Inhoud blog
  • Fwd: FW: zwart sponsje das pas een goeike
  • Fwd: Fw: Onze Sint!
  • Fwd: Fw: Schitterend gedichtje over centen...
  • Fwd: Fw: Gedichtje van Hugo Claus
  • Fwd: Fw: Op 70
  • tuin
  • zaalingen
  • yorki
  • serretje
  • emmer
  • Spinazie
  • tomaten in emmers
  • Tomaten in potten
  • Giftig
  • kip van kuiken tot frigo
  • beestjes
  • kippen,honden,barberies
  • kippen
  • mottig weer
  • eerste keer
    Zoeken in blog

    We zijn de 16de week van 2024
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dagdroom
    www.bloggen.be/dagdroo
    van alles en nog wat

    31-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaalingen
    Andijvie Koolplantjes

    31-05-2010 om 15:56 geschreven door ph  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.yorki
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hebben 2 yorkshires waarvan ik er van eeneen foto ga toevoegen.Het is niet een zo beste foto maar toch zichtbaar.

    31-05-2010 om 14:51 geschreven door ph  


    30-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.serretje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een zicht op mijn selfmadeserre,een oud kippenhok met plastiefolie overtrokken.

    30-05-2010 om 12:59 geschreven door ph  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.emmer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit is een foto van de emmer die ik gebruik om tomaten in te planten.Ik heb er met een houtboor van 10mm grotere gaten in de zijkant onderaan in geboord.

    30-05-2010 om 12:54 geschreven door ph  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spinazie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Spinazie gezaaid in bak met een mengeling van potgrond en tuingrond. Vroeg zaaien want schiet rap door als het warm word.We gebruiken de kleine,fijne blaadjes die lekker smaken te samen met kropsla,radijs en de blaadjes van snijbiet.Daarbij tomaat met basilicum,fijne en grove bieslook,gesnipperde ajuin.De draad boven de spinazie is om de vogels en de kippen tegen te houden die nu gelukkig opgesloten zitten.

    30-05-2010 om 10:46 geschreven door ph  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tomaten in emmers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dat zijn dus de tomaten in emmertjes van +/- 10lt. Er moeten flink wat gaten in om een vlotte afvoer van water te verzekeren.Ik heb ze allemaal op volgorde gezet en publiceer ze hier om in de toekomst nog te weten wat ik juist gedaan heb.Wat de resultaten gaan zijn moeten we nog een paar maanden afwachten. Het zijn 11 verschillende soorten die ik via kapaza aangekocht heb bij mij in de buurt.Ik geef hier een opsomming van linksboven naar rechtsonder: In potgrond:-purple calabash -brandywine -coeur du boeuf( een tomaat die 250gr kan wegen) -Lucinda -sarean -ananas in mengeling:-Shiren -super steak -sungella -lemon tree Informatie over deze tomatenrassen is gemakkelijk via google terug te vinden op het web.

    30-05-2010 om 00:00 geschreven door ph  


    29-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tomaten in potten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nu eens een experiment met tomaten in pot.Ik had nog emmertjes van 10litr en daar heb ik gaten op de zijkant onderin geboord,kwestie van de wortels niet in de grond te laten groeien.Ik had nog een oud kippenhok waar ik nu een plastiekfolie over gespannen heb,kwestie van die tomaten uit de regen te houden.De emmers zijn onderverdeeld in enerzijds teelaarde uit zak en anderzijds aarde gemengd met compost. Benieuwd wat het resultaat gaat zijn.Hieronder enkele fotos van de tomatenplantjes en het geinproviseerd serretje.

    29-05-2010 om 00:00 geschreven door ph  


    09-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Giftig
    de doornappel is een giftige plant en zou volgens deskundigen op internet zeldzaam zijn maar daar heb ik niks van gemerkt voor het tweede jaar op rij komt dat zomaar in mijn hof maar deze keer heb ik hem eens laten groeien in plaats van hem om te hakken





    09-08-2008 om 19:58 geschreven door ph  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kip van kuiken tot frigo






    09-08-2008 om 16:31 geschreven door ph  


    04-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beestjes

    heb hieronder een foto toegevoegd van een klokhen met 1 kuiken
    niets bijzonders op het eerste zicht maar wat ze deed vanmorgen toen ik haar brood gaf wel
    ze voederde haar kuiken,trok stukken uit het brood,liet het vallen,het kuiken sprong naar haar bek om het brood te pakken,kortom nog nooit gezien.
    nou ja ,voor alles moet een eerste keer zijn
    maar het zijn toch kleine simpele dingen die zo het dagelijks leven aangenamer maken
    nu ga ik hier de ganse dag mee bezig zijn en zo is het elke dag terug
    ga haar eens proberen te filmen met die kleine fotocamera van uit den aldi waar ik alle fotos mee maak die hier op de site staan

    04-08-2008 om 10:53 geschreven door ph  


    03-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kippen,honden,barberies
    Ga ze maar toevoegen nu dat ik toch lekker bezig ben

















    03-08-2008 om 10:56 geschreven door ph  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kippen
    nog zo een in een interesse van mij(dat zijn alle huisdieren)kippen
    vechtkippen in het algemeen
    de bijhorende fotos komen van diverse sites op internet











    03-08-2008 om 10:33 geschreven door ph  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.






    03-08-2008 om 10:22 geschreven door ph  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mottig weer
    dit bericht had er gisteren moet staan maar technisse problemen hebben het gewist
    de zaterdag is altijd een beetje rare dag
    domme klussen dag noem ik de zaterdag,meestal zijn het kleine dingen van in de week die dan aangepakt worden
    deze keer pompoenen en courgetten
    wat doe je in ons geval met die groenten
    invriezen natuurlijk maar eerst moeten ze opgekuist en klein gesneden worden maar ondertussen steld zich de vraag wat aan te vangen met courgetten en dan zijn we weer vertrokken naar de pc en google en verliezen onszelf in eten en recepten en andere wetenswaardigheden
    want die pc die maakt toch een groot deel uit van mijn dagelijks leven zeker nu ik met deze blog gestart ben
    een wereld van wetenschap en reizen
    vreemde gebeurtenissen eten drinken mensen dieren politiek.....
    ik ga dit afsluiten moet nog kinderen weg voeren en mijn zoon leren rijden

    03-08-2008 om 10:20 geschreven door ph  


    01-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    man van 58 wint 186duizend € staat in hln  staat in de krant van donderdag 31/07/08
    vrouwen moesten vroeger van mij niet weten en nu moeten ze ook niet afkomen zegt hij aan de reporter
    dit trekt meer op een verdoken advertentie
    want zeg nu eens eerlijk als ge de lotto gewonnen hebt dan ga je zeker als vlaming je mond stijf dichthouden uitzonderingen daar gelaten
     en dit is blijkbaar een uitzondering
    volgens zijn eigen zeggen is de man volledig tevreden met zijn leven van voor de lottowinst
    zijn hond en zijn pintje en bescheiden woning en daarbij nog wat duiven en fazanten
    ik begrijp die man ik ben ook gauw tevreden
    nu is dit voor mij een gratis advertentie zelfs een betere dan myspace,netlog en alle datingservices tesamen
    want zeg nu eens eerlijk wat moet je niet allemal uitvreten voor je in de krant komt met je foto en daar mag zeggen dat je nog geen vrouw hebt
    laat ons hopen dat het goed afloopt voor die man want ken je dat een oude schuur die in brand vliegt

    01-08-2008 om 15:01 geschreven door ph  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste keer

    verwacht hier nu ook geen literaire hoogstandjes en de laatste nieuwe spelling want in mijnen tijd...............
    ik ben al blij als ik zonder fouten schrijf(mensen die er goed in zijn mogen altijd verbeteren,nooit te oud om te leren)
    het schrijven zal meestal gaan over dingen die me opvallen in de krant of het nieuws,eten,tuinieren,huisdieren,fotobewerking en fotos,vissen.... nemen kortom een zootje van alles en nog wat
    ik ben nogal een boeken-kranten-tijdschriftenlezer,boeken hou ik voor de winter anders kom ik zelfs met goed weer niet uit mijn zetel
    boeken ,de troost uit mijn jeugd genegeerd in mijn middentijd en terug in mijn 2de jeugd
    de stam van de holenbeer,voor de kenners van de serie, drie maal gelezen
    in de ban van de ring en de hobbit,talloze malen gelezen,de eerste maal toen ik 15 was en daarna zeker elk jaar tot ik 23 was en 7jaar terug opnieuw 
    Duin,gans de reeks,kapot gelezen,mijn pockets

    en dan heb je boeken zoals,kaas maken,brood bakken,tuinieren,vissen..........

    01-08-2008 om 13:55 geschreven door ph  



    Archief per week
  • 23/12-29/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 08/08-14/08 2011
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Welkom bij blogtips

    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    eric_claudia
    www.bloggen.be/eric_cl
    Mijn favorieten
  • koken



  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs