Lagere school Plockroy
Inhoud blog
  • Kerstviering
  • Petnetdag
  • 24 oktober = bosdag
  • Pedagogische studiedag
  • schooljaar 2016 - 2017
    Zoeken in blog

    Welkom op onze blog!
    12-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaatsen!
    Ook dit jaar namen we weer deel aan de pinguinactie in de Schaverdijn in Hasselt. We waagden ons op glad ijs! Voor sommigen eerst nog wat aarzelend. Maar onder leiding van meester Jonathan ging het steeds beter en beter. Sommigen zijn zelfs echte artiesten op het ijs! Iedereen vond het een fijne namiddag!!!






























    10-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.techniekvoormiddag
    Samen met twee studenten van de KHLim werkten we een ganse voormiddag rond techniek. Eerst kregen we het theoretisch gedeelte over energie. Dan mochten we wat oefenen met een elektrische kring. Het  praktische gedeelte was natuurlijk het allerfijnste. We mochten zagen, boren en alles zelf in elkaar schroeven... Het gereedschap van de techniekmobiel kwam goed van pas. Het boren was ook spannend. Met veiligheidsbril natuurlijk...We maakten zelf een sfeerlichtje. Heel tof!!!


























    09-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.techniekvoormiddag( foto's)
    nog meer foto's
























    22-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.carnaval
    Dit jaar organiseerden we ook weer een carnavalstoet op Plockroy. Het thema was 80 jaar Plockroy- De tijd van toen. Heel veel kinderen trokken kleren aan die ons deden denken aan vroeger. De juffen zagen eruit als echte nonnetjes. Ook Prins carnaval en zijn gevolg waren van de partij. 
    Het was een hele fijne namiddag!



























    21-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.carnaval
    foto's van de carnavalstoet: 80 jaar Plockroy - de tijd van toen...




























    13-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een tandje bijsteken
    Tijdens de lessen technologie maakten we gebruik van onze techniekmobiel. We gingen van start met het pakket:"een tandje bijsteken". Aan de hand van experimenten, kregen we de leerstof onder de knie. We moesten alles zelf in elkaar zetten en dan het experiment uitvoeren. Wat waren die boutjes, moertjes... klein! Na veel puffen en zuchten, lukte het ons toch! Er zijn er zelfs bij die een echte kei zijn in techniek! We hebben veel geleerd over tandwielen, kettingen en riemen. En... we vonden het ook nog interessant!




















    04-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ridders en kastelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De leerlingen van het tweede leerjaar zijn echte ridders geworden! Een maand lang leerden ze over ridders en hun kasteel.
    Hoe ridders leefden, hoe hun kasteel eruit zag, over hun kledij, over hun wapens,...
    Wat beleefden ze een heerlijke tijd: samen keken ze filmpjes over ridders en hun jonkvrouwen, ze ontwierpen hun eigen schild, ze speelden kaartspelletjes van die tijd, ze leerden paardrijden en zoveel meer...
    Toen was de tijd daar om tot ridder te worden geslagen! Een heel plechtig moment! Wat hadden ze hier naar uitgekeken. Velen hadden kriebeltjes in hun buik! De leerlingen knielden één voor één en lazen hun ridderbelofte voor. Daarna volgde de ridderslag.
    Nu zijn ze echte ridders. Vol trots toonden ze dan ook hun ridderdiploma.




    27-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IJs - cool
    Ons nieuwe thema van taal heet "IJs-cool". We begonnen dit thema met  ijzige proefjes. We gaan gedurende enkele weken van alles over ijs leren en wat ermee te maken heeft. Cool!!!
















    01-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAS-beurs Neerpelt
    De leerlingen van het 5de en 6de leerjaar probeerden allerlei sporten uit op de "doe aan sport" beurs. Ze leerden boogschieten en flitsschieten. De jongens deden aan muurklimmen terwijl de meisjes circustechnieken aanleerden. Door de speleomobiel kruipen was wel spannend. Als laatste deden we kajakken. Maar goed ... want de meeste  hielden er een nat pak aan over. Het was wel de moeite, al leken sommige kajaks wel erg aangetrokken door het struikgewas!
    Het was een heel leuke namiddag!







































    29-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAS-beurs Neerpelt(vervolg)
    Nog meer foto's!
















    27-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderslaghoeve
    We brachten een bezoek aan de tentoonstelling over de Donderslaghoeve. Bij het begin van de tentoonstelling lagen gebruiksvoorwerpen  van vroeger.Een gids gaf ons uitleg over de voorwerpen, documenten, foto's,...
    Er was zelfs een oorkonde met een pauselijke zegen en een boek met  perkament. We zagen ook voorwerpen van archeologische opgravingen in de buurt van onze school. 
    We maakten een wandeling langs de heksenberg waar volgens de legende de schat van Napoleon begraven ligt. We wandelden ook naar de plaats waar de donderslaghoeve heeft gestaan.We zijn op de plaats geweest waar vroeger nog Romeinen gelopen hebben.
    Het was een heel leerrijke namiddag!



























    23-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.grootouderfeest(1)
    Ook deze keer was het grootouderfeest een succes! De grootouders konden genieten van liedjes, volksdansen... en akkordeonmuziek uit de tijd van toen. Ons thema: 80 jaar Plockroy kwam ook hier weer aan bod. Alle kinderen zetten hun beste beentjes voor. Als afsluiter kregen de grootouders nog een cadeautje en een dikke knuffel en kus van hun kleinkinderen. Ze konden nog nagenieten bij een lekker kopje koffie en een boterham met "heikies!"










































    22-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.grootouderfeest(2)
    Nog meer foto's.




















    21-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.herfstwandeling
    Op vrijdag 14 oktober trokken we naar Kattevennen voor een stevige herfstwandeling. We zochten paddenstoelen, bodemdiertjes, herfstbladeren, herfstvruchtjes...Daarna lekker picknicken in het bos en nog even op de speeltuin. Het was een fijne dag!










































    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sien
    Ik ben Sien
    Ik hou van dansen , en van tekenles.
    Ik verjaar op 20 augustus dat is dus in de grote vakantie FIJN HE
    Ik eet graag kruimelvlaai
    Ik eet niet graag witloof:
    Ik ben fan van Selena Gomez
    Ik ben nu 11 jaar en zit nu in het zesde leerjaar    


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hanne

    Ik ben Hanne.
    Ik ben 10 jaar.
    Ik ben  op 18 januari 2000 geboren.
    Ik heb blauwe ogen.
    Mijn hobby's zijn badminton  en KSA.




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Robin

    Hallo ik ben Robin. Ik hou van kick boxen.

    Ik woon op een boerderij en ik ben bijna12jaar.

    Ik zit in het 6de  leerjaar

    Ik eet graag pizza en frieten en lasagne
    Ik heb veel vrienden
    en vriendinnen




    04-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toon
    Hallo ik ben Toon.
    Mijn hobby's zijn fietsen en klimmen
    Ik woon in Meeuwen- Gruitrode .
    Ik speel ook heel graag buiten
    Ik eet graag frieten.
    Ik speel graag met mijn konijn.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Evy

    Ik ben Evy.
    Ik heb blauwe ogen.
    Ik ben 11 jaar.
    Ik eet graag macaroni en frieten.
    Ik eet niet graag spruiten.
    Ik verjaar op 9 maart.
    Ik doe niet graag een kousenbroek aan.
    Mijn hobby's zijn badminton.




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gert

    Ik ben Gert .
    Ik ben verzot op tractors .
    Ik ben fan van Fendt .
    :arrowIk kijk op tegen  BROEKX de loonwerker.
    Ik heb ongeveer een kinderboerderij.
    Op school is het heel leuk!
    Ik heb heel veel vriendjes .
    Ik ben bijna 11jaar en ik zit op het 5de leer jaar .
    Wat ik graag eet is pizza  en frietjes.
    Mijn papa en mama hebben een fort 3000 en een mc cormik d217




    Lagere school
  • Eerste graad
  • Tweede graad
  • Derde graad
  • Kleuterschool
  • Leefgroep kleuters
  • Archief per jaar
  • 2016
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs