• 2011 Mexico (7)
  • 2012 (20-12-2012) trouwdag Plooytjes (14)
  • 2012 boot vakantie (9)
  • 2013 Huwelijksreis Bali (16)
  • 2013 stedentrip Dublin (5)
  • 2014 Binic Frankrijk (8)
  • 2014 Camperreis Rockies (30)
  • 2014 kerst Ierland (6)
  • 2015 kerst Lapland (9)
  • 2015 Zakynthos (5)
  • 2016 Alaska Cruise + Camper trip (33)
  • 2017 Bali (December) (17)
  • 2018 (kerst) Lapland (9)
  • 2018 Noord Ierland (11)
  • 2019 Yukon / Alaska Camperreis (23)
    Reizen
    29-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 29-4-2013 Dubin
    Vanochtend wederom ontbijt in de KingFisher. We pakken onze koffer in en checken uit. We laten koffers nog even achter in hotel en bezoeken in de buurt nog een kerk en een park en gaan dan op weg naar vliegveld. We krijgen op vliegveld een upgrade met extra beenruimte dat is weer goed geregeld. We lunchen bij de burger king en de heren gaan nog even winkeltjes kijken en komen thuis met toch nog Jameson whishey;-)
    Om half 5 vliegen we naar amsterdam en om 9 uur staan we op de parkeerplaats bij de auto.
    Al met al zijn we om 22.00 in Barneveld na een gezellig en leuk weekend Dublin.
    Dublin is erg gezellig en er is veel te zien, mensen zijn erg vriendelijk . Het is voor ons zeker niet de laatste keer geweest dat we in Ierland zijn geweest, volgende keer een rondreis met een auto en B&B.
    Tot volgende keer,

29-04-2013 om 00:00 geschreven door Plooytjes

28-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28-4-2013 zondag in Dublin
    Vanochtend ontbijt in de KingFisher, Ton omelet met toast en Jacq een Muffin met toast. Erg lekker en is voor herhaling vatbaar.
    We gaan vandaag op weg het is erg regenachtig en gaan met de bus mee. We besluiten om in de straat uit te stappen waar beroemde ierse whiskey shop zit, maar ja het is dus zondag en winkel zit dicht. Het regent steeds harder dus besluiten om maar koffie te doen in koffiehuisje. Erg lekkere cappuccino en we konden het niet laten om er toch wat bij te nemen. een chocolate brownie, erg smakelijk.
    Het is nu rond half 12 en besluiten om naar book of kelks te gaan in Trinity college. Dit museum gaat om 12 uur open dus moeten nog even in de rij staan. Erg indrukwekkend en aansluitend kwamen we in de bibliotheek terecht. Hier staan 200.000 boeken en op de gehele campus staan 5 miljoen boeken en dit wordt dagelijks uitgebreid, want elk boek dat in UK en Ierland wordt uitgebracht krijgt het college ook een exemplaar.
    Het is inmiddels lunch tijd en de barkeeper van de vorige dag heeft The Bank (vroeger de Belfast Bank) aanbevolen en dit restaurant zit vlakbij Trinity College.
    Dus we gaan lunchen bij The Bank, erg indrukwekkend gebouw van buiten en van binnen. We lunchen een steak op brood, nou het was geweldig lekker.
    'S middags gaan we een bezoek brengen aan de 'dode zoo', hier staan opgezette dieren, de collectie is enorm. Van grote zoogdieren tot insecten en vissen. Erg mooi om te zien. In de namiddag gaan we nog even naar de souvenir shop om aandenken te kopen van deze trip. wij kopen een beeldje van een man met fles whiskey en een Guiness flesje. Even bijkomen in hotel en 's avonds eten we in de amerikaanse hamburger tent. Lekkere hamburgers en je krijgt een echt american feeling bij Eddie's. we nemen nog een afzakkertje in de pub en genieten van onze laatste avond in Dublin.

Cheers, Ton & Jacq

28-04-2013 om 00:00 geschreven door Plooytjes

27-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27-4-2013 zaterdag in Dublin
    Vanochtend ontbijt in hotel, het was in buffet vorm, ze hadden van alles dus we kunnen er weer tegen.
    Om half elf vertrekt de hop on hop off bus weer, maar we waren iets eerder bij bushalte. We zien een parkje en dit is een herdenkingspark en erg mooi aangelegd. We genieten van de zon, want het is vandaag mooi weer.
    Om half elf de bus gepakt en we stappen uit bij de St. Patrick's Cathedral. Een erg mooie kerk met veel historie. Na een uurtje stappen we weer op de bus en gaan richting de Guiness fabriek. Na 20 minuten in de rij te hebben gewacht voor ticket gaan we op weg. Eerste deel is een museum hoe het bier wordt gebrouwen. Er staan oude ketels en het is erg mooi gemaakt. Onderweg lunchen we nog even en gaan rest van tour bekijken. Oude reclame borden, oude flesjes, er is van alles wat. Gebouw bevat ongeveer 6 verdiepingen en op de top kan je biertje Guiness proberen met een geweldig uitzicht over de stad Dublin. We gaan terug naar de uitgang en besluiten om nog bij Jameson langs te gaan, na een half uur te wachten in de rij, komen we erachter dat er voor de kassa nog een rij staat van een half uur en dat we voor de tour ook nog een uur moeten wachten, dus we besluiten om dit maar niet te doen. Erg jammer, maar dit is niet zo goed geregeld door Jameson.
    We gaan op weg naar hotel, maar besluiten toch nog even de pub in te gaan voor een biertje. Erg gezellig en de sfeer van Ierland gerpoefd.
    Vanavond om half 7 vertrekt de bus naar de Merry Plougboy pub voor onze ierse avond.
    Het is een uur rijden naar de Ploughboy Pub in het zuiden van Dublin. Het is op de bovenverdieping van de kroeg en hier staan lange tafels.
    De zaal zit vol met mensen, amerikanen, duitsers, nederlanders enzovoort. We hebben een 3 gangen menu en het eten is lekker. Halverwege het hoofdmenu, begint de band te spelen, echt ierse nummers, sommige wat bekender dan andere, maar de sfeer is geweldig.
    Tijdens toetje komen er ierse dansers en dit is indrukwekkend om te zien.
    Om half elf is het afgelopen en gaan we weer richting hotel na een erg geslaagde ierse avond.

27-04-2013 om 00:00 geschreven door Plooytjes

26-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26-4-2013 weekend Dublin
    Vanochtend om 5 uur opgestaan, om een weekend Dublin te doen met Janneke en Arno.
    Om 5:50 zijn we in Voorthuizen om onze vrienden op te halen. We drinken nog koffie om beetje wakker te worden.
    Iets over 6 gaan we naar Schiphol, de reis gaat voorspoedig en er is bijna geen file. Om iets over 7 komen we bij parking 4 aan en gaan met de shuttle bus naar schiphol. Inchecken gaat goed en koffers worden afgegeven.
    Na de douane gaan we even koffie drinken en broodje eten. Om half 10 vliegen we naar Dublin. De vlucht duurt 1uur en 10 minuten en de zon schijnt als we aankomen. We hebben een buskaart voor de airlink bus en hiermee kunnen we ook op de hop on hop off bus in Dublin.
    Om 11 uur (ierland tijd) stappen we op de bus richting centrum. We komen rond half 12 aan in hotel en checken in.
    Onze kamers in het Maldron hotel zijn mooi en goed te doen voor de 190 euro die we betalen voor 3 dagen. We installeren onze koffers en gaan op weg naar de stad om even wat te gaan eten. We komen uit bij de Pizza Hut en het gaat er wel in want we hebben honger.
    Na de lunch stappen we op de hop on hop off bus en stappen uit bij de gevangenis Kilminham Gaol. Je mag de gevangenis alleen met gids bezoeken en om 3 uur hebben we een tour. Erg indrukwekkend altijd die gevangenissen. Veel dingen zijn verteld hoe de gevangenen leefden.

We gaan na bezoek gevangenis weer op de bus en gaan richting hotel we relaxen even en gaan dan eten bij de KingFisher. Eten Fish and Chips en als toetje cheesecake en hij was helemaal geweldig. Op een schaal van 10 is deze wel een 8 waard.

Vroeg naar bed en morgen weer een dag van veel indrukken.

26-04-2013 om 00:00 geschreven door Plooytjes

04-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stedentrip Dublin 2013
    Vrijdag 26 april gaan we met Janneke en Arno een weekend naar Dublin. Ierland stond altijd al op ons lijstje en nu gan we een beetje Ierland proeven in Dublin.
    We vliegen 's ochtends om half 10 en zijn daar om 10 uur. We gaan met de auto naar schiphol en parkeren op smart parking 38 euries
    voor 4 dagen. Dit is goedkoper dan met 4 personen met de trein.

We hebben hotel in het centrum en alles op loop afstand. We nemen een ticket voor hop on hop of bus zodat we overal kunnen komen.
    Op zaterdag avond hebben we een ierse avond met eten en muziek.
    Voor de rest zien we het wel, dus wordt vervolgt.

Groet,

04-03-2013 om 00:00 geschreven door Plooytjes

Hoofdpunten blog ton_jacqueline
  • Tips
  • weer thuis
  • dag 24: Alcatraz
  • dag 23: San Francisco
  • Dag 22: Yosemite

Hoofdpunten blog waslijnen

• Hoofdpunten blog ton_jacq
  • Laatste bericht en tips
  • naar huis
  • 1-6 Whistler - Vancouver
  • 30-5 gibsons - Whistler
  • 29-5 Lund - Gibsons

E-mail ons

Druk op onderstaande knop om ons een mail te sturen.

Mailinglijst

Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.

Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!