• 2011 Mexico (7)
  • 2012 (20-12-2012) trouwdag Plooytjes (14)
  • 2012 boot vakantie (9)
  • 2013 Huwelijksreis Bali (16)
  • 2013 stedentrip Dublin (5)
  • 2014 Binic Frankrijk (8)
  • 2014 Camperreis Rockies (30)
  • 2014 kerst Ierland (6)
  • 2015 kerst Lapland (9)
  • 2015 Zakynthos (5)
  • 2016 Alaska Cruise + Camper trip (33)
  • 2017 Bali (December) (17)
  • 2018 (kerst) Lapland (9)
  • 2018 Noord Ierland (11)
  • 2019 Karpathos (griekenland) (2)
  • 2019 Yukon / Alaska Camperreis (23)
  • 2020 Terschelling (3)
  • 2021 Ameland (2)
  • 2021 Rhodos (5)
  • 2022 Kreta (0)
  • 2022 Noorse Fjorden Cruise (13)
  • 2022 transatlantische cruise (13)
  • 2023 Viking Saga cruise (4)
  • 2024 IJsland Cruise (1)
    Reizen
    08-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8-9-2012 naar Dronten
    Vanochtend weer om half 8 wakker, het koelt 's avonds erg af, dus het is in de ochtend wel wat fris op de boot.
    We zitten aan het ontbijt en dan belt Joleyn of ze langs kunnen komen, want het wordt erg warm vandaag.
    We gaan op weg naar Dronten dus we spreken daar af. Planning is dat we daar rond 11 uur zijn.
    Om 10 over 10 komen we aan en Jacq gaat nog even douchen.
    Om 11 uur komt de familie aan en we drinken koffie en lopen dan naar winkelcentrum om boodschappen te doen voor oa de lunch.
    Bij terugkomst op de boot gaan we lunchen en na de lunch gaat Sebas met Maryse zwemmen. We blazen de oplaasband op en ze genieten lekker in het water. Het water is wel wat koud maar het scheelt Maryse helemaal niks.
    We moeten haar beetje paaien met een koekje anders wilt ze het water niet uit.
    Maryse gaat slapen op de boot en ze vind het erg leuk en ook wel spannend.
    Om 4 uur wordt ze wakker en dan even wat drinken en wat fruit en dan gaan ze weer op huis aan.
    Wij genieten nog even van de zon en gaan om 6 uur richting het restaurant 'onze vrienden'. Het eten is wel lekker maar niet speciaal.

Morgen weer lekker in de natuur liggen.

Uitgave: liggeld 7,25
    douche: 0,50
    uiteten: 75,-
    boodschappen: 31.-

Jacq en Ton

08-09-2012 om 00:00 geschreven door Plooytjes

07-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7-9-2012 naar aanlegsteiger 'De Kant'
    Vanochtend op tijd wakker geworden rond de klok van half 8. Het is lekker rustig hier en het is echt genieten.
    Om 9 uur vertrekken we weer en gaan naar aanlegsteiger 'De Kant'. We komen hier rond half 11 aan en genieten van de rust en van een goed boek en doen af en toe een puzzel.
    We kijken vanavond een film op de I-pad.

Heerlijk vakantie

Menu: Kip Tandoori

07-09-2012 om 00:00 geschreven door Plooytjes

06-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6-9-2012 van biddinghuizen naar de polder
    Vanochtend om 9 uur vertrokken met de boot richting de Lovink sluis, hier komen we mooi op tijd aan denk dat we wind mee hebben.
    We zijn de enigste in de sluis en dat is wel makkelijk dan hoef je met niemand rekening te houden.
    We zakken 5 meter naar beneden, alles gaat goed en we varen de polder in. Wat meteen opvalt is de rust die hier over je komt.
    We varen richting de aanlegsteiger dicht bij aviodrome. We komen rond half 1 daar aan en gaan op weg naar het museum. We lunchen hier en gaan dan museum bezichtigen. Het is wel anders geworden, je kan in veel vliegtuigen binnen kijken en dat is erg leuk.

Om 4 uur zijn we weer terug bij de boot en drinken borreltje en snacken wat.
    Vanavond op het menu griekse salade.

Uitgave: museum entree 31,50 euro
    Lunch: 8,50 euro

06-09-2012 om 00:00 geschreven door Plooytjes

05-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 5-6-2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag zijn we om 5 uur van huis vertrokken met een volle auto tassen en boodschappen.
    We rijden naar de boot en laden alles uit. We eten een patatje in de haven, we wouden eigenlijk in het cafe wat eten maar dit is niet meer mogelijk door de week.We ruimen alles op en dan kan de vakantie beginnen.
    Planning is halve ronde door de polder en dan naar Harderwijk (ook om te stemmen) en dan nog naar een eiland toe.

We hebben 1,5 week vakantie dus dat komt helemaal goed.

Groet Ton & Jacq

05-09-2012 om 00:00 geschreven door Plooytjes

02-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.we gaan varen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We gaan voor het eerst in september 1,5 week varen met onze boot.
    We gingen altijd in mei en juni 2 of 3 weken varen maar aangezien we nu naar Canada zijn geweest doen we het nu in september.

De planning is dat we woensdagavond 6 september naar de boot gaan en dan de boel in laden en hapje gaan eten in de haven en dan gaan we donderdag naar de lovink sluis en dan gaan we de polder in. We proberen tot Aviodrome te komen en dan gaan we daar vrijdag ochtend heen. Voor de rest zien we het wel. We moeten in ieder geval woensdag 12 september in Harderwijk zijn om te stemmen.

Wordt vervolgd,

02-09-2012 om 00:00 geschreven door Plooytjes

10-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbereiding 20-12-2012

Vorig jaar heeft Ton mij in Egypte officieel gevraagd of ik met hem wil trouwen nou dat willen we wel en nou is het over een aantal
    maanden de grote dag 20-12-2012 gaan we eindelijk trouwen. We zijn al druk bezig met de voorbereiding maar we hebben ookal veel geregeld. Trouwpakken zijn in huis, restaurant / gemeentehuis zijn besproken, ringen bestelt, honeymoon geregeld dus het schiet lekker op. Op 27 april zijn we in ondertrouw gegaan (op de verjaardag van Ton zijn moeder), het was een leuke dag en ook een mooie dag.

Getuigen zijn ook gevraagd, Ton heeft Florian (zoon) en Joleyn (dochter) als getuige, Jacq heeft Sabrina (zus) en Marion (beste vriendin en tweede moeder) als getuige.

Half oktober gaan de uitnodigingen de deur uit en eind november gaan we met Kitty van het groene pandje (t restaurant) het menu samen stellen.

Na het trouwen gaan we op vrijdag lekker naar Zeeland om kleine honeymoon te doen en de grote honeymoon is op 17 januari, zoals eerder gelezen gaan we naar strandvilla op Bali.

Dus al met al loopt het lekker en liggen we aardig op schema.

10-08-2012 om 09:37 geschreven door Plooytjes

Categorie:2012 (20-12-2012) trouwdag Plooytjes
    29-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding Bali
    Hallo,

Op 20-12-2012 gaan we eindelijk trouwen na een relatie van 13 jaar. Weer een mooie reden om op reis te gaan, de keus was wel moeilijk, maar uiteindelijk is de keus gevallen op een strandvilla op het prachtige Bali. Via strand villa's Bali, hebben we een mooie villa met zwembad in Lovina Beach en dit alles is met personeel, dus een tuinman, kok en schoonmaakster. We vertrekken op 17 januari met KLM naar Denpasar en komen daar een dag later aan. We hebben de Bundar Villa 2 weken en op 1 februari vertrekken we daar weer.

We hebben Capitool gids gekocht van Bali en zijn ons al aan het inlezen. We willen wel naar het olifanten park vlakbij Ubud, om een rit te maken op de olifant (romantisch). Voor de rest wat tempels bezoeken en de prachtige natuur. Bij Lovina zijn in de ochtend veel dolfijnen te zien dus dat wordt een dolfijnen spot tripje.

29-06-2012 om 00:00 geschreven door Plooytjes

Categorie:2013 Huwelijksreis Bali
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.welkom
    Hallo,

Zoals vele andere mensen die ooit met een camper op reis zijn geweest, zijn hier verslaafd aan geworden, zo ook wij.

2005: camperreis door Florida
    2009: camperreis door West USA
    2012: camperreis Vancouver Island
    2013: huwelijksreis Bali
    2014: planning is om de rockies aan te doen van Canada en USA

Voor de reizen door West USA en Vancouver Island hebben we een blog aangemaakt hier onder de gegevens hiervan:

West USA: www.bloggen.be/ton_jacqueline
    Vancouver Island: www.bloggen.be/ton_jacq

Er is ook een waslijnen blog, hierop staan diverse waslijnen gefotografeerd door Jacq in binnen en buitenland.
    www.bloggen.be/waslijnen

Op dit blog leggen we onze toekomstige reizen vast.

Veel lees plezier,

29-06-2012 om 00:00 geschreven door Plooytjes

11-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naar huis
    We moeten weer naar huis, we hebben een geweldige vakantie in Mexico gehad.
    Het land is erg gastvrij en erg mooi. We hebben veel gezien, maar ook lekker geluierd dus een goede combinatie van een wel verdiende vakantie.

Hier nog wat foto's.

11-11-2011 om 00:00 geschreven door Plooytjes

10-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.excursie Chichen Itza
    Vandaag gaan we naar de tempel Chichen Itza, dit is 1 van de 7 wereld wonderen. We moeten 2 uur met de bus rijden voor dat we er zijn dus het is een hele rit. Daar aangekomen worden we opgewacht door een gids die ons een rondleiding geeft over het enorme complex.
    Het is erg indrukwekkend en er is erg veel te vertellen. De tempel Chichen Itza is enorm groot, maar de helft van de tempel zit nog onder de grond, er moet eerst geld komen voor dat alles uitgegraven wordt. Tempel mag je noiet meer beklimmen, maar het is zo ook erg mooi om te zien.
    Overal over het complez kan je souveniers kopen van prul spul tot mooi houtsnijwerk, mensen zijn wel wat opdringerig, maar dat zal er wel bij horen. Het is vandaag erg warm, maar erg is weinig schaduw op het complex, dus we drinken maar veel.
    Hier bij Chichen Itza kan je een maya kalender laten maken van een datum, Ton en ik laten datum 20-12-2012 doen, onze trouwdatum. Erg mooi souvenier, dus dat komt ingelijst op het toilet te hangen.
    Rond de middag gaan we met de bus naar luch plek, buffet vorm en hier wordt ook een dansvoorstelling uitgevoerd, a la mexico.
    Na de lunch gaan we naar plaats Vallodolid, dit oogt erg cubaans, en is erg leuk om te zien. We lopen wat rond maar gaan uiteindelijk op terrasje zitten om wat te drinken. Aan het eind van d emiddag moeten we weer naar de bus, maar wat blijkt bus is kapot en lekt wat vloeistof, dit is niet goed. Onze hostess regelt een andere bus, nou moeten we in een duitse bus met ook duitse mensen die ook een tour hebben en nog wel plek over hebben voor de gestrande dutchies. Het past allemaal net en wij zitten op de achterste bank tussen de duitse peoples.
    Uiteindelijk komen we in play del carmen en daar staat weer een nederlandsse bus en die brengt on naar het hotel. Al met al een erg lange dag maar wel de moeite waard.

10-11-2011 om 00:00 geschreven door Plooytjes

09-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagje hotel
    Lekker dagje strand, vandaar wat strand foto's.

09-11-2011 om 00:00 geschreven door Plooytjes

08-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.excursie Coba
    Vandaag gaan we op excursie naar Coba, een oude maya stad van 800 na chr. en telde 50.000 inwoners het complex is 80 vierkante km dus het is enorm. Vanochtend wederom roomservice bestelt voor het ontbijt want de bus komt vroeg. We gaan opweg en gaan eerst langs alle hotels om andere mensen op te halen. Aangekomen bij Coba, doen we eerst nog wat boodschappen (drinken en koekjes), want het is warm en de klim op de piramide valt tegen wordt gezegd. We lopen eerst lang oude gebouwen en het is erg indrukwekkend, we zien een speelveld van het oude bal spel er is nog veel bewaard gebleven. Het balspel is tussen 2 schuine wanden en op de wand is een ring en de spelers moeten met heup en benen een bal in de ring krijgen. Erg moeilijk lijkt ons vanwege de erg schuine wanden. De winnaars van het spel worden geofferd, en dit was een hele eer. We komen aan het eind aan bij de tempel Nohoch Mul en de tempel is 42 meter hoog en mag nog beklommen worden, Arno, Ton en Jacq gaan het beklimmen en Janneke blijft op ons wachten en maakt wat foto's. Het is een hele klim, maar als je boven staat dan is het uitzicht enorm.
    We gaan terug met de tuktuk en onze fietser is niet heel snel maar dit ligt meer aan ons dan aan de fietser;-)
    We gaan Coba verlaten en gaan op weg naar een cenote een ondergrondse water reservoire waar je kan zwemmen, erg mooi en verfrissend, want het is erg warm. We gaan na de cenote lekker lunchen in een restaurantje, er staat een buffet klaar en het is lekker, en uitzicht over een mooi meer. Er zit een winkeltje bij en we kopen nog wat souveniers.
    Na de lunch gaan we de bus in want we gaan naar de jungle om aapjes te kijken. We worden in groepen verdeeld en gaan de jungle in, we zien veel aapjes ook met baby aapjes, dus het was heel leuk.
    We gaan in het dorpje ook een bezoek brengen aan een maya huisje, erg arm zijn de mensen daar en erg primitief. Er lopen overal kleine kindjes op blote voetjes. Het is wel confronterend om hier te lopen, terwijl wij erg veel luxe hebben.

Eind van de dag gaan we weer terug naar hotel en daar anagekomen nog even douchen en dan maar weer wat gaan eten.

Groet, J & T

08-11-2011 om 00:00 geschreven door Plooytjes

07-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagje zwembad
    Geen nieuws vandaag, alleen dat het weer mooi weer is en we lekker aan zwembad gaan liggen vandaag en lekker gaan eten.
    Vandaar wat eet foto's en wat van de pool.

T & J

07-11-2011 om 00:00 geschreven door Plooytjes

04-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.excursie jeep safari
    We hebben 3 excursies geboekt bij de hostess en de eerste is een jeep safari in natuurgebied Sian Ka'an.
    We worden 's ochtends vroeg opgehaald door de touring bus dus we ontbijten op de kamer (roomservice bied uitkomst). We gaan naar een plek waar de jeeps staan en we gaan met z'n vieren in een jeep. Janneke en ik achterin en Ton naast de bestuurder Arno. het heeft erg veel geregend de laatste paar dagen en dat krijgen we te zien. We gaan op weg en we rijden naar het natuurgebied over een verharde weg, daarna is het afzien. We komen op een zand weg met veel gaten en hierin veel water, je ziet hierdoor niet hoe diet het gat is en soms verdwijnt het wiel helemaal. Het schiet hierdoor niet erg op dus we doen over de hele weg 5 kwartier, wel erg spectaculair, maar erg wiebelig vooral achterin de jeep.
    Aangekomen bij een groot meer parkeren we de jeep en stappen over op een boot. we gaan het water op en gaan op zoek naar schildpadden en walvissen. We zien 1 schildpad en heel veel dolfijnen wat een ervaring weer. In het natuurgebied zijn ook veel mooie vogels (roze lepelaar en pelikanen). Voor de lunch gaan we nog snorkelen en dat is ook erg mooi, veel koraal en mooie vissen. De lunch bestond uit vis en groente en rijst en salade. Daarna gaan we nog dorpje in, 1 straat en stelt niet veel voor, wel staat er iemand heerlijke cappuccino te maken, erg lekker na het eten. Daarna terug op de boot en met een rot vaart gaan we weer terug naar de jeep. Nu gaan we weer terug via de zelfde weg. We rijden aan het eind zelfs in het donker en dat is toch wat minder vinden wij, maar het is niet anders, maar alles gaat goed en we komen heel huis thuis.
    Weer de bus in en we komen laat aan in hotel en frissen ons op en gaan nog even hapje eten.

Mooie dag en veel indrukken van het land opgedaan, op naar de volgende excursie dat wordt bezoek aan een tempel.

Groet, Jacq en Ton

04-11-2011 om 00:00 geschreven door Plooytjes

30-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We gaan....naar Mexico
    Op zaterdag 29 oktober vliegen we naar Cancun Mexico. Op vrijdag eind van de middag ontmoeten we onze vrienden Janneke en Arno op station barneveld want we gaan al naar schiphol om hier te overnachten in CitzenM hotel, want de volgende ochtend vliegen we om 11 uur, dan hoeven we minder te haasten.
    Bij hotel aangekomen en koffers gedropped te hebben gaan we op panoramadak nog even vliegtuigen spotten en daarna gaan we eten bij de Burger King, lekker hoor zo'n hamburger. 'S avonds in hotel kijken we nog even tv en dan lekker slapen.

Volgende ochtend koffers inchecken en door de douane en dan even ontbijten, wat een prijzen vragen ze daar voor, maar ja het is vakantie.
    We vliegen met Arkefly naar Cancun met een tussenstop op Cuba, we komen helemaal gebroken aan op Cancun en moeten nog half uurtje met de bus en dan zijn we bij het hotel.

We checken in en ze feliciteren ons met onze honeymoon, we kijken verbaasd, we leggen uit dat we volgend jaar pas gaan trouwen en dat we bij boeken nog niet eens wisten dat we gingen trouwen. We zijn er uiteindelijk nog niet achter gekomen hoe dit kan, maar we hadden wel een fruitmandje en flesje bubbels op de kamer.

Op het resort zitten verschillende gebouwen en wij zitten in Dona Isabel in gebouw 1 en hebben kamer 220, ze noemen dit 1220 erg toevallig als we zeggen dat we op 20-12-2012 gaan trouwen.
    We hebben een mooie kamer met een bubbelbad, ons balkon kijkt uit over de jungle, we mogen niet klagen.

We gaan nog wat eten in de pizzaria en gaan dan lekker onder de wol van deze vermoeiende trip.
    Hier wat foto's van hotel valentine maya resort en onze kamer.

30-10-2011 om 00:00 geschreven door Plooytjes

Hoofdpunten blog ton_jacqueline
  • Tips
  • weer thuis
  • dag 24: Alcatraz
  • dag 23: San Francisco
  • Dag 22: Yosemite

Hoofdpunten blog waslijnen

• Hoofdpunten blog ton_jacq
  • Laatste bericht en tips
  • naar huis
  • 1-6 Whistler - Vancouver
  • 30-5 gibsons - Whistler
  • 29-5 Lund - Gibsons

E-mail ons

Druk op onderstaande knop om ons een mail te sturen.

Mailinglijst

Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.