven en gedrukt...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er staat geschreven en gedrukt dat ge moet krabben waar het jukt…
    Ik heb vandaag mogen kennis maken met een van de minder prettige mogelijke gevolgen van geocachen. Als je al te enthousiast op zoek gaat naar een verborgen schat en je duwt bladeren, takken, struiken opzij, dan kan het zijn dat je onverwacht in aanraking komt met enig ongedierte. Zeker als dat in de buurt is van eikenbomen zou het eigenlijk raadzaam zijn uit te kijken naar de aanwezigheid van zogenaamde processierupsen. Daar had deze jongen even niet aan gedacht dus. Ik vermoed dat ik een hele karavaan van een boom heb geveegd met beide polsen. Eerst had ik nog niks in de gaten, maar onderweg naar huis begon het al een beetje te jeuken. Thuis gekomen werd het steeds maar erger en nu ik deze tekst aan het intikken ben  moet ik tussen elke twee letters tien keer krabben op alle plaatsen…
     

    28-06-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 juni De sluizen van Olen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was alweer zo’n twijfelgeval, maar de weersomstandigheden leken me net goed genoeg om er toch maar op uit te trekken met mijn trouwe tweewieler. De mooie wolkenlucht was trouwens een extra stimulans om alvast op fotografisch gebied enige plannen te maken. Qua geocachen daarentegen moet ik steeds maar verder fietsen om nog iets te vinden dat ik nog niet gelogd heb. Zo belandde ik vandaag dus via Herentals en het fietspad dat het oude treintracé richting Aarschot volgt toch weer terug in Olen en toen ik daar over het sluizencomplex fietste zag ik net een flinke jongen de linker sluis binnenvaren. Op het net vond ik dat de Rebel uit Brugge 86 m lang en 10 m breed is. Om zo'n kanjer te zien in de sluis van 10 m diepte - dat is het verval van het Albertkanaal op die plaats - laste ik graag een stop in.  Ik heb de nodige fotos gemaakt natuurlijk en thuis gekomen heb ik er deze uitgepikt om een keer de binnenscheepvaart in de kijker te zetten. Ik fiets tenslotte bijna dagelijks ergens wel een stukje langs onze Kempense kanalen, en als onderwerp mocht dat dus ook wel eens.

    27-06-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 juni 97
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op deze woensdag waren wij, vrijwilligers al vroeg op post in rusthuis Hoevezavel. De jaarlijkse uitstap naar de Moffel stond vandaag geprogrammeerd en dan zijn er altijd handen te kort om alle bewoners veilig tot in Lommel Werkplaatsen te brengen. Nog voor we met de rolstoelen op weg gingen had ik al een foto geschoten waar alle mooie shots van de wandeling, het eten, het plezier, het dansen tijdens de uitstap niet tegen op konden. Jaak, een van de oudste bewoners, en achterneef van Josee trouwens,  was zoals gewoonlijk al druk doende om de tuin te onderhouden. Uitstapjes, daar houdt ie niet van, hij heeft belangrijker zaken te doen. Jaak zit op zijn 97ste nog vol energie en toen we hem zo bezig zagen en een praatje met hem gingen maken, camera natuurlijk in aanslag, stopte hij niet eens met zijn bezigheid. De dennen die in de tuin staan verliezen namelijk dennenappels en die moeten opgeruimd worden. Wij konden hem midden in de beweging op de foto krijgen.
    De dag dat ze Jaak deze klus uit zijn handen nemen gaat ie dood. Als ze hem zo verder laten doen wordt ie 120.

    26-06-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 juni Fietspad in de Rielen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit is het landschap waar ik me graag doorheen beweeg, de habitat van de fotograferende fietser.  Onze Antwerpse - en wat mij betreft ook de Limburgse en de Nederlandse -  Kempen  is het gedroomde terrein om er regelmatig een dagje met de tweewieler en de spiegelreflex op uit te trekken. Landelijk, rustig en gezegend met een uitstekend fietsknooppuntennetwerk biedt deze streek genoeg om ook de meest  veeleisende recreant tevreden te stellen.
    Deze foto maakte ik net na de middag,  nauwelijks enkele kilometers onderweg richting Turnhout. Op het autovrije fietspad tussen knooppunten 32 en 33, zeg maar tussen de Hoge en de Lage Rielen vond ik dit plekje een fotostop waard. Ik ben extra diep door de knieen gegaan om de enkele huizen in de verte achter de begroeing te krijgen en thuisgekomen heb ik lang getwijfeld tussen de full-colour of de zwart wit omzetting. Uiteindelijk sprak die laatst mij toch weer het meest aan.

    25-06-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    24-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 juni Polien van de Witte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aan de roep van de jaarlijkse grote avondmarkt in de Koning Leopoldlaan in Lommel konden wij niet weerstaan. Met ons vaste clubje waren we iets over zessen al present. We hadden de wagen alvast bij Polien van de Witte neergezet, kwestie van na het slenteren zeker te zijn van een plek om wat na te praten.
    De regen die ons in de loop van onze wandeltocht overviel was niet alleen goed om ons tot een geforceerde aankoop van een zogezegd onverslijtbare paraplu te overhalen à rato van 20€, maar die zorgde er ook voor dat we net iets vroeger dan gepland in het café belandden. Naast de Kroon is in Lommel ook de Lindenboom zo’n echt authentiek sedert mensenheugenis nauwelijks veranderde bruine kroeg. Ik herinner mij als gisteren hoe ik daar als Perenaar binnen geloodsd werd in 1966 door de Lommelse mede-bandleden toen ik daar mijn stek gevonden had om mijn muzikale ding te doen. Het café ziet er anno nu nog precies hetzelfde uit. Polien zelf is weliswaar een beetje ouder geworden, ergens achter in de tachtig zeggen ze, maar ze is nog steeds de zelfde goedlachse kranige gastvrouw. Zoals Polien moesten er meer zijn. Klik eens op de link aan de linkerkant van deze blog trouwens.

    24-06-2013 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 juni Villa de Schans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze namiddag deden we een zoektochtje rond Mol. Bij het volgen dan de GPS-aanwijzingen kregen we in de buurt van de Miramar ( voor de niet-inboorlingen: een van die grote waterplassen, voormalige zandwinningsputten in de streek ) een prachtig landhuis in cottage stijl in de gaten, een fotostop waard. Enig opzoekwerk op het net leerde ons dat dit Villa de Schans is, gebouwd in 1897 als zomerverblijf van baron Edmond van Eetvelde. Tegenwoordig is het een luxe vergaderzaal en ontvangstruimte voor hooggeplaatste bezoekers van Sibelco. De centen van de zandwinning stromen nog steeds rijkelijk binnen nemen wij aan…

    23-06-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 juni Topsport
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zijn drukke tijden. Wij werden vandaag op twee feesten verwacht. De barbecue van de fotoclub is iets wat ik normaal gezien niet zou willen missen, maar we hadden al eerder toegezegd dat wij op het feest van Thierry en Martine zouden aanwezig zijn. De gulden middenweg was dus dat wij van vier tot zes zouden gaan apperitieven bij de fotocollegas en dan verder feesten bij onze andere vrienden. De foto van de dag komt uit de eerste party. Toen waren we nog redelijk nuchter namelijk…
    Ze hadden enkele oude volksspelen gepland om het gebeuren op gang te trekken en bij deze gelegenheid werden er twee teams gevormd die blokjes moesten omver werpen of zo iets. Ik heb de spelregels niet zo goed begrepen, maar ik vond het wel fijn om te fotograferen. Team A is aan zet en André werpt zijn stok terwijl v.l.n.r. Ludo, Vicky, Guy, Jos en Gust gespannen toekijken. Topsport in de oude kloostertuin van Lichtaart.
     

    22-06-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 juni Duvel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    “Waar het hart van vol is loopt de mond van over” zegt het spreekwoord. Daar zijn uiteraard de nodige varianten op te bedenken en het mag dan ook geen verwondering baren dat ik soms de onweerstaanbare drang voel opkomen om een foto te maken van dit hemelse vocht.
    Zon of regen, als ik onder mijn pergola zit met zoiets voor mijn neus hoef ik niet ver te kijken om gelukkig te zijn. In fotografietermen vertaald wil dat dan zeggen: groot diafragma om de achtergrond wazig te maken. Dat wazige dat lukt met het ventje ook wel als ie maar genoeg van dit spul gevoederd krijgt en verder is er nog Photoshop om niet relevante dingen wat minder kleur, kontrast en scherpte mee te geven.
    Kenners zullen meteen merken dat ik er zo eentje ben die de bodem in het flesje laat, daar dan nog eens extra mee walst om tenslotte dat troubele extra lekkere en voedzame restant bij in het glas te kieperen.
    Proost!

    21-06-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 juni Geocachen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kijk, da vind ik nu erg zie… Iedereen weet ondertussen wel dat geocachen een van mijn hobbies is, ik ga graag op zoek naar verstopte dingen. Coordinaten in de GPS, en dan te voet, met de fiets of occasioneel ook wel eens met de wagen tot op een parkeerplaats en dan de natuur in. Vaak moet je lang zoeken en vind je de schat, soms ook niet, maar dan heb je tenminste het plezier van het zoeken gehad. Vandaag liep het anders…
    Van op afstand had ik hem al zien hangen, zoekplezier: nul, maar… in een boom die schuin over een beek groeide. Nu ben ik niet te beroerd om al eens te doen of ik nog 20 ben en wat meters omhoog te klimmen  - fotos daarvan kwamen al eerder voorbij in deze blog trouwens – maar deze was toch net iets te moeilijk en te gevaarlijk vond Josee. Toen ik alsnog aanstalten maakte om het te proberen dreigde ze met hel en verdoemenis en echtscheiding en gesloten deuren. Ik heb dan maar wijselijk besloten  deze te laten voor wat ie is en mijn pijlen op andere doelen te richten.
    Da vind ik nu erg zie…
    Indien binnenkort iemand op de site van geocaching.com ziet dat ik de GC3984P toch gelogd heb wil dat zeggen dat ik er eens een keer alleen op uitgetrokken ben…

    20-06-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 juni Dansles
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het vrouwelijke deel van onze familie is zeer bezeten door het dans-virus. Zowel het vrouwtje, de schoondochter als kleindochter Julie zijn vaste klant in Balance Health Center. Julie volgt zelfs klassiek én modern ballet. Bij gelegenheid van de laatste les van het seizoen en de overhandiging van de getuigschriften mochten wij mee komen om te kijken naar de prestaties van onze oogappel. Nu ben ik zelf niet zo’n danser, ook geen fanatieke liefhebber, maar als het er op aan komt het gebeuren te fotograferen dan sta ik graag op de eerste rij. Dat was ook vandaag het geval. Soms tot ergernis van de andere mamas, papas of grootouders vrees ik, maar voor een goede foto wil ik wel eens de ellebogen gebruiken J . Ik moet toegeven dat ik behoorlijk onder de indruk was van zowel wat het artistieke als het fysieke gedeelte van de vertoning.  Ik zorgde er steeds voor dat ik Julie goed in beeld kon houden, moest daarom wel eens van positie veranderen, maar ik kwam thuis met een geheugenkaartje vol mooie beelden. Het was dus weer moeilijk kiezen…

    19-06-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 juni Gewond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dat was wel ff schrikken gisteren. In de vooravond hoorden we dat Jefke opgenomen was op spoed in het ziekenhuis van Herentals. Hij had een ongevalletje gehad op school. Snel kwam er een foto op Facebook en we konden zien dat ie een flinke wonde had aan zijn been. Hij was tegen een agressieve steen of een boosaardige tak aangelopen of iets dergelijk. De versies lopen nogal uiteen… Soit, de behandelende dokter heeft een prima klus gedaan. Kan zo naar het naaiatelier. Vandaag is ie alweer thuis en al bij al valt het nog al mee. Hij houdt zich flink en we hopen met z’n allen dat hij er geen gewoonte van maakt. J 

    18-06-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    17-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 juni Café De Kroon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Collega fotofanaat Alex belde in de loop van de vooravond of ik geen zin had om mee te gaan naar Lommel om wat aan avond- en nachtfotografie te gaan doen, hij had bij een vorig bezoek wat inspiratie opgedaan en  dat wilde hij nu maar eens in de praktijk brengen. Mijn terreinkennis zou ook van pas kunnen komen trouwens.
    En of ik dat wilde… We hebben er een vruchtbare avond van gemaakt en... louter  toevallig
    J
     zijn we op een bepaald moment toch wel in café De Kroon beland zeker…
    Alex had zijn fisheye lens, -een extreme groothoek-, bij en hij vond het niet erg dat ik die ook eens op mijn toestel zette.  Dan krijg je dit soort beelden. De vervorming moet je er bij nemen maar om van zeg maar zo’n 50 cm voor de tapkranen zowel de linker als de rechtermuur, een zelfportret in de verchroomde centrale steun en een trappist inschenkende juffrouw, die zich buiten beeld waande , in beeld te krijgen heb je dit soort glaswerk nodig. Ik heb dit zonder flitsen  gefotografeerd op 3200 ISO en al bij al vind ik het ruisniveau, weliswaar na toepassing van Nik Define, nog zeer aanvaardbaar…

    17-06-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 juni Levende standbeelden in Lommel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lommel stond dit weekend vol standbeelden, levende standbeelden...
    De beste artiesten uit het genre die er in Europa te vinden waren tekenden present in Lommel vandaag. Je kon er over de koppen lopen, maar wat er te zien was bleek dan ook van topklasse. Fotos maken zonder toeschouwers op de achtergrond bleek niet zo makkelijk, en hoewel ik vaak door de knieen ben gegaan om bomen en lucht achter mijn onderwerpen te krijgen heb ik toch meestal moeten kiezen voor close-ups, zoals bijvoorbeeld bij dit beeld van een verrukkelijke jonge dame. Het is een uitsnede uit een veel grotere plaat, maar ontdaan van alle afleiding rondom vond ik dat dit de beste manier was om die schoonheid te tonen.
        

    16-06-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 juni Handwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er zijn allerhande manieren om feestjes te organiseren, maar een pottenbakkersparty, daar hadden we nog nooit van gehoord. Als er nu een “p” zou staan in dat woord ipv. een “b” dan konden we tenminste meepraten J. Julie had samen met haar vriendinnetjes iemand laten komen die hen alles zou vertellen over klei, draaischijven en de mooie gebruiksvoorwerpen die je er mee kan maken. Hoeft het gezegd dat zo iets behoorlijk wat leven bracht in huize Pake Pol en Oma. Ze hadden er zin in en ze beleefden er veel plezier aan merkte ik, ook die ene jongeheer die tussen de dametjes wat verloren liep. Ze taterden, giechelden, probeerden, probeerden opnieuw, draaiden, smosten, knoeiden, ze werden zowaar ook soms even serieus… en slaagden er allemaal in zeer toonbare handgemaakte dingen in elkaar te klussen. Dat ik daar graag met de camera tussen door laveerde mag duidelijk wezen…  Een close up van de handen van onze kleindochter leverde mij dit plaatje op. De zwart wit omzetting deed ik met de filter “Wet Rocks” uit Silver Efex Pro van Nik Software.  

    15-06-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs