Pieter Vanroose
Foto


Gastenboek
  • Goedemorgen,prachtige foto's.Wens jullie een fijne zondag toe.xxx.


    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda


    22-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rout 62 te Gistel
    Op 20 november trok ik naar Gistel voor de Route 62, een wedstrijd over 12 km rond en op de voormalige spoorlijn route 62. Een wedstrijdje tussenin die niet stond in gepland in m'n winterkalender.

    Bij de start liet ik Steven Broucke en Aleksandar Stekic meteen gaan en nestelde ik mij in een groepje met Arne Vandecaveye, Didier Verstraete en Dominique Verbeke. Maar al snel wilden Didier en Dominique er vandoor gaan. Ik twijfelde even of ik mee zou gaan of niet, want normaal kan ik hen maar kort volgen, ik besliste dan toch maar om mee te gaan en zou wel zien hoe lang ik het volhield. De eerste 2km had ik het echter moeilijk om hun tempo te volgen en ging ik een beetje op de rekker.  Ik was mee, maar dat was het ook. Na een tweetal kilometer konden we echter aansluiting maken bij Steven die terug naar zijn betere vorm toegroeit maar nu Aleksandar toch niet kon volgen. Op dat moment had ik het gevoel dat het tempo iets verlaagd werd en kon ik goed volgen, vanaf dan begon ik ook een deel van het kopwerk te doen, ik vind het toch moeilijk om de ganse tijd in iemands "wiel" te kruipen.

    Even later moest Steven lossen bij ons, maar na ongeveer 4 kilometer kon hij de aansluiting weer maken. Om dan even later samen met Didier het tempo terug wat hoger te leggen. Dominique moest vrij snel lossen en ik probeerde toch om aan te klampen. Ik kreeg het moeilijk en er begon langzaam aan een klein kloofje te vormen. Ma na een kilometertje kon ik het tempo toch volgen en maakte ik opnieuw de aansluiting met Steven en Didier, ik had precies mijn tweede adem gevonden en nam kort daarop terug even de kop over van Steven. Toen ik een tweede keer op kop liep van het groepje moest Steven plots weer lossen enkel Didier kon me nog blijven volgen.

    Op een goeie 3 km van het einde zag ik dat Dominique en Steven elkaar gevonden hadden achter ons en maar op een 20-tal meter van ons zaten, ik besloot dus om het tempo een beetje te verhogen om zo een 3de plaats veilig te stellen. Maar na een paar honderd meter zei Didier plots dat ik mocht gaan, al snel had ik een kleine voorsprong die ik langzaam kon uitdiepen.

    De laatste 2,5 km waren met wind op kop en het was harken om die voorsprong te bewaren op de lange rechte strook van de oude spoorlijn. Terug in het centrum van Gistel was de laatste 500m in het centrum bochtrijk en begon ik te beseffen dat m'n 2de plaats zeker was. Didier werd een kleine 20 sec na mij 3de, gevolgd door Dominique en Steven die de top 5 vervolledigden.

    Een prachtige wedstrijd, heb sterk gelopen en ben zeker en vast tevreden met m'n prestatie. De volgende wedstrijd die gepland staat is op de piste indoor in Gent, maar hoogstwaarschijnlijk komen daar nog een aantal wedstrijden tussen. tot dan.

    22-11-2010, 18:13 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veldloop Deinze
    Op zondag 14 november ging ik naar de veldloop in Deinze, ondanks het slechte weer de dagen voordien lag het parcour er, met uitzondering van een korte strook die erg drassig was, prachtig bij. Er werden 4 ronden afgelegd met in totaal een afstand van 8.200 meter.

    Bij de start begon ik erg rustig, ik forceerde me niet en begon pas na een halve ronde in die drassige strook te versnellen. Vanaf dan was ik gelanceerd en begon ik de een na de ander bij te halen. In de 2de ronde liep ik verder op het zelfde tempo en maakte ik geen gebruik van de minder lastige stroken om te recupereren. Ik had het echter niet nodig en kon het tempo blijven houden. Telkens er een lastigere strook aankwam kon ik ook dezelfde snelheid bewaren en toen ik in die drassige strook een kortere weg probeerde (door het water) merkte ik dat dit veel minder zwaar was dan het slijk er naast. Hierbij kon ik in één strook 4 atleten bijhalen en het gaatje dichten met een atleet die daar een kleine 10 meter voor liep. Aan het eind van die 2de ronde zat ik dan ook op een 26ste stelling.

    Bij het begin van de 3de ronde begon ik wat weerwerk te krijgen van atleten die ik had bijgehaald die probeerden mee te gaan en zelfs probeerden van me weg te lopen. Maar opnieuw in een kleine lastigere strook maakte ik het verschil waarbij ik terug een kloofje kon slaan. één atleet kon het gaatje nog dichten en probeerde dan een iets hoger tempo op te leggen wat ik in eerste instantie moeilijk kon volgen. Ik moest een klein gaatje laten maar toen we bij die erg zware strook kwamen nam ik opnieuw die kortere weg door het water en kon zo terug aansluiten. Tijdens die voorlaatste ronde konden we nog een 2-tal atleten bijhalen en achter ons laten.

    In de laatste ronde zorgde die ene atleet nog steeds voor weerwerk door het tempo op te leggen maar aangezien het parcour daar niet zwaar lag kon ik nu wel zonder problemen volgen. Bij de eerste zwaardere strook probeerde hij te versnellen maar ik kon het makkelijk counteren waardoor ik een klein kloofje kon slaan op hem. Ik voerde het tempo nog lichtjes op en kon die kloof dan ook lichtjes vergroten tot een 20tal meter. Naar het einde toe kon ik nog een atleet voor bij steken waardoor ik op dat moment op de 21ste plaats liep, die kon eerst nog wat aanklampen, in de zwaardere stroken moest hij echter lossen maar na de passage door het water kon hij toch het kloofje weer dichten eens hij bij me was plaatste ik men laatste versnelling en zette ik mijn eindspurtje in hierdoor moest hij finaal lossen en eindigde ik op een mooie 21ste plaats van 62 deelnemers.

    15-11-2010, 23:21 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veldloop Aalter
    Met de veldloop in Aalter op 7 november startte ik met m'n winterseizoen. Na een maand zonder wedstrijd was het weer even wennen en met een slechtgevoel in de benen had ik er niet zo'n goed gevoel over. Bij de start was ik dus best nerveus en ik begon iets te snel. Op het einde van de eerste ronde moest ik dan ook even temporiseren omdat het iets te snel ging.

    Tijdens de 2de en 3de ronde werd ik bijgehaald door een aantal andere atleten ik had toch wel moeite om het juiste ritme te vinden, halfweg de 3de ronde begon het dan toch eindelijk wat te draaien en zag ik de achterstand wat verkleinen op de atleten voor me. Tijdens de 4de ronde kon ik een aantal plaatsen opschuiven en probeerde dit ook te doen in de 5de en 6de ronde maar zonder resultaat. uiteindelijk toch een 35ste plaats behaald op 45 deelnemers.

    Toch nog redelijk tevreden, en volgende week zondag zullen we dan ook weer afzien in de veldloop in Deinze. tot dan.

    13-11-2010, 10:24 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Inhoud blog
  • KvV Indoor 3000m
  • PK 10.000m kortrijk
  • Openingsmeeting Tielt
  • stratenloop oudenburg en ichtegem
  • BK Veldlopen Oostende

    Archief per maand
  • 01-2013
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010

    Contacteer mij


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • MACW
  • Steven Broucke
  • Davy Stieperaere
  • MACW Diksmuide
  • Natalie Tijtgat
  • Stijn Fincioen
  • Arne Crevits

  • Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs