Inhoud blog
  • Vaarwel bestaat niet, tot weerziens!
  • Laatste dagen !!! (part 1)
  • Het vervolg!
  • nog eens wat nieuws
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mali, Koutiense
    Ons avontuur
    06-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 2
    Hoi allemaal,

    We zitten nu in San een dorpje op ongeveer 75 km van Koutienso!
    We hebben heel wat meegemaakt deze afgelopen week. Kirsten heeft deze week consultaties gedaan, ik heb wondzorg gedaan en Jolien stond op de materniteit. Deze week heb ik al veel wondes verzorgd, een héél verschil met wat we gewoon zijn bij ons hoor, Jolien heeft zelfs al een bevalling gedaan, en een hele hoop spuiten gezet.
    De afgelopen week zijn we in het dorp ook kinderen gaan wassen en een dag heeft Jolien geholpen in een van de klassen en nog een andere dag was het de beurt een Kirsten. Daar zullen ze natuurlijk veel over kunnen vertellen als ze iets posten!
    We zijn ook al héél goed geaclimatiseerd hoor. We hebben het deze week zelfs al koud genoeg gehad om in golf/pull rond te lopen, het was toen rond de 20 graden, maar dat is in elk geval koud voor hier. Het was vooral zo koud omwille van de wind die er hier was.

    Vrijdag avond zijn we dan eens weer naar Adama gegaan, thee drinken, normaal gaan we voor het avondeten, maar deze keer was het erna. Nu snap ik wel waarom wij meestal voor het avondeten gaan, anders zijn we pas rond middernacht terug op nze kamer. Wat laat is als we vroeg op moeten. gelijk gisteren, omdat we naar de markt gaan.

    Gisteren zijn we dan naar een lokale markt gegaan, met paard en kar. 7 mensen  plus bestuurder op de kar en 1 paard om dit allemaal te trekken. We hadden afgesproken om 6 uur 's morgens en onze bestuurder kwam pas om 8 uur opdagen, dit is Afrika hoor !! We waren trouwens meer als 2 uur onderweg zowel heen als terug. Jolien en Kirsten hebben zich trouwens Pai gekocht, dit is een bepaalde hoeveelheid stof, om een rok of kleedje van te maken. Op de terugweg naar huis heb ik mijn echte eerste kleur opgedaan een mooi kreeftenrood, Jolien is ook wat verbrand op de schouders en Kirsten heeft het minste last van ons allemaal, zij had er dan ook wel aan gedacht om haar in te smeren met zonnecreme, ik kan in elk geval zeggen dat ik het niet meer zal vergeten.

    Ik ga eens afsluiten en kijken o de rest nog wat wil typen.
    Misschien tot volgend weekend !!!
    Groetjes

    De baboe's



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs