Peter's Place
Inhoud blog
  • “Oorlog is de voortzetting van politiek met andere middelen”
  • Vreest O schoolgaanden des Belgen lands
  • De prijs van een kinder(bomen)leven...
  • Zwart-geel-rood lachen...
  • Eifel-Moezeltocht met de camper
  • Wil het nieuwe Halley-Burton zich nu bekendmaken ?
  • De grenzen van de taal zijn de grenzen van de wereld. (L.Wittgenstein)
  • Ik ben een Palestijn
  • In Memoriam Snuffel
  • Over Belgische lelijkheid
    Archief per week
  • 18/02-24/02 2008
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
    Ga hier ook eens lezen :
  • Motorhome Stories
  • Onze familiewebsite
  • Raf : Errare Humanum Est
  • Guido : Dagboek van een verschoten saboteur
  • Welkom  op deze blog, reizende lezer

    Op zich is het merkwaardig dat u hier bent.
    Immers, ik maak geen promotie, heb geen personeel, geen prijzen, geen producten.

    Wat zoekt u hier dan, wat hoopt u te vinden ?

    U bent immers terecht gekomen op een blog die er in de eerste plaats gekomen is uit eigenbelang. Laat me dat meteen maar toegeven.

    Wil u met mij op deze blog in discussie of dialoog treden ?
    Wist u dat 80% van onze dagelijkse gesprekken bestaat uit puur sociale communicatie à la "het is warm hé" en "goede morgen, alles OK ?" ?
    Gaat u maar even na hoe vaak u vandaag alleen al die 2 zinnetjes of gelijkaardige hebt gebruikt.

    Wanneer dit minder dan 80% van uw gespreksduur was, behoort u waarschijnlijk tot een groep mensen die door anderen in het beste geval saai en in de meeste gevallen vreemd genoemd wordt.
    Of u behoort tot een strenge kloosterorde en bent helemaal teruggeplooid tot een dialoog met god.

    Zo ver wil ik het niet drijven. En wees gerust : u bent meer dan welkom in mijn oase van stilte.
    Maar ga geen dialoog aan met mij, oordeel niet en ga niet over tot veroordelen of vooroordelen.

    Ook niet mocht u zichzelf toevallig tegenkomen op deze blog.
    Letterlijk dan. Want misschien was of bent u ook wel één van de puntjes die samen mijn levenslijn vormen. 
    En dan is de kans reëel dat ik het met u niet altijd eens was of misschien juist dat we samen wel iets formidabels heb beleefd.

    Deze blog bestaat enkel uit die stille momentopnamen en  reflecties over wat was, is en misschien nooit komen gaat. Het is in geen enkel geval een eindoordeel over iets of iemand.
    Want, zoekend als ik ben, heb ik het einde nog niet gevonden. Mijn laatste punt en komma zijn nog niet gezet.

    Laaf u dus volop in mijn oase, aan mijn woorden en waarden indien u dat wenst. Maar laat mij na uw komst opnieuw alleen achter met mijn gedachten. Ik heb deze plaats zelf hard nodig om orde in de chaos te brengen, om chaos in de orde te brengen, mijn eigen weltschmerz te beleven.

    Heb ik in u de kiem van het denken en dialogeren geplant, verontschuldig mij hiervoor want u loopt voortaan het risico saai en vreemd genoemd te worden
    Ga dan op zoek, vind een eigen plek, maak desnoods een eigen blog. Laat me weten waar je je pleisterplaats hebt gevonden, ik kom zeker op bezoek.
    Maar vorm niet samen met mij of anderen een karavaan. Want een karavaan vraagt organisatie, leiders, planning.

    En hoewel ik er alles aan zal doen opdat u kan zeggen en schrijven wat u wil, zelfs al ben ik het niet mee eens, hier, op deze plek eis ik het recht op om alleen te zijn en te blijven met mijn woorden.

    Zelfreflectie en zelfbevraging liggen immers aan de basis van het vrije onderzoek.

    Peter

    Zoeken in blog

    ...Waar het principe niet van toepassing is...
    18-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.“Oorlog is de voortzetting van politiek met andere middelen”
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    “Oorlog is de voortzetting van politiek met andere middelen” (Carl von Clausewitz)


    VT4, zaterdagavond 21.00u. Nicolas Cage speelt in "Lord of War" een gewetenloze wapenhandelaar die in gewetenloosheid enkel overtroffen wordt door het staatshoofd van de VS
    VTM, zaterdagavond, 23.00u, laatavondjournaal. Pieter De Crem moet besparen op zijn budget en heeft geen geld meer om gratis bussen ter beschikking te stellen voor educatieve projecten.

    Deze educatieve projecten zijn hoofdzakelijk schoolreizen voor jongeren die de kampen in Buchenwald en Auschwitz bezoeken.

    Decrem bespaart zo een gigantische 0,005% op zijn budget.
    Voor alle duidelijkheid : dat is nog steeds veel geld : zo'n 13.500.000€

     

    De overige 2,68 miljard van defensie  gaan naar militaire uitgaven, oa de sponsoring van  de echte Lords of War.


    Leren uit de geschiedenis en de gevolgen van vervolging, oorlog, rassenhaat, uitroeiing zijn  geen goede publiciteit voor die hun activiteiten.

    Dat heeft Decrem alvast snel geleerd. En hij heeft het wapen in de hand om onze jongeren blind te maken : besparingen !

     

    Gelukkig heeft defensie toch nog een gigantisch deel van het budget voorzien voor een nobel doel, namelijk conflictpreventie. Hoeveel vraagt u ? Een volle 0,007% (21.245.077€)

    Tot  Decrem het geld niet meer vindt natuurlijk

     

    “Politiek is de voortzetting van oorlog met andere middelen” (uw nederig auteur, vandaag)

     

     

    90% van de slachtoffers van gewapende conflicten is burger

    Tussen 1990 en 2000 werden 1.500.000 kinderen slachtoffer van gewapende conflicten

    Het aantal vluchtelingen ten gevolge van gewapende conflicten wordt op meer dan 20 miljoen geschat

     

    Uitgerekend de CD&V, de partij van Decrem pleitte in 2002 nog voor de oprichting vaan een conflictpreventiecentrum met oa als opdracht voorlichting van jongeren : http://ceder.cdenv.be/@work/Noord-zuid/beleidsvoorstellen/Wetsvoorstel%20Conflictpreventie.pdf

    18-02-2008, 00:00 Geschreven door Peter  


    Foto

    Come into the mountains, dear friend

    Leave society and take no one with you
    But your true self

    Get close to nature
    Your everyday games will be insignificant

    Notice the clouds spontaneously forming patterns
    And try to do that with your life.


    Susan Polis Schutz




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, of om er in te grasduinen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs