Inhoud blog
  • Terug
  • Mi ciudad
  • World Naked Bike Riders
  • Les Tables de Barcène
  • reina de Vendimia
  • Plaza Italia
  • Uspullata
  • Ufo`s
  • Foto's pompmachien
  • Avondmaal
    Laatste commentaren
  • De Wilde (Pieter)
        op Mi ciudad
  • DAAR IS DE LENTE VAN Jan De wilde (Rita)
        op Mi ciudad
  • DAAR IS DE LENTE VAN Jan De wilde (Rita)
        op Mi ciudad
  • couchsurfing (mertensmannen)
        op Les Tables de Barcène
  • 4000 (Jef & Aline)
        op Secador
  • Droogrek-secador (mams)
        op Secador
  • ola (ward)
        op Foto's Malargüe
  • Tunuyan (mams)
        op Qué feo
  • Pieter en Bruce Chatwin "In Patagonia" (Rita)
        op Den bouw en Guy III
  • Den bouw voor de visuelen (mams)
        op Den bouw en Guy III
  • Malargüe (mams)
        op Eco-hostel Malargüe y gipsy Pedro
  • Malargüe (mams)
        op Eco-hostel Malargüe y gipsy Pedro
  • Django (Jef en Aline)
        op Eco-hostel Malargüe y gipsy Pedro
  • vlotjes (ward)
        op Cascadas y Mapuches
  • Toni y Alba (mams)
        op Toni y Alba
  • Zoeken in blog

    Pieter's blog

    01-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De klok
    Van 't weekend zijn ze hier naar de zomerklok gegaan.  Ik loop drie uur achter, maar daar moeten jullie zich verder niets van aantrekken. 

    01-01-2008 om 20:59 geschreven door pieter  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Empanada's

    Misschien zijn we wat te laat, maar bij deze een tip voor de feesttafel.  Overheerlijke empanada's als voorgerechtje of waarom niet als maaltijd.  Je kan ze frituren of gewoon in de oven stoppen.  Ik verkies ze al horno.  Hier in Argentinië zijn ze supergoed en in El Bolson heb ik een empanaderia gevonden.  Je kan er overheerlijke versgemaakte empanada's bestellen.  Wel dertig verschillende variaties hebben ze hier.  Njamie.  Het is één van mijn volgende missies.  De ambacht der gevulde deegkoekjes onder de knie krijgen.  Wie weet beginnen we wel een empanaderia.   

    Hier de resultaten van mijn research:

    http://www.empanadascriollas.com.ar/
    http://recetasdeargentina.com.ar/category/recetas-por-comida/empanadas/
    http://lekkerhapje.nl/tag/empanada/

    En zeg eens, was het lekker?

     

    01-01-2008 om 21:24 geschreven door pieter  


    02-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El Cielo family
    El Cielo family in El Bolsón.

    02-01-2008 om 00:00 geschreven door pieter  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Statistieken

    Ik zit welgeteld honderd dagen op den blog.  Wat een feest.  De respons is positief, al zit ik toch wel met wat vragen.  Hoe zit het met mijn populariteit?  En om daar een beetje zicht op te krijgen, heb ik het voorbije jaar nauwkeurig cijfertjes bijgehouden.  Ondertussen heb ik alles verwerkt en herkauwd.  Wat blijkt nu, ik ben het populairst op godbetert een dinsdag.  November was een topmaand en in december ging het wat bergaf.  Het wordt duimen voor januari.  Tussen acht en negen 's avonds wordt er veel aan me gedacht.  Om vier uur ´s morgens gewoonweg niet.  Internet explorer 7 is de populairste methode om me op te sporen.  Eén pipo browst met opera.  Interessant.  Wil je meer klaarheid in de statistiek, dan kan ik de volgende site aanbevelen  http://www.bloggen.be/pietervandessel/statistieken?state=8&substate=. 

    Bij deze wil ik iedereen bedanken die af en toe eens een replyke (anoniem en discreet of publiekelijk) doet en zich daarbij niet bespaard van enige complimenten.  Altijd tof ende amusant.  En daar doen we het uiteindelijk voor.  
    Meent u dat er nog ruimte is voor enige verbetering - en die zal er zijn - aarzel dan niet met leuke suggesties ter verdere opsmuk van deze blog.
    De groeten en welbedankt.

     

    02-01-2008 om 22:14 geschreven door pieter  


    04-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delta aan Lago Puelo
    Adrian en Carlos rivercrossing.

    04-01-2008 om 00:00 geschreven door pieter  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lago Puelo
    Een nieuw jaar.  Den eerste hebben we ons nog kalm kunnen houden, maar den tweede zijn we begonnen met een nieuwe hobby.  Ik ben namelijk couchsurfer geworden.  Veel moet je daar niet voor doen.  Het volstaat om je in te schrijven op de couchsurfing-website en je krijgt toegang tot zo'n vierhonderdduizend huiskamers in gans de wereld.  Een zeer goedkope manier van reizen, maar vooral ook heel leerrijk.  Mijn eerste avontuur zit er ondertussen op.  Federico woont samen met zijn moeder en zijn dochter in El Bolsón.  Hij is één van de twee couchsurfers die dit stadje rijk is.  Toen ik toekwam bleek hij nog meerdere gasten te hebben.  Een bedje kreeg ik niet, maar ik kon me wel stationeren in de tuin.  En zo ging die tent weer op.  Twee Argentijnen, Carlos en Adrian (niet het nederlandse komische duo met de pratende wekker) en ook nog een Duits meisje, Julia, waren de andere couchsurfers.  Julia studeert voor journaliste in Mendoza en heeft nu vakantie, zoals zowat iedereen in Argentinië.  Ik kwam op het goede moment, want de voorbereidingen werden getroffen voor een lekkere pizza op de parilla.  Goed gesurft noemen we dat.  De volgende dag ben ik met Carlos en Adrian naar het Parque Nacional Lago Puelo gelift.  Het meisje dat ons meenaam bleek ook een couchsurfster te zijn en nogal redelijk enthousiast ook.  Ze is lid van het feestcomité in Buenos Aires.  Over de couchsurfingmeetings in Buenos Aires was ik reeds gebriefd, deze blijken een belevenis te zijn.  Het is nog wat vroeg op het jaar, maar uw reporter zal het in de toekomst ter plaatse eens verder uitklaren.  Onderweg naar het park dus.  Ik word binnengeloodst alszijnde een Argentijn (Pedro Delgado voor de gelegenheid) en zo krijg ik een aardige korting op de inkom.  Weer goed gesurft, grote surf.   Het is een luie namiddag aan het meer.  Lekker genieten en in aangenaam gezelschap.  Carlos en Adrian zijn beiden tweeëntwintig en studeren aan de universiteit -bio-ingenieur en advocaat.  Het zijn leuke maatjes.  Net voor het avondmaal doen we een leuke expeditie langs de delta en ´s nachts doen we dat nog eens over maar dan langs het bergachtig stukje aan het meer.  Supercool met de lampjes op ons hoofd naar boven klauwteren en genieten van het prachtige zicht op het meer.  Ik krijg ook les over de sterrenhemel in het zuidelijk halfrond.  Barbaro en dat allemaal dankzij mijn nieuwe hobby.  Surf die couch.  Hasta luego.

    http://www.couchsurfing.com
     

    04-01-2008 om 15:12 geschreven door pieter  





    Linky link
  • Fotoos
  • Ruta 40
  • Wwoof
  • Autostop Argentina
  • Couchsurfing

    Blogs en Fotosites
  • Angelica por suramerica
  • Photos Angelica por suramerica
  • Otro mono del monton
  • Le lai du condroz
  • Toni y Alba blogspot
  • Adrian
  • Flying Titi
  • Monica

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per week
  • 07/04-13/04 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs