kunstfotografie
Inhoud blog
  • compositie
  • herfst
  • antwerpen
  • spelen met beweging
  • scherpte-diepte
  • vlinders
  • fort Chartreuse 3 (vervolg)
  • fort Chartreuse 2
  • fort Chartreuse 1
  • kolenmijn in maasmechelen 1e deel.
  • kolenmijn maasmechelen 2e deel
  • personen (nieuw)
  • kinderen
  • producten
  • bewegende voorwerpen
  • natuur
  • kolenmijn maasmechelen en stationeke
  • inleiding
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Over mijzelf
    Ik ben pim
    Ik ben een man en woon in omgeving maaseik (belgie) en mijn beroep is met pensioen was oa docent HBO in Nederland.
    Ik ben geboren op 19/05/1941 en ben nu dus 82 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: vogels,tuinieren en fotografie.
    op mijn 75e hoop ik klaar te zijn met mijn studie fotografie
    Een interessant adres?
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    sasan
    www.bloggen.be/sasan
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    showbizzz
    www.bloggen.be/showbiz
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    overgewicht
    www.bloggen.be/overgew
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    overgewicht
    www.bloggen.be/overgew
    fotografie
    fotografie
    03-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fort Chartreuse 1
     



    Dit fort werd gebouwd in 1817 door de Nederlanders naar de stad Luik te beschermen, en is gelegen langs de rivier de Maas. Tijdens de Belgische Revolutie in 1830, het fort werd onder controle van de nieuwe, onafhankelijke land van België, en werd gebruikt als kazerne. Duitsland viel België tijdens de Eerste Wereldoorlog in augustus 1914, Chartreuse was een somber reputatie verwerven als het werd gebruikt als gevangenis voor honderden Belgen die probeerde te weerstaan. 49 mensen werden geëxecuteerd en begraven op het terrein, en een gedenkteken staat aan de hoofdingang in hun eer. In 1919 na de oorlog, toevoegingen werden gemaakt om het fort en het gebruik ervan als een kazerne was hersteld, en op sommige punten het fort gehouden over 2000 mannen. Het fort viel onder Duitse controle weer tijdens de tweede wereld oorlog, en 1940-1944 Chartreuse diende als kazerne voor het Duitse leger. In 1945-1955, het fort gebruikt als de 28e US Army General Hospital tijdens het Ardennenoffensief. In 1982, het leger België verlaten het fort, waarbij het ​​als een toevluchtsoord voor daklozen en zelfs een stortplaats voor de occasionele dode lichaam. De politie heeft sinds geveegd door het fort en hebben maatregelen genomen om de site te beveiligen gebleven. De toekomst is onzeker.

























    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 19/12-25/12 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!




    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    movie
    www.bloggen.be/movie
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    sasan
    www.bloggen.be/sasan
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    movie
    www.bloggen.be/movie

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs