Poelbos 5e en 6e leerjaar
Inhoud blog
  • dagboek van Ellen
  • dagboek van Aurelie (5e)
  • dagboek van Elin
  • dagboek van Fleur
  • Emilie

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Sneeuwklassen
    26-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Elin
    Het is hier niet alleen leuk. Je kan hier ook lachen en plezier maken.
    We zijn ook naar de zoutmijnen geweest. Het leukste aan de zoutmijn was het karretje en dan zijn we gaan shoppen in een leuk straatje van Oostenrijk!
    kusjes

    26-01-2012, 20:15 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Fleur
    Hallo allemaal!

    Gisteren zijn we naar de zoutmijnen geweest maar de filmpjes waren in het Frans. Bijna niemand kon het begrepen. In Salzburg hebben we allemaal leuke souvenirs gekocht. Vandaag was het super mooi weer, veel zon maar wel koud!
    Het is hier héééééél leuk maar we missen jullie wel allemaal!
    Kusjes!

    26-01-2012, 20:14 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Emilie
    In de zoutmijnen vond ik het wel leuk. Er was een bootje en als je er in ging zag je overal mooie kleuren en lichten. De glijbaan ging megasnel!

    Het was leuk in Salzburg. Maar de mozartbollen zijn niet zo lekker!

    26-01-2012, 20:12 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Ianthe
    Hey allemaal!

    In Salzburg was het tof! Veel geshopt, veel mozartdingen  maar die bevielen mij niet.
    Ik heb in de zoutmijn aan een zoutsteen gelekt en dat smaakte zout!

    26-01-2012, 20:10 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Ianthe
    Hey allemaal!

    In Salzburg was het tof! Veel geshopt, veel mozartdingen  maar die bevielen mij niet.
    Ik heb in de zoutmijn aan een zoutsteen gelekt en dat smaakte zout!

    26-01-2012, 20:10 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Hera
    Het is hier mega leuk. We hebben geskied en ik ben op mijn kont gevallen. We zijn naar de zoutmijn gegaan, maar ik begreep er niet veel van want het was in het Frans.

    26-01-2012, 20:08 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Emma
    Hallo iedereen, 
    Gisteren zijn we naar een zoutmijn geweest. Het was zeer leuk! Het was ook origineel gedaan: we reden rond met een treintje en droegen rare pakjes.
    Woensdagavond zijn we ook gaan snowtuben. Dat was de max.
    dat zijn banden waarmee je dan door een soort bobsleebaan naar beneden gaat.

    Het weer was vandaag geweldig! De zon scheen en het sneeuwde niet.
    Voor de rest gaan we morgen goed feesten en skiën!
    Hopelijk gaat ook alles goed in België! Ik mis jullie.

    26-01-2012, 20:07 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Jasmine
    Tuurlijk zou ik paardskiën! (moest het kunnen)
    Gisteren zijn we naar de zoutmijnen geweest. We vertrokken in een treintje... er waren ook glijbanen (in hout). Dan zijn we naar Salzburg geweest ( boodschap voor mijn mama, papa en broer: ik heb cadeautjes gekocht voor jullie!!)
    2 voor ieder als ze niet kapot gaan!!
    Ook mozartballen (zoals mijn broer gevraagd had!!!)
    Kmis jullie!
    Miljoenen kusjes en nog veel meer!

    26-01-2012, 20:04 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Pili
    Hey bloglezers,
    We zijn naar Salzburg gegaan maar voor we daar naartoe gingen zijn we naar de zoutmijn geweest. (reactie: kei, vet, cool!!!)
    Die avond zijn we ook nog gaan snowtuben. Daar heb ik het handvat van een band tegen mijn neus gekregen. Volgende dag naar de dokter, daarna naar het ziekenhuis. Gelukkig niets gebroken! Bedankt voor de brieven en de cadeautjes!

    26-01-2012, 20:01 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Idriss
    Hallo iedereen, 

    Weten jullie al wat we gisteren hebben gedaan??
    We zijn in de zoutmijn keisnel van de schuifaf gegleden maar bij het snowtuben ging het nog sneller!
    Ik ben samen met juf Greet en Melih geweest en dat was grappig!!

    26-01-2012, 19:59 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Fauve
    Hey lezers,

    Deze sneeuwklas is super! Ik kon nog niet skiën en nu wel! We zijn naar de zoutmijn geweest en in de zoutmijn reden we met een treintje.
    Het engste daar was dat er een rood alarm was en er ontplofte een bom. (eigenlijk waren het zoutstenen die naar beneden vielen)
    In Salzburg zijn we naar het geboortehuis van Mozart gegaan en we zijn gaan shoppen.
    Ik heb opgeschreven wat ik kon en ik geef jullie sneeuwende groetjes!

    26-01-2012, 19:57 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Liza
    Hoi mensjes,

    Ik heb al een kei toffe vakantie gehad! We hebben al veel geskied.
    Dinsdag deden we een muziekquiz. Ik zat bij de 'music awards' en we zijn gewonnen! 
    Groetjes van een witte weerwolf

    26-01-2012, 19:54 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Elisa B.
    Hallo mama en papa en Serena,

    Gisteren zijn we naar de Stad Salzburg geweest. Eerst naar de zoutmijnen en dan in de winkels cadeautjes gaan kopen.
    De avond gaan snowtuben, echt leuk!

    26-01-2012, 19:53 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Elisa S.
    Hallo mama, 

    Ik heb gisteren veel cadeautjes gekocht! Ik heb met Elisa B., Leyna en Remko gegleden tijdens het snowtuben!
    Elisa

    26-01-2012, 19:51 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Sabrina
    Hallo mama, papa en alle mensen die dit lezen,

    We hebben gisteren geshopt in Salzburg en 's avonds hebben we gesnowtubed.
    Nu zijn we jungle speed aan het spelen. Super!

    Sabrina

    26-01-2012, 19:49 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek Hannah
    Hallo mama, papa Tessa en alle andere lezers van de blog,

    Gisteren zijn we naar de zoutmijnen geweest. Het was megasuper kei tof en mooi!
    We zijn ook gaan winkelen in Salzburg. (sorry mama en papa, ik heb me een beetje laten gaan)
    We zijn ook gaan snowtuben en dat was heel leuk.
    Het is hier super leuk maar ik verlang naar ons eigen landje: BELGIË

    Hannah

    26-01-2012, 19:48 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van de kinderen
    Ik zit in de hoogste groep en ik zit altijd bij goede vrienden. 
    Cyril

    Ik was op een super hoge lift toen ik en Arno D. van de lift zijn gevallen. Toen moesten we door de diepsneeuw terug op een piste geraken. De juffen en meesters hebben ons 'vips' gemaakt.
    Dylan

    Dinsdag konden we niet skiën door lawinegevaar maar skiën en sneeuwklassen is zéééééér zéééér cool.
    Arno B.

    We hebben al alle coole pistes gedaan. Ook de diepsneeuw.
    Groetjes Ties

    Het was lekkere chocomelk in het café. We moesten daar even schuilen omdat het te erg aan het sneeuwen was.
    Noah

    Dinsdag was er zoveel sneeuw dat we niet konden skiën of buiten gaan. Dus keken we een leuke film.
    Het eten is heel lekker. We vervelen ons niet. Het is hier hééééél leuk. 
    Groetjes Dries

    Ik kan na het vallen opstaan.
    Arno D.

    Het eten is hier lekker, mijn walky talky zit in de stekker.
    Milan

    Ik zit met Milan, Ties, Cyril, Noah, Fleur , Ianthe en Emilie in de hoogste groep.
    Mirkea

    De kamers zijn klein maar je kan er wel nog in spelen. Ik vind het heel leuk om te skiën. Vallen doet een beetje pijn maar dat is niet zo erg.
    Lara

    Skiën kon ik nog niet tot vandaag. Ik maak zelfs al bochten!
    Het is hier leuk en mooi. I LOVE SNEEUWKLASSEN.
    Melissa

    Skiën is heel leuk maar vermoeiend. 
    Jon-Kyle

    Het is hier superleuk. We hebben de ankerlift al genomen.
    Rikkert

    Ik vind skiën heel leuk maar toch mis ik de school. Ik heb al een vriend gemaakt uit de andere school maar zijn naam heb ik nog niet gevraagd. Ik kan nu best wel goed skiën.
    Kihndé

    Mijn botten doen we een beetje pijn. Maar voor de rest vind ik het heel leuk en makkelijk. Maar ik mis jullie wel, hoor!
    Alex







    26-01-2012, 13:13 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    24-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagboek van Leyna, Aurélie (6e), Gaia, Evan, Remko en Héloïse
    Ik ben 4 keer van de lift gevallen, mama! Maar de 5e keer is het toch gelukt. Ik kan nu al goed skiën.
    Leyna

    De eerste dag ben ik 1000 keer gevallen. Amai, het is super leuk. Mama, papa, volgend jaar wil ik terug gaan skiën.
    Aurélie ( 6e)

    Ik ben misschien mijn zalf vergeten en ik kan niet skiën omwille van mijn gebroken arm maar het is grappig om de andere kinderen te zien vallen en om mijn eigen sneeuwstoel te maken.
    Gaia

    Ik kan nu skiën. Het is gemakkelijker dan dat het eruit ziet. Ik heb ook al de skilift genomen en ben niet gevallen. Ik heb heel veel plezier op mijn kamer samen met Loïc, Melih en Remko. 
    We hebben gisteren een fakkeltocht gedaan en dat was ook leuk!
    Evan

    Ik heb mij gisteren aan de lift gewaagd en geen paniek ik ben mijn beugel nog niet kwijt.
    Remko

    Hallo iedereen die onze blog bezoekt,
    We amuseren ons super hard. Ik ben in de skilift blijven hangen!
    Ik hoop dat het met alle kleine broers en zussen goed gaat.
    Héloïse


    24-01-2012, 10:40 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    23-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een dag uit het leven van Nisrine, Melih, Loïc en Inès

    Dag mama's en papa's, zussen en broers, opa's en oma's,...

    Gisteren hebben we goed geslapen want we waren heel moe van het skiën. Het skiën was super leuk. We kunnen het al een beetje.
    Ik kan nu ook al remmen (Melih). Loïc, Inés en Nisrine wat minder goed. Die hangen nog ergens in een boom. (Grapje!!)

    Vandaag zijn we zelfs al met de lift naar boven gegaan. Dat was bangelijk! Wij zijn er nooit af gevallen. (voorlopig toch )
    We hebben vandaag een typisch Oostenrijks gerecht gegeten. Iets dat op pannenkoeken leek met appelmoes. 

    Meester Jan en juf Sofie zijn hele toffe monitoren. Soms zijn ze wel wat gek!

    Winterse groetjes!!

    Nisrine, Melih, Loïc en Inè

    23-01-2012, 19:14 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    22-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aankomst + eerste dag
    Beste ouders,

    Gisteren zijn we allemaal goed aangekomen in Oostenrijk. Het was een schitterende reis zonder enige moeilijkheden. Hier aangekomen zagen we massa's sneeuw! 
    Juf Leen heeft hier nog nooit zoveel sneeuw gezien. We hebben ons dan goed op de kamers geïnstalleerd en natuurlijk ook de verjaardag van Pili gevierd. De kinderen hebben allemaal super geslapen en nu gaan we onze ski's passen om daarna de eerste groene piste te trotseren.

    Tot vanavond of tot morgen!

    Groetjes

    22-01-2012, 09:57 geschreven door School Poelbos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Archief per week
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs