Alles wat aandacht krijgt, groeit!
Zoeken in blog

Archief per maand
  • 06-2017
  • 03-2016
  • 11-2011
  • 09-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 04-2010
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
    Wens je meer over een bepaald bericht te weten?

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Inhoud blog
  • blits
  • Mindshift
  • Klantvriendelijkheidscontrole
  • Individuele coaching
  • Ontwikkelen van verantwoordelijkheid
    Lijst van kennismanagementlinks
  • Inhuren trainingsactrice
  • Veranderkunde
  • Leren
  • Vlaamse Opleiders Vereniging
  • Leergezelschap Kessels Smit Belgie
  • Biertappen leren via de computer
  • Computer vaardig?
  • 12 gesubsidieerde projecten rond Innovatie-Werk
  • Methodologische gids seniors - juniors
  • Werken met e-leren
    Wanneer ben JIJ voor het laatst 'geraakt' geweest?
    Een interessant adres?
    Markante uitspraken van cursisten, coachees, leidinggevenden in opleiding
    Leidinggevende : "Ik laat voortaan mijn haar in de tijd van de baas knippen!"
    Antwoord General Manager : "Oh ja!" (enigzins verwonderd)
    Leidinggevende"Mijn haar groeit toch ook tijdens de werktijd!"

    Ronny (redder in zwembad te Bilzen)
    'Ik werk heel veel met Nederlanders en mag onze Noorderburen zeer graag.
    Echter, als ze je niet hebben gekloot...dan zijn ze het wellicht vergeten!'

    Fabienne (HR Communicator Brusselse onderneming)
    In je werk word je vaak onderbroken door spobilo's.
    Een spontance binnen loper...

    Filip (opbouw evenementen Stad H.)
    Trainer zegt : Je blinde vlek is iets dat andere van jou zien en wat je zelf niet in de gaten hebt!
    Filip ; Je bedoelt je 'achterkant'

    Nicky J
    De tijd dat je zeurt, is het gebeurd!
    Gevleugelde uitspraak Peer J
    ...Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
    Vereniging Limburg voor Opleiders en Trainers, kortweg Vlot.
    Afgelopen vrijdag hebben we voor de 25ste keer een Vlot bijeenkomst gehad. Alle Vlot deelnemers waren aanwezig. Binnen de 'vlot(te)' vergaderingen blijven we bij allerhande opleidingsthema's stilstaan. Niet alleen de inhoud staat centraal, maar ook lief en leed wordt met elkaar gedeeld. Lieve heeft vrijdag kersverse papa Koen in de wijn gezet en Ann een cadeaubon overhandigt nav de geboorte van ... help, help indien iemand dit leest, kan je me de naam doorspelen? Ronnie L. van Hansen Transmissies heeft alvast de groep een nieuwe 'drive' bezorgd. Mochten er nog opleidingsfreaks in Limburg hun best-practices willen delen, gelieve u kenbaar te maken... we hebben nog een plekje over...
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Potargent Philip
    Ik ben een man en woon in (Belgie) en mijn beroep is Prestaties van anderen verbeteren.
    Ik ben geboren op 03/03/1964 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .

     

    Link naar site axel
    Nieuws HBVL
  • VIDEO. Limburgs fietsenbedrijf Ridley opent dochterbedrijf in de VS
  • Advocate Alexandru C. trekt resultaat leugendetectortest in twijfel
  • Arrestatie in Cardiff in nasleep ontploffing metro Londen
  • OPROEP: Laat héél Limburg kennismaken met je kleine ukkepuk in onze nieuwe rubriek
  • Franse regering belooft voor 56 miljard euro investeringen
  • Europa zet punt achter begrotingsprocedure tegen Griekenland
  • “Jacky Mathijssen ligt na 11 dagen alweer buiten bij Griekse eersteklasser”
  • Helikopterbeelden tonen wat we door stroompanne tijdens WK op tv niet zagen: de aanval van Gilbert
  • “Wordt de zwakkere student hier beter van?”
  • Japanse premier Abe kondigt vervroegde verkiezingen aan
    Foto
    Groei & Verandering
    26-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zicht op de eigen emoties
    Afgelopen week met een aantal personen een workshop voorbereid, waarbij ´conflictbeheersing´ het centrale onderwerp was. We hebben ons de vraag gevraagd of het niet beter is om een ´managementcultuur´ te installeren, waarbij ´transparantie´ vooropstaat. Indien er ´transparant gemanaged´ wordt, zullen er ook minder conflicten zijn...
    We hebben ons laten leiden door de uitgangspunten die in het boekje van Cora Smit en Saskia Tjepkema. Zij gaan er van uit dat ´alles wat je aandacht geeft, wat je niet wilt, wordt groter!´, ´als je aandacht geeft aan de dingen die je WEL wilt, groeien die!´.
    Het model hanteert een aantal ´leerprincipes´. Zo stellen ze dat ´mopperen of kritiek geven´ook een vorm is waarbij er naar negatieve aandacht wordt gehunkerd. Als je dus aan ongewenste zaken aandacht geeft (mopperen,...) nemen deze dus toe.  Het tweede leerprincipe is 'transparantie', waarbij de manager uit zichzelf, dus proactief zegt wat hij wil en waarom hij dat wil. Als je helde bent in he wensen en verwachtingen, kunnen mensen zich daarnaar ook gedragen.
    Als je deze principes consequent toepast, zullen medewerkers zich meer gaan gedragen zoals de manager dat graag wilt. De invloed van de managers neemt toe.

    26-10-2008, 19:14 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.individual coaching

    Quite often, I do support people in their job by 'reflecting' togehter on how things are going. Last week I reflected with a coachee in which way she is handling and standing proactive in the workfield. The person described me a situation in which normely doesn't react, except this case. The coachee briefed me about about a decision of the n+2 leader (= the chef from the chef) , which had an impact on the work of the coachee. She was not amused with the taken decision, while it had an imported impact on the people the coachee supervised.
    Not the fact that the decision was taken, but it was already the third time that an earlier made decision, was turned back.
    For the coachee it was difficult to explain to their people, that this the decision was taken by the n+2.
    On the question 'what did you exactly do?', answered the coachee, that she went seeing the n+2 manager. In earlier situations she didn't dear to take this 'action'.
    By asking what the effect was from the made intervention, she told me that her approach gave her a better feeling and she told me that became also more 'aware' of the function, she was doing. The apporach for her was in this situation completely new. At the end of the coaching session, she said me that she wasn't aware of the real contribution of her function. In the same coaching session, she told me that she will set up 1 on 1 conversations with her direct employees, while she would like to improve the 'relation(s)' with every employee....

    26-10-2008, 18:54 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.individual coaching

    Quite often, I do support people in their job by 'reflecting' togehter on how things are going. Last week I reflected with a coachee in which way she is handling and standing proactive in the workfield. The person described me a situation in which normely doesn't react, except this case. The coachee briefed me about about a decision of the n+2 leader (= the chef from the chef) , which had an impact on the work of the coachee. She was not amused with the taken decision, while it had an imported impact on the people the coachee supervised.
    Not the fact that the decision was taken, but it was already the third time that an earlier made decision, was turned back.
    For the coachee it was difficult to explain to their people, that this the decision was taken by the n+2.
    On the question 'what did you exactly do?', answered the coachee, that she went seeing the n+2 manager. In earlier situations she didn't dear to take this 'action'.
    By asking what the effect was from the made intervention, she told me that her approach gave her a better feeling and she told me that became also more 'aware' of the function, she was doing. The apporach for her was in this situation completely new. At the end of the coaching session, she said me that she wasn't aware of the real contribution of her function. In the same coaching session, she told me that she will set up 1 on 1 conversations with her direct employees, while she would like to improve the 'relation(s)' with every employee....

    26-10-2008, 18:54 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Methode Client & Consultant
    La semaine passee, j'ai travaille ensemble avec mon collegue Francais, Jean Francois R. Nous, Dominque, Jean Francois avons prepare un atelier du 4 heures avec topic 'optimisez votre resistance au stress'. Apres se presenter, un par un, nous avons demarre l'atelier par presenter le methode pedagogique. Il comprends six etappes bien specifiees. D'abord, il faut determiner qui soit d'etre 'client' ou 'consultants'. Le client commence par s'exposer sa situation (premier etappe). En deuxieme etappe, les consultants peuvent poser des questions (ne surtout pas des questions qui comporte un jugement). Apres cet etappe, le client negocie avec les consultants un contract (psychologique). Le client definie l'aide souhaitant et les consultants confiment en consensus avec le client de supporter la question d'aide. En quatrieme etappe, les consultants se lachent. Toutes des solutions que les consultants ont en tete, pourrait d'etre dire... Le client note toutes ses solutions. Suite, le client decide dans son plan d'action, les actions qu'il veut transmettre en 'realite'. 
    Le methode se finit par evaluer ce que cette maniere de travaille a emporte le client et les clients. Pour ce topic, nous avez demande le client d'envoyer deux jours apres l'atelier, les points d'actions (dans ce cas : deleguer et dire non...Solutions : organisation et informer.... Project de developpment en execution. L'advantage pour l entreprise de cet atelier, un employee plus motivee et moins stressee, des autres employees qui ont muscle pendant l 'atelier leurs competences).

    26-10-2008, 18:27 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Gastenboek
  • Een goeie lente donderdag middag en avond
  • De waarheid
  • Hieperdepiep!
  • bukken
  • hoeis't

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Leven is streven!
    Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    stijn78
    www.bloggen.be/stijn78
    Rondvraag / Poll
    Coachen van leidinggevenden door een externe coach is tijdverlies!
    Helemaal niet akkoord
    Akkoord
    Helemaal akkoord
    Bekijk resultaat


    create your own slideshow


    Zoeken met Google



    Markante uitspraak Aafke de V.
    Alles wat aandacht krijgt, vergroot en het negatieve, verdampt daardoor!

    Markante uitspraak oma van Aafke de V.
    Een cursist maakt zich zorgen tijdens de training...
    Het advies van oma `Als je alles aantrekt, kun je niet meer door de deur heen!`

    Heb je nog meer people bloghonger,
    ga dan ook eens een kijkje nemen op:

    http://www.hrmblogs.net/blogs.asp

    http://loopbaanbegeleiding.skynetblogs.be/
    http://warmoes.blogs.com

    Verjaardagen
    Januari
    4 jan Ine Vanduffel
    6 jan Marja van der Poort
    9 jan Patrick Lathouwers
    Februari
    3 feb Patricia Weytens
    4 feb Johan Potargent
    8 feb Miranda Potargent
    15 feb Jean Schoubben
    26 feb Sonja Kustermann
    28 feb Nathalie Beysen
    Maart
    15 maart Maxine Potargent
    18 maart Eva Kock
    19 maart Heidi Camps
    22 maart Annemie Cranshof
    27 maart Bart Vanmulders
    30 maart Fanny Giethoorn
    31 maart Kamiel Schrijvers
    April
    5 april Duarte Lathouwers
    7 april Olga Staals
    13 april Henk Verdonk
    19 april Marleen Thijs
    16 april Lisette van de Wijgert
    Mei
    3 mei Erwin Schoubben
    18 mei Hilde Schoubben
    22 mei Erwin Dezeure
    22 mei Cees Santifort
    23 mei Cissie Goossens
    Juni
    9 juni Peer Janssen
    16 juni Arianne Schekkerman
    27 juni Lydia Heleven
    28 juni Ingrid Thijs
    30 juni Vera Geebelen
    Juli
    4 juli Ilse Vanthielen & Bert Eradus
    14 juli Andreas Becke
    16 juli John Manders
    18 juli Chris Vanoppen
    Augustus
    15 augustus Marcel van Bommel
    22 augustus Axel Waelbers
    23 augustus Harry de Wit
    29 augustus Veronique Moors
    September
    7 september Silvie Lambrechts
    15 sept Dante Lanthouwers
    18 sept Tuur Schrijvers
    26 september Ingrid van der Linden
    29 september Rob Gijsen
    Oktober
    2 okt Martin Spooren
    16 oktober Jeanne Steegen
    November
    15 November Evy Verbist
    29 November Rene Kersten
    December
    4 dec Sonja Schoubben
    5 dec Stefan Cornelissen
    15 december Mia Steegen
    20 dec John Horrocks
    26 dec Monique Aerts
    29 dec Jo Peeters


    Friends blogs
    http://www.bloggen.be/axelwaelbers
    http://www.bloggen.be/erikvdw
    http://www.bloggen.be/vliegendpaardrijden

     


    create your own slideshow

    11 coachingscompetenties van een coach volgens het ICF

    1. handelen volgens de ethische en professionele normen
    2. werken met coachingscontract
    3. klantenrelaties baseren op vertrouwen en confidentialiteit
    4. voluit aanwezig zijn als coach
    5. empatisch luisteren
    6. krachtige coachingsvragen stellen
    7. hanteren van een directe communicatiestijl
    8. de klant stimuleren tot een groter bewustzijn over belangrijke aspecten
    9. toekomstacties helpen definiëren
    10. doelen concretiseren en plannen uitwerken
    11. bewaken van de procesvoortgang en de verantwoordelijkheden


    Zoeken met Google



     



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!