• Fotos
  • Dag20 -21 KLPart2 - Einde
  • Dag 19 KL Part2
  • Dag 18 KL Part2
  • Dag 17 KL part2

Willekeurig Bloggen.be Blogs
    duivensportbelgie
    www.bloggen.be/duivens
    Ons reisje naar het verre Oosten, Dubai, Singapore, Maleisië
    April 2015 Monique, Philip& Yannick
    07-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4, Abu Dhabi
    voor een verlof is dit extreem vroeg opstaan ,ze komen ons ophalen om 7u, om de hoofdstad van de Emiraten te bezoeken, en ook vooral de moskee Sheik Zayed grand mosque Dit werd onze eerste stop, en waarschijnlijk de hoofd attractie van de dag! Het is al bloedheet toen we arriveerden! Maar wat een moskee! Ze trekt helemaal op de Taj Mahal van Indie, zo wit, zo blank alles! Ieders mond viel open! Er kunnen 40000 mensen ineens bidden! Waarvan 30000 op het binnenplein, geheel in de Carera marmer gelegd. Eens binnen, de grrootste luster van de wereld, van murano kristal, goud .... Ongelooflijk, de grootste tapijt ter wereld, in fact : Dubai heeft anale Guinness records hier op zak ! En wat ze nog niet hebben, daar zijn ze volop aan aant werken. Daarna naar het Sheik Zayed museum, dit was de stichter van de Emirates. Op naar de herritage village , een soort Bokrijk, hoe je kon zien hoe de locale vroeger leefden, een groter contrast is er niet. Op het strand, konden we schitterend foto's maken, van de skyline van Abu Dhabi, die al minstens zo imposant is, als Dubai. Daarna naar het ******sterren hotel, foto's nemen, met ernaast het presidentieel paleis. Nog een ritje door de Corniche, de hoofdstraat van de city, terug naar Dubai, over een andere weg van eilandje, brug eilandje, langs de mangroves. In de verte zagen we ferrariworld liggen met zijn , ja weeral, hoogste rollercoaster, die het vlugst vaart : speed 240/u Ons dagje was weeral flink gevuld, toen ze ons in het hotel afdropen, dan maar een plons in het zwembad op het dak. Savonds nog een lekker buffetje , in ons hotel , inpakken voor morgenvroeg , heel vroeg naar Singapore te vliegen

07-04-2015 om 06:07 geschreven door Monique, Philip, Yannick

Categorie:Reizen
    05-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3 , Dubai the City
    het is nu kwart na 9 s'avonds, en al ons hotel verlaten deze morgen om 8u, we zijn zeer moe, maar voldaan.
    Eerst met de taxi naar The Mall of Dubai ( grottste shoppingcenter ter wereld)  ik ga dit niet tegenspreken .... 1 straat , is zo ongeveer heel onze shopping in Wijnegem. Maar eerst moesten we daar zijn omdat vanuit daar, het bezoek naar de Burj Khalifa vertrekt.
    Dit is allemaal perfect geregeld daar, alles loopt gesmeerd als een trein, Je wordt wel gefouilleerd, zoals in een vliegtuig, en uw bezittingen gaan door de scanner. To the top .... 10m per seconde, binnen de menuut zijn we boven, en toch voelde je het bijna niet, alleen in je oren.
    Daarboven was het uitzicht gewoon prachtig, alhoewel de hemel niet helemaal open was, gisteren was het precies klaarder, maar we hebben toch veel kunnen zien., daarna The Mall ... dit moet je met je eigen ogen gezien hebben, of je geloofd het allemaal niet,  decadent, surrealistisch ... met een ijspiste in het midden,  terwijl het buiten 30° is!
    Daarbinnen is ook ook het grootste aquarium, met zeer mooie vissen,  grote haaien, grote pijlstaartroggen, en op een gegeven moment mensen ... je kon er namelijk ook in duiken, zo zagen we een hele familie in duikerspak, de vissen aaien ... nog nooit gezien!
    Het is er verschrikkelijk groot, dus natuurlijk waarom dan je niet per taxi/gepimpte golfcar, je laten voeren ?
    Verleden jaar waren we in Londen, en ik stond toen al verstomd van Harrods, maar dit is 10 keer neen 100 keer decadenter ....
    Na genoeg gewinkeld te hebben,  op naar het gebied Deira aan de Creek. Aldaar naar de spice-souk, deze was niet zo bijzonder, in Istanbul zijn die veel mooier.
    De gold-souk : dit is ook speciaal,  overal waar je kijkt goud, goud, goud, horloges .....
    Een uurtje op de Creek met een Dhow gevaren, dit was niet slecht, maar ik had verwacht dat we een glimp van de Dubai Skyline zouden zien, helaas.
    Met de metro terug naar de city : ondertussen was het al 4uur, en we gingen rond 7u eten , proberen een goed plaatske te bemachtigen, voor de fonteinen. Elk half uur spelen ze een ander lied, en dansen de fonteinen! Wat een schouwspel! met al die mooie verlichte buildingen! met de Burj int midden, we konden er geen genoeg van krijgen, maar ons bedje roept : morgen vanaf 7u komen ze ons ophalen voor Abu Dhabi.
    Terwijl we afzakken naar een taxi : passeren we nog enkele decadente auto's , waarschijnlijk van Sheiks, want ene was een Rolls, welke kleur ? compleet int zilver alstublieft!
    daarna naar de taxistaanplaat : We moesten in rijen, met koorden aanschuiven zoals in de pretparken! nog nooit gezien, daarna Al die taxi's .... ongelooflijk .... Telkens wanneer je denkt we hebben alles gezien, komt weer iets!
    Dus nu mijn huiswerk klaar is, gaan we nog douchen... tot morgen!

05-04-2015 om 19:39 geschreven door Monique, Philip, Yannick

op De voorbereidingen
  • leuk he! (angelo)
        op Nog ......
  • Goed begonnen is ..... (Dirk en Marina)
        op De voorbereidingen

• Blog tegen de wet? Klik hier.