Inhoud blog
  • 05 januari Tot ziens
  • 04 januari Graffiti in Mol
  • 03 januari Feestverlichting Lommel
  • 02 januari Sneeuwmannen
  • 01 januari Wandeling.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • Onderweg no Polien
  • geocaching
  • Photography by Alex Leys
  • Fietsroutes
  • Fotoclub Visueel
  • Pol Schrijvers, mijn Facebook pagina
  • Mijn nieuwe blog op Seniorennet
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Pols Fotoblog
    een vervolg op Polsfotodagboek, klik op de foto voor een groter formaat.
    Helaas is het op het ogenblik nog steeds onmogelijk te reageren op deze blog. Ondanks diverse pogingen om dit probleem te melden bij de webmaster is er voorlopig nog geen antwoord of verbetering. Frustratie troef. Ik denk er aan een nieuw platform te zoeken om mijn dagelijkse ei kwijt te kunnen. Een e-mail sturen kan gelukkig nog wel.
    30-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 mei Windkracht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een spiegeltje, een pincetje, een (staaf)magneet, een (UV)zaklamp, een touw, een meetlint, een schroevendraaier... als je op geocachetocht gaat neem je maar beter de gebruikelijke tools mee. Soms, als het in de beschrijving vermeld is, worden er nog andere gereedschappen gevraagd. Een fietspomp heb je standaard meestal niet bij, maar bij deze cache was die nodig. Gezien de titel "Windkracht 3" gingen we er van uit dat je daarenboven minimaal 3 bar moest kunnen produceren. We waren hier als eens eerder geweest en toen lukte het niet met een gewone pomp. Deze keer had Jackie een stevige voetpomp bij en jawel hoor, pomp op het nippeltje onder aan de groene paal, flink pompen en bovenaan floepte er iets te voorschijn!!!

    30-05-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 mei 3 Koeien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De nummers 3072, 3082 en 3077 hielden mij nauwlettend in de gaten toen ik hen tijdens de middagmaaltijd wilde fotograferen. Er was een tijd dat koeien namen hadden. Die van Fernandel heette Marguerite en Bella hebben we ook in menige grap of annekdote horen voorbij komen. Als we er de grote koeiennamenencyclopedie er op na slaan dan blijkt dat Anna de populairste naam was door de jaren heen, gevolgd door Cora, Dora, Marie en Corrie... Dit maar om even aan te geven dat ik die nummers allesbehalve sympathiek vind.  

    29-05-2018 om 23:42 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 mei Waterpret
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Vandaag ging het zomerterras anex strandcafé met allerhande activiteiten van start in zorgtehuis Hoevezavel. De onvolprezen medewerkers van de afdeling animatie hebben de binnenplaats omgetoverd tot een bijzonder sfeervolle pseudo-vakantieplek. Spelletjes, muziek en vooral veel waterpret zijn gegarandeerd voor bewoners en bezoekers. Natuurlijk wilde ik deze eerste dag van het gebeuren meemaken en fotomaatje Alex ging graag mee. Binnenkort gaan we trouwens weer met z'n tweeën in die entourage alle bewoners fotograferen in jaren '50-'60-'70 zomermode.
    Bij de bewoners viel het gedeelte "waterpret" zeer in de smaak. waterballonnetjes smijten en leden van het personeel nat maken is blijkbaar iets wat de deugniet in de oudjes weer helemaal naar boven haalt. Toen Tom in zwempak en met zwemvliezen aan zijn voeten zijn intrede maakte waren er meteen de nodige gegadigden om zo'n makkelijke prooi te bekogelen. Mia vond het alleszins geweldig en het enthousiasme waarmee ze haar projectielen naar de bijna weerloze Tom gooit straalt er van af.

    28-05-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 mei Heerlijk rustig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was weer een meer dan geslaagd weekend met de motorvrienden in hotel Schoos in Fleringen. Na het ontbijt deze morgen wilden wij meteen richting Lichtaart rijden want in de loop van de namiddag hadden we andere verplichtingen. Eerst nog één geocache oppikken onderweg, nog een laatste moment genieten van de heerlijke rust in landschap en omgeving en een laatste foto om deze driedaagse te illustreren. Ons volgend bezoek aan deze streek is nog niet gepland maar zal zeker niet lang op zich laten wachten.

    27-05-2018 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 mei De dames
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Vier van de zes heren uit ons gezelschap waren tegen beter weten in toch met de motor, getooid in zware en warme motor-kledij, het hete Eifel-weer in gedoken en zelf had ik met de dames en Jef Kiek een rustige voormiddagwandeling gepland om in het twee kilometer verder gelegen dorpje Fleringen een geocache op te pikken. In de loop van de namiddag zouden we dan nog een Multi proberen te pakken te krijgen ergens richting Geroldstein. Bij het begin van de tocht, midden in de eerste min of meer steile klim, haakte Jef al af... problemen met conditie, knieën en alle aanverwante gewrichten...
    Ik bleef dus alleen achter met een bende kippen waar ik als haan de verantwoordelijkheid voor op me nam. Punt één is dan dat je de gelederen even fotografeert. Ik vond een verzameling gele bloemekes bereid om als voorgrond te functioneren. 

    26-05-2018 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 mei Hotel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als we met de motorclub - die ondertussen eigenlijk vriendenclub geworden is - er op uit trekken hebben we een abonnement op goed weer. Ook dit weekend leek zich in optima forma aan te melden en deze eerste dag maakte het alvast helemaal waar. Na aankomst in het hotel zijn we meteen de meest nabij gelegen geocache gaan oppikken en om zeker te zijn dat we niet zouden verloren lopen hadden die Duitsers in het groot HOTEL op de gevel geverfd. Aardige lui...

    25-05-2018 om 23:34 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 mei Blue eyes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Alweer een paard dus, hoewel... het is een minipaardje, niet hoger dan een meter. Wit en blauwe ogen, ik had zoiets nog nooit gezien. Het loopt in de wei waar ik al vaker shetlandpony's zag en fotografeerde en ook bij deze gelegenheid heb ik er voldoende tijd voor genomen om er een aantal foto's van te schieten. Ik heb er al enkele op mijn Facebook-pagina gezet maar uiteraard reserveer ik de m.i. meest aansprekende voor deze blog. Dit beeld is het resultaat van even flink door de knieën gaan. Na lang wachten en lokken had ik 'm tot vlak bij me gekregen en op dit portret zie je erg goed die intrigerende blauwe ogen. "Blue eyes..." waarom moet ik aan Elton John denken?

    24-05-2018 om 23:47 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 mei 3 Paarden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Hoe heel soms, ongepland en onvoorspelbaar dingen toch op een logische wijze geordend worden... Het lijkt er warempel op dat dit een paardenreeks aan het worden is, eergisteren één, gisteren twee en vandaag drie stuks, bereden door drie amazones, zowel de paarden als de amazones in verschillende afmetingen. Ik moest onwillekeurig aan grote-, kleine- en kinderfietsen denken...
    Soms moet je snel zijn. Ik was in de loop van de avond nog even de Smallebroeken in gewandeld met Phaido en toen we op de terugweg het kruispunt met de Dressenstraat naderden kwam dit zestal van de training op het LRV-oefenterrein. Ik had de 16-35 op mijn toestel zitten, niet ideaal om het beeld wat dichterbij te halen, maar ik heb toch maar op goed geluk afgedrukt.
    1/250  -  f4  -  ISO 800 waren de instellingen die nog voor stonden van de vorige opname en verder dan 35 mm inzoomen raakte ik dus niet. Achteraf bleek het resultaat best mee te vallen toen ik de oogst op de PC bekeek.   
    Als er morgen vier paarden voorbij komen dan mag je me er van verdenken dat ik het bewust en vrijwillig doe.

    23-05-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 mei Moeder en kind
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Puur toeval dat er twee dagen na elkaar paarden de hoofdrol krijgen toegewezen in mijn dagelijkse blog.
    We hadden afgesproken dat we in de buurt van Dilsen-Stokkem zouden gaan fietsen en geocachen. De onweersdreiging lieten we niet aan ons hart komen en we zijn eigenlijk ( bijna ) niet nat geworden, gelukkig waren er enkele schuiloorden op de momenten dat de grote plens losbarstte...
    De hoofdbrok voor deze tocht was het natuurgebied Negenoord en de uitkijktoren aldaar. Een aantal opgeloste mysterie-cachen wilden we verzilveren en de vele positieve logs en commentaren over gebied, toren, flora en fauna hadden onze nieuwsgierigheid goed aangewakkerd. We werden niet ontgoocheld. Tijdens onze wandeling belandden we o.a. onverwacht tussen een kudde Konik-paarden en van deze moeder met kind maakte ik een hele serie foto's. Dit vond ik de leukste.   

    22-05-2018 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 mei LRV De Kempenridders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ze hadden een prachtige dag uitgekozen om hun ruiterfeest te organiseren. LRV De Kempenridders had ook dit jaar de weergoden mee. Dat er weer iets te gebeuren stond op de terreinen aan de Dressenstraat hadden we al een tijdje in de gaten. Er was een feesttent gebouwd, de oefen- en springterreinen waren netjes in orde gebracht, nadar hekken en opgefriste hindernissen alom... en toen we deze morgen er langs gewandeld kwamen hadden we gezien dat de feestelijkheden voor vandaag waren.
    Het vrouwke wilde naar de braderij in Kasterlee en dientengevolge ben ik er maar alleen terug naar toe gefietst, uiteraard in het gezelschap van mijn getrouwe EOS. Ik heb weer een geheugenkaartje vol geschoten. Een foto van de dag kiezen was dan ook niet makkelijk. Het is eigenlijk een aftelrijmpje geworden, een toevalstreffer. Ik vind 'm wel geslaagd, maar zo waren er nog meerdere... Misschien koos ik wel voor dit plaatje omdat ik zo ook een beetje reclame kan maken voor Achterlee Kermis in oktober. Ik heb het contrast in dat deel van de foto zelfs een flink stuk opgevoerd. Very Happy

    21-05-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 mei Bij Marie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Marie is helaas al enkele jaren niet meer bij ons, tot ver over de tachtig was ze de prachtige gastvrouw van de "Herberg De Heide". Die naam kende of gebruikte niemand eigenlijk, iedereen kende alleen maar "Bij Marie". Na haar overlijden heeft dochter Olga nog even de honneurs waargenomen maar het café kreeg uiteindelijk toch nieuwe uitbaters. Het interieur en het gezellige terras bleven gelukkig onveranderd en nog steeds noemen we het "Bij Marie". Toen ik er vanavond met geocachemaatje Jackie en zijn vrouwke voorbij kwam na een leuke fietsdag zijn we even op het terras gaan verpozen. De jonge dame die onze dranken brengt kwam net naar buiten toen ik mijn vinger op de afdrukknop had.

    20-05-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 mei Klaproos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb me weer eens op een andere tak van de fotografie gestort. Tijdens de pipi- en kaka-ochtendwandeling met Phaido had ik ze al zien staan, die mooie klaproos. Ik had toen evenwel de lens die ik meende nodig te hebben voor de foto die ik in gedachten had niet op mijn toestel zitten. Vanmiddag ben ik er even terug naar toe gewandeld met de 85 mm - f1,2. Ik heb maar één foto genomen en het is precies geworden zoals ik het bedacht had, de bloem scherp en een selectieve onscherpte met net voldoende herkenning van de achtergrond. 

    19-05-2018 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 mei Asperges
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag, vaste prik, wandeldag in Hoevezavel. Na gedane taak en voor we aan het al even traditiegetrouwe dagmenu in de Brugwachter toe waren zijn we nog even langs de aspergeboer gereden. Aan het kruispunt van de ring met de Luikersteenweg worden ze recht van land naar klant verkocht en nu het aspergeseizoen in z'n hoogdagen zit zijn ze spotgoedkoop. Morgen is het weer feest in huize Pol & Josee.

    18-05-2018 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    17-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 mei Café De Kroon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ik was deze middag in café De Kroon, het meest authentieke bruin café in de verre omstreken.
    Het Lommels dialect is niet zo moeilijk om te verstaan, maar om het perfect te spreken... da's andere koek. Het vrouwke is van Lommel, we hebben daar ongeveer tweeduizend vierhonderd zestig vrienden en kennissen maar als buitenstaander is het moeilijk de juiste tongval te pakken te krijgen. Kroon spreek je ongeveer als volgt uit... KR, dat is niet zo moeilijk om te beginnen, dan lijkt de OO-klank op wat je hoort in het Engelse Low, de W die er achter komt hoor je ook duidelijk in kroo-w-n en tussen die fake-W en de eind-N komt nog een korte doffe E. Duidelijk?
    Wat de foto betreft, dit is een detail uit het interieur. De hele pseudo-taalkundige uitleg in de vorige alinea doet helemaal niet terzake, ik moest dit gewoon even kwijt. Zoals ik al meermaals heb aangegeven ben ik de laatste tijd, iets meer intens dan normaal, met spiegelingen bezig. Dit is er eentje van een andere soort. Het plafond in de KROWeN is gevernist en het rokende cliënteel heeft gedurende vele jaren gezorgd voor een opvallende verkleuring. De Stella Artois-lichtreclame spiegelt daar heel mooi in en dat kon ik als geïnteresseerde niet laten voorbij gaan natuurlijk.
    Voor alle duidelijkheid: deze foto betekent niet dat mijn biersmaak plotsklaps veranderd is. Ik vind Stella nog altijd te zoet maar op de foto staat het wel goed.Very Happy

    17-05-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    16-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 mei Tattoo's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens een zwart-wit foto op deze pagina's zette en toch is dat een van mijn dada's. Hoog tijd om daar iets aan te doen dus. Deze opname is niet vandaag gemaakt maar eergisteren, tijdens ons bezoek aan Antwerpen. Toen ik deze namiddag even doorheen de oogst van de laatste dagen scrollde bedacht ik dat dit wel erg geschikt zou zijn om naar zwart wit om te zetten. Daar heb ik me dan ook even op gestort. 
    Deze juffrouw zorgde er voor dat we onze dranken netjes geserveerd kregen in café Den Engel. Ze was vriendelijk en een beetje humoristisch en toen ik haar tattoo's in de gaten kreeg en vroeg of ik haar mocht fotograferen had ze daar weinig bezwaren tegen, gesteld dat het haar werk niet hinderde. Terwijl ze wachtte op een bestelling heb ik haar even in beeld genomen. 
    Vaak zie je zwart-witten voorbij komen met alleen maar grijstinten, en daar ben ik niet zo enthousiast over. Een beetje pit mag wel. In een zwart wit opname horen, zoals de naam al zegt, ook echte donkere en lichte tinten, vandaar dat ik het contrast flink heb opgevoerd vergeleken met de oorspronkelijke kleuropname er wel voor zorgend dat de definitie in de donkere gedeelten, binnen bijvoorbeeld, toch overeind bleef. Ik ben hier best tevreden over en ik ga deze zeker ook afprinten om te tonen op de fotoclub.

    16-05-2018 om 23:47 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    15-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 mei Fietsbrug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Weer ben ik vandaag naar Turnhout gereden om in de buurt van het Begijnenveldekenspark wat te fotograferen. Ik had de wagen deze keer aan de Oude Kaai geparkeerd en was van plan langs het kanaal en dan over de nieuwe fietsbrug naar mijn bestemming te wandelen met Phaido. Een beetje terreinkennis was wenselijk geweest want bij de brug bleek dat ik daar niet meer over de spoorweg kon en dat ik de hele weg terug moest om langs een andere kant naar mijn doel te trekken. Phaido vond het niet erg, bomen genoeg onderweg om te snuffelen en een spoor achter te laten. Eerst heb ik toch de brug alvast maar even als onderwerp genomen, zij staat er trouwens al van 2012, dus zo nieuw is ze ondertussen ook al niet meer. Van het Begijnenveldekenspark en de aangrenzende skatebaan Jailyard heb ik daarna ook al een en ander op mijn geheugenkaartje gezet maar ik ben toch nog niet helemaal tevreden, ik zal nog eens terug moeten voor ik dit op de club presenteer. 

    15-05-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 mei Lovelocks
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het is een gekend fenomeen, in vele wereldsteden worden er door verliefde paartjes slotjes gehangen aan bruggen, hekken en andere constructies waarna de sleutel wordt weggegooid. Zo wordt de eeuwigdurende liefde bezegeld. In de buurt van het Mas in Antwerpen heeft men ook een plaats gecreëerd voor deze symboliek. Op geocache zoektocht in Antwerpen kwamen we daar vandaag ook terecht, een van de sloten was een vermomde geocache warempel. We hebben 'm gevonden maar we kregen 'm helaas niet open. De hint was niet duidelijk genoeg... of misschien zijn wij niet verliefd genoeg. Very Happy  
    Ik vond wel dat mijn geocache maatjes Jackie en Annemarie maar eens moesten poseren - Annemarie was trouwens jarig - en dat deden ze graag.  

    14-05-2018 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 mei Lanz Bulldog
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als je me gisteren zou gevraagd hebben wat een Lanz Bulldog is zou ik het antwoord schuldig gebleven zijn. Ik heb wel een Bulldog in de garage staan, maar da's een motorfiets van het merk Yamaha, iets heel anders. Deze ouwe rakker hoorden we al van verre aankomen toen we na gedane geocache-taak op het punt stonden binnen te gaan in café Het Macheltje om van een welverdiende Duvel te genieten. Hij stopte warempel ook bij Het Macheltje en de bestuurder liet gewoon zijn motor draaien toen hij naar binnen kwam. Dat triggerde mijn nieuwsgierigheid nog iets meer dan al het geval was. Het was.niet erg moeilijk om in gesprek te raken met de man. Zo vernam ik alles over de restauratie en de werking, ook over de moeizame startprocedure. Het zou ons te ver voeren om in deze blog dat allemaal uit te leggen. Zoek het maar eens op. Google op "Lanz Bulldog" en je komt al een heel eind. Een hele reeks foto's heb ik er wel aan over gehouden, zeker toen de eigenaar bij het vertrek nog enkele extra gasstoten gaf... hoezo Euro-6 norm? Very Happy

    13-05-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 mei Nieuwe Kaai
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er waren voldoende redenen om deze avond eens naar Turnhout te rijden om wat avond-foto's te maken. Primo: alles is beter dan een avond Eurovisiesongfestival, secundo: ik had in de loop van de dag nog nauwelijks gefotografeerd, en tertio: de omgeving die is gekozen voor de volgende "fotograferen op locatie"-activiteit van de fotoclub is in Turnhout en daar wilde ik vanavond tijdens het blauwe uurtje al eens op verkenning gaan. Dat laatste viel alvast een beetje tegen. Ik zal daar binnenkort overdag eens naar toe moeten. Het blauwe uurtje heb ik dan maar verder uitgemolken in de omgeving van de Nieuwe Kaai en het aspect "blauw" werd nog eens extra in de verf gezet door de sfeerverlichting die onder de banken gemonteerd is. Ik weet niet of het sfeerverhogend werkt tijdens een romantische avond met je lief op een bank langs het water maar qua fotomogelijkheid kon ik het niet laten liggen.

    12-05-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 mei Merel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    "BOENK !!!", een doffe dreun tegen het raam. "Wat was da?"... "Geen idee."... "Ga es kijke..."
    Tussen de toekomstige bloemen en het te hoge gras lag ze, onbeweeglijk, met de vleugeltjes gespreid. Ik ben geen ornitholoog maar ik denk toch dat dit een vrouwtjes merel is. Hoe ze tegen ons raam terecht gekomen was is me een raadsel. Daar is geen doorkijk die merelvrouwtjes de indruk geeft dat ze er doorheen kunnen vliegen, misschien heeft ze de spiegeling van de lucht en de bomen als vluchtweg gezien voor een of andere bedreiging? Er lopen hier behoorlijk wat katten rond en op het pas gemaaide gazon strijken er regelmatig allerhande merken van vogels neer. Ik heb de schijnbaar bewusteloze stakker voorzichtig opgenomen om te proberen ze weer tot leven te wekken. Maar hoe doe je dat? Kunstmatige ademhaling? Koud water? Lang nadenken was niet nodig want toen we net binnen waren begon ze in paniek zo hard te kwetteren dat mijn oorschelpen, die toch wel iets gewoon zijn, er van trilden. We zijn dan langs de achterdeur de tuin in gegaan. Daar staan op strategische plaatsen enkele schalen en kommetjes met water voor onze gevleugelde bezoekers. Ik heb ze voorzichtig op de rand van zo'n schaal gezet en een beetje water over haar kopje laten druppelen. Ze bleef zitten, lang genoeg om mij de gelegenheid te geven om mijn fototoestel te halen en met de lens die er toevallig opzat, de 70-300, een foto te maken. Dan ben ik terug naar binnen gelopen met het voornemen, iets zorgvuldiger, een opname te maken met een kleine scherptediepte en daarom wilde ik de 85 mm/1.2 er op te zetten. Toen ik daarmee buiten kwam was ze evenwel al gaan vliegen. Ik mag hopen dat ze geen al te grote schade heeft opgelopen. Het merelbestand is de laatste tijd aan het herstellen na de ziekte van vorig jaar, maar ze zijn toch nog altijd redelijk zeldzaam. 

    11-05-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs