Inhoud blog
  • Bijna thuis
  • Golden gate
  • Cape Town!!!!!
  • impulsieve roadtrip
  • De boere markt en een luie zondag!
    Zoeken in blog

    Foto
    Petra in Zuid-Afrika

    08-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De boere markt en een luie zondag!

    Hallo iedereen

    xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 

    Hier ben ik weer. Wel minder spannende verhalen dan vorige keren hoor. Op mijn stage is eindelijk alles met de camera in orde gekomen waardoor ik er eens goed kon invliegen. Het ging tijd worden zal je nu waarschijnlijk denken J. Donderdag ben ik dan ook ineens het koor gaan filmen. De kindjes waren weer ongelofelijk schattig! Steven was ook mee gegaan zodat hij de oudste jongens een beetje kon leren drummen.

     

    Verder hebben we ook iets geweldig impulsief gedaan deze week! We hebben ons haar geknipt. Op zich is alles wel goed gekomen alleen dat van Sofie was een beetje korter van verwacht maar we zien er nog steeds menselijk uit. Dit is toch een gewoonte die ik voor in België ook ga houden hoor! Ongelofelijk gemakkelijk! Ook op donderdagavond hebben we onze grens nog eens verlegd. Lore had ongelofelijk veel zin om uit te gaan, dus hebben dat geweldig idee maar gewoon gedaan! Leuk feestje voor een donderdagavond wel… maar een vreselijk pijnlijke ochtend!

     

    Deze week hebben we ook ons eerste “oefeninterview” gehad in het National museum. Erg leuk wel, maar nu besef ik toch wel hoe spannend het gaat zijn om het echte grote interview te doen met mensen die al heel hun leven in sloppenwijken wonen. Gaat een aparte ervaring worden.

     

    Na enige reflectie zijn we ook tot een geweldige conclusie gekomen rond het aidsprobleem hier in Zuid-Afrika. Aangezien de mensen hun geloof hier zo belangrijk is gaan zij eerder in de bijbel geloven dan in wat de wetenschap zegt. Met als gevolg dat zij eerder god gaan vertrouwen om hen niet ziek te laten worden dan de wetenschap die zegt dat een condoom hen kan beschermen tegen aids. Dit zal altijd blijven verder gaan van generatie op generatie. Plus dat de meeste kinderen tegenwoordig ook al met aids geboren worden. Redelijk frustrerend en confronterend moet ik zeggen als je dit begint te beseffen. Als zij een condoom zouden gebruiken zou dit een soort van verraadt zijn ten opzicht van hun geloof. Een vicieuze cirkel waar nooit geen verbetering in zal komen.

     

    Op zaterdagochtend is Salome ons komen oppikken om naar een boere markt te gaan. Op zich niet echt veel speciaal aan… veel zelfgemaakte dingen die ze verkopen en lekkere zoetigheden om te proeven! Was bestwel gezellig alleen ongelofelijk vroeg opstaan! Na de middag hadden we het geweldige idee om voor school te werken maar dit is er jammer genoeg nooit van gekomen. ’s Avonds zijn we nog een keertje bij de OceanBasket gaan eten… de lekkerste vis ooit!

     

    Tijdens het uitgaan zaterdag hebben we toch een ook wel een unieke ervaring meegemaakt moet ik zeggen. We hebben daar een rugbyteam ontmoet van in Kaapstad. Allemaal van die grote brede mannen, echt lachen om zwarte en blanke een ontspannen met elkaar te zien feesten. Een hele opluchting na de discussies en verhalen die we hier de afgelopen maand al gehoord! Gisteren hebben we weer heel lekker lui aan het zwembad gelegen. Eerst was het de bedoeling om naar Waterworld te gaan maar uiteindelijk hadden we eens op internet gekeken en bleek dit toch niet zo spectaculair te zijn… dus lekker lui wezen en ’s avonds ongelofelijk hard voor school gewerkt!!! Tot 11 uur!!! Bah!  

     

    Volgende week gaan we in het weekend proberen een tocht te doen door de bergen met de paarden en op mijn stage zullen alle voorbereidingen van start moeten gaan voor de Sportsday vrijdag.

     

    Ik hou jullie op de hoogt! In verband met de foto’s heb ik er al een paar kunnen bij opzetten maar het internet is echt met mijn voeten aan het spelen dusja! J ik blijf geduldig en doe mijn best!

     

    Dikke zoenen!



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (5)

    16-03-2010
    Heey nichtje!!

    Hooiii!

    Het klinkt zoooo super daar. Ik wou dat ik ook kon gaan... Maar mn zusje en Jelle willen me niet laten gaan
    Trek eens een foto van je nieuwe hoofd, ik ben wel benieuwd hoor!

    Dikke kussies Xxxxx

    Noucky

    16-03-2010 om 11:32 geschreven door Noucky


    Update??
    Waar blijft de update van de voorbije week????

    Wij wachten vol ongeduld!

    Dikke zoen x x x

    16-03-2010 om 11:01 geschreven door Zusje


    15-03-2010
    de haartje
    hey petra
    ik wil ook wel eens een foto zien van je nieuwe kapsel hoor.
    ben erg benieuwd.
    dikke kussen van ons allemaal
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    we love you

    15-03-2010 om 10:05 geschreven door angelica


    10-03-2010
    Kapper
    Hé Peke,

    Dat nieuwe kapsel wil ik wel eens zien. Heb je daar geen foto van???

    Groetjes

    10-03-2010 om 10:28 geschreven door Debby


    De zon
    Hey zusie,

    Geloof het of niet maar wij zijn vandaag kunnen wakker worden met het zonnetje op ons gezicht, wel een 25-tal °C kouder dan bij jou maar bon... Het is het gedacht dat telt he ;-)!

    Goed zus, ik ga de kindjes hier nog het één en ander PROBEREN bij te brengen ;-).

    Dikke zoenen

    Je grote zus :-p

    10-03-2010 om 08:53 geschreven door Zusje




    Archief per week
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs