Cor ad cor loquitur
Inhoud blog
  • de laatste kerstloodjes
  • Het begin van het einde
  • Het einde van een tijdperk
  • De eerste terraskes
  • soorten van relaties
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
  • actualia (2)
  • creatieve levensinzichten (3)
  • dagoverzichten (5)
  • kleine memoires (2)
  • 25-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELANGRIJK: verantwoording van de categorie

    Mijn beste lezers,

    deze categorie, creatieve levensinzichten, is humoristisch bedoeld.
    Ik plaats hier de boodschappen die niet ernstig te nemen zijn.
    In het kader van "er mag al eens gelachen worden" worden hier de teksten gezet die gezien moeten worden als uitgewerkte grappen. Gelieve deze ook zo op te vatten (incluis in uw reacties), en dan blijft het leuk voor iedereen!

    P.S.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:creatieve levensinzichten
    25-02-2010, 18:08 geschreven door the rat pack  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Tower of friendship
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn beste lezers,

    onlangs voerde ik een discussie met een vriendin over de zin en onzin van de uitdrukking "je ligt in de bovenste lade/de bovenste verdieping".
    Als je deze uitdrukking verder uitwerkt, kan je ook zeggen "je ligt op de tweede verdieping", "je bent x aantal verdiepingen gezakt", etc.

    Wat is het nut van dergelijke verdiepingen?
    Wel, ten eerste maakt het duidelijk hoe dicht/hoe ver een vriend van je af staat.
    Zo zullen de mensen in bv. de bovenste 10 verdiepingen als beste vrienden worden beschouwd, en daal je zo verder af tot kennissen, en zelfs vijanden (doorgaans genoemd de "kelderverdiepingen").

    Doordat je deze duidelijke onderscheidingen hebt, kan je hen meedelen hoe goed bevriend jullie wel zijn.
    Daarenboven kan je hen duidelijk laten inschatten welk een repercussie bepaalde handelingen kunnen hebben (positief of negatief).

    Stel dat een persoon N een persoon P beschuldigt van het hebben van een ego, zal P kunnen zeggen: dit kost u 10 verdiepingen.
    Evenzo zal P een persoon S correlatief kunnen laten stijgen doordat S bepaalde oplossingen voor bepaalde problemen aanbiedt.

    Het is steeds moeilijk om mensen in vakjes te stoppen, en zeker als je op emotioneel gebied bezig bent.
    Daartoe kan je ook werken met groepen van verdiepigen: jij zit ergens in de hoogste 10, of medio de verdiepingen 50.
    Hoeveel verdiepingen telt de Tower dan, hoor ik je al vragen.
    Wel, dit is afhankelijk van hoeveel mensen je kent, en hoeveel onderscheid je tussen hen maakt.

    Voor zij die eerder egalitair wensen te oordelen, bestaat er ook een cirkel- equivalent: stel u enkele concentrische cirkels voor, met in het midden een punt.
    Dit punt stelt de persoon zelf voor, en naarmate je meer naar de buitenste cirkels gaat, zal je minder dicht bij de persoon staan: over beste vrienden naar vrienden, naar kennissen, etc.

    Het moet gezegd worden dat beide systemen in de grond gelijk zijn. Iedereen maakt dit onderscheid bewust of onbewust.
    Bij deze hoop ik dat het Tower- concept eindelijk algemeen aanvaard kan worden, en dat iedereen er verantwoordelijk mee omgaat. Het valt heus niet mee om te moeten horen dat je een verdieping bent gezakt! En als je iedereen in de bovenste verdieping zet, zal je geen ruimte meer hebben voor jezelf!

    P.S.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:creatieve levensinzichten
    25-02-2010, 18:04 geschreven door the rat pack  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een productieve dag

    Mijn beste lezers,

    gisteren heb ik een bijzonder productieve dag beleefd.
    Gezien de meesten onder jullie mij niet kennen, zal ik eerst de situatie even kaderen, dan kunnen jullie beter volgen.
    Ik studeer dit jaar (als alles goed gaat, wat niet steeds het geval is ) af aan de UA. In dit laatste semester hebben we vooral opdrachten te maken, die ook tussen tijds moeten worden besproken met de professor.
    Gisteren had ik zo een les waarop we onze literatuurlijsten moesten bespreken, gepland van half tien tot half één, maar na een half uurtje was ze al voorbij.

    Mijn dag begon goed, dankzij de eerste zonnestralen van het jaar. Dan kan mijn dag vaak al niet meer stuk.
    Ik had een kleine tegenslag met het openbaar vervoer, gezien ik om op tijd te komen een lijn moest nemen waarop ik moest overstappen, in plaats van de directe verbinding. Nu ben ik dat intussen gewoon, dus het was geen uitzonderlijke tegenslag.

    Ook de les viel goed mee: mijn literatuurlijst was dik in orde, en dat terwijl ik me verwacht had aan een lijst van opmerkingen die mijn literatuurlijst zou overtreffen.

    En dan kwam het meest productieve gedeelte van de dag.
    Na de les wilde ik mij naar de bibliotheek begeven om wat aan mijn thesis te werken.
    Nu kwam ik onderweg een vriendin tegen, wat natuurlijk impliceerde dat ik voorstelde een cafébezoek(je) af te leggen.
    Zo gezegd, zo gedaan: om tien uur waren we ter plaatse.
    Omdat zij zo bleef aandringen, zijn we dan nog even naar de bibliotheek getrokken, gezien ze nog wat werk had. Gelukkig ken ik die intussen vanbuiten, en kon ik vrij snel alle boeken vinden en kopiëren.
    Onbaatzuchtig? Nee hoor!
    Doordat we snel klaar waren, konden we nog snel iets gaan eten rond elf uur.

    Na de maaltijd moest ze echt vertrekken, en zou ik verder kunnen werken aan mijn thesis, tot een uur of twaalf, want dan begon de jobbeurs waar ik uiteraard naartoe zou gaan.
    Dat was het plan, maar op mijn weg naar de bibliotheek kwam ik een andere vriendin tegen, dus stelde ik weerom een cafébezoek voor.
    Rond twaalf uur ben ik maar naar de beurs gegaan, om later die dag toch nog naar de bibliotheek te trekken.

    Op de beurs ben ik uiteraard een heel aantal mede- studenten tegengekomen, en zijn we met drie vrij snel iets gaan drinken.
    Gelukkig moest één van hen ook nog ter bibliotheek geraken, dus zouden we met twee zijn voor moral support.
    Het café bleek echter veel te aangenaam, en rond een uur of drie zijn we dan maar huiswaarts getrokken. Ik had toen de intentie om 's avonds nog wat teksten te lezen (eerlijk waar!).

    Dit bleek echter niet te kunnen, daar ik nog een vergadering had van de politieke partij waar ik lid van ben. (en nu zijn jullie natuurlijk benieuwd welke het is, maar ik laat jullie toch nog in het ongewisse, wellicht zal later wel duidelijk worden dewelke , een tip: het is de beste (maar ja, dat zegt iedereen van zijn eigen partij, hé ))

    Dat was dus mijn productieve dag. Misschien niet qua thesis/opdrachten, maar wel op een veel belangrijker niveau: de sociale omgang!
    De vele aangename uren met de vele aangename mensen (jaja, dit is gemeend, en niet sarcastisch ), zijn minstens zo belangrijk als die opdrachten zelf!

    Zo, dat was mijn dagoverzicht, maar geen nood, binnenkort zal ik wel interessantere meldingen hebben.

    Bij leven en welzijn: tot de volgende!

    P.S.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:dagoverzichten
    25-02-2010, 17:33 geschreven door the rat pack  
    23-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De "first post"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn beste lezers,

    enkele weken geleden is het idee ontstaan om een blog op te starten.
    Na een kleine vertraging bij het zoeken van een degelijke nickname (waarvoor ik mijn inspiratie haalde bij de beroemde/beruchte twee rat packs  waar Frank Sinatra respectievelijk lid en voorzitter was), heb ik hem nu opgestart.

    Waarover zal deze blog gaan?
    Wel , zoals je kon lezen in de omschrijving, zullen de onderwerpen heel divers zijn.
    Van dagelijkse gebeurtenissen, over losse gedachten tot films (grote filmfan!).
    Er kan zelfs sporadisch advies tussen zitten, voor zover gevraagd (en ik er iets van ken), natuurlijk.

    Zo, hiermee heb je de "first post" doorgelezen.
    Bedankt voor je interesse, en ik hoop dat je binnenkort terugkeert voor een eerste inhoudelijk bericht!

    Bij leven en welzijn,

    tot dan!

    P.S.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    23-02-2010, 13:52 geschreven door the rat pack  
    Archief per week
  • 10/01-16/01 2011
  • 31/05-06/06 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs