Alles wat aandacht krijgt, groeit!
Zoeken in blog

Archief per maand
  • 06-2017
  • 03-2016
  • 11-2011
  • 09-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 04-2010
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
    Wens je meer over een bepaald bericht te weten?

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Inhoud blog
  • blits
  • Mindshift
  • Klantvriendelijkheidscontrole
  • Individuele coaching
  • Ontwikkelen van verantwoordelijkheid
    Lijst van kennismanagementlinks
  • Inhuren trainingsactrice
  • Veranderkunde
  • Leren
  • Vlaamse Opleiders Vereniging
  • Leergezelschap Kessels Smit Belgie
  • Biertappen leren via de computer
  • Computer vaardig?
  • 12 gesubsidieerde projecten rond Innovatie-Werk
  • Methodologische gids seniors - juniors
  • Werken met e-leren
    Wanneer ben JIJ voor het laatst 'geraakt' geweest?
    Een interessant adres?
    Markante uitspraken van cursisten, coachees, leidinggevenden in opleiding
    Leidinggevende : "Ik laat voortaan mijn haar in de tijd van de baas knippen!"
    Antwoord General Manager : "Oh ja!" (enigzins verwonderd)
    Leidinggevende"Mijn haar groeit toch ook tijdens de werktijd!"

    Ronny (redder in zwembad te Bilzen)
    'Ik werk heel veel met Nederlanders en mag onze Noorderburen zeer graag.
    Echter, als ze je niet hebben gekloot...dan zijn ze het wellicht vergeten!'

    Fabienne (HR Communicator Brusselse onderneming)
    In je werk word je vaak onderbroken door spobilo's.
    Een spontance binnen loper...

    Filip (opbouw evenementen Stad H.)
    Trainer zegt : Je blinde vlek is iets dat andere van jou zien en wat je zelf niet in de gaten hebt!
    Filip ; Je bedoelt je 'achterkant'

    Nicky J
    De tijd dat je zeurt, is het gebeurd!
    Gevleugelde uitspraak Peer J
    ...Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
    Vereniging Limburg voor Opleiders en Trainers, kortweg Vlot.
    Afgelopen vrijdag hebben we voor de 25ste keer een Vlot bijeenkomst gehad. Alle Vlot deelnemers waren aanwezig. Binnen de 'vlot(te)' vergaderingen blijven we bij allerhande opleidingsthema's stilstaan. Niet alleen de inhoud staat centraal, maar ook lief en leed wordt met elkaar gedeeld. Lieve heeft vrijdag kersverse papa Koen in de wijn gezet en Ann een cadeaubon overhandigt nav de geboorte van ... help, help indien iemand dit leest, kan je me de naam doorspelen? Ronnie L. van Hansen Transmissies heeft alvast de groep een nieuwe 'drive' bezorgd. Mochten er nog opleidingsfreaks in Limburg hun best-practices willen delen, gelieve u kenbaar te maken... we hebben nog een plekje over...
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Potargent Philip
    Ik ben een man en woon in (Belgie) en mijn beroep is Prestaties van anderen verbeteren.
    Ik ben geboren op 03/03/1964 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .

     

    Link naar site axel
    Nieuws HBVL
  • Palestina staat voor het eerst voor Israël op FIFA-ranking
  • Belgian Lions ruiken kansen tegen Frankrijk aan halve sterkte in WK-kwalificaties
  • Rekemse kunst in kalender 2018
  • 35 000 euro voor groene landschapsaccenten
  • “Niel was het jaren wachten waard”
  • Schoorsteenbrandje loopt beetje uit de hand
  • Auto op z'n dak na zware klap in Lanklaar
  • EUROPA LEAGUE. Pijnlijke nederlaag voor Arsenal, bankzitter Januzaj wint in extremis met Sociedad
  • Red Flames spelen 1-1 gelijk tegen Rusland
  • "Net alles gerenoveerd en een nieuwe keuken gezet, en dan onteigend"
    Foto
    Groei & Verandering
    31-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intercompany leertraject
    In samenwerking met drie andere productiebedrijven is besloten om een collectief leertraject op te zetten en dit voor leidinggevenden van de vier ondernemingen. Het leertraject start met een driedaagse starttraining, waar de basis wordt gelegd en de leergoesting van de deelnemers opgewekt wordt. Na afloop van deze bijeenkomst vinden er maandelijks intervisies plaats. Op hetzelfde ogenblik voltrekt zich een individuele coachingtraject voor de deelnemer. De deelnemer gaat op zoek, in functie van de leerbehoeften, naar een interne coach (hetzij een inhoudscoach, hetzij een procescoach). Het onderscheid in soort coach ligt in, het op de hoogte zijn van de werkmaterie van de deelnemer...
    Vandaag is er gestart met 'kennismaking' onder de deelnemers en onder alle niet deelnemers, maar betrokken bij het leerproces van de deelnemer. Rollen die daarbij worden ingevuld, zijn : stuurgroep-, een coach-, een directe chef-rol en de facilitatorrol (in deze situatie Training & Consult Ranst).
    Het traject zal over 1 jaar lopen en ik ben heel hard benieuwd naar de leerresultaten van de 2 personen A.W. en R.K., die erin stappen. Er wordt een groot appel op de zelfredzaamheid en zelfsturing gedaan. Wordt vervolgd.

    31-01-2007, 18:17 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    30-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trajectbegeleiding zwembadbeheerders Limburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren een sessie gefaciliteerd in samenwerking met de Provinciale Sportdienst omtrent 'klantvriendelijkheid'. Er is gewerkt met een opvolgingsinstrument voor klantvriendelijkheid (de vaardigheidsmeter klantvriendelijkheid). De bedoeling is om binnenkort met medewerkers een training klantvriendelijkheid, te doorlopen. Om het ganse proces te kunnen monitoren, wordt er met een vaardigheidsmeter (evaluatie- + feedbackinstrument) vooraf en na de training, gewerkt. Gisteren hebben de deelnemers "argumenten" benoemd, die de introductie van de vaardigheidsmeter in de eigen organisatie zou kunnen bemoeilijken. Aansluitend zijn voor alle argumenten, ook oplossingen aangedragen. Eén van de argumenten was bijvb. alles zou saai kunnen overkomen. De oplossing : breng het samen met een leuke gebeurtenis op de afdeling, laat een klant uitleggen wat klantvriendelijkheid voor hem/haar inhoudt, maak een servicedag en stel het gehele opleidingstraject voor en niet alleen de vaardigheidsmeter, etc. De sessie werd afgesloten met een overzicht van het trainingstraject. ...

    30-01-2007, 00:00 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    25-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Empowering
    Vandaag een lezing bijgewoond over 'empowering'. Op basis van meer 'zinvolheid, bekwaamheid, autonomie en impact' of 4 knoppen, zoals de spreker benadrukte, kan je spreken van meer of minder empowerde werknemer. Vragen die je als werknemer kan stellen, zijn 'hoe zinvol vind ik mijn werk?', 'in welke mate geloof ik, dat ik over de juiste competenties beschik?', 'in welke mate heb ik keuzevrijheid, of kan ik zelf kiezen wat ik wens te doen in mijn job?' en 'wat is de impact van mijn optreden?'... zouden zeer nuttige vragen zijn om je eigen empowerment onder de loupe te nemen. De 4 aspecten van empowering werden telkens met een leuke foto geillustreerd, waarbij het beeld bij de autonomie, mij het langst is bijgebleven. Er was een kip op de achtergrond te zien, met op de voorgrond twee eieren. Het ene ei was veel groter, dan het tweede ei. Als klant zijn we bereid meer te betalen voor het betere, grotere ei. Dit ei komt ook van een scharrelkip, biologisch geteeld, etc. Motto van de spreker : hoeveel autonomie hebben de medewerkers in jullie organisatie?... Ja het klopt, kippen in een legbatterij zijn makkelijker te managen, dan kippen die rondlopen
    Na afloop van de dia uitzetting drong de spreker met dienst, erop aan om 'vragen' te stellen. De eerste persoon die reageerde, stelde niet meteen een inhoudsvraag, maar veeleer een procesvraag, namelijk 'waarom haal je je ideeen naar beneden als je uitleg geeft?'. De spreker keek enigzins verbaasd en kon de vraag niet plaatsen. Het was een cadeau, dat hij kreeg van de één van de toehoorders. Echter, het is bij de spreker niet zo aangekomen. Ik vond deze ervaring op einde zeer typerend, omdat het in schril contrast stond met hetgeen net ervoor door de spreker verteld werd. Zo blijkt dat iemand die voor de groep staat, daarom niet altijd als een 'expert' moet gezien worden, ongeacht dat deze persoon in deze positie staat.

    25-01-2007, 19:49 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    24-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nadine en Anita als commerciële clowns
    Gisteren zijn een tweetal medewerkers genaamd Nadine en Anita, spontaan afgestapt op Martin S. met de bedoeling, hem te feliciteren. Felicitaties voor hetgeen, Martin via training, hen had aangeleerd. Ze waren als clown in de huid van de verkoper gekropen met als doel de producten van een mini-onderneming meer te promoten. Zij hadden in de praktijk allerlei 'boost-technieken' toegepast en zagen naast een beter contact met de voorbijlopende klanten, ook de verkoop van de producten stijgen. 'Boost' staat voor Begroeten, Observeren, Oppourtuniteiten grijpen, Salestechnieken inzetten en Tevredenheid versterken. Deze personen, Nadine en Anita hebben de ervaring kunnen opdoen dat deze boost technieken in de praktijk zeer effectief zijn. Ze waren zo fier op het bereikt resultaat, dat ze de leermeester in dit leerproces graag de nodige waardering wilde geven, door hem persoonlijk op te zoeken en het te zeggen. Voor mij, ...weer zo'n moment waardoor je 'geraakt' wordt en waarvoor je het allemaal doet.

    24-01-2007, 18:30 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inwerkprogramma's
    Met de komst van twee nieuwe managers is het belangrijk dat deze personen goed worden ingewerkt. Wat verstaan we onder 'goed'? Is er zo iets als een nulmeting inzake competenties? Je kan in ieder geval een aantal kennistests over je organisatie opstellen. Ingeval je minder dan een x% op de test haalt, ga je extra aandacht geven aan dit onderwerp. Natuurlijk gaat het niet alleen over de organisatiekennis. Je zou ook kunnen nagaan in welke mate een aantal managementskills cognitief ge-/bekend zijn (bij aanvang). Ik denk daarbij aan voorname communicatieregels, het situationeel leidinggeven, het werken met oplossingstechnieken, het organiseren van een kwalitatieve meeting, principes van transparant management, het geven en ontvangen van feedback. Naast de toets omtrent cognituieve inzichten, zou je ook de overweging kunnen maken om een development center te organiseren, waarbij het duidelijk wordt wat de sterkten/zwakten van een nieuwe manager zijn, waarop vervolgens een opleiding- /begeleidingsprogramma op maat wordt opgesteld. Na een discussie in een beperkte stuurgroep voor één van de grootste leisure organisaties van Belgie, heb ik geleerd dat er vooral in deze snelle en drukke tijd, de intrinsieke motivatie van de nieuwe manager van meetafaan aangesproken wordt, door haar/hem mee verantwoordelijk te maken voor het eigen inwerkprogramma. Een leerverslag waarbij op papier door de nieuwe managers haar/zijn ervaringen worden neergeschreven over de wijze waarop de integratie in de organisatie verloopt/is verlopen, wordt nu in de nieuwe inwerkprogramma's opgenomen.

    24-01-2007, 18:20 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    22-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Individuele coaching M.M
    Afgelopen anderhalf uur met dhr. M.M. in een 1 op 1 gesprek gezeten. Het doel van het gesprek is ´invulling´ te geven aan het begrip individuele coaching. Een coachingsessie duurt gemiddeld genomen, 2 tot 2 en een half uur. In het gesprek met M.M. hebben we het gehad over het ´coachdoel´, namelijk ´zelf initiatief ontplooien bij leidinggevenden´ die aan dhr. M.M. rapporteren.
    Er is afgesproken om met de komende Valentijnsdag-periode, de eerste leidinggevende laag, in dit geval floormanagers genaamd, te gaan prikkelen. M.M. gaat een bericht rondsturen met de vraag om een idee aan te dragen-uit te werken en dit in het kader van Valentijnsdag.

    In het gesprek zijn we blijven stilstaan bij de individuele motivatoren van deze groep van leidinggevenden. Anders gezegd, wat brengt deze individuen in beweging?, Waar worden ze individueel door gemotiveerd (intrinsiek, dan wel extrinsiek)?...
    Voor bepaalde personen bleek dit een waarderingsmemo met de eigen foto, voor de ander een etentje, en voor nog een ander een bezoek aan de sauna...

    Na afloop van het gesprek gaf de gecoachte aan dat hij tevreden met het gesprek was, vooral omwille van gezamelijk onderzoek naar de 'motivatoren' bij de groep van mensen, die aan hem rapporteren.
    Wordt vervolgd.

    22-01-2007, 15:37 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Context
    Regelmatig verzorg ik als begeleider opleiding- en veranderingstrajecten.
    In een opleidingstraject voor Stad H. ben ik intensief aan de slag gegaan met een 'smaakmakerstraject voor ploegbaas', waarbij de deelnemers na afloop van het opleidingstraject voor zichzelf de conclusie konden trekken of het 'leidinggeven' voor hun was weggelegd. De onderwerpen waren zo gekozen dat de deelnemers bepaalde vaardigheden konden aanscherpen, die een valabele meerwaarde zouden hebben voor het vak van leidinggeven op de eerste plaats en daarnaast voor hunzelf als persoon.
    In één van de sessies werd er door één van de deelnemers het volgende verteld; 'Als ik met mijn wagen over de openbare weg tegen overdreven snelheid raas, word ik geflitst en krijg een proces verbaal. Als Shumacher met zijn bolide in de formule 1 racen voorbijscheurt, krijgt hij geen bekeuring als hij geflitst wordt!'. Moraal van het verhaal 'flitsen' is in beide verhalen identiek, echter in het eerste kost het je geld, in het tweede levert het je heel veel geld op.
    Van 'context' gesproken.

    22-01-2007, 10:25 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    19-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe word je 'empowered'?
    Als senior trainer/consultant voer ik regelmatig gesprekken met de eindverantwoordelijke voor Human Resources Development binnen de grootste leisure onderneming van Belgie en Europa.
    In deze gesprekken wordt er info uitgewisseld over diverse taken, die op dat ogenblik aan de orde zijn. In het gesprek van vandaag werd een opsomming gemaakt van alle activiteiten die zich momenteel binnen de Europese organisatie voltrekken. De aanleiding voor deze opsomming is dat er zoveel trajecten en projecten gelijktijdig lopen. Daarvoor is het goed om een lijst op te maken en vervolgens de 80-20 regel erop los te laten. 'In gesprek zijn' en voortdurend 'dialogeren' geeft een bijzonder gevoel van 'waardering'. Je zou dit soort gesprekken kunnen beschouwen als performance coachgesprekken gedurende het jaar (en niet zoals in de meeste bedrijven deze gesprekken 1 maal per jaar plaatsgrijpen).
    Door deze gesprekken heb je uiteraard de mogelijkheid je eigen manier van kijken (je eigen visie) te toetsen aan de visie van je leidinggevende/de organisatievisie. Deze gesprekken kenmerken zich ook door 'openheid' en hebbenop mij als ontvanger, eerder een evaluatief karakter dan een beoordelend effect.
    Van het gesprek wordt tegelijkertijd door de eindverantwoordelijke notitie gemaakt en in een kleurrijk actieschema, weggeschreven.

    19-01-2007, 11:58 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    18-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Succes delen
    Vandaag zat ik in de auto vanuit Zeeland richting Hasselt te rijden. Onze dochter Maxine telefoneerde me om 19u00 en ze klonk heel optimistisch. 'Papa, ik heb je wat te vertellen!'. Zo, zeg het maar. 'Ik heb me rapport gekregen en ik had bijzondere goede punten. Weet je ook hoeveel?....'. Alvorens het rapport in school werd uitgedeeld, had Meester J. me in mijn oor gefluisterd dat het zelfs meer dan 90% was. Ik zei, wat Meester? Meer dan.... Papa, ik kon het niet geloven. Op mijn terugweg woede een hevige storm, de ergste sinds 4 jaar met rukwinden van meer dan 130 km/uur. Echter na dit telefoongesprek had het erge noodweer nauwelijks nog invloed op mijn angst om iets aan de hand te krijgen. Ik zat constant aan het intens geluk van mijn kleine meid met haar schoolresultaat te denken.

    18-01-2007, 21:17 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Coachen
    Vandaag met een groep van leidinggevenden van Center Parcs het onderwerp 'coachen' belicht. Eerst een ervaringsoefening toegepast, waarbij deelnemers aan de hand van visualisatietechnieken op zoek zijn gegaan, naar het aanvoelen van coaching. De oefening bestaat uit het nemen van een aantal stappen en wordt per twee uitgevoerd. Beide personen staan tegenover elkaar. Zowel Persoon A als persoon B steken de armen naar elkaar uit. Persoon B wordt gevraagd om opwaartse druk te zetten met 1 arm, terwijl persoon B neerwaartse druk zet. Vervolgens wordt aan persoon A gevraagd aan een leuk, plezant iemand te denken, die hij/zij graag mag. De oefening met de opwaartse druk wordt herhaald. Vervolgens wordt aan persoon A gevraagd aan een minder link en plezierig iemand te denken. Ook nu wordt opnieuw de oefening herhaald en zien we dat er minder opwaartse druk door persoon A wordt ontwikkeld... op basis van een dergelijke oefening wordt vervolgens aan persoon A gevraagd, wat hij/zij ontdekt heeft ...over 'coachen'. Eén van de conclusies die naar voor komt, is dat het bij 'coaching' draait om 'denken-doen-voelen' op één lijn te krijgen.

    In een tweede stap hebben de deelnemers een artikel gelezen over 'de coach en het fietsje'. Dit artikel handelt over de 'gouden regels', die je als coach best in acht neemt bij een coachingsproces.
    De voornaamste regel bij 'coachen' is het coachdoel gemeenschappelijk tussen coach en coachee te omschrijven. In het coachproces is een voortdurende afstemming op dit (leer)DOEL, hetzij door de coach, hetzij door de coachee, een goede leidraad voor het coachspoor vast te houden.

    Als facilitator heb ik vandaag genoten van de aandacht die ik van de groep heb gekregen. Enkele personen kwamen me na afloop de hand drukken. Ik had gevoelen dat ik de deelnemers vandaag 'iets' heb kunnen leren, namelijk 'aandacht te hebben' voor 'hoe' je mensen coacht.

    18-01-2007, 21:05 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    16-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warm welkom

    Beste Blogger,
    Het doet me plezier dat je de moeite neemt om mijn blog te raadplegen. Ikzelf wil graag ervaringen delen in het kader van mijn beroeps- en socioactiviteiten. k ben de mening toegedaan dat indien je kennis deelt, je ook iets terugkrijgt.
    Het zou me ook deugd doen, spontane reacties van lezers te mogen ontvangen op hetgeen ik wegschrijf. Voor mij is het wegschrijven van mijn ervaringen een hulpmiddel om zoveel mogelijk van iedere ervaring, te leren.  
    Alvast bedankt voor ... je reactie(je cadeau)!

    Philip Potargent

    16-01-2007, 00:00 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (1)


    Gastenboek
  • Een goeie lente donderdag middag en avond
  • De waarheid
  • Hieperdepiep!
  • bukken
  • hoeis't

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Leven is streven!
    Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    windowsgids
    www.bloggen.be/windows
    Rondvraag / Poll
    Coachen van leidinggevenden door een externe coach is tijdverlies!
    Helemaal niet akkoord
    Akkoord
    Helemaal akkoord
    Bekijk resultaat


    create your own slideshow


    Zoeken met Google



    Markante uitspraak Aafke de V.
    Alles wat aandacht krijgt, vergroot en het negatieve, verdampt daardoor!

    Markante uitspraak oma van Aafke de V.
    Een cursist maakt zich zorgen tijdens de training...
    Het advies van oma `Als je alles aantrekt, kun je niet meer door de deur heen!`

    Heb je nog meer people bloghonger,
    ga dan ook eens een kijkje nemen op:

    http://www.hrmblogs.net/blogs.asp

    http://loopbaanbegeleiding.skynetblogs.be/
    http://warmoes.blogs.com

    Verjaardagen
    Januari
    4 jan Ine Vanduffel
    6 jan Marja van der Poort
    9 jan Patrick Lathouwers
    Februari
    3 feb Patricia Weytens
    4 feb Johan Potargent
    8 feb Miranda Potargent
    15 feb Jean Schoubben
    26 feb Sonja Kustermann
    28 feb Nathalie Beysen
    Maart
    15 maart Maxine Potargent
    18 maart Eva Kock
    19 maart Heidi Camps
    22 maart Annemie Cranshof
    27 maart Bart Vanmulders
    30 maart Fanny Giethoorn
    31 maart Kamiel Schrijvers
    April
    5 april Duarte Lathouwers
    7 april Olga Staals
    13 april Henk Verdonk
    19 april Marleen Thijs
    16 april Lisette van de Wijgert
    Mei
    3 mei Erwin Schoubben
    18 mei Hilde Schoubben
    22 mei Erwin Dezeure
    22 mei Cees Santifort
    23 mei Cissie Goossens
    Juni
    9 juni Peer Janssen
    16 juni Arianne Schekkerman
    27 juni Lydia Heleven
    28 juni Ingrid Thijs
    30 juni Vera Geebelen
    Juli
    4 juli Ilse Vanthielen & Bert Eradus
    14 juli Andreas Becke
    16 juli John Manders
    18 juli Chris Vanoppen
    Augustus
    15 augustus Marcel van Bommel
    22 augustus Axel Waelbers
    23 augustus Harry de Wit
    29 augustus Veronique Moors
    September
    7 september Silvie Lambrechts
    15 sept Dante Lanthouwers
    18 sept Tuur Schrijvers
    26 september Ingrid van der Linden
    29 september Rob Gijsen
    Oktober
    2 okt Martin Spooren
    16 oktober Jeanne Steegen
    November
    15 November Evy Verbist
    29 November Rene Kersten
    December
    4 dec Sonja Schoubben
    5 dec Stefan Cornelissen
    15 december Mia Steegen
    20 dec John Horrocks
    26 dec Monique Aerts
    29 dec Jo Peeters


    Friends blogs
    http://www.bloggen.be/axelwaelbers
    http://www.bloggen.be/erikvdw
    http://www.bloggen.be/vliegendpaardrijden

     


    create your own slideshow

    11 coachingscompetenties van een coach volgens het ICF

    1. handelen volgens de ethische en professionele normen
    2. werken met coachingscontract
    3. klantenrelaties baseren op vertrouwen en confidentialiteit
    4. voluit aanwezig zijn als coach
    5. empatisch luisteren
    6. krachtige coachingsvragen stellen
    7. hanteren van een directe communicatiestijl
    8. de klant stimuleren tot een groter bewustzijn over belangrijke aspecten
    9. toekomstacties helpen definiëren
    10. doelen concretiseren en plannen uitwerken
    11. bewaken van de procesvoortgang en de verantwoordelijkheden


    Zoeken met Google



     



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!