• 9 augustus Bahama's (Grand Bahama)
  • 11 augustus Bahama's (Nassau)
  • 10 augustus Bahama's (Great Stirrup Cay)
  • 8 augustus Miami - Bahama's
  • 7 augustus Miami

Florida 2011

02-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 augustus Clearwater - Naples

Vanmorgen moesten we het mooie Clearwater verlaten. Eerst zijn we richting St Petersburg geweest. Hier een wandeling op de pier, vanaf het 5de verdiep een mooi uitzicht op de skyline van de stad.

Oh ja, zijn ook bij Dunkin Donutd geweest. Mmmmmhh!

Daarna richting Fort de Soto Park. Een mooi strand. Hier is het dus alweer misgelopen voor mij he! Had me niet ingesmeerd, maar eventjes een half uurtje. Ja het is duidelijk waar mijn topje zat. In de auto gekomen, onmiddelijk een dikke laag sunblock. Aiai!!!

Namiddag zijn we naar Sarasota geweest. Het centrum was moeilijk te vinden. Zijn dan naar een eilandje in de buurt geweest, Siesta Key. Dit bleek in 2007 het mooiste strand van de VS te zijn geweest. Inderdaad! Het was echt WIT zand, rustige zee, fijn dobberen....  Voor mij dus heel veel zonnecreme!!!!!!

Tegen 19u waren we dan op onze eindbesteemming voor vandaag: Naples. Gaan eten langs het water. Shrimps natuurlijk!

Op naar ons hotel waar we nog een duikje in het zwembad hebben genomen. Zwembad voor ons alleen! Was niemand meer maar dat is niet erg hoor!

02-08-2011 om 04:49 geschreven door Kiezelke

01-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 juli Clearwater Beach

Vandaag was een rustige, luie dag. Beetje in de zee gezwommen, warm water. Op het strand hebben we niet lang gelegen, daar werd je gewoon geroosterd. Dus hebben we aan het zwembad gelegen...

In de late namiddag zag de lucht ineens heel donker, in de verte was er onweer. Het begon wat te regenen, dus zijn we naar een shopping mall geweest. Hier binnen was er gewoon een schaatsbaan.

‘s Avonds zijn we weer gaan zwemmen. Daarna nog wat op de pier en aan de winkeltjes gewandeld, ijsje gegeten,...

01-08-2011 om 05:33 geschreven door Kiezelke

31-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 juli St Augustine - Clearwater Beach

Vandaag eerst ontbijt in het hotel. Dirk doet dat al een beetje op zijn Amerikaans: hamburgervlees, gefrituurde aardappelen en spek. Voor mij toch maar het normalere: toastbrood.

Vervolgens moeten we toch maar eens gaan tanken. Maar wat? Daar staan we dan he! Dus maar eens vragen. De meneer is heel vriendelijk en komt mee kijken. Ook weer effe wennen: eerst betalen, dus je moet gokken voor hoeveel je gaat tanken. Is het minder dan ga je terug naar binnen met je ticket en krijg je de rest van het geld terug.

Rond 9u zijn we op weg naar Ocala National Forest. We stoppen bij Juniper Springs. Een prachtig natuurpark met natuurlijk bronwater. Je ziet het water zo omhoog borrelen. Eerst een wandeling doorheen de mooie natuur op de aangelegde wandelpaden. Enkele dieren gezien:kleine  salamanders ( lopen zo voor je voeten), schildpad, eekhoorns, hert,... Maar niet denken aan de andere beestjes die hier nog kunnen zitten he! Vervolgens een frisse duik genomen in het kristalheldere water. Was zeer koud! Het is 33 graden en de zon schijnt volop.

We zetten onze route verder richting Homossassa Springs. Als we hier aankomen is het gloeiheet, 37 graden. Vanuit het Visitor Center vertrekken we met een boot over de Pepper Creek. Hier zien we al een krokodil en schildpadden in het water. Ook spinnen! ( Dirk vond het geweldig, voor mij Aaaaaahhh) Het Park zelf, Homossassa Springs is een Wildlife Refuge Park, waar zieke dieren opgevangen en verzorgd worden. Vb. Manatees (zeekoeien) die wonden hebben van de propeller van een boot. Foto van een Manatee. Geweldig beest!

Er waren ook vele andere dieren: beren, arend, krokodillen, panters,... (achter draad natuurlijk he)

Vervolgens terug met het treintje, en maar zweten! Het had even ervoor 2 minuten geregend, zijn blijven staan maar dat was zelfs niet verfrissend!

Op de tv in het soevenierwinkeltje zien we op het weerbericht dat er een orkaan wordt voorspeld voor Cuba dinsdag. Zou voorlopig niet naar Florida komen, maar volgen het goed op.

Volgende stopplaats is Tarpon Springs, een klein vissersdorpje met vele Griekse restaurantjes, winkeltjes (met de vele sponzen), boten,... Gingen hier dan ook maar Grieks eten. Dirk ging bestellen maar daar is het toch wel mis gegaan! Stond op de kaart: chicken soulaki. Maar in amerika is een souvlaki dus niet die wat wij kennen. Dit was een soort wrap met kippevlees, vele groenten en saus. Zo hadden we er dus 2. En een groot bord met scampi’s en frieten, en nog een apart bord met frieten! Jaja we hebben veel gegeten, was wel heel lekker.

Rond 20u aankomst in ons hotel Hilton Clearwater. Heel mooi, geweldig goed gelegen aan Pier 60 met vele kraampjes, muziek,... Tegenover ons hotel allemaal winkeltjes en restaurantjes.

Nog een duik genomen in het zwembad. Amai dat water is warm! Is niet verkoelend hoor, maar wel fijn om nog ’s avonds laat te zwemmen. Ook nog in de zee geweest. Zalig! Geen koud water, IK kan er zo in lopen.

Jaja dit wordt  een luie dag morgen....

31-07-2011 om 05:09 geschreven door Kiezelke

30-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 juli Orlando - St. Augustine

Vandaag verlaten we Orlando. Waren 3 drukke maar heel plezante dagen! Hier is eigenlijk nog zoveel te zien en doen, maar wij moeten nu andere plaatsen gaan ontdekken.

Onze 1ste stop vandaag is Kennedy Space Center. Echt de moeite waard! Amai wat een grote racketten en space shuttles. Ook een gesimuleerde shuttle lancering gedaan. Astronaut was toch niet echt mijn roeping hoor! Nog een bustour doorheen het complex naar het lanceringsplatform van de shuttles.

Oei, is al 15u, moeten verder richting Daytona Beach. Hier met de auto op het strand gereden en even gezwommen. Water is lekker warm en mooi strand.

Tegen 17u vertrekken we richting St Augustine, het oudste stadje van de VS. Geslenterd door de oude stad met zijn authentieke huisjes, winkeltjes,... Het is zeer heet vandaag!!

’s Avonds gegeten bij Chili’s. Mmmmmh lekker. Spare ribs voor Dirk natuurlijk en pasta met kip voor mij (ja had eigenlijk shrimps besteld maar dat was mis gelopen). Toch nog maar een dessert: warme brownie met ijs en chocolade saus.

Rond 22u aangekomen in hotel. Zeer mooi!

30-07-2011 om 06:44 geschreven door Kiezelke

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 juli Orlando Adventure Island

Ook vandaag waren we vroeg op zodat we om 8u al in Adventure Island waren. Dus onmiddelijk naar de waterattracties die in de namiddag druk zijn. Kunnen er nu gewoon onmiddellijk in. Als we de attractie ingaan zeggen ze: You will get wet. En dit is inderdaad zo!! Bij de boomstammen krijg je gewoon de golven water over je heen. Bij de banden loopt het water langs alle kanten binnen, je passeert waterstralen en watervallen. We zijn dus helemaal nat, kleren kan je echt uitwringen!! Wel fijn verfrissend want het is een hete dag vandaag, zon schijnt volop, bakken!

Vervolgens op naar de volgende attracties. Raar maar waar, hier zijn vele dingen waar ook ik in durf! Dirk heeft wel ook weer wat rollercoasters gedaan. Ik heb dan de schaduw opgezocht en nog wat zonnecreme verbruikt.

Dit is echt een geweldig pretpark, veel mooier en groter dan Universal Studios in LA!

’s Avonds dan toch maar eens naar de outlet shopping. En ja hebben wel een aantal dingen gevonden tegen echte outlet prijzen: T-shirts, slippers,...

Na het shoppen nog even relaxen aan het zwembad. Ik had toch wel een beetje fris, om 22u30 was het nog steeds 30 graden maar er was wel een fris windje. Alleen ik was van deze mening he!

30-07-2011 om 06:33 geschreven door Kiezelke

27-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 juli Orlando Wet 'n Wild

Vanmorgen zijn we gestart met een lekker ontbijt: Sandwiches met NUTELLA (ja dat hebben ze hier in de Wal-mart) american cookies, fruitsap en koffie.

Vervolgens zijn we te voet vertrokken richting Wet ’n Wid. Rond 10u gingen we in de eerste glijbaan. De meeste glijbanen zijn met banden en echt de moeite. Bv de Disco glijbaan: een spiraal (draaikolk) met disco muziek erbij,...  Dit waterpretpark is echt de moeite en niet te verglijken met de parken in Europa. ’s Avonds hebben we in een italiaans restaurant gegeten. Voor mij pasta Alfredo with Shrimps (natuurlij).  Daarna nog even gaan shoppen maar met zo’n volle maag en weinig slaap heeft dit weinig opgebacht.

Ook vandaag was het warm weer rond de 30gr. Soms een beetje zon en in de late namiddag heeft het wat gedruppeld en in de verte geonweerd. Heb toch al heel wat sunblock gesmeerd. Ik zie de zon bijna niet, maar de zonnestalen weten mij wel te vinden.

27-07-2011 om 00:00 geschreven door Kiezelke

26-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 juli Orlando Universal Studios

Om 7u zijn we al op. We hebben maar 4u30 geslapen en nog heel moe. Maar we moeten op tijd vertekken want we moeten onze tickets voor Universal nog gaan kopen. Als we aankomen op de parking van Universal blijkt dat we niet alleen zijn. Amaai wat een volk. Het is warm weer, rond de 30gr, maar er schijnt geen zon. Gelukking, anders was het niet uit te houden, het is nu al “plakkerig”. We kunnen vlot in de attracties gaan, niet lang aanschuiven. De rollercoasters heeft Dirk alleen gedaan. (Natuurlijk want daar kruip ik nooit in zoals iedereen wel weet). De andere attracties zoals : Twister, Jaws, Men in Black, Simpsons Ride, ET,... hebben we natuurlijk samen gedaan.

Rond 17u hadden we het park helemaal gezien dus zijn we alvast een kijkje gaan nemen in Adventure Island. Dirk had nog zin in enkele rollercoasters (de befaamde Hulk en Harry Potter) Ondertussen ben ik een beetje gaan rondewandelen in het park.

Rond 18u30 zijn we vanuit het park vertrokken richting Wal-mart om onze inkopen te doen. Om 21u30 zijn we nog naar de premium outlet geweest. Hebben echter niets gekocht. Waren veel te moe (ja zelfs ik!!!) Maar er staan toch nog genoeg schopping centras op mijn lijstje.

26-07-2011 om 00:00 geschreven door Kiezelke

25-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 augustus Vertrek Orlando
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag om 6u vertrokken naar brussel voor de start van onze vakantie in het zonnige florida. Toen we echter in zaventem arriveerden bleek dat onze vlucht 5u vertraging had. Dus we stijgen nu om 15u op ipv 10u. Dus hebben we onze dag op zaventem doorgebracht met veel eten, drinken, zitten en mensen bekijken. Ondertussen zitten we aan de gate te wachten tot we uiteindelijk mogen instappen. Orlando here we come !

Om 15u zitten we uiteindelijk in het vlieguig om op te stijgen. Dan zegt de piloot dat we nog even geduld moeten hebben, er is nog een mankement aan het vliegtuig dat ze nu aan het oplossen zijn. Dit kan toch niet waar zijn he! Om 15u30 stijgen we dan toch uiteindelijk op, een lange vlucht van 8u30. Om 18u (plaatselijke tijd) landen we in New York. We kunnen niet onmiddelijk naar de gate want het is druk op het vliegveld. Dan komen we bij de douanecontrole( vingerafdruk en foto), wat een lange wachtrij!!!! Na de controle onze bagage ophalen en opnieuw inchecken. Wij ons maar aan het haasten want onze volgende vlucht vertrekt om 19u50. Dan komt Dirk te weten dat deze vlucht een uur vertraging heeft, gelukkig!! Om 20u50 zitten we in het vliegtuig richting Orlando. Het is nog steeds druk op de luchthaven dus we kunnen niet op tijd opstijgen. Uiteindelijk landen we in Orlanda om 24u. Bagage ophalen en rechtstreeks naar de Bali van Alamo. Gewoon de weg oversteken naar de grote parkeergarage waar een auto mogen uitkiezen in de rij dvan de SUV’s. Hebben een zwarte

Ford Edge limited Edition gekozen, een chique bak om mee te cruizen.

Om 2u zijn we ingechecked in ons hotel, we zijn heel moe (thuis is het nu 8u ’s morgens), we zijn dus al 26u weg van huis. Om 2u30 gaan we slapen, ZALIG!!!!

25-07-2011 om 00:00 geschreven door Kiezelke

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 juli Vertrek naar Orlando

Ford Edge limited Edition gekozen, een chique bak om mee te cruizen.

25-07-2011 om 00:00 geschreven door Kiezelke

19-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorwoord
    Hallo allemaal.

Op de blog kunnen jullie onze reis doorheen florida volgen. We zullen proberen om zo frequent mogelijk nieuwe informatie toe te voegen.