Inhoud blog
  • 05 januari Tot ziens
  • 04 januari Graffiti in Mol
  • 03 januari Feestverlichting Lommel
  • 02 januari Sneeuwmannen
  • 01 januari Wandeling.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • Onderweg no Polien
  • geocaching
  • Photography by Alex Leys
  • Fietsroutes
  • Fotoclub Visueel
  • Pol Schrijvers, mijn Facebook pagina
  • Mijn nieuwe blog op Seniorennet
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Pols Fotoblog
    een vervolg op Polsfotodagboek, klik op de foto voor een groter formaat.
    Helaas is het op het ogenblik nog steeds onmogelijk te reageren op deze blog. Ondanks diverse pogingen om dit probleem te melden bij de webmaster is er voorlopig nog geen antwoord of verbetering. Frustratie troef. Ik denk er aan een nieuw platform te zoeken om mijn dagelijkse ei kwijt te kunnen. Een e-mail sturen kan gelukkig nog wel.
    16-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 december Kerstfeest in Hoevezavel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er was vandaag uitzonderlijk geen activiteit gepland voor de kerstman in Aarschot. Dat kwam goed uit want zo kon ik naar het kerstfeest dat vandaag georganiseerd werd voor de bewoners van Hoevezavel in Lommel. We zijn daar tenslotte het hele jaar vrijwilligers en alle oudjes verrassen door de "echte" kerstman zijn intrede te laten maken vond ik wel een fijn plan. Mijn fotomaatje Alex, die ook altijd present is als de jaarlijkse fotosessies doorgaan in het tehuis, had ik een tip gegeven en meer had die niet nodig om ook naar het feest te komen. Voor een enkele keer is dit een foto die ik (of het vrouwke) niet zelf gemaakt heb, maar aan Alex is dit wel toevertrouwd...
    Er waren zoals je ziet wel eens bewoners die twijfelden aan de authenticiteit van de kerstman en die wilden controleren of de baard van de kerstman wel echt was. Alle twijfels werden door een trektest weg genomen en de fotograaf was alert genoeg om het moment vast te leggen.

    16-12-2022 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 december Repetitie - Het Kantelmoment
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    We repeteerden nog eens in het seniorenhome Demerhof. In de Pieter is het te koud zo zonder dure verwarming en in het CC Het Gasthuis konden we niet terecht.
    Misschien zou de foto van gisteren bij sommigen de indruk gewekt kunnen hebben dat de repetities er in bestaan de elfen zo leuk mogelijk bezig te houden... niks is minder waar. Er wordt echt wel doelgericht gewerkt aan het optimaliseren van zowel de zangpartijen, de dansjes, de choreografieën, de dialogen... Dit beeld zou je het kantelmoment uit het verhaal kunnen noemen. Nadat ze erg triest waren omdat de boze Flocona alle pakjes voor de mensen had laten verdwijnen, smeden Elza en de elfen een strijdplan om samen een oplossing te vinden en uiteindelijk alles weer te herstellen. 

    15-12-2022 om 23:47 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 december De jongste elfen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was een behoorlijk drukke dag vandaag. Al om kwart over 10 kwamen de eerste klasjes naar het huis van de Kerstman, in de loop van de namiddag kregen we dan de shoppende bewoners van de regio op bezoek en naarmate het later werd kwamen er ook steeds meer papa's en mama's met hun kroost voor een foto. Vanavond was er dan weer een repetitie voor de kerstmusical en daar heb ik deze foto uit geselecteerd. Van de allerjongste elfen kunnen we niet verwachten dat ze in elk liedje of dansje mee doen. Terwijl die, iets moeilijkere, nummers gerepeteerd werden mochten ze zich naar believen bezig houden. Daar waren natuurlijk leuke beelden te schieten. Hier koos ik voor zwart wit.

    14-12-2022 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 december 20h00, centrum Aarschot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het zal wel niemand verbazen: we waren vandaag weer in Aarschot. Ik had me al langer voorgenomen eens wat avondfoto's te maken op de markt omdat daar toch wel de nodige feestverlichting, -versiering en behoorlijk wat activiteit was. Vanavond rond acht uur, voor we naar huis reden, ben ik even met camera en statief van de parking Demervallei langs de grote doorgang naar de markt gewandeld. 
    Was het omdat de halve finale (godbetert Argentinië-Kroatië) van het WK op TV was?... Het was er helemaal doods. Ik heb enkele lange sluitertijd foto's gescoord maar de draaiende zwiermolen bvb. die ik in gedachten had om wat beweging in mijn foto's te brengen was er echt niet meer bij. 
    Als je de markt oploopt vanaf de parking is dit misschien wel het meest rake beeld om de sfeer te schetsen. ik zal morgen nog wel enkele andere beelden op facebook zetten, maar verwacht absoluut geen mensen, beweging of bedrijvigheid he...     

    13-12-2022 om 23:42 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 december Friskes vanmorgen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zeer tegen mijn gewoonte was ik deze morgen een beetje bijtijds uit bed gesukkeld. Het was wel al iets over negenen maar de zon had de restanten van wat ooit onze wilde bloemenweide was nog niet kunnen beschijnen en de zeer zichtbare tekenen van een strengkoude nacht waren zelfs voor mijn slaapogen meer dan opvallend. Na enkele verder wakker makende koffies vond ik het een goed idee om de macrolens op mijn toestel te zetten en wat vrieskou-foto's te gaan schieten. 
    Deze bloem had ik al eerder gefotografeerd als laatste overlever en zelfs na een toch wel pittige aanval van meneer winter staat ze nog altijd pal, respect!!! Zulke taaie overlever verdient ook vandaag weer een plaatsje op deze pagina's en binnenkort in mijn jaaralbum.  

    12-12-2022 om 23:29 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 december Het brugje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op deze winkelzondag was het best een drukke dag in het huis van de Kerstman in Aarschot. Toen onze kerstmantaak er op zat rond 18h en we nadien ook nog een hapje gegeten hadden gingen we weer door het steegje van de Th. de Beckerstraat naar de grote parking Demervallei. Voor je op de parking komt moet je eerst nog over een klein brugje. De kerstverlichting was er op zich al interessant genoeg om iets met symmetrie te doen en dan was er ook nog de verlichte cadeautjes-poort richting centrum. Ik kon er niet aan weerstaan. Het flinterdunne laagje restanten van enkele spaarzame eerste sneeuwvlokken op het brugje en de voorzichtige tekenen van vrieskou waren nog enkele extra porren om toch maar even de kleine Sony uit mijn jaszak te halen. 

    11-12-2022 om 23:34 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 december Het huis van de Kerstman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Kerstman en het Kerstvrouwke hebben weer hun intrek genomen in het huis van de Kerstman in Aarschot. Tot 26 december wordt dit het hoofdkwartier voor de verdeling van de kerstcadeautjes in de regio. De locale middenstand, met als front-line werkers Lilly en Annelore, hebben er weer voor gezorgd dat dit een prachtige thuisbasis is. Thuisfotograaf Dreeke wilde het fototoestel van de kerstman graag even hanteren om het Kerstkoppel ook een plaatsje te gunnen op de pagina's van deze blog.

    10-12-2022 om 23:44 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 december Kerstversiering
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Huize Pol en Josee is ondertussen helemaal in Kerst-format omgetoverd en 99% van de credits gaan daarvoor naar het vrouwke. Occasioneel mocht ik ook eens wat helpen maar dan alleen maar als er spierkracht of werktuigkunde gevraagd werd. Bij het ophangen van de grote slinger boven aan het raam langs de kant van de Kasterleesteenweg bvb. mocht ik ook mijn ding doen. 
    Het is wel grappig want net nu alles in Kerstsfeer versierd is zullen we de volgende weken nauwelijks thuis zijn, vanaf morgen duiken we weer in onze alter-ego's van Kerstman en Kerstvrouw in Aarschot.
    Het is niet omdat ik aan dit deel van de kerstversiering een klein beetje heb meegewerkt dat ik deze foto deel vandaag, het is eerder bedoeld als eerbetoon aan de noeste arbeid en de creativiteit van het Kerstvrouwke.  

    09-12-2022 om 23:46 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 december Kerstverlichting in Kasterlee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ja hoor, ook als het (lichtjes) vriest durft deze jongen er 's nachts wel eens op uit te trekken. Na de vergadering van de fotoclub ben ik nog even naar Kasterlee gereden om daar de kerstverlichting deze keer wél te fotograferen. De lichtreclames bij de Kroon en de Leeuw waren gedoofd zo rond 11 uur -de Kroon was sowieso gesloten- en een foto richting Retie leek me daarom leuker. Met de 16-35 op mijn toestel zag ik kans om ook de maan in de compositie mee te nemen en daarom heb ik mijn toestel dan ook iets naar boven gericht. De perspectiefwerking vind ik in dit geval niet eens zo verkeerd. Door de lange sluitertijd (30 sec.) krijgt de lucht dat gesluierde effect mee maar daardoor zijn er ook enkele delen, o.a. bij Electro Smets in de verte, net iets overbelicht. Misschien dat ik dit ooit nog eens moet opnieuw doen door er een HDR opname van te maken met drie verschillende belichtingen. Maar dat zet ik in mijn lijstje met op de lange baan geschoven projecten... 

    09-12-2022 om 11:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 december Repetitie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook op deze vrije woensdag avond werd er weer gerepeteerd voor de Kerstmusical. Vandaag hebben we meer specifiek gewerkt aan de het verbeteren van de dictie, de intonatie van de teksten, de mimiek, de gebaren... Naast zingen en dansen krijgen de meeste elfen immers ook enkele lijnen dialoog te zeggen.
    Geen dansjes dus en daarom hoefden we niet naar het CC of de Pieter te gaan. Ik de woonkamer van zus Lily was er voor dit soort oefeningen ruimte genoeg en het is er veel knusser en vooral... warmer! 
    Het werd een leuke en geslaagde repetitie en we zijn er zeker van de de acteerprestaties en baat bij zullen hebben. Dit beeld toont dat het er heel informeel aan toeging en voor sommige elfen zelfs erg relax. 

    07-12-2022 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 december Dressenstraat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het verschil met gisteren kon niet groter zijn... prachtig herfstweer vandaag. Ik heb dan ook een fikse wandeling gedaan, helemaal in mijn eentje trouwens, het vrouwke blijft immers maar bezig met de kerstversiering in huize Pol en Josee.
    Ik had daardoor alle tijd om regelmatig wat langere pauzes in te lassen en wat rond te fotograferen. De oogst was dan ook groot en de keuze was niet gemakkelijk om er één te selecteren voor deze pagina. 
    Een afwijkend of onverwacht standpunt is vaak een goed idee om je beelden interessanter te maken. Door de camera dicht bij de grond te houden in de buurt van de cantine van LRV de Kempenridders zag de Dressenstraat er heel anders uit. 

    06-12-2022 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 december Bloemekes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het wordt echt wel een dwangneurose, ik moet, wil en zal elke dag één foto maken en dan zijn er zo van die dagen... Deze morgen eerst met het vrouwke naar Turnhout om de laatste spuiten te gaan halen die haar weer een tijdje van die nekpijn zouden moeten verlossen, als je dan toch onderweg bent aansluitend winkelen en winkelen en winkelen, dan voetbal kijken, verlengingen, eten, weer voetbal kijken... en dan heb je nog niks gefotografeerd rond half elf. Ik ben nog naar Kasterlee gereden omdat ik gehoord had dat de Kerstverlichting er best okee was maar ik vond het niet meteen een foto waard, misschien dat ik nog wel eens terug ga als ik meer tijd kan besteden en me een beetje creatiever voel. Het vrouwke kwam toen te hulp met de suggestie nog maar eens iets uit onze woonkamer te fotograferen, meer bepaald een simpel droog-bloemeke dat al een maand op de tafel stond. Ze had zelfs een idee hoe het moest. Het vrouwke heeft vaak goede ideeën en ik heb dat dan ook maar precies zo gedaan.

    05-12-2022 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 december Pieten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We repeteerden weer voor onze Kerstmusical in Aarschot. Voor de eerste keer konden we terecht in de theaterzaal van het Cultureel Centrum en de elfen waren behoorlijk onder de indruk. De sfeer ging zelfs nog een stuk omhoog toen tijdens een pauze plots twee Pieten binnen kwamen gelopen met een zak snoep. Overmorgen is het natuurlijk de feestdag van Sinterklaas en die snuiters wilden natuurlijk bij mij, de Kerstman, komen solliciteren om nog wat langer in het land te mogen blijven. Hoewel ze helemaal niet zwart waren, zelfs niet roet, hebben ze alleszins goede punten gescoord bij de elfen... 

    04-12-2022 om 23:42 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 december Kerstversiering
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het vrouwke is begonnen met het aanbrengen van de Kerst- en eindejaarsversiering in huize Pol en Josee. Ze is daar ieder jaar wel enkele dagen mee bezig. Occasioneel wil ik ook wel eens meewerken als er iets elektrisch of technisch moet geregeld worden maar eigenlijk duldt ze geen inmenging in de versier-creativiteit.
    De oude kast, die we als aandenken uit haar ouderlijk huis in onze leefruimte een plaats gunden werd vandaag omgetoverd tot het toneel waarin vele engeltjes helpen de gepaste sfeer te creëren. Het vrouwke houdt van engeltjes... voel ik me aangesproken??? 

    03-12-2022 om 23:23 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 december Eindejaars verlichting
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De eindejaarsverlichting in het dorp is een jaarlijkse traditionele terugkomer op deze pagina's. Gisteren was ik eigenlijk van plan om na de vergadering even naar de rotonde te rijden om te proberen iets te scoren maar ik had ondertussen tijdens de verbroedering met Arfoc al enkele leuke beelden kunnen maken en ik ben dan maar recht naar huis gereden om naar Villa Sporza te gaan kijken. Uitstel is geen afstel... Vandaag ben ik er na Servië-Zwitserland met camera en statief aan de slag gegaan en ik heb enkele beelden meegebracht vanuit diverse standpunten. Ik ben echt wel een liefhebber van de sterretjes die er bij een kleine diafragmaopening rond een lichtbron verschijnen in een nachtfoto maar in dit geval heb ik toch even getwijfeld... is dit niet een klein beetje "over the top"? Ook het feit dat de kleurtemperatuur van die ene lamp behoorlijk vecht met de rest van de foto vond ik niet meteen een pluspunt maar na lang overleg met de jury (ik ben voorzitter en enig lid) heb ik toch voor dit plaatje gekozen.
    Voor de liefhebbers de exif gegevens: F 13 - 30 sec - Iso 125 met de 16-35 bij 25 mm op de 5D Mk4 

    02-12-2022 om 23:43 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 december Fotoclub
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We organiseren met onze fotoclub Visueel regelmatig een gemeenschappelijke vergadering met de Arendonkse collega's van Arfoc. Vandaag waren zij bij ons op bezoek. Het is de bedoeling dat 10 leden van elke club een foto tonen en dat die dan besproken wordt. Twintig werken kwamen dus voorbij vanavond. Toen de foto van ons clublid Bert op het bord kwam waren het voornamelijk de leden van Arfoc die wat dichterbij wilden gaan kijken - wij hadden dat beeld al eerder gezien - en dat gaf mij de gelegenheid de auteur, Bert, die schuin voor me zat, en de critici samen in één beeld te vatten. De zwart wit omzetting vond ik net iets pittiger dan de originele kleur-versie.

    02-12-2022 om 00:19 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 november Feestverlichting
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook vandaag waren we weer in Aarschot om te repeteren. Ik had me voorgenomen om na de repetitie weer eens wat nachtfoto's te maken in de stad. Maar eerst gingen we nog wat eten. Een Indiaas restaurant had ik nog niet eerder bezocht en het tandoori gerecht smaakte me wondergoed. Tijdens het eten wist schoonbroer Dreeke me te vertellen dat ik maar eens moest gaan kijken bij "het kasteel" alias het gerechtsgebouw. Dat zou bijzonder mooi verlicht zijn in deze feesttijd en zeker een mogelijk onderwerp voor mijn fotoplannen. Verlicht was het inderdaad, mooi ook wel maar net iets te overdadig om in een harmonieus geheel met de omgeving te fotograferen. Het was ofwel de lampjes goed belicht en de achtergrond te donker ofwel de omgeving aanvaardbaar belicht en de lampjes overstralend. Ik heb er dan maar voor gekozen de ganse omgeving met de groothoek te fotograferen en daar zit het gerechtsgebouw met de overbelichte delen ook in maar zo kan ik er mee leven.

    30-11-2022 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 november Mistwandeling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was een donkere, trieste, mistige dag vandaag... en die mist was niet eens zo mooi, niet de gelaagde met flarden over het landschap hangende deken zoals wij fotografen dat erg weten te appreciëren, neen, het was eerder een alomtegenwoordige nevel die niet meteen uitnodigde om er op uit te trekken. 
    Toch heb ik de uitdaging aangenomen ben ik samen met het vrouwke aan de wandel gegaan. We hebben uiteindelijk toch wel enkele zeer toonbare beelden meegebracht. Het vrouwke was trouwens wel vaker in de foto's aanwezig als onderwerp of, om het in fotografentaal te zeggen: als voorgrond- of aandachtsobject, meestal nauwelijks herkenbaar. Bij het begin van de wandeling, richting Smallebroeken heb ik haar gevraagd om een tijdje voor me te lopen tussen die statige bomenrijen en dat leverde dit plaatje op.  

    29-11-2022 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 november CC Het Gasthuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De repetities voor de herneming van onze kerst-musical zijn ondertussen alweer een tijdje bezig en vandaag zijn we eens een kijkje gaan nemen in de zaal waar de vertoningen dit jaar zullen doorgaan. CC Het Gasthuis is uiteraard een totaal andere locatie dan de ruimte waar we vorig jaar speelden en qua invulling van het podium, de plaatsing van de accessoires en de technische aspecten zullen er toch de nodige aanpassingen moeten gebeuren en dat hebben we ter plaatse allemaal eens goed doorgenomen, kwestie van voorbereid te zijn als we de laatste drie repetities in het CC zelf zullen organiseren. 
    Ik heb uiteraard altijd mijn kleine Sonytje bij en hoewel het licht in de zaal verre van optimaal was heb ik toch uit de losse hand dit beeld kunnen schieten (met ISO 1600). Dat mijn hyper-actieve zus op de voorgrond nogal wat bewegingsonscherpte mee kreeg vind ik in dit geval niet eens een nadeel.

    28-11-2022 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 november De Tikkebroeken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 70 Jaar geleden werd in Vlaanderen het begrip natuurgebieden en -reservaten voor het eerst geïntroduceerd. Er kwamen regels, bepalingen, wetten en onze regio was warempel erg goed vertegenwoordigd in het aanbod van beschermde gebieden. De Snepkensvijver, de Zegge en de Tikkebroeken liggen bij wijze van spreken bijna aan onze voordeur. 
    Om 70 jaar te vieren zijn er in de Tikkebroeken een aantal initiatieven genomen. Zo werden we met onze fotoclub, en ook de club van Tielen trouwens, gecontacteerd met de vraag om de komende tijd zo veel mogelijke foto's in het gebied te maken om dan eventueel in de loop van het najaar '23 een tentoonstelling te organiseren. Vandaag was er een kennismakingswandeling, in zoverre dat nog nodig was, want eigenlijk komen we er wel vaker. Maar de conservator zou ons gidsen en ons toelaten op de afgesloten delen die normaal voor het publiek niet toegankelijk zijn. We kregen ook de toezegging dat we in de loop van het jaar als we er zouden gaan fotograferen ook toegang zullen krijgen tot die plekjes. Ondanks het minder vriendelijke weer en de redelijk drassige ondergrond hebben we toch genoten van de tocht, het gezelschap en de uitleg en de anecdotes van onze gids. Als zeer gewaardeerd afsluitertje kwamen we op het einde nog terecht bij het optrekje dat fungeert als cantine en uitvalsbasis voor het personeel. Dat de meesten van ons daar nog een Gageleer nuttigden mag als vanzelfsprekend worden beschouwd toch?

    27-11-2022 om 23:43 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs