Inhoud blog
  • 05 januari Tot ziens
  • 04 januari Graffiti in Mol
  • 03 januari Feestverlichting Lommel
  • 02 januari Sneeuwmannen
  • 01 januari Wandeling.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • Onderweg no Polien
  • geocaching
  • Photography by Alex Leys
  • Fietsroutes
  • Fotoclub Visueel
  • Pol Schrijvers, mijn Facebook pagina
  • Mijn nieuwe blog op Seniorennet
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Pols Fotoblog
    een vervolg op Polsfotodagboek, klik op de foto voor een groter formaat.
    Helaas is het op het ogenblik nog steeds onmogelijk te reageren op deze blog. Ondanks diverse pogingen om dit probleem te melden bij de webmaster is er voorlopig nog geen antwoord of verbetering. Frustratie troef. Ik denk er aan een nieuw platform te zoeken om mijn dagelijkse ei kwijt te kunnen. Een e-mail sturen kan gelukkig nog wel.
    05-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 maart IJsboerke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Vandaag moest ik niet lang nadenken voor ik een titel gevonden had bij mijn dagelijkse foto...
    Het was best aardig fietsweer en in Tielen, niet eens zo ver van huis, waren enkele nieuwe geocachen die dringend moesten gevonden worden. Meer heb ik niet nodig om er een namiddagje op uit te trekken. In de buurt van den IJsboer, moest ik gegevens verzamelen waarmee ik coördinaten kon berekenen om de verstopplaats te vinden. Uiteraard neem ik ook steeds de tijd om interessante fotomomenten te benutten. Als inwoner van Groot Kasterlee vond ik dat dit ook wel eens een plaatsje mocht krijgen op deze pagina's. We hebben niet alleen onze bossen, Bobbejaanland, de hoge Mouw en de Kabouterberg hier, ook het IJsboerke is al sedert jaar en dag een uithangbord waarmee we mogen uitpakken, laat het dan sedert een tijd overgenomen zijn door Glacio.
    Als ik ga fietsen neem ik meestal alleen de camera en één lens mee. Occasioneel, als ik achter de vogeltjes en dergelijke aanga is dat de 70-300, minder vaak, maar architertuur-gericht is dat de 16-35 en een andere keer leg ik mezelf een bepaalde discipline op door de vaste 50 mm op de body te zetten, maar gewoonlijk heb ik de all-round 24-105 bij, zo ook vandaag. Bij deze opname vond ik dat wel een beetje jammer, ik had wel wat meer groothoek gewild, maar uiteindelijk is deze kadrering ook niet verkeerd meen ik. 

    05-03-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 maart Drie meisjes op een bank
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Wat de titel betreft werd ik lichtelijk geïnspireerd door Raymond van het Groenewoud, dat mag wel duidelijk zijn. 
    De dames hebben lekker plaatsgenomen op een rustbank terwijl de heren van het gezelschap over het brugje zo'n 50 m verder de eindlocatie van een leuke multicache aan het loggen zijn. Op zondag is het traditiegetrouw geocachedag met ons collectief Het Blauw Kanneke. Het vrouwke kon niet mee vandaag, die zit dus niet bij het ladies-clubje. 
    We hadden een relatief korte maar leuke multicache op het programma gezet vandaag, de essentie van wat geocachen eigenlijk hoort te zijn, namelijk het ontdekken van onvermoed leuke plekjes waar je anders nooit zou zijn terecht gekomen. Het Pastoorsven in St Huibrechtslille is zo'n plek. De wandeling was niet eens zo lang, zo'n 3 km - meer zou ik met mijn voetproblemen niet aangekund hebben trouwens - maar we hebben er zeer van genoten. Dat ik helemaal op het einde de meegenietende dames ook nog op deze manier te pakken kreeg was nog een lekker toetje voor deze fotograferende jongen. 

    04-03-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 maart Rollebollen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste dag van de winterprik zo vertelden ons alle weermannen en vrouwen. Het was dus waarschijnlijk de laatste keer dat we sneeuw zagen deze winter, ik mag het hopen trouwens, en Phaido zal ook weer minimaal drie seizoenen moeten wachten voor hij weer kan rollebollen in de sneeuw. Hij blijft dit wonderbaar vinden. Als we hem 's morgens uit laten en hij ziet het witte spul, dan staat ie eerst enkele seconden verbluft te kijken en dan gaat ie er zich in rollen en wentelen en keren dat het een lieve lust is om te zien. Ik had niet toevallig de camera al bij de hand toen we van morgen de deur open trokken. 

    03-03-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 maart Schapen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    We moesten onlangs met de fotoclub de werken van een bevriende club jureren. Er waren behoorlijk wat foto's van schapen bij. Ik vermoed dat die gasten gezamenlijk een herder met kudde zijn gaan opzoeken, als clubuitstap of zo, en dan allemaal met vergelijkbare opnames zijn terug gekomen. We hebben dat over elkaars schouder mee fotograferen vroeger ook wel eens mee gemaakt, maar we zijn daar van afgestapt. Enfin, ik was niet erg enthousiast en ik herinner me dat ik niet gul was met de punten.
    En daar stond ik dan, tijdens een frisse namiddagwandeling in de Smallebroeken, langs een wei waar twee schapen de kou stonden te trotseren. Was het omdat ze gezelschap zochten, uit nieuwsgierigheid of wilden ze ons iets zeggen of vragen? Ze kwamen alleszins snel naar ons toegelopen toen we er voorbij wandelden. Ze hadden een warme jas aan, dat wel, maar iets vertelde me dat ze toch ook liever in een warme stal zouden gelegen hebben. Toen ze zo stonden te poseren kon ik niet anders dat ze even een fotoshoot te gunnen. 

    02-03-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 maart Le Paige
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ik moet vandaag helaas teruggrijpen naar een foto van gisteren. Door mijn verkoudheid ontbrak de puf om er op uit te trekken nog altijd. De ijzige kou en de wind, gecombineerd met mijn nog steeds weerbarstige achillespees en hiel waren ook niet echt bevorderlijk om me de deur uit te krijgen. 
    Om de sneeuwklokjes te fotograferen was ik gisteren bij het kasteeltje Le Paige in Herentals, Daar staan er massa's wist ik. Uiteraard maak ik dan van de gelegenheid gebruik om de camera ook op diverse andere onderwerpen te richten natuurlijk. Het kasteeltje zelf is eigenlijk al zo vaak gefotografeerd dat je er nauwelijks nog een originele opname van kunt maken. Ik heb het eens op deze manier geprobeerd. In principe hou ik niet zo van invallende perspectieflijnen en ik probeer die meestal te vermijden en occasioneel probeer ik de perspectiefwerking ook wel te verwijderen of op z'n minst te verminderen in de nabewerking. maar als je dan toch voor perspectief gaat, doe het dan extreem dacht ik: de groothoek er op en van dichtbij schuin naar boven. 
    Voor iedereen die niet vertrouwd is met onze regio zal ik morgen een iets meer conventionele foto van Le Paige op mijn Facebook-pagina zetten want die heb ik uiteraard ook gemaakt.

    01-03-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 februari Sneeuwklokjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het is nog steeds van uit een zeer gehandicapte uitgangspositie dat ik elke dag toch weer een minimum aan fotografie probeer te doen. De mobiliteit is er lichtjes op vooruit gegaan door de gedwongen rust, maar de verkoudheid woekert verder. Deze voormiddag heb ik een tijdje achter het raam gezeten en ik heb zowaar weer enkele vogeltjes te pakken gekregen maar ik wilde toch zo graag weer eens de deur uit... al was het met de wagen. Binnen blijven hoeft niet las ik evenwel op het net, da's alleen maar goed om anderen niet te besmetten.
    Sneeuwklokjes, die wondere bloemekes die miraculeus geen last schijnen te hebben van de kou, daar wilde ik wel eens mee aan de slag. Ik heb ze vroeger ooit gefotografeerd toen ze dapper in de sneeuw overeind bleven en vandaag wilde ik graag zien of ze ook tegen deze ijzige vriestemperaturen bestand zijn. Jawel dus.  
    Groot diafragma, één klokje scherp en al de rest is voor rekening van de bokeh-eigenschappen van de lens... 

    28-02-2018 om 23:48 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 februari Profielfoto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Alsof ik nog niet voldoende gehandicapt ben met die weerbarstige achillespees en hiel ben ik sedert gisteren ook nog snipverkouden, ik reutel, rochel en kuch gelijk een oud Trabantje... Geen sprake van wandelingen of fietstochten, gewoon thuis uitzieken, mijn stappenteller staat vandaag op... 's kijken... 288 !!! Da's een absoluut laagterecord en ik ben niet van plan dat nog ooit te benaderen, laat staan te evenaren.
    Wat doet een mens dan? Ik moest sowieso eigenlijk al lang een nieuwe profielfoto maken voor mijn facebook-account, ik stond daar nog altijd als Kerstman te kijk. Daar heb ik me dan vandaag maar mee bezig gehouden. Dat ik mezelf zelden serieus neem en flink kan relativeren mag nu ook weer blijken uit deze "selfie".

    27-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 februari Waterpret
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als je stelt dat het dezer dagen best friskes is buiten dan is dat een understatement. Nu kun je me bezwaarlijk een koukleum noemen maar bij het zicht van deze koene bootslieden kreeg ik toch wel enkele plaatsvervangende rillingen. Ik stond op het brugje aan de vistrap in Herentals, bij "de Hut", om er eens rond te kijken en niet geheel toevallig had ik de teletoeter op mijn toestel zitten. Het was er erg rustig, zeker met dit weer, weinig beweging ook, wat verdwaalde meeuwen en enkele eenden, mannetjes, woerden dus, die samentroepten en van tijd tot tijd de vrouwtjes lastig vielen. Ik had er al enkele gefotografeerd, niks wereldschokkends en ik hield het eigenlijk voor bekeken maar net toen ik terug naar de parking wilde stappen zag ik in de verre verte beweging op de Nete. Er kwamen warempel enkele kano's aangepeddeld. Nu is de afvaart van de Kleine Nete een populaire toeristische attractie in onze regio, maar dan ga je er toch van uit dat zoiets in het warme seizoen gebeurt, niet in de vrieskou. Het leverde me alleszins weer een plaatje op dat net iets interessanter is dan de zoveelste meegetrokken opname van een overvliegende watervogel. 

    26-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 februari Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    We waren vandaag op bezoek bij mijn zus die een appartement heeft op de kaaien in de buurt van 't Steen in Antwerpen. Uiteraard is dat voor ons een flink stuk nostalgie, wij hebben hier ook ooit gewoond, onze kinderen zijn hier geboren en wij houden nog steeds van die stad... stiekem even vermelden dat ik ook forever Antwerp-supporter gebleven ben.
    Natuurlijk zijn we samen aan de wandel gegaan. Noorderterras, 't Steen, Zuiderterras, Groenplaats, Grote Markt, Consciencepleintje, iets drinken in de Muze - nostalgie in het kwadraat, daar heb ik 45 jaar geleden nog ooit muziek gespeeld... kortom, we hebben een fijne dag beleefd. De foto-oogst was dan ook weer zeer groot en gevarieerd. Dit vond ik een hele sterke. Omhoog lopend naar het Zuiderterras waren we daar precies op het goede moment om de reling, de schaduwen en het beeld in de achtergrond in mooi licht te pakken te krijgen en dat ook nog eens zonder dat er storende medewandelaars in beeld kwamen gelopen...

    25-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 februari Met de neus in dezelfde richting.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    " Met de neus in dezelfde richting". Een betere titel kon ik niet bedenken bij deze foto. De aalscholvers aan de jachthaven in Herentals zorgden voor de perfecte visualisering van dit gezegde. Ik had vorige week al min of meer beloofd dat ik hier nog eens zou terug komen. Ik had toen duidelijk de verkeerde lens op mijn toestel om de aalscholvers, die op de oever met de vleugels wijd in de avondzon zaten te drogen, te fotograferen. Deze avond ben ik er weer eens gaan kijken, gewapend met de 300 mm plus een 1,4 X extender. Aalscholvers waren er zat, vele tientallen zelfs, ongezien !!! Maar... die verdomde beesten vertikten het om op de oever te komen zitten met de vleugels wijd. Integendeel, het was alsof ze een afspraak gemaakt hadden om ook deze keer buiten de comfortzone van het lensbereik te blijven. Ze bleven maar heen en weer drijven op het kanaal en uit de vele groepsfoto's kon ik deze uitsnede halen, niet meteen wat het oorspronkelijke plan was maar met zulk alternatief ben ik ook niet ontevreden.
    Wordt wellicht vervolgd. 

    24-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 februari Common Strangers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het nieuwe bandje van neefje Nick staat ondertussen stevig in de steigers. Een tijdje geleden had ik ze al eens gefotografeerd omdat ze wat promotie materiaal wilden en nu hadden ze me samen met nog wat kennissen en collega's gevraagd om eens een repetitie bij te wonen om wat gefundeerde kritiek en wat advies te geven. Dat vond ik best leuk en uiteraard gaat het fototoestel altijd mee, niet zozeer om nieuwe promofoto's te maken - daar prikken we wel weer eens een andere dag en een andere locatie voor - maar gewoon omdat ik het niet laten kan dit soort activiteiten vast te leggen. Uit een hele reeks zeer gelijkende actiefoto's koos ik dit plaatje en ik paste daar weer hetzelfde procédé op toe als ik ook bij de vorige shoot gedaan had: de kleur voor 60% weghalen en een ietsje contrast toevoegen. In de nabewerking besloot ik in laatste instantie de gitaren toch maar weer hun originele kleur terug te geven.  

    23-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 februari Het Grootmeer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Heerlijk, droog, zonnig winterweer. Fijn om te gaan wandelen denk je dan, maar met een onderstel dat nog altijd niet meewil moet de lichaamsbeweging dan maar gezocht worden met behulp van de fiets. Gelukkig lukt dat nog opperbest. Fietsendrager op de auto, fiets er op en weg wezen... Het Nederlandse Vessem, net over de grens richting Eindhoven, was het doel van onze tocht vandaag en we hebben er ten volle van genoten. De thuisblijvers hadden weer ongelijk. Na een fiks rondje fietsen met uiteraard de nodige gevonden geocachen bezochten we nog de site van het Groot- en het Kleinmeer, een zgn. earthcache. Op zulke uitgelezen mooie punten kun je niet anders dan genereus gebruik maken van de 32 gigabyte die je in je fototoestel hebt zitten. Het mooie late licht was natuurlijk ook zeer behulpzaam.

    22-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 februari Mos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben deze voormiddag nog eens met de macrolens op mijn toestel de tuin in gewandeld. Macrofotografie hoeft uiteraard niet uitsluitend over insecten en bloemekes te gaan, die waren er ook nauwelijks, maar toch kon ik enkele boeiende onderwerpen te pakken krijgen. Deze dunne, dode tak van een van onze berken bleek aangetast door een typische mos soort. Met het blote ook zie je nauwelijks details, maar met het gepaste glaswerk wordt het plots zeer interessant. 

    21-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 februari Fietsknooppunt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het op- en afritten complex naar de E 34 tussen Gierle en Beerse hebben ze onlangs een stuk veiliger gemaakt door de aanleg van twee rotondes. De grootste van de twee bevindt zich aan de noordkant, behoorlijk indrukwekkend met de op- en afrit en de verbindingswegen naar Beerse, Vosselaar, het Giels Bos en Gierle, een hele verbetering in ons Kempisch verkeersnet. Maar dat is nog niet alles. Ook bij de nadering van het verkeersknooppunt zijn fiets- en ander verkeer al netjes gescheiden en als summum is de binnenkant van de grote rotonde omgevormd tot een verzonken fietsknooppunt. Qua veiligheid mogen we als fietsers niet klagen deze keer. Ik wil de lezer de lijst van punten waar ik ook verbetering zou kunnen suggereren besparen... Zo zie je maar dat het ook anders kan.

    20-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 februari Pimpelmees
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mede door het feit dat ik nog steeds minder mobiel ben door mijn weerbarstige onderstel - links hielspoor, rechts achillespeesontsteking - heb ik vandaag een tijdje voor het raam gezeten in Josee's strijkkamer. Je hebt daar een uitstekend zicht op de tuin en meer specifiek op de vetbollen die we er elke winter hangen voor de vogeltjes. Nu hebben we deze winter, tot nu toe, merkelijk minder bezoekertjes gehad dan andere jaren, geen enkele koolmees zelfs voor zover ik het me herinner, maar een paar dappere pimpelmezen laten zich wel eens zien. In de late namiddag was het weer zo ver. Het licht was niet meer optimaal en wetend dat f 8 het grootste diafragma is dat ik ter beschikking heb met de 70-300 mm plus extender helemaal ingezoomd op mijn toestel, moest de ISO-waarde al naar 800 om tot een min of meer aanvaardbare sluitertijd te komen. Nu heeft de MarkIV geen enkel probleem met ISO 800 en ikzelf ook niet met 1/125 merkte ik tot mijn grote tevredenheid bij het bekijken van opname op de PC. Oke, er zit een stabilizer op die lens maar geef toe 1/125ste bij 420 mm... toch nog een redelijk vaste hand he?  

    19-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 februari OLV Kapel Mosdijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Onze zondagse geocache-tochten met het Blauw Kanneke voerden ons vandaag naar de Grensstreek met Nederland in de Antwerpse Noorder-Kempen. De opkomst was erg laag, vermoedelijk speelden andere ( carnavaleske ) verplichtingen een rol. De afwezigen hadden ongelijk want zowel het prachtige décor waarin de tocht verliep als de inspanningen van de weergoden om het ons helemaal naar de zin te maken konden wij ten volle appreciëren.
    Uit de vele fotomogelijkheden koos ik vandaag voor dit plaatje van de kapel van OLV aan de Mosdijk in Weelde, in 2005 verkozen tot mooiste plekje van Vlaanderen in de categorie Kerken en Kapellen. 

    18-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 februari Kempisch Kanaal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Toen ik in de vooravond terug naar huis reed over de Herentalse ring had ik al een tijdje in de gaten hoe mooi het licht was en ik schatte in dat het Kempisch Kanaal in de buurt van de jachthaven op dit uur wel eens van een ideale lichtinval zou kunnen genieten. Ik ben er dan ook naartoe gereden met fotoplannen.
    Even vond ik het jammer dat ik de teletoeter niet op mijn camera had staan want er huist daar warempel een hele kolonie aalscholvers. Op een bepaald moment kon ik er drie tegelijk in beeld nemen maar ze waren toch net iets te ver om een wereldschokkend beeld op te leveren met de maximale 105 mm die ik ter beschikking had. Dan maar aan de slag met de rietzomen... ik was tenslotte gekomen voor het mooie licht he. Dit vond ik wel een leuke. Ik wilde in eerste instantie het riet in de voorgrond scherp en de achtergrond mocht wat mij betreft wat minder aandacht krijgen. Na enkele keren proberen bleek het topje van het voorgrond-riet toch steeds weer te vechten met de achtergrond. Ik heb daarom bij deze opname eerst scherp gesteld op de voorgrond, dan de scherpstelling vastgezet en met de camera zo hoog mogelijk boven mijn hoofd op het gevoel afgedrukt en warempel, het topje van het riet zit net onder de waterspiegel aan de overkant, precies zoals ik het wilde.

    17-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 feb Kolen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hebben vandaag een fijne fietstocht gemaakt in en rond Varendonk. Voor de niet streek-gebonden lezers: dat is een deelgemeente van Veerle Laakdal in de provincie Antwerpen op de grens met Vlaams Brabant. We hebben genoten van de omgeving, het heerlijke vroeg-lenteweer en de leuke vondsten die we weer op onze geocache-conto mochten bijschrijven. Uiteraard heb ik het fototoestel ook altijd in de fietstas zitten tijdens dit soort tochten. Als ik het er dan uithaal is het vaak tot grote verwondering van mijn fietsgezellen... " Wat heeft ie nu weer gezien? " Dit veld met kolen bijvoorbeeld, een erg lekkere groente, gezond, maar blijkbaar niet rendabel om te oogsten als de tijd daar rijp voor is. Medio februari ruik je de rottende verwaarloosde oogst als je er voorbij fietst. Ik vond het toch een foto waard, al was het maar om de verspilling te duiden... 

    16-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 februari Krokusjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ik heb vandaag de prijs betaald voor het feit dat ik, ondanks het feit dat ik plotsklaps de nodige problemen heb met mijn onderstel, gisteren toch een pittige wandeling heb ondernomen. Ik ben de deur nauwelijks uitgekomen. En toch is het krokusvakantie en toch wilde ik krokusjes fotograferen. Ik weet waar je mooie krokussen kunt vinden, maar om die te fotograferen moet je weer een eind wandelen of de wagen van stal halen en in geen van beide opties had ik veel zin. Gelukkig is er vlak bij huis ook nog een mogelijkheid.... De keuze was niet zo groot, maar ik heb ze te pakken gekregen.
    Morgen ga ik fietsen, da's minder belastend voor dat hielspoor links en die pijnlijke achillespees rechts...

    15-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 februari Kunstwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Oke, misschien heb ik wel een rare hersenkronkel in mijn denkpatroon...
    Ik durf niet te bevestigen of het door de datum is dat ik op het idee kwam dit beeld vandaag te kiezen voor mijn blog. Het is redelijk suggestief vind ik. Maar het is wel helemaal zoals de natuur het mij aanbood ergens in Lommel. Stel dat dit een kunstwerk zou zijn gecreëerd zijn door gekende kunstenaar X of wereldberoemde beeldhouwer Y... dan zou dit zonder enige twijfel alom worden bejubeld en het getal voor het dollar- of euroteken zou ongekende hoogtes bereiken. Helaas voor de poenpakkers is dit slechts een gratis onderwerp langs de wandelroute die we vandaag aandeden tijdens onze eerste try-out om een leuke route te bedenken voor de jaarlijkse nacht-zoektocht van het spaarkaske.  

    14-02-2018 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs