Inhoud blog
  • 05 januari Tot ziens
  • 04 januari Graffiti in Mol
  • 03 januari Feestverlichting Lommel
  • 02 januari Sneeuwmannen
  • 01 januari Wandeling.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • Onderweg no Polien
  • geocaching
  • Photography by Alex Leys
  • Fietsroutes
  • Fotoclub Visueel
  • Pol Schrijvers, mijn Facebook pagina
  • Mijn nieuwe blog op Seniorennet
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Pols Fotoblog
    een vervolg op Polsfotodagboek, klik op de foto voor een groter formaat.
    Helaas is het op het ogenblik nog steeds onmogelijk te reageren op deze blog. Ondanks diverse pogingen om dit probleem te melden bij de webmaster is er voorlopig nog geen antwoord of verbetering. Frustratie troef. Ik denk er aan een nieuw platform te zoeken om mijn dagelijkse ei kwijt te kunnen. Een e-mail sturen kan gelukkig nog wel.
    22-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 september Common Strangers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb deze foto vandaag gemaakt, niet met de camera, ik geef het toe, maar wél in Photoshop. Ik kreeg vandaag de vraag om uit de fotoshoot die ik op 15 juli deed met de boys van Common Strangers ( kijk op die datum in deze blog ) een bandlid uit foto A te vervangen door zijn afbeelding uit foto B. Dan denk je als fervente Photoshopper... da's een makkie. Met een draadraster-achtergrond, bandleden en een fotograaf die niet op precies dezelfde plaats stonden bleek dat evenwel niet zo simpel te zijn. Ik heb de ganse trukkendoos moeten opentrekken en gelukkig heb ik ondertussen enige kennis en ervaring in het manipuleren van beeldmateriaal. 
    Ik meen dat de operatie geslaagd is en ik hoor graag wie er in deze foto vervangen is door zijn alter ego.  

    22-09-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 september Zwart geel rood
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is nog niet zo lang geleden dat wij Belgen ons collectief achter onze vlag schaarden. Tijdens het WK voetbal waren zwart geel rood zeer populaire kleuren. Ik moet toegeven dat ik zelf ook een vlag voor het venster gehangen heb.
    In de Brugwachter ligt ze nog steeds over de lichtkoepel boven de brasserie. 
    Zoals iedere vrijdag zijn we ook vandaag weer onze vrijwilligerstaak gaan vervullen en hebben we een frisse wandeling gemaakt met de bewoners van Hoevezavel en ook zoals iedere vrijdag zijn we daarna een dagmenu gaan nuttigen in de Brugwachter. We zaten precies onder die koepel en het duurde toch even voor ik in de weerspiegeling in de lepel de Belgische kleuren zag. Fotomogelijkheden !!! De lepel zal ik op Facebook gooien en de recht omhoog gefotografeerde dakkoepel reserveer ik voor deze pagina. 

    21-09-2018 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 september Ze bleven maar zwijgen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals ik gisteren al aangaf ben ik vandaag opnieuw naar Lier gereden met de fiets achterop om, met een deze keer wél van de goede gegevens voorziene GPS, een tweede poging te wagen een geslaagde geocache/fiets-tocht te ondernemen tijdens één van de laatste mooie nazomerdagen. Zonder in details te vervallen: het was inderdaad de moeite waard. 
    Bij een van de locaties waar de GPS mij naar toe bracht, de uitgang van een maïsdoolhof, zat een echtpaar met kind op een bankje toe te kijken hoe ik niet meteen de zoekopdracht tot een goed einde kon brengen. Toen ik een hint vroeg bleven ze maar zwijgen. Oke, dat is hun goed recht. Toen ik daarna vroeg of ik een foto mocht maken zegden ze ook geen neen... Ik beschouwde dat als een toestemming. 

    21-09-2018 om 00:43 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 september Struisvogel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik was helemaal niet blij met de gang van zaken vandaag. Mooi weer, dus ik wilde wel ergens een rondje gaan fietsen. Een snelle zoektocht op geocaching.com vertelde me dat er in de buurt van Lier behoorlijk wat moois te rapen viel. Ik had dus routine-matig de nodige gegevens gedownload en in mijn wandel GPS gezet en ben met de wagen, fiets achterop, naar de coördinaten van de geplande eerste stop gereden. Daar aangekomen bleek dat ik helemaal geen gegevens had in de buurt... domweg een verkeerde file in dat ding opgeslaan... dom, dom, dom!!! Dan voel je je behoorlijk schlemielig.
    Dan sta je daar en ga je toch maar wat fietsen. Ik wist wel dat er ergens een interessante kinder-struisvogelboerderij in de buurt was en de wegwijzers er naar toe had ik snel gevonden. Ik ben dan maar een tijdje portretten van die fotogenieke beesten gaan schieten. Dit vond ik zelf de leukste.
    Met nog een super-mooie dag in het verschiet ga ik zeker morgen nog eens terug naar die regio en ik heb nu al, na meerdere controles, de correcte data in mijn toestel opgeslaan. 

    19-09-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    18-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 september Alex, rolstoel, Duvel ???
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Is Alex plots gehandicapt en zit hij zichzelf te troosten met een Duvel in een rolstoel? Het zal wel niet zo vaak meer voorkomen dat ik de woorden Alex, Duvel en rolstoel in een zin kan gebruiken ( mag ik hopen )...
    Neen dus. Ik was bij fotomaatje Alex om wat digitale fototechnische toverkunsten te plegen en na lang zwoegen vonden we dat we wel een versnapering verdiend hadden. Waar versnaper je beter mee dan met een Duvel? En die rolstoel hoor ik je vragen... Ook daar is een verklaring voor.
    Leentje, halve trouwboek van Alex is onlangs zwaar en zeer ongelukkig gevallen en ze heeft haar been gebroken op twee plaatsen. Die rolstoel is nu even een onmisbaar hulpmiddel qua mobiliteit. Omdat Leentje gewoon in de zetel zat is Alex maar even in de werkloos geparkeerde stoel gaan zitten, zonder verdere bijbedoelingen. Ik laat zulke kans natuurlijk nooit voorbij gaan als ik de camera binnen handbereik heb, en dat is zo ongeveer altijd! 

    18-09-2018 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    17-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 september Kabouterberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik mag aannemen dat de meesten ondertussen wel weten dat Kasterlee ( waar ook Lichtaart als deelgemeente bij hoort ) het pompoenen- en het kabouterdorp is. De foto van vandaag komt van de kabouterberg.
    Ik had in de loop van de dag tijdens de wandeling met Phaido al wat paarden en koeien gefotografeerd in de Smallebroeken maar een hoera-dit-is-'m-gevoel had ik nog niet. Toen ik in de vooravond even naar Kasterlee fietste om een opgeloste mysterie-cache te loggen en ik bij het terugfietsen voorbij de kabouterberg kwam bedacht ik plotsklaps dat hier ook nog wel enkele leuke beelden te schieten waren. De inmiddels wel gekende luchtwortels van de dennen blijven zowel de spelende kinderen als de onderwerpen zoekende fotografen fascineren. Men moet dit niet verwarren met de luchtwortels van mangroves in de tropen, dit zijn gewoon wortels die ooit, toen de dennen aangeplant werden, onder de grond zaten maar door de wind-erosie werden de duinen waarop ze stonden gedeeltelijk weggeblazen en afgetopt zodat de wortels bloot kwamen te liggen, dit tot groot plezier van de kinderen en ook wel van de fotografen dus. Of de bomen er gelukkig mee zijn, dat is een ander verhaal. Ik zie er steeds meer die er bij zijn gaan liggen of die op het punt staan er bij te gaan liggen.
    We hadden ook weer erg mooi avondlicht trouwens, bovenin zie je dat ook nog, maar in dit geval koos ik er toch voor de wortels goed te belichten.

    17-09-2018 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 september CXXX
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als je niet meteen de betekenis van de titel door hebt willen we graag even helpen. Dit zijn romeinse cijfers. Het getal dat je hier leest is dus... 130, juist ja!
    Mijn allerliefste zus en haar ventje vierden vandaag het feit dat ze samen precies 130 jaar jong zijn. Wij mochten meevieren en dat hebben we vol overgave gedaan. Er was voldoende te smikkelen en te drinken, zus had weer haar expertise in het organiseren van feesten aangewend en ook het gezelschap was meer dan genietbaar. 
    Natuurlijk heb ik weer de nodige leuke shots kunnen scoren. Het moment waarop Lilly en Dreeke elkaar een dikke kus geven na de obligate speech bijvoorbeeld, kon ik precies goed te pakken krijgen.

    16-09-2018 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 september Verjaardagsfeestje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze vriend Rudi verjaart deze week en het feestje dat daar bij hoort wordt logischerwijs in het dichtst bijzijnde weekend gepland. Dat wil geen enkel lid van ons vriendenclubje missen natuurlijk. Het weer was best nog goed genoeg om het aperitief buiten te serveren en de hedendaagse trends volgend kwam er nogal wat Aperol Spritz voorbij zoals uit deze opname blijkt. 
    Aan de overkant van de grote tafel kon ik drie van onze dames samen in beeld krijgen terwijl zij de vakantiefoto's aan het bekijken en becommentariëren waren.

    16-09-2018 om 01:13 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 september Zeeman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na Hoevezavel vorige maandag waren we vandaag in zorgtehuis Kapittelhof om de bewoners te fotograferen. Ook deze keer was fotomaatje Alex van de partij om ter plekke de foto's te bewerken, uit te knippen en te printen. Dat hij tussendoor ook enkele keren achter zijn apparaat kroop om wat "the-making-of"-beelden te schieten was lekker meegenomen. 
    Ik had ook mijn 6D meegenomen en daarop de 85 mm lens gezet want ik had maandag in Hoevezavel gemerkt dat nogal wat mannen er voor kozen met een zeemanstruitje en een zeemanspet op de foto te gaan en die wilde ik portretteren na het maken van de opnames voor de reeks die tijdens de seniorenweek zal getoond worden. Ik heb ze ondertussen naar zwart wit omgezet en ik durf zeggen dat het een geweldige serie is geworden. Dit is er een van.  

    14-09-2018 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 september Fotoclub
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Binnen goed anderhalve maand is er weer het jaarlijkse salon van onze fotoclub Visueel. Vandaag zijn we tijdens de wekelijkse donderdag-vergadering begonnen met het bekijken, beoordelen en selecteren van het werk van de eerste leden. Er volgen nog twee sessies maar uit wat we vandaag al te zien kregen mogen we beginnen geloven in een waanzinnig goed salon. Bij gelegenheid bleef ik even achterin hangen om enige foto's te maken van de activiteiten bij het bord. We zijn tenslotte een fotoclub he. 

    13-09-2018 om 23:48 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 september De boomgaard
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als wij aan de wandel gaan dan maken we graag een praatje met mensen die we onderweg tegen komen, ietwat uit de middelmaat springende figuren hebben onze voorkeur. Zo maakten we al een hele tijd geleden kennis met Nelly, een dame uit Berlaar of daaromtrent. Ze heeft een boomgaard op de hoek van de Smallebroeken en ze komt regelmatig naar haar eigen stukje Lichtaart. Nelly is erg begaan met gezondheid, voeding, natuur, ecologie, bio, kruiden... en als we zien dat ze weer in haar kleine paradijsje is lopen we binnen door de poort en we leren steevast weer vanalles bij. 
    Een klein paradijsje is het er inderdaad, fruitbomen en andere bomen, struiken, kruiden ( onkruid bestaat niet ), bloemen, alles groeit en bloeit daar in een schijnbare wanorde. Schijnbaar, want er zit wel degelijk een logica in. De ene soorten beschermen de andere vaak tegen ziektes, insecten en ander onheil. Het doet me alleszins telkens even denken aan vroeger. Mijn ouders en grootouders hadden ook zulke tuinen, niet die akelig, bijna wiskundig, boekoudkundig geordende percelen van tegenwoordig.
    Vandaag bleek dat er al een heleboel appels waren afgevallen de laatste dagen en die waren zeker nog goed consumeerbaar, zeker om er bvb. appelmoes van te maken. Na de wandeling zijn we er dus met de wagen terug naar toe gereden om een lading mee naar huis te nemen. 
    Vrouwke raapt, Phaido waakt en baasje fotografeert. 
    De appelmoes bij de kip was erg lekker.

    12-09-2018 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 september Hondenpoepzakje met inhoud naast iPhone
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb geen buitensporige mentale inspanning gedaan om een creatieve titel te bedenken voor deze foto. Op zich stelt ie ook niet zo veel voor, dit is gewoon één van de vele foto's die ik tegenwoordig schiet om de 85 mm 1.2 lens beter te leren kennen, let op de mooie, erg kleine scherptediepte trouwens. Technisch gezien ben ik hier best blij mee.
    Toch zit er ook wel wat inhoud in de foto en dan heb ik het niet over wat er in het poepzakje zit. Dit zijn twee dingen die me vandaag hebben bezig gehouden en bij gebrek aan andere wereldschokkende beelden vond ik dat dit ook moet kunnen op deze blog. Ik kon mijn iPhone al enkele dagen niet meer opladen en pas vandaag vond ik de tijd om daar eens door een deskundige naar te laten kijken. Het bleek dat er gewoon wat vuil in de opening voor de connector zat en in een mum van tijd was het euvel verholpen. Ik moest ook helemaal niks betalen in de Repair Corner in Heist op den Berg. Over klantvriendelijkheid gesproken... warm aanbevolen !!!
    Het rechtse item op de foto, dat is andere koek. Eerst wil ik terloops vertellen dat ik het qua vorm minimaal even mooi vind als de rode gedrochten die Arne Quinze in Oostende heeft neergelegd maar daar gaat het niet over. 
    Tijdens de wandeling met Phaido werd ik totaal onverwacht en onterecht de huid vol gescholden door een of andere gefrustreerde hondenhater die vond dat die beesten overal schijten en dat ze dat maar thuis in hun eigen hof moeten doen enz. enz. Ik droeg nota bene een pas gevuld, nog warm zakje met me mee. Nu heb ik zelf ook niet de langste lont van de wereld en ik heb die pipo duchtig zijn vet gegeven en hem vriendelijk ( tja, vriendelijk...euuuh ??? ) verteld dat wij altijd opruimen wat Phaido ergens achterlaat. In het heetst van de woordenwisseling heb ik er ook nog mee gedreigd de inhoud van het zakje in zijn gezicht te smeren maar dat was eerder een grappig bedoelde retorische uitspraak. Uiteraard heb ik dat niet gedaan, de foto van de dag zou er trouwens heel anders hebben uitgezien...

    11-09-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 september 5000 !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Middels hoogtechnologische apps had mijn fotomaatje Alex berekend dat ik vandaag, maandag 10 september, voor de 5000ste keer een blog zou plaatsen. Ik heb idd. sedert 1 januari 2005 geen dag overgeslaan. Alex heeft het aftellen ( zie reacties op de vorige dagen ) trouwens verkeerd ingeschat want meestal plaats ik net voor middernacht pas iets over de voorbije dag en lezers zien dus qua datum de blog met een dag vertraging. Dit is dus nummer 5000.
    Het begon eigenlijk allemaal heel amateuristisch. Ik fotografeerde al wel digitaal, met een Sony - weet-ik-veel-welk-type-nummer - en ik zat ook al op internet, ik maakte en onderhield toen zelfs de sites van onze Motorclub en van Pol en Josee, het muzikaal duo waarmee we aan het uitbollen waren na een lange professionele carrière en daarop reserveerde ik ook een pagina voor de foto van de dag. 
    Toen ik overschakelde van het toenmalige Belgacom - nu proximus - naar telenet ging de voor mij gereserveerde webspace inclusief alles wat er op te vinden was helaas verloren in de nevelen van de digitale eeuwigheid. De eerste jaren van mijn blog-geschiedenis zijn daarom op het net helaas niet meer terug te vinden. Gelukkig heb ik zelf nog alle foto's en info. 
    In het begin was er nog geen sprake van albums die je op het net kon laten afdrukken dus deed ik dat maar zelf. Op maandelijks veranderende, zelf geprinte, achtergronden plakte ik telkens weer in een vakje een ook zelf afgeprinte foto van de dag. De teksten waren nog erg kort en summier, over de smaak van de achtergronden en de kleur van de kadertjes wil ik anno 2018 graag schuldig pleiten maar om deze 5000ste te vieren wilde ik toch graag pagina één, 1 januari ( en 2 januari ) van het album 2005, nog eens tonen. Bij het fotograferen van de pagina is er blijkbaar enige lichtweerkaatsing op de onderste foto geslopen, waarvoor mijn excuses.

    10-09-2018 om 23:38 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    09-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 september Hoepertingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoewel de verleiding groot was om vandaag naar de vliegshow te gaan in Kleine Brogel hebben we er voor gekozen toch maar iets rustigere oorden op te zoeken. We zijn gaan fietsen en geocachen in de fruitstreek, Hoepertingen om precies te zijn. Het weer was super, het gezelschap ook ( vaste cachemaatjes Jackie en Annemarie ) en zowel de route als de gezochte en gevonden cachen waren bovengemiddeld van kwaliteit... wat wil een mens nog meer op een prachtige zondag als deze? 
    Als je dacht dat de perenpluk ondertussen voorbij is en dat er nu nog alleen appels geplukt worden is dit een bewijs van het tegendeel. Bij tussenstop nummer zoveel zijn Jackie en Annemarie druk aan het zoeken op de door de GPS aangegeven locatie, terwijl ik even verderop gelopen ben om het tafereel van tussen de rijpende peren te vereeuwigen. De grote bakken waarin ze volgende week zullen terecht komen staan al te wachten.

    09-09-2018 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    08-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 september Vader - Dochter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We bezochten vandaag met enkele leden van onze fotoclub de beeldentuin Hugo Voeten in Geel. Ik was zeer onder de indruk en kon meerdere kunstwerken mooi in beeld nemen. Daar waren voldoende kandidaten bij om op deze pagina te figureren als foto van de dag. Ik vermoed dat de andere leden van de club wel ongeveer dezelfde foto's gemaakt hebben. Daarom koos ik deze keer voor een ander onderwerp, een beeld dat ik in een flits in een ooghoek zag voorbij komen. Jan, een van onze leden fotografeerde zijn dochter wel erg close. Het moest heel snel... omdraaien, richten, niet nadenken, klik... Hij is niet 100% scherp, maar ik vind het zelf wel een prachtige opname, zeker omdat het meisje er zo mooi, onbevangen op staat. De camera, en een stukje krullebol van Jan zijn voldoende om het een verhaal mee te geven. 

    08-09-2018 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    07-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 september Verjaardagsfeestje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik raak nog steeds meer en meer onder de indruk van de mogelijkheden en de prestaties van mijn 5D Mk IV. Deze opname is gemaakt met ISO 3200, kwestie van voldoende korte sluitertijd te kunnen houden met verminderend licht in de avond. Ik heb zelfs helemaal geen ruisreductie moeten toepassen...
    Lander, neefje van het vrouwke verjaarde vandaag en na de wekelijkse wandeling met de bewoners van Hoevezavel waren we uitgenodigd op het feestje. Er was nog al wat (erg) jong volk aanwezig en er werd behoorlijk wat afgestoeid, geravot, geschommeld en gesprongen op de speeltoestellen. Natuurlijk loop ik dan met de camera schietgraag rond in de buurt. Ik vond het vanzelfsprekend vandaag te kiezen voor een foto waarop de feesteling de hoogste sprong maakt. 

    07-09-2018 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    06-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 september Bloem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het weer was niet zo schitterend vandaag. maar dat belette me niet om in momenten van fotogoesting even de camera ter hand te nemen en wat rond het huis te lopen op zoek naar onderwerpen. Ik betrap me er op dat ik zoiets de laatste tijd wel vaker doe met de 85mm 1.2 lens er op. Experimenteren met extreem grote diafragma's en zeer beperkte scherptediepte is leuk... de man en zijn speeltjes. De gele zonnebloemachtige schoonheden die ieder jaar weer vanzelf terugkomen voor onze voorgevel leken me interessant genoeg om ze in beeld te nemen. Ik heb scherp gesteld op het hart van deze bloem en dat is ook het enige wat scherp is in de foto. Dat vind ik ruim voldoende.

    06-09-2018 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    05-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 september Visser
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit soort beelden schiet ik graag, symmetrie gecombineerd met een interessant aandachtspunt op een sterke plaats in de compositie. Toen ik hier langs kwam zag ik mijn kans schoon, ik moest wel meteen raak schieten want anders zou die visser zeker iets in de gaten krijgen en onnatuurlijk, of misschien wel moeilijk gaan doen. Toen ik thuiskwam en het beeld op de PC bekeek merkte ik dat ik wellicht 10 of 20 cm. meer naar rechts had moeten staan. Qua symmetrie is ie niet 100% en daar baal ik goed van maar verder vind ik 'm wel interessant genoeg om vandaag als foto van de dag te fungeren. Ik had trouwens ook niet zo veel keus vandaag. Very Happy

    05-09-2018 om 23:46 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    04-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 september Poes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Jefke, de een na jongste van het kleinkinderenheir werd vandaag 13, we moeten nu dus toch echt wel Jef beginnen zeggen eigenlijk. We reden in de loop van de vooravond even naar Herentals om te feliciteren en natuurlijk ging Phaido ook mee. Minouche, een van de twee huispoezen was binnen toen wij er aan kwamen en hoewel Phaido daar geen enkele interesse voor betoonde vluchtte de poes toch de trap op en vanop relatief veilige hoogte bleef ze angstvallig de situatie in de gaten houden. Dat gaf mij de gelegenheid enkele keren ongestoord aan te leggen. Het weinige licht dwong mij tot een erg groot diafragma om een aanvaardbare sluitertijd over te houden, de scherptediepte wordt zo wel zeer klein maar dat geeft de foto nog net dat tikkeltje extra vind ik. 

    04-09-2018 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    03-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 september Herentals Kermis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We moesten even naar Herentals deze namiddag. Bleek dat het kermis was in de stad. Daar hebben we geen probleem mee, we vinden altijd wel een andere parkeerplaats en een eindje lopen is helemaal niet zo erg. Integendeel, misschien zouden er zich wel fotomogelijkheden aanbieden op de foor. Na gedane zaken zijn we er dus eens uitgebreid gaan kijken. Hoewel... er was bitter weinig te zien, wel voldoende kramen en attracties maar het voornaamste ontbrak: publiek, mensen, bezoekers... Overal hoorde je wel de kakafonie van door elkaar heen jengelende kermismuziek maar alle kramen, molens, tenten en andere toestellen en speelcasino's stonden er behoorlijk werkloos bij. Uiteraard heb ik links en rechts een en ander gefotografeerd. De hond van de uitbaatster van deze schietkraam bijvoorbeeld trok meteen mijn aandacht en toen ik teken deed dat ik hem wilde fotograferen ging mevrouw er parmantig langs poseren terwijl ze tezelfdertijd toch de twee jongedames in de gaten hield die misschien wel enkele schoten wilden komen afvuren...

    03-09-2018 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs