Cor ad cor loquitur
Inhoud blog
  • de laatste kerstloodjes
  • Het begin van het einde
  • Het einde van een tijdperk
  • De eerste terraskes
  • soorten van relaties
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
  • actualia (2)
  • creatieve levensinzichten (3)
  • dagoverzichten (5)
  • kleine memoires (2)
  • 06-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het einde van een tijdperk

    Mijn beste lezers,

    het is een tijdje stil gebleven op deze blog, om reden van een af te werken thesis.
    Twee weken geleden moesten we onze thesis indienen, en eergisteren (dinsdag om 13.40 u) mocht ik mijn werk mondeling verdedigen voor de promotor en assessor.
    Ik had me voorbereid op een grote show, maar dit sloeg tegen toen bleek dat ik het werkstuk in het claustrofobisch bureau'tje van de professor moest verdedigen. U kan het zich als volgt voorstellen: een behoorlijk gevuld bureau, waarop ik mijn laptop moest zetten, en deze vervolgens moest opstarten in een pijnlijke stilte waarin je niets kan zeggen, maar wat ook een vreemd effect heeft. Intussen deelde ik dan ook de hand- outs maar al uit, wat voor positief gevolg had dat de professor, een waardig man van 65 die dus geen moderne technieken kent, zeer verheugd was, en meteen een positieve commentaar gaf.

    Nu moet u weten dat mijn thesis niet van erg hoogstaande kwaliteit was. Ik had er eerst niet veel tijd voor, en nadien (zijnde vanaf februari van dit jaar) geen zin. Aldus was dit het grootste punt van commentaar: het werk was nog in rudimentaire staat.
    Anderzijds was de promotor, zowel als de assessor, ten zeerste te spreken over de bonnenselectie. Ik had namelijkauteurs als Pothier, Beltjens en Laurent (allen 19° eeuwse auteurs) gebruikt. Ook had ik de costuimen van Parijs en Orléans aangewend, wat evenzeer in de smaak viel.
    Wat het rudimentaire betreft: ik ken mezelf, en had dit vorig jaar, bij de keuze van het onderwerp reeds voorzien. Ik heb aldus een zeer bewuste keuze gemaakt.


    Het eindresultaat is dat het "voldoende" is. Dit betekent dus een 10/20, wat een ideaal resultaat is.
    De thesis heeft een grote periode van mijn masteropleiding bedekt, wat toch wel maakt dat hij een tijdperk op zich vormt.
    Het was me een genoegen eraan te werken, en ik bereid me nu voor op het afwerken van nog enkele opdrachten en op de naderende examens.

    Bedankt voor uw aandacht!

    P.S.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:kleine memoires
    06-05-2010, 23:42 geschreven door the rat pack  
    01-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het relaas van DE SCHRAPPER
    Mijn beste lezers,

    zoals jullie al weten studeer ik, als alles goed gaat, dit jaar in juni af. Aldus vind ik het tijd voor een petite histoire uit het begin van mijn studiecarrière.

    De professoren vonden het toen nodig om regelmatig een aantal, of zelfs veel, bladzijden uit hun cursus te laten vallen. Dit voornamelijk wegens tijdsgebrek.
    Uiteraard waren wij als studenten heel opgetogen omdat we de bladen konden wegschrappen.
    De methode hiervoor verschilde van student tot student.
    Sommigen doorstreepten het paginanummer: bijvoorbeeld 55, anderen zetten een kleine "0" voor het paginanummer, nog anderen zetten een fijne streep over hun ganse bladzijde.

    Ikzelf hield er een iets "enthousiastere" methode op na.
    Ik zette zodanig veel strepen op mijn blad, dat de inhoud bijna niet meer te lezen was. Op zo'n manier dat men er met wat fantasie een abstracte kunst in kon zien. Deze methode kostte echter heel wat inkt, en al snel nam ik er een aparte pen voor.
    Niet veel later kreeg die pen een papiertje opgekleefd met daarop het opschrift DE SCHRAPPER. Bovendien had ik net vrij dure pen met een koker gekregen, waarbij de koker al snel ging dienen als aparte houder voor DE SCHRAPPER.
    Uiteindelijk raakte de eerste pen leeg, en moest ik een nieuwe zoeken (5 pennen geprobeerd! ), waar ik dan nog het lipje van moest afbreken om ze in de koker te krijgen.

    Jullie kunnen je wel voorstellen dat DE SCHRAPPER snel een begrip werd onder de vrienden.
    Hierdoor werd het schrappen nóg leuker! Maar vooral wanneer ik té enthousiast werd in mijn schrappen, en 4 à 5 bladzijden te ver pas doorhad dat ik al lang moest gestopt zijn, was de hilariteit groot. Zeker omdat ik mijn bladen bijna niet meer kon lezen.

    Nu is DE SCHRAPPER op rust, gezien we vooral eigen nota's moeten maken, maar ik hoop hem ooit door te kunnen geven aan mijn kinderen.
    Wat is er geworden van de eerste pen, hoor ik jullie al vragen.
    Deze werd vernietigd door een vriendin (M.) die er echt niet meer tegenkon, en zich móést uitwerken op die pen. It was viscious!
    Maar ze heeft nooit aan DE SCHRAPPER in functie kunnen raken.

    Zo, dit was een kleine vertelling, waar er nog aan zullen worden toegevoegd.
    Ik hoop dat jullie het konden smaken, en zeg jullie:

    bij leven en welzijn, tot de volgende!

    P.S.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:kleine memoires
    01-03-2010, 20:28 geschreven door the rat pack  
    Archief per week
  • 10/01-16/01 2011
  • 31/05-06/06 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs