Pieter Vanroose
Foto


Gastenboek
  • Goedemorgen,prachtige foto's.Wens jullie een fijne zondag toe.xxx.


    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda


    24-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Katho Rembert Corrida in Torhout
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Op vrijdag 23 april nam ik deel aan de Corrida in Torhout, ik wilde me na een 3-tal weken zonder wedstrijd even testen met het oog op de 4de manche van het Houtlandcriterium van 1 mei in Gistel. Al meteen bij de start zag ik enkele namen waarvan ik wist dat het snel ging gaan.
    Davy stieperare, Dieter Brouckaert en Lieven Vandenbroucke waren aanwezig. Ik hield me dus bewust iets meer achterin een eerste groepje van ongeveer 10 lopers, door een kleine fout waarbij de eerste lopers eerst een bepaalde kant opliepen maar door een seingever de andere richting uitgestuurd werden kon ik toch de eerste aanloopronde overleven dicht bij de kopgroep.

    Ik liet me niet meeslepen en liet die lopers gaan en vormde rond het 3 km punt een grote groep van ongeveer 8-10 man. Ik legde de eerste km's voordurend op kop van deze groep. Tot aan het keerpunt na iets meer dan 5 km was het voortdurend wind op kop en probeerde ik de omvangrijke groep uit te dunnen en de zwakste lopers uit de groep te zeven. Dit was zonder veel succes de groep bleef bijeen.
    Op het keerpunt kreeg ik dan eindelijk wat hulp en samen met Filip Rondelée die net na het keerpunt een vernselling plaatste vielen er bijna meteen een 3-tal lopers uit de groep.

    Na nog een aantal versnellingen van mij, Bart Dewispelaere en Filip bleef er uitendelijk een groepje van 5 man over. De groep bestond uit Mezelf, Bart, Filip, Declerk Cristophe en Deliveyne Aaron. Ook de resterende afstand van ongeveer 3 à 4 km legde ik af op kop van het groepje hierbij af en toe geholpen door Bart of Filip. De groep bleef echter bijeen waardoor we met 5 man richting aankomst liepen. Tijdens de laatste km werd het tempo toch wat hoger gelegd door mezelf zo zorgend dat niemand over me kwam. Tijdens de laatste rechte lijn moest ik het echter afleggen in een harde sprint met Bart, die mooi 9de werd. Ikzelf werd in dezelfde seconde, 10de.

    Na de wedstrijd kon ik nog even praatten met Filip onder het afleggen van enkele pisterondjes en vernam ik dat tijdens de 1ste kilometers het onmogelijk was om me voorbij te snellen omdat iedereen op z'n tandvlees zat. Ik legde er blijkbaar een serieus tempo op, hierdoor haalde iedereen van het groepje wel een mooie tijd, en een tempo boven de 18km/uur.

    Deze wedstrijd heeft me veel vertrouwen voor komende zaterdag in Gistel. Het is dus een geslaagde test.

    24-04-2010, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Presto-loop Ichtegem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Op paasmaandag 5 april stond de prestoloop op het programma, de 3de manche van het criterium van het houtland.
    Ik ging wat voortvarend van start en liep na bijna 1 ronde nog bij de eerste 6 lopers, die niet van de minste waren met onder andere Jochen Tourlouse en Davy Stieperaere. Bij een versnelling van Davy kon enkel Jochen volgen, ik loste maar kon aansluiten bij een groepje van 4 man met hierbij Didier Verstraete en Steven Broucke. Na de 1ste ronde, moest Steven een klein gaatje laten, ik wilde dit weer dicht lopen, maar de omstandigheden waren tegen mij. We draaiden net een stuk op met wind op kop en moest tegen wind in de kloof dichten, wat me niet lukte. een km later zat ik stikkapot waardoor ik de rest van de wedstrijd (nog 2 ronden en een beetje) geen tempo meer kon aanhouden de een na de ander haalde me weer in, ik liep de wedstrijd nog uit en beindigde die toch nog op een redelijke 31ste plaats.
    Een wedstrijd om snel te vergeten, maar om veel uit te leren...
    In het klassement behoud ik wel m'n 4de plaats na de anderre MACW-ers Jochen, Karel en Steven

    06-04-2010, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Inhoud blog
  • KvV Indoor 3000m
  • PK 10.000m kortrijk
  • Openingsmeeting Tielt
  • stratenloop oudenburg en ichtegem
  • BK Veldlopen Oostende

    Archief per maand
  • 01-2013
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010

    Contacteer mij


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • MACW
  • Steven Broucke
  • Davy Stieperaere
  • MACW Diksmuide
  • Natalie Tijtgat
  • Stijn Fincioen
  • Arne Crevits

  • Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs