Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    08-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 juni Twee meiden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Van ons laatste optreden heb ik zelf geen fotos kunnen maken natuurlijk, maar ik neem aan dat daar binnenkort op allerhande media wel de nodige plaatjes van zullen verschijnen. We hebben nog al wat fotografen zien voorbij komen, niet in het minst enkele leden van onze eigen fotoclub...  Waar ik wel tijd voor had, dat is vóór ons optreden even kijken waar onze oudste kleindochters uithingen. Die mochten namelijk voor de eerste keer mee naar een optreden van pake Pol. Tijdens het voorprogramma waren ze ergens op een net iets rustiger plekje gezellig aan het bijpraten… en zien we daar ook geen smartphone?  Er is een generatie die daarmee opgroeit, binnen de kortste keren zijn wij écht helemaal ouderwets…

    08-06-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    07-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 juni Verfrissende plons
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik realiseer me dat dit al de derde keer is dat ik deze knappe gast in beeld breng de laatste twee weken… maar hij bezorgt me elke keer een onweerstaanbare kriebel in mijn rechter wijsvinger als ik mijn fototoestel vast heb en hij zich weer eens als een volleerd artiest langs een onverwachte kant laat zien. Op de laatste dag van onze repetities in de studio Del-Fy in Lommel zijn we er uiteindelijk toch in geslaagd Juleke in de vijver te krijgen. Het lekkere zomerse weer van deze namiddag was daar meer dan behulpzaam bij mogen we wel stellen. Verder was een kleine stok die we in het water gooiden voldoende om een verfrissende plons te triggeren. Ik ben niet zeker of de vissen dit plezierig vonden, en Jean was ook al zeer bezorgd over zijn waterplanten, maar Juleke vond het wel plezant want na de vangst van de stok ging ie er nog eens in.  

     

     

    07-06-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 juni Repetitieruimte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn ondertussen al dik veertien dagen aan het repeteren en het is verrassend en tezelfdertijd bemoedigend hoe snel we de draad weer opgepikt hebben. Zaterdag is de grote dag. Dan gaan we nog één keer onze muzikale kunstjes vertonen. Hoog tijd om de bezoeker ook eens een kijkje te gunnen in de habitat van de zich op het laatste reunie-afscheidsconcert voorbereidende oude rockers. Drumstel, gitaargeweld, keyboards, wat microfoons voor de zang en dan is er ook nog de bas, achter het fototoestel. Daar doen we het al twee weken mee. Onze vrouwen zullen blij zijn als ze ons volgende week terug krijgen. ( vermoed ik toch )

    06-06-2013 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 juni Kauw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb vandaag een dagje niksdoen ingelast. Gisteren voelde ik me niet zo lekker - terechte schrik voor een verkoudheid met al die snotteraars in de kennissenkring - en omdat de repetities sowieso goed opschieten hebben we gezamenlijk besloten er voor 24 uur de riem af te halen om dan morgen met verse energie er weer tegenaan te gaan. Van achter het raam, van uit mijn luie zetel kon ik me toch enigszins blijven overgeven aan mijn fotografieverslaving. De kolonie kauwen die in de buurt rondhangt en die regelmatig neerstrijkt vlak bij de deur heeft een hele tijd mijn aandacht vastgehouden en uiteindelijk heb ik er ook enkele aanvaardbare opnames van kunnen schieten. Als ik dit plaatje zo bekijk moet ik verdorie ook wel vaststellen dat ik een van deze weken nog eens het gras zal moeten afrijden… maar dat zijn zorgen voor later, vandaag is mijn luie dag… J

    05-06-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 juni Eekhoorntjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de repetitie ging ik nog even langs bij Nick, de leadgitarist van Flying Shoe, het bandje dat zaterdag in ons voorprogramma speelt. Telkens ik daar op bezoek ga weet ik dat ik weer met het fototoestel de tuin in zal trekken, want ze houden er erg veel van de vogeltjes. Die worden dan ook de ganse winter door flink bijgevoederd, en ook als die barre periode voorbij is houdt dat niet op. Je kunt er bijna altijd een uitgebreide en gevarieerde populatie fladderaars voor de lens krijgen. Nu hebben de eekhoorntjes uit de buurt ook weet gekregen van die voederpraktijken en die komen dan ook regelmatig mee aan tafel. Dit koppel kon ik vandaag betrappen terwijl ze zich uitgebreid te goed deden aan een heerlijke maaltijd.    

    04-06-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 juni MG B
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rudi stond deze avond ineens voor de deur. Zoiets gebeurt wel vaker natuurlijk… maar wat hij kwam tonen was dan weer niet zo alledaags. Rudi is een van de meest actieve leden van onze motorclub en hij heeft ondertussen naast zijn 21ste eeuwse spul ook een kleine verzameling tweewiel-oldtimers in zijn garage staan. Blijkt dat hij nu zijn werkterrein heeft uitgebreid, want daar pronkte warempel een pracht van een MG B. Jawel, een ouwe sportwagen met vier (4) wielen is het nieuwste speeltje. Ik kon enkele nostalgische gevoelens niet onderdrukken bij het aanschouwen van die schoonheid. Jack, de trouwe mini schnauzer die trots op de rechter voorzetel poseerde was voor mij de perfecte reden om mijn fototoestel te voorschijn te toveren, maar ik had daar wel andere plannen mee. Ik wilde namelijk het moment vastleggen waarop Rudi zich in dat ding zou wringen. Hij is weliswaar de laatste tijd dank zij een volgehouden kuur flink vermagerd moet ik niet zonder enige afgunst toegeven, en van de grootste is hij ook al niet, maar de lenigheid om zijn toch nog altijd niet mannequin-slanke lichaam op de bestuurderszetel van een MG B te krijgen had ik hem niet toebedeeld. Ik zal er maar meteen bij vertellen dat het gelukt is. Het begin van de poging zie je hier.   

    03-06-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 juni Ik zie U !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onze goede vriend Juul weigert nog altijd obstinaat met ons mee naar beneden te gaan als we de trap afdalen onder de studio om te repeteren. Als we een break nemen evenwel wil ie er absoluut bij zijn. Hij legt zich ook gemakkelijk in een van de zetels als wij even uitrusten, maar hij houdt ons wel in de gaten, en zodra iemand van ons aanstalten maakt om een bal, een stok of een ander object waaraan enig spelplezier zou kunnen vastzitten vast te nemen, is ie een en al aandacht en er is niet veel nodig om verrassend veel energie over je heen te krijgen. Er is nog een tweede manier om zijn aandacht te vangen, dat is over eten praten, met een wafelpapiertje ritselen of de deur van de koelkast openmaken… maar dat zal ie wel van zijn baasje hebben.

    02-06-2013 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    01-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 juni The Village People
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdag is de enige dag in de week waarover we beslist hebben dat we niet zouden repeteren voor ons concert. De familie heeft ook haar rechten. We zijn op onze vrije dag dan ook naar het schoolfeest van de Wuustwezelse verzameling kleinkinderen geweest. Ik had mezelf een plekje uitgezocht helemaal achteraan, en minder goede herinneringen uit vorige jaren indachtig had ik een trapladdertje meegenomen en met het statief in de allerhoogste stand kon ik met de 70-300 op de camera over alle toeschouwers heen ongehinderd zoveel fotos schieten als ik wilde.  
    De kids hebben alle vier hun allerbeste beentje voor gezet, en ik zou echt niet weten welke groep, welk kleinkind ik er uit moet lichten. Het had evengoed Hannelore, Marie Leen of Nicolas kunnen zijn maar min of meer toevallig houden we het vandaag bij Pieter en zijn klasgenoten. De act waarin ze de Village People opnieuw tot leven brachten vond ik bijzonder geslaagd. Ze zijn er alle vijf, de typetjes.

    01-06-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 mei The Lonely Boys
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    U kijkt naar ruim meer dan een halve ton aan puur talent. The Lonely Boys. De naam klinkt even sixties als de lading die hij dekt. Bijna 50 jaar geleden waren wij wereldberoemd in Lommel en omstreken, de oerband van alle rockbandjes in de regio, de schrik van alle moeders met jonge mooie dochters… om het met een cliché te zeggen: wij waren jong en mooi, nu, ongeveer een halve eeuw later, zijn we nog alleen maar … ( vul zelf in )
    Voor de vijfde keer al doen we binnenkort een reunie-concert dat we zelf bestempelen als het laatste. Deze keer zou dat wel eens de waarheid kunnen zijn, tenzij we ooit in hetzelfde rusthuis belanden en dan nog eens samen ”Zilverdraden tussen goud” of “Ik heb eerbied voor jouw grijze haren” zouden spelen. Voorlopig is het nog altijd niet zo ver gelukkig en willen we op 8 juni in de parochiezaal van den Heuvel in Lommel nog één keer rocken zoals vroeger. Tussen de repetities door zag ik de kans schoon om even de camera op statief te zetten, alle bandleden bereid te vinden de stramme lijven in een zitpositie te wringen tegen de achtermuur van de cantine bij de studio en nog eens een groepsfoto te maken. V.l.n.r. Jean, toetsenist en drijvende kracht achter studio Del-fy in Lommel, Theo, de enige lichtgewicht ( vergeleken met de anderen toch ) en bijzonder getalenteerd sologitarist, Jack, bassist, voor de gelegenheid overgevlogen uit Omaha Nebraska, Eddy, drummer die in het gewone leven een horecazaak uitbaat in Gambia, en tenslotte deze jongen die gitaar speelt en de meeste zangpartijen voor zijn rekening neemt. We zijn er bijna klaar voor. Nog één week repeteren.
       

    31-05-2013 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    30-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 mei Langs de spoorweg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik meen niet dat ik het leven wat zwartgallig inzie de laatste tijd, de voorbereidingen voor het afscheidsconcert lopen prima in ieder geval, misschien is het wel gewoon een artistieke bevlieging, maar feit is dat ik vandaag voor de tweede dag op rij gekozen heb voor een zwart-wit opname.
    Na de repetitie kon ik het weer niet laten even een ommetje te doen om onderweg een geocache te gaan zoeken. Ik parkeerde de wagen dus ergens tussen Mol en Geel aan een spoorwegovergang en wandelde een eind het zandweggetje op dat het groen in liep en dat me door de GPS werd aangewezen als zijnde de te volgen weg om bij mijn doel te raken. Onderweg viel me dit bouwsel op en ik heb dan ook niet geaarzeld om het aan mijn verzameling toe te voegen. Een beetje experimenteren met enkele filters in photoshop leverde dit behoorlijk aangedikt dramatisch beeld op. Met dank aan Silver Efex Pro 2 van de firma Nik.
      

    30-05-2013 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    29-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 mei Jefke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De kleinkinderen zijn waarschijnlijk het meest gefotografeerde onderwerp door hobby-fotografen die zoals wij de leeftijd bereikt hebben waarop de eigen kinderen ook voor nakomelingen gezorgd hebben. Helemaal onbevooroodeeld kan je moeilijk zijn in het beoordelen van fotos die je er van maakt. Je gaat onwillekeurig toch een beetje met je hart kijken…
    Deze opname is eigenlijk een beetje een toevalstreffer. Ik had net de lichtsterke 50 mm op het toestel gezet om wat te experimenteren en toen ik Jefke daar zag zitten met die ondeugende blik waarmee hij me in de gaten hield drukte ik zonder verder na te denken af. De Eos stond ingesteld op Iso 400 en f 1,4 en dat bleek precies goed om zonder flitsen en met een niet al te lange sluitertijd voldoende licht te hebben. Toen ik het resultaat zag op de PC wist ik ook meteen dat ik hier een zwart wit van wilde maken.
    Ik vind ‘m zelf prachtig en, zoals ik eerder aangaf, of dat in alle objectiviteit is vind ik niet eens belangrijk.

    29-05-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 mei Crash
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hadden net een break en zaten, met een frisse pint, gezellig te keuvelen bij de vijver, ondertussen onze vaste stek tijdens de pauzes, toen we plots een enorme knal hoorden. Er is iets gebeurd vóór op straat wisten we meteen en we zijn dan ook zo snel als onze niet meer zo jeugdige benen het toelieten naar de plaats des onheils gespurt. Ik had sowieso mijn camera bij de hand – dat gebeurt wel vaker als we bij de vijver zijn – en ik was er dus als de kippen bij om de situatie ter plekke vast te leggen. Rijp voor de sloop, deze mooie Audi als je het mij vraagt…
    Uit verhalen van automobilisten die achter de ongelukswagen reden bleek dat er helemaal geen tweede auto bij betrokken was. De bestuurder is waarschijnlijk onwel geworden of in slaap gesukkeld en is zonder vaart te minderen recht op een boom geknald. Die ging niet opzij en dan krijg je dit soort blikschade. De weerbarstige boom is trouwens ook niet helemaal onbeschadigd uit de confrontatie gekomen. De ambulance heeft de bestuurder naar het ziekenhuis gevoerd, maar die hebben we toch nog zelf zien instappen. We nemen aan dat ie het wel zal overleven. Zijn wagen evenwel…
               

    28-05-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 mei Gemeenschappelijk bloemenbezoek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het kan dan toch nog: een beetje zon en een mooie lentedag in mei. En precies dan zitten wij in die kelder te repeteren. Gelukkig lassen we regelmatig een pauze in – we worden allemaal een dagje ouder – en dan kunnen we uitblazen en van de rust genieten aan de vijver in de tuin naast de studio. Met dit weer is daar ook een en ander gaande natuurlijk. Het water klatert, de vogeltjes vliegen af en aan en de insectjes groot en klein wriemelen, kruipen, fladderen en zoemen dat het een lieve lust is. Ik mocht zowaar al enkele libellen observeren en die doen ook hun best om van het mooie weer te profiteren om aan voortplanting te doen. Bij de libellen gaat dat blijkbaar gewoon tijdens de andere dagelijkse bezigheden. Ze vliegen met elkaar verbonden, bezoeken bloemekes, gaan op waterplanten zitten en som, zeer soms, duurt dat net lang genoeg om de jagende fotograaf de gelegenheid te geven voldoende scherp te stellen.         

    27-05-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 mei Ritje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zondag: vrije dag, zondag, ontspandag, dag om er op uit te trekken, een flinke wandeling te maken, een fietstocht, een ritje met de motorfiets, de wagen of wat dan ook qua vervoermiddel. Muzikanten die binnenkort een reunieconcert gaan geven moeten natuurlijk repeteren maar dat neemt niet weg dat wij vooraf, tussendoor en nadien ook wel even kunnen bekijken wat er in de wijde wereld gebeurt. Zo werden wij vandaag gekonfronteerd met twee lieden en een viervoeter die “ritje” en “vervoermiddel” op deze manier kombineerden. Ik vond het alleszins een foto waard. De passagier lijkt het allemaal wel leuk te vinden. De stuurman, rijder, menner of hoe je die man ook mag noemen kijkt net iets grimmiger… zondag, ontspandag… J     

    26-05-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 mei Lente
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Al bij al werd het vandaag best nog een aanvaardbare mooie lentedag. Zo veeleisend zijn we ook niet meer na al de ellende die we de laatste tijd hebben moeten meemaken. Deze morgen konden we onder een prettig zonnetje een mooie wandeling doen langs de Aa, toevallig zat daar ook nog iets verborgen… deze namiddag was er het schoolfeest in Herentals en ook daar hadden ze niet te klagen over het weer, en deze avond toen wij in de buurt van Lommel samen met Jack en de vrouwen een tocht gingen maken bleef het ook nog droog! Wat wil je meer? Toen wij deze jonge tortelduiven zagen opduiken uit een geocache-landschap wisten wij het zeker: het is lente !  

    25-05-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 mei Jack
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een mens kan niet de hele dag repeteren, tussendoor ga je ook even relaxen. Een fijne plek om dat te doen is de vijver naast de studio waar we dezer dagen ons doorheen ons repertoire aan het worstelen zijn. Dit is een foto van Jack, onze bassist die speciaal voor deze reunie uit Omaha Nebraska is komen overvliegen. Enige uitleg is hierbij misschien wel handig. Jack is de vissen aan het fotograferen met zijn smartphone. Toetsenist Jean heeft namelijk nog al wat vissoorten die rondzwemmen in zijn vijver. Haaien en walvissen vind je er nog net niet maar verder is de keus behoorlijk groot. Ik sta aan de overkant en fotografeer de spiegeling van Jack in het water. En dan heb ik de foto ook nog op z’n kop gezet, 180° gedraaid dus, zo dat Jack weer rechtop lijkt te staan en de vissen op hun rug zwemmen. Et voilà !!! Een beetje bizar misschien, maar ik vond het wel een leuk plaatje opleveren…

    24-05-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    23-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 mei Juul
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als we gaan repeteren zou mijn goede vriend Juul, de huishond, ook wel graag mee de studio in willen. Hij komt regelmatig eens rond de hoek kijken, maar ik begrijp ‘m helemaal als hij afgeschrikt door die scheurende gitaren, die bonkende drumklappen en die dreunende bas bovenaan de trap blijft staan. Het duurde trouwens niet lang voor ik doorhad dat ie op die manier eigenlijk vrij natuurlijk en met veel expressie stond te poseren… klik !!!

    23-05-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    22-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 mei De Nieuwe Kaai
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik was onverwacht vroeg terug thuis uit Lommel vandaag. De repetities lopen nog niet op kruissnelheid. Vanaf morgen wordt dat anders vrees ik, maar dit gaf mij wel de gelegenheid om in te gaan op het voorstel van enkele mede fotoclub leden om een avondje Turnhout mee te maken. Alles welbeschouwd hadden we de weersomstandigheden niet mee, - wie verschiet daar nog van dezer dagen -, maar natte straten en pleinen kunnen ook fotogeniek zijn en uiteindelijk kregen we toch wel de nodige afbeeldingen op de geheugenkaartjes. Deze opname van de Nieuwe Kaai is gemaakt helemaal in het begin van de tocht, toen het nog niet zo nat was en nog voor het befaamde blauwe uurtje op z’n best was.

    22-05-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 mei Strat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb mijn goeie ouwe trouwe Strat maar weer eens van onder het stof gehaald. Verrassend hoe weinig ik ‘m gemist heb sedert we de gitaren aan de wilgen hebben gehangen. En toch, nu we weer gaan repeteren voor dat aller-, aller-, allerlaatste reunieconcert, en ik ‘m weer uit zijn koffer haalde, met iets wat op schuldgevoel lijkt, voelde ik de oude liefde weer opborrelen. Wat is dit toch een fijn instrument, een echte originele oude “made in the USA”, geen Mexikaanse, Taiwanese of Koreaanse namaak brol… Eens een stratocasterspeler, altijd een stratocasterspeler. Ik heb ‘m vertroeteld met een grote poetsbeurt en nieuwe snaren van het merk Elixir, alleen het beste is goed genoeg voor een klepper als deze… en nu mag ie eerst dik twee weken mee de studio in waar we dat sixties en seventies repertoire nog eens gaan doornemen en dan mag ie op 8 juni voor de laatste keer mee het podium op. Ik vermoed dat ie er evenveel plezier aan gaat beleven als ikzelf.
    Wat daarna met hem gaat gebeuren, daar heb ik nog weinig zicht op… verkopen doe ik ‘m nooit, deze niet !!! Misschien komt er nog wel eens ooit een aller-, aller-, aller-, aller-, allerlaatste afscheidsconcert vanuit het rusthuis
    J

    21-05-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    20-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 mei De Grote Man
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De leden van onze fotoclub zijn een week of twee geleden aan nacht- en avondfotografie gaan doen in Geel. Omdat het weer mij toen echt te gortig leek heb ik maar afgehaakt, iets wat ik achteraf bekeken beter niet gedaan had, als ik de mooie fotos zie waarmee ze terugkwamen. Collega Alex had er bijvoorbeeld een bij die mij bijzonder charmeerde, ook al omwille van de bewerking. Het is de foto van het beeld “De Grote Man” van Jef Gysen, dat staat op het dakterras van de gerestaureerde Halle.
    Als je dan hetzelfde ook eens wil proberen, van uit hetzelfde standpunt en ook voorzien van een soortgelijke bewerking gaat dat natuurlijk op imiteren lijken, maar ik zie het eerder als een studie. Ik zou de fotografen onder de bezoekers trouwens willen aanraden de Website van Alex (
    http://www.alex-leys.be/ ) eens te bekijken. Hij geeft bijna dagelijks tips en verduidelijking rond allerlei fotografische themas en ik zou liegen als ik vertelde dat ik er nog niks van opgestoken heb… Ik moest deze avond toch langs Geel en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om het statief ook maar even op die plek neer te poten. Een half uurtje photoshop-plezier later had ik iets waar ik mee kan leven. Voor alle duidelijkheid: die lucht was deze avond niet écht zo he manneuhhh…

    20-05-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs