Op dinsdag 16 april 2013 werd dé affiche voor de Gentse Feesten, editie 2013, officieel voorgesteld. Net als vorig jaar mocht het reclamebureau Modulo uit Melle voor de Gentse Feesten 2013 het campagnebeeld ontwerpen. Het resultaat is een beeld dat vrolijkheid combineert met Gentse eigenheid.
De Gentse Feesten vinden dit jaar plaats van zaterdag 20 tot en met maandag 29 juli 2013.
Het campagnebeeld van 2013 prikkelt de nieuwsgierigheid, schept een vrolijk en uitgelaten sfeer en ontsteekt een zekere spanning bij de kijker tot aan de Gentse Feesten.
De toespeling op de circusattractie human canonball schept de sfeer van het circus dat naar de stad komt. Een zinsverbijsterend 10-daags cultureel circus dat de hele stad in haar ban heeft. Net als deze attractie staat de Gentse Feesten garant voor 10 dagen spektakel, show, performances en plezier.
Het beeld heeft opvallende Gentse elementen. Het kanon kreeg het uitzicht van het hoedje van het typisch Gents poppetje Pierke Pierlala. De lont die de letters van de Gentse Feesten vormen, verwijst naar de bekende Gentse strop. En uiteraard heeft Gent ook zijn eigen kanon, de Dulle Griet. De aangestoken lont kan dan weer een verwijzing zijn naar het vuurwerk en de helm van de held in het kanon vertoont de vorm van een discobal dat kenmerkend is voor het groot aandeel van muziek op de Gentse Feesten.
Promotie
De campagne voor de Gentse Feesten loopt in België, Noord-Frankrijk en Zuid-Nederland. Er wordt zowel on- als offline gewerkt.
De website wordt aangepast en ook nu weer wordt van verschillende sociale media zoals Facebook en Twitter gebruik gemaakt.
Voor het offline gedeelte zullen er affiches, folders, stickers, enveloppen en briefhoofden gedrukt en verspreid worden. En ook dit jaar zal het beeld gedrukt worden op T-shirts voor dames, heren en kinderen.
Selectie van de ontwerper
Omdat de Gentse Feesten een internationaal karakter hebben, een breed aanbod van cultuur en muziek brengen én een belangrijk evenement zijn voor citymarketing, werd voor de creatie van het campagnebeeld een overheidsopdracht voor drie jaar uitgeschreven om via een professioneel bureau een kwalitatief passend beeld te vinden voor de Gentse Feesten.
In 2011 werd de opdracht om het campagnebeeld voor de komende drie jaar te ontwerpen, gegund aan Modulo. Toen was het campagnebeeld de egel, waarin vriendelijkheid en rebelsheid met elkaar verweven werden.
Voor 2012 bedachten ze een origineel beeld van de Gentse draak en de cowgirl.
Dit jaar is er opnieuw gekozen voor een vrolijk en swingend beeld, met zeer veel aandacht voor het Gents karakter van de Feesten.
Alle info op www.gentsefeesten.be
|