Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    09-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 mei Communie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zijn drukke dagen. De medeclubleden van onze motorclub zijn deze morgen vertrokken naar het Zwarte Woud. De medeclubleden van de fotoclub hadden vandaag een leuke mogelijkheid tot interessante fotos bij de koningsschieting van de plaatselijke gildes. Maar in huize Schrijvers moest alles wijken voor het communiefeest van Jefke, de enige recht-in-lijn voortzetter van de familienaam. De fotos heb ik uiteraard al een hele tijd geleden gemaakt, en de collage in photoshop ook. Maar het hoort natuurlijk dat je dat niet naar buiten brengt vóór de grote dag. Vandaar dus dat we vandaag onze kleinzoon graag laten fungeren als fiere feesteling en onderwerp van de upload van de dag.  

    09-05-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 mei Aan het einde van de regenboog...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hadden met de leden van de fotoclub afgesproken deze avond aan nachtfotografie te gaan doen in Geel. Het weer zag er echt niet goed uit toen ik rond half negen vertrok naar de parking van het OC waar we afgesproken hadden. Met z’n drieen hadden we het er, tegen beter weten in eigenlijk, toch op gewaagd, maar na een beetje ronddrentelen en afwachten was ik de eerste om de knoop door te hakken en te konstateren dat het eigenlijk geen zin had. Terug naar huis dan maar. Voor mijn dagelijkse foto had ik wel mijn hoop gesteld op dat gebeuren, maar toen ik thuis de oprit opdraaide kreeg ik al meteen een alternatief. Aan het einde van de regenboog vind je een pot goud, volgens het gezegde... welnu het ultieme bewijs dat dit een mythe is diende zich zo maar gratis aan. Ik heb door het open raampje van de wagen snel een foto gemaakt om voor altijd aan te tonen dat er aan het einde van de regenboog een frituur staat. Eigenlijk had ik dat als goede Belg al eerder moeten weten…

    08-05-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    07-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 mei Wat zien wij daar?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik was deze morgen weer eens onderweg naar de vogelkijkhut maar ik ben er niet geraakt deze keer. Enkele honderden meters voor ik er zou aankomen was er opvallend veel bedrijvigheid in een wei langs de Koningshoefsedijk. Enkele geparkeerde wagens, de nodige fietsen, een lichte vrachtwagen, en in de verte kon ik mensen zien lopen met gele t-shirtjes… daar was iets te doen !!! Mijn gezonde nieuwsgierigheid dwong me er toe de fiets even aan de kant te zetten om poolshoogte te gaan nemen. Er bleek ook nog een hele kudde jongelui in het gras te zitten… en een 15-tal fladderaars van een ander kaliber dan deze welke ik meende te gaan fotograferen aan de Kattesteertvijver. De gele t-shirtjes zaten rond de bovenlichamen van enkele leden van het team van het Roofvogelhof uit Herselt. Die waren naar hier gekomen om de leerlingen van een Geelse school op deze mooie dag in open lucht te onderwijzen over hun passie, roofvogels, de kweek, het africhten, de verzorging, de jacht en alles daar om heen. Als beleefde jongen vraag je dan of je even mag meeluisteren en, veel belangrijker, of je eventueel enkele fotos mag maken. Dat was geen enkel probleem…
    Ik heb al enkele malen een roofvogelshow mogen meemaken en als je geluk hebt sta je dan niet op de 7de rij, maar zelfs dan is het meestal onmogelijk fotos te maken zonder ongewenste rommel op de achtergrond. Dat was vandaag wel even anders. Ik kon prachtige close ups en actiefotos maken van buizerds, valken, uilen, oehoes en noem maar op, alles in de vrije natuur, een onverwachte buitenkans mag je wel zeggen.  
    Toen deze jonge man en zijn vogel samen iets meenden op te merken had ik gelukkig de camera precies op de goede plek gericht, en mijn rechter wijsvinger zat net los genoeg om die twee blikken in één foto te krijgen.
    J
          

    07-05-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 mei Fuut
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als je weet waar je moet kijken kun je dezer dagen van uit de vogelkijkhut aan de Kattesteertvijver langs de Koningshoefsedijk zien hoe een fuutenvrouwtje als zorgzame toekomstige moeder op een nest eieren zit te broeden. Echt fotorijp is de situatie niet want ze heeft haar plekje goed gekozen, behoorlijk verscholen in het riet. Telkens als ik die kant op fiets ga ik er een kijkje nemen en ben zeker niet de enige die de ontwikkelingen volgt daar. Het probleem van de fietsende fotograaf is dat die meestal geen plaats heeft om een heel arsenaal aan superzoomlenzen mee te sleuren. Toen we vandaag, onderweg van Lommel naar huis, in de buurt passeerden met de wagen zag ik de kans schoon om, gewapend met de 300 mm en de 1,4 extender er op, een half uurtje aan birdwatching te gaan doen. De normale vijverpopulatie passeerde voorbij de lens: de immer aanwezige aalscholver, diverse soorten eenden, meerkoetjes, een statige zwaan en uiteindelijk liet papa fuut zich ook even zien. Leep als ie is bleef ie evenwel de hele tijd net buiten bereik. Eén keer kon ik hem toch te pakken krijgen en mijn eerste fuut van het jaar is geschoten… wacht maar tot die jongen uit komen, dan volgen er nog…    

    06-05-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 mei Het Peerdsven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat is het toch fijn als de weergoden goedgezind zijn. Ik durf veronderstellen dat wij niet de enigen waren die van deze mooie zondag genoten hebben. Opvallend hoeveel wandelaars en fietsers wij vandaag ontmoet hebben tijdens de tocht die wij in het vennengebied ten noorden van Turnhout ondernomen hebben. Maar ook onderweg er naar toe zagen wij massas motorrijders, het verkeer ophoudende zondagsrijders, toeristen…, in de stad liepen de dames er luchtig en fleurig gekleed bij… de terrasjes zaten eivol en iedereen had een kamerbrede glimlach opgezet. Zelfs de natuur zag er net iets beter uit dan in de voorbije grijze en koude dagen. En deze jongen heeft tijdens dit soort omzwervingen natuurlijk altijd zijn fototoestel bij de hand om al die schoonheid vast te leggen. Het Peerdsven heeft er al in tijden niet zo goed uitgezien… het is lente… joechei !!!

    05-05-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 mei Born wild
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb deze middag heerlijk op mijn terras gezeten in het gezelschap van het meest bekende product van de firma Moortgat. Tussendoor kwamen de twee ondertussen bijna huispoezen geworden verwilderde zwerfkatten regelmatig poseren binnen schootsafstand van mijn 300 mm en tussen het nuttigen van het hemelse vocht en de hoestbuien door kon ik dus zonder al te veel moeite het geheugenkaartje van de Eos vullen met close ups en andere shots van de nog steeds niet aanhaalbare schoonheden. Deze opname vind ik zelf bijzonder geslaagd. Mijn grote dank gaat weer naar de firmas Adobe en Nik voor respectievelijk het programma Photoshop en de collectie filters, en uiteraard naar de Duvel voor de inspiratie.

    04-05-2013 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 mei De nieuwe fietstunnel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De werken aan de noord-zuid verbinding rond Kasterlee zijn nog in volle gang maar vandaag werd de nieuwe fietstunnel onder de kruising met de Lichtaartse weg alvast opengesteld. Ondanks de verkoudheid wilde ik dat toch met eigen ogen gaan bekijken en we zijn dan ook tot daar gefietst om bij de eersten te zijn die gebruik konden maken van de nieuwe veilige oversteek… of moeten we hier zeggen ondersteek? J Uiteraard kon ik het niet laten even af te stappen om het vrouwtje te fotograferen toen ze er op de terugweg uitgereden kwam. Snel weer naar huis daarna want de slijmen en het gehoest en gerochel begonnen in steeds hogere mate de fun te bederven. Doodmoe en kletsnat van het zweet ben ik dan maar weer terug in de zetel gaan liggen, wachtend op beterschap.  

    03-05-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 mei Tulpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Elke fotograaf weet dat, als je een onderwerp fotografeert uit een niet voor de hand liggende of afwijkende positie, er vaak opvallende en interessante beelden te voorschijn komen. Naar originele standpunten zijn we dan ook konstant op zoek. Vogelperspectief, kikkerperspectief… er zijn al wat namen bedacht voor enkele typische voorbeelden. Ik ben er zelf ook niet vies van, als ik het nodig vind, even plat op de buik te gaan om iets van uit een laag standpunt te fotograferen, maar vandaag was dat niet eens nodig. Ik hoefde niet naar beneden, mijn onderwerp was naar boven gekomen. De tulpen die het kerkplein sieren vóór het OC op het kerkplein in onze gemeente staan in een meterhoge bloembak en een simpele knieval volstond om een prachtige lucht op de achtergrond te zetten.

    02-05-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 mei Aquarelleke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is met het fotograferen van andermans werken een beetje hetzelfde als met het coveren van muziek. Als je het doet, doe het dan op een creatieve manier en anders laat je de eer aan de oorspronkelijke artiest. “With a little help from my friends” werd een heel ander nummer toen Joe Cocker er zijn tanden in zette, dit zonder te willen suggereren dat de oorspronkelijke versie van the Beatles minderwaardig was. Met beeldhouwwerken en schilderijen heb ik ook zo iets, daar blijf je van af… tenzij…
    In dit geval zit de vork net iets anders aan de steel. In oktober van vorig jaar plaatste ik een herfstfoto op mijn toenmalige blog en Gust, een medelid van onze fotoclub, niet alleen fotograaf maar ook een begenadigde landschapsschilder, had daar zijn oog op laten vallen en had laten verstaan dat hij daar wel een aquarelleke van wilde maken. Natuurlijk vond ik dat dik in orde, ik voelde me zelfs een beetje vereerd. Nu kwam ik vandaag, niet helemaal toevallig, op een tentoonstelling ter gelegenheid van de week van de amateurkunsten – ik wist dat Gust daar exposeerde – en zag tot mijn grote verrassing dat het bewuste werk daar hing. Na een praatje was het mijn beurt om te vragen of hij het erg vond dat ik daar dan weer een foto van maakte. Dit is dus de foto van een schilderij van een foto, kunst in de derde generatie bij wijze van spreken. Of dat met een grote kaa dan wel met een kleine is laat ik in het midden.

    01-05-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    30-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 april Bloemeke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Snipverkouden… geen zin om het huis uit te gaan, de hele dag zo ongeveer niks gedaan. Maar minimaal één foto maken dat moest toch kunnen. Ik heb even beroep gedaan op al mijn puf om lekker ingeduffeld tot in de tuin te lopen. Nu hebben wij geen tuin in de klassieke zin van het woord, maar eerder een verwilderde achteruit waar de natuur wat mij betreft zijn gang mag gaan. Van groene vingers of enig tuinierplezier hoef je mij dus niet te verdenken. Het voordeel van zo’n wildernis achter je huis is dat er altijd wel een bloemetje, plantje, vlindertje, vogeltje of een insectje te verschalken is als je er even met de macrolens op uit trekt. Deze kleine schoonheid keek mij zo uitdagend aan dat ik niet anders kon dan toch maar even plat op de buik te gaan liggen. Met een flinke laurierhaag op zo'n 20 meter kreeg ik een redelijk aanvaardbare achtergrond en bij deze herhaal ik nog maar eens de stelling dat het niet altijd groots en spectaculair moet zijn. De naam van mijn onderwerp is mij voorlopig nog onbekend, maar misschien is er wel iemand die mij hieromtrent iets kan influisteren?... Voorlopig noem ik het maar bloemeke.   

    Later toegevoegd: Mijn oproep had succes blijkbaar. Chris broos hielp mij uit mijn onwetendheid. Dit is dus een paarse dovenetel. Merci Chris.   
       

    30-04-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    29-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 april Kater de voorste
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dan ben je een heel weekend van huis geweest en als je op maandag morgen enig teken van leven laat zien in huis zijn ze er weer, onze zwerfkatten. Meteen zitten ze met z’n tweeën door het raam naar binnen te loeren, met een verontwaardigde blik dit zegt: “ Waar waren jullie? Wij hebben honger he… “  Dan gaan we weer eens in de koelkast en Josee vindt altijd wel iets dat al dan niet bewust net iets te lang gelegen heeft en dan worden er weer twee poezenmagen gevuld. Het is geen goed idee verwilderde katten te voederen, wij weten het wel, maar eerlijk gezegd doe ik ook weinig moeite om Josee tegen te houden. Dit is een close up van “ die andere “, de mooiste lieten we eerder als eens zien, deze poes heeft als kitten waarschijnlijk ooit een klauw in zijn oog gehad, want zolang hij hier rondloopt heeft ie al dat rare rode oog. Maar dat belet ‘m niet altijd haantje de voorste te zijn… of moeten we hier zeggen kater de voorste?      

    29-04-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 april Carnaval Vénitien à Verdun
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een leuke avond en een korte nacht in Verdun, stond dan vandaag datgene op het programma waarvoor we eigenlijk naar hier gekomen waren. We fotografeerden de gemaskeerde figuren die in het kader van het Venitiaans carnaval in de stad rondliepen. Het begrip carnaval moet hier totaal anders geïnterpreteerd te worden dan wat er in onze contreien meestal wordt onder verstaan. Met het samba-gebeuren in Rio heeft het ook absoluut niets te maken. Hier praten we over stijlvol geklede, discreet optredende, waardige artiesten die zich maar al te graag lieten fotograferen door iedereen die achter een camera liep, en zo waren er nog al wat…
    We hadden geluk, puur toevallig hadden we de wagen geparkeerd in de buurt van de verkleedruimte voor de gekostumeerden, en een Franse collega-fotograaf gaf ons de nodige tips omtrent wat en waar alles te gebeuren stond, zo waren wij bij de eersten die zonder al te veel onnodige extra kijkers – noem het achtergrondrommel – onze plekjes konden uitkiezen en de onderwerpen waren nog vol goede wil om aan al onze wensen en aanwijzingen gevolg te geven. Deze jonge dame ( hoewel je natuurlijk nooit weet wie er achter dat masker zit ) vond het helemaal niet erg om alle gevraagde poses voor ons in te nemen.
           

    28-04-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 april Montfoucon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met de fotoclub hadden we een weekend naar Verdun gepland. Op zondag zouden wij portret- en straatfotos gaan maken van het Venetiaans carnaval, het fotograferen van gemaskerde en carnavalesk verklede figuranten die een totaal andere invulling geven aan het begrip carnaval als wat daar in onze lage landen meestal onder verstaan wordt. Vandaag, zaterdag was het voor de hand liggend dat we, omdat we nu eenmaal toch in de regio waren, eens een kijkje zouden gaan nemen op de slagvelden van wereldoorlog 1 en het mag gezegd, we waren allemaal behoorlijk onder de indruk. Slagvelden hebben we gezien en monumenten en herinneringen aan de verschrikkelijke strijd die hier gestreden is. Cijfers omtrent de dodentol lopen sterk uiteen en varieren tussen de 700.00 en de 2.000.000…  daar word je wel even stil van. Het dorpje Montfoucon telde voor de oorlog bijna 900 inwoners bijvoorbeeld en in 1918 was het helemaal met de grond gelijk gemaakt. In de streek zijn er tientallen van dergelijke “villages détruits”. Het Memorial van Montfoucon, opgericht om de Amerikaanse slachtoffers te gedenken die de strijd in het voordeel van de geallieerden hielpen kantelen, troont hoog boven het toenmalige strijdtoneel. We hebben alle 234 trappen beklommen met onze oude knoken en het uitzicht van daarboven is overweldigend, maar misschien nog meer onder de indruk waren we door de bewaard gebleven ruine van de platgeschoten en -gebombardeerde dorpskerk. Montfoucon is ondertussen een eind verderop weer heropgebouwd, maar deze plek wordt bewaard als herinnering aan de gruwel die oorlog heet.     

    27-04-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 april Herbie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Al loopt de kever nog zo snel, Pol met de camera, die vangt hem wel.
    Dit beest rende in een rotvaart dwars over de vloer van de pergola richting hof. Wat ie daar ging doen weet ik niet, twee meter verder op regende het… Ik heb ‘m gestopt door mijn hand vlak voor zijn neus te planten, toen ie van richting veranderde nog eens, daarna nog eens en toen bleef ie stil zitten. Ik had tijd zat om de macrolens op de camera te zetten, scherp te stellen en deze opname te maken. Daarna gaf ik hem een zetje en zette ie het weer op een lopen, terug naar waar ie vandaan kwam. Ik heb achteraf nog een beetje aan de foto geprutst in Photoshop, ik neem aan dat het niet te erg opvalt…
    J
      

    26-04-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 april Kasteel de Borrekens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Josee wilde graag mee gaan genieten van het mooie weer. In een van de vele gratis aan huis bezorgde boekskes had ze een artikel gezien waarin verschillende mooie wandelingen in onze streek werden voorgesteld. Wij kozen dus vandaag niet voor de fiets maar voor de wandelschoenen om er op uit te trekken. Met de wagen ben je in 10 minuutjes in Vorselaar en daar parkeerden we ‘m achter de kerk. De route die we hadden gekozen was inderdaad de moeite waard. Niet toevallig piepte mijn GPS enkele malen om mij er op te attenderen dat er nog een andere hobby was waaraan terloops ook even aandacht hoorde te worden besteed en het fototoestel heb ik ook enkele malen uit de rugzak moeten halen. Het kasteel de Borrekens, een van de meest indrukwekkende waterburchten van Vlaanderen was een van de onderwerpen waar ik mijn zinnen had op gezet. Jammer genoeg heb je er nergens een helemaal onbelemmerd zicht op, dus moest ik het maar doen met dit doorkijkje. In volle zomer, als het lover veel dichter is zal dit standpunt ook wel minder geschikt zijn maar vandaag vond ik het percentage kasteel dat door het groen komt piepen nog ruim voldoende.  

    25-04-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 april Fietspad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De biotoop waar in me vaak in beweeg is het Kempische fietsknooppuntennetwerk ( hoge woordwaarde in scrabble he J ). Geef me een zadel onder mijn achterste en een fietspad onder de wielen en dan hoor je me de rest van de dag niet meer klagen. Dat er dan regelmatig ook fiets-gerelateerde fotos voorbij komen mag geen verwondering baren. Vandaag was ik al vroeg op weg  want ik wilde een grote ronde rijden in wijzerzin van Lichtaart rond Postel en terug. Voor onderweg had ik enkele interessante punten ingegeven in de GPS en ik heb ze ook allemaal aangedaan. Om een mauw te passen aan het probleem van gisteren – geen ruimte in de fietstas voor extra lenzen – had ik deze keer de meest bruikbaar ingeschatte spullen in een foto-rugzak gestopt en achteraf gezien was dat ook niet zo’n goed idee. Fietsen met zo’n zware last op de rug vond ik alleszins minder prettig en als je stopt voor een foto heb je ook veel sneller je toestel uit de fietstas gehaald dan dat je eerst dat ding van je rug moet halen, een plaatsje er voor zoeken, dan openen, toestel er uit wringen… Grotere fietstassen kopen is iets waar ik aan moet gaan denken lijkt me.
    Deze foto is gemaakt tussen knooppunten 77 en 72, op de terugweg ergens tussen Postel en Dessel, in de buurt van geocache GC2QQC3. Ik weet dat er enkele collega cachers zijn die deze blog volgen, dus wil ik er nog bijvoegen dat ik ‘m gevonden heb, zij het na lang zoeken. Ik vind ‘m met een 2 op een schaal van 5 qua moeilijkheidsgraad schromelijk ondergewaardeerd trouwens. Het kan ook zijn dat ik een tijdelijke aanval van acute cacheblindheid had natuurlijk…
    Voor alle duidelijkheid wil ik ook nog even vertellen dat het fietspad de netjes geasfalteerde linker strook is.
           

    24-04-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 april Reiger
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tja, da’s wel balen natuurlijk. Dan ben je rustig aan het fietsen en dan zie je, net te laat, dat er naast je een reiger in de gracht zit. Zelfs al trek je de rem nog zo snel dicht… je bent er voorbij helaas. Maar, hij blijft zitten!!! Je bent wel aan de verkeerde kant nu want je kijkt recht in de zon. Dus beslis je om rechtsomkeer te maken, hem opnieuw voorbij te rijden en maar hopen dat ie ook nu blijft zitten. Dat doet ie ook. Pas dan denk je er aan dat je de 17 – 70 op de camera hebt zitten en niet de 300… die heb je ook niet bij, geen plaats genoeg in de fietstas. Maar goed, je stelt vlug enkele parameters in: sluitertijdvoorkeuze 1/500 zal wel kort genoeg zijn zeker, of neen 1/800 lijkt me toch veiliger, burst-mode, spotmeting, AI servo en je sluipt voorzichtig richting onderwerp. Op het moment dat je bijna op een afstand gekomen bent waarop je met de 70 mm wijd open, een redelijke kans hebt op een goed shot, vindt ie het welletjes en hij vliegt op. Hij maakt een volledige 360° korte vlucht en landt 100 meter verder weer tegen de zon in. Het spelletje herhaalt zich, ikke weer bijna er bij, hij opvliegen, komt weer voorlangs op zo’n 15 meter, maar deze keer heb ik hem in het vizier en kan ik de meetrektechniek uit mijn fietsescapades toepassen terwijl de Eos in een machinegeweertempo beelden schiet. Ik ben niet ontevreden met de enkele aanvaardbare opnames die ik uit de serie kon selecteren, maar ik vraag me toch af hoe mooi het zou geweest zijn met die 300 er op.        

    23-04-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 april Into the light
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Josee is het ganse weekend in de weer geweest achter het podium bij de dans-show van Balance Health Center. Gisteravond was ze vrij van dienst en zijn we samen naar de slotvoorstelling gaan zien. Daar wilde ik vandaag  graag alsnog een foto van tonen. Ik heb het geheugenkaartje pas deze middag in de computer geladen namelijk en er waren enkele shots bij die ik zeker de moeite waard vond. Dansen is niet echt mijn ding, maar achteraf bekeken was ik toch behoorlijk onder de indruk van wat de dansers presteerden, een erg hoog niveau voor deze pure amateurs. Uiteraard had ik de camera mee de zaal in genomen. Flitsen was verboden zodat ik het met de podiumverlichting moest doen en dat bezorgde me eerlijk gezegd meer problemen dan me lief was. Gelukkig heb ik alles in raw gefotografeerd zodat ik vandaag in de raw convertor van Photoshop de belichting en de kleuren terug in min of meer aanvaardbare banen kon leiden. Onder andere deze scene sprak me erg aan. De manier waarop de dansers hier naar het licht reiken maakte de keuze van de titel voor de foto erg gemakkelijk: “Into the light”… licht, daar doet de fotograaf het voor toch?

    22-04-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    21-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 april Wandelschoenen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik vrees dat ik binnenkort zal moeten afscheid nemen van mijn wandelschoenen. Jaaaaren geleden kocht ik ze in Schlanders in Süd Tirol, ons favoriete bergwandelgebied. Onverslijtbaar werd mij verteld, en dat bleek ook. Als die konden spreken… Echte globetrotters zijn het, en ik moest altijd maar mee. Ze brachten me in Afrikaanse oerwouden, Californische woestijnen, over Alpenpassen, Rocky Mountains, vulkanische eilanden, alle mogelijke en onmogelijke al dan niet bewegwijzerde korte- en lange afstand-wandelpaden en het aantal kilometers dat ze op de teller hebben kan ik bij benadering niet inschatten. Wat ik wel weet is dat ik voor de rest van mijn leven op luxevakantie zou kunnen indien ik voor elke stap die ik er mee gedaan heb één eurocent zou krijgen.  En nu zijn ze versleten, ze zitten nog altijd goed weliswaar, maar het profiel onder de zolen is zo erg afgesleten dat er niet voldoende grip meer is op steile bergpaden en grindwegen. De volgende keer dat we in Süd Tirol zijn zal ik eens in dezelfde winkel gaan kijken of ze dat zelfde merk nog hebben.   
    Tenslotte wil ik toch ook nog even vertellen dat het maar goed is dat dit geen geur-fotografie is…
    J

    21-04-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 april Vlinder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met zulk mooi weer kunnen ze mij niet binnen houden. Josee was al van deze morgen in Herentals voor de dansvoorstellingen en dan rest er mij niks anders dan maar het bos in te trekken met mijn GPS en mijn fototoestel. Er zijn ergere dingen in de wereld. Als dat zo doorgaat zal ik binnenkort weer wat vaker de macrolens moeten meenemen want het begint nu toch echt behoorlijk te wriemelen, te gonzen en te zoemen in de natuur. Ik kon zelfs al een vlinder verschalken, een dagpauwoog, mijn eerste dit jaar. Ik heb hem gefotografeerd met de 300 mm vol open uit de losse hand, en daarmee rekening houdend ben ik best tevreden over de scherpte.

    20-04-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs