Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    22-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 april Into the light
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Josee is het ganse weekend in de weer geweest achter het podium bij de dans-show van Balance Health Center. Gisteravond was ze vrij van dienst en zijn we samen naar de slotvoorstelling gaan zien. Daar wilde ik vandaag  graag alsnog een foto van tonen. Ik heb het geheugenkaartje pas deze middag in de computer geladen namelijk en er waren enkele shots bij die ik zeker de moeite waard vond. Dansen is niet echt mijn ding, maar achteraf bekeken was ik toch behoorlijk onder de indruk van wat de dansers presteerden, een erg hoog niveau voor deze pure amateurs. Uiteraard had ik de camera mee de zaal in genomen. Flitsen was verboden zodat ik het met de podiumverlichting moest doen en dat bezorgde me eerlijk gezegd meer problemen dan me lief was. Gelukkig heb ik alles in raw gefotografeerd zodat ik vandaag in de raw convertor van Photoshop de belichting en de kleuren terug in min of meer aanvaardbare banen kon leiden. Onder andere deze scene sprak me erg aan. De manier waarop de dansers hier naar het licht reiken maakte de keuze van de titel voor de foto erg gemakkelijk: “Into the light”… licht, daar doet de fotograaf het voor toch?

    22-04-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    21-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 april Wandelschoenen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik vrees dat ik binnenkort zal moeten afscheid nemen van mijn wandelschoenen. Jaaaaren geleden kocht ik ze in Schlanders in Süd Tirol, ons favoriete bergwandelgebied. Onverslijtbaar werd mij verteld, en dat bleek ook. Als die konden spreken… Echte globetrotters zijn het, en ik moest altijd maar mee. Ze brachten me in Afrikaanse oerwouden, Californische woestijnen, over Alpenpassen, Rocky Mountains, vulkanische eilanden, alle mogelijke en onmogelijke al dan niet bewegwijzerde korte- en lange afstand-wandelpaden en het aantal kilometers dat ze op de teller hebben kan ik bij benadering niet inschatten. Wat ik wel weet is dat ik voor de rest van mijn leven op luxevakantie zou kunnen indien ik voor elke stap die ik er mee gedaan heb één eurocent zou krijgen.  En nu zijn ze versleten, ze zitten nog altijd goed weliswaar, maar het profiel onder de zolen is zo erg afgesleten dat er niet voldoende grip meer is op steile bergpaden en grindwegen. De volgende keer dat we in Süd Tirol zijn zal ik eens in dezelfde winkel gaan kijken of ze dat zelfde merk nog hebben.   
    Tenslotte wil ik toch ook nog even vertellen dat het maar goed is dat dit geen geur-fotografie is…
    J

    21-04-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 april Vlinder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met zulk mooi weer kunnen ze mij niet binnen houden. Josee was al van deze morgen in Herentals voor de dansvoorstellingen en dan rest er mij niks anders dan maar het bos in te trekken met mijn GPS en mijn fototoestel. Er zijn ergere dingen in de wereld. Als dat zo doorgaat zal ik binnenkort weer wat vaker de macrolens moeten meenemen want het begint nu toch echt behoorlijk te wriemelen, te gonzen en te zoemen in de natuur. Ik kon zelfs al een vlinder verschalken, een dagpauwoog, mijn eerste dit jaar. Ik heb hem gefotografeerd met de 300 mm vol open uit de losse hand, en daarmee rekening houdend ben ik best tevreden over de scherpte.

    20-04-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 april Peperkoeken huisje.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben jarenlang erg goed bevriend geweest met Charel Van Herck, commandant Van Herck voor de buitenwereld. Hij woonde samen met zijn Paula in een charmant huisje een eind buiten Turnhout, wij noemden het altijd het peperkoeken huisje. Charel was wel wat ouder dan wij maar van geest was ie verrassend jong, we schreven samen teksten, broedden op ideeen voor muzikale producties, dronken, hadden veel plezier en op een bepaald moment verhuisde hij naar een statige woning in het gerenoveerde begijnhof. We verloren elkaar een beetje uit het oog en ondertussen is hij al een tijdje overleden helaas.
    Toen ik vandaag, mijn GPS volgend, bij een geocache aangefietst kwam, komend van uit de andere kant als ik vroeger zo vaak deed, zag ik ineens totaal onverwacht: het peperkoeken huisje !!! Ja dan komen de herinneringen massaal op je afgestormd. We hebben deze locatie zelfs ooit nog gebruikt voor de hoesfoto van een plaat. Het huisje is ondertussen een heel huis geworden, ik heb deze positie gekozen om het te fotograferen omdat het zo nog het meeste lijkt op wat ik mij herinner, aan de andere kant hebben de nieuwe eigenaars er namelijk een modern gedeelte aan vast gebouwd. Zonde, blij dat ik dat uit de foto kon houden.

    19-04-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 april Fietsstalling.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik fietste vanmiddag achter langs het station van Turnhout, als locatie misschien niet de meest spectaculaire plek om fotos te schieten, maar er ging net een trein vertrekken en ik zat te denken aan een lange sluitertijd om de beweging vast te leggen als ie voorbij zou komen. Terwijl ik wat ronddrentelde, zoekend naar een object om de camera op te leggen – ik had voor één keer eens geen statief bij – viel mijn oog op al die rode fietszadels in de fietsstalling. Eerst maakte ik nog de bedenking dat er toch best nog wel veel mensen zijn die met de fiets naar het station komen, maar al snel won de nieuwsgierigheid het. Toen ik dichterbij ging kijken bleek dat het gewoon rode hoesjes waren die allemaal de boodschap “ Start to fitness”, gevolgd door een adres, meedroegen, een nieuwe vorm van reclame blijkbaar. Op deze manier wordt de doelgroep wel erg efficient bereikt natuurlijk. Die trein met beweging fotografeer ik later wel weer eens als ik wél een statief bij heb en voor vandaag vond ik dit plots ook de moeite waard.

    18-04-2013 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 april Breakdance.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Pieter zit op breakdance. Met deze korte zin probeerden de kleinkids ons een tijdje geleden uit te leggen dat Pieter wekelijks naar een dansinstituut gaat waar hij anderhalf uur les krijgt in iets wat ze tegenwoordig dansen noemen. Dat die vorm van lichaamsbeweging meestal ook vergezeld gaat van iets wat ze muziek noemen, maar dat er volgens mij in de verste verte niks mee te maken heeft, had ik al gevreesd. Maar goed, ik hoef hier niet te vertellen dat ik geen fervente fan ben van het genre, integendeel, misschien word ik wel een oude zak. In de sixties vond ik ook dat mijn ouwelui er niks van begrepen trouwens, de parallel is gauw getrokken…
    Vandaag zijn we eens zo’n les gaan bekijken en het moet gezegd, of je het nu beschouwt als kunstvorm of als sportprestatie, in beide gevallen moet je toch respect hebben voor de prestaties van de jongeren die zich er aan begeven. Er wordt eerst serieus opgewarmd en dan komen er oefeningen voorbij – om in stijl te blijven moet ik die eigenlijk moves ( spreek uit: “moefz” ) noemen – waar de gemiddelde turner bij zijn grondoefening nauwelijks aan toe komt. Het enthousiasme en de inzet waarmee de dansers die onder de knie proberen te krijgen verdient bewondering. Sterker nog, ik was onder de indruk en zelfs gecharmeerd door de vrije oefeningen nadien. Als ze daar nu ook nog eens muziek die naam waardig bij wilden spelen….
             

    17-04-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 april Ad en Lenie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het leek er even op dat ik de cache die verborgen zat aan de Visbeek in Turnhout nooit zou vinden, maar net toen de moed me in de schoenen begon te zinken stopte er een wagen met Nederlandse nummerplaat. Ik had het gezien bij de eerste oogopslag: dit zijn ook geocachers. En inderdaad, als de nood het hoogst is, is de redding nabij, zegt het spreekwoord, na een korte kennismaking toonde de vrouwelijke helft van het koppel al heel snel dat ze minder last had van tijdelijke cache-blindheid dan ik. Het gevonden kleinood werd gelogd en omdat zij net als ikzelf plannen hadden om de rest van de daar in de buurt verstopte serie te gaan zoeken besloten we samen verder te trekken. Ik deed de fiets op slot, maakte hem vast aan een flinke paal en de rest van de tocht verliep te voet. Ad en Lenie – zo bleken ze te heten – waren aangenaam gezelschap en al babbelend over koetjes en kalfjes en over al dan niet gemeenschappelijke hobbies was het prettig wandelen. Toen het, bij de tweede uit de reeks, alweer Lenie was die ons mannen mooi te kijk zette en de buit te voorschijn toverde, bekroop me onwillekeurig toch een zeker gevoel van respect voor Nederlandse geocachende dames J. Gelukkig heb ik tijdens de rest van de tocht ook mijn deel van de succesjes kunnen scoren zodat onze internationale samenwerking uiteindelijk leidde tot een 100% resultaat. Een snelle foto hoorde er ook nog bij vond ik en toen namen we afscheid. Sympatieke mensen die ik ergens te velde graag nog eens tegen kom.       

    16-04-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 april Roos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De rozen die we vorige vrijdag gekocht hebben blijven zorgen voor sfeer en een deel van het lentegevoel in huis. Ik kan het niet laten elke keer ik er voorbij kom ze langs alle kanten te bestuderen met plannen voor de ideale foto in het achterhoofd. Deze namiddag heb ik nog eens geprobeerd er iets moois mee te doen. Als ik ze van boven uit bekeek had ik altijd wel iets in beeld wat ik daar liever niet zag. Nu weet ik wel hoe ik ongewenste onderdelen van een foto moet weg-fotoshoppen, maar ik wilde voor de eerlijke recht voor de raapse manier gaan: het moest goed zijn zonder de trukkendoos open te trekken. Ik koos voor een stuk blauw papier als achtergrond, die kleur vond ik namelijk goed kontrasteren bij de oranje rozen. Een gaatje in het midden om het steeltje er door te steken, steeltje terug in het vaasje, vaasje in een lege bloempot zo dat het blad papier mooi horizontaal op de rand rust, fototoestel op statief, scherpstellen op de roos, groot diafragma zo dat de bladeren al flink in de onscherpte zitten en alle aandacht naar de bloem zelf gaat, “klik” van pal er boven. Klaar.         

    15-04-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 april Wandeling op het vliegveld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het duurde nog best lang, maar uiteindelijk werd het in de namiddag dan toch de zonnige lentedag die Frank en Sabine ons beloofd hadden. We hebben dan ook de wandelschoenen aangetrokken en hebben een pittige tocht ondernomen in het vennen en bosgebied ten noorden van Turnhout.
    Groot was onze verwondering toen wij plots zonder enige afsluiting of prikkeldraad of wat dan ook andere hindernis gezien te hebben plots over een van de taxi-banen van het oud navo vliegveld in Weelde liepen. Wij hadden gewoon de aanwijzingen van de GPS gevolgd op zoek naar een Geocache en ineens was het geen bospaadje meer waar we over liepen maar vijfdubbel breed beton. Nadat we nog een hele kolonie zweefvlieg-enthousiastelingen hadden gepasseerd, liepen wij, ook nu weer zonder afsluiting, over een fietspad en een zandweg recht naar ons doel.
            

    14-04-2013 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 april Lente in de kattenwereld.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het lijkt er op dat de lentekriebels ook hebben toegeslaan bij de twee enige overblijvende exemplaren van de wilde kattenpopulatie waar wij een tijdlang mee te maken hadden. Deze twee hangen nog regelmatig rond in onze tuin en nu de temperatuur eindelijk een beetje voorjaarswaarden begint aan te nemen en het zonnetje zich al eens van haar vriendelijkste kant laat zien vertonen ze alleszins een zeker flirterig gedrag. Nu ben ik natuurlijk geen expert in kattenflirtologie maar de manier waarop ze de hele dag langs mekaar op lopen te schuren, de staarten verstrengelen en kopstootjes geven laat mij toch vermoeden dat er meer aan de hand is dan zo maar een puur collegiale samenwerking om eten te schooien. Ik heb er trouwens geen idee van of het een kattin en een kater zijn, dan wel twee kattinnen of godbetert, twee katers… of er hier sprake is van heterosexueel dan wel homosexueel gedrag – benieuwd trouwens wat monseigneur Léonard over katten-homosexualiteit denkt, die zal zich daar toch ook wel mee willen bemoeien neem ik aan? – maar dat de lente hier iets mee te maken heeft, daar ben ik wel van overtuigd.   

    13-04-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 april Rozen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben wat bloemekes in huis gehaald, sierrozen om morgen de tafel te versieren als we met de vrienden enkele weken te vroeg mijn verjaardag al gaan vieren. Voorlopig heeft Josee ze voor het raam gezet en ik vond dat ik maar eens iets moest doen met die schoonheden en de spiegeling ervan in het glas. Het mooiste leek het me als ik zou wachten tot het buiten donker was. Zo gezegd zo gedaan, maar na talloze experimenten met en zonder flash, met binnenverlichting aan of uit, met hele lange sluitertijd of zelfs een reeksje van drie verschillende belichtingen voor een HDR bewerking raakte ik er niet uit. Uiteindelijk koos ik voor één enkel klein spotje vlak naast de camera als lichtbron en na nog enig gestoei met Photoshop en Nik software kan ik leven met dit resultaat.    

    12-04-2013 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    11-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 april Splash...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben vandaag weer met water aan het smossen geweest. Het idee kreeg ik eigenlijk toen ik mezelf een wijntje in schonk en bedacht dat ik ook maar eens moest gaan experimenteren met de mogelijkheden die het kolken van uitgegoten vloeistof in een glas kan opleveren.  Het is niet origineel, ik weet het wel, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het niet mag proberen he. Het plan was om de beweging met een erg korte sluitertijd te bevriezen en zo veel mogelijk fotos te schieten in burst mode. Om dat in de praktijk te brengen ben ik uiteraard niet met wijn gaan werken, die vind ik veel te lekker om te verkwisten. Josee wist dat we uit de schooltijd van de kinderen ergens nog diverse kleurtjes ecoline hadden weggeborgen en enkele druppeltjes van de diverse tinten in steeds weer nieuwe flessen water leverden voldoende spul om leuke plaatjes te schieten. Dit is de keuze die ik maakte uit de blauwe reeks, andere kleurtjes zal ik op mijn facebookpagina zetten. Voor de liefhebbers van cijfertjes: sluitertijd 1/1000, Iso 200 en f 3,2 .     

    11-04-2013 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 april Katjes.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Driewerf hoera… Fietsend onderweg van de Zegge richting Cafe Den Thys aan het Kempens Kanaal zag ik ter hoogte van de Molen in het Veld de gele pracht aan de overkant van de weg. Nu geloof ik het echt. Het wordt lente. Ik heb katjes gefotografeerd!!!  
    Voor de aardigheid ben ik meteen gaan kijken in mijn blog van vorig jaar – wilgenkatjes fotograferen is iets wat de rechtgeaarde natuurfotograaf ieder jaar hoort te doen vind ik – en toen was het op 19 maart al raak. We lopen dit jaar dus zo’n drie weken achter. Maar als ik de vergelijking met vorig jaar even mag aanhouden dan herinner ik me maar al te goed dat we toen na een schitterende erg vroege  lente een minder fraai vervolg kregen. Mag het dit jaar dan omgekeerd zijn? Het slechte weer hebben we wel voldoende gehad dacht ik, mogen we dan nu voortaan op enige kompensatie vanwege de natuur rekenen en hopen dat de weergoden, tot allerheiligen of zo, zich alleen maar langs hun goede kant laten zien?
        

    10-04-2013 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 april Konijntje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toen ik bijna struikelde over dit konijntje ergens in Retie op een plek waar in geen kilometer in de verre omtrek een huis te bekennen was ging ik me vragen stellen omtrent de mogelijkheid dat ik hier te maken had met een tot nu toe onbekende soort wild konijn ofwel met een van huis weg gelopen tam exemplaar dat in de vrije natuur voorlopig overleeft. Als het beestje zo stil blijft zitten telkens er gevaar opdaagt, vrees ik dat de escapade niet zo lang meer zal duren, er komen vroeg of laat wel eens lieden voorbij die met andere dingen schieten dan deze hobbyfotograaf en als die alsnog er niet in zouden slagen hem/haar af te knallen dan zijn er nog de vossen, roofvogels en andere valstrikken van het leven in het wild. Ren konijntje, ren…   

    09-04-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 april Waterdruppels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Facebook-vriend Frans Petrij maakte ons enkele dagen geleden attent op een YouTube-tutorial waarin haarfijn werd uitgelegd hoe je met weinig middelen vrij eenvoudig waterdruppels kunt fotograferen. Voor de geïnteresseerden: hier is het adres http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fwExpFDUC9Y . Uiteraard wilde ik dat graag even uittesten en nadat ik deze morgen mijn krantje had gelezen, mijn bezoekjes had afgelegd, mijn dagelijkse cache gevangen en al enige inkopen had gedaan voor het feestje dat we aanstaande zaterdag gaan organiseren, ben ik met de druppeltjes aan de slag gegaan. En warempel, als je eenmaal de goede timing te pakken hebt is het niet eens zo moeilijk. Ik heb wel vijftig mooie druppels, dubbele druppels of zoals hier, driedubbele druppels kunnen vangen.

    08-04-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 april Jong leven.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In het hobby-boerenbedrijf van schoonzoon Koen is er dezer dagen een explosie van jong leven. Het aandeel van kleinzoon Nicolas daarin is niet gering, want die doet ijverig mee in de beleving van de gang van zaken in de thuis-boerderij. De geiten en de schapen vallen onder zijn verantwoordelijkheid bij wijze van spreken. In de schapenpopulatie hebben de ooien allemaal al gelammerd, ik meen dat er ondertussen elf lammetjes rondhuppelen in de wei en nu was de eerste van de twee geiten aan de beurt om voor nakomelingschap te zorgen. Het werd een drieling en als pake Pol op bezoek komt dan wil die daar meer dan graag een foto van maken. Het was nog niet zo gemakkelijk om mama geit even uit haar beschermende positie weg te halen voor de foto, maar boer Nicolas wist precies hoe hij het moest aanpakken om de kleintjes in optima forma voor de camera te brengen. Pake Pol houdt ook van jong leven en hij laat zich op deze manier er heel graag van overtuigen dat het misschien nu toch echt wel lente wordt.

    07-04-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 april Boomklimmen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Josee verklaarde mij stapelgek, maar dat is niks nieuws, dat doet ze wel vaker, zeer onterecht trouwens. De kleinkinderen die ook mee op uitstap waren stonden doodsangsten uit, bang als ze waren hun opa voor altijd te verliezen. Maar ik voelde me weer 14 toen ik achter deze geocache aanging en merkte dat ze hem hoog in een boom hadden verstopt. Hoogtevrees heb ik nooit gekend en de GC3DB59 moest en zou ik uit zijn schuilplaats halen. Uit een fijne onbezorgde jeugd in Peer, waar we een grote tuin hadden herinner ik mij nog zeer goed hoe ik tot in de top van elke fruitboom klom om de laatste appel, peer, pruim of kers er af te halen. In die tijd was laagstamteelt nog niet zo algemeen en de klimtechniek die ik toen ontwikkeld heb zou me vandaag ook wel tot de gewenste hoogte brengen…. dacht ik… De kombinatie van een oplopend aantal levensjaren met een uit de hand lopend overgewicht bleek voor meer problemen te zorgen dan ik verwacht had.
    Uiteindelijk heb ik ‘m toch te pakken gekregen terwijl Josee veilig op de grond bleef om fotos te maken. ( Altijd handig als je recente opnames bij de hand hebt in een overlijdensbericht
    J ) Ik ben zelfs een tweede maal naar boven gemoeten omdat ik de eerste keer vergeten had een pen mee te nemen om mijn naam op het logrolletje te schrijven, en toen dat dan, op de onderste tak, gebeurd was, moest ik het doosje ook nog op dezelfde plaats gaan terugsteken, zoals het een plichtsbewuste geocacher betaamt.

    06-04-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    05-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 april Spannend.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben in de woonkamer een soort zitkuil en als de kids komen logeren is dat vaak het centrum van activiteit. Ze kunnen er TV kijken, ravotten en de grootst mogelijke wanorde creëren zonder de gang van zaken voor de overige bewoners al te ingrijpend te bemoeilijken. De twee jongsten zijn naar een spannende film aan het kijken terwijl een halve verdieping hoger de twee oudste meiden naar muziek aan het luisteren en het dansen zijn. Daar beneden hebben ze slechts één hoofdtelefoonaansluiting… Pieter wil wel meeluisteren met zijn kleine zus die eerst was om dat ding op haar hoofd te zetten, maar hij wil tezelfdertijd toch ook niks missen van wat er op het scherm gebeurt. Zij heeft inmiddels wel in de gaten dat ik de camera weer eens op hen richt.

    05-04-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 april Twee meisjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De verzameling fotos die geschikt zijn om in het jaarlijkse kleinkinderen-album te komen groeit snel aan tijdens elke vakantieperiode. We proberen zo veel mogelijk dingen samen te doen met de kids telkens ze enkele dagen komen logeren en natuurlijk is de camera nooit ver weg dan. Vandaag was het de beurt aan de twee oudste meiden om te poseren en dat doen ze ondertussen met de routine die je normaal gesproken alleen maar van volleerde fotomodellen verwacht. Bij elke fotogenieke plaats die we aandeden hadden ze zelf de meest onverwachte voorstellen omtrent hoe ze hier op de foto wilden… Thuisgekomen wilden ze ook graag het bewerken in Photoshop meemaken en bekommentariëren en uiteindelijk hebben ze uit de vele mogelijkheden ook zelf voor deze opname gekozen.    

    04-04-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 april Vakantieplezier.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vakantietijd is synoniem van kindervreugdetijd in huize Pol en Josee. De kleinkids komen enkele dagen logeren. De vier uit Wuustwezel kwamen deze middag al en vanavond kwamen daar de twee uit Herentals ook nog eens bij… dolle pret !!! Het is weliswaar nog altijd geen lekker lenteweer maar dat verhinderde ons toch niet om naar het park van Turnhout te trekken om samen van de buitenlucht te genieten. De kids zijn al even verslingerd op GPS-gerelateerde zoektochten als pake Pol en ze hebben zich helemaal kunnen uitleven. Een mooie kind-vriendelijke multi-cache heeft ons toch wel anderhalf uur bezig gehouden en toen de twee jongens daarna een wedstrijdje verspringen begonnen en er, als spektakelverhogende locatie, een gracht voor uitkozen, kroop ik natuurlijk achter mijn camera. Ik geef het eerlijk toe, ik heb zelfs even stiekem gehoopt dat ze er eens in zouden vallen, maar dat pleziertje hebben ze me niet gegund…  

    03-04-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs