Inhoud blog
  • Bangkok dag twee
  • bangkok first day and evening
  • Kao Sok National Park - de wandeling
  • Khao Sok day two
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    phuketbangkok2015
    reisje
    28-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kao Sok National Park - de wandeling
    Heylaba, Gisterenavond op zoek gegaan naar een plaatstje om iets te drinken maar de partystraat was gesloten...  goed voor onze lever hier want alles sluit hier om 22U00... dus goe uitgerust vanmorgen om zeven uur opgestaan om de wandeling te doen in het nationaal park Kao Sok, het grootste van Thailand...  de brommertjes dus weer een dagje stil en genieten van de natuur ....  flesjes water gekocht, ne zak chips voor middags en met verrekijker en camera op stap richting ingang...  gestopt voor een ontbijtje... ja alweer een tasje thee met eitjes en wattetoastebrood en hop verder ...  de eierpuf es een feit na al die dagen hetzelfde te moeten vreten...  de rijst en kieken in alle vormen ook zulle ....  gisteren op zoek gegaan naar een hamburger hier in het dorp en na lang zoeken eentje gevonden ...  rara een kippenburger ...  niet te doen ....  nu aan de ingang 300 bath betaald en informatie genomen wat al dan niet mogelijk was om af te wandelen ... de Thai, neen ze doen hun best maar da engels trekt op niets he ... altijd problemen met het begrijpen, nu ik kan ze het niet kwalijk nemen want ik ben de reiziger in hun land ...  twee tochten ... eentje van vier kilometer heen en terug en eentje van zeven ...  dus ik koos voor die van zeven maar blijkbaar waren er problems en stuurden me ze in de richting van de vier heen en vier terug ....  na een lange klim fors in de hoogte genoot ik na een eindje van de pracht van de brousse ... ik was nummer één aan de ingang, kweekte ben da niet altijd de nummer one maar deze keer wel ....  alleen tussen al die geluidjes van vogeltjes, vallende blaadjes, apengebrul en andere rare geluidjes zocht ik me een weg door dit berglandschap op hier en daar zeer goede aangelegde paden en soms ook wa mindere ....   na ongeveer een uurtje klimmen kwam er een eind aan mijn avontuur : een groot spandoek in het thais en engels ...  CLOSED  .... DO NOT ENTER in dikke koeien van letters ....  ik kreeg het en van krot en miserie back to entrance....   daar naar een parkrangen of gids gestapt en de vraag gesteld wat er haperde ....  hij zwatelde maar wat iets van ELEPHANT on the track and sign of the leopard  also ...  en voor alle "uitgevonden gevaren" ter plekke uit de weg te gaan was het dus gesloten ... ik lachte ...  in zo een ruim gebied, en op dit korte wandelpad ...  groot gevaar van een luipaard en enkele olifanten, er lopen hier veel chinezen maar niet met ikke he ...  niets van geloven maar ja dus maar op route voor de zeven kilometer, was toch vroeg genoeg en al helemaal bezweet ...   test er hier helemaal over van de hitte, al heel het verlof trouwens....  de andere route was gemakkelijker in het begin om te stappen ... licht golvend terrein, brede uitgesleten paden door bulldozers maar wel mooie zichten links en rechts van mij... genoten van de vele vogeltjes die in mijn vezrekijkerglazen tevoorscheen kwamen, och had ik maar een beter getraind oog, want tis niet makkelijk ... je hoort ze wel maar zien blijft moeilijk voor een westerling lijk ikke ...  nu mijn best gedaan, had tijd, was alleen ...  spinnen, een aapje eenzaam en alleen op mijn wandelpad... en ik erbij ... we voelden iets voor elkaar blijkbaar want hij bleef me een eindje volgen ....  na een dikke twee uur stappen weer van daddy ....  watervallen 1,2,3 en vier had ik gepasseerd maar door de grote droogte die hier al maanden aansleept waren ze niet van de partij... het riviertje staat zo goed als droog ... nu dit had de vree sympathieke madam van mijn smiley hostel reeds gezegd ...  ik wilde verder maar daar waren er plotseling geen bordjes meer te bespeuren ... gevraagd aan de ranger hoe dit kwam en hij vertelde me dat ik een gits moest inhuren om verder te gaan naar de laatste drie plekken die ook watervallen moesten zijn .... had er zin in maar met mijn voetje was het noppes he ... no water for my FOR SALE voetje... est niet an den andere kant tes ton an den boven kant he ....  na het lange stappen en het vele zweten tijd voor een Singhaatje in mijn favoriete plekje van thailand ....  aan het water, buiten langs de weg ...  zalig ...  eentje en nog eentje ... en tijd voor een douche ... dat ook hier een avontuur is .....  de douchekop werkt niet maar de Thais spoelen hun poepe af he als ze naar het toilet gaan met de sproeier die naast het wc hangt ...  Curre gebruikt da nu als douche zie .... fris koud water over mijnen voor overgebogen kop zittend op het WC...  deed me terug denken aan Ko Chang hebben dit daar ook moeten doen ....   Remember Lemmy ... ons avond water gevecht ....  shit zeg de zitplaatsen blijven hier overal hard....  hout, steen gelijk wa wat hard is zitten ze erop ...  intussen al drie keer gedoucht deze namiddag op deze manier en een beetje in mijn hangmatje gehangen .....  Vanavond nu naar een schone propere boete gaan eten met zich op de uitgedroogde rivier, Gery en Kootje hebben dit geregeld ... zij hebben een offday genomen en zo hebben jullie nu ook enkele fotos van onze reis kunnen bewonderen op Facebook ....  ziezo .. kort nu in ... morgen terug brommeren naar de hollander om onze bagage op te halen en de brommers af te zetten ... thanks Kurre for using them ....  en om vijf uur avonds op weg naar Bangkok waar we de dag erop in de vroege morgen toekomen ... dus morgen no news from the front ....  dada lieve mensen ...   ik zal er nog een dag of vier van genieten vooraleer realty were start ...  XXXvanup mijn paalwoningstaketselke in Khao Sok... kgoat missen ... es nog een plekke in mijn harte waar dak iets zou willen beginnen wat hostel mag noemen ....   maar ja tes lijk in het liedje van ...  sterren komen ..... alleen Elvis blijft bestaan ... jammer is dat ook zo met vrienden en toffe plekken in de wereld ...  ze blijven in je mind hangen voor eeuwig maar je ziet ze soms nooit meer terug ...... voilà ne brief lijk dat alle dagen was verleden jaar ... sorry voor de weinige woorden deze vakantie ....  love you allllll

    28-02-2015 om 12:08 geschreven door curre  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Khao Sok day two
    Gisterenavond een goe stukke gespeeld up de plas water.  Super met ons zessen en de gids.  We konden zogezegd geen alcohol krijgen maar met onze smile was da geen probleem en we waren daar alleen ...  een leuk muziekje van een van onze medereizigers en veel leute gehad... Vanmorgen om zeven uur op voor de lake in the mist te zien ... magisch..  dan bootje binnen om apen en neushoornvogels te spotten en we hebben er van genoten.. terug naar het hostalletje voor het ontbijt en dan om negen uur vertrokken voor een wandeling in de brousse...  ik heb maar kunnen meegaan tot het moment dat we door het water moesten want mijn verbrande voet mag niet in aanraking komen met water... dus alleen achtergebleven en na een eindje stond ik dus middenin de brousse alleen.. efkes strange...  je overlaten aan dit biotoop ...  genieten van de vogeltjes, de flora en fauna en vooral heet...  Gery en Kootje en de rest zijn dan verder gegaan naar een grot waar ze tot aan hun midden in het water moesten waden om de uitgang te vinden..  Morgen zijn we er nog niet aan uit ...  wat we gaan doen..  vanavond wordt het genieten van het superdorp Kao Sok ... doet mij denken aan de leuke dagen in Panama ...  Santa Catalina haar beginperiode...  een klein rustig stadje, zonder hoogbouw met leuke plaatstjes om te genieten van de natuur, een lekkere pint en lekker eten...  rice en kieken altijd heerlijk klaargemaakt ....  voilà zie ...  korte resumé van vandaag en remember I love you all  ....  dikke kisses ... Lemmy hoeveel heb je op je rapport ...  curieus ...  

    27-02-2015 om 10:57 geschreven door curre  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Heylaba,

    Holly solo lolly, dagje zolange niet van mie gehoord et maar gier komt een verhaaltje van de laatste dagen, zeg maar weke, we zijn gearriveerd up Khao Soke lake house achter ne schoone trip, in het nationaal park van Khao sok…  gisteren int hotteleke den trip geboekt all included voor 2500 bath.  vanochtend upgepakt geweest met busje, achter twee dagen brommeren, de max, en vervoerd geweest naar de ingang van het nationaal park.  De lake, een stuwdam aangelegd in de jaren 80 en nu bescherm, was eigenlijk de bedoeling om er een stuwdam van te maken …  nooit in actie geschoten en nu beschermd…  de vieuw…  eindeloos water met een prachtige natuur vol rotspieken, spelonken en groen, stil is het hier , leven met de natuur en het geluid ervan…  een ding jammer, we zitten hier op het meer in kleine huisjes op stelten een soort van vlotten maar de volgende trip start pas om vijf uur.  voor mij een probleem want het is fertiele maar mijn voeten zijn helemaal verbrand en ik moet ze verzorgen met zalf, zwachtels en waterdicht plaklint die niet waterdicht blijkt te zijn, ja van de glassnede van den bol naar een heel verbrand gezwel die nu langzamerhand aan het genezen is …  vanavond gaan we nog op stap op zoek naar dieren, morgen bezoeken we een grot waar je tot onder de kin in het water zal staan en ik niet zal kunnen meemaken daar ik niet in aanraking mag komen met water… vanavond lekker thais eten, net zoals deze namiddag en de dagen ervaren en genieten van ons flesje jamaicanse rum dat we gekocht hebben op Zaventem…  hopelijk een schoone zonsondergang  en morgen the mountains in the mist zonder de gorilla … daarvoor komen we… 

    Gisteren zijn we van Pangang richting  hier gereden met de brommer, niet gedacht maar brommeren is hier ideaal in dit helse warme weer.. je vangt er wind en je bent vrij en kunt genieten van de schoone natuur.. Op de weg is het zalig rijden daar er hier weinig verkeer is in vergelijking met Phuket eiland.  ja we hebben er een goede introductie gehad die ons nu op ons gemak stelt…  links rijden is gelijk aan goed nadenken…  Eergisteren hebben we een mooi tochtje gedaan op aanraden van Danny, Copain van Kurt en de reisleider bij uitstek…  Hij bracht ons save van Phuket tot in Pangang…  in gezelschap van Lies haar papa en vrienden, die een toffe bende was maar jammer genoeg moesten verlaten wegens andere wegen in te slaan …  Zijn vrouwe op de brommer als taxi met haar geel vestje aan .. wij volgden als de biker boys en een jeep vol met belgen veilig en wel gestuurd door Dany…  Dany merci je gaat het misschien nooit lezen maar je bent de max van een reisbegeleider, organisator en eeuwige grapjas…  I enjoy you the days we met …  Nog een dagje ervoor  zijn we zelfstandig op stap gegaan op een enig plaatje in Phuket …  de naam van het schiereilandje ontsnapt me nu middenin het meer maar het was er fantastisch  …  We kwamen aan nadat we een party tje gehad hadden die ons veel badjes gekost had in Patong en we kwamen plots in een ander Phuket, rust, vrede, thais en een typisch gipsy ficherman dorpje …  voor de eerste keer mooie originele foto kunnen trekken van het leven in zo een dorp .. voor de rest is Phuket overcrowded….  jammer maar helaas we zijn allemaal een deeltje van deze reiscultuur ….  Peter vertelde ons dat er per maand drie miljoen toeristen arriveren die allemaal komen voor de sun and the fun in Phuket, fun = sekstoerisme … wij hebben er een klein deeltje van meegenomen … de befaamde pingpongclub waar lelijke afgeleefde vrouwen zonder mimiek hun dagelijks dingetje doen met hun vaginaatjes waar wij als westerlingen raar naar opkijken… balletjes in een glaasje mikken, met pijlen ballontjes door prikken, scheermesjes en slangen uithalen allemaal uit het vrouwelijk geslacht …voor driehonderdvijftig bath voor een pintje als ingang … na een kwartiertje hadden we dit gehad … hebben ook nog een andere show bezocht die echt wel de moeite was voor een veel redelijke prijs en waar je waaw mocht zeggen ..  ok waarom doen jullie dat vragen jullie zich misschien af maar dit is Patong dit is sexindustrie dit is Thailand en daarom moet je dit een nacht zien ….  een ding neen het is geen mannencultuur maar een cultuur die door de thais en de toeristen aanvaard wordt … evenveel mannen als vrouwen in het straatbeeld …  wij liken een rummek dus maar in de seven eleven, de winkel die je in iedere straat terugvind en dus ook in de bordeelstraat van pateen en ons een rummeke en een colaatje gekocht om even in de stemming te komen …  

    We hebben, nadat Danny met Ferdy en Co ons verlaten had geslapen bij een toffe simpele hollander die ons goed geholpen heeft en ons een rustig plaatsje had om te slapen tussen de alweer rubberbomen …  Hij geeft intussen onze VIP bus geboekt richting Bangkok die nu komende zondag doorgaat …  dus wij hebben nu nog enkele brommer momenten en rustige momenten tegemoet te gaan om zondag te halen … op het programma …  morgen nog een lazy day op het meer voor mij en overmorgen een wandeltocht van zeven kilometer heen en nog eens terug in het nationaal park van Khaosok ….. dada  



    27-02-2015 om 10:48 geschreven door curre  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs