Inhoud blog
  • Bijna thuis
  • Golden gate
  • Cape Town!!!!!
  • impulsieve roadtrip
  • De boere markt en een luie zondag!
    Zoeken in blog

    Foto
    Petra in Zuid-Afrika

    16-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.impulsieve roadtrip

    Deze week redelijk veel gedaan… even een update voor ik naar Kaapstad vertrek en met meer leuke verhalen terugkom… hopelijk.

    xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 

    Dinsdag hadden we een redelijk rare dag op mijn stageplaats. Een van de kinderen had 200 rand gestolen op school en hij wou naar veel ruzie maken en dergelijke maar niet zeggen waar het geld was. Na veel drama enzo hebben ze dan besloten om hem te laten werken op Lebone zodat hij die R200 op die manier aan Lebone kan terug betalen.

     

    Weet niet of ik het al vermeld heb maar we zijn dus van plan om een filmpje te maken over ons verblijf hier en alle activiteiten die we hier doen voor de studenten die volgend jaar komen. Op zich een leuk idee maar toch massa’s werk!!!!  Weer een geweldig leuk idee van de leutige studentjes hier ( al heb ik wel de eerste aanzet hiervoor gegeven ).

     

    We waren ook al van in het begin bezig om een tripje te plannen voor het weekend dat net gepasseerd is. En ik kan je vertellen met 7 mensen een weekendje plannen das echt geen aangenaam idee! Het eerste idee was om naar de Golden Gate te gaan en daar in de bergen te gaan paardrijden. Uiteindelijk hebben we dus gezien dit enorm dicht bij lesotho lag en de Drakensbergen, met deze kennis hebben we dan maar besloten om dit tot een verlengd weekend te houden zodat we deze drie bestemmingen in 4 dagen kunnen doen! Gaat wel geweldig worden.

    Dan het volgende idee… om richting Pretoria te rijden, daar heb je het Las Vegas van Zuid-Afrika, Sun City. Dit konden we dan ook ineens koppelen aan een wildpark waar we de big five konden zien. Een enorme uitdaging dus!! We hadden er al zin in… maar zoals ik al zie met 7 iets plannen…. Niet gemakkelijk! Dit werd om een of andere reden ook opzij geschoven, geen idee waarom meer eigenlijk. Volgend idee: Raften aan de oranjerivier! Tot vrijdag leek ons dit een goed idee… maar alles was volgeboekt en we konden maar een kleine auto huren voor 4 personen. Dus na nog meerdere oplossingen een te bieden aan de groep hadden we er wel genoeg van en zijn we er met 4 crazy girls opuit getrokken.

     

    We hadden dus het plan om naar Gariep Dam te rijden. Een stadje aan de oranjerivier waar we ook watersporten konden. Dus ’s morgensvroeg vertrokken, en we vragen toch maar voor de zekerheid aan de diee mens bij de carrental in welke richting we moeten vertrekken. Allé dan denk je toch zo van… hij woont hier…. Hij zal het wel weten… NIET DUS!!! Diee kerel heeft ons echt volledig de verkeerde richting in gestuurd en met de verkeerde richting bedoel ik dan echt, maar echt de verkeerde richting!

     

    Uiteindelijk zijn we dan gewoon blijven rijden tot we een dorpje tegen kwamen. Na 200 km kwamen we aan in Welkom. Een gezellig dorpje waar nu echt niets, maar dan ook niets te zien was! J Wel heel goedkope schoenen kunnen kopen! We hebben daar ook op de foto gestaan met super grote en brede negers die met Harley davidsons… echt wel lachen hoor!

    Dan chillekes terug naar huis gereden… op de weg terug zagen we dan een bordje Krokodillen farm staan. We dacht och we zullen dat er wel even bijpakken. Na drie bordjes kwamen we echt in de middle of nowhere uit! Op een klein zandweggetje waar slecht één auto in kon daar hebben we dus moeten draaien! Echt wel lachen hoor!

     

    S’avonds zijn we nog eens goed uitgeweest en weer heel veel leut gemaakt. We hadden de auto ook voor twee dagen gekregen dus zijn we met de auto naar de winkel kunnen gaan waardoor we weer een keertje minder moeste sleuren met alle boodschappen. J nice nice

     

    Dan nog een beetje minder interessante info… ons wasmachine is weer kapot waardoor we echt suuuuuuuuper veel met de hand hebben moeten wassen! Iets wat voor jullie nu misschien wel lachen is maar op het moment zelf toch wel minder. Maar goed we hebben nu een ander wasmachine gekregen en guess what!.... De badkamer staat onder water!

     

    Morgen vertrekken we naar Kaapstad! Gaat echt te bangelijke worden! Ik beloof jullie dat alle info goed zal bijhouden zodat ik jullie volgende week woensdag een uitgebreid verslag kan doen!

     

    Ik ga nog proberen om wat foto’s up te loaden maar kan jammer genoeg niet beloven aangezien ik van mijn eigen airtime doe… dus als die op is weet ik niet hoeveel foto’s er nog door zullen komen…. We’ll see J

     

    Dikke zoenen aan iedereen

     

    En trouwens???? Hoe gaat het daar in België?? Waar blijven die spannende verhalen? J laat jullie maar eens goed gaan!

     

    PS: geen extreme foto’s van mijn nieuw kapsel beschikbaar want het is gewoonweg super goed gelukt! J en daar zijn we zoooo fier op!



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (9)

    24-03-2010
    Drakensbergen

    Hey Petra,

    Wel plezant om je ervaringen te kunnen lezen.   Mag ik je een tip geven :  Als je van natuur en natuurpracht houd en er toch nog wat tijd voor kunt inplannen, overtuig je medestudenten en trek naar Drakensbergen.   Het is wel een immens gebied, maar het deel dat wij bezocht hebben (het zuid-oostelijke en oostelijke deel) vond ik 1 van de geweldigste plaatsen waar we toen geweest zijn.

    Groeten,

    Francine, Dorien, Patrick

    24-03-2010 om 22:16 geschreven door patrick vermeulen


    Jeeeujj
    Hier is het aftellen al lang bezig hoor ;-) nog 5 weekjes!!!! Het kort af lieve zus.
    Profiteer er daar nog goed van voor je terug naar een stressie wereld komt ;-)

    Dikke zoen

    Love ya!!!!

    24-03-2010 om 21:57 geschreven door zusie


    hellow
    Pieps!
    Hier alles ok he.
    Redelijk druk opt werk wel, maar ja dan gaat de tijd goed vooruit he.
    Morgen naar Selor voor mijn mondeling examen van Frans.. Duimt maar!
    En jah voor de rest valt er over het spannende België niet veel te vertellen, of toch alvast niet zo veel als jij over ZA.
    Van de week was er iets over het wereldkampioenschap op tv en Bloemfontein kwam er ook in voor. Moest direct aan u denken, van amai en ons Petra die zit daar nu!
    Amuseer je daar nog super goed, maar bij mij is het aftellen hier toch ook al stilletjes begonnen hoor

    Dada x x x x x

    24-03-2010 om 11:20 geschreven door Evelyne


    19-03-2010
    spannend!!!!!!!!!!!!!
    Hey petra,


    Ik heb iets spannend...allez voor mij toch.Ik begin morgen met een nieuwe job.Na mijn sollicitatie dat ondertussen van 1987 geleden was mag ik dit weekeind mee
    lopen in de thuisverpleging?ik stop niet met het ziekenhuis werk maar ga dit in het weekeind doen.......dus voor mij heel spannend.Hopelijk rijd ik niet verloren.
    Verder alles zijn gangetje,gelukkig hebben we zo geen accidentjes als jij daar ,een kleine krinkel stel je voorTwisted Evil

    doe het daar nog een beetje goed hé.

    Kusjes
    tante sisca

    19-03-2010 om 16:07 geschreven door sisca


    18-03-2010
    foto's
    leuke foto's Petra,
    xje
    veroon

    18-03-2010 om 19:31 geschreven door veronica


    piep
    hey nichtje!!!

    het ziet er daar echt super uit, te zien op de foto's en te lezen in je verhalen!
    ben vooral jaloers op het goede weer, bbq aan zwembad en van die zaken
    geniet er nog maar van want de tijd vliegt wel he
    ben ff aan het bedenken wat er hier zo spannend zou kunnen gebeurd zijn ...... maar euh .... alles is hier lekker zijn gewone gangetje aan het gaan
    hoewel het zonnetje lekker schijnt en het niet zo heel koud is (wat al spannend genoeg is voor belgië )
    we missen oma (jou ook hoor) die ergens in het verre noorden bij tante hetty zit en idd nog niet van plan is om naar huis te komen ... zou pas rond mei zijn of zo zei mama, dus dat beloofd ...
    we moeten dan wel zien dat ze niet naar amerika gaat, anders blijft ze vijf jaar weg of zo
    hebben ze daar eigenlijk geen wasserettes in ZA? ik weet dat het België niet is, maar je zou denken dat ze zoiets toch wel hebben, niet?
    in ieder geval nog veel succes met wassen, werken en bbq'en aan het zwembad en geniet er zeker nog van!

    xxxxxxx doei

    18-03-2010 om 00:38 geschreven door nathalie


    17-03-2010
    accidentje ????
    hé peke,

    Het klinkt allemaal super. Ook de foto's. Als Kim die ziet is ze in alle staten
    denk ik.
    Spannende verhalen heb ik niet.
    Je zit al helemaal in het ritme van ZA????? we'l see en afwachten maar.
    Bereid je maar al een beetje voor in België is het Tinkendoe !!!!!!!!!

    Nog veel plezier in Kaapstad en veel foto's maken hé.

    Drukkies uit Booischot

    17-03-2010 om 13:14 geschreven door Debby


    Super
    hallo Petra,

    Amaai zeg jullie hebben al veel plannen gemaakt hé, hoop dat jullie ze allemaal kunnen doen (het ziet er de moeite waard uit)  want je tijd begint in te korten hoor. Nog een dikke maand zeker?

    Ja je hebt het al gelezen van je andere tante, hier gaat alles gewoon z'n gangetje. Ben wat verkouden door dat stomme weer hier maar... er komt verbetering, tegen dat jij terug komt is het hier zaaaaaaaaalig warm, dat beloof ik je

    Vogende week beginnen voor Joeri weer de grote toetsen dus dat wordt weer stressen. ( voor mij)

    xjes Veroon


    17-03-2010 om 11:32 geschreven door veronica


    hoi petra
    Hier gaat alles z'n gewone gangetje,niks spannends aan hoor.Laughing
    Vandaag schijnt de zon lekker, daar kikker je wel van op en morgen hebben ze 16° gegeven.
    Nog wel even afwachten of dat ook zo zal zijn.
    Vrijdag vertrekt Anouck voor een weekje naar Berlijn.
    Oma is bij tante Hetty en is voorlopig niet van plan om naar huis te komen.
    Ze zijn bijna elke dag weg en hebben veel plezier samen.Wink
    Veel plezier nog daar en hopelijk zien we nog een paar leuke foto's van jullie.
    dikke kussen van ons allemaal
    tante Angelica

    17-03-2010 om 10:54 geschreven door angelica




    Archief per week
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs