• 2011 Mexico (7)
  • 2012 (20-12-2012) trouwdag Plooytjes (14)
  • 2012 boot vakantie (9)
  • 2013 Huwelijksreis Bali (16)
  • 2013 stedentrip Dublin (5)
  • 2014 Binic Frankrijk (8)
  • 2014 Camperreis Rockies (30)
  • 2014 kerst Ierland (6)
  • 2015 kerst Lapland (9)
  • 2015 Zakynthos (5)
  • 2016 Alaska Cruise + Camper trip (33)
  • 2017 Bali (December) (17)
  • 2018 (kerst) Lapland (9)
  • 2018 Noord Ierland (11)
  • 2019 Karpathos (griekenland) (2)
  • 2019 Yukon / Alaska Camperreis (23)
  • 2020 Terschelling (3)
  • 2021 Ameland (2)
  • 2021 Rhodos (5)
  • 2022 Kreta (0)
  • 2022 Noorse Fjorden Cruise (13)
  • 2022 transatlantische cruise (13)
  • 2023 Viking Saga cruise (4)
  • 2024 IJsland Cruise (1)
    Reizen
    13-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12-5 zondag
    Gisteren om 20:30 ging het lampje toch echt uit, we konden het niet meer vol houden. Vannacht nog wel even wakker geweest, maar toch tot half 7 geslagen. Na een frisse douche zijn we gaan ontbijten, viel niet tegen, muffins, toast en bakje yoghurt. Om 10  uur vertrekken we met de shuttle service van hotel naar de luchthaven. Het is niet druk bij incheck bali Air North. Alles gaat voorspoedig en om 12:15 gaan we de lucht in, wat een mooie vlucht, overal besneeuwde bergtoppen en prachtige natuur. Na 2 uur en 15 minuten landen we in Whitehorse, moeten wel lang op koffers wachten. Met taxi naar het hotel in het centrum, hotel the Gold Rush Inn, geweldig, in de entree hangt een grote kop van een moose (zie de foto), hopelijk kunnen we die nog in het echt en levend fotograferen aankomende 3 weken.
    We gaan na de koffers op de kamer gezet te hebben nog even wandeling in centrum maken. We komen bij de radar boot terecht, jammer dat hij nog gesloten is, maar aan de buitenkant nog steeds indrukwekkend.
    We eten in het hotel iets lekkers, (foto zegt genoeg), morgen om 10:30 worden we opgehaald door Fraserway en gaan we op adventure.
    Verwachting dat we morgen geen verslag maken maar dat dit later komt, ivm geen internet.

Groetjes van ons

13-05-2019 om 04:41 geschreven door Plooytjes

12-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11-5-2019 Amsterdam- Vancouver

Vanochtend om 9 uur vertrokken uit Barneveld, mijn ouders waren zo lief om ons te brengen, dus dit keer geen hotel overnachting.

De reis gaat voorspoedig en zijn om 10 uur op Schiphol. Er staat een lange rij bij inchecken Air Transat, toch even vragen of we hier moeten blijven staan met Option Plus en zowaar er gaat een rij open voor ons en na 5 minuten zijn we onze koffers kwijt. We willen nog koffie drinken maar er is niks waar we lekker kunnen zitten, dus we besluiten om maar door de douane te gaan.

De controles lopen dit keer voorspoedig, normaal wordt mijn foto tas helemaal onderzocht door medewerker, maar het is voor het eerst dat hij meteen door mag. Schoenen hoeven ook niet uit en laptop mag in tas blijven.

We drinken nog koffie samen en gaan naar de gate E03, het is enorm druk en we moeten lang wachten, we mogen wel als eerste aan boord, maar vliegtuig vertrekt pas om half 2 vertrokken van de polderbaan (lang taxieen). We landen om 14:15 in Vancouver, de douane mensen zijn vervangen door automatisch systeem met paspoort scan en foto, ook vragen worden gesteld, wat betreft drugs en wapens. Het is heel raar, maar blijkbaar werkt het. Later wordt er nog wel door medewerker ingeschat of je nog door scan moet met je koffer, maar is niet het geval bij ons. Koffers liggen al op de band en we zijn snel weg. Met Taxi zijn we zo bij het airport hotel La Quinta inn, prima hotel voor 1 nachtje.

We eten een hamburger en nog even de Walmart in, hier zijn levende kreeften te koop, we hebben nog nooit zo'n viswinkel in Walmart gezien, en we zijn wel beetje expert.

Oke morgen om 10 uur gaan we weer naar de luchthaven, we vliegen met Air North naar Whitehorse om 12:15. We zijn benieuwd hoe dit is en nieuwsgierig naar Whitehorse.

Tot morgen,

T & J

12-05-2019 om 03:31 geschreven door Plooytjes

11-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 2 maanden
    Over 2 maanden is het dan zover, we gaan weer met de camper een fantastische reis maken: Yukon / Alaska dit keer.

We vertrekken zaterdag 11 mei met Air Transat naar Vancouver en verblijven 1 nacht in hotel. Volgende dag gaan we vliegen met Air North naar Whitehorse (2,5 uur).
    Hier komen we aan rond lunch tijd en slapen in hotel.
    Maandag 13 mei halen we de truck met slide out op en gaan we beginnen. We rijden dan richting Haines, Tok, Fairbanks, Denali, Anchorage, Glenallen, Dawson City, Whitehorse.
    Op zaterdag 1 juni komen we weer terug in Amsterdam.

We zijn nu al voorbereidingen aan het treffen wat we allemaal mee nemen, tafelkleed, berenbel, ducktape (voor je weet maar nooit), en nog veel meer.De Milepost is ook aanwezig, dit is de bijbel onder de route kaarten vooral voor Yukon / Alaska. Hier wordt van mile tot mile vertelt wat te doen en wat te zien (campings, restaurants, moosse / beren gebied, museums, gletsjers, winkels), je kan het zo gek niet bedenken en het staat er in.

We houden jullie zoveel mogelijk op de hoogte van ons wel en wee op deze reis. Jullie begrijpen we kijken er enorm naar uit.

Voor dat we gaan zetten we er nog wel wat op.

Gr. PLooytjes

11-03-2019 om 14:28 geschreven door Plooytjes

Hoofdpunten blog ton_jacqueline
  • Tips
  • weer thuis
  • dag 24: Alcatraz
  • dag 23: San Francisco
  • Dag 22: Yosemite

Hoofdpunten blog waslijnen

• Hoofdpunten blog ton_jacq
  • Laatste bericht en tips
  • naar huis
  • 1-6 Whistler - Vancouver
  • 30-5 gibsons - Whistler
  • 29-5 Lund - Gibsons

E-mail ons

Druk op onderstaande knop om ons een mail te sturen.

Mailinglijst

Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.