Inhoud blog
  • 05 januari Tot ziens
  • 04 januari Graffiti in Mol
  • 03 januari Feestverlichting Lommel
  • 02 januari Sneeuwmannen
  • 01 januari Wandeling.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • Onderweg no Polien
  • geocaching
  • Photography by Alex Leys
  • Fietsroutes
  • Fotoclub Visueel
  • Pol Schrijvers, mijn Facebook pagina
  • Mijn nieuwe blog op Seniorennet
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Pols Fotoblog
    een vervolg op Polsfotodagboek, klik op de foto voor een groter formaat.
    Helaas is het op het ogenblik nog steeds onmogelijk te reageren op deze blog. Ondanks diverse pogingen om dit probleem te melden bij de webmaster is er voorlopig nog geen antwoord of verbetering. Frustratie troef. Ik denk er aan een nieuw platform te zoeken om mijn dagelijkse ei kwijt te kunnen. Een e-mail sturen kan gelukkig nog wel.
    25-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 januari Sneeuwpoes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben vandaag de deur niet uit geweest. Ondanks de vele verwijtende blikken van Phaido vond ik dat binnen blijven, geen extra kou vatten, gecombineerd met consequent de medische noodhulp innemen misschien de te volgen weg was. En het moet gezegd, ik heb de indruk dat er een positieve evolutie is. De foto-oogst van vandaag gebeurde door het raam richting tuin ( what's in a name ) waar een poes onder de besneeuwde ligstoelen zat te wachten of er misschien niks te scoren was qua hapjes.
    In de hoop wat actie te kunnen vastleggen heb ik Phaido daarna even tot aan de geopende achterdeur gebracht, maar poezen interesseren hem niet blijkbaar en hij was sneller terug binnen dan dat ie buiten was geraakt... Weg extra fotomogelijkheden. Ik doe het dan maar met deze. 

    25-01-2019 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    24-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 januari Medische noodhulp.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben uiteindelijk toch maar naar de dokter gestapt. Die verkoudheid wilde maar niet wijken en een beetje tegen beter weten in heb ik medische hulp gezocht. Het belangrijkste wat ik me herinner uit het gesprek met de dokter is dat er geen efficiënt geneesmiddel bestaat tegen een zware verkoudheid... gewoon uitzieken is wat er meestal gebeurd. Toch heeft hij mij enkele spullen uit het medische noodhulp-repertoire voorgeschreven. Ik noem ze even - en dan moet ik spieken - Pholco-Méréprine, een vieze rode siroopachtige substantie die je uit een bijgeleverde plastic borrel hoort te drinken bij het eten, tegen droge hoest en prikkelhoest staat er op, dan hebben we Acetylcysteine, een wit poeder dat in water opgelost oranje wordt en dat warempel naar appelsien smaakt, slijmoplossend, niet verkeerd vind ik... en voor noodgevallen, als ik echt geen adem meer krijg heb ik ook nog Onbrez breezhaler meegekregen een soort puffer maar die heb ik nog niet moeten gebruiken.... Wie bedenkt en onthoudt er eigenlijk die namen?
    Dat er bij enkele van die medicijnen vermeld wordt dat voorzichtigheid geboden wordt in combinatie met alcohol is een door het vrouwke bedachte list vermoed ik... 

    24-01-2019 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 januari Goud.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Best aangenaam wandelweer deze morgen, koud maar een heerlijk winterzonnetje maakte de wereld erg mooi. Warm ingeduffeld heb ik de verkoudheid even vergeten en tijdens een korte wandeling kon ik o.a. deze volhardende herfstbladeren, die me zo heerlijk zonbeschenen toelachten, te pakken krijgen. Puur goud in het tegenlicht vond ik. Met de 70-300 op mijn camera kon ik van op enige afstand een plek zoeken waar ik steun vond tegen een boom en waar ik tezelfdertijd de lens uit de invallende zonnestralen kon houden.  
    Canon 5D Mk IV... EF 70-300 IS USM bij 300 mm... ISO 1000... F 5,6... 1/320 

    23-01-2019 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 januari Phaido, onze sneeuwhond.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hij heeft er weer uitbundig van genoten. Toen het in de loop van de late voormiddag begon te sneeuwen hadden we de ochtendwandeling al achter de rug. Wie schetst de verbazing van Phaido toen we hem na de middag weer eens buiten lieten en hij zich in een volledig wit decor bevond. Het eerste rollebollen in de sneeuw heb ik gemist omdat ik de camera niet mee naar buiten gebracht had maar het vervolg leverde ook de nodige leuke beelden op. Phaido die zich als een jong veulen amuseert in de sneeuw, die zich rolt, die rent en die de sneeuw blijkbaar erg lekker vindt, getuige daarvan dat tongetje...

    22-01-2019 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 januari Bloedmaan.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb vandaag enkele honderden bloedmanen zien voorbij komen op de social media, een enkele redelijk scherp, het merendeel helaas niet om aan te zien. Een gecombineerde super-bloedmaan maansverduistering, het was in alle kranten en nieuwsberichten breed uitgesmeerd aangekondigd en uiteraard wist ik dus dat het vannacht ging gebeuren en bijna even uiteraard was ik van plan me ook in de kou te begeven achter mijn statief met camera voorzien van grootste zoom plus extender en uiteraard wist ik wel hoe je de maan moet fotograferen, heb ik al meermaals gedaan, bewijzen op verzoek...
    Het is zelfs zo dat deze gepatenteerde langslaper echt geen wekker nodig heeft als hij voor één keer er eens super vroeg uit wil. Ik was dus ook iets over 4 uur klaar wakker... toch wel, zeg maar een dik uur te vroeg voor het interessant beloofde te worden. Ik besloot alsnog om nog even terug te gaan liggen langs het lekker warme vrouwke en ja hoor... rond half tien uur deze ochtend vond ik mijn camera en statief precies op de plaats waar ik alles had klaar gelegd, ongebruikt. Dat bracht mij dan weer op het idee mijn strijdmakker in alle moeilijke en minder moeilijke fotografietijden, de 5D Mk IV, eens als onderwerp te gebruiken. De foto is gemaakt met mijn andere camera he... Dat is nog altijd de 6D maar er ligt een Fuji op de loer...

    21-01-2019 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 januari De Bib.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert het plein naast het OC is omgedoopt tot Bobbejaan Schoepenplein staat er in een dag en nacht brandende lichtreclame " Je me suis souvent demandé " op de voorkant van de bib, de titel van een van de internationaal meest bekende nummers van Bobbejaan. 
    Met het mooie weer vandaag kon ik echt niet binnen blijven en ondanks de voortwoekerende verkoudheid ben ik met de camera het dorp in getrokken, ook al omdat ik de plaats van onze fotoclub activiteit, fotograferen op locatie, nog eens wilde bezoeken. Onderweg er naar toe zag ik de spiegeling van de kerk in de ramen van de bib en plots kreeg die titel voor mij een hele andere invulling... 

    20-01-2019 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    19-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 januari Boom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerst wil ik om begrip vragen over het feit dat er helaas al enkele dagen niet meteen de meest spectaculaire foto's voorbij komen op deze pagina. Met een beetje relativiteringszin moet ik er dan meteen bijvoegen dat zoiets misschien op de andere dagen ook niet het geval is... maar toch... Ik blijf maar flink verkouden en de wil om lange, creatieve fototochten te ondernemen kan ik maar niet opbrengen. Vandaag werd het een half rondje Smallebroeken en rechtsomkeer weer naar huis. Ik had ondertussen één ( 1 ) foto op mijn geheugenkaartje, niks bijzonders eigenlijk, een mooie boom.
    Ik heb er thuis gewoon een Nik filter overheen gegooid, een oud sfeertje opgeroepen en klaar. 
    Ik mag hopen dat ik in de loop van de volgende dagen weer wat meer puf heb. 

    19-01-2019 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 januari Veiligheid eerst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Veiligheid eerst. Het plaatselijke gemeentebestuur heeft bij de uitgang van de lagere school de nodige kleurige afsluitingen geplaatst om er voor te zorgen dat de jeugd bij het naar school gaan of bij het verlaten van de school niet zomaar onder de sporadisch voorbijkomende boze auto's loopt. Auto's zie je hier trouwens sowieso weinig behalve bij het begin en het einde van de klas als de papa's en mama's hun kroost komen brengen en ophalen, met de auto natuurlijk... 
    Ondanks de aanslepende verkoudheid - het gaat nog steeds niet beter - trek ik er toch elke dag even op uit om enkele beelden te schieten in de buurt.
    Die veiligheidsdingen zijn me al meermaals opgevallen en vandaag heb ik ze eens gefotografeerd, origineel in kleur natuurlijk en daarna heb ik ze in zwart wit omgezet. Omdat ik daar ook niet helemaal tevreden over was heb ik selectief de kleurtjes toch weer terug opgehaald, dat is waar het om gaat tenslotte. 

    18-01-2019 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 januari Tien jaar challenge
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om de zoveel tijd komt er weer een nieuwe rage, een zgn. challenge voorbij op de social media en zo maken we het nu mee dat BV's en anderen foto's publiceren van 10 jaar geleden naast foto's van nu, de Tien Jaar Challenge. Ik kon niet achterblijven natuurlijk en ik heb daar een eigenzinnige interpretatie aan gegeven. Het vrouwke heeft op de afdrukknop gedrukt met de instellingen die ik bedacht had. De scherptediepte is vrij klein door het grote diafragma, maar als je niet wil flitsen moet dat wel om een voldoende korte sluitertijd over te houden. De scherpte zou iets meer naar voor gemogen hebben om mijzelf ook iets scherper te hebben maar dat is iets wat ik het vrouwke zeker niet kan verwijten, integendeel. Het idee is alleszins duidelijk dacht ik. Op de foto die in Photoshop op het scherm staat zie je een Pol in de studio, 10 jaar geleden kaal geschoren en zonder baard, in zijn toenmalige habitat en in de stoel voor het scherm zit een snipverkouden Pol die de 10 jaar oude foto dringend een kleurtemperatuur-update moet geven.

    17-01-2019 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 januari Shetlanders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben snipverkouden... en ik bedoel: SNIPVERKOUDEN. Ik reutel, piep, snotter, kuch, hijg, zweet, rochel, hoest en tussendoor probeer ik wat te ademen. Toch vond ik dat ik er in de loop van de late namiddag even uit moest. De kortst mogelijke variatie van de Smallebroeken wandeling is het geworden: één blokje om. Dan kom je toch weer langs de wei met de Shetland paardjes en ook vandaag hielpen ze me om alsnog iets op mijn geheugenkaartje te krijgen.

    16-01-2019 om 23:45 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    15-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 januari De locatie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hebben binnen onze fotoclub regelmatig allerhande activiteiten en uitdagingen. Een daarvan noemen we fotograferen op locatie. Als je er met de groep op uit trekt om samen te fotograferen kom je vaak ook allemaal met dezelfde foto's terug. Daarom hebben wij bedacht dat we een willekeurige plek op de kaart aanduiden en elk lid moet dan individueel daar enkele foto's gaan maken binnen een straal van 50 meter. Je zou er van versteld staan te zien hoe divers de getoonde beelden dan zijn tijdens het visiemoment. Deze keer was ik het die, blind, met de natte vinger het speelpleintje op de hoek van de Schoolstraat en het Molenspoor aanduidde. Ik ben er vandaag al eens gaan kijken en ik heb nog niet meteen denderende foto's meegebracht maar ik heb wel al de nodige ideeën. Die klimmuur bijvoorbeeld lijkt me zeer interessant. Er zal wel het nodige Photoshop-werk aan te pas komen maar daar hou ik wel van...

    15-01-2019 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 januari Hazelaar, druppels en tegenlicht.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hebben vandaag diverse weertypes meegemaakt en vaak in een heel snelle afwisseling, het ene moment kregen we een stortbui over ons heen, het andere moment een prachtige winterzon met mooie wolkenluchten en nog wat later een combinatie van de twee met zowaar een schuchtere regenboog(je). Ik was al zeer gecharmeerd door de glinsterende druppeltjes in onze berk nog voor we vertrokken met Phaido voor de dagelijkse wandeling en ik had daarom de macro lens op mijn toestel gezet in de hoop er iets mee te doen in tegenlicht met druppels. De hazelaar op het einde van de Reffenakkers is nog niet echt in de bloeifase, maar het scheelt toch niet veel en daar heb ik meerdere keren aangelegd, dikwijls met andere instellingen, ik durf wel eens experimenteren.... Toen ik na een opname op het kijkschermpje weer die typische tegenlicht macro ronde artefacten zag heb ik met dezelfde instellingen nog enkele shots gedaan. Ik had dit effect al enkele keren eerder kunnen vangen en deze keer lukte het weer. Ik ken de precieze regels niet om dit bewust te doen maar in één van die opnames had ik er toch wel erg veel samen, de hazelaar is eigenlijk al niet meer het onderwerp vind ik. 
    Voor de aardigheid de instellingen: Eos5 Mk IV - Tamron Macro 90 mm - f2,8 - 1/4000 

    14-01-2019 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    13-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 januari Tunnel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Etentje in Aarschot, nogal wat aperitief en daarna genoeg wijn bij de maaltijd... resultaat: toch maar beter niet zelf naar huis rijden. Elk nadeel heb zijn voordeel zegde ooit een bekende Nederlandse voetballer en in mijn geval wilde dat zeggen dat ik, naast het vrouwke zittend eens een impressie van de tunnel onder de Hoge Mouw op mijn geheugenkaartje kon zetten toen we bijna thuis waren.

    13-01-2019 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    12-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 januari Montepulciano.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb in de loop van de dag mijn foto-jaaralbum 2018 helemaal af gemaakt. Het was weer een hele klus, ik was er tussendoor al bijna een week mee bezig en vandaag heb ik de eindspurt ingezet na de ochtendwandeling met Phaido. Wat moet een mens anders bij dit druilerig, grijs weer?
    Onder het genot van een fles Montepulciano heb me doorheen de laatste foto's en de layout geworsteld en alles is klaar om te versturen naar de afdrukcentrale, in mijn geval: MyPhotofun.nl.
    Toen het laatste slokje wijn van de eerste fles nog in het glas was zag ik plots de foto waarvan ik vond dat hij deze mededeling kon vergezellen. Ik moest alleen maar mijn toestel nemen en hem ook nog maken. De schaduwen veroorzaakt door de diverse spotjes, de prachtige wijnkleur en de mooie kleine scherptediepte maken van deze minimale simpele opname mijns inziens toch een plaatje dat mijn eigen kwaliteitscontrole moeiteloos doorstaat. Dat ik daarna nog een tweede fles geopend heb is voor de petite histoire... 

    12-01-2019 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11januari Vredesboom.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op 11 november werd met een officiële plechtigheid de vredesboom ingehuldigd aan de Klein Plaats in ons dorp, in zoverre je een boom kan inhuldigen natuurlijk. Vandaag, precies twee maanden later wilde ik wel eens zien wat er van geworden is ondertussen en het moet gezegd, het viel mij best mee... geen spoor van vernieling of vuilstorterij en de (plastic) poppies staan er ook nog onverwacht goed bij.
    Het moet zijn dat er op fotogebied toch een licht autistisch trekje bij mij aanwezig is. Uiteraard heb ik weer geprobeerd voor de perfecte symmetrie te zorgen maar bij het bekijken van de foto vind ik het dan weer onverklaarbaar dat het perkje niet zo ingepast is dat de kasseien recht aansluiten. Dat zou voor de gemeentewerklieden trouwens ook veel gemakkelijker zijn geweest. Die onregelmatige schuine kanten bijwerken was dan niet nodig geweest. Tezelfdertijd stoorde het me ook dat ik die punt onderin er niet helemaal op heb staan, eigen schuld. Terwijl ik dit zit te typen is het te laat om een nieuwe foto te maken natuurlijk, het is donker nu...

    11-01-2019 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 januari Paardenmensen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Je hebt paardenmensen en mensen die niks van paarden verstaan. Mijn cachemaatje Jackie is een paardenmens. Ik ga het deze keer niet hebben over een mooie maar koude geocache-fietsdag en niet over Herenthout, de omgeving waar onze avonturen zich vandaag afspeelden, maar over een ontmoeting.
    Om een lang verhaal kort te houden... Na het voorbije fotosalon gingen we met de fotoclub iets eten bij een van onze sponsors. Daar hing een giga mooie paardenposter aan de muur. Het vrouwke vroeg aan de patron of er een specifieke reden was waarom die poster daar hing. Het bleek dat die man ook een paardenmens is. Na een geanimeerd gesprek vroeg het vrouwke terloops of hij dan Jackie Vandenberk misschien kende? Jazeker !!! Lang geleden vaak mee gereden...
    Vanavond heb ik Jackie daar binnen geloosd zonder enige voorbereiding. Onnodig te vertellen dat er lange gesprekken, Duvels en foto's volgden.

    10-01-2019 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 januari. Zon !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik had al tot een flink stuk in de namiddag achter de computer gezeten. Ik ben mijn jaarboek aan het in elkaar knutselen namelijk. De pagina's van deze blog worden begin januari in albumvorm gegoten en daar kruipt stiekem veel tijd in. Toen Phaido voor de zoveelste keer kwam suggereren dat het misschien ook eens fijn zou zijn er samen op uit te trekken ben ik overstag gegaan, en warempel, buiten scheen de zon!!! 
    Dezelfde dagelijkse wandeling, rondje Smallebroeken, ziet er plots heel anders uit als de zon schijnt. We hebben nog enkele wandelaars gezien, allemaal met een heel happy gezicht, en een buurman die rotzooi aan het opruimen was. Ik kon 'm in beeld nemen toen hij stond te praten met andere wandelaars, Phaido liep er zo voorbij, maar ik heb 'm gevraagd even te wachten en ik heb me in het gesprek gemengd... Hoe duurder de vuilniszakken worden, hoe meer rotzooi je in het bos vindt he... het verdere verloop van de discussie zou ons te ver voeren. Laten we op deze dag niet te negatief zijn... de zon scheen !!!

    09-01-2019 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 januari Lommel Hertog Jan Plein
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben deze avond naar Lommel gereden om mijn bril te gaan halen. Die had ik vorige zondag vergeten bij de schoonfamilie. Ik heb overal in huis wel goedkope leesbrillen van dezelfde sterkte liggen voor noodgevallen maar da's toch niet dezelfde kwaliteit. Ook mijn vorige beschadigde bril ( één neussteuntje er af... ) irriteerde me na anderhalve dag dermate dat ik maar in de wagen ben gestapt. Het voordeel van een solo-rit naar Lommel is dat ik dan overal zoveel tijd kan uittrekken als ik nodig acht om te fotograferen en dat ik me geen zorgen moet maken over kouwelijke vrouwkes of ongedurige Phaidos. Ik heb dan ook op diverse locaties uitgebreid de tijd genomen. Op het Hertog Jan Plein vond ik deze electronische fontein met weerspiegeling in het Huis van de Stad meer dan de moeite waard. Ik vermoed dat ik maar net op tijd was om dit te fotograferen want als binnenkort de kerstversiering wordt afgebroken komt er weer gewoon water uit de fontein.

    08-01-2019 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 januari Viooltjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het zijn dappere en sterke bloemekes. De viooltjes bloeien weer in Lichtaart. Deze winterharde schatjes brengen in dorre tijden gelukkig nog wat kleur in de buurt van het Bobbejaan Schoepen-plein. Voor het OC staat een perk te pronken en ik ben daar met de camera eens gaan rondneuzen. Een mens moet niet altijd naar het arboretum in Kalmthout om in dit seizoen bloemen te zien. 
    Ik heb bewust de scherptediepte klein gehouden om niet al te veel aandacht naar de omgeving te sturen. Uiteraard heb ik ook wat opnames gemaakt met een veel kleiner diafragma maar die vond ik minder mooi. 

    07-01-2019 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 januari Geocache meet-and-greet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Traditiegetrouw organiseert geocachemaatje Jackie zijn jaarlijkse meet-and-greet tijdens het eerste weekend van het nieuwe jaar. Mede hobby-isten kwamen vandaag dan ook van heinde en verre naar het terrein aan de Mosstraat. Vanzelfsprekend was er gezorgd voor ruim voldoende natjes en droogjes en kou hoefden we ook niet te lijden. De stokers van dienst zorgden voor een lekker houtvuur... bij momenten was het zelfs een beetje van het goede te veel. Uiteraard werd er ook weer een nieuwe cache voorgesteld.
    Een van de bezoekers was de kersverse nieuw verkozen burgemeester. Die bleek ook fan te zijn van de jaarlijkse geocache-meesterwerkjes van Jackie en voor de nieuwe creatie had hij ook een meer dan gewone interesse. Jackie was natuurlijk vereerd dat hij de nieuwe burgervader als gast had en de nodige uitleg kon geven. Ondertussen kroop ik weer even stillekes achter het fototoestel. 

    06-01-2019 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs