Markante uitspraken van cursisten, coachees, leidinggevenden in opleiding Leidinggevende : "Ik laat voortaan mijn haar in de tijd van de baas knippen!" Antwoord General Manager : "Oh ja!" (enigzins verwonderd) Leidinggevende: "Mijn haar groeit toch ook tijdens de werktijd!"
Ronny (redder in zwembad te Bilzen) 'Ik werk heel veel met Nederlanders en mag onze Noorderburen zeer graag. Echter, als ze je niet hebben gekloot...dan zijn ze het wellicht vergeten!'
Fabienne (HR Communicator Brusselse onderneming) In je werk word je vaak onderbroken door spobilo's. Een spontance binnen loper...
Filip (opbouw evenementen Stad H.) Trainer zegt : Je blinde vlek is iets dat andere van jou zien en wat je zelf niet in de gaten hebt! Filip ; Je bedoelt je 'achterkant'
Nicky J De tijd dat je zeurt, is het gebeurd!
Gevleugelde uitspraak Peer J ...Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
Vereniging Limburg voor Opleiders en Trainers, kortweg Vlot. Afgelopen vrijdag hebben we voor de 25ste keer een Vlot bijeenkomst gehad. Alle Vlot deelnemers waren aanwezig. Binnen de 'vlot(te)' vergaderingen blijven we bij allerhande opleidingsthema's stilstaan. Niet alleen de inhoud staat centraal, maar ook lief en leed wordt met elkaar gedeeld. Lieve heeft vrijdag kersverse papa Koen in de wijn gezet en Ann een cadeaubon overhandigt nav de geboorte van ... help, help indien iemand dit leest, kan je me de naam doorspelen? Ronnie L. van Hansen Transmissies heeft alvast de groep een nieuwe 'drive' bezorgd. Mochten er nog opleidingsfreaks in Limburg hun best-practices willen delen, gelieve u kenbaar te maken... we hebben nog een plekje over...
Over mijzelf
Ik ben Potargent Philip
Ik ben een man en woon in (Belgie) en mijn beroep is Prestaties van anderen verbeteren.
Ik ben geboren op 03/03/1964 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: .
Afgelopen week met een aantal personen een workshop voorbereid, waarbij ´conflictbeheersing´ het centrale onderwerp was. We hebben ons de vraag gevraagd of het niet beter is om een ´managementcultuur´ te installeren, waarbij ´transparantie´ vooropstaat. Indien er ´transparant gemanaged´ wordt, zullen er ook minder conflicten zijn... We hebben ons laten leiden door de uitgangspunten die in het boekje van Cora Smit en Saskia Tjepkema. Zij gaan er van uit dat ´alles wat je aandacht geeft, wat je niet wilt, wordt groter!´, ´als je aandacht geeft aan de dingen die je WEL wilt, groeien die!´. Het model hanteert een aantal ´leerprincipes´. Zo stellen ze dat ´mopperen of kritiek geven´ook een vorm is waarbij er naar negatieve aandacht wordt gehunkerd. Als je dus aan ongewenste zaken aandacht geeft (mopperen,...) nemen deze dus toe. Het tweede leerprincipe is 'transparantie', waarbij de manager uit zichzelf, dus proactief zegt wat hij wil en waarom hij dat wil. Als je helde bent in he wensen en verwachtingen, kunnen mensen zich daarnaar ook gedragen. Als je deze principes consequent toepast, zullen medewerkers zich meer gaan gedragen zoals de manager dat graag wilt. De invloed van de managers neemt toe.
Quite often, I do support people in their job by 'reflecting' togehter on how things are going. Last week I reflected with a coachee in which way she is handling and standing proactive in the workfield. The person described me a situation in which normely doesn't react, except this case. The coachee briefed me about about a decision of the n+2 leader (= the chef from the chef) , which had an impact on the work of the coachee. She was not amused with the taken decision, while it had an imported impact on the people the coachee supervised. Not the fact that the decision was taken, but it was already the third time that an earlier made decision, was turned back. For the coachee it was difficult to explain to their people, that this the decision was taken by the n+2. On the question 'what did you exactly do?', answered the coachee, that she went seeing the n+2 manager. In earlier situations she didn't dear to take this 'action'. By asking what the effect was from the made intervention, she told me that her approach gave her a better feeling and she told me that became also more 'aware' of the function, she was doing. The apporach for her was in this situation completely new. At the end of the coaching session, she said me that she wasn't aware of the real contribution of her function. In the same coaching session, she told me that she will set up 1 on 1 conversations with her direct employees, while she would like to improve the 'relation(s)' with every employee....
Quite often, I do support people in their job by 'reflecting' togehter on how things are going. Last week I reflected with a coachee in which way she is handling and standing proactive in the workfield. The person described me a situation in which normely doesn't react, except this case. The coachee briefed me about about a decision of the n+2 leader (= the chef from the chef) , which had an impact on the work of the coachee. She was not amused with the taken decision, while it had an imported impact on the people the coachee supervised. Not the fact that the decision was taken, but it was already the third time that an earlier made decision, was turned back. For the coachee it was difficult to explain to their people, that this the decision was taken by the n+2. On the question 'what did you exactly do?', answered the coachee, that she went seeing the n+2 manager. In earlier situations she didn't dear to take this 'action'. By asking what the effect was from the made intervention, she told me that her approach gave her a better feeling and she told me that became also more 'aware' of the function, she was doing. The apporach for her was in this situation completely new. At the end of the coaching session, she said me that she wasn't aware of the real contribution of her function. In the same coaching session, she told me that she will set up 1 on 1 conversations with her direct employees, while she would like to improve the 'relation(s)' with every employee....
La semaine passee, j'ai travaille ensemble avec mon collegue Francais, Jean Francois R. Nous, Dominque, Jean Francois avons prepare un atelier du 4 heures avec topic 'optimisez votre resistance au stress'. Apres se presenter, un par un, nous avons demarre l'atelier par presenter le methode pedagogique. Il comprends six etappes bien specifiees. D'abord, il faut determiner qui soit d'etre 'client' ou 'consultants'. Le client commence par s'exposer sa situation (premier etappe). En deuxieme etappe, les consultants peuvent poser des questions (ne surtout pas des questions qui comporte un jugement). Apres cet etappe, le client negocie avec les consultants un contract (psychologique). Le client definie l'aide souhaitant et les consultants confiment en consensus avec le client de supporter la question d'aide. En quatrieme etappe, les consultants se lachent. Toutes des solutions que les consultants ont en tete, pourrait d'etre dire... Le client note toutes ses solutions. Suite, le client decide dans son plan d'action, les actions qu'il veut transmettre en 'realite'. Le methode se finit par evaluer ce que cette maniere de travaille a emporte le client et les clients. Pour ce topic, nous avez demande le client d'envoyer deux jours apres l'atelier, les points d'actions (dans ce cas : deleguer et dire non...Solutions : organisation et informer.... Project de developpment en execution. L'advantage pour l entreprise de cet atelier, un employee plus motivee et moins stressee, des autres employees qui ont muscle pendant l 'atelier leurs competences).
Coachen van leidinggevenden door een externe coach is tijdverlies!
Zoeken met Google
Markante uitspraak Aafke de V. Alles wat aandacht krijgt, vergroot en het negatieve, verdampt daardoor!
Markante uitspraak oma van Aafke de V. Een cursist maakt zich zorgen tijdens de training... Het advies van oma `Als je alles aantrekt, kun je niet meer door de deur heen!`
Verjaardagen Januari 4 jan Ine Vanduffel 6 jan Marja van der Poort 9 jan Patrick Lathouwers Februari 3 feb Patricia Weytens 4 feb Johan Potargent 8 feb Miranda Potargent 15 feb Jean Schoubben 26 feb Sonja Kustermann 28 feb Nathalie Beysen Maart 15 maart Maxine Potargent 18 maart Eva Kock 19 maart Heidi Camps 22 maart Annemie Cranshof 27 maart Bart Vanmulders 30 maart Fanny Giethoorn 31 maart Kamiel Schrijvers April 5 april Duarte Lathouwers 7 april Olga Staals 13 april Henk Verdonk 19 april Marleen Thijs 16 april Lisette van de Wijgert Mei 3 mei Erwin Schoubben 18 mei Hilde Schoubben 22 mei Erwin Dezeure 22 mei Cees Santifort 23 mei Cissie Goossens Juni 9 juni Peer Janssen 16 juni Arianne Schekkerman 27 juni Lydia Heleven 28 juni Ingrid Thijs 30 juni Vera Geebelen Juli 4 juli Ilse Vanthielen & Bert Eradus 14 juli Andreas Becke 16 juli John Manders 18 juli Chris Vanoppen Augustus 15 augustus Marcel van Bommel 22 augustus Axel Waelbers 23 augustus Harry de Wit 29 augustus Veronique Moors September 7 september Silvie Lambrechts 15 sept Dante Lanthouwers 18 sept Tuur Schrijvers 26 september Ingrid van der Linden 29 september Rob Gijsen Oktober 2 okt Martin Spooren 16 oktober Jeanne Steegen November 15 November Evy Verbist 29 November Rene Kersten December 4 dec Sonja Schoubben 5 dec Stefan Cornelissen 15 december Mia Steegen 20 dec John Horrocks 26 dec Monique Aerts 29 dec Jo Peeters
11 coachingscompetenties van een coach volgens het ICF 1. handelen volgens de ethische en professionele normen 2. werken met coachingscontract 3. klantenrelaties baseren op vertrouwen en confidentialiteit 4. voluit aanwezig zijn als coach 5. empatisch luisteren 6. krachtige coachingsvragen stellen 7. hanteren van een directe communicatiestijl 8. de klant stimuleren tot een groter bewustzijn over belangrijke aspecten 9. toekomstacties helpen definiëren 10. doelen concretiseren en plannen uitwerken 11. bewaken van de procesvoortgang en de verantwoordelijkheden