Inhoud blog
  • 05 januari Tot ziens
  • 04 januari Graffiti in Mol
  • 03 januari Feestverlichting Lommel
  • 02 januari Sneeuwmannen
  • 01 januari Wandeling.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • Onderweg no Polien
  • geocaching
  • Photography by Alex Leys
  • Fietsroutes
  • Fotoclub Visueel
  • Pol Schrijvers, mijn Facebook pagina
  • Mijn nieuwe blog op Seniorennet
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Pols Fotoblog
    een vervolg op Polsfotodagboek, klik op de foto voor een groter formaat.
    Helaas is het op het ogenblik nog steeds onmogelijk te reageren op deze blog. Ondanks diverse pogingen om dit probleem te melden bij de webmaster is er voorlopig nog geen antwoord of verbetering. Frustratie troef. Ik denk er aan een nieuw platform te zoeken om mijn dagelijkse ei kwijt te kunnen. Een e-mail sturen kan gelukkig nog wel.
    07-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 november Nr 19
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Met de trein naar Lier. Mijn geocachemaatje jackie, zijn vrouwke Annemarie en ikzelf hadden er voor gekozen deze keer de autos in de stal te laten en elk 6,2 € te spenderen om als 65-plussers naar Lier te sporen. We hebben er een leuke vruchtbare dag van gemaakt met de nodige makkelijke en minder makkelijke vondsten en helaas ook enkele mislukkingen. Maar dat hoort er bij, je kunt niet alles vinden. Onvermijdelijk kwamen we ook in het begijnhof, niet alleen omdat onze zoektocht ons daarheen voerde maar ook omdat mijn fototoestel steeds maar die kant op wilde.
    Het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Er is nog heel wat opknapwerk nodig voor het hier een top locatie wordt. Je vindt er mooie huizen, hoekjes en plekjes, da's waar, maar evenzovele verwaarloosde, dringend onderhoud nodig,hebbende spelbrekers. Toch kwam ik met enkele leuke beelden thuis. Deze tweeling toegangsdeuren bijvoorbeeld vond ik een shot meer dan waard. Ik had nog gedacht aan "Fiets" als titel, maar Nr 19 vond ik al even vanzelfsprekend.   

    07-11-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 november Twee fotografen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Een aantal jaren geleden fotografeerde ik alle bewoners van zorgtehuis Hoevezavel met als thema "Glitter and Glamour". Het werd toen een arbeidsintensieve, lonende en, bij de uiteindelijke tentoonstelling, een erg succesvolle klus. Dit jaar kwam de vraag om opnieuw iets dergelijks te doen. Het thema zou "De Middeleeuwen" zijn. Ik moest even nadenken maar  toen ik mijn fotomaatje Alex zo ver kreeg dat ie wilde meewerken aanvaardde ik de opdracht. Meer dan tweehonderd bejaarden fotograferen in aangepaste klederdracht en decor, het is niet niks... maar toen we vandaag het resultaat konden bekijken hadden we alle redenen om fier te zijn. Dat we daarenboven ook nog eens extra in de bloemekes gezet werden en uitvoerig geprezen en bedankt, was niet echt nodig maar we konden het toch wel appreciëren.
    Een aantal van de accessoires die we tijdens het fotograferen in de diverse decors gebruikt hadden waren decoratief in het tehuis neergezet en nu vonden we dat we zelf ook eens mocht model spelen. Het vrouwke hanteerde de camera en Phaido wilde absoluut ook mee op de foto. Tenslotte is hij de lieveling van zowat alle bewoners en op menige foto is hij ook figurant.    

    06-11-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    05-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 november Common Strangers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ze noemen zich Common Strangers. Het nieuwe bandje van neefje Nick ( eigenlijk is het al een hele neef ) staat in de steigers. Het ziet er veelbelovend uit en binnenkort ga ik ook eens luisteren of de goede kritieken die ik hoor voorbijkomen ook waar gemaakt worden. Ze pakken het alleszins degelijk aan want ze willen ook meteen PR- en promotiemateriaal. In dit geval wilde dat dus zeggen dat er snel fotos moesten gemaakt worden. Dat hoefden ze me geen twee keer te vragen.
    Om niet te vervallen in cliché-fotos hadden ze een aparte locatie uitgekozen, nl. de bierkelder van café "Het Trefhuis". Tussen de meer dan tweehonderd soorten bier die ze daar schenken heb ik de nodige leuke opnames kunnen maken. Ook de allerlaatste uit de reeks, toen ze voor de trap stonden om terug naar boven te gaan vond ik zeer geslaagd, concentratie, alsof ze klaar zijn om het podium op te stormen. Ze gingen allen voor zwart-wit en zo heb ik de meeste ook omgezet, maar hier heb ik toch een tikkeltje kleur in gelaten.

    05-11-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 november Inkomtoren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was vandaag echt geen weer om leuke herfstfotos te maken. Ik ben er dan ook niet aan toe gekomen mijn camera ter hand te nemen. In de loop van de voormiddag toen het nog enigszins droog was had ik trouwens andere verplichtingen met het opruimen van het clublokaal van de fotoclub. Deze namiddag heb ik me dan maar gestort op het bekijken, selecteren en fatsoeneren van recent werk dat nog in de wachtkamer zat. Dit is een foto van de inkomtoren bij de begraafplaats van Lommel. Tijdens ons bezoek gisteren ben ik midden onder de constructie gaan staan en heb ik loodrecht omhoog gefotografeerd. Vandaag heb ik alles, uitgezonderd de lucht, zwart wit gemaakt en er nog enkele filters overheen gegooid. Het resultaat gaat in mijn vijf sterren map.

    04-11-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 november Aspergeveld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    We zijn vandaag naar Peer en Lommel geweest, om onze kerkhovenbezoekachterstand ( 8 lettergrepen !!! Very Happy ) weg te werken. Met zulk mooi weer is het fototoestel meer uit dan in de tas natuurlijk, ook onderweg. Dit langgerekte grote terrein - eigenlijk is dit grondgebied Overpelt denk ik - tussen de Ringlaan en de spoorweg en toegankelijk vanaf de Napoleonweg zag er toen we er voorbij reden dermate fotogeniek uit dat ik de wagen even geparkeerd heb. Welke Noord-Limburger kent deze plek niet? Wij kopen er tijdens het seizoen ook regelmatig asperges aan het pop-up kraampje.
    In deze tijd van het jaar zijn ze er al bezig met de voorbereiding van het volgend seizoen. Dat start ergens eind april en loopt tot eind juni. Dan moet de aspergeplant doorgroeien en krachten opdoen om alweer een jaar productie op te leveren. Ik was al langer gecharmeerd door de veelheid van licht golvende lijnen van de aspergeteelt op deze plaats en in de foto zie je daarnaast in de verte ook de machine die zorgt voor de structuur, de oude aspergeplanten die, van het loof ontdaan, ondergestopt gaan worden om nieuwe wortels te vormen en als toetje zitten er ook nog wat herfstkleuren in. 

    03-11-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 november Het vrouwke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    De foto die ik vandaag wil tonen is al iets minder recent. Door het zien van een foto die Annie, een van de clubleden, op het voorbije salon toonde meende ik dat ik ergens nog een vergelijkbare oude foto van het vrouwke liggen had... een pittige dame die poseert voor een bonte graffiti-muur. Ik moest diep delven maar ik heb 'm terug gevonden. Ik vermoed dat hij komt uit de tijd dat ik met mijn eerste digitale toestel fotografeerde, een Sony Cyber-shot met een gigantische 3,2 megapixels aan resolutie. Uiteindelijk bleek de achtergrond toch net iets anders maar met een beetje goede wil lijkt het er toch op.
    Nu ik 'm teruggevonden heb wil ik 'm uiteraard ook tonen. Ik heb 'm niet ingescand maar gefotografeerd met de Eos zodat ik met recht mag zeggen dat dit een opname van vandaag is. Very Happy
    Geef toe dat het vrouwke er goed uitziet, voor mij nog steeds trouwens.  

    02-11-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 november De drie musketiers.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste dag van ons fotosalon vandaag, giga druk... dan heb je plots een heleboel kennissen samen op bezoek en weet je niet aan wie je eerst de aandacht moet schenken. Met deze twee mensen heb ik zoveel raakvlakken dat ik ze sowieso een bijzondere welkom moest heten. Na een rondleiding, het kijken naar de AV-producties en het consumeren van een verfrissing wilden we graag samen op de foto. Zoals zo vaak kon ik weer beroep doen op medeclublid  en fotomaatje Alex om die klus te klaren. Deze drie musketiers samen in één foto, vaak zal zich de gelegenheid niet aandienen.

    01-11-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 oktober Gevangen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ik behoor tot de generatie mensen die Wim Sonneveld nog hebben gekend, een Nederlandse zanger-cabaretier die prachtige liedjes maakte. Een van zijn bekendste ging over Margootje, een piepklein pittig vrouwke dat bij hem thuis uit een speelgoedautootje stapte - een Peugeootje als ik me goed herinner - en die beweerde uit Madurodam te komen. Ik luisterde er toen met veel genoegen naar en had de grootste bewondering voor de fantasie van de heer Sonneveld. Zulke kleine vrouwkes bestaan immers niet en je moet behoorlijk creatief zijn om er zo'n schitterend liedje over te bedenken.
    Vanavond evenwel, toen ik onder het genot van enkele Duvels naar de Champions League zat te kijken, zat er plots ook zo'n kleine opdonder naast me. Waar ze vandaan kwam en wie ze was weet ik niet, wel dat ze erg klein was en dat ze er verdomd goed uitzag. Josee was net naar bed en ik vroeg of mijn bezoekster er eentje wilde mee drinken. Ik haalde een flesje uit de koelkast en een proper glas maar toen ik de kans schoon zag kon ik onverwacht het glas over haar zetten en ze zo gevangen nemen. Ze leek warempel op Josee. Ik heb eerst een foto gemaakt en ben daarna snel naar de slaapkamer gelopen maar neen... het vrouwke lag rustig in bed. Toen ik echter terug in de woonkamer kwam was de kleine schoonheid ontsnapt, het glas was weer leeg. Was het een droom geweest? Was het de Duvel? Wie zal het zeggen. Gelukkig had ik de foto als de eeuwige getuigenis van het feit dat het geen zinsbegoocheling was.
    Het andere flesje Duvel heb ik dan maar zelf uitgedronken om me over de emotie heen te zetten.

    31-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    30-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 oktober De Dressenstraat.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Eigenlijk realiseren wij ons niet genoeg hoe gelukkig wij zijn dat we in zulke mooie groene streek mogen wonen en leven. Het is een huizenhoog cliché als ik vertel dat het in de herfst allemaal nog net een beetje meer kleurrijk en schilderachtig is. De dagelijkse wandelingen zitten vol prachtige beelden, ik hoef links en rechts maar op het ontspanknopje van mijn toestel te drukken en de kleurtjes komen er bijna vanzelf in gevlogen en die vormen dan fraaie taferelen die ik parkeer op een geheugenkaatje om er dan op het scherm van mijn computer een tweede keer van te genieten. 
    Neem nu de Dressenstraat, een lage ochtendzon, mooi licht, schaduwen van de bomen en herfsttinten alom... meer moet dat niet zijn voor de amateurfotograaf.

    30-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 oktober Cafébaas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ons fotosalon draait op volle toeren. Het is vandaag de hele dag gezellig druk geweest, alleen het laatste uur, van 8 tot 9 vanavond was er te veel aan. Ik stond achter de toog te tappen - dat was mijn taak - en als er dan nog nauwelijks klanten zijn dan sta je daar zo goed als werkloos als de glazen gespoeld en afgedroogd zijn. Dan vond ik het gepast om even aan fotomaatje Alex te vragen met mijn toestel een foto van mij te maken als cafébaas aan de andere kant van de toog dus, een plaats waar ik niet zo vaak vertoef als er voor. Dat is aan Alex wel toevertrouwd. Hij wist perfect het goede knopje te vinden op mijn toestel en het resultaat toon ik graag. ( Met de vermelding dat ik 'm dus niet zelf gemaakt heb... ) Volgend jaar toch maar om 8 uur stoppen trouwens. ...

    29-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    28-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 oktober Listening to Metallica
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Toen de burgemeester aan het woord was tijdens de openingsreceptie van ons fotosalon zat ik boven in de ruimte waar alle geluidsapparatuur bediend wordt. Na een carrière in de muziek- en studiowereld meen ik wel voldoende ervaring te hebben om wat eenvoudige schuifjes te bedienen om alles verstaanbaar weer te geven in de zaal. Eenmaal dat alles ingesteld is rest er niet veel meer te doen, dus was ik snel Facebook en e-mail aan het checken. Toen ik met een half oor hoorde dat er sprake was van Pol Schrijvers moest ik even schrikken en beter luisteren, ik had warempel de prijs van de gemeente Kasterlee gewonnen met mijn foto "Listening to Metallica"...
    Het is niet eens een grap, de titel is waarheidsgetrouw. Het is een foto van mijn geocachemaatje Jackie die, nadat hij gevraagd had aan zijn dochter waar ze raar aan het luisteren was, de hoofdtelefoon even overnam en zichtbaar van een van de rustigere nummers van Metallica genoot. Het was een snapshot, snel en toevallig net goed. Goed genoeg voor de jury blijkbaar en ik ben er best fier op. Zo zie je maar dat Henri Cartier Bresson gelijk had met zijn iconische term "Le moment décisif"    

    28-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 oktober Fotosalon, de laatste voorbereidingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Na alweer een jaar clubwerking, het bespreken, beoordelen en selecteren van fotos is het vanaf morgen zover: de receptie bij de opening van ons jaarlijks fotosalon. Na een korte laatste donderdagvergadering zijn we gisteren begonnen met de opbouw. Panelen, verlichting, de inrichting van de zaal en de projectieruimte voor de AV producties, er komt nogal wat kijken om het OC om te toveren tot het paleis waarin wij onze bezoekers willen ontvangen.
    Vandaag hebben we de fotos opgehangen. Op dit beeld zie je hoe intens de clubleden meeleven bij het tot stand komen van een paneel, in casu dat van Ilse, top vogel- en natuurfotografe. Het paneel met zwart-wit fotos op de achtergrond is dan weer gevuld met werk van deze jongen. Om het beter te zien moet je vanaf morgen in het OC zijn achter de kerk in Lichtaart.  

    27-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 oktober Bivakplaats
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Geocachemaatje Jackie had een berichtje gestuurd om te vragen of ik zin had.
    In de loop van de ochtend konden er nog enkele lichte buien voorbij komen maar de rest van de dag zou het droog blijven, weliswaar bewolk tot zwaar bewolkt maar daar konden we wel mee leven. We spraken dus af om in de buurt van Poppel een rondje te gaan fietsen en ondertussen een en ander te zoeken. Al in de loop van de voormiddag klaarde het op en we togen goedgemutst op weg. Man, man, man... de motregen die we vrij snel na het vertrek over ons heen kregen werd in de loop van de namiddag echte regen en we zijn behoorlijk nat geworden. Maar we hebben doorgezet en omdat het zo'n mooi rondje was hebben we er zelfs van genoten.
    Een van de highlights was zonder twijfel deze bivakplaats. Midden in de natuur, op nauwelijks enkel honderden meters van de Nederlandse grens hebben de mensen van natuurpunt een plek ingericht waar iedereen vrij kan komen kamperen. Er is een plateau waarop je ten allen tijde een tent helemaal droog kunt opzetten, een infobord met de nodige uitleg en een logboek waarin je commentaar kunt achterlaten, een giga-vuurmand om een kampvuur te maken, er is hout voorzien, een zaag... kortom een initiatief dat een vette bravo verdient. Misschien is dit wel iets om volgende zomer eens met de kleinkinderen te doen...

    26-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 oktober Valentijnsberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Dit is een van onze lievelingsplekjes in het bos, de Valentijnsberg. Hoewel we tijdens de ochtendwandelingen met Phaido proberen regelmatig voor wat variatie te zorgen is dit toch een tussenpunt dat we zelden overslaan. Eigenlijk heet ie helemaal niet de Valentijnsberg. Wij hebben hem zo genoemd omdat dit een van de meer selectieve hindernissen is tijdens de jaarlijkse Valentijnscross. Het is maar een molshoop, hooguit 7 of 8 meter hoogteverschil maar het is wel een kuitenbijter na enkele kilometers rennen door het bos. We hebben nog wel meer dergelijke benamingen bedacht om ons dagelijks traject door te nemen...
    Ik ben er deze namiddag samen met mijn maatje Phaido nog eens terug naar toe gewandeld met camera en statief en terwijl Phaido de wacht hield heb ik wat gespeeld met horizontale en vertikale panoramas en met beweging van de camera.
    Ik heb ooit al eens een vergelijkbaar panorama gemaakt van op deze positie en op deze blog geplaatst meen ik maar niets belet me om het nog eens te proberen. Dit is de herfstversie: 7 staande elkaar gedeeltelijk overlappende fotos van op statief in Photoshop samengevoegd tot één breedbeeld.
    Alle opnames manueel met dezelfde instellingen en vastgezette scherpstelling. 28 mm - f 16 - ISO 100  - 1,6 sec.

    25-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 oktober Herfst in de Smallebroeken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Smallebroeken, ons dagelijks wandeltraject. Ook hier is het volop herfst ondertussen. Om mooie herfstkleuren te pakken te krijgen is het helemaal niet nodig dat de zon schijnt, integendeel. Tijdens een druilerige ochtendwandeling heb ik de camera weer enkele keren naar diverse winstreken gericht en op het knopje gedrukt. De kleuren heb ik enigszins gepimpt in Photoshop, toegegeven, ik balanceer nu eenmaal graag op de grens van wat nog net kan. Naar mijn smaak is dit nog geloofwaardig, reacties welkom natuurlijk. 

    24-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 oktober Verpakte hondenstront
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Als hondenliefhebber en baasje van de liefste hond ter wereld weet ik maar al te goed dat het inzet, gezond verstand, en vaak ook wat moeite kost om op een verantwoorde manier met de stoelgang van je viervoeter om te gaan. Zij moeten namelijk ook regelmatig, net als wij, maar hondentoiletten zijn nu eenmaal niet dik gezaaid. De hele wereld is een hondentoilet hoor ik U nu denken en voor sommigen is dat ook zo, tot grote ergernis van velen.
    Zelf hebben we altijd poepzakjes bij als we met Phaido het bos in trekken. Gelukkig is Phaido een goed opgevoede hond en gaat hij meestal op een discreet plekje zitten om iets te deponeren. We zijn natuurlijk niet katholieker dan de paus en als hij zijn ding doet in het bos op een plek waar niemand er last van heeft dan laten wij het ook liggen maar in alle andere gevallen pakken wij het mooi in en belandt het thuis in de vuilbak. Over het nut of onnut van het plastiek van de verpakking zouden we het ook nog kunnen hebben maar dat is een andere discussie. Toen we maanden geleden dit pakketje zagen liggen langs onze dagelijkse wandelroute wisten wij maar al te goed wat de inhoud was. Iemand had de kaka van zijn viervoeter verpakt en dan opzij gelegd, het slechtste van twee werelden zeg maar. Ik had geen enkele zin om dit zelf mee naar huis te nemen en dat heb ik na al die tijd en toch wel de nodige ergernis nog altijd niet. We komen er elke dag langs en het blijft daar maar liggen, Ik mag hopen dat de hondeneigenaar die hier voor verantwoordelijk is vroeg of laat hier nog eens voorbij wandelt en tot inkeer komt.
    Dit is niet de mooiste foto die ik de laatste tijd maakte maar het lucht een beetje op het er even over te hebben...

    23-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 oktober Pompoenregatta
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Oktober is pompoenmaand en Kasterlee is al sedert jaar en dag het pompoendorp bij uitstek, pompoenpapeters is de bijnaam die wij trots dragen. Een hele maand lang organiseert het pompoengenootschap allerhande activiteiten. Zo hebben we de jaarlijkse pompoenmarkt, het pompoenschieten, de pompoenweging ( de winnaar legde dit jaar 903 kg op de weegschaal ) en de week na de weging hebben we de pompoenregatta, uniek in de wereld. De dikste pompoenen worden uitgehold om er een roeiwedstrijd mee te organiseren. Deelnemers komen vanuit alle hoeken van het universum, horen verkleed te zijn en je moet tijdig aanwezig zijn om een goed plaatsje te bemachtigen in recreatiedomein "De Ark Van Noe" de 4de zondag van oktober. Er zijn wedstrijden in allerhande categorieën en de gemeenschappelijke factor is meestal dat het merendeel van de deelnemers het niet droog houdt. Iedereen mag drie keer raden welke van deze vier grapjassen twee seconden na het maken van deze foto te water ging....

    22-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 oktober Uitzege !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Onze Jef moest vandaag met zijn ploegje SKS Herentals op bezoek bij de buren van Lille. Dat is altijd een beladen wedstrijd. Het begon niet goed, speltechnisch en qua inzet bleek de Lilse jeugd te sterk, die kwamen dan ook 2-0 voor. Maar dan kantelde het. De inzet, de wil om er alsnog iets van te maken sloop in de ploeg van SKS en na een verdiende aansluitingstreffer kwamen ze met een gelukje ook nog op 2-2. Van af dan bestond Lille niet meer en na een geslaagd slotoffensief kon Siebe net voor affluiten de winnende treffer scoren. De vreugde nadien heb ik in dit beeld vast gelegd. 

    21-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 oktober Tiest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het was behoorlijk schrikken toen we enkele dagen geleden hoorden dat Tiest was overleden. Tiest was, zoals wij, vrijwilliger in Hoevezavel, hij was na al die jaren ook een persoonlijke vriend geworden en de mooie momenten die we samen mochten beleven - ook buiten het zorgtehuis - waren niet te tellen. We wisten wel dat hij gezondheidsproblemen had, hij was eerder deze maand ook niet opgedaagd voor het jaarlijkse vrijwilligersfeest, maar dat het zo ernstig was, daar hadden we nooit aan gedacht. We leefden in de waan dat het misschien iets te maken had met de kunstknie die hij onlangs gekregen had of, naar we hoorden, met prostaatproblemen. Maar er was meer aan de hand. Niemand wist er van. De kanker was blijkbaar te agressief voor onze vriend. Eén maand, langer heeft het niet geduurd vernamen we. Het komt hard aan. Vandaag hebben we afscheid genomen.
    Ik ben voor de gelegenheid in mijn oude mappen gedoken en ik heb een foto opgediept van Tiest samen met zijn Wies op een van de vorige vrijwilligersfeesten. Rust zacht maatje... En Wieske, herinner je alle mooie momenten, dat doen wij ook. 


    20-10-2017 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 oktober De Rode Vloot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben in de loop van de late namiddag nog eens met Phaido naar de Nete in Kasterlee getrokken om daar enig wandelplezier te rapen. Van de watermolen via de Millekesbrug tot aan de brug bij de Netevallei en terug, da's een van de routes waar we graag een frisse neus halen. Zeker het vertrekpunt is al meteen al de moeite waard als je de fotomogelijkheden op een rijtje zet. Ik wil deze keer niet de zoveelste foto van de stuw op de Nete, de vistrap of de activiteiten van de plaatselijke kayak-club plaatsen. Vandaag koos ik voor kleur, de rode kleur van de werkloze kanos en kayaks van het verhuurbedrijf vond ik samen met de spiegeling van de vaartuigjes een interessant beeld en dat heb ik dan ook vastgelegd. In dit seizoen en op dit uur zijn er geen klanten meer en dat leverde dit stilleven op: De rode vloot.

    19-10-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs