Alles wat aandacht krijgt, groeit!
Zoeken in blog

Archief per maand
  • 06-2017
  • 03-2016
  • 11-2011
  • 09-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 04-2010
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
    Wens je meer over een bepaald bericht te weten?

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Inhoud blog
  • blits
  • Mindshift
  • Klantvriendelijkheidscontrole
  • Individuele coaching
  • Ontwikkelen van verantwoordelijkheid
    Lijst van kennismanagementlinks
  • Inhuren trainingsactrice
  • Veranderkunde
  • Leren
  • Vlaamse Opleiders Vereniging
  • Leergezelschap Kessels Smit Belgie
  • Biertappen leren via de computer
  • Computer vaardig?
  • 12 gesubsidieerde projecten rond Innovatie-Werk
  • Methodologische gids seniors - juniors
  • Werken met e-leren
    Wanneer ben JIJ voor het laatst 'geraakt' geweest?
    Een interessant adres?
    Markante uitspraken van cursisten, coachees, leidinggevenden in opleiding
    Leidinggevende : "Ik laat voortaan mijn haar in de tijd van de baas knippen!"
    Antwoord General Manager : "Oh ja!" (enigzins verwonderd)
    Leidinggevende"Mijn haar groeit toch ook tijdens de werktijd!"

    Ronny (redder in zwembad te Bilzen)
    'Ik werk heel veel met Nederlanders en mag onze Noorderburen zeer graag.
    Echter, als ze je niet hebben gekloot...dan zijn ze het wellicht vergeten!'

    Fabienne (HR Communicator Brusselse onderneming)
    In je werk word je vaak onderbroken door spobilo's.
    Een spontance binnen loper...

    Filip (opbouw evenementen Stad H.)
    Trainer zegt : Je blinde vlek is iets dat andere van jou zien en wat je zelf niet in de gaten hebt!
    Filip ; Je bedoelt je 'achterkant'

    Nicky J
    De tijd dat je zeurt, is het gebeurd!
    Gevleugelde uitspraak Peer J
    ...Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
    Vereniging Limburg voor Opleiders en Trainers, kortweg Vlot.
    Afgelopen vrijdag hebben we voor de 25ste keer een Vlot bijeenkomst gehad. Alle Vlot deelnemers waren aanwezig. Binnen de 'vlot(te)' vergaderingen blijven we bij allerhande opleidingsthema's stilstaan. Niet alleen de inhoud staat centraal, maar ook lief en leed wordt met elkaar gedeeld. Lieve heeft vrijdag kersverse papa Koen in de wijn gezet en Ann een cadeaubon overhandigt nav de geboorte van ... help, help indien iemand dit leest, kan je me de naam doorspelen? Ronnie L. van Hansen Transmissies heeft alvast de groep een nieuwe 'drive' bezorgd. Mochten er nog opleidingsfreaks in Limburg hun best-practices willen delen, gelieve u kenbaar te maken... we hebben nog een plekje over...
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Potargent Philip
    Ik ben een man en woon in (Belgie) en mijn beroep is Prestaties van anderen verbeteren.
    Ik ben geboren op 03/03/1964 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .

     

    Link naar site axel
    Nieuws HBVL
  • Vrachtwagen rijdt in op staart van file naar Antwerpen: jonge vrouw en man komen om het leven
  • Rechter klaagt erbarmelijke toestand aan van Genks gerechtsgebouw: "Schrijnende toestanden…"
  • Zonhovense expat zocht werk in Polen om bij vrouw en kinderen te zijn
  • Vijfjarige Miel werd opgelicht na maandenlang sparen voor Lego-speelgoed
  • Jambon over rellen Brussel: “Nooit iemand met de vinger willen wijzen”
  • N-VA en Vlaams Belang vinden dat Limburg te weinig heeft ingezet op fusies van gemeenten
  • Limburgs bedrijf gespecialiseerd in virtueel entertainment sluit megadeal in China
  • Rechtzoekenden in de kou: Genkse politierechtbank dicht omdat verwarming niet werkt
  • Aantal nieuwe hiv-besmettingen bij vijftigplussers neemt toe
  • Zuurstofreserves nu echt kritiek, maar nog steeds “geen spoor van vermiste duikboot”
    Foto
    Groei & Verandering
    17-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontwikkelen van verantwoordelijkheid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bij het uitvoeren van leertrajecten wordt er vaak gekeken naar opleidingsnoden dan wel behoeften. De gedachten achter deze termen of het paradigma wat aan de grondslag ligt, is er één van deficiet denken of een tekort ergens van. Echter heel wat medewerkers maar ook leidinggevende functionarissen doen dagdagelijks hun stinkende best en functioneren goed tot zeer goed. 'Je best doen' lijkt zo van zelfsprekend, maar is het dat wel? Met dit inzicht hebben we een leergroep van mensen samengesteld die reeds lang voor één en dezelfde organisatie werkzaam zijn. Deze personen hebben allen een leidinggevende functie en sturen tussen de 7 en 15 personen aan. Om ervoor te waken dat de deelnemers aan elkaar gewaagd zijn, werden op voorhand van dit leertraject intake gesprekken gevoerd. Het leertraject kreeg de naam 'masterclass' mee.
    Uiteindelijk hebben 16 personen het vierdaags leertraject aangevat. Tijdens de eerste dag hebben de deelnemers verschillende oefeningen gedaan waarbij telkens na iedere oefening gevraagd werd persoonlijk te reflecteren op de eigen bijdrage/inzet/aanpak. De oefening 'Teken jezelf in je job' maakte bij veel personen heel wat los, zeker de feedback van de collega's. Iedere deelnemer werd in het bezit gesteld van een log-boek en dit om aantekeningen te maken. Er werd in de eerste dag ook gevraagd een (management)boek naar keuze te lezen met als doel de inhoud van het boek met de collega's tijdens de vierde dag te delen. In de derde dag van het leertraject  is er een voorstel gedaan om met een 'secret friend' aan de slag te gaan. De opzet en bedoeling van een 'secret friend' is extra, bijkomende aandacht te geven aan de deelnemers uit het leertraject. De secret friend zou tijdens de laatste dag bekend gemaakt worden. De secret friend werd ook gevraagd een passend cadeau te voorzien voor haar/zijn leermaat. Opvallend was de manier waarop een paar deelnemers in de vierde dag omgingen met het feit dat ze noch het boek noch invulling aan de secret friend formule hadden gegeven. Eén van deze personen gaf onomwonden toe dat hij er niets mee had gedaan. Door de feedback van de ander werd de persoon in kwestie op zijn (leer)verantwoordelijkheid tav de ander gewezen. Voor de persoon in kwestie 'confronterend', maar nooit kwetsend. Het was ook deze persoon die aangaf, interesse te hebben in een vervolgtraject....

    17-06-2011, 17:45 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100% clients satisfaits
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Les trois semaines passées j' ai supporté des atéliers au site de Pierre & Vacances (au Sud de France, en Atlantique Ocean et a Normandie). J'ai eu l' opportunité d ' accueillir divers personnes qui sont étés responsables du site ou de la reception d'un site. Le program contenait plusieurs exercises. D' abord, tous les participants ont recu un petit cadeau. En meme temps le texte ' tu peux faire la difference' etait montré à l' écran. Au début, il y avait du musique. Plein des trucs, in-attendue. Les participants appreciaient l 'atmosphere et ont bien compris le message. 'Sans contact, pas de contract'. Nous sommes commencés avec une exercise par deux. Une personne interviewait l 'autre. Aprés, les roles se changeaient. Suite, l'un se présentait l 'autre en groupe. Pendant l 'interview la question 'quand vous allez au vacances, qui ou quoi est important pour vous?' était répondu. Les besoins des participants étaient comparables de les attentes de ...leur clients.
    Aprés la pause, les employés sont chargé de chercher les 7 competences delight, qui sont cachés autour du batiment. Dès qu'ils les ont trouve, essayer de transferer le competence au travail et donner au minimum 3 examples du competence.
    La matinée était terminée par un jeu. Le but du jeu était informer les participants au niveau de chiffres qualités (le taux satisfaction,...). Chez Pierre & Vacances 87% des clients sont très satisfaits de leur logement...

    L' après midi, nous avons s'occuper de traiter efficacement une irritation/plainte d'un client. Nous avons terminé la journée par practiquer des jeux de roles et mettre un engagement individuel sur papier. L' équipe qui reussira à diminuer le plus de tous les sites, les litiges, sera inviter une semaine dans un autre parc. Sera suivi.

    17-06-2011, 17:13 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I have no time but it's important
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... last week, my collegue and I worked close together, in the role from facilitator with regard to a managementprogram. 16 persons attented a two day workshop. This managementprogram contains 4 sessions. This was the second session. The insights from Stephen Covey forms the 'hart' for these two days. Participants get a framework and can place their daily activities in this framework. 'Am I bussy with what others want/demand from me, or do I do things which are important for my effectiveness?'. As facilitator we saw a lot of people wrestling with what they wanted themselves versus others asked them to do. Mr. Covey determines 7 effective habits which are a guideline for increasing personal performances. The third habit is 'prioritizing'. We started the workshop by introducing this habit, by asking all managers the following question '... If you would do some activity on a regular bases which would have a tremendous impact on your performances, that you do less or don't doing now in private or personal life, what would be this activity?...' At the same time we introduced two principles 'urgent' and ' important', related to the third habit. We asked which principle was based on which 'paradigm' (= how we see life around us, our mental programmation, card). 'Urgent' was connected to the words 'rushing', 'stress', 'victimized', 'others'... 'Important' was linked to 'pro-activity', 'no fix moment', 'I', if you neglect importancy, it becomes 'urgent'. One the participant referred to an example. If you don't planned activities, they become urgent (f.i. the reflection task after the first managementsession was postponed by some participants. Some persons made the task at the lattest day). 
    In the same workshop we showed the stone movie from Covey. This film shows that you can do everything in life by organizing everything around your priorities (based on a mission statement, and 'leave a legacy'). If you want more info about this program, don't hesitate to take up contact with me. 

    17-06-2011, 15:07 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Gastenboek
  • Een goeie lente donderdag middag en avond
  • De waarheid
  • Hieperdepiep!
  • bukken
  • hoeis't

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Leven is streven!
    Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kapellestraat29
    www.bloggen.be/kapelle
    Rondvraag / Poll
    Coachen van leidinggevenden door een externe coach is tijdverlies!
    Helemaal niet akkoord
    Akkoord
    Helemaal akkoord
    Bekijk resultaat


    create your own slideshow


    Zoeken met Google



    Markante uitspraak Aafke de V.
    Alles wat aandacht krijgt, vergroot en het negatieve, verdampt daardoor!

    Markante uitspraak oma van Aafke de V.
    Een cursist maakt zich zorgen tijdens de training...
    Het advies van oma `Als je alles aantrekt, kun je niet meer door de deur heen!`

    Heb je nog meer people bloghonger,
    ga dan ook eens een kijkje nemen op:

    http://www.hrmblogs.net/blogs.asp

    http://loopbaanbegeleiding.skynetblogs.be/
    http://warmoes.blogs.com

    Verjaardagen
    Januari
    4 jan Ine Vanduffel
    6 jan Marja van der Poort
    9 jan Patrick Lathouwers
    Februari
    3 feb Patricia Weytens
    4 feb Johan Potargent
    8 feb Miranda Potargent
    15 feb Jean Schoubben
    26 feb Sonja Kustermann
    28 feb Nathalie Beysen
    Maart
    15 maart Maxine Potargent
    18 maart Eva Kock
    19 maart Heidi Camps
    22 maart Annemie Cranshof
    27 maart Bart Vanmulders
    30 maart Fanny Giethoorn
    31 maart Kamiel Schrijvers
    April
    5 april Duarte Lathouwers
    7 april Olga Staals
    13 april Henk Verdonk
    19 april Marleen Thijs
    16 april Lisette van de Wijgert
    Mei
    3 mei Erwin Schoubben
    18 mei Hilde Schoubben
    22 mei Erwin Dezeure
    22 mei Cees Santifort
    23 mei Cissie Goossens
    Juni
    9 juni Peer Janssen
    16 juni Arianne Schekkerman
    27 juni Lydia Heleven
    28 juni Ingrid Thijs
    30 juni Vera Geebelen
    Juli
    4 juli Ilse Vanthielen & Bert Eradus
    14 juli Andreas Becke
    16 juli John Manders
    18 juli Chris Vanoppen
    Augustus
    15 augustus Marcel van Bommel
    22 augustus Axel Waelbers
    23 augustus Harry de Wit
    29 augustus Veronique Moors
    September
    7 september Silvie Lambrechts
    15 sept Dante Lanthouwers
    18 sept Tuur Schrijvers
    26 september Ingrid van der Linden
    29 september Rob Gijsen
    Oktober
    2 okt Martin Spooren
    16 oktober Jeanne Steegen
    November
    15 November Evy Verbist
    29 November Rene Kersten
    December
    4 dec Sonja Schoubben
    5 dec Stefan Cornelissen
    15 december Mia Steegen
    20 dec John Horrocks
    26 dec Monique Aerts
    29 dec Jo Peeters


    Friends blogs
    http://www.bloggen.be/axelwaelbers
    http://www.bloggen.be/erikvdw
    http://www.bloggen.be/vliegendpaardrijden

     


    create your own slideshow

    11 coachingscompetenties van een coach volgens het ICF

    1. handelen volgens de ethische en professionele normen
    2. werken met coachingscontract
    3. klantenrelaties baseren op vertrouwen en confidentialiteit
    4. voluit aanwezig zijn als coach
    5. empatisch luisteren
    6. krachtige coachingsvragen stellen
    7. hanteren van een directe communicatiestijl
    8. de klant stimuleren tot een groter bewustzijn over belangrijke aspecten
    9. toekomstacties helpen definiëren
    10. doelen concretiseren en plannen uitwerken
    11. bewaken van de procesvoortgang en de verantwoordelijkheden


    Zoeken met Google



     



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!