Inhoud blog
  • Bijna thuis
  • Golden gate
  • Cape Town!!!!!
  • impulsieve roadtrip
  • De boere markt en een luie zondag!
    Zoeken in blog

    Foto
    Petra in Zuid-Afrika

    26-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cape Town!!!!!

     

    xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 

    Zoals beloofd volgt er hierbij een zeer uitgebreid verslag van onze ervaringen met Kaapstad!

     

    De eerste dag moesten we een dikke 600 km rijden om in Addo aan te komen. Het plan was dus om tegen 12 uur te vertrekken zodat we dan zeker niet te lang in het donker moesten rijden. Aangezien de wegen hier niet altijd even goed zijn en we de weg gewoon niet kennen leek het ons niet zo’n geweldig idee om in het donker te rijden! Dus wij staan aan de auto verhuur klaar om te vertrekken. Één auto was al in orde, maar de andere auto daar moesten we nog even op wachten. Zoals we afrika al gewoon waren… geduldig wachten dus! Tegen één uur was het geduld gewoon op en toen wouden we echt wel vertrekken… Dus hebben we een beetje druk uitgeoefend dat het echt van uiterst belang was dat we NUUUU!! Konden vertrekken. Diee mens heeft mij dan een andere auto aangeboden, een kleine KIA zonder airco… Toch even ter verduidelijking hier moesten we dus 3000km mee rijden. Goed, er zat niets anders op dan met die auto te vertrekken. De papieren waren allemaal ingevuld en uiteraard was het wel een heel deel goedkoper. Op het moment dat ik in de auto wou stappen komt er een andere huurder zijn auto terug brengen. Een iets grote auto met airco… het kon dus niet beter eigenlijk! Ik ben dan met die auto vertrokken voor de prijs van de kleinere auto! Geweldig dus J

     

    Onze eerste stop was aan de Gariep dam. Best gezellig daar en toch wel leuk om te zien. Dit was btw de bestemming die we vorige week dachten te bereiken… een beetje de andere richting dus. Dan onze rit verder gezet want er stonden ons toen nog 400km te wachten. Uiteraard zijn we geweldig hard in het donker terecht gekomen. Op een gegeven moment waren we al een plan aan het bedenken hoe we met 4 in de auto konden slapen. J toch tegen half 9 bijna 9 uur waren we in addo aangekomen. Met 8 in één kamer slapen leidde tot enorm veel gegiechel maar toch goed geslapen!

     

    De volgende ochtend trokken we richting het addo national park. Waar we ongelofelijk veel olifanten gezien hebben! J Op een gegeven moment kwam er een geweldig grote olifant op onze auto af gewandeld… toch toegeven dat dit een stress momentje was! We hebben er een filmpje van gemaakt dus jullie er allemaal van mee genieten! Echt lachen hoe hard we aan het panikeren waren! J Daarna kwam er nog een veeeeeeeeeeeeeeeeel spannender moment! We hadden de vorige dag onze Bungee jump gereserveerd…. Nog meer stress dus. RICHTING STORMS RIVER!!!!! Toen we daar aankwamen was de stress echt wel te voelen! Bij het parkeren heb ik nog even de borduur geraakt met auto … waardoor mijn stress echt volledig verdwenen was !!!! Paniek alom dus! L We hebben dan nog even naar de brug staan staren … die 214 meter hoog was. En dan maar inschrijven zeker J We kregen heel de uitleg over hoe we moesten springen en wat er allemaal zou gebeuren. Dan werden we naar de brug gebracht en toen begon ik de spanning toch wel te voelen! Vlak voor ik moest springen werd ik op een bankje gezet waar we twee kussentjes rond mijn enkels bonden en één riem om me vast te maken … idd… EEN RIEM!! Eentje maar! J toch wel spannend! En dan is het grote moment aangebroken. Ik werd dan naar het randje van de brug gedragen en het enige wat je dan nog moet doen is je armen spreiden en wachten tot ze van afgeteld hebben… en dan volop genieten! En enige wat ik dacht was ZOT ZOT ZOT ZOT ZOOOOOOOTTTTT!!!!! J ZOooooooo Nice! Iets wat ik zeker nog opnieuw ga doen. Ze hebben hier ook foto’s gemaakt en een filmpje… dus weer iets waar jullie van kunnen meegenieten!

     

    Na een beetje gekalmeerd te zijn reden we door naar Mosselbaai. Een dorpje aan de kust waar ik echt ter plekke verliefd op werd! De jeugdherberg hier was ook een enorm succes… veel buitenlandse jongeren, een geweldige sfeer dus. ’s Avond zijn we aan de zee iets gaan eten en hebben we nog een strandwandeling gemaakt. De volgende ochtend hebben we nog een beetje tijd doorgebracht op het strand en dan terug in de auto om door te rijden naar Stellenbosch. Via de telefoon hebben we kunnen regelen dat we ’s avonds nog konden gaan wijnproeven. Om 16uur werden we in Stellebosch dus opgepikt om te gaan wijn proeven. Het eerste waar we konden gaan proeven was redelijk fancy. De bedoeling hierbij was om eerst alleen de wijn te proeven en daarna de wijn te proeven met chocolade die daar specifiek voor gemaakt was om met die wijn te eten. Redelijk indrukwekkend. Maar doordat we tijdens onze rit eigenlijk zo goed als niet gegeten hebben begonnen we de wijn nogal snel te voelen. Dan naar de volgende stop. Hier ging het er een pak gezelliger aan toe. We konden hier 5 wijntjes proeven ( die we zelf mochten kiezen ) voor R15 ( €1,5). Tegen 18 uur werden we daar terug opgepikt en ik denk niet dat ik hard moet uitbreide over de sfeer die er toen was… echt hard lachen! J

     

    De volgende dag zijn we dan uiteindelijk aangekomen in Kaapstad… we zijn ineens naar Cape point geweest en Kaap de goede hoop. Daar heb ik mij echt wel enorm goed geamuseerd, de zee, rotsen waar we eens zot op konden doen en een geweldig, geweldig uitzicht!  

    ’s Avonds zijn we met zen alle iets gaan eten in een pizzeria… en toen was de vermoeidheid van het rijden echt wel daar. Ik dacht dat het echt niet kon maar de wallen werden NOG groter! J

     

    Op zondag hebben even de toerist uitgehangen en een toer door Kaapstad gedaan. We zijn naar het Two Oceans Aquarium waar we grappig vissen en dergelijke gezien hebben en na de middag naar de Tafelberg! Uiteraard ook weer een enorm geweldig uitzicht!! Op maandag weer iets lekker spannend… SHARK DIVING!!!!!! J Wel redelijk duur maar suuuuuper spannend! We moesten in een kooi kruipen en ze lokten de haaien dan met dode vis toestanden naar de boot. Het water was maar 12°C dus toch wel lekker bibberen daarna hoor! Ik denk dat we ongeveer 15 minuten in de kooi zaten en de witte haaien een halve meter voor onze neus voorbij zagen zwemmen. Dit hebben we 2 keer mogen doen, echt een aanrader! J

     

    Dinsdagochtend was iedereen zo moe dat we eigenlijk alle activiteiten genegeerd hebben en gewoon naar onze volgende bestemming zijn gereden. In Oudtshoorn hadden we echt een prachtige verblijfplaats. Wij waren de enige in dit hostel en de eigenaar vertrok daar ’s avonds om 20 uur en kwam pas de volgende ochtend terug. Dus we hadden heel het spel daar echt wel voor ons alleen. We hebben daar een geweldig gezellig braai gedaan om onze roadtrip af te sluiten. De laatste dag moesten we nog 800km rijden en ik had daar echt, maar dan ook echt geen zin meer in!!!! We hebben heel de dag gereden met een paar tussenstopjes maar het was echt lang en ver en lang en ver en lang en ver en…. Dusja ik was kapot toen ik uiteindelijk de auto terug bracht met een paar krassen extra weliswaar.

     

    Donderdagochtend kon ik het dus wel gaan uitleggen wat er gebeurd was… toch wel met een klein hartje! Was al aan het panikeren dat ik massa’s zou moeten betalen en de waarborg niet zou terug krijgen en dergelijke. Maar door me toch een beetje kwetsbaar op te stellen en het  “zielige studentje met weinig geld die nog nooit geen botsing heeft gehad” te spelen ben ik er enorm goed vanaf gekomen. Ik moest niets extra betalen en de waarborg krijg ik ook volledig terug! WHOOOEEEEHOOOEEEEEE J

     

    Van de foto’s ga ik morgen even werk maken want het zijn er redelijk veel. Onze volgende trip zal voor volgende week zijn naar de Golden Gate, Lesotho en Drakensberg… hoop dat ik daar ergens kan bergbeklimmen! J

     

    Doooooeeeeiii xxxx



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (7)

    08-04-2010
    olala
    amai,Petra die laatste foto's,mijne mond viel open van verbazing,van zoooo hooog springen!!!
    Maar twas wel een hele mooie trip dat jullie gedaan hebben,tis een belevenis,en zet verder maar
    voorzichtig he!
    Ondertussen is het uur hier dan ook weer veranderd,en is het s'avonds hier tot 21.00 uur nog  licht,maar we hemme een uur minder kunnen slapen he!
    Amuzeer u nog en vele lieve groetjes van

    m-l

    08-04-2010 om 20:11 geschreven door m-l


    02-04-2010
    Prachtig!!
    PRACHTIGE foto's Petra,
    zaaaaaaaalig zo'n stage, bij mij op school hebben die een ander jobke hoor , ik kan ze misschien eens van de glijbaan laten springenLaughing  Geniet er maar van, ik heb zo'n stil vermoeden dat jij "ooit" nog terug gaat.Razz

    xje en knuffels
    veroon

    02-04-2010 om 09:17 geschreven door veroon


    01-04-2010
    foto's
    hey petra,

    wij willen fotoooooooooooooooooo's.

    doeixxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    01-04-2010 om 19:50 geschreven door sisca


    fun fun
    Hey Petra,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben.
    Wel spannend hè dat springen ik zou het niet durven hoor heb een beetje hoogtevrees.
    Hier regent het nog eens voor de verandering.
    Profiteer er maar van, het is voorbij voor dat je het weet.
    Dan zijn het natuurlijk wel nog heel mooie herrinneringen.
    Wij zijn net 2 dagen naar Brugge geweest." wat een belevenis he"Razz
    Wij wachten vol ongeduld op je foto's.
    Dikke kussen en knuffels van ons
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx knuf knuf knuf
    we love you

    01-04-2010 om 10:15 geschreven door angelica


    27-03-2010
    whaa!!
    heey mieke!!!

    Super echt super!!!! heb je verhaal met "open mond" gelezen whaha! :)
    Zalige ervaringen die je nooit meer gaat vergeten en die zeker zullen bijblijven!
    Ben super blij dat je hiertoe de kans hebt gekregen!
    Ik wacht in spanning af tot de foto's online komen, kijk er naar uit!!

    Veel plezier nog ginder!!

    groetjes!!

    27-03-2010 om 21:18 geschreven door Dorien


    wauw!!!
    hey Petra,

    Amaai zeg dat was echt de moeite hoor. Dit ga je van je hele leven niet meer vergeten. Ik heb het met heel veel intresse gelezen, jammer dat ik geen student meer ben.
    Toch maar voorzichtig zijn  hé want we willen natuurlijk al jou avonturen nog eens live horen hoor

    Hier alles ok, je ziet zoveel heb ik niet te schrijven. Het zonnetje schijnt hier en hopelijk blijft het een tijdje zo.

    Ben gisteren Marion (ma van Steven) in Leuven tegen gekomen die vertelde dat ze binnenkort Steven gaat bezoeken. Ze keek er heel erg naar uit hoor.

    Ben benieuwd naar je foto's

    Dikke kus
    veroon

    27-03-2010 om 15:58 geschreven door veroon


    26-03-2010
    ongelooflijk!
    Amai Peke,

    Dat was het hele boterham. Maar als ik het zo lees was het wel vermoeiend maar zeker de moeite !
    Ik kijk er al naar uit dat we alle foto's en filmpjes op ons gemak kunnen bekijken als je thuis bent met de nodige commentaar natuurlijk. Het weer is hier al heel wat beter alhoewel het gisteren en vandaag tegen weer even moest kunnen regenen.
    Maar we blijven geduldig wachten op beter weer.

    Heel veel groetjes van ons ook aan de andere groetjes.

    Heel veel drukkies

    xxxxx 

    26-03-2010 om 22:43 geschreven door Debby




    Archief per week
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs