Pieter Vanroose
Foto


Gastenboek
  • Goedemorgen,prachtige foto's.Wens jullie een fijne zondag toe.xxx.


    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda


    29-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beachrun De Panne
    Op woensdag 29 juni was er de wedstrijd in De Panne over 8 km, bij de start was ik goed mee en liep ik mooi vooraan. Het eerste stuk van het parcours was met wind in de rug dus werd er redelijk snel gestart ik had toch enige moeite om een strak tempo aan te houden en verloor een aantal plaatsen. Bij het eerste keerpunt op het strand (ter hoogte van De Panne centrum) lag ik ongeveer in 20ste stelling.

    Na dit keerpunt kwam een lang stuk met wind pal op kop en door een naderende regenbui was die fel aangewakkerd. Het werd dus een lastige eerste wedstrijdhelft en daar hou ik nu net van. Na dat keerpunt moest ik eerst een klein kloofje dicht lopen op een grote groep van 7 man voor me, wat me aardig snel lukte. Ik liep toen op m'n eigen tempo richting kop van dat groepje waar 2 fransen het tempo maakten. Ik nam meteen over en bleef mijn tempo verder lopen de ganse groep ging mee achter m'n rug. Die fransman nam terug over en deed mooi teken om hem te volgen even later gevolgd door een teken om over te nemen, wat ik gezwind deed. Nu bleef ik lange tijd op kop met een kort moment waardoor het kopwerk overgenomen werd door een atleet van FLAC. Ongeveer halfweg die lange strook kopwind keek ik eens achterom en zag dat het groepje maar 4 atleten meer telde, geen van de Fransen zat bij ons, ik bleef gewoon tempo lopen.

    Kort voor het 2de keerpunt bij de grens met Frankrijk keek ik nog maals achterom en zag het groepje achter ons (met op kop die Fransen) terug dichter bij komen. ze vonden dan ook de aansluiting juist voor het keerpunt. Na dat keerpunt hadden we dus een strakke rugwind snel daarop gevolgd door de eerste regendruppels. Meteen na het keren volgde een versnelling van een van de lopers uit het groepje, ik kon makkelijk volgen net als een andere atleet en een fransman. De rest van het groepje moest meteen lossen. Die fransman maakte daarna het tempo en voerde dat lichtjes op, hierbij kon ik en die 2 andere atleten ongeveer wel volgen, al vielen er een paar kleine kloofjes. Meteen daarop verlieten we het strand en liepen we op de dijk. We bleven nog met twee over nu, die fransman en ik, net achter ons volgde nog iemand die nooit ver achter bleef maar ons niet meer bij kon halen.

    We bleven aan een strak tempo verder lopen en namen elk een deel van het kopwerk voor ons. op een 500-tal meter voor de finish moesten we echter de duinen in en op dit mulle zand bleef ik een goed tempo lopen maar die fransman moest lossen. Ik kon dus nog makkelijk m'n plaats vasthouden en werd mooi 11de best tevreden en geen last van de voet gehad. Hopelijk ook zo op de volgende wedstrijd, nu vrijdag (30 juli) in Ardooie voor de 10de wedstrijd van het Houtlandcriterium. Tot dan.

    29-07-2010, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beachrun Koksijde
    Een kleine verandering in het programma, normaal zou ik de 10 km lopen van de beachrun, maar door een pijnlijke voet besloot ik om gewoon voluit te gaan op de 5km. Zoals naar jaarlijks gebruik startte een ketting van MACW-atleten op de eerste rij zodat er een startlijn werd gevormd. Bij de start stond ik dus helemaal voorin en ik liep meteen een strak tempo wetende dat er achter mij zo'n 1100 man stond te drummen. Er kon mij dan ook niemand volgen waardoor ik een klein kloofje had, ik liet me wijselijk inlopen al duurde dat wel een tijdje.

    Op de zeedijk aangekomen zat ik mooi in het eerste groepje met clubgenoot Lennart (5 km) en ook Davy Stieperaere (10 km) jammer genoeg liep het bij het begin van de zandstrook fout. Net na de afdaling van de zeedijk naar de waterlijn bleef ik met m'n voet steken in het mulle zand waardoor ik een kleine valpartij maakte zonder veel erg, ik kon snel weer rechtkrabbelen maar op dat moment kreeg ik nog een duw van een atleet achter mij die me niet kon ontwijken. Toen ik daarna weer opstond en verder liep waren de eersten al gaan vliegen, het duurde dan nog enige tijd vooraleer ik weer op tempo kwam maar ik kon dan al niet anders meer dan de eerste helft van de wedstrijd alleen te lopen. Dat eerste stuk was jammer genoeg met tegenwind waardoor ik het toch wat zwaar kreeg maar toch een mooi tempo kon aanhouden.

    Na het keerpunt wist ik met zekerheid dat ik op de 5de plek liep, met een nog overbrugbare achterstand op de 4de, zo'n 100 meter, en een kleine voorsprong op de eerste lopers achter mij (iets van 60 meter). Ik bleef goed tempo houden maar kon weinig van m'n achterstand goed maken. Wel zag ik dat m'n achtervolgers beetje bij beetje terrein verloren. Hierdoor was ik toch redelijk zeker van m'n 5de plek waardoor ik gewoon uitliep en enkel op het einde nog eens goed op m'n tanden beet voor de zware aankomststrook.

    Lennart kon voorin mooi standhouden en werd ook knap 3de. Even achter mij kwam nog een knappe prestatie van clubgenoot Lander op een 12de plek. Ikzelf ben ook best tevreden met mijn 5de plek, al zat er zonder die val misschien wel een podiumplaats in.

    24-07-2010, 09:21 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stratenloop Bekegem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op de nationale feestdag trok ik naar Bekegem voor de 9de manche van het Houtlandcriterium, een wedstrijd over 15 km verspreidt over 4 rondes.
    Nog voor de start was het duidelijk dat er een veel sterkere bezetting aanwezig was dan de voorbije wedstrijden. Ik hoopte dus maar op een stek bij de beste 20.

    Bij de start ging het allemaal vrij vlotjes ik liet meteen de beste atleten gaan en nestelde mij op kop van een achtervolgend groepje met onder andere Arne Vandecaveye en Johan Olivier. Het groepje was me iets te groot in omvang dus vond ik het beter om er al een kleine snok aan te geven. Hierdoor bleven er nog vier atleten in mijn zog lopen, Arne en Johan waren daar ook nog bij.

    Ook dat groepje van vijf vond ik nog iets te veel en enkele lopers daarachter zaten ook nog niet ver en konden bijna de aansluiting weer maken, iets over halfweg de eerste ronde plaatste ik dus nogmaals een tempoversnelling waarna het groepje van vijf compleet bleef en de anderen definitief afhaakten.

    Tijdens het begin van de 2de ronde versnelde ik nogmaals en nu konden na enige moeite enkel Arne en Jurgen volgen. Omdat ik het tempo in het groepje hoog genoeg hield bleven we op een korte afstand van Steven Broucke en Serge De Blauwe hangen. Het verschil bedroeg iets van 15 seconden. Ik voelde wel dat als ik het tempo liep van m'n kompanen Arne en Jurgen het groepje voor ons iets uitliep. Ik plaatste dus nog een tempoversnelling en bleef dit langere tijd aanhouden, Arne en Jurgen konden nu niet volgen dus besloot ik maar om verder te gaan. Jammer genoeg kon ik de kloof niet meer dichten en liep die na het einde van de 2de ronde lichtjes op naar een goeie 20 seconden.

    Tijdens de 3de ronde hield ik m'n tempo hoog genoeg maar kwam ik niet meer dichter bij de groep voor me. Arne en Jurgen gingen een kleine 100m achter me. Naar het einde van die ronde toe begon het wat minder te gaan bij mij en kwamen ze terug wat dichter bij. Ook de laatste ronde had ik het niet gemakkelijk ik kon Arne en Jurgen wel achter me houden. In de laatste kilometer zag ik dat ze de hulp hadden gekregen van een derde loper, en dat hij het tempo bepaalde. Ze liepen langzaam aan weer in op mij, gelukkig voor mij moesten ze toch die andere atleet laten gaan nog voor ze aansluiting vonden bij mij. Toen de atleet bij mij kwam kon ik nog even aanklampen maar op 200 meter van de finish moest ik hem toch laten gaan. Ik moest toen nog strijden om m'n plaats te behouden want Arne kwam in de laatste meters nog opzetten, ik had gelukkig nog een drietal seconden over op de streep.

    Op het einde van de wedstrijd had ik het toch nog moeilijk, maar ik bleef voor m'n laatste belager van een 4de plaats in het eindklassement. waardoor ik nu bijna zo goed als zeker ben van die plaats in het eindklassement.

    Volgende wedstrijd Beachrun Koksijde vrijdag 23 juli.

    22-07-2010, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sint-Maartensloop Koekelare
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Opnieuw warm weer op 10 juli tijdens de 8ste wedstrijd van het Houtlandcriterium in Koekelare. Bij de start leek ik er weinig last van te hebben en kon ik een mooi tempo aanhouden, ik moest de groep met Jochen Tourlouse, Karel Moerman en Davy stieperaere wel laten gaan, maar kon daar net achter goed doorlopen, in eerste instantie zat er een grote groep in mijn zog maar halfweg de eerste ronde zaten er nog 2 andere atleten bij mij. Even later begon het toch wat te steken bij mij en konden die 2 gemakkelijk van me weglopen.

    Bij het ingaan van de tweede ronde had ik nog een overbrugbare achterstand, maar ik kon m'n tempo niet vinden en moest ze toch wat verder laten uitlopen, even later werd ik zelfs bijgehaald door Arne Vandecaveye ik kon even aanklampen maar was nooit echt in het zelfde ritme waardoor ook hij snel een kloof sloeg. ook in de 3de ronde ging het moeizaam gelukkig kon er mij niemand meer bijhalen waardoor ik toch nog steeds een mooie plaats had. Op het einde van die voorlaatse ronde begon het toch weer wat beter te gaan en vond ik het goeie ritme terug. Ik begon toen ook wat in te lopen op de atleet voor me.

    Toen ik begon aan m'n laatste ronde had ik dan ook maar een kleine achterstand meer en al snel kon ik hem bijhalen, en het was meteen erop en erover, hij kon m'n tempo niet volgen. Toen had ik ook Arne goed in het vizier en zach ook dat ik langzaam aan dichter kwam. op ongeveer 700 à 800 meter van de finish kon ik hem voorbijsnellen en ook Arne kon dit tempo niet volgen waardoor ik toch nog vlotjes naar een mooie 11de plek liep. Helemaal op het einde had ik nog bijna Johan Olivier te pakken maar hij hoorde me komen en versnelde zelf ook nog wat, aangezien hij geen concurrent is voor het criterium (andere cathegorie) bolde ik maar uit.

    Heel tevreden met m'n wedstrijd, jammer dat ik m'n tempo niet kon houden maar het belangrijkste is dat ik terug uitloop op de atleten achter me in de stand, m'n 4de plek blijft dus nog save.
    m'n volgende wedsrijd wordt de stratenloop in Bekegem de 9de manche van het Houtlandcriterium.

    11-07-2010, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strandloop Nieuwpoort
    Woensdag 7 mei nam ik deel aan de strandloop in Nieuwpoort, opnieuw een warme dag, maar dankzij de zeebries toch nog aangename temperaturen op het strand. Bij de start kon ik net niet volgen met de eerste groep waar ook Karel Moerman en Didier Verstraete in zaten. De start lag in het mulle zand en ik had de laatste dagen wat last aan m'n linkerkuit en vooral op de zwaardere ondergronden werd die pijnlijk waardoor ik geen goed tempo kon onderhouden. Gelukkig viel het nu bij de start nog mee en kon ik toch een goed tempo houden, maar het bleef de eerste 3,5 km harken om het tempo hoog te houden. De wedstrijd liep tegen de hoogwaterlijn aan en het zand daar was niet volledig mul, maar ook niet hard, het was gelukkig niet te zwaar waardoor ik geen pijnlijke kuit kreeg, maar echt kracht geven ging niet.

    Aan het Keerpunt draaiden we rond een jeep waar het zand omgeploegd leek, en ik jammer genoeg een klein
    gaatje moest laten op 2 kompanen, ik kreeg het gaatje niet meer dicht, al bedroeg dit maar een kleine 2 meter. Een versnelling om er bij de komen kon ik niet plaatsen ik bleef dus geruime tijd op zo'n 2 meter gangen tot de kaars uit ging ik werd meteen voorbijgesneld door 2 atleten waar ik niet bij kon aanklampen. In de laatste km kwam nog een 3de atleet voorbij, maar die kon ik nog voorbijsnellen tijdens een eindspurtje, een andere atleet net daarvoor kon ik niet meer bijbenen. Toch redelijk tevreden met m'n 13de plek en hopelijk is de kuit helemaal hersteld tegen zaterdag voor de wedsrijd in Koekelare.

    08-07-2010, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uurloop Diksmuide
    Op vrijdag 2 juli stond de uurloop georganiseerd door de eigen club op het programma. De start was voorzien om 19u30 en rond 18u45 waren de weergoden ons lichtjes goedgezind. Na een broeierig heette dag zorgde een plaatselijk onweertje voor een weliswaar lichte temperatuurdaling. Na de start voelde ik wel dat die hitte nog steeds aanwezig was en na een kleine 10 minuten moest ik vooraan toch wat de rol lossen, en moest ik Steven Broucke en Jochen Tourlousse laten gaan. Kort daarop begon ik wat steken in m'n zij te voelen waardoor ik het tempo nog wat liet zakken. Gelukkig ging dit over na een vijftal minuten waardoor ik terug m'n tempo wat opvoerde, op dat moment had ik ongeveer 150 meter achterstand op Steven met enkele meters daarvoor Jochen. Ik kwam beetje bij beetje terug in de wedstrijd en op karakter verhoogde ik het tempo nog wat waarna ik begon in te lopen op Steven.

    Ongeveer halfweg de wedstrijd was m'n achterstand op Steven al geslonken tot ongeveer 100 meter, Jochen liep toen al een rondje voor. een 5 à 10 minuten later kon ik Karel Moerman bijhalen die op dat moment David Royer haasde, hij nam meteen mijn tempo op waardoor ik ongeveer 2 ronden uit de wind werd gezet. Na die twee ronden was ik goed gerecupereerd (ondanks het zelfde tempo) waardoor ik een kleine versnelling hoger plaatste. Hierdoor kwam ik terug wat korter bij Steven die op dat moment terug steun had aan Jochen die voor hem liep.

    En toen gebeurde het...
    ongeveer 10 minuten voor het einde van de wedstrijd vonden de weergoden het welletjes en de regen viel mat bakken uit de hemel, meteen was er enorm veel zuurstof in de lucht en ook het kwik daalde een heel stuk. Deze veranderende weersomstandigheden zorgden bij mij voor een herbronning. Plots liep ik in een korte periode het kloofje tussen mij en Steven dicht. Steven had duidelijk een klop van de hamer gekregen zoals ze zeggen en ik ging vlot over hem. Dit gaf mij een Adrenaline kik waardoor ik plots een enorm tempo kon opleggen, zelfs Jochen kon op dat moment mijn tempo moeilijk volgen. Op een goeie 2 minuten van het eind was de adrenalineshot over en viel ik lichtjes in een gat waardoor ik mijn tempo toch omlaag moest halen, en ik nog enkel de laatste 15sec een kleine tempoversnelling kon plaatsen.

    Jammergenoeg is mede door de zware plensbui het een en ander misgelopen bij het opmaken van de uitslag, die vermeld mij als 4de met 15434 meter, er werden van mij een verkeerd aantal ronden geteld door de wedstrijdjury. Ondanks dat andere atleten bij het bekend maken van de uitslag melden dat ik 2de was met een goeie ronde minder gelopen dan Jochen werd de uitslag niet veranderd.
    M'n werkelijk gelopen afstand ligt ergens tussen 16560 en 16580 meter.
    Jammer van de verkeerde uitslag, maar ik ben toch wel tevreden met m'n prestatie.

    03-07-2010, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Inhoud blog
  • KvV Indoor 3000m
  • PK 10.000m kortrijk
  • Openingsmeeting Tielt
  • stratenloop oudenburg en ichtegem
  • BK Veldlopen Oostende

    Archief per maand
  • 01-2013
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010

    Contacteer mij


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • MACW
  • Steven Broucke
  • Davy Stieperaere
  • MACW Diksmuide
  • Natalie Tijtgat
  • Stijn Fincioen
  • Arne Crevits

  • Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs